z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé...
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
NA!
Azért, még nem kell leótvarozni a másik motorját(pláne MZ-jét),mert csalhat a km-óra! Nem dicsekvésképpen írtam,hanem hogy megosszam a tapasztalataimat veletek. Pl.nem tudtam,hogy hány literes a tank,így nem is tudtam pontosan fogyasztást számolni.Valószínûleg egy Mz-nek sem hajszálpontos a km-órája,de még ha csal is egy keveset,még akkor is jónak mondható a fogyasztás!
z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-P
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
regebbi verzio 22N-x nel az elso szam mindig a torokatmero a kotojel utan pedig a verzio minel regebbi annal kisebb az a szam lasd 250 etz 30N2-4, 30N2-5, 30N3-1 (csatos) ha modositottak valamit akkor az uj verzional magasabb az N utani szam pl simson s50 16N1-6 utan rajottek, hogy jobb ha az egyik csatornat ledugozzak mert jobb lesz a porlasztas kivulrol ugyanaz de az egyik jaratot lefedtek igy lett belole 16N1-8
Üdv! Köszönöm eddigi segítségeket! Szereztem egy "új" karbit 125ös etz-mre, feltettük, állítottunk levegõcsavaron is. Állítólag ez ts karbi, de ugyan olyan mint az enyémen volt, annyi hogy enyémnek házán a "22N-2" felirat olvasható, ezen pedig "22N-1" Ez mit jelent? Számít valamit? De a lényeg hogy enyhe szembeszéllel mentem 60at, amúgy meg 84 volt a max, de inkább a 80. Milyen tuning tippeket érdemes csinálni? nagyobb fuvóka? Elõre is köszi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
RR_ZOZY írta:Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Zozy!
Én még soha nem tankoltam totál üres tankba,viszont a legutóbb amikor teletankoltam,Egerbõl Várpalotára,és vissza mentem egyszeméllyel,viszont utánfutóval, felcuccolva,80-90-es tempóval. 410km megtétele után kellett tartalékra tenni,és gyári tank van rajta! Ha tényleg 15literes a 250-es tank,akkor irreálisan keveset fogyaszt a motorom!!!
Mondjuk ilyen benzinárak mellett,nem is bánom!!!
Üdv: Stravkó
Még ha 17 l-es is akkor is nagyon jo a fogyasztásod
Most jut eszembe, hogy a multkori 16.82 literes tankolas utan meg belement az olaj is, mert hagytam neki helyet. Tehat ebbol az jon le nekem, hogy hiaba ugyanaz a tipus, nem ugyanakkorak a tankok. Terv-/hianygazdasag, stb... Ha ismernenk a megmunkalas modszereit, lehet, hogy nem is csodalkoznank ezen.
sasto I.-rol hazajovet gyongyoson tankoltam tele a gepet majd szentes kornyeken kellett tartalekra valtanom, hodmezovasarhelyen mentem be a benzinkutra (meg szerencse) belenezve a tankba haaat alig kotyogott az aljan valami es 14,95 L-t tudtam beletankolni ugy hogy az olajnak nem is sok hely maradt, szoval 1:100 on gurultam par km-t hogy utana be tudjam suriteni jobban szkeptikus vagyok a gyari konyvben irt 17L es tankkal szemben amibol 1,5 L tartalek gyakorlatilag ugy tunik, hogy 15,5 a tank 1,5 a tartalek, ha osszeadom kijon a 17 de inkabb kivonni kellene igy 14 L kell tartalekra tenni es az ugy fedezi a gyakorlatot...
Hm.érdekesmost nem azér' hogy kételkednék.....de 15 liternek kell lenni, ha tök tele állapotról leengedtem és 3db 5L-es mûanyag kannába (egyenként az 5L-t jelzõ vonalig, amit "hitelesítettem") pont befért és semmi nem maradt benne (levettem a végén).és nem horpadt.
RR_ZOZY írta:Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Zozy!
Én még soha nem tankoltam totál üres tankba,viszont a legutóbb amikor teletankoltam,Egerbõl Várpalotára,és vissza mentem egyszeméllyel,viszont utánfutóval, felcuccolva,80-90-es tempóval. 410km megtétele után kellett tartalékra tenni,és gyári tank van rajta! Ha tényleg 15literes a 250-es tank,akkor irreálisan keveset fogyaszt a motorom!!!
Mondjuk ilyen benzinárak mellett,nem is bánom!!!
a Bing porlasztókkal kapcsolatos tapasztalataitokról szeretnék kérdezni.
Egy éve lecseréltem az eredeti gyári porlasztót egy tajvani(?) utángyártottra, mert már nagyon ki volt kopva.
Emiatt a korábbi 6-6,5 literes fogyasztás lement 5 liter alá, azonos menetteljesítmények mellett. (Mindkettõt szerelõ is beállította.)
Nekem az a véleményem, hogy 10 szerelõbõl 9 úgy állítja be a karbit a szoci gépeken h köp egyet azt "jóvanezennekígyis" alapon. De ha tévednék javítsatok ki Szerintem magadnak kell kiszenvedned azt h mikor a legjobb a beállítás. Én úgy szoktam csinálni karburátoroknál h kiválasztom az egyik állító csavart tekerek rajta fél fordulatot valamelyik irányba, megyek 1-2 kört a motorral, ha rosszabb lett, akkor visszaállítom kiindulási helyzetbe és a másik irányba tekerem, ha viszont jobb lett, akkor még tekerek rajta, megint kipróbálom...
Bár Bing karburátorral még nem volt dolgom
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
z25z írta:A binggel (nem a tajvani) tenyleg kevesebbet fogyaszt ugyanazon teljesitmeny mellett es ha nagyon kopott az elozo akkor meg teljesitmenyjavulas is eszreveheto. Szivatobowdent egy kicsit igazitani kell, a kulso burkabol kell egy kicsit levagni. De megvan a spec. technika, hogy kell osszefuzni, 3 bowdent basztam el mire rajottem... :evil: a tanktemahoz: azert kerdeztem, hogy ki tudott tobbet beletankolni, mert a konyv valoszinuléeg hibas, nincs 17 lityi a 250 es tankja
Köszi az infokat a bingrõl. Nem lehet, hogy kicsit horpadt a tankod?
A binggel (nem a tajvani) tenyleg kevesebbet fogyaszt ugyanazon teljesitmeny mellett es ha nagyon kopott az elozo akkor meg teljesitmenyjavulas is eszreveheto. Szivatobowdent egy kicsit igazitani kell, a kulso burkabol kell egy kicsit levagni. De megvan a spec. technika, hogy kell osszefuzni, 3 bowdent basztam el mire rajottem... a tanktemahoz: azert kerdeztem, hogy ki tudott tobbet beletankolni, mert a konyv valoszinuléeg hibas, nincs 17 lityi a 250 es tankja
z25z írta:
tudod mi a fura?, hogy sztem elbasztak a tipusismertetot....emelje fel a kezet az, aki benzinkuton eddig 15,5 liternel tobbet tudott tankolni a 250-esbe...
elvileg 1,5 lityi a tartalek, gyari csappal
Egy virtuális kézföltétel: a legtöbb, amit én beletankoltam, az 16,86 liter volt. Elõtte egy csepp benya se volt benne, egyik tank-félben sem, és az utolsó 300 m-t tolva tettük meg a kútig. Ha még a porlasztó is teljesen leürült volna, meg esetleg a kút se csalna lefelé (igen, ilyen is van, kimértem), akkor a 17 liter szépen belement volna.
a Bing porlasztókkal kapcsolatos tapasztalataitokról szeretnék kérdezni.
Egy éve lecseréltem az eredeti gyári porlasztót egy tajvani(?) utángyártottra, mert már nagyon ki volt kopva.
Emiatt a korábbi 6-6,5 literes fogyasztás lement 5 liter alá, azonos menetteljesítmények mellett. (Mindkettõt szerelõ is beállította.)
Sajnos ez a mostani porlasztó sem túl jó, egyrészt rendszeresen csiszolgatni kell a súbert, mert hajlamos rá, hogy megszoruljon, másrészt eddig egyik karbival sem ment a motor stabilan 115 km/h-nál többet. Ami ugyan már önmagában hajmeresztõ, de egy 250-es ETZ-tõl többet várnék.
Láttam, hogy ezek a Bing porlasztók másfél-kétszer annyiba kerülnek, mint az olcsóbbja. Tényleg érik a pénzüket? Akinek ilyen van, mik a tapasztalatai?
A gáz- és hidegindítóbowdenbõl kell újat venni a Binghez? Vagy ugyanaz jó hozzá, mint a gyári karbikhoz? Vételkor elég csak azt megnézni, hogy a két torokátmérõ megfelelõ méretû-e? Ezekben a mindenféle fúvókák a 250-es ETZ-hez valók?
Valakitõl hallottam 1x (Zozy talán, vagy Zsanda) hogy a jobb tankfélben is van 1-2 liter "tartalék tartalékja". Ki is próbáltam, mert Fótra menet elfogyott a tartalék is. Ledöntöttem lassan a motort lábtartóvasra, és azon támasztva picit meglötyögtettem. És lõn: eljutottam az ismerõshöz, õ elvitte a gépet "két percre", aztán elmentem a kútig, pont ott fogyott ki. Tehát 4 litert véve kímélõ fogyasztásnak, fél lityi tuti átjött, és még tovább lehetett volna dönteni, mert csak 16,5 ment bele (tanultam aszem Nerbitõl, hogy nem szabad púpozottra tankolni, mert kilötyög).
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Robcsi írta:
HAli! Megnéztem egy típusismertetõben. Ott 17.5l-t írtak, de a tartalékra nem tértek ki.
tudod mi a fura?, hogy sztem elbasztak a tipusismertetot....emelje fel a kezet az, aki benzinkuton eddig 15,5 liternel tobbet tudott tankolni a 250-esbe...
elvileg 1,5 lityi a tartalek, gyari csappal
Én még sosem mértem meg, de most elõvettem egy gyári javítási kézikönyvet, ami már csak 17l.t ír, amibõl valóban 1.5 l a tartalék. Legközelebb megmérem.
Norbedlee írta:Valaki nem tudja, hogy mennyi a kapacitása a 250-es Etz tankjának a tartalékának?
HAli! Megnéztem egy típusismertetõben. Ott 17.5l-t írtak, de a tartalékra nem tértek ki.
tudod mi a fura?, hogy sztem elbasztak a tipusismertetot....emelje fel a kezet az, aki benzinkuton eddig 15,5 liternel tobbet tudott tankolni a 250-esbe...
elvileg 1,5 lityi a tartalek, gyari csappal
Azt a könyvet 1xmegírom neked Ghost, a címe ez lesz: "TZ-tantra". Folytatásban is gondolkodom, a fitneszes Norbi filozófiáját fogom cáfolni a második kötetben: "Súber jóga, avagy utazás a részterhelés körül.". Tiéd lesz a dedukált tiszta lett példány.
A kipuff, Tigris, az nekem is gyanús, gyûjtök már rá, csináltatok méretest. Vagy a katonai jó lehet 300-ra?
Néztem karbit is 4Kelemennél. Visszavették a súbert, pedig nem is hibás, jó a bolt. Megmértük a másikat a polcról, a nagyobb kotyogást az okozta, hogy amit elvittem, tûrésben alulról érte a gyári átmérõt. A nagyobbikkal csak néhány századot nyertem volna a gyárihoz, bár a fala annak nincs nyergesre kopva. Túlméretest csak Simsonhoz gyártottak, ennek új karbi lesz a vége. Volt náluk ázsiai Bing utánzat. 12 ropi, azt meg szabad-e venni?
Zozy és többiek: azért vittem be a 250-est a mesterhez, mert már voltak gondok vele, ugyanis nálam, lelkes amatõrnél kezdtek kijönni az 50.000 utáni hibák. Ha már ott voltunk, és szét kellett húzni, kértem bele ezt-azt. Tényleg, meg kellett volna gondolni, hogy a nagyobb alkatrészek (hajtókar is kovácsolt) miatt a fordulatszám csökkenni fog, de eredetileg is azt vártam, hogy a sebebsségadatok változatlanok lesznek, és a fordulat kímélõsebbre megy. Tehát ki kell sakkozni, hogy újra harmonikusan járjon a motor, és pont jól húzzon, és akkor lehetne lánckerékkel is variálni. Ugyanis eddig csak 4000 körül viselkedett jól, de most 3000 körül, halkabb járásnál tudja ugyanezeket.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Meiki írta:Én is gondolkodtam azon hogy majd idõvel 300 asítom a kicsikét. De nem egészen világos a hozzá tartozó beállítási procedúra. Lényegében arra gondolsz hogy utána a Karbi benzin és levegõ keverékét kell nagyobbra álítani? Mondjuk ez egyértelmû. Vagy ezen kívül van még valami más is?
A kipuff folytásán is csökkenteni érdemes,Gyurma kipuja például kevesebbet folyt.
Az már rég rossz, ha 125-öshöz 120-as van benne.Gyárilag a 150-eshez 115-öst írnak elõ, most gondolj bele, hogy kissebb cm3-re nagyobb fúvókát.Hát...Próbáld meg 105-ös fúvókával.Egyébként túlsok benzint kaphat, ez több lehetõség okozója.Szivató gumi repedt, vagy a rugója gyenge, 120-as fúvóka(ha kissebbet vennél bele, kapásból kevesebbet enne)fõtengely szimering csere érett lett, az alapjárati levegõ állító csavart, nem lehet meghatározni, hogy hány fordulattal tekered ki, mert minden karbinál más, ezt kikell tesztelned(www.szocimotoros.hu-n találsz egy cikket a karbi beállítására, olvasd el, megéri!)továbbá teheti a gyertya, és a másik nagy étvágy okozója a fúvókán kívûl, a súbertû.Közép állásban kéne lennie, a normális beállításnak.Ha olyankor összeburúl az egész rendszer, akkor kéne keresned vagy használt, vagy olyan tût, ami házilag lett barkácsólva, mert amit boltban lehet kapni az felejtõs!A gyújtást viszont megnézetném egy szakival, mert könnyen el lehet véteni.Pl a megszakító hézaga mennyi?0.3-0.4-nél nem lehet se kissebb, se nagyobb(ezt úgy tudod megnézni, hogy a gyertyát kiveszed, és bele dugsz egy pálcát a hengerbe, a dugattyú ütközéséig, és beállítod jobb oldalon a forgógenerátór csavarjának segítségével a fõtengely felsõholtpontját, és ilyenkor kell lemérni a megszakítóhézagot.)Ha ez is jó, akkor az elõgyújtást kéne megnézni, ebben sajnos nem tudok segíteni, de a szocimotoros honlapján van gyújtás beállítás.(ETZ250-re szól, de ugyan az a gyújtás, mint a 125-ösé.)Írtad, hogy új gyûrûket kapott, én azthiszem ez is bejáratásnak számít, ilyenkor is bizony többet eszik, de kicsivel.A lényeg, a lényeg, a fúvókát 105, max 115-ösre cseréld, normális súbertû, és a benzin/levegõ állító csavart állítsd be normálisan.Biztos jót fog tenni neki.
Jó motorszerelést!
Én is gondolkodtam azon hogy majd idõvel 300 asítom a kicsikét. De nem egészen világos a hozzá tartozó beállítási procedúra. Lényegében arra gondolsz hogy utána a Karbi benzin és levegõ keverékét kell nagyobbra álítani? Mondjuk ez egyértelmû. Vagy ezen kívül van még valami más is?
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám!
A 125-ös tz-m nem bír felpörögni 2000-es fordulat fölé, csak ha futok mellette! Nagy fordulaton már megy. Ha áll, akkor viszonylag jól felpörög, de ha elindulok vele, tragédia.. Szaladva kell tolni, hogy elkapja a 2000-feletti fordulatot, onnan már megy. Hidegen 3. rúgásra, melegen egybõl beindul.
Amúgy 8 évig állt. Nemrég vettem elõ. Kapott új gyûrüket, aksit, megszakítót (gyújtás be van állítva), új fúvókákat a karbiba. (fõfúvóka 120-as) Kipucoltam rendesen az egész rendszert, ahol jár a benzin. Úszószint rendben. Minden mûködik rendesen. Alapjárati levegõ 1,5-re állítva. A síbertû most leglentebb van, de ha fentebb állítom, akkor mégrosszabb. Kb 50 km-t mentem vele, és ezallatt 4 litert evett meg.. Most mûszakiztam le, de már akkor se vette jól az alacsony fordulatot. Új levegõszûrõt is kapott, az sincs eldugulva. Új kipufogót is vettem rá, ott sincs lerakódva semmi.
Ha van valami jó ötletetek, hát írjátok le! Elõre is köszi! Üdv!
Ha a pepita most 140 felett menne akkor még Bambinak sem engedném hogy megbontsa (féltve õrzött titkokat feltárva a Szent Blokk mélyérõl ), az meg még álmomban sem jutna eszembe hogy 300-asítsam...
...nagyobb dugó=nagyobb tehetetlenség=kisebb maxfordulat
kisebb maxfordulat+régi végáttétel=kisebb vmax...
Szerintem ezen az úton indulj el és akkor rövidesen megszülethet a "Kétütemû belsõégésû motorok teljesítményfokozásának filozófiája" címû korszakalkotó mû...
...röviden a 2Tan (ejtsd tútan, avagy a 2ütem Útja )
Én tutira megveszem majd és kiolvasom...nagy rajongód vagyok
Nagy adag ez 1szerre Ne feltétlen legyen a mérvadó amit most írok...de ha jó volt elõtte akkor minek kellett megpiszkálni?
Úgy vagyok az enyémmel, hogy amíg a 250-esként 19-es lánckeróval 2 nemkönnyû ember (plusz csomagok) alatt 100-105-öt erõlködés nélkül úgy megy hogy egyszer sem nyelezek.....miért bántsam? Ha egyszer elkopik, akkor is csak sima fúrást kap majd, meg a vonzatait.
Ez persze nem azt jelenti h. lebeszélném a T. Olvtársakat a 300-asításról, de aki már ezt megjárta tudja hogy sok apró dolognak tûnõ lényeges ponton kell finomítani mire a várt eredményt meghozza (attól függ mit várunk )
Helló!
Szépen beindult a topik, azóta nem is jártam itt, hogy a kezdõ kérdést fetettem... köszi a sok hozzászólást. Jelenlegi gondomat azonban senki nem feszegette még, ezért elõhozakodom vele: falsot szív valahol.
Nagygeneráloztuk és felfúrtuk nemrég a motort, kellett dörzsárazni a fúvókát, meg súberen változtatni, hogy a nagyobb köbcenti miatt ne szegényedjen el a keverék. Amikor kihoztam a mûhelybõl, igen tetszett az eredmény, de hamar le is romlott. Húz, de a végsebesség csökkent, és nem is olyan harmonikusak a fordulatszámtartományok. Nagygenerál elõtt 140 felett ment (sík úton, hátszéllel, gazda szeme hizlalja) és a Gyurmtúrán sem volt baj. Mecsek túrára már elállítódott. Bambi szemre bállította a gyújtást (kopott közben) és tûcserét is javasolt, mert kicsi falsot hallott. No vettem új tût tûfúvókástul (a régi fúvókát csavartam az új tûfúvókába, mert már hozzá volt dörzsárazva a felfúrt motoromhoz). Sokkal nem lett jobb. Reménykedtem a fals levegõ további csökkenésében, ha kicserélem a súbert magát (hengeres izét, ami a tût és rugót tartja). Ma ezt is megvettem, de jobban kotyog, mint a huszonéves eredeti gyári, meg sem próbáltam betenni. Bambi szerint nehéz perselyeztetni, mert CNC gép kell hozzá. Sub-ee már csinált ilyet, de nem vállal, mert a persely annyira vékony, hogy macerás betolni. Szocimotoroson olvastam, hogy van túlméretes súber.
Az új súbertû az új tûfúvókával eggyel a közép alatti rovátkában mûködik jól. A bowden ugyan szõrös, de szerelés alatt.
Namost a kérdések:
1. Felfúrt motoroknál a végsebesség csökkent másnál is? Mi kozhat sebességcsökkenést, ha lánckerékcserét nem kértem?
2. A börzsönybeli esésnek lehet köze a vacakoláshoz? Pedig lábtartó nélkül, feldrótozott mûszerrel is elöl loholtam hegynek fel, csak Mecsek óta vacakol.
3. Tud valaki túlméretes súber hengert? Kölcsön is jó, kipróbálásra.
4. Az új súber (henger) átmérõje számít jobban, vagy az, hogy hengeres-e, vagy pl. nyereg alakúra kopott?
Rémüldözök fõtengely, meg szimmering cserékrõl olvasva, hisz Bambi mester mindent precízen felújított, és amit kellett, kicserélt. Csak meglátta volna, hogy van ilyen veszély... Lehet, hogy Bing, vagy felújított Mikuni lesz a vége. Sub-ee ígért ilyet kipróbálásra. Hasonló jó tapasztalatot olvastam lentebb, sõt már káosz rabja boltozatos homlokom, mert a könyök, meg a kipuff lerakódása is fojthatja, meg hátha nem a súbertû helyzetén kellett volna állítani (túl sok üzemanyag), hanem csak kipucolni... hilfe mich...
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
mz boltokban lehet kapni, külön is.A minõsége...ha kicsit visszább olvasol, leírtam, hogy én hogy jártam.Egyébként, ha normálisan beletudod csavarni a karbiba, akkor gond nem lessz vele.
Akkor csak az lenne a kérdésem hogy hol lehet kapni? Egyáltalán lehet így egy darabot? Vagy egész készlet kell? És minõségben milyenek? Mert úgy hallottam,hogy ránézésre gyártottakat árulnak.
Ha már alapjárati fúvókánál tartunk.Nekem egy 150 es etz-m van de 125-ös karbival.Az lenne a kérdés hogy milyen méretû fúvóka kellene bele? Gondolom az alap 150 es nem a legjobb a kisebb torokátmérõ miatt...Aki hasonló cipõben jár légyszi írja le hogy milyen méretû fúvókákat használ.
hmm, aha értem.Sajnos megint nemtudom kipróbálni másik alapjárati fúvókával, mert tegnap elég gyengéden meghúztam, de mára kilazúlt(egyszer már eltört, nem akartam még 1x bele esni a hibába.)Ma meg amikor "meghúztam", beletört az egész úgy ahogy van.Hát, gondoltam no para, befogtam a karbit a satuba, egy vékony csavarhúzót bele ütöttem gyengéden a bele tört fúvókába, és kicsavaroztam.Ennyit az után gyártott kacatokról
mzgergõ írta:az alapjárati fúvóka szabályozhatja a fogyasztást?Csak mert vettem felújjító szettet, és kicseréltem szerintem a gyárit, mert a színe, és a minõsége úgy tünik.Mégis elkophatott ennyi év után.De mintha egy kicsit rendetlenebb lenne a motor, mert sebességbe lassan megy vissza az alapjárat.Pedig kivan pucólva a karbi, és bevan állítva!Azthiszem
Persze, beleszól! Mint ahogy tigris is írta már (sztem többször is): súbertût középre, 1...1,5 hordulatra ki a lev. csavart. Ezek után pedig tesztelj, ellenõrizd a gyertyaképet.
az alapjárati fúvóka szabályozhatja a fogyasztást?Csak mert vettem felújjító szettet, és kicseréltem szerintem a gyárit, mert a színe, és a minõsége úgy tünik.Mégis elkophatott ennyi év után.De mintha egy kicsit rendetlenebb lenne a motor, mert sebességbe lassan megy vissza az alapjárat.Pedig kivan pucólva a karbi, és bevan állítva!Azthiszem
Nekem 80 körüli utazónál eszik a 125-ös 4-et,hegyi csapatáskor,tartós 90-nél 5-öt simán,szóval ne gondold soknak az 5,5-öt,és ha egyébként rendben van,szerintem nem kell bántani,300Ft/100 kilóméternél többet vesztesz vele.
PJocker: Szívleld meg a leírtakat. Inkább egyen 2-3 decivel többet, minthogy feleslegesen elfojtsad, elszegényítsd a keveréket. Huzamos ideig nálam sem ment 4,3.....4,8 fölé az étvágya (igaz ez nagypapis vezetéssel, 1 személy, nyelezés ritkán, és 80-90-es plafon), de aztán jött pár 2 személyes mûsor, plusz dombok, hegyek, kanyarok...ráadásul a gépszíj is jobban elkapkod mint régen....és pikk-pakk máris 4,9....5,2 közt nyakal
Sz'al nem rossz a tiéd, de pár apróságon is sok múlik: guminyomás? sík vidék vagy hegyek?, 1 szmély v. két személy, csomagok, egyéb terhek? Aztán - fõként - jobb csukló stb. stb.
Fogyasztással kapcsolatos kérdésem lenne. ETZ 250-es motorom két hónapja van nálam, és megy mint az állat, csak picit sokallom a fogyasztást, beveri az 5,5 litert. Bár nem volt még mz-m, de a fórumom többször olvastam, hogy 4,5-el is megelégszik valakié. Nem gyilkolom a gépet 80-90-el járok vele és általában nem csak utcahosszra indítom el, hanem hosszabb távra. A suber tût néztem már, a középsõ barázdánál egyel lejjebb van állítva (így vettem), és még nem mertem piszkálni, elõször megkérdezem hogy ti hogy állítanátok? Visszavegyem középre, vagy ez a fogyasztás természetes?
Köszi a reagálásokat
Így nem lehet téged elnavigálni mert te érzed hogy hogy megy. ha kissebb fogysztást akarsz az a nyomaték és a sebesség (nem pörög ki rendesen) rovására megy.
Ha pedig megy mint atom és szép a gyertyakép is akkor ne piszkáld !!!!
A 4.5 pedig és még kevesebb azok komolyan le vannak fojtva(ha eredeti karbi csücsül rajta) és nem is mennek úgy szal neked kell eldöntened hogy erõ kell vagy spórolás.
Üdv Gyurm@
Andrei írta:
a helyzet az hogy mikor megvettem a mocit, már akkor is úgy nézett ki a karbi mint ami most jött a gyárból, hónapokig állt arol 2t-s benzinnel és mikor levettem az úszóházat, teljesen tiszta volt
lehet mégis van eltömõdés valami járatban?
nyilván nem veszthetek semmit, de ahogy z25 írja, nem brigibe fogom áztatni, valamelyiknap mostam a kispolszkim karburátorát benne és a végére olyan érdes lett a háza mostmár tudom miért
A fúvókákat csavard ki és szúrkáld át tûvel benzinnel vagy féktisztítóval mosd át és fújkáld meg kompresszorral. Nekem az egyikbe libegett 1 kis kosz régen alig vettem észre ezt megcsináltam azóta jó!
conus írta:Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt?
Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel... veszteni valód sztem nincsen...
Én még nem próbáltam,de állítólag a Coca-Cola is csodákra képes,be kell áztatni! Veteránosok használják!
Azóta ritkábban iszom kólát.
conus írta:Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt?
Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel... veszteni valód sztem nincsen...
a helyzet az hogy mikor megvettem a mocit, már akkor is úgy nézett ki a karbi mint ami most jött a gyárból, hónapokig állt arol 2t-s benzinnel és mikor levettem az úszóházat, teljesen tiszta volt
lehet mégis van eltömõdés valami járatban?
nyilván nem veszthetek semmit, de ahogy z25 írja, nem brigibe fogom áztatni, valamelyiknap mostam a kispolszkim karburátorát benne és a végére olyan érdes lett a háza mostmár tudom miért
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
en nem lepodok meg rajta egyaltalan, boven belefer a normalis fogyasztas kategoriaba, foleg meg ha tenyleg megy mint ahogy szeretned..nezd a gyertyakepet ha sotetebb-feketes akkor vehetsz belole egy kicsit visszabb, de egy idosebb kopott karbinal az 5,5 es fogyi tenyleg nem veszes
Fogyasztással kapcsolatos kérdésem lenne. ETZ 250-es motorom két hónapja van nálam, és megy mint az állat, csak picit sokallom a fogyasztást, beveri az 5,5 litert. Bár nem volt még mz-m, de a fórumom többször olvastam, hogy 4,5-el is megelégszik valakié. Nem gyilkolom a gépet 80-90-el járok vele és általában nem csak utcahosszra indítom el, hanem hosszabb távra. A suber tût néztem már, a középsõ barázdánál egyel lejjebb van állítva (így vettem), és még nem mertem piszkálni, elõször megkérdezem hogy ti hogy állítanátok? Visszavegyem középre, vagy ez a fogyasztás természetes?
Köszi a reagálásokat
Miért szívott több 10e km-en keresztül poros levegõt?
Ha a levegõcsavarral sem tudsz állítani rajta semmit, akkor áztasd be 3 napra kromofágba, az egyik szerelõ ismerõsöm azzal takarította ki a belerothadt benzint a tankból, bár az acélból van... vagy ami most jutott még eszembe h valaki mesélte h az úszóház aljába rothadt benzint víkõoldóval oldotta fel... veszteni valód sztem nincsen...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!