Barkácsolás
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Barkácsolás
Oldalsó csomagtartója van valakinek az ETZ-jén?A harmadik felfogató csavart nem tudom hova kell rögzíteni,1 hátsó lábtartó,2 teleszkóp felső csavar,3 ??? a kapaszkodó bilincse lehet?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Barkácsolás
A Bakony túrán az első 103km en le hullott a km.órám mutatója 0 ra.Meggyógyítottam jelentem!Azt hittem hogy a meghajtó
fogaskerekek mondták be az unalmast,ami 7000.- pénzbe fájt volna.DE nem,hála isten egy 10.- genya csavar eset ki a
meghajtó tengelyt rögzítő müanyag perselyből a lánckerékvédő műanyag házból. Vissza igazítottam,és be ragasztottam a csavart,hogy véletlenül se tudjon még egyszer kiesni.És lám csodát, működik az órám megint!
fogaskerekek mondták be az unalmast,ami 7000.- pénzbe fájt volna.DE nem,hála isten egy 10.- genya csavar eset ki a
meghajtó tengelyt rögzítő müanyag perselyből a lánckerékvédő műanyag házból. Vissza igazítottam,és be ragasztottam a csavart,hogy véletlenül se tudjon még egyszer kiesni.És lám csodát, működik az órám megint!

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Köszi!z25z írta:Ok, köszi a kiigazítást, végül is nem is annyira a szakítószilárdság miatt vagyok lelkes, hanem a "gyártmány" miatt. Jól tudom, hogy ESKA csavarokat egyre nehezebb beszerezni mostanság?
ui.:8x45
8x45-öt nem találtam, a kormányé az ETZ-men ugyanilyen, de az 35mm hosszú a könyv szerint (amiben azért vannak elírások)
MZ-n az imbuszcsavar nagyon ritka, úgyhogy máshova nem tudom elképzelni így hírtelen. Esetleg valaki kijavít

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ok, köszi a kiigazítást, végül is nem is annyira a szakítószilárdság miatt vagyok lelkes, hanem a "gyártmány" miatt. Jól tudom, hogy ESKA csavarokat egyre nehezebb beszerezni mostanság?
ui.:8x45
ui.:8x45
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Szakítószilárdság, nem keménység, így már más a leány fekvése

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én nagyon jókat láttam, pl. ez: http://elektroexpressz.hu/ET-5482-2-ara ... o-kapcsolo
Bár én kicsit túlbonyolítottam a dolgot. Volt itthon relé is, kapcsoló is és betettem pluszban. Nem bántottam a gyári kapcsolót, biztosítékot stb. Betettem egy másik relét, a szivargyújtó aljzat direktbe volt kötve, hogy gyújtás nélkül is legyen, erről kapja a tápot a relé. Ez úgyis egy 10A-es biztosítékkal védett és a 4x21W-hoz nem is elég a gyári 5. Így gyújtás nélkül is van elakadás jelző, de index csak gyújtáson. A kapcsolót meg a burkolat felfogatáshoz rögzítettem egyelőre. Majd ha beszerzek egy esztétikusabbat átfaragom, addig meg megteszi. Hüvelykujjal elérem

Bár én kicsit túlbonyolítottam a dolgot. Volt itthon relé is, kapcsoló is és betettem pluszban. Nem bántottam a gyári kapcsolót, biztosítékot stb. Betettem egy másik relét, a szivargyújtó aljzat direktbe volt kötve, hogy gyújtás nélkül is legyen, erről kapja a tápot a relé. Ez úgyis egy 10A-es biztosítékkal védett és a 4x21W-hoz nem is elég a gyári 5. Így gyújtás nélkül is van elakadás jelző, de index csak gyújtáson. A kapcsolót meg a burkolat felfogatáshoz rögzítettem egyelőre. Majd ha beszerzek egy esztétikusabbat átfaragom, addig meg megteszi. Hüvelykujjal elérem


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Ez nagyon jó ötlet,viszont nem tudom mekkora választék van 2 áramkörös kapcsolóból,ami motorra is elmegy esztétikailag.KILL3R etz írta:
Az elakadásjelzőt én úgy oldottam meg, hogy vettem 2 áramkörös kapcsolót (olyan mintha 2 külön kapcsolót kapcsolnál 1 kapcsolóval, így nem kell diódázgatni), leloptam a feljövő szaggatott +12V-ot a gyári kapcsolóról, közösítve rákötöttem a kapcsoló bemenő lábaira, a kimenetet meg a két elsőre kötöttem a lámpafej csokijában. Így 3 forrasztással megúszod, és csak egy 2 eres kábelt kell bevinni a lámpafejbe.
A diódázás nagyobb választékot ad

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Attól függ hova kötöd a relé pozitív lábát.z25z írta:Ez esetben viszont csak gyújtáson működik, ugye? Nahh mindegy, úgyis megoldom

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Vadi új láncvédő műanyagom van, de az alsó valamiért mindig kicsúszik (fenti "foga" nem elég nagy ezáltal mindig kijön)
Lehet ezzel valamit kezdeni? Bajt nem okoz pusztán esztétika miatt

Vadi új láncvédő műanyagom van, de az alsó valamiért mindig kicsúszik (fenti "foga" nem elég nagy ezáltal mindig kijön)
Lehet ezzel valamit kezdeni? Bajt nem okoz pusztán esztétika miatt

Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ez esetben viszont csak gyújtáson működik, ugye? Nahh mindegy, úgyis megoldom 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Jó a 3 lábú relé hozzá, a lényeg hogy bírja a 4x21W-ot. A bekötés úgy van, ahogy írtad.
Az elakadásjelzőt én úgy oldottam meg, hogy vettem 2 áramkörös kapcsolót (olyan mintha 2 külön kapcsolót kapcsolnál 1 kapcsolóval, így nem kell diódázgatni), leloptam a feljövő szaggatott +12V-ot a gyári kapcsolóról, közösítve rákötöttem a kapcsoló bemenő lábaira, a kimenetet meg a két elsőre kötöttem a lámpafej csokijában. Így 3 forrasztással megúszod, és csak egy 2 eres kábelt kell bevinni a lámpafejbe.
Az elakadásjelzőt én úgy oldottam meg, hogy vettem 2 áramkörös kapcsolót (olyan mintha 2 külön kapcsolót kapcsolnál 1 kapcsolóval, így nem kell diódázgatni), leloptam a feljövő szaggatott +12V-ot a gyári kapcsolóról, közösítve rákötöttem a kapcsoló bemenő lábaira, a kimenetet meg a két elsőre kötöttem a lámpafej csokijában. Így 3 forrasztással megúszod, és csak egy 2 eres kábelt kell bevinni a lámpafejbe.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Főleg azoktól érdeklődnék, aki már csinált ilyet, de azt is megköszönném ha valaki elméletben el tudná mondani, hogy hogy lehet elakadás jelzőt bekötni? Jó hozzá a motorban levő 3 lábú elektronikus relé? Jól emlékszem, hogy a 3 lábból az egyik a pozitív, másik a test, harmadik megy a kapcsolóhoz? Megoldás ha a kormánykapcsolón a jobb-bal oldalt közösítve bekötni egy külön kapcsolóba és levinni a relé villogtató lábához? Vagy hogy?
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Barkácsolás
WD-40 leszedi. Ahogy az összes ragasztós matricát is. 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Gyárilag kétoldalas ragasztóval van, le kell húzni a védőfóliát és már ragad is. Csak nagyon be kell lőni, mert kurvára ragad, egyszer felmegy, akkor roncsolás nélkül már nem jön le újra.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Köszi.z25z írta:
Neten rendeltem : http://autofejlesztes.hu/kereses_eredme ... FB&x=0&y=0
166 Ft volt darabja+ postaköltség
Mivel ragasztottad fel?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Neten rendeltem : http://autofejlesztes.hu/kereses_eredme ... FB&x=0&y=0zsakfos írta: A betűk jól mutatnak.Hol lehet venni ilyen betűket?
166 Ft volt darabja+ postaköltség
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Barkácsolás
Láttam a Tesco-ban, meg a Homasitában iszsakfos írta:Gyári kipuff? Te mázlista.
A betűk jól mutatnak.Hol lehet venni ilyen betűket?

"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Gyári kipuff? Te mázlista.
A betűk jól mutatnak.Hol lehet venni ilyen betűket?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás


-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Akármit mondhatnak, a te motorod elsősorban neked kell, hogy tetszen.
Húú, a szemcsik még dobozban vannak
, nemsemmi... A dobozt ha van hangulatod, nem fotóznád körbe? Kiváncsi lennék rá. 



- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Barkácsolás
Szia!ROLCHEE írta:Üdv,márkatársak!
Itt a fórumon új vagyok de egyébként elég régóta motorozom már,Mz-m is volt több fajta is.
Most is van egy 1969-es évjáratú Mz Trophy 125-ösöm.Kedvelem a régi,veterán motorokat.A szóban forgó motor teljesen gyári állapotú,esztétikailag,műszakilag kifogástalan.Régóta szerettem volna már rátenni egy eredeti szép állapotú lábvédőt,amit most sikerűlt beszereznem.
Amiért hozzátok fordúlok segítségért az a következő:
Van-e valakinek rajza,dokumentuma arról hogyan kell ezt a lábvédőt szakszerűen felszerelni?
Annyit tudok hogy a lámpafej és a tank közé kell szerelni de vajon kell-e még valami plusz konzol oda vagy egyből odapasszol a lábvédő?A gumi ami eredetileg a lámpafej és a tank között van kicserélendő vagy maradhat az eredeti?
Tudom hogy már nem sok fut ezekből a járgányokból az utakon és azt is hogy egyre kevesebb embernek van ezzel a tipussal kapcsolatban szerelési tapasztalata de hátha valaki közületek tud segíteni nekem ebben mert nem szeretném elszúrni az eddigi(ahogy fentebb írtam)szép gyári esztétikai állapotot.(későbbi tervem hogy Veterán vizsgára viszem el,tehát van tétje a dolognak)
Aminek elsősorban nagyon örűlnék az egy "robbantott"ábra az érintett terűletről,de bármilyen segítséget szivesen fogadok!
A lábvédőn amit vettem rajta vannak a kiegészítő gumik is(motorblokknál lévő,stb)
Elnézést hogy kicsit hosszúra sikerűlt a hozzászólásom!
Minden fórumozónak sok-sok hibamentes km-t kívánok!
A tank és lámpa között lévő kédergumit kihajtod a lábvédőre, valamint a lábvédőben (kellene lennie ott is) lévő kédergumit ráhajtod a tankra.
Felfogatás alul a blokktartóra történik a pálcájával. Itt látszik milyen a sajátja:
http://antik.vatera.hu/szerszam_munkaes ... 95929.html
fölül pedig a tankon lévő csavarokra (lámpatest mögött/alatt) ugyancsak speckó saját cuccával - erről nem találtam képet, ha a sajátomat megtalálom, akkor le tudom fotózni.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Barkácsolás
Köszi, nem akartam csak érdekelt a szerepezudori írta:A rezonancia káros hatásainak kiküszöbölésére van az a luk.
Nem szabad behegeszteni!
Etz 150 87'
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Barkácsolás
A rezonancia káros hatásainak kiküszöbölésére van az a luk.
Nem szabad behegeszteni!
Nem szabad behegeszteni!
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Az első sárvédőn tetején lévő kis lyuk (kupakkal) mi célt szolgálna?
Az első sárvédőn tetején lévő kis lyuk (kupakkal) mi célt szolgálna?
Etz 150 87'
Re: Barkácsolás
Üdv,márkatársak!
Itt a fórumon új vagyok de egyébként elég régóta motorozom már,Mz-m is volt több fajta is.
Most is van egy 1969-es évjáratú Mz Trophy 125-ösöm.Kedvelem a régi,veterán motorokat.A szóban forgó motor teljesen gyári állapotú,esztétikailag,műszakilag kifogástalan.Régóta szerettem volna már rátenni egy eredeti szép állapotú lábvédőt,amit most sikerűlt beszereznem.
Amiért hozzátok fordúlok segítségért az a következő:
Van-e valakinek rajza,dokumentuma arról hogyan kell ezt a lábvédőt szakszerűen felszerelni?
Annyit tudok hogy a lámpafej és a tank közé kell szerelni de vajon kell-e még valami plusz konzol oda vagy egyből odapasszol a lábvédő?A gumi ami eredetileg a lámpafej és a tank között van kicserélendő vagy maradhat az eredeti?
Tudom hogy már nem sok fut ezekből a járgányokból az utakon és azt is hogy egyre kevesebb embernek van ezzel a tipussal kapcsolatban szerelési tapasztalata de hátha valaki közületek tud segíteni nekem ebben mert nem szeretném elszúrni az eddigi(ahogy fentebb írtam)szép gyári esztétikai állapotot.(későbbi tervem hogy Veterán vizsgára viszem el,tehát van tétje a dolognak)
Aminek elsősorban nagyon örűlnék az egy "robbantott"ábra az érintett terűletről,de bármilyen segítséget szivesen fogadok!
A lábvédőn amit vettem rajta vannak a kiegészítő gumik is(motorblokknál lévő,stb)
Elnézést hogy kicsit hosszúra sikerűlt a hozzászólásom!
Minden fórumozónak sok-sok hibamentes km-t kívánok!
Itt a fórumon új vagyok de egyébként elég régóta motorozom már,Mz-m is volt több fajta is.
Most is van egy 1969-es évjáratú Mz Trophy 125-ösöm.Kedvelem a régi,veterán motorokat.A szóban forgó motor teljesen gyári állapotú,esztétikailag,műszakilag kifogástalan.Régóta szerettem volna már rátenni egy eredeti szép állapotú lábvédőt,amit most sikerűlt beszereznem.
Amiért hozzátok fordúlok segítségért az a következő:
Van-e valakinek rajza,dokumentuma arról hogyan kell ezt a lábvédőt szakszerűen felszerelni?
Annyit tudok hogy a lámpafej és a tank közé kell szerelni de vajon kell-e még valami plusz konzol oda vagy egyből odapasszol a lábvédő?A gumi ami eredetileg a lámpafej és a tank között van kicserélendő vagy maradhat az eredeti?
Tudom hogy már nem sok fut ezekből a járgányokból az utakon és azt is hogy egyre kevesebb embernek van ezzel a tipussal kapcsolatban szerelési tapasztalata de hátha valaki közületek tud segíteni nekem ebben mert nem szeretném elszúrni az eddigi(ahogy fentebb írtam)szép gyári esztétikai állapotot.(későbbi tervem hogy Veterán vizsgára viszem el,tehát van tétje a dolognak)
Aminek elsősorban nagyon örűlnék az egy "robbantott"ábra az érintett terűletről,de bármilyen segítséget szivesen fogadok!
A lábvédőn amit vettem rajta vannak a kiegészítő gumik is(motorblokknál lévő,stb)
Elnézést hogy kicsit hosszúra sikerűlt a hozzászólásom!
Minden fórumozónak sok-sok hibamentes km-t kívánok!
- mummy
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2015.04.18. 12:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Pétfürdő
Re: Barkácsolás
Üdv! Valaki megmérné az ETZ kormány szélességét?Előre is köszönöm 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
A témában amit korábban írtam itt találod: http://www.mzspecial.pe.hu/MrDok%20szam ... 20cikk.rarz25z írta:Sziasztok!
Valaki el tudná magyarázni a fordulatszámmérő/km óra működését?
............
Itt elsősorban arra gondolok, hogy a nem ütközőst lehet kalibrálni, mert egyszerűen csak hátrébb/előrébb kell tenni a mutatót a tengelyen. Na de amelyik ütközős?
Kb jól gondolod, ez az elv. Annyi kiegészítéssel, hogy némelyikben van egy kis csillapító egység is, ami a mutatóremegést szűri ki a rendszerből.
Mint ahogy írod is több változat készült. Az ütközős kalibrálása is ugyan az mint a másiké, a mutató pozíciójával (rugóerő kiinduló pontja) tudod állítani az órát. A pöcök alatt 3-4 mm az alapállás, ha ez megvan, akkor óvatosan átemeled a normál állásába a mutatót, lehúzás nélkül.
Amiben van csillapítás, az ki szokott száradni, elállítódni szétszedéskor, ezért mindenképpen be kell állítani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Ha szétszeded az órát, és van lehetőséged " szkennelni" az eredetit bemásolva lehetne szerkeszteni PS- ban, ha a dpi nincs módosítva visszanyomtatva az eredeti méretet kellene kapni plussz a skála arányai is adottak lennének. Én legalábbis így próbálnám...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Pár hsz-szal lentebb linkeltem be, azt próbálgattam photoshoppal kiigazítani, mert később tűnt fel, hogy kurvára el van baszva a számozás....2 ezres a vékony vonalnál stb. Végül is kiigazítottam és matt fotópapírra kinyomtattam (240 HUF) de nem lett az igazi, van kb. 1 mm elcsúszás az izzók helyén. Úgyhogy ez a project egyelőre jegelődik.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Számlappal sikerült valamit boldogulni?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Az ütközőset is hasonlóan tudod, csak ott a rugónak van egy kis előfeszítése, ezt úgy tudod meglátni mennyi, ha még mielőtt a mutatót levennéd, ( vagy átemeled az ütközőn (ebben azért van némi kockázat), vagy fellazítod a számlapot és megbillentve átbujtatod a mutató alatt) ekkor fesztelenedik a rugó és a mutató valamennyit negatív irányba kitér. Ettől eltérően visszarakva lehet változtatni az előfeszítést. ( ha emlékeim nem csalnak)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Valaki el tudná magyarázni a fordulatszámmérő/km óra működését?
Nem tudom jól értelmezem-e a látottakat: a spirál egy tengelyt forgat amin egy lapos, kör alakú mágnes van. A mutató tengelyén pedig egy tányér, ebbe beleilleszkedik a mágnes, de nincsenek egymással érintőleges kapcsolatban. Amikor a spirál forgatja mágneses részt az magával húzza a mutatót is. Eddig jól gondolom? A mutatót pedig a rugó húzza vissza alaphelyzetbe. Tehát a rugó ereje áll szemben a mágneses térrel? Vagy mi? Nem csalhatnak ezek a szerkezetek? Minél magasabban van mutató elvileg annál nagyobb a rugó visszahúzó ereje. Ha ez az erő nagyobb mint a mágnes forgatónyomatéka akkor csal az óra nem?
Másik: mechanikailag van különbség azok között az órák között aminek van egy ütközője?
Mondjuk a számozás is másképp kezdődik....


Itt elsősorban arra gondolok, hogy a nem ütközőst lehet kalibrálni, mert egyszerűen csak hátrébb/előrébb kell tenni a mutatót a tengelyen. Na de amelyik ütközős?
Valaki el tudná magyarázni a fordulatszámmérő/km óra működését?
Nem tudom jól értelmezem-e a látottakat: a spirál egy tengelyt forgat amin egy lapos, kör alakú mágnes van. A mutató tengelyén pedig egy tányér, ebbe beleilleszkedik a mágnes, de nincsenek egymással érintőleges kapcsolatban. Amikor a spirál forgatja mágneses részt az magával húzza a mutatót is. Eddig jól gondolom? A mutatót pedig a rugó húzza vissza alaphelyzetbe. Tehát a rugó ereje áll szemben a mágneses térrel? Vagy mi? Nem csalhatnak ezek a szerkezetek? Minél magasabban van mutató elvileg annál nagyobb a rugó visszahúzó ereje. Ha ez az erő nagyobb mint a mágnes forgatónyomatéka akkor csal az óra nem?
Másik: mechanikailag van különbség azok között az órák között aminek van egy ütközője?
Mondjuk a számozás is másképp kezdődik....


Itt elsősorban arra gondolok, hogy a nem ütközőst lehet kalibrálni, mert egyszerűen csak hátrébb/előrébb kell tenni a mutatót a tengelyen. Na de amelyik ütközős?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Barkácsolás
Venni akarok lenyithatóaljú oldalsó csomagtartót kis ETZ-re.A moped91-nél kapható 250 ETZ-re való jó lehet nekem?A hátsó lábtartó,és a teleszkóp a felfogatási pontja,ha jól gondolom.Valakinek van ilyen a motorján?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
nahh nem tudom jól méricskélek-e.

ACDSee-vel megnyitottam és actual print size-ot beállitottam 72 mm-re es 100 dpi-re így a monitoron pont meret, le kellene tesztelni, hogy kinyomtatva megfelelo lesz-e vajon. Ez a hatter tetszene, csak a piros skalat el kellene tolni felfele, mert 5500 nal van kb. a teljesitmeny max. annak meg nem kellene piros tartomanyban lenni, meg beilleszteni egy zoldet mondjuk 3500-6000-ig

ACDSee-vel megnyitottam és actual print size-ot beállitottam 72 mm-re es 100 dpi-re így a monitoron pont meret, le kellene tesztelni, hogy kinyomtatva megfelelo lesz-e vajon. Ez a hatter tetszene, csak a piros skalat el kellene tolni felfele, mert 5500 nal van kb. a teljesitmeny max. annak meg nem kellene piros tartomanyban lenni, meg beilleszteni egy zoldet mondjuk 3500-6000-ig

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Nem emlékszel rosszul.Mrdok dobott fel egyszer egy rakat ilyet.sell írta:Mrdok oldalán mintha láttam volna, de ez nem biztos.
Szerk. : közben ránéztem, bocs mégsem. Rosszul emlékeztem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Mondjuk ez sem ugyanaz a méret,de fehéresnek fehér.z25z írta:Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek "jópofa" (esetleg fehér) méretarányos (megnyit és nyomtat) számlapterve km órához és fordulatszámmérőhöz? Nézegettem itt a főoldalon, láttam van néhány, de nem tudom azok megfelelő méretűek-e. (na kiprobaltam egyet ami tetszene, de nem meret)
Üdv!



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Mrdok oldalán mintha láttam volna, de ez nem biztos.
Szerk. : közben ránéztem, bocs mégsem. Rosszul emlékeztem.
Szerk. : közben ránéztem, bocs mégsem. Rosszul emlékeztem.

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek "jópofa" (esetleg fehér) méretarányos (megnyit és nyomtat) számlapterve km órához és fordulatszámmérőhöz? Nézegettem itt a főoldalon, láttam van néhány, de nem tudom azok megfelelő méretűek-e. (na kiprobaltam egyet ami tetszene, de nem meret
)
Üdv!
Nincs véletlenül valakinek "jópofa" (esetleg fehér) méretarányos (megnyit és nyomtat) számlapterve km órához és fordulatszámmérőhöz? Nézegettem itt a főoldalon, láttam van néhány, de nem tudom azok megfelelő méretűek-e. (na kiprobaltam egyet ami tetszene, de nem meret

Üdv!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.06.12. 18:06-kor.
Re: Barkácsolás
Nagyon szépen köszönöm az infókat, a hétvégén összeállítok egy alapcsomagot.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Barkácsolás
Megtanulható.Nem nagy kunszt.Norbedlee írta:pnlaci írta:Nekem elfér az aksi felet egy zippzáras kistatyóban,plusz gyertya,bizti,izzok,stb.
A felsoroltak közül nekem is sok cucc megtalálható, bár nekem semmi nincs a gyújtáshoz jó lenne hozzá érteni
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Barkácsolás
pnlaci írta:Nekem elfér az aksi felet egy zippzáras kistatyóban,plusz gyertya,bizti,izzok,stb.
A felsoroltak közül nekem is sok cucc megtalálható, bár nekem semmi nincs a gyújtáshoz jó lenne hozzá érteni

Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Barkácsolás
Nekem elfér az aksi felet egy zippzáras kistatyóban,plusz gyertya,bizti,izzok,stb.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Barkácsolás
Ennyi szerszámhoz már szerviz autó kellpnlaci írta:Szia Milán. Gyertyakulcs az tutira egy jó tüskével(gyujtás állításnál sok hasznát veszed)Egy közepes csavarhúzó,hogy asnipe írta:Sziasztok!
Tegnap vettem egy 250-es ETZ-t és szerszámkészlet nem járt a motorhoz. Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen szerszámokra van szükség ahhoz, hogy az utazás közben esetlegesen fellépő apró hibákat meg tudjam oldani. Szóval egy bevásárló listát szeretnék.
Milán
lámpát szét tud szedni,no meg a megszakítónál lévő csavarokhoz.Villás kulcsok:10,11,12,13,17,19,22.Egy jó kombinált fogó.
És készíts egy 2w izzóból egy próbalámpát a gyújtás állításhoz.(de máshova is jó lesz.)Kerék szerelő vasat 2db. ha az isten
hátamögöt kapsz defektet. Imbusz kulcs az oldal deklihez.Most hirtelen ennyi jutott eszembe.

Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Barkácsolás
Szia Milán. Gyertyakulcs az tutira egy jó tüskével(gyujtás állításnál sok hasznát veszed)Egy közepes csavarhúzó,hogy asnipe írta:Sziasztok!
Tegnap vettem egy 250-es ETZ-t és szerszámkészlet nem járt a motorhoz. Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen szerszámokra van szükség ahhoz, hogy az utazás közben esetlegesen fellépő apró hibákat meg tudjam oldani. Szóval egy bevásárló listát szeretnék.
Milán
lámpát szét tud szedni,no meg a megszakítónál lévő csavarokhoz.Villás kulcsok:10,11,12,13,17,19,22.Egy jó kombinált fogó.
És készíts egy 2w izzóból egy próbalámpát a gyújtás állításhoz.(de máshova is jó lesz.)Kerék szerelő vasat 2db. ha az isten
hátamögöt kapsz defektet. Imbusz kulcs az oldal deklihez.Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ja és ezek csak a szerszámok.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.06.08. 20:37-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Barkácsolás
Szia!
Gondold végig mi az amit az út széli körülmények között meg tudsz javítani,aztán nézd meg mi kell hozzá és azt rakd be.
Egy gyertyakulcs,lapos csavarhúzó,csillagvillás kulcs a nyereg levételéhez,egy szerszám a gyújtás deknihez (5-ös imbusz,ha az) meg mondjuk egy kis fogó.
Ez még egy kompakt csomag,de ha hosszú útra mégy és pótalkatrészeket is viszel (pl: kondi,trafó,megszakító,belső gumi) akkor valamivel több szerszámra lesz szükséged.
Ja,szigetelő szalag,mindig legyen nálad szigetelő szalag az mindenre jó.
Gondold végig mi az amit az út széli körülmények között meg tudsz javítani,aztán nézd meg mi kell hozzá és azt rakd be.
Egy gyertyakulcs,lapos csavarhúzó,csillagvillás kulcs a nyereg levételéhez,egy szerszám a gyújtás deknihez (5-ös imbusz,ha az) meg mondjuk egy kis fogó.
Ez még egy kompakt csomag,de ha hosszú útra mégy és pótalkatrészeket is viszel (pl: kondi,trafó,megszakító,belső gumi) akkor valamivel több szerszámra lesz szükséged.
Ja,szigetelő szalag,mindig legyen nálad szigetelő szalag az mindenre jó.

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég