És volt már olyan akinek így jött le? Vagy azért inkább a flexel barátkozzak gondolatban?KILL3R etz írta:2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima.
Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
2-3 karos csapágylehúzó+hőlégfúvó+ima. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Blokk
bizony azsell írta:Meglehet, ha megszakítós akkor különösen tud miatta tüneteket produkálni, de a szimeringek is , a kondi is, ok és okozat. Örülök , hogy összeállt a gép. Milyen megnyugtató tud lenni, ha minden rendben, igaz?

Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Látom határozott vagy ,vagy mégsem? Na jó, ez csak vicc volt!Norbedlee írta:sell írta:Akkor igazából nincs mit "összekoptatni", általánosan figyelj minden jól működik-e. Inkább majd a finomhangolással mehet a játék ( karburátor).
Köszi, korábban volt olyan problémám (még a felújítás előtt) hogy 3-4 ezres fordulaton megtorpant (mintha nem kapna ü.anyagot) most a felújítással ez megszűnt (lehet a kondi csere miatt mert azt is kicseréltük) lehetséges, hogy a főtengely lógás volt az ok?


A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Meglehet, ha megszakítós akkor különösen tud miatta tüneteket produkálni, de a szimeringek is , a kondi is, ok és okozat. Örülök , hogy összeállt a gép. Milyen megnyugtató tud lenni, ha minden rendben, igaz? 

- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Blokk
sell írta:Akkor igazából nincs mit "összekoptatni", általánosan figyelj minden jól működik-e. Inkább majd a finomhangolással mehet a játék ( karburátor).
Köszi, korábban volt olyan problémám (még a felújítás előtt) hogy 3-4 ezres fordulaton megtorpant (mintha nem kapna ü.anyagot) most a felújítással ez megszűnt (lehet a kondi csere miatt mert azt is kicseréltük) lehetséges, hogy a főtengely lógás volt az ok?
Etz 150 87'
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Blokk
Sziasztok!
A mai napon elkészült a komplett blokkfelújítás (össze csapágy, főtengely, és kuplung rész és a többi ilyenkor ildomos rész)
Kérdésem az, hogy kell ilyenkor valamire figyelni? Kímélni vagy "összekoptatni" az alkatrészeket?
üdv
A mai napon elkészült a komplett blokkfelújítás (össze csapágy, főtengely, és kuplung rész és a többi ilyenkor ildomos rész)
Kérdésem az, hogy kell ilyenkor valamire figyelni? Kímélni vagy "összekoptatni" az alkatrészeket?
üdv
Etz 150 87'
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Azt valaki megmagyarázhatná, hogy ha már a kerék fékezésével akarjuk a tengelyeket rögzíteni, miért az egyes sebességet válasszuk? 

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2015.06.08. 20:32
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
Re: Blokk
Sziasztok!
Még elég zöld itt a fülem, de babakék MZ Ts 125-öm 9 éve barátom, 15 év állás után kelt új életre majd 12000 km után az utolsó szezonban elkezdte kidobálni a 2.ik fokozatot 4000-5000 fordulaton, télen szétszedtem, kapott új csapágyakat a váltó, de nem javult a helyzet. Mit lehetne még tenni, elsősorban a váltóvilla és a fogaskerekek szétbontása nélkül, ha nincs más lehetőség akkor persze szétszedem azokat is, de szemrevételezésnél minimálisan kopott a villa, fogaskerék, fogak nem hegyesek, stb. Valaki hasonló helyzetet sikerült megoldani?
Előre is köszönöm!!!!
Még elég zöld itt a fülem, de babakék MZ Ts 125-öm 9 éve barátom, 15 év állás után kelt új életre majd 12000 km után az utolsó szezonban elkezdte kidobálni a 2.ik fokozatot 4000-5000 fordulaton, télen szétszedtem, kapott új csapágyakat a váltó, de nem javult a helyzet. Mit lehetne még tenni, elsősorban a váltóvilla és a fogaskerekek szétbontása nélkül, ha nincs más lehetőség akkor persze szétszedem azokat is, de szemrevételezésnél minimálisan kopott a villa, fogaskerék, fogak nem hegyesek, stb. Valaki hasonló helyzetet sikerült megoldani?
Előre is köszönöm!!!!
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget.
Akkor majd kiderül a szétszedésnél
Valami olyan dolog amire figyelnem kell?
WIKI-s leírásban ezt nem teljesen értem: -a kinyomópálca kinyomóorsó felőli végén (ahol a bovden dolgozik a blokk jobb oldalán a gyújtásfedéltől a lánc felé van) mindenképp legyen kis csapágygolyó (forgómozgás)! hova kéne raknom csapágyat?
-a belső agyat leszorító 17-es kulccsal fogható anya BALMENETES,lelazításának célszerű módja,ha egy használatlan kuplunglemezre két acél pálcát/csavart hegesztesz,ezt berakod a külső agyba ("kosárba"),a motort 1esbe rakod és rögzíted a hátsó kereket.A belső agy csavarhúzóval megtámasztása tönkreteheti a fogazást. Itt meg nem elég 1-esbe rakni?

Akkor majd kiderül a szétszedésnél

Valami olyan dolog amire figyelnem kell?
WIKI-s leírásban ezt nem teljesen értem: -a kinyomópálca kinyomóorsó felőli végén (ahol a bovden dolgozik a blokk jobb oldalán a gyújtásfedéltől a lánc felé van) mindenképp legyen kis csapágygolyó (forgómozgás)! hova kéne raknom csapágyat?
-a belső agyat leszorító 17-es kulccsal fogható anya BALMENETES,lelazításának célszerű módja,ha egy használatlan kuplunglemezre két acél pálcát/csavart hegesztesz,ezt berakod a külső agyba ("kosárba"),a motort 1esbe rakod és rögzíted a hátsó kereket.A belső agy csavarhúzóval megtámasztása tönkreteheti a fogazást. Itt meg nem elég 1-esbe rakni?
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
A gyári leírás szerint ha meg van kékülve akkor cserélni kell a fémet is. Nekem egy kicsit kék volt egy-kettő, mikor a parafásakat cseréltem. Viszont nem volt fém lamellám kéznél, úgyhogy összeraktam mondván, hogy majd cserélem a fémeket is egyszer. Azóta is (kb 2 év) cserélemzuzi996 írta: Szerintem egy lamellacserét majd megejtek a közeljövőben. Lehet amatőr kérdés lesz de inkább kérdezek:
A fém lamellákat is ki kell cserélni vagy csak elég a simát?
Köszönöm előre is a választ

Re: Blokk
Ha nincs rajta semmi rendellenesség(hajlás,vetemedés,törés stb.) akkor nem kell.
Re: Blokk
Szerintem egy lamellacserét majd megejtek a közeljövőben. Lehet amatőr kérdés lesz de inkább kérdezek:zuzi996 írta:Igen volt neki, de akkor is a csúszós dolgot produkálta.Hali, a kuplungbovdenednek maradt holtjátéka az állítás után?
A fém lamellákat is ki kell cserélni vagy csak elég a simát?
Köszönöm előre is a választ

Re: Blokk
Igen szerencsére volt itt a közeli boltbanbehan írta:Az kevés lesz!Szerez be egy lehúzot!gabi9306 írta:Köszönöm, le is jött,Most már a kuplungot kell valahogy leimátkozni

Viszont az alapjáratot nem nagyon tudom beállítani, 2000 fordulat alatt szinte le is áll. Vagy fölötte pörög.
Köszönöm a segítséget mindenkinek !
Re: Blokk
Igen volt neki, de akkor is a csúszós dolgot produkálta.Hali, a kuplungbovdenednek maradt holtjátéka az állítás után?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Hali, a kuplungbovdenednek maradt holtjátéka az állítás után?zuzi996 írta:A WIKI-s szerelési leírás szerint ilyenkor csúszik a kuplungom. Valaki tudna segíteni? Mit kellene csinálnom?zuzi996 írta:Sziasztok!
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Re: Blokk
A WIKI-s szerelési leírás szerint ilyenkor csúszik a kuplungom. Valaki tudna segíteni? Mit kellene csinálnom?zuzi996 írta:Sziasztok!
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
Én még új vagyok itt,de remélem "befogadtok" a fórumba és elolvassátok a történetem az MZ-vel kapcsolatban.
Történt az 2014 Novemberében hogy barátom édesapjától kaptam egy olyan Ts-125-ös Mz-t ami 1994 óta,vagyis az én születésem óta nem volt beindítva.Rettenetesen örültem a motornak (még mindíg örülök neki) mert mindíg is vágytam egy TS-MZ-re.A haverok persze fikáztak egyből hogy "ilyen fiatal léttedre miért egy ilyen régi motorral akarsz foglalkozni"?Meg mondom őszintén hogy utálom az új motorokat...nekem a Jawa,Pannónia,Csepel,Danuvia,Mz,Simson AVO számít csak motornak
Így mondanom sem kell nagyon beleszerettem az MZ-be amit kaptam,pedig 2014 novembere óta csak az olajsártól szabadult meg,meg a blokkot szedtem szét.Be szereztem már mindenhová új csapágyakat, a váltókhoz ZVL csapágyakat vettem persze C3-asat mindegyikből,a főtengelyhez KBS csapágyakat vettem (tudom hogy most sokan meg fognak kövezni,mert nem igazán strapabíró csapágyakat vásároltam),de nem igazán tudok fenntartani "maszek" TV szerelésből egy kocsit és egy MZ-t.Viszont a probléma amiért regisztráltam a fórumba,nem egészen szokványos kérdés lesz.
Fel szeretném újítani a főtengelyt...de nekem itt Szabolcs Megyében azt mondták hogy 10.000 forintból meg lehet úszni az egész felújítást valami Rocket nevű hajtókarral,persze agyon dicsérte az eladó a motoros boltban.Én arra gondoltam egyébként hogy ez elég olcsó főtengely felújításnak minősül....mindenen megpróbálok spórolni,de a főtengely az legyen normális,inkább húzza a zsebemet,minthogy ne bírjon ki hosszanti irányú lötyögés nélkül 1000 kilométert a főtengely hajtókara.
Van-e valami véleményetek ezzel a Rocket hajtókarral kapcsolatban?
Reális szerintetek a 10.000 forint vagy ez valami "bóvli" munka?
Ha érdekel benneteket,szívesen elmondom majd a továbbiakban,hogy miért akarom egyébként felújítani a főtengelyt!
UI: Bocsi az esti regényért
Én még új vagyok itt,de remélem "befogadtok" a fórumba és elolvassátok a történetem az MZ-vel kapcsolatban.
Történt az 2014 Novemberében hogy barátom édesapjától kaptam egy olyan Ts-125-ös Mz-t ami 1994 óta,vagyis az én születésem óta nem volt beindítva.Rettenetesen örültem a motornak (még mindíg örülök neki) mert mindíg is vágytam egy TS-MZ-re.A haverok persze fikáztak egyből hogy "ilyen fiatal léttedre miért egy ilyen régi motorral akarsz foglalkozni"?Meg mondom őszintén hogy utálom az új motorokat...nekem a Jawa,Pannónia,Csepel,Danuvia,Mz,Simson AVO számít csak motornak

Fel szeretném újítani a főtengelyt...de nekem itt Szabolcs Megyében azt mondták hogy 10.000 forintból meg lehet úszni az egész felújítást valami Rocket nevű hajtókarral,persze agyon dicsérte az eladó a motoros boltban.Én arra gondoltam egyébként hogy ez elég olcsó főtengely felújításnak minősül....mindenen megpróbálok spórolni,de a főtengely az legyen normális,inkább húzza a zsebemet,minthogy ne bírjon ki hosszanti irányú lötyögés nélkül 1000 kilométert a főtengely hajtókara.
Van-e valami véleményetek ezzel a Rocket hajtókarral kapcsolatban?
Reális szerintetek a 10.000 forint vagy ez valami "bóvli" munka?
Ha érdekel benneteket,szívesen elmondom majd a továbbiakban,hogy miért akarom egyébként felújítani a főtengelyt!
UI: Bocsi az esti regényért

Re: Blokk
Az kevés lesz!Szerez be egy lehúzot!gabi9306 írta:Köszönöm, le is jött,Most már a kuplungot kell valahogy leimátkozni
Re: Blokk
Köszönöm, le is jött,
Most már a kuplungot kell valahogy leimátkozni 


Re: Blokk
Sziasztok!
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
És ha már lent van a dekni, berugó, meg váltótengely O-gyűrűt is érdemes cserélni, ha eddig nem is folyt, szerelgetés után tuti fog... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Nagyon szépen köszönöm, öröm látni,hogy ez a fórum pörög 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A főtengely végén levő anyát is le kell csavarni.Azt ami egyben a fordulatszámmérő csiga is.gabi9306 írta:Tisztelet az Uraknak (esetenként hölgyeknek) ! Köszönöm a befogadást.
Adott lenne egy TS 250-1 motorkerékpár, amely édesapám tulajdonában van a kezdetek óta.
Viszont most már érett egy szimering cserére. DE elakadtam. Bevallom őszintén MZ-t még nem szereltem de a simson-t már szerintem csukott szemmel is összeraknám.
Tehát a bal oldali dekli egyszerűen nem akar lejönni. Minden csavar kijött, meg is indul kb egy centit, de onnan kezdve semmi. A fordulatszámmérőt is kikötöttem persze.
Van valami fortélya ennek a leszedésnek ?
U.I. : a járgányban 47e km van, és bontatlan a motorja, eddig csak karbi pucoláson esett át. Lehet nagyobb baj, ha tovább lesz használva, furatás nélkül ? Amúgy átlagos MZ hangja van nem csörög, csak amennyire kell.
Köszönöm annak aki elolvasta
Nézd végig ezt a videót.Sokat segít.Nem baj hogy Etz,az szinte csavarra megegyezik a /1-el.
https://youtu.be/5jdypzaMUdc
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Tisztelet az Uraknak (esetenként hölgyeknek
) ! Köszönöm a befogadást.
Adott lenne egy TS 250-1 motorkerékpár, amely édesapám tulajdonában van a kezdetek óta.
Viszont most már érett egy szimering cserére. DE elakadtam. Bevallom őszintén MZ-t még nem szereltem de a simson-t már szerintem csukott szemmel is összeraknám.
Tehát a bal oldali dekli egyszerűen nem akar lejönni. Minden csavar kijött, meg is indul kb egy centit, de onnan kezdve semmi. A fordulatszámmérőt is kikötöttem persze.
Van valami fortélya ennek a leszedésnek ?
U.I. : a járgányban 47e km van, és bontatlan a motorja, eddig csak karbi pucoláson esett át. Lehet nagyobb baj, ha tovább lesz használva, furatás nélkül ? Amúgy átlagos MZ hangja van nem csörög, csak amennyire kell.
Köszönöm annak aki elolvasta

Adott lenne egy TS 250-1 motorkerékpár, amely édesapám tulajdonában van a kezdetek óta.
Viszont most már érett egy szimering cserére. DE elakadtam. Bevallom őszintén MZ-t még nem szereltem de a simson-t már szerintem csukott szemmel is összeraknám.
Tehát a bal oldali dekli egyszerűen nem akar lejönni. Minden csavar kijött, meg is indul kb egy centit, de onnan kezdve semmi. A fordulatszámmérőt is kikötöttem persze.
Van valami fortélya ennek a leszedésnek ?
U.I. : a járgányban 47e km van, és bontatlan a motorja, eddig csak karbi pucoláson esett át. Lehet nagyobb baj, ha tovább lesz használva, furatás nélkül ? Amúgy átlagos MZ hangja van nem csörög, csak amennyire kell.
Köszönöm annak aki elolvasta

- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Blokk
Olvastam és köszönöm a tippet, dehogy őszinte legyek, nem merem megbontani. Nem láttam MZ-t szétkapva, így inkább majd Bambira bízom eme nemes feladatot
Amit megcsinált rajta az azóta is működik rajta (kb 1000 km-el ezelőtt), amihez nem nyúlt az adta meg magát. No meg ha olyat lát a blokkban, ami kontárságra utal, akkor nem az én anyám fog csuklani, hanem valamelyik elődömé 
De majd szerzek valamikor egy kicsoffadt blokkot, amiért nem kár ha szétborítom, és tanulmányozom meg összerakom, csak most időm sincs erre sajnos :/


De majd szerzek valamikor egy kicsoffadt blokkot, amiért nem kár ha szétborítom, és tanulmányozom meg összerakom, csak most időm sincs erre sajnos :/
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Blokk
Nem, nem lehet azt se. Totál megadta magát :/pnlaci írta:Nem biztos. Ha leállítod a motort,akkor lehet váltani?BlackIce írta:Sziasztok! Ma jöttem szépen 5-ben és amikor váltottam vissza, 4-nél jobban nem sikerült, mint ha az lett volna az eggyes... Mi lehet a probléma valószínűleg? Jól érzem, hogy a váltóléptetővilla adhatta meg magát? (250-es ETZ-ről van szó) :/
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Nem biztos. Ha leállítod a motort,akkor lehet váltani?BlackIce írta:Sziasztok! Ma jöttem szépen 5-ben és amikor váltottam vissza, 4-nél jobban nem sikerült, mint ha az lett volna az eggyes... Mi lehet a probléma valószínűleg? Jól érzem, hogy a váltóléptetővilla adhatta meg magát? (250-es ETZ-ről van szó) :/
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Blokk
aronpfabian írta:Ez egy korabeli ES blokk, szintén nem a legpontosabb az öntvények illesztése.csi22 írta:Sziasztok!
Lehet volt már erről szó de én nem találtam így keresésben és elég fontos kérdés nyomaszt így mz tulajdonos ként hozzátok fordulok segítségül.
Lenne egy mz ts 125 papíros motorom 1975 gyártású.
A problémám az lenne hogy vétel után nem igazán ment és megállapítottam szimeringes a gép így hát nem kerülhetem el a generált.A blokkot szépen szétszedtem ügyelve mindenre szépen megtakarítottam és az alkatrészeket felújítattam.
A probléma a célegyenesbe kapott el.A két blokkfél ránézésre nem egyezik,eltérések vannak az illesztésnél és a párosító számokat se találom,bár azt se tudom melyik lenne az illetve hol keressem.
Aki hasonló motort birtokol vagy hasonló problémája lenne a blokkal az kérem segítsen.Esetleg ha van valakinek hasonló blokkja akár képeket is küldhetne az illesztésekről,számokról rajta.
Teszek fel 1-2képet hogy szemléltessem a problémám.
Illetve a képeken nem látszik de a blokk és henger közti csatlakozásnál az egyik oldalt 3 borda a másik oldalt 2 borda van.
A két/három borda nem hiba, a jobb blokkfélen a csavarokhoz való hozzáférés miatt nem fért el a legalsó.
Az öntvény "díszítőelemeinek" illesztésénél fontosabb hogy a csavarokkal összeállítva a blokkfeleket a tengelyek furatai pontosan szemben vannak-e, ha nem, hamar "megeszi" a csapágyakat vagy durvább esetben szorulnak a tengelyek. Az összetartozó blokkfeleken együtt munkálták meg ezeket a furatokat, az előbbi jelenség kiküszöbölésére.
Köszönöm a válaszod!
Már megnyugodtam így lesz.Szerintem a 2 fél egyezik mivel elég sok műszaki volt benne már illetve nem volt csapágyas amikor szétskaptam.
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Blokk
Sziasztok! Ma jöttem szépen 5-ben és amikor váltottam vissza, 4-nél jobban nem sikerült, mint ha az lett volna az eggyes... Mi lehet a probléma valószínűleg? Jól érzem, hogy a váltóléptetővilla adhatta meg magát? (250-es ETZ-ről van szó) :/
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Re: Blokk
Ma eljutottam a blokk kiszereléséhez, mivel az elsődleges cél a külsőleges felújítás volt. a dekli levétele után láttam, éreztem meg, hogy főtengely csapágy probléma. De mivel nem rég volt felújítva, így valószínűleg fészek, vagy másnemű kopás hiba lesz, tehát elképzelhető, hogy ragasztás fog következni, természetesen csapágy + szimering cserével. "Szakembernél"MrDok írta:Amint az előző hsz is mondja, ne szereld ami jól működik!titok1 írta: Értem én, Köszönöm is a válaszokat.De sajnos csak most jöttem rá, hogy 1 csapágyat cseréltem ki, az pedig az, amit a szerelő ablakon keresztül a ferde fogazású kuplung kiemelőbe kell, A kuplung kosár (agy) közepén ami van, azt nem. A számát nem látom pontosan, talán 16005? Őt még kicserélem, hátha javul, a berugó tengelyen is szeretnék tömítést cserélni ("O" gyűrűt), de félek kiakasztani a berugó-rugót, nem tudom hogy találnám el visszafelé.
A kis mznél nem jelentene gondot, de a nagynál még szűz a kezem a blokk terén.
Használd!
A szerelést meg csak szakszerűen. Nézd meg a film ide vonatkozó részét. Ne kezd el kiütni az éket amíg nem tudod mit csinálsz.........
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Én ezt úgy oldottam meg hogy megnútolam a tengely külsö végét, és összerakàskor nagy lapos csavarhúzóval beforgatom a helyes pozicióra.
Nem túl dekoratív,de bevàlt.
Nem túl dekoratív,de bevàlt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Amint az előző hsz is mondja, ne szereld ami jól működik!titok1 írta: Értem én, Köszönöm is a válaszokat.De sajnos csak most jöttem rá, hogy 1 csapágyat cseréltem ki, az pedig az, amit a szerelő ablakon keresztül a ferde fogazású kuplung kiemelőbe kell, A kuplung kosár (agy) közepén ami van, azt nem. A számát nem látom pontosan, talán 16005? Őt még kicserélem, hátha javul, a berugó tengelyen is szeretnék tömítést cserélni ("O" gyűrűt), de félek kiakasztani a berugó-rugót, nem tudom hogy találnám el visszafelé.
A kis mznél nem jelentene gondot, de a nagynál még szűz a kezem a blokk terén.
Használd!
A szerelést meg csak szakszerűen. Nézd meg a film ide vonatkozó részét. Ne kezd el kiütni az éket amíg nem tudod mit csinálsz.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Cseréld ki,rosszabb nem lesz,de valószínűleg jobb se.
Kerepel az enyém is mint mindenki másé,a lamellacserénél újra ki lett hézagolva a kuplungom csendbe is volt talán egy hónapig aztán szép lassan előjött és erősödött a hang míg ugyan olyan nem lett mint volt.Ezért felesleges buzerálni egy jó kuplungot.
(Ahogy a mondás tartja: "Ne javítsd meg azt ami működik").
Kerepel az enyém is mint mindenki másé,a lamellacserénél újra ki lett hézagolva a kuplungom csendbe is volt talán egy hónapig aztán szép lassan előjött és erősödött a hang míg ugyan olyan nem lett mint volt.Ezért felesleges buzerálni egy jó kuplungot.
(Ahogy a mondás tartja: "Ne javítsd meg azt ami működik").
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Halvány dunsztom sincs róla.De engem is érdekelne,hogy tudjam mire számíthatok.Norbedlee írta:pnlaci írta:Az én vasam se különb.Tavaly levettem a kuplung oldalt és mikor megláttam hogy a nagy fogaskerékből le van törve kettő
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve!Remélem kibírja az idényt.
enyém most kész lesz, henger-dugó-hajtókar ezek jók többi cucc cserélve, felétek mennyibe van egy ilyen műtét?

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Blokk
Értem én, Köszönöm is a válaszokat.MrDok írta:Kuplung menesztő hézagolási probléma, vagyis nagyon nagy a hézag.titok1 írta:Üdv Urak, adott egy Mz Ts 250/1, aminek a blokkja komplett felújítást kapott pár éve.. azóta mondhatni nem is sokat futott, 1-2 ezret maximum, csapágyak, szimering, főtengely, henger, minden felújítva, cserélve. De mégis adódik a blokk kuplung felőli oldalából, egy idegesítő kopogó hang, ami kuplung behúzásra elhallgat teljesen. Tippem szerint a kuplung csapágyat kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma. Mi szokott jellemzően ilyen lenni? kuplungon belül valami? vagy a fordulatszámmérő kihajtás (nem tűnik kopottnak)? Válaszokat előre is köszönöm
Jellemzően ürseben jelentkezik, alapjáraton.
Ki lehet hézagolni, ajánlott is a felújításkor, de szinte értelmetlen, mert vissza szokott állni a neki jóleső hézagra..........vagyis rövid időn belül újra zörög.



- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Blokk
pnlaci írta:Az én vasam se különb.Tavaly levettem a kuplung oldalt és mikor megláttam hogy a nagy fogaskerékből le van törve kettő
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve!Remélem kibírja az idényt.
enyém most kész lesz, henger-dugó-hajtókar ezek jók többi cucc cserélve, felétek mennyibe van egy ilyen műtét?
Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Az én vasam se különb.Tavaly levettem a kuplung oldalt és mikor megláttam hogy a nagy fogaskerékből le van törve kettő
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve!
Remélem kibírja az idényt.
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve!

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Blokk
pnlaci írta:Sajnálattal hallom,ill. olvasom,hogy hogy jártál.Remélem sikerül újra formába hozni a vasadat.Norbedlee írta:Sziasztok!
Nos urak a blokk felújítás (főtengely lógás miatt) nem lett olyan egyszerű mint ahogy az elsőnek tűnt.
Nem elég az összes csapágyat (és a hozzá tartozó dolgokat) cserélni, kiderült, hogy a főtengelyem is oda van, lamellák, kuplung lánckerék, lánc.. Jelen állás szerint csak a henger+dugó+hajtókar ami jó..
Sajnos hiába szép a külső ha romlott a belső..
Üdv.Laci.
Köszi Laci!
Hétvégére összeáll a gép, nem az az idegesítő, hogy ezeket cserélni kell, hanem, hogy az előző "felújítás"-nál sok hibát követtek el és amiatt is kell többet költeni rá, dehát ez van, mostmár tuti lesz a gép
Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Sajnálattal hallom,ill. olvasom,hogy hogy jártál.Remélem sikerül újra formába hozni a vasadat.Norbedlee írta:Sziasztok!
Nos urak a blokk felújítás (főtengely lógás miatt) nem lett olyan egyszerű mint ahogy az elsőnek tűnt.
Nem elég az összes csapágyat (és a hozzá tartozó dolgokat) cserélni, kiderült, hogy a főtengelyem is oda van, lamellák, kuplung lánckerék, lánc.. Jelen állás szerint csak a henger+dugó+hajtókar ami jó..
Sajnos hiába szép a külső ha romlott a belső..
Üdv.Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kuplung menesztő hézagolási probléma, vagyis nagyon nagy a hézag.titok1 írta:Üdv Urak, adott egy Mz Ts 250/1, aminek a blokkja komplett felújítást kapott pár éve.. azóta mondhatni nem is sokat futott, 1-2 ezret maximum, csapágyak, szimering, főtengely, henger, minden felújítva, cserélve. De mégis adódik a blokk kuplung felőli oldalából, egy idegesítő kopogó hang, ami kuplung behúzásra elhallgat teljesen. Tippem szerint a kuplung csapágyat kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma. Mi szokott jellemzően ilyen lenni? kuplungon belül valami? vagy a fordulatszámmérő kihajtás (nem tűnik kopottnak)? Válaszokat előre is köszönöm
Jellemzően ürseben jelentkezik, alapjáraton.
Ki lehet hézagolni, ajánlott is a felújításkor, de szinte értelmetlen, mert vissza szokott állni a neki jóleső hézagra..........vagyis rövid időn belül újra zörög.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég