Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi
Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi
Cs Misi
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítséget, megnézem, ha hazaérek.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha tisztán megvan az ék helye a tengelyben is, meg a forgórészben is, akkor nem lehet más, minthogy magas az ék, vagy éppen a benyomásnál kifordul. Az ékpálya tiszta legyen. Melyik az igaz ?verbation írta:Sziasztok!
Ts 125-re a dinamó forgórészét hogy kell feltenni a főtengelyre, hogy ne üssön, mert egy órán keresztül próbáltam de ékkel valahogy nem megy, ha kiveszem az éket akkor be tudom állítani, hogy jó legyen.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Ts 125-re a dinamó forgórészét hogy kell feltenni a főtengelyre, hogy ne üssön, mert egy órán keresztül próbáltam de ékkel valahogy nem megy, ha kiveszem az éket akkor be tudom állítani, hogy jó legyen.
Ts 125-re a dinamó forgórészét hogy kell feltenni a főtengelyre, hogy ne üssön, mert egy órán keresztül próbáltam de ékkel valahogy nem megy, ha kiveszem az éket akkor be tudom állítani, hogy jó legyen.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ahhoz tilos az előtét. Szereld le, tedd vissza az állórész testvezetékét ahol volt, és reméljük az elektronikának nem lett baja.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Van egy TS 125-ös motorom, amit most újítottam fel, össze lett rakva, beindítás után kb 1 percel leégett az előtétellenállás. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám leellenőrízni az állórészt és a forgórészt? A feszültségszabályzó már újfajta elektronikus.
Van egy TS 125-ös motorom, amit most újítottam fel, össze lett rakva, beindítás után kb 1 percel leégett az előtétellenállás. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám leellenőrízni az állórészt és a forgórészt? A feszültségszabályzó már újfajta elektronikus.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Janika70 írta:Sziasztok! Uj tulajként egy Ts 150-n bütykölök. Ha valaki tenne föl egy kapcsolási rajzot hozzá, azt nagyon megköszönném! Legtöbbször telòn tudok benézni, esetleg van váltò olaj minőségről, mennyiségről topic? Köszi!
Van, a kérdésedben a válasz! Olaj topik, csak egy picit olvassál vissza, minden információt megtalálsz ott!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Uj tulajként egy Ts 150-n bütykölök. Ha valaki tenne föl egy kapcsolási rajzot hozzá, azt nagyon megköszönném! Legtöbbször telòn tudok benézni, esetleg van váltò olaj minőségről, mennyiségről topic? Köszi!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sumbim és Zsaki. Még egyszer köszönöm a bekötési rajzokat.Az órában két vezeték fel volt cserélve(feketefehér,barna.)
Helyre állt a rend,minden müködik rendesen.Hihetetlenül jók ezek az elektromos bekötési rajzok.
Helyre állt a rend,minden müködik rendesen.Hihetetlenül jók ezek az elektromos bekötési rajzok.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Már meg is leltem.A volt gazdája egy TS órát rakot be,így meg változtatta a vezetékelést.Így vissza tudom állítani az
eredeti állapotot.
Isten éltessen benneteket.
eredeti állapotot.
Isten éltessen benneteket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi srácok.Legalább ezekről át tudom nézni hogy hol a gebasz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Német oldalról és "lemagyarositottam" magamnak.sunbim írta:Gyorsabb voltam két percel, de a tied Zsaki nagyon szépen meg van rajzolva, nagyon áttekinthető!
Honnan szedted? Elmentettem.
Tessék kapsz egy 251-es Hall-os rajzot is tőlem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Próbálja valaki azt állítani, hogy nem segítőkész kis csapat ez itt! Válaszok hada, már-már versengve!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyorsabb voltam két percel, de a tied Zsaki nagyon szépen meg van rajzolva, nagyon áttekinthető!
Honnan szedted? Elmentettem.
Nna szevasztok, megyek a topicomba ...
Honnan szedted? Elmentettem.
Nna szevasztok, megyek a topicomba ...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.04.26. 21:54-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sunbim éppen megelőzött míg írtam
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az index visszajelzőre 2 db vezeték megy,mégpedig mindegyik oldalról 1-1 vezeték.pnlaci írta:Oda jutottam,hogy a refó nem villog,a fénykürt nem nem villantja az indexet.Viszont ha a H4 izzót leveszem a foglalatról
akkor nem csinálja a visszajelző a freszkót.(mármint a kék refó visszajelző)Ha vissza rakom az izzót akkor ujra csinálja. Viszont az indexvisszajelző kábelje(feketezöld)
a lámpafejben a baloldali sorkapocsban hol kell lennie? Elöl a feketezöld kábeleknél,vagy hátul a feketekék kábeleknél?
Mert elöl csak a jobb index vezetékei vannak,hátul meg ami megy az indexreléhez.Az a közösítő nem?
Amugy rendesen müködik minden,csak a visszajelzőben csinálja a műsort.
Magyarul az egyik az általad emlitett fekete/zöld a bal oldali sorkapocsból,a másik meg a fekete/fehér,ami a jobb oldali sorkapocsból megy a visszajelzőre.A fekete/kék az a relé és az indexkapcsoló közötti vezeték,amit a sorkapocs csak összeköt.A visszajelzőhöz nincs köze.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A jobb és a bal oldali idexek pozitívjai közé van kötve az index visszajelző izzó.pnlaci írta:Oda jutottam,hogy a refó nem villog,a fénykürt nem nem villantja az indexet.Viszont ha a H4 izzót leveszem a foglalatról
akkor nem csinálja a visszajelző a freszkót.(mármint a kék refó visszajelző)Ha vissza rakom az izzót akkor ujra csinálja. Viszont az indexvisszajelző kábelje(feketezöld)
a lámpafejben a baloldali sorkapocsban hol kell lennie? Elöl a feketezöld kábeleknél,vagy hátul a feketekék kábeleknél?
Mert elöl csak a jobb index vezetékei vannak,hátul meg ami megy az indexreléhez.Az a közösítő nem?
Amugy rendesen müködik minden,csak a visszajelzőben csinálja a műsort.
Az index visszajelző izzóra gyárilag fekete/zöld és fekete/fehér vezeték megy és azok csatlakoznak a jobb és bal sorkapocsba, színre színt.
A logikája ennek az hogy a visszajelző izzó az éppen nem villogó index izzón keresztül kap testet. Tehát közvetlen testet egyik pólusa sem, az óra háztól elektromosan el van szigetelve!
A refi visszajelző testelve van az óraházon a másik pólusa kék/fehér vezetéken megy be a lámpaházba és ott rácsatlakozik a reflektor izzó pólusára amibe egy fehér vezeték is megy.
Ha nem így van akkor ott a baj.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.04.26. 21:43-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A zöld-feketékkel kell lennie, az elsö kettö állás valamelyikében. Igen, az egy négyes közösítés.
Szerk.: illetve a fekete-zöldekkel.
Szerk.: illetve a fekete-zöldekkel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.04.26. 22:17-kor.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Oda jutottam,hogy a refó nem villog,a fénykürt nem nem villantja az indexet.Viszont ha a H4 izzót leveszem a foglalatról
akkor nem csinálja a visszajelző a freszkót.(mármint a kék refó visszajelző)Ha vissza rakom az izzót akkor ujra csinálja. Viszont az indexvisszajelző kábelje(feketezöld)
a lámpafejben a baloldali sorkapocsban hol kell lennie? Elöl a feketezöld kábeleknél,vagy hátul a feketekék kábeleknél?
Mert elöl csak a jobb index vezetékei vannak,hátul meg ami megy az indexreléhez.Az a közösítő nem?
Amugy rendesen müködik minden,csak a visszajelzőben csinálja a műsort.
akkor nem csinálja a visszajelző a freszkót.(mármint a kék refó visszajelző)Ha vissza rakom az izzót akkor ujra csinálja. Viszont az indexvisszajelző kábelje(feketezöld)
a lámpafejben a baloldali sorkapocsban hol kell lennie? Elöl a feketezöld kábeleknél,vagy hátul a feketekék kábeleknél?
Mert elöl csak a jobb index vezetékei vannak,hátul meg ami megy az indexreléhez.Az a közösítő nem?
Amugy rendesen müködik minden,csak a visszajelzőben csinálja a műsort.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha bemész egy régen működő bontóba,ahol még bontottak régi autókat,jó eséllyel kapsz gyári DDR trafót.
Én is így vettem hármat,még egybe is volt fogva a rögzítő lemezzel úgy ahogy a wartburgból kivették,mind 3 DDR felirattal ellátva,azóta is az egyikükkel megy a motorom.
Nembeszélve arról,hogy 2000Ft-ért vettem a hármat és ez két éve volt,lassan utánad dobálják ezeket a bontókba csak ne kelljen pakolgatniuk egyik sarokból a másikba.
Én is így vettem hármat,még egybe is volt fogva a rögzítő lemezzel úgy ahogy a wartburgból kivették,mind 3 DDR felirattal ellátva,azóta is az egyikükkel megy a motorom.
Nembeszélve arról,hogy 2000Ft-ért vettem a hármat és ez két éve volt,lassan utánad dobálják ezeket a bontókba csak ne kelljen pakolgatniuk egyik sarokból a másikba.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A magyar ceglédi trafó jó sokott lenni. Én legutóbb a 4 Kelemennél vettem, de szerintem máshol is kapható!torokb írta:Szervusztok!
ETZ 250-es motoromon a DDR gyújtótrafó megadta magát (egyik korábban már ragasztott szarv letört végleg).
Korábban már próbálkoztam egy "ELPROM ELHOVO BULGARIA" gyújtótrafóval, de az amint bemelegedett, megszűnt működni (nem, nem volt fordítva bekötve ) Kiszerelés után megvizsgálva az olajat is eresztette magából. Kérdésem, hogy mindegyik ilyen, vagy ha most veszek egy másikat akkor van esélye hogy működni fog?
Bármilyen javaslat bevált gyújtótrafóról?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szervusztok!
ETZ 250-es motoromon a DDR gyújtótrafó megadta magát (egyik korábban már ragasztott szarv letört végleg).
Korábban már próbálkoztam egy "ELPROM ELHOVO BULGARIA" gyújtótrafóval, de az amint bemelegedett, megszűnt működni (nem, nem volt fordítva bekötve ) Kiszerelés után megvizsgálva az olajat is eresztette magából. Kérdésem, hogy mindegyik ilyen, vagy ha most veszek egy másikat akkor van esélye hogy működni fog?
Bármilyen javaslat bevált gyújtótrafóról?
ETZ 250-es motoromon a DDR gyújtótrafó megadta magát (egyik korábban már ragasztott szarv letört végleg).
Korábban már próbálkoztam egy "ELPROM ELHOVO BULGARIA" gyújtótrafóval, de az amint bemelegedett, megszűnt működni (nem, nem volt fordítva bekötve ) Kiszerelés után megvizsgálva az olajat is eresztette magából. Kérdésem, hogy mindegyik ilyen, vagy ha most veszek egy másikat akkor van esélye hogy működni fog?
Bármilyen javaslat bevált gyújtótrafóról?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi megnézem amit tanácsoltál.Este megírom a fejleményeket.sunbim írta:Laci filmezd már le léccci, vagy fejtsd ki bővebben mert számomra ez olyan mintha azt mondtad volna ufót láttál.pnlaci írta:Miért van az ha jobbra indexelek,a jobb oldali vissza jelző megy. (zöld)Ha balra indexelek a bal oldali.(kék)Ez valami új hülyesége a mocinak.
Komolyra fordítva a szót én az index kapcsolóházat szedném szét ,ott lehet valami baj. Reflektor a lámpatestben nem villog? Ha fénykürtölsz index nem villan fel?
A biztosíték kérdéshez hozzászólva; CSAK a megfelelő értékű használata megengedett, mert hiába ,,eddig semmi baja nem volt,, után jöhet egy olyan hogy teljes vagy részleges rövidzárlat , benne van a nevében, ez biztosítja az áramköröket túláram ellen. És inkább egy olcsóbb alkatrész menjen tönkre mint egy drágább. Az arányok a lényeg!
A biztosítékokkal kapcsolatban meg elértettél valamit,mert pont én vagyok aki az eredeti rendszert szorgalmazom a többieknek,kisebb sikerrel.De mindenki azt tesz a gépével amit akar.Remélve hogy sohasem lesz gondjuk vele.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Laci filmezd már le léccci, vagy fejtsd ki bővebben mert számomra ez olyan mintha azt mondtad volna ufót láttál.pnlaci írta:Miért van az ha jobbra indexelek,a jobb oldali vissza jelző megy. (zöld)Ha balra indexelek a bal oldali.(kék)Ez valami új hülyesége a mocinak.
Komolyra fordítva a szót én az index kapcsolóházat szedném szét ,ott lehet valami baj. Reflektor a lámpatestben nem villog? Ha fénykürtölsz index nem villan fel?
A biztosíték kérdéshez hozzászólva; CSAK a megfelelő értékű használata megengedett, mert hiába ,,eddig semmi baja nem volt,, után jöhet egy olyan hogy teljes vagy részleges rövidzárlat , benne van a nevében, ez biztosítja az áramköröket túláram ellen. És inkább egy olcsóbb alkatrész menjen tönkre mint egy drágább. Az arányok a lényeg!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Új hülyeség?
Akkor ezt csak úgy elkezdte,mert előtte jó volt és csak a zöld visszajelző villogott,bármerre is indexeltél?
Ezt így értsük?
Akkor ezt csak úgy elkezdte,mert előtte jó volt és csak a zöld visszajelző villogott,bármerre is indexeltél?
Ezt így értsük?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miért van az ha jobbra indexelek,a jobb oldali vissza jelző megy. (zöld)Ha balra indexelek a bal oldali.(kék)Ez valami új hülyesége a mocinak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Új feszültség szabályzó beépítése után az az első,hogy az ember mér,ha látom,hogy sok nem húzom neki addig amíg leég a motor.
Az a pár pillanat amíg magas a töltőfeszeszültség meg arra se elég,hogy a vezeték megmelegedjen.
Az a pár pillanat amíg magas a töltőfeszeszültség meg arra se elég,hogy a vezeték megmelegedjen.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem.pnlaci írta: Na tavaly pont egy új elektronikussal szívtam meg.Szépen beraktam az új fesszabot,3000/min fúdejó,azt 3600/min felett
meg kilőtte a biztit.(kiderült hogy gyári hibás volt az új fesszabájzó)Inkább egy 10.- bizti menjen el,mint egy 10 000.-
alkatrész,vagy nem?
500 ft volt bontóban a Wartburg fesszab 4 éve.Azóta az van a motoromban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na tavaly pont egy új elektronikussal szívtam meg.Szépen beraktam az új fesszabot,3000/min fúdejó,azt 3600/min felettzsakfos írta:Túlspilázzátok ezt a dolgot szerintem nem kicsit.
Ki kell dobni azt a hulladék elektromechanikus fesszabot a francba,betenni egy elektronikust,azt még biztositék sem kell
meg kilőtte a biztit.(kiderült hogy gyári hibás volt az új fesszabájzó)Inkább egy 10.- bizti menjen el,mint egy 10 000.-
alkatrész,vagy nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Végül tényleg a 90-es lett jó, köszi!zsakfos írta:Szerintem a 90 hosszú az elterjedtebb.
Ezt a 80-as hosszt nem is értem honnan van.
Amugy meg ha megszoritja a forgórészt,akkor nem gond ha hosszabb.Amikor be van téve a megszakitó bütyök a helyére,kell mérni egyet tolómérővel azt annyi.
Mivel a cikkszám nem változott, valószínű hogy a 80-as méret említése a TS és ETZ jegyzékben nyomdahiba.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na látom azért lenyugodtak a kedéjek a bizti körül. Akkor nekem a 2db biztosítékkal dombon a tanya tizen pár év alatt bajom nem volt vele!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze! Hogy mész így OT-ra............ ?Miklós_88 írta:Nekem már vagy 3 éve teljesen újra lett kábelezve a motorom. Egyedül az egyenirányító diódasor, illetve a generátor álló és forgórészem a gyári.
4 fészkes késes biztosíték tábla, 3 lábú elektronikus fesszabályzó Bambitól, Mecseki gyújtás, Honda gyújtótrafó, stb.
Eleve úgy lett bekötve a motor, hogy külön a gerjesztés le sincs biztosítva. Felesleges. Azóta sem volt soha semmilyen problémám elektronikusan. Ha az elektronikus fesszab meghal, max nem lesz töltésem, de azt meg észreveszem.
Oké, nem gyári cuccok, de sokkal megbízhatóbban működnek, mint az öreg, DDR-es darabok.
Én meguntam a kínlódást ezekkel a régi vackokkal, ezért amit csak lehet, kicserélek modernebbre.
Aztán lehet, én csinálok valamit rosszul.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem már vagy 3 éve teljesen újra lett kábelezve a motorom. Egyedül az egyenirányító diódasor, illetve a generátor álló és forgórészem a gyári.
4 fészkes késes biztosíték tábla, 3 lábú elektronikus fesszabályzó Bambitól, Mecseki gyújtás, Honda gyújtótrafó, stb.
Eleve úgy lett bekötve a motor, hogy külön a gerjesztés le sincs biztosítva. Felesleges. Azóta sem volt soha semmilyen problémám elektronikusan. Ha az elektronikus fesszab meghal, max nem lesz töltésem, de azt meg észreveszem.
Oké, nem gyári cuccok, de sokkal megbízhatóbban működnek, mint az öreg, DDR-es darabok.
Én meguntam a kínlódást ezekkel a régi vackokkal, ezért amit csak lehet, kicserélek modernebbre.
Aztán lehet, én csinálok valamit rosszul.
4 fészkes késes biztosíték tábla, 3 lábú elektronikus fesszabályzó Bambitól, Mecseki gyújtás, Honda gyújtótrafó, stb.
Eleve úgy lett bekötve a motor, hogy külön a gerjesztés le sincs biztosítva. Felesleges. Azóta sem volt soha semmilyen problémám elektronikusan. Ha az elektronikus fesszab meghal, max nem lesz töltésem, de azt meg észreveszem.
Oké, nem gyári cuccok, de sokkal megbízhatóbban működnek, mint az öreg, DDR-es darabok.
Én meguntam a kínlódást ezekkel a régi vackokkal, ezért amit csak lehet, kicserélek modernebbre.
Aztán lehet, én csinálok valamit rosszul.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsakfosnak van igaza
Egy késes bizti tábla kb:1500Ft nem akarok senkinek a zsebében turkálni,de az azért annyira nem durva.
pl.: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3468
Lehet kapni MTZ-hez ugyan ilyet csak 6-os ba az valami 2000Ft,ha még pluszba szeretnél beépíteni és külön biztosítani valamit.
Egy késes bizti tábla kb:1500Ft nem akarok senkinek a zsebében turkálni,de az azért annyira nem durva.
pl.: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3468
Lehet kapni MTZ-hez ugyan ilyet csak 6-os ba az valami 2000Ft,ha még pluszba szeretnél beépíteni és külön biztosítani valamit.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Túlspilázzátok ezt a dolgot szerintem nem kicsit.
Ki kell dobni azt a hulladék elektromechanikus fesszabot a francba,betenni egy elektronikust,azt még biztositék sem kell
Ki kell dobni azt a hulladék elektromechanikus fesszabot a francba,betenni egy elektronikust,azt még biztositék sem kell
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A hengeres üvegbiztit sem egyszerű összekaparni manapság járműboltokban. Viszont ilyen van sok elektronikai dologban, lehet kapni az ilyesmit forgalmazó barkács üzletben (teszkó autó ízzós részlege körül is.......)z25z írta:Körbejártam a témát: műanyag hengeresben 5 A-esnél kisebbet nem találtam. Késeshez meg biztosítéktáblát kellene cserélni, amire olyan összeget mondott a boltos, hogy huhogtam, mint a bagoly....hát ezért.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Körbejártam a témát: műanyag hengeresben 5 A-esnél kisebbet nem találtam. Késeshez meg biztosítéktáblát kellene cserélni, amire olyan összeget mondott a boltos, hogy huhogtam, mint a bagoly....hát ezért.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem vagyok autó v,motorvillamossági szerelő,hogy elmagyarázzam a miérteket meg a határfeszültségi faszságokat.Én csak aPatrik írta:Ha a 2AT-biztosíték lassabban megy ki mint egy sima 2A-es akkor végképp nem értem minek kínlódni vele,miért nem jó a 2A-es késes,vagy esetleg egy 3A-es késes,ha gáz van kicsapja gyorsan ha nincs gáz akkor meg nincs gáz.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
tapasztalataimat írom le,meg amit a szervízkönyv ír.A lényeg az hogy senkinek sem kívánom hogy az isten hátamögött valahol elfüstöljön a motorja,mint egyszer nekem!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a 2AT-biztosíték lassabban megy ki mint egy sima 2A-es akkor végképp nem értem minek kínlódni vele,miért nem jó a 2A-es késes,vagy esetleg egy 3A-es késes,ha gáz van kicsapja gyorsan ha nincs gáz akkor meg nincs gáz.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Örülök neki hogy sikerült megoldanod a problémát.Senkinek nem kívánom hogy gondja legyen a nem megfelelő biztosítékz25z írta:Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi.
miatt.El regélem mit tud csinálni egy ilyen biztis balhé:Azért van a 2AT biztosíték,ha véletlenül gond van a feszültség
szabályzóval,ne küldje gajra az egész motort.Pl.:nem szabályoz le,ez által nagyobb feszültséget kap az elektromos rész.
Nekem egyszer majdnem elfüstőlt a motorom miatta még 1986 ban.2012 ben mikor meg vettem ezt a gépet,ezen is 16A
bizti volt.SOS ben megoldottam a problémát.Mit adj isten, rá egy évre behalt a fesszabályzom.Így az üveg bizti bánta és
nem a motor.
Ja amúgy a 2AT= lassú vagy lomha biztosíték.A sima 2A biztik hamarabb leoldanak,ezért van a lomha,hogy azért bírják
a gyürödést.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi volt a gond a 16A biztivel végül is? Valamiről lemaradtam lehet elnézést érte...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ez a szép az együttélésben, szépen ovatosan, formálgatjàk egymást a felek.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tökéletes a meglátásod, az eredeti szét volt barmolvat. Ezt kaptam anno a boltban, de ami benne volt abban is mind a 4 helyen műanyag biztik voltak csak átpakoltam. Na de ilyen ez amikor megvesz az ember egy használt motort...nem győztem visszaalakítgatni, mondjuk ennek már 22 éve, lassan közelítek az eredeti állapothoz
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Volt a biztitáblának valamikori utángyártása, én is építettem be olyant, megszólalásig hasonlított az eredetire, kupakkal meg , a betűzéssel a biztik alatt, de a hátulján nem volt ddr felirat és tipusszám és nem volt üvegbizti tartója, mind a négy állás egyforma volt, hagyományos bizti ment mindbe. Valószínűleg z25z - nek is ilyen van.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amikor megvettem a motort voltak érdekes megoldások az elektromos hálózatban,a fesszab,nem volt testelve stb. a lényeg,hogy a 15A-es biztit előtte a 20A-esről leolvadt a műanyag borítás mégis amikor a helyére kerültek a dolgok minden a alkatrész sértetlenül jött ki belőle,pedig amire kijavítgattam a sok szarságot ellőtt egy pár 15-ös biztit.
A 2A-es bizti (sima késes) rég elszáll mire bárminek baja lenne,szóval szerintem semmi értelme ezen a 2AT-n variálni.
A 2A-es bizti (sima késes) rég elszáll mire bárminek baja lenne,szóval szerintem semmi értelme ezen a 2AT-n variálni.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári biztosíték tartója rafináltan rugóslemezelésü.Ha nem az üvegbiztosíték volt benne,akkor valószínüleg bele erőszakolták a nagyobb biztit. Finoman nyomd össze a lemezt,hogy megtartsa a 2AT biztit.Az enyémen is így voltz25z írta:Még mindig gerjesztés biztosítékán agyalok. Tényleg 2AT-s kell bele? De hogy? Nem úgy tűnik, hogy gyárilag az volt a biztosítéktáblában, még ha a könyv is azt írja, hogy az kell oda. Az a kis üvegbiztosíték kb. 2-3 mm-rel rövidebb és nem kúpos a vége, mint a műanyag házú biztosítékoknak. Ötlet?
mikor megvettem a gépet.(Na meg sok minden más is,azóta nem győzöm rendbe rakni.)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem 2 biztosíték van a motoromban és tökmindegy milyet teszek bel semmi baja nincs....
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári biztitartóban ki volt alakítva a fészke, a hozzátartozó rugós villák kicsit másként néztek ki, mint a másik 3 biztihez szolgálók. Oda pont beleillett. Olyasformán nézett ki mint a hagyományos biztinél a hosszabb rugós fele, de itt mindkettő olyan volt.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég