Gumik
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Gumik
Sziasztok!
Jelenleg az alább gumik vannak a motoron (gyári szélességű felniken):
elöl: Heidenau 2.75-18 K45
hátul: Heidenau 3.50-18 K65
Ami a gondom, hogy az első szélessége a valóságban: 73mm. A hátsóé: 94mm. (tudom, hogy 2.54-gyel kell szorozni a szélességet, ha collban van megadva, de a tényleges méret néha alatta van a számolt szélességnek)
Főként az elsővel nem vagyok megelégedve (keskeny), nem is merek vele komolyabbat fékezni.
Melyik gumit ajánlanátok az első felnire, aminek a felszerelt szélessége 85-90mm?
Ennek mennyi lehet a felszerelt szélessége: Heidenau 300-18 Köpeny M/C 47S K65 TT?
Esetleg ez: 300-18 Köpeny M/C 52S K33 TT
A hátsót tervezem majd cserélni 110/80-18-K36-ra, ehhez kellene első gumit választanom.
Jelenleg az alább gumik vannak a motoron (gyári szélességű felniken):
elöl: Heidenau 2.75-18 K45
hátul: Heidenau 3.50-18 K65
Ami a gondom, hogy az első szélessége a valóságban: 73mm. A hátsóé: 94mm. (tudom, hogy 2.54-gyel kell szorozni a szélességet, ha collban van megadva, de a tényleges méret néha alatta van a számolt szélességnek)
Főként az elsővel nem vagyok megelégedve (keskeny), nem is merek vele komolyabbat fékezni.
Melyik gumit ajánlanátok az első felnire, aminek a felszerelt szélessége 85-90mm?
Ennek mennyi lehet a felszerelt szélessége: Heidenau 300-18 Köpeny M/C 47S K65 TT?
Esetleg ez: 300-18 Köpeny M/C 52S K33 TT
A hátsót tervezem majd cserélni 110/80-18-K36-ra, ehhez kellene első gumit választanom.
Re: Gumik
Köszi,akkor nem keresgélek tovább.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Gumik
Szeva Patrik.Nekem is 3,25 van elöl. Simán elbírja.Patrik írta:Sziasztok.
3.25-ös gumi felmegy előre az első ráfra vagy nagyon össze húzná a gumit.
Nem ragaszkodom a mérethez csak találtam egy jó mintát,de 3.25-ös belőlle a legkisebb ha gáz akkor inkább dobom és keresek valami hasonlót.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Gumik
Sziasztok.
3.25-ös gumi felmegy előre az első ráfra vagy nagyon össze húzná a gumit.
Nem ragaszkodom a mérethez csak találtam egy jó mintát,de 3.25-ös belőlle a legkisebb ha gáz akkor inkább dobom és keresek valami hasonlót.
3.25-ös gumi felmegy előre az első ráfra vagy nagyon össze húzná a gumit.
Nem ragaszkodom a mérethez csak találtam egy jó mintát,de 3.25-ös belőlle a legkisebb ha gáz akkor inkább dobom és keresek valami hasonlót.
Re: Gumik
Féktárcsát szerzek hozzá, azzal nem lenne gond.
Viszont attól tartok, hogy nem fér be hátulra. A képeken 251-es-re és 301-es-re rárakták, de a kisETZ-nek 3 cm-rel kisebb a váza...
Viszont attól tartok, hogy nem fér be hátulra. A képeken 251-es-re és 301-es-re rárakták, de a kisETZ-nek 3 cm-rel kisebb a váza...
Re: Gumik
Sziasztok!
KisEtz-re fel tudom-e tenni hátulra a 18"-os felnit? Nem fog beleérni vmibe?
Gondolkozok 2 ilyen felniben, tömlő nélküli gumival...
http://www.ebay.com/itm/MZ-FRONT-AND-RE ... 3c&vxp=mtr
KisEtz-re fel tudom-e tenni hátulra a 18"-os felnit? Nem fog beleérni vmibe?
Gondolkozok 2 ilyen felniben, tömlő nélküli gumival...
http://www.ebay.com/itm/MZ-FRONT-AND-RE ... 3c&vxp=mtr
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
Vettem egy kis ETZ-t szinte gyári állapotban. Még meg vannak az eredeti gumijai, de sajnos bár hibátlanok, de a koruk miatt le kell cserélni, közel 30 évesek.
Kérdésem:- milyen gumit tudnátok ajánlani, ami a gyári formátumnak megfelelő lenne?
Heidenau márkára gondolok.
Még valami: előre ugye 2,75x18-as hátulra meg 3,25x16-os kell.
viszont sok gyártó már nem ebben, hanem más fajta méretben adja meg.
Mi lenne az a méret, az új szerint, ami az általam leírtnak megfelelne?
Kérdésem:- milyen gumit tudnátok ajánlani, ami a gyári formátumnak megfelelő lenne?
Heidenau márkára gondolok.
Még valami: előre ugye 2,75x18-as hátulra meg 3,25x16-os kell.
viszont sok gyártó már nem ebben, hanem más fajta méretben adja meg.
Mi lenne az a méret, az új szerint, ami az általam leírtnak megfelelne?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
sell írta:Köszönöm, a választ. Azért szeretnélek megkérni, légyszi a kerületüket megmérnéd, egyszerü krétajeles módszerrel. Az első a 3.50 és a hátsó 110/80, között van-e különbség? Így, hogy egyforma ráfok vannak, szélességre van köztük különbség?
Hóógyafenébe ne! Van. A hátsó szélesebb, szemre egy centivel. Délután megmérem neked , meg akkor krétázgatok is.
...
Krétázgattam egyett.
Az első kerülete199,2cm , a hátsóé 196,6cm .
A hátsó szélességét is megmértem ez 109 mm . Ezért 110es a gumiméret. Az első mérete colban 3,50 , ami a számológépem szerint 89mm , a tolómérőm szerint 92 + a szőr! Azzal együtt van vagy száz. Mondjuk a macska is kiseb borotválva.
Az előző hsz-hez hozzátéve a motor magassága ezekkel a változtatásokkal érezhetően nőtt, főleg elöl . Ezzel együtt szerintem stabilabb lett aszfalton és OFFroadon is. Persze ebben lehet van némi elfogultság. Gyertek el a V.G.-re , mentek egy kört vele és aztán cserélünk.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Gumik
Köszönöm, a választ. Azért szeretnélek megkérni, légyszi a kerületüket megmérnéd, egyszerü krétajeles módszerrel. Az első a 3.50 és a hátsó 110/80, között van-e különbség? Így, hogy egyforma ráfok vannak, szélességre van köztük különbség?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Megjelentem.
A két gumit belsőkkel együtt egy ismerősöm útján sikerült intézni 37eFt-ért. A gumis munkát gumis szakember végezte, ragasztós súlyokkal ki lettek centírozva. A hátsóval kezdtem otthon a gumi leszerelést de hiába tapostam be a felniközépbe a szeleppel szemben a külsőt, leeresztett belső melett nem tudtam volna felni sérülés nélkül levenni. Nagyon rossz volt a helyzet!! Már a felrakásnál is (szintén gumis) brutál szopás volt, 8-9 bárnál pattant ki a perem a helyére.
A két kerék munkadíja 3600 forint volt, egy napos határidővel. Úgy hogy én szereltem ki őket és vissza.
Azt hogy milyen az átmérője azt nem méricskéltem, nem zavar ha kicsit többet v. kevesebbet mutat/számol az óra.
A lényeges különbség hogy az első kerék hátsó felnivel lett fűzetve, ezért marad meg az eredeti íve a guminak. ... íve, jja, az. Nem vagyok gumis szaki, majd valahogy kézzel lábbal megpróbálom kifejezni magam.
Ahogy z25z is mondta vannak átmérő különbségek,( még jó hogy nem az első keréken van mérve a sebesség és a megtett km) lényegesen nagyobb lett így az első kerék átmérője! A gyári sárvédőbe beleérne ill. be sem lehet szerelni alap esetben! Ne kérdezd mennyivel, ... kb1,5 centivel. De majd z25z megmondja.
Tehát irány a lakatos! Elmentem tehát magamhoz és betoldottam kb 1,5cm-t a sárvédő fülekbe és meg is erősítettem assszem 1,5ös lemezből, mert a hoszabb fülek könnyen repedtek,elfáradtak. A gumi szélessége is nő, szélesíteni is kell a füleket egészen a sárvédő tövétől kezdődhet a szélesítést.
A szélesebb=nehezebb kerék miatt sokkal nehezebb a kormányt kezelni menet közben is. De megszokható . Régebben estem keltem a blokkoló első kerék miatt de ezzel nem fordult elő ilyesmi, csak sokkal gyakrabban kelett a hátamról levakarni a rámászó utasokat.
A fékút is sokat csökkent, érdemes lenne összehasonlítani, lemérni a gyári értékekkel. Kátyúktól nem kell megrettennem ha nem sikerül kikerülni, átmegyek rajta. Ééés a felni még mindig kerek!
A gumi elég puha, TT gumi, e felett árban az RSW verseny gumik jönnek legalábbis a boltok kínálatából ezt láttam. Tapad is mint az állat!
Megvolt a teszt, ez kb. 20km volt. De már az első métereken kiderült egy nagy különbség , sokkal kellemesebb a kanyar vétel mint a régi kockagumikkal. A hátsó kerék kevésbé hajlamos a blokkolásra. Aszfalton nullakezezve nem szitál, jó a gumi súlyelosztása + a centír csodákra képes.
A 110es hátsó gumival a kerék nem tűnik annyira robosztusnak mint gondolnád, inkább a szélességén és az ívén akad meg az ember szeme. Hátul gyári a felni méret, nem kell semilyen átalakítás a gumiméret használatához. A minta nem túl divatos , inkább a jó vízkiszorítás volt a lényeg a választáskor.
Ha van még kérdés itt vagyok. Na nem most mert igyot szpátty, hanem mondjuk holnap vagy azután ...
Csáó
A két gumit belsőkkel együtt egy ismerősöm útján sikerült intézni 37eFt-ért. A gumis munkát gumis szakember végezte, ragasztós súlyokkal ki lettek centírozva. A hátsóval kezdtem otthon a gumi leszerelést de hiába tapostam be a felniközépbe a szeleppel szemben a külsőt, leeresztett belső melett nem tudtam volna felni sérülés nélkül levenni. Nagyon rossz volt a helyzet!! Már a felrakásnál is (szintén gumis) brutál szopás volt, 8-9 bárnál pattant ki a perem a helyére.
A két kerék munkadíja 3600 forint volt, egy napos határidővel. Úgy hogy én szereltem ki őket és vissza.
Azt hogy milyen az átmérője azt nem méricskéltem, nem zavar ha kicsit többet v. kevesebbet mutat/számol az óra.
A lényeges különbség hogy az első kerék hátsó felnivel lett fűzetve, ezért marad meg az eredeti íve a guminak. ... íve, jja, az. Nem vagyok gumis szaki, majd valahogy kézzel lábbal megpróbálom kifejezni magam.
Ahogy z25z is mondta vannak átmérő különbségek,( még jó hogy nem az első keréken van mérve a sebesség és a megtett km) lényegesen nagyobb lett így az első kerék átmérője! A gyári sárvédőbe beleérne ill. be sem lehet szerelni alap esetben! Ne kérdezd mennyivel, ... kb1,5 centivel. De majd z25z megmondja.
Tehát irány a lakatos! Elmentem tehát magamhoz és betoldottam kb 1,5cm-t a sárvédő fülekbe és meg is erősítettem assszem 1,5ös lemezből, mert a hoszabb fülek könnyen repedtek,elfáradtak. A gumi szélessége is nő, szélesíteni is kell a füleket egészen a sárvédő tövétől kezdődhet a szélesítést.
A szélesebb=nehezebb kerék miatt sokkal nehezebb a kormányt kezelni menet közben is. De megszokható . Régebben estem keltem a blokkoló első kerék miatt de ezzel nem fordult elő ilyesmi, csak sokkal gyakrabban kelett a hátamról levakarni a rámászó utasokat.
A fékút is sokat csökkent, érdemes lenne összehasonlítani, lemérni a gyári értékekkel. Kátyúktól nem kell megrettennem ha nem sikerül kikerülni, átmegyek rajta. Ééés a felni még mindig kerek!
A gumi elég puha, TT gumi, e felett árban az RSW verseny gumik jönnek legalábbis a boltok kínálatából ezt láttam. Tapad is mint az állat!
Megvolt a teszt, ez kb. 20km volt. De már az első métereken kiderült egy nagy különbség , sokkal kellemesebb a kanyar vétel mint a régi kockagumikkal. A hátsó kerék kevésbé hajlamos a blokkolásra. Aszfalton nullakezezve nem szitál, jó a gumi súlyelosztása + a centír csodákra képes.
A 110es hátsó gumival a kerék nem tűnik annyira robosztusnak mint gondolnád, inkább a szélességén és az ívén akad meg az ember szeme. Hátul gyári a felni méret, nem kell semilyen átalakítás a gumiméret használatához. A minta nem túl divatos , inkább a jó vízkiszorítás volt a lényeg a választáskor.
Ha van még kérdés itt vagyok. Na nem most mert igyot szpátty, hanem mondjuk holnap vagy azután ...
Csáó
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Mennyiért sikerült beszerezni? Nekem is csereérett már a hátsó lassan, nem annyira a minta, hanem a DOT miatt. Érdekes, hogy az enyém is 110/80-as legutoljára ezt kaptam, előtte mindig 110/90-esek voltak. ez ugye annyit jelent, hogy 2,2 cm-re kisebb az átmérő. 205,8 cm helyett 198,8 a körbefordulás, így pl. 100-nál a valós sebesség 3,6 km/h-val kevesebb.
mondjuk ilyet még nem is láttam, hogy 3.50/80 csak sima 3.25-18, 3.50-18.
Ha tesztelted jöhet az infó
mondjuk ilyet még nem is láttam, hogy 3.50/80 csak sima 3.25-18, 3.50-18.
Ha tesztelted jöhet az infó
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Gumik
Hali, a 3.50/80 és a 110/80 között mi a különbség? Értem ez alatt pl:
- Futófelület íve
- Átmérő
-- Balonosság, magasság
Nem húzta nagyon össze az első ráf a gumit? Vagy szélesebbre lett cserélve?
Bocs a sok kérdésért, ezek már régóta érdekeltek volna...
- Futófelület íve
- Átmérő
-- Balonosság, magasság
Nem húzta nagyon össze az első ráf a gumit? Vagy szélesebbre lett cserélve?
Bocs a sok kérdésért, ezek már régóta érdekeltek volna...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Egy pár kép az idei első ,,fejlesztésről" . Muszály volt mert az előző szett elkopott a túrákon.
Ez a szett HEIDENAU, elöl 3.50/80/18 , hátul 110/80/18 . K36-os mintával készült TT gumik. Majd meglátjuk mit tud.
Ez a szett HEIDENAU, elöl 3.50/80/18 , hátul 110/80/18 . K36-os mintával készült TT gumik. Majd meglátjuk mit tud.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.05.19. 22:50-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
Michelin city grip 100/80-16 - 11600 Ft volt. Piszokul bevált az elején. (jó, ez nem etz, csak ts, 16"-os) Csak ajánlani tudom.pnlaci írta: Szia.Sok féle gumit árulnak MZ re,de a lényeg hogy jó gumit 12000.- alatt nem kapsz az fix.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Gumik
A régi gépemem hátul volt metzeler.Hát az egy élmény volt.kanyarokban úgy tapdat mint állat.Úgy kellet lehúzni a kanyarpetidanone írta:Köszönöm az eddigi válaszokat, pályázás alatt, csak laza, baráti gurulást értek a kecskeméti gokartpályán. Most is Heidenau van rajta, azzal meg voltam/vagyok elégedve. Csak gondoltam hátha van másnak valami tapasztalata még
ívére,azt mintha oda ragasztották volna.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Köszönöm az eddigi válaszokat, pályázás alatt, csak laza, baráti gurulást értek a kecskeméti gokartpályán. Most is Heidenau van rajta, azzal meg voltam/vagyok elégedve. Csak gondoltam hátha van másnak valami tapasztalata még
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Más gumi való pályára és más túrára. Heidenau jó választás, de a két szett nem lesz olcsó a pályagumira számolj kb 20-szal többet/darab.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Gumik
Szia.Sok féle gumit árulnak MZ re,de a lényeg hogy jó gumit 12000.- alatt nem kapsz az fix.petidanone írta:Sziasztok!
Véleményekre lennék kíváncsi, hogy ki milyen gumit használ, és mik a tapasztalatok. Természetesen 250-es MZ-re.
Terepen nem szoktam használni, vagy csak nagyon keveset, hogy egy két látnivalóhoz elguruljunk, de nem jelentős. Túrára, meg pályára kéne.
Köszönöm szépen.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2015.02.14. 19:55
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Sziasztok!
Véleményekre lennék kíváncsi, hogy ki milyen gumit használ, és mik a tapasztalatok. Természetesen 250-es MZ-re.
Terepen nem szoktam használni, vagy csak nagyon keveset, hogy egy két látnivalóhoz elguruljunk, de nem jelentős. Túrára, meg pályára kéne.
Köszönöm szépen.
Véleményekre lennék kíváncsi, hogy ki milyen gumit használ, és mik a tapasztalatok. Természetesen 250-es MZ-re.
Terepen nem szoktam használni, vagy csak nagyon keveset, hogy egy két látnivalóhoz elguruljunk, de nem jelentős. Túrára, meg pályára kéne.
Köszönöm szépen.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
köszi az infotzudori írta:A kis ETZ kb. 4,5 dl olajat kíván
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Gumik
Meg különbenis, ennek a témának mennyi köze van a gumikhoz?
Van olajos témakör is.
Van olajos témakör is.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
Oké méh megkérdek itt környéken mit mondanak azt kicserèlem az olajat.miet hasznàltok???
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
aronpfabian írta:Nem. A váltóolajból mindig a típusnak előírt mennyiséget kell kimérni és betölteni, mert a váltótérbe töltöd, de a kuplungtéren van az ellenőrző csavar, időbe telik neki amíg ott is beáll a szint.csaki.tibi írta: az olajnál ugye van csavar amit kitekerek és ha ott elkezd folyni az olaj akkor stop az olajjal..
Ha a szintellenőrző csavarnál már megjelenik betöltés közben, akkor sokkal többet tettél bele mint kéne.
Valószínűleg még mindig túl sok van és/vagy nem tetted vissza rendesen az ellenőrzőcsavart. Mivel csak annyit írtál magadról hogy "robogó" a motorod, csak ennyit tudok segíteni, a többi már típusfüggő lenne... (pl. hány dl kellett volna, hol jöhet még olaj ha túltöltötted)csaki.tibi írta: na igy öntötem bele még vártam is a felesleg kifolyon..azt megyek vele és csak jönn kifelé:S kerékre is jutt belöle rendesen:Dlehet híg az olaj gyorsan felkapja?
szval akkor sok az olajam...akkor leengedem és megfelelö menyiséget töltöm bele:Dnem tudja valaki mennyi kell bele?:Dnem nem robogom van az a régen volt etz 125 ösöm van 150es hengerrel lesz szerelve most furják fel,kopott volt már nem volt erő
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
1
Rendben még azt had kérdezzem meg h a 3.25-nek a 100/90 felel meg? a 2.75-nek meg a 90/90?[/quote]
Bevallom őszíntén, nem tudom, ezért olyan márkák között nézelődtem, ahol így hagyományos méretben adják meg. Pl.: Metzeller
Rendben még azt had kérdezzem meg h a 3.25-nek a 100/90 felel meg? a 2.75-nek meg a 90/90?[/quote]
Bevallom őszíntén, nem tudom, ezért olyan márkák között nézelődtem, ahol így hagyományos méretben adják meg. Pl.: Metzeller
Re: Gumik
zudori írta:SRicsi írta:Sziasztok!
125-ös ETZ-re szeretnék venni gumikat elöl: 2.75 R 18 hátul: 3.25 R 16 ennél érdemesebb nagyobbat venni rá? 100/90 előre, 110/90 hátra esetleg?
Ne! Törekedjél a gyári méretek megtartására. Talán hátulra a 3,5 R 16 is jó.
Rendben még azt had kérdezzem meg h a 3.25-nek a 100/90 felel meg? a 2.75-nek meg a 90/90?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
SRicsi írta:Sziasztok!
125-ös ETZ-re szeretnék venni gumikat elöl: 2.75 R 18 hátul: 3.25 R 16 ennél érdemesebb nagyobbat venni rá? 100/90 előre, 110/90 hátra esetleg?
Ne! Törekedjél a gyári méretek megtartására. Talán hátulra a 3,5 R 16 is jó.
Re: Gumik
Sziasztok!
125-ös ETZ-re szeretnék venni gumikat elöl: 2.75 R 18 hátul: 3.25 R 16 ennél érdemesebb nagyobbat venni rá? 100/90 előre, 110/90 hátra esetleg?
125-ös ETZ-re szeretnék venni gumikat elöl: 2.75 R 18 hátul: 3.25 R 16 ennél érdemesebb nagyobbat venni rá? 100/90 előre, 110/90 hátra esetleg?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Gumik
Van egy eladó 120/80-16-os gumim. Még fel van szerelve, de már kinéztem az utódát. A TS250-re egy ici-picit széles, ezért karcsúbbra fogom cserélni. 4000 Ft-ért odaadom. Ha érdekel, akkor írj üzenetet, és küldök róla fényképet.csaki.tibi írta:http://olx.hu/hirdetes/motor-gumi-ID2A5 ... 3019d8e6a3
nézétek ezt szerintetek?:Dtudom h ugye nagy része nem lesz kihasználva de ezt találtam egyenlöre:Dkicsit megalkudnám még..próbának jó lenne de nézek körbe még azért:D
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Gumik
Nem. A váltóolajból mindig a típusnak előírt mennyiséget kell kimérni és betölteni, mert a váltótérbe töltöd, de a kuplungtéren van az ellenőrző csavar, időbe telik neki amíg ott is beáll a szint.csaki.tibi írta: az olajnál ugye van csavar amit kitekerek és ha ott elkezd folyni az olaj akkor stop az olajjal..
Ha a szintellenőrző csavarnál már megjelenik betöltés közben, akkor sokkal többet tettél bele mint kéne.
Valószínűleg még mindig túl sok van és/vagy nem tetted vissza rendesen az ellenőrzőcsavart. Mivel csak annyit írtál magadról hogy "robogó" a motorod, csak ennyit tudok segíteni, a többi már típusfüggő lenne... (pl. hány dl kellett volna, hol jöhet még olaj ha túltöltötted)csaki.tibi írta: na igy öntötem bele még vártam is a felesleg kifolyon..azt megyek vele és csak jönn kifelé:S kerékre is jutt belöle rendesen:Dlehet híg az olaj gyorsan felkapja?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
helló igen ezt is néztem!!!meg melete még párat olx-en de egyenlöre most marad igy pénzügyek miatt...meg bajban vagyok mert ez a kukac gumi is majdnem hozzá ér a láncvédő gumimhoz...
az olajnál ugye van csavar amit kitekerek és ha ott elkezd folyni az olaj akkor stop az olajjal..na igy öntötem bele még vártam is a felesleg kifolyon..azt megyek vele és csak jönn kifelé:S kerékre is jutt belöle rendesen:Dlehet híg az olaj gyorsan felkapja?
az olajnál ugye van csavar amit kitekerek és ha ott elkezd folyni az olaj akkor stop az olajjal..na igy öntötem bele még vártam is a felesleg kifolyon..azt megyek vele és csak jönn kifelé:S kerékre is jutt belöle rendesen:Dlehet híg az olaj gyorsan felkapja?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Gumik
Szia,csaki.tibi írta:http://olx.hu/hirdetes/motor-gumi-ID2A5 ... 3019d8e6a3
nézétek ezt szerintetek?:Dtudom h ugye nagy része nem lesz kihasználva de ezt találtam egyenlöre:Dkicsit megalkudnám még..próbának jó lenne de nézek körbe még azért:D
Ezt nézted?
http://olx.hu/hirdetes/heidenau-110-80- ... 29Xvn.html
Az enyém....
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Gumik
Hali!A120-as.gumi ép hogy elfér.Nekem is ez van fent.csaki.tibi írta:még annyit h akkor h az enyém 3.25*16 és valami a 48 n ..akkor mien megy rá mondjuk 120*80*16??nem értek én ehhez azt hiszem:D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Gumik
Hali! Az olajbetöltő záró gumi dugóban van egy furat.Ez a furat arra szolgál hogy az üzemi hőfokra felmelegedet olaj gőzecsaki.tibi írta:most még 2 problémával küszködök remélem tudtok segiteni nekem.mitől van az h a olajbetöltő nyilásnál a gumidugónál visszanyomja az olajat?a másik a kerékre visszatérve nekem van egy hátsó sztenderem és ez a vékony gumi is már majdnem hozzá ér a léncvédőgumihoz .h tudnám ezt kiküszöbölni ha netán szélesebb gumit szeretnék és ne érjen hozzáá?remélem tudtok segiteni
szabadon tudjon távozni a karterből.Ez okozza az olaj foltosodást.Lezárni nem szabad!Ha viszont a megengedetnél több
olajat töltesz a karterbe azt is kitolhatja a furaton. Ellenörizd le mennyi olajat tettél a karterbe.
Üdv.Laci
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
most még 2 problémával küszködök remélem tudtok segiteni nekem.mitől van az h a olajbetöltő nyilásnál a gumidugónál visszanyomja az olajat?a másik a kerékre visszatérve nekem van egy hátsó sztenderem és ez a vékony gumi is már majdnem hozzá ér a léncvédőgumihoz .h tudnám ezt kiküszöbölni ha netán szélesebb gumit szeretnék és ne érjen hozzáá?remélem tudtok segiteni
Re: Gumik
A 90 a gumi szélességének és az oldalfal magasságának százalékos aránya (vagy aránya százalékban kifejezve,mindegy)
A 110 a szélessége mm-ben.
Várj még egy kicsit sokan sokféle gumit használnak hátha ír még valaki.
A 110 a szélessége mm-ben.
Várj még egy kicsit sokan sokféle gumit használnak hátha ír még valaki.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
http://olx.hu/hirdetes/motor-gumi-ID2A5 ... 3019d8e6a3
nézétek ezt szerintetek?:Dtudom h ugye nagy része nem lesz kihasználva de ezt találtam egyenlöre:Dkicsit megalkudnám még..próbának jó lenne de nézek körbe még azért:D
nézétek ezt szerintetek?:Dtudom h ugye nagy része nem lesz kihasználva de ezt találtam egyenlöre:Dkicsit megalkudnám még..próbának jó lenne de nézek körbe még azért:D
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
mit takar a 90 es? 110 az a szélesége gondolom:dés a 90?:D
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
még annyit h akkor h az enyém 3.25*16 és valami a 48 n ..akkor mien megy rá mondjuk 120*80*16??nem értek én ehhez azt hiszem:D
Re: Gumik
Ez igaz és ha már a használhatóságról van szó és nem csak a kinézetről,akkor leírom,hogy én 110/90-es Pirelli-vel vettem a motort.
Rövid időn belül lecseréltem a gyári méretre és pozitív lett a változás,persze ez nem valőszínű,hogy a méret miatt inkább csak nem volt jó az a gumi.
Nyári kánikulában egész jó volt,de ha hűvös időben motoroztam,mintha jégen jártam volna,egyszerűen nem lehetett dönteni a motort,talán túl kemény szerkezetű volt vagy nem tudom.
Rövid időn belül lecseréltem a gyári méretre és pozitív lett a változás,persze ez nem valőszínű,hogy a méret miatt inkább csak nem volt jó az a gumi.
Nyári kánikulában egész jó volt,de ha hűvös időben motoroztam,mintha jégen jártam volna,egyszerűen nem lehetett dönteni a motort,talán túl kemény szerkezetű volt vagy nem tudom.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
köszönöm a válaszokat!!hát igen az eredetim az nem 3.50 hanem 3.25 szval téll naon kukac gumi...összel vettem a gépet azt tavaszra szeretném kicsit feldobni...
Re: Gumik
Elfér igaz de a felni mérete nem engedi ezt a széllességet nagyon összehúzza az abroncsot,ezáltal a futómű rosszabb lesz és a gumi nagy része nem lesz használva mert csak a közepe fog kopni felesleges pénzkidobás lenne. Én max 110-est ajánlanék.Patrik írta:Szia!
Szélesebb gumit!
Viccen kívül,120-as simán elfér,a gyári 3.50-es kb.100-asnak felel meg,szóval már nyersz 2cm-t az meg már látszik.
Re: Gumik
Szia!
Szélesebb gumit!
Viccen kívül,120-as simán elfér,a gyári 3.50-es kb.100-asnak felel meg,szóval már nyersz 2cm-t az meg már látszik.
Szélesebb gumit!
Viccen kívül,120-as simán elfér,a gyári 3.50-es kb.100-asnak felel meg,szóval már nyersz 2cm-t az meg már látszik.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Gumik
sziasztok etz hez szeretnék venni külsöt hátra valami olyat amitől szélesebb lesz és nem kukac..tudtok valamit ajánlani???
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Tony91 valamint 8 vendég