Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem utángyártott "mofakeres" lánckerekek vannak a peregyben, már több, mint két éve (Cirka 24ezer km...). Hamarosan megvizuálom, hogy milyen állapotban van, de lehet, hogy még az idei szezont is ezzel motorozom át.
Megéri és mást úgysem kapsz.
Megéri és mást úgysem kapsz.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lassan megveszem a lánckerekeket (első-hátsó).
Kérdezném a gurukat hogy meg merjem-e venni a cuccot a MOFAKER-nél?
Kérdezném a gurukat hogy meg merjem-e venni a cuccot a MOFAKER-nél?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali Perec!
Spec semmi bajom a 19-es első lánckeróval, teljesen jól gyorsul, és a hegyeket is bírja felcuccolva is....amellett hogy soha nem nyelezek. A lánck. szimm. cseréjét mindenképp megfontolom viszont.
Spec semmi bajom a 19-es első lánckeróval, teljesen jól gyorsul, és a hegyeket is bírja felcuccolva is....amellett hogy soha nem nyelezek. A lánck. szimm. cseréjét mindenképp megfontolom viszont.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Helló!
Javaslom még az első lánckerék szimering-gel érintkező részének felpolírozását, mióta megcsináltam nem izzad (annyira).
Gyors, de !veszélyes! módszer: lénckerék fordítva felrak, beindít, felkapcsol kívánt fokozatba és olajos polírpapírt alkalmaz a kívánt hatás eléréséig, kezét közben nem darálja le!!!
Szimeringházhoz, de akár az alátét alá-fölé mint legtöbbször szereléskor ajánlott a szilikon. Új biztosító alátét kapható.
És természetesen az áttételmódosításon is ilyenkor érdemes elgondolkodni: gyárinál (250ccm: z19-18", z21-16") kisebb lánckerékkel többnyire nagyobb a gyorsulás, végsebesség, kisebb a fogyasztás, elenben a nagyobb üzemi fordulat miatt nagyobb a rázkódás a 80 feletti tartományban és a láncra is nagyobb erő hat rúgatáskor, gyorsításkor, nagyobb a szakadásveszély.
Javaslom még az első lánckerék szimering-gel érintkező részének felpolírozását, mióta megcsináltam nem izzad (annyira).
Gyors, de !veszélyes! módszer: lénckerék fordítva felrak, beindít, felkapcsol kívánt fokozatba és olajos polírpapírt alkalmaz a kívánt hatás eléréséig, kezét közben nem darálja le!!!
Szimeringházhoz, de akár az alátét alá-fölé mint legtöbbször szereléskor ajánlott a szilikon. Új biztosító alátét kapható.
És természetesen az áttételmódosításon is ilyenkor érdemes elgondolkodni: gyárinál (250ccm: z19-18", z21-16") kisebb lánckerékkel többnyire nagyobb a gyorsulás, végsebesség, kisebb a fogyasztás, elenben a nagyobb üzemi fordulat miatt nagyobb a rázkódás a 80 feletti tartományban és a láncra is nagyobb erő hat rúgatáskor, gyorsításkor, nagyobb a szakadásveszély.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi Bambi!bambi írta:D.I.D. 428 SH 130 szemRR_ZOZY írta:D.I.D lánc beszerezhetőségére kérdezett rá itt valaki korábban, továbbá a pontos típusra ami jó nekünk (ETZ 250). Tud valaki infót?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Add ide a didit a didit nem adom!



A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
D.I.D. 428 SH 130 szemRR_ZOZY írta:D.I.D lánc beszerezhetőségére kérdezett rá itt valaki korábban, továbbá a pontos típusra ami jó nekünk (ETZ 250). Tud valaki infót?
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
RR_ZOZY!
Bambi mester, nekem ajánlotta a D.I.D. láncot, szerintem ő biztosan tudja a lánc méreteit.
Bambi mester, nekem ajánlotta a D.I.D. láncot, szerintem ő biztosan tudja a lánc méreteit.
Üdv.: Papszi



- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
D.I.D lánc beszerezhetőségére kérdezett rá itt valaki korábban, továbbá a pontos típusra ami jó nekünk (ETZ 250). Tud valaki infót?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha a hátsó lánckeréken nincs látható deformáció a kopásban, és a csapágyak rendben vannak a hátsó lánckerék tengelyében, akkor semmiképp. Az "erős" motor sem, a legjobb esetben se több 16 lóerőnél.
A selejt lánc, rossz egyenesfutás, elhúzódott blokk viszont nagyonis okozhatja.
A selejt lánc, rossz egyenesfutás, elhúzódott blokk viszont nagyonis okozhatja.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
be lehet tudni annak azt h a 2. görgőt is eltépte a motorom (mióta megerősödött blokkgenerál óta), h az előző tulaj csak a láncot (no name bóvli) meg az első lánckereket cserélte?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A ferde blokk is megrövidítheti a lánc életét...
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Első lánckerék (~2200 Ft.), érdemes alatta kicserélni a szimmeringet (jó minőségű: ~1000 Ft.), hátsó lánckerék (~4700 Ft.), lánckerékben a csapágy, (~3000 Ft, ha 2 van az ETZ-nél).Papszi írta:Lánc cseréhez kell: hátsó lánckerékcsere, első lánckerékcsere lánc csere, lánckerék alatti csapágy csere ilyenek??
Mert ha igen akkor D.I.D. lánc esetében ez minimum 18000Ft? Szükséges ennyi dolgot cserélni?
Ha a blokk ferdén áll, az nem okozhat gondot az új láncnál?
Hát igen, nem olcsó, de legalább tartós dolog...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lánc cseréhez kell: hátsó lánckerékcsere, első lánckerékcsere lánc csere, lánckerék alatti csapágy csere ilyenek??
Mert ha igen akkor D.I.D. lánc esetében ez minimum 18000Ft? Szükséges ennyi dolgot cserélni?
Ha a blokk ferdén áll, az nem okozhat gondot az új láncnál?
Mert ha igen akkor D.I.D. lánc esetében ez minimum 18000Ft? Szükséges ennyi dolgot cserélni?
Ha a blokk ferdén áll, az nem okozhat gondot az új láncnál?
Üdv.: Papszi



- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ja majdnem elfelejtettem Papszi!
amíg nem tudod lecserélni a láncot + a lánckerekeket addig vegyél ki 1 v 2 szemet a láncból
amíg nem tudod lecserélni a láncot + a lánckerekeket addig vegyél ki 1 v 2 szemet a láncból



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én 2000Ft-ért vettem láncot.. + lánckerekeket is cseréltem... 850Km van benne eddig, ezer után megnézem mennyit változott...
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tudnátok nekem mondani 250-es ETZ lánchoz méreteket? Meg ha tudtok valami jó boltot, ahol lehet venni jó minőségű láncot (pl.: D.I.D.) azt írjátok már le légyszíves!
Köszi!
Köszi!
Üdv.: Papszi



- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lánccsere esetében mindig érdemes a lánckereket is cserélni. Nem csak a D.I.D. miatt.
Amúgy az olcsó lánc elég zsákbamacska. Inkább egy japán!
Amúgy az olcsó lánc elég zsákbamacska. Inkább egy japán!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
nekem ez a kacsa lánc van benne:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=31940
nem én tettem bele, így vettem már a motorral együtt, bár nekem a masinámban kb 40%al kevesebb erő van mint egy 250-esben, lehet h azért nem nyúlott szana-széjjel.
D.I.D. láncot tettek bele itt egy páran akiket megszívatott a favorit lánc, viszont a lánckerekeket is cserélni kell

http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=31940
nem én tettem bele, így vettem már a motorral együtt, bár nekem a masinámban kb 40%al kevesebb erő van mint egy 250-esben, lehet h azért nem nyúlott szana-széjjel.
D.I.D. láncot tettek bele itt egy páran akiket megszívatott a favorit lánc, viszont a lánckerekeket is cserélni kell




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Papszi!
Nekem az utángyártottal nem volt szerencsém 2-t vettünk mind a kettő megnyúlt...
9 ezer valamennyiért vettünk bele láncot nem tudom pontosan, hogy milyet, de ez bírja.
Nekem az utángyártottal nem volt szerencsém 2-t vettünk mind a kettő megnyúlt...
9 ezer valamennyiért vettünk bele láncot nem tudom pontosan, hogy milyet, de ez bírja.
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Fékszerelés közbe láttam meg a láncom állapotát...Laza mint a Riga lánc
A láncfeszítő már tökig be van tekerve
Minden láncszemre rá van írva hogy MZ 248 (azt hiszem ez a szám).
Innen melyik láncot ajánlanátok?
http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... 71&lang=hu
http://www.mofaker.hu/megjelen.php?visz ... nu3_id=135
Köszi előre is a segítséget!
Fékszerelés közbe láttam meg a láncom állapotát...Laza mint a Riga lánc


Innen melyik láncot ajánlanátok?
http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... 71&lang=hu
http://www.mofaker.hu/megjelen.php?visz ... nu3_id=135
Köszi előre is a segítséget!

Üdv.: Papszi



- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nah, szemrevételeztem tegnap a láncomat (6 év és lassan 26E km után) és nagyot néztem, mert 13 széttört görgő nyomait fedeztem fel
továbbá azt hogy két patentszem van....és ráadásul a betoldott láncdarab újabb láncból volt (tuti ezért törtek a görgők). Ám nem is ez volt a legnagyobb baj, hanem az hogy az egyik patentszemnél már annyira szar volt a lánc hogy egy hajszál választotta el a szakadástól! Betoldottunk eg hasonlóan kopott láncból egy szakaszt oda ahonnan a legtöbb görgő hiányzott aztán összeraktam és finoman húztam a láncon.....próbakör után megfelelőnek minősítettem (mondjuk a náthámnak ez nem használt
) .......a Gyurm@-túrára így fogok menni de aztán lánckerék vétel jön és munkába állítom az új láncot.


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hello.
A Zichy Jenö utcában is kapsz lánckereket.
3 méret is van.
De a lényeg van gyári is, én is vettem bele tökéletesen müködik.
Semi bajom nincs vele.
A Zichy Jenö utcában is kapsz lánckereket.
3 méret is van.
De a lényeg van gyári is, én is vettem bele tökéletesen müködik.
Semi bajom nincs vele.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Re:
SziaNandor írta:Te jó ég az a bolt még létezik? Több mint tíz éve voltam ott utoljára.Ekecs írta:
Szia
Lánckereket gyárit talán kapsz az Árkusnál,Nagykanizsán.
Létezik,kincseket is találtam már náluk.
93/314-442,postáznak is.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
e.mate!
Gondolom amikor szétszedted, levetted a mutatót is. Lehet hogy visszarakásnál más pozícióban tetted vissza a tengelyre...
Gondolom amikor szétszedted, levetted a mutatót is. Lehet hogy visszarakásnál más pozícióban tetted vissza a tengelyre...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
km óra
sziasztok!
igazából nem találtam jobb helyet a kérdésemnek, és a km órás probléma valamennyire ide sorolható.
az lenne a problémám, hogy multkor mentem a 251-es mz-mel és nem mért a km számláló. sebességet mutatta, de km nem számolt. szétszedtem de nem láttam hogy baja lenne így összeraktam. ma mentem vele megint, viszont most nagyobb sebességet mutat mint amivel megyek. nem tudjátok hogy lehet megcsinálni? köszi előre is. Máté
igazából nem találtam jobb helyet a kérdésemnek, és a km órás probléma valamennyire ide sorolható.
az lenne a problémám, hogy multkor mentem a 251-es mz-mel és nem mért a km számláló. sebességet mutatta, de km nem számolt. szétszedtem de nem láttam hogy baja lenne így összeraktam. ma mentem vele megint, viszont most nagyobb sebességet mutat mint amivel megyek. nem tudjátok hogy lehet megcsinálni? köszi előre is. Máté
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
egy reszelő sokat segít a MEO-ban 

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Megnyuktató, hogy nem volt baja. Én a tesztelés rész előtt állok! 

Re:
en annak idejen a jawamhoz csinaltattam elso lanckereket, mert sehol nem talaltam oldalkocsi attetelt. nem volt hokezelve meg semmi, tobb mint 1 evet hasznaltam, nem volt kimelve es nem igazan latszott a kopas rajta, ha erdekel akkor megtudakolom, hogy milyen anyagbol lett csinalva.hell írta:Mofakerbõl (állítólag) vettem egy 20 fogas elsõ lánckereket ETZ 250-re (az itteni boltos állítása szerint onnan van mert szerzõdésben áll vele) 1990Ft volt elsõ ránézésre jó minõségnek tûnik. Nagyon kíváncsi leszek menyire birja majd a gyûrõdés. Ha nem akkor el kell vitetni valami hõkemencébe edzetni akkor majd tuti birni fogja. :) Remélem a favorit lánc meg különösen birni fogja mert ha az szétszakad vagy bármi hasonló akkor lesz minuszom bõven....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Mofakerbõl (állítólag) vettem egy 20 fogas elsõ lánckereket ETZ 250-re (az itteni boltos állítása szerint onnan van mert szerzõdésben áll vele) 1990Ft volt elsõ ránézésre jó minõségnek tûnik. Nagyon kíváncsi leszek menyire birja majd a gyûrõdés. Ha nem akkor el kell vitetni valami hõkemencébe edzetni akkor majd tuti birni fogja.
Remélem a favorit lánc meg különösen birni fogja mert ha az szétszakad vagy bármi hasonló akkor lesz minuszom bõven....

- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
SziaRR_ZOZY írta:Annyit a lánckenés témához, hogy én évente szezon elõtt lekapom a jobb deknit (vagy dekLit, kinek hogy) és átzsírozom prosztó MOL zsírral (nevét ne kérdezzétek, nem tudom). A lánc sohsem száraz, ám már elég szar, de csak nálam 6 évet és 25E km-t ment, elõtte meg ki tudja....tehát cserés lesz rövidesen.
Ugyebár lánckerekekkel együtt lenne ildomos cserélni. Kérdésem tehát a nagyérdemûhöz, hogy az YBN láncom (ami tartalékban van) érdemes-e arra hogy használjam is, vagy maradjon a kis sárga dobozában? Továbbá kapható-e TARTÓSAN használható lánckerék-garnitúra bárhol is?
Lánckereket gyárit talán kapsz az Árkusnál,Nagykanizsán.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Annyit a lánckenés témához, hogy én évente szezon elõtt lekapom a jobb deknit (vagy dekLit, kinek hogy) és átzsírozom prosztó MOL zsírral (nevét ne kérdezzétek, nem tudom). A lánc sohsem száraz, ám már elég szar, de csak nálam 6 évet és 25E km-t ment, elõtte meg ki tudja....tehát cserés lesz rövidesen.
Ugyebár lánckerekekkel együtt lenne ildomos cserélni. Kérdésem tehát a nagyérdemûhöz, hogy az YBN láncom (ami tartalékban van) érdemes-e arra hogy használjam is, vagy maradjon a kis sárga dobozában? Továbbá kapható-e TARTÓSAN használható lánckerék-garnitúra bárhol is?
Ugyebár lánckerekekkel együtt lenne ildomos cserélni. Kérdésem tehát a nagyérdemûhöz, hogy az YBN láncom (ami tartalékban van) érdemes-e arra hogy használjam is, vagy maradjon a kis sárga dobozában? Továbbá kapható-e TARTÓSAN használható lánckerék-garnitúra bárhol is?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Milyen gyártmány a bakelit?BeG írta:Sziasztok.
Lenne egy oylan kérdésem.
Hogy a régi bakelitomban a müanyag persely ami a km kihajtás része ugyebár kicsit eltört ugy ketté
És az a lényeg hogy a bakelitben a new amit vettem az kicsit lötyög ugy kb 10-11mm es holt játéka van hol kapok infot menyivel megyek hol nem,
Nha most vettem new bakelitot, meg csináltatam azt a müanyag perselyt, avgy is bronzból, tökéletes lett, és az a lényeg hogy vettem hozzá vadi uj kihajtás ruadt ( nem tudom a pontos nevét az az izé ami bele megy a müanyag perselybe és csatlakozik az egyik végén a bowden a másik végén meg a lánckeréknek arra a cucosára ) igy tudom meg fogalmazni bocsi.
Nha és az a lényeg hogy vallami nem stimmel.
Valoszerüsitehetö hogy nem ETZ t kaptam hanem MZ t. Valahogy nem stimmel mert ha a számitásaim nem csalnak akkor az átméröjénerk a pontos menetes ileszkedéshez d=12-13mm nek kéne lennie de most az elözö kopotan is 16mm.
Valami jó tanács, segitség?
Elöre is köszi.
Sziasztok.
Lenne egy oylan kérdésem.
Hogy a régi bakelitomban a müanyag persely ami a km kihajtás része ugyebár kicsit eltört ugy ketté
És az a lényeg hogy a bakelitben a new amit vettem az kicsit lötyög ugy kb 10-11mm es holt játéka van hol kapok infot menyivel megyek hol nem,
Nha most vettem new bakelitot, meg csináltatam azt a müanyag perselyt, avgy is bronzból, tökéletes lett, és az a lényeg hogy vettem hozzá vadi uj kihajtás ruadt ( nem tudom a pontos nevét az az izé ami bele megy a müanyag perselybe és csatlakozik az egyik végén a bowden a másik végén meg a lánckeréknek arra a cucosára ) igy tudom meg fogalmazni bocsi.
Nha és az a lényeg hogy vallami nem stimmel.
Valoszerüsitehetö hogy nem ETZ t kaptam hanem MZ t. Valahogy nem stimmel mert ha a számitásaim nem csalnak akkor az átméröjénerk a pontos menetes ileszkedéshez d=12-13mm nek kéne lennie de most az elözö kopotan is 16mm.
Valami jó tanács, segitség?
Elöre is köszi.
Lenne egy oylan kérdésem.
Hogy a régi bakelitomban a müanyag persely ami a km kihajtás része ugyebár kicsit eltört ugy ketté

És az a lényeg hogy a bakelitben a new amit vettem az kicsit lötyög ugy kb 10-11mm es holt játéka van hol kapok infot menyivel megyek hol nem,
Nha most vettem new bakelitot, meg csináltatam azt a müanyag perselyt, avgy is bronzból, tökéletes lett, és az a lényeg hogy vettem hozzá vadi uj kihajtás ruadt ( nem tudom a pontos nevét az az izé ami bele megy a müanyag perselybe és csatlakozik az egyik végén a bowden a másik végén meg a lánckeréknek arra a cucosára ) igy tudom meg fogalmazni bocsi.
Nha és az a lényeg hogy vallami nem stimmel.
Valoszerüsitehetö hogy nem ETZ t kaptam hanem MZ t. Valahogy nem stimmel mert ha a számitásaim nem csalnak akkor az átméröjénerk a pontos menetes ileszkedéshez d=12-13mm nek kéne lennie de most az elözö kopotan is 16mm.
Valami jó tanács, segitség?
Elöre is köszi.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Van láncvédõm "erõsített 6500ft" nem tudom milyen lenne. Elgondolkoztam a sokkoló áron és utánna vettem egy talán favorit márkájút, bár a 6500 valóban barátibb ár legközelebb kicsit várok a vásárlással. De igaz az én hibám (elkapkodtam a vásárt) bátram kell Bambi mesterhez fordulni az segít mint már egy jópárszor!bambi írta:szerintem ha van láncvédõd elég ebbõl egy erõsített is,és az csak kb 6500fthell írta:Számszerûsítve ez a O gyûrûs D.I.D lánc amirõl rengeteg jót lehet hallani menyibe kerül MZ-re (ETZ250)?

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy Zsakfos! NE hagyd ki azt a távtartót! A csapágy külsõ része a kerékagyon ütközik, viszont, ha meghúzod a tengelyen az anyát? Akkor nincs ami a két csapágy belsõ gyûrûjét támassza egymáshoz képest. Túl tudod húzni az anyát és túlfeszíted a csapágyakat. Ha találsz robbantott ábrát a szerelési leírásban, ott tisztán látható! T
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Ma úgy döntöttem hogy kicserélem a láncvédõ bakelitet a /1-en.Már tavaly megvettem az utángyártott láncvédõt,hogy majd egyszer kicserélem mert a gyári már elég ronda és egy helyen repedt is.Nos elõre elárulom maradt a régi bakelit.Az utángyártott fos mûanyag láncvédõ nem jó!!!
Szemre ugyanolyan méretû mindenhol,de amikor átraktam a kilométeróra meghajtását és belehelyeztem a lánckereket akkor megforgattam és ronda kerregõ hangot adott.Visszaraktam a régibe mindent,megforgattam és jó.Ujra át az új láncvédõbe,forgatás,kerregés.Na ezt 1-2-szer még eljátszottam és mivel a helyzet ugyanaz volt ezért visszaraktam a régi gyári bakelit láncvédõt.Ujra bebizonyosodott egy utángyártott alaktrészrõl hogy sajnos nem az igazi.Hozzáteszem hogy a kilométer meghajtás forgott,csak kerregõ hangja volt.Ha igy betettem volna és mentem volna a motorral valószinû megsem hallom a kerregést és az órám is mutatott volna,de ki tudja meddig??
Más! Mivel még az eredeti DDR-es kerékcsapágyak voltak a motormban és már hangjuk is volt ezért kicseréltem õket.
Elgondolkodtam hogy vajon miért kell bele a távtartó a 2 csapágy közé?Hiszen mindkét csapágy felütközik a kerékagyba.Vagy nem is távtartó szerepe van,hanem mondjuk megvezeti kicsit a tengelyt?Vagy rosszul látom a dolgot?Lényegében mindegy lenne csak szeretem tudni mi miért van.
Szemre ugyanolyan méretû mindenhol,de amikor átraktam a kilométeróra meghajtását és belehelyeztem a lánckereket akkor megforgattam és ronda kerregõ hangot adott.Visszaraktam a régibe mindent,megforgattam és jó.Ujra át az új láncvédõbe,forgatás,kerregés.Na ezt 1-2-szer még eljátszottam és mivel a helyzet ugyanaz volt ezért visszaraktam a régi gyári bakelit láncvédõt.Ujra bebizonyosodott egy utángyártott alaktrészrõl hogy sajnos nem az igazi.Hozzáteszem hogy a kilométer meghajtás forgott,csak kerregõ hangja volt.Ha igy betettem volna és mentem volna a motorral valószinû megsem hallom a kerregést és az órám is mutatott volna,de ki tudja meddig??
Más! Mivel még az eredeti DDR-es kerékcsapágyak voltak a motormban és már hangjuk is volt ezért kicseréltem õket.
Elgondolkodtam hogy vajon miért kell bele a távtartó a 2 csapágy közé?Hiszen mindkét csapágy felütközik a kerékagyba.Vagy nem is távtartó szerepe van,hanem mondjuk megvezeti kicsit a tengelyt?Vagy rosszul látom a dolgot?Lényegében mindegy lenne csak szeretem tudni mi miért van.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég