Üzemanyagellátás
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Talán ősszel írtam le, ide, a 100-as benzinnel történő menetemet.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Tri-Ton írta:Szia András!Szebik András írta:Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Véleményem szerint két dologra érdemes koncentrálni. Első a STIHL olaj, amit kizárólag nagy fordulatú motorokhoz fejlesztettek ki és alacsony fordulaton nem úgy csapódik ki az üzemanyagból a kenőolaj, mint 8 - 10 ezres fordulaton. Egy próbát megér az olaj cseréje + 95-ös benzin. ( az MZ-k idejében még a 86-os volt a benzin ) A 100-as benzinnek lehet akár öngyulladás közeli állapota is, mint a dieselé. ( bár ez nem valószínű ) A másik, hogy a 3000-es fordulat környékén rezonanciába kerülhet valami és egymás után több gyújtási pontja is van. Mi vezérli az elektronikus gyújtásodat, nincs véletlenül valami lazulás, vagy túl közelség, ami egy rázkódásnál ezen a frekvencián ( ford.számon ) bezavarhat ?
Sziasztok!
Esetleg trafó melegedés? kondi csere?
Etz 150 87'
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Szia András!Szebik András írta:Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Véleményem szerint két dologra érdemes koncentrálni. Első a STIHL olaj, amit kizárólag nagy fordulatú motorokhoz fejlesztettek ki és alacsony fordulaton nem úgy csapódik ki az üzemanyagból a kenőolaj, mint 8 - 10 ezres fordulaton. Egy próbát megér az olaj cseréje + 95-ös benzin. ( az MZ-k idejében még a 86-os volt a benzin ) A 100-as benzinnek lehet akár öngyulladás közeli állapota is, mint a dieselé. ( bár ez nem valószínű ) A másik, hogy a 3000-es fordulat környékén rezonanciába kerülhet valami és egymás után több gyújtási pontja is van. Mi vezérli az elektronikus gyújtásodat, nincs véletlenül valami lazulás, vagy túl közelség, ami egy rázkódásnál ezen a frekvencián ( ford.számon ) bezavarhat ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
A kipufogó gyári. A kiégetést bírta és a hegesztés is megegyezik a gyárival. A síp sincs benne kiütve.zudori írta:Egy kérdés mindenek előtt, milyen kipufogóval jársz?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?
A karbi nem hiszem hogy kopott lenne. A súber nem lötyög a hüvelybe, a súbertűt pedig nemrég vette, méretei megegyeznek a korábban benne levővel. Bár nem biztos hogy az gyári méret. A főfúvóka is szemmérték alapján teljesen köralakúnak tűnik, bár ezt meg fogom nézi.
Ha egyszer feléd járok és addig nem múlik a hiba megkereslek a próbakarbi ügyében.
Ez a karbi dolog amúgy érdekes, mert a könyv szerint 40000km-re tervezték és csere.
Az alapjáratom most 1500-on van. De azt teljesen stabilan tartja. Megpróbálkozom, majd még állogatással.z25z írta:Azt írod dadogva, rángatózva jár 3000 környékén. Nekem kopott karburátornál volt hasonló; alacsony fordulatszámon közlekedve, mintha "hintázna". Az alapjárat teljes elvétele sokat segített a jelenségen. Egy próbát megér....
Egyedül a préssávot nem tudom mit jelent, lehet ez lesz a kulcs. (Az égéstérre gondolsz?) De egyebekben ezekkel a beállításokkal már közlekedtem, és 5-be már nem tudtam felkapcsolni. Szegény volt a keverék. Gázadásra elfulladt.K.Imi írta:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en
100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.
Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.
Amúgy 1:75-ös nem szegény egy kicsit a gépnek?
ETZ szempontjából a különbség csak annyi, hogy a 100-asban nincs (vagy nagyon kevés az) etanol és jóval tisztább. Annak az alján még sose láttam vízcseppet. Az oktánszám ugye mindegy. Szerintem meg jobban is megy tőle.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Szebik András!
Nekem ugyan ez a jelenség volt amit leírtál, már 3 motorral játszottam el a következőt amiken csatos karburátor volt:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en
100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.
Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.
Nekem ugyan ez a jelenség volt amit leírtál, már 3 motorral játszottam el a következőt amiken csatos karburátor volt:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en
100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.
Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.
MZ ETZ 251e '89
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azt írod dadogva, rángatózva jár 3000 környékén. Nekem kopott karburátornál volt hasonló; alacsony fordulatszámon közlekedve, mintha "hintázna". Az alapjárat teljes elvétele sokat segített a jelenségen. Egy próbát megér....
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Egy kérdés mindenek előtt, milyen kipufogóval jársz?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Üzemanyagellátás
ja most már értem szoval a gázmarkolatnál lévő csavar ami egy kis fém lemezt nyom meg azzal tudom állítani az előfeszítést ? de attól még megveszem az uj bowdent ki tudja mi van most benne
amugy alacsony kormányos

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Mivel 22/24/28N1-nél az előfeszítéssel állítod az alapjáratot, ügyelni kell rá, hogy sehol ne tudjon megfeszülni a bowden a kormány forgatása közben.itzrobbyv1 írta:értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás
A TS-emen gyári a bowden, ha lekerül róla meg fogom mérni, de még nagyon nem tartok ott a pucolásában, így időre nem tudom ígérni

-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Üzemanyagellátás
értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Szerezz egy gyári bowdent (az sem mindegy alacsony vagy magas kormányos változathoz való!), mérd meg és gyártasd le.itzrobbyv1 írta:Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll .kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Üzemanyagellátás
Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll .
kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nem, a kis ETZ-150 fófúvóka mérete 120, a nagy ETZ-pedig 135-ös.
Keressél rá, meg fogod látni!
Érdekesség képpen, a kis ETZ-hez gyártott Bing karburátorban 105-ös a méret.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Keressél rá, meg fogod látni!
Érdekesség képpen, a kis ETZ-hez gyártott Bing karburátorban 105-ös a méret.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
A kis ETZ nek sok a 120 as főfúvóka,az a 250 es be való.zudori írta:Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.
Re: Üzemanyagellátás
Hát persze hogy öt sebességes, ezért írtam. Mert mintha annyival több erő lenne benne, mintha melegen negyedikben mennék. De mikor érzem, hogy a váltókar nem megy tovább csak lesek, hogy honnan jön ez az erő.zudori írta: Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!
Amiket leírtál minden pipa. Alapjárat szép. Megvan a karbantartási könyve, abban ez mind benne van. Gyújtás és fals levegő problémától nem megy jobban hidegen. Sanszos, hogy sokat kap.
Egyébként jól megy a moci, csak a nagyobb partokon érdekes, hogy hidegen kimegy ötödikben, melegen meg nem.
A fogyasztás 4,5 - 5 liter 80-85 km/h-val közlekedve.
Hiába rakok bele 120-as fúvókát, mert úgyse az ami rá van írva. Az átfolyását tudom ellenőrizni összehasonlító módszerrel, és kisebbet belerakni.
Valamihez hozzá kell nyúlnom, csak nem tudom hogy elég-e ilyen esetben a súbertűt leengedni, vagy állítsak a benzinszinten.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!Trubica írta:Sziasztok!
ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.
Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.
A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.
Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.
Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.
A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.
Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.
Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.
A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.
Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2334
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mindig elfelejtem megkérdezni:
Ilyenje van valakinek elfekvőben?

Dellorto PHBH alapjárati fúvóka.
Vagy esetleg jár valaki az Italmondo felé ahol fellelhető?
Ilyenje van valakinek elfekvőben?

Dellorto PHBH alapjárati fúvóka.
Vagy esetleg jár valaki az Italmondo felé ahol fellelhető?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Köszi.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Gondolom az Evipass lenne,ami tulajdonképpen rozsdamaró.sell írta:Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.
1 baj van vele.
Ezt írja a kezelési utmutatója:
A rozsdamaró használata előtt a pergő rozsdát csiszolóvászonnal vagy drótkefével el kell távolítani, a felületet zsírtalanítani kell, majd a tiszta, száraz felületre ecseteléssel lehet felvinni a rozsdaeltávolítót. Nem támadja meg a krómozott részeket, gumit, műanyagot. Kb. 2 órával a kezelés után a képződött piszkosfehér porréteget kefével el kell távolítani. Szükség esetén a felületkezelést ismételjük meg.
Belül a tankban ezt azért nem olyan könnyű elvégezni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Kitaláltam egy jobbat.Evipasztal 2dl át mozgattam,hagytam hatni,aztán kiöblítettem nitróval.Kijött a rozsda!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Maximálisan egyetértek!zsakfos írta:Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
A tankot elég érdekes lenne belülről csiszolni.Evipaszal meg nem igazán szeretném be kenni,de ha nincs más kénytelencsoka írta:A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).
leszek.Ezért gondolkodom más alternatívában,hátha...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Srácok a petróleum nem oldja fel a rozsdát?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ezt el sem olvastam jobb ez úgy. 

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Tavaly a Dunakeszi Auchan ba jártam melózni Mogyoródról (oda-vissza 40km.)és abba a M0 is benne van.(120-125 tempó)hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs).
és Fótról csak felfele jössz hozzánk.Na igy az átlagom 3,5L./100km.Ugyhogy amit a Zsaki ír az nagyon is valós.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Hát én nem tudom annó mikor megvettem és ment gép mint állat simán 120 és felette is minden gond nélkül akkor azért szeretett enni nagy tempónál...zsakfos írta:Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs).
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs).
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). 

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Szia Laci !pnlaci írta:Szia Tóni.Tri-Ton írta:Gyorsjelentés !!!
Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Örömmel konstatálom hogy pipecül működik a karbi.Ha a kipufogódat gatyába rázod lesz ez még jobb is.Én a helyedben
nem piszkálnám tovább,így jó ahogy van.Ezen már csak rontani lehet.Ha szép a kipufogód akkor inkább meghajtanám egy
50km es úton ,az is csodákra képes.DE ha nem sajnálod a kipufogót,akkor nosza égetni kell.Utána úgy fog menni mint a
rakéta. Üdv. Laci.
Valószínű az égetés lesz a vége, még egy-két alkalommal elengedem Győrbe ( oda-vissza 120 kM ) és meglátjuk.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Valószínű, hogy meg kell vele tennem, már nem újszerű, hogy nagyon sajnálni kelljen. Szomszédaim körben vannak és mind rendes emberek, ezért valószínű a vasárnap helyett egy másik időpontot fogok választani. ( mikor éppen kerti partit tartanak, talán az jó lesz ) Komolyra fordítva, lehet, hogy kiviszem a hétvégi házikóhoz a szőlőbe és ott nem nagyon zavarok vele senkit. ( köszi a figyelmeztetést, hogy illik erre is gondolni, mert ha beindul, akkor nyomni fogja az anyagot )hell írta:Meg a szomszédság ha van.Szigorúan ezt a műveletet csak vasárnap délután szabad elvégezni nagy harcikedvel...
![]()
És tökéletes lesz az tuti(mármint megy a gép majd mint a rakéta
)!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm ! Igen tudom, pár hete volt éppen téma. ( vagy csak én olvastam bele pár hete )z25z írta:Menet közben nem fog tökéletesen kiégni a kipufogód. Ha tele van lerakódott koksz-szal azt csak kiégetéssel tudod eltávolítani kb. 800 fokon gyullad be. Hogy hogyan kell erről már volt szó jópár alkalommal. De készülj fel rá, hogy a fényezés megsínyli.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Igen tudom, 6,5 fogyasztással 140 felett volt a vége. Itt viszont a fogyasztást sokalltam, ezért is vágtam bele a fogyasztást csökkentő projektbe.hell írta:Több kaja és megy mint a rakéta...
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Szia Tóni.Tri-Ton írta:Gyorsjelentés !!!
Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Örömmel konstatálom hogy pipecül működik a karbi.Ha a kipufogódat gatyába rázod lesz ez még jobb is.Én a helyedben
nem piszkálnám tovább,így jó ahogy van.Ezen már csak rontani lehet.Ha szép a kipufogód akkor inkább meghajtanám egy
50km es úton ,az is csodákra képes.DE ha nem sajnálod a kipufogót,akkor nosza égetni kell.Utána úgy fog menni mint a
rakéta. Üdv. Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Meg a szomszédság ha van.
Szigorúan ezt a műveletet csak vasárnap délután szabad elvégezni nagy harcikedvel...
És tökéletes lesz az tuti(mármint megy a gép majd mint a rakéta
)!




- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Menet közben nem fog tökéletesen kiégni a kipufogód. Ha tele van lerakódott koksz-szal azt csak kiégetéssel tudod eltávolítani kb. 800 fokon gyullad be. Hogy hogyan kell erről már volt szó jópár alkalommal. De készülj fel rá, hogy a fényezés megsínyli.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Több kaja és megy mint a rakéta... 

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Mint ahogy írtam, ott sem tud többet, ezért kértem segítséget a hogyan-továbbhoz.hell írta:"Félgáz alatt ezt tudja" Uhhh ez nagyon jó! Mi lenne még teljes gáznál 180...![]()
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
"Félgáz alatt ezt tudja" Uhhh ez nagyon jó! Mi lenne még teljes gáznál 180...



-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Gyorsjelentés !!!
Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Még nekem sem volt gond a benzinnel soha,van hogy több mint fél évig az van benne amivel elraktam.nem használom sokat a mocit csak alkalom szerűenPatrik írta:Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
Re: Üzemanyagellátás
Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Na hogy én is hozzá járuljak.Ha nem hagyod kiszáradni a karbit akkor nincs gond.Csak kb egy lityi benya,vagy annyi se,hogy
néha rá nyitsz a benya csapra.
néha rá nyitsz a benya csapra.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Értem én, én is viccnek szántam, bár ahogy tanult kollégám szokta volt mondani: minden viccnek a fele komoly.... 

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, hogy egy kicsit eltúloztam azzal, hogy megbuggyan. Viszont gondolom mindenki takarított már tavasszal olyan karburátort ami ősszel még hibátlanul működött. Pár hónap alatt a fémekkel reakcióba lépett a benzin és kék-zöld színű, oxidokkal telített ragacsot talált az üzemanyag helyén. Régen ilyen nem volt. Tavasszal elővettük a rigát és egy-két terkerés, vagy tolás után máris használhattuk a tavalyi benzinnel.z25z írta:Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...Tri-Ton írta: Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van...
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég