![Kép](http://s17.postimg.org/5bww1sf0r/akkulefogato2.jpg)
![Kép](http://s29.postimg.org/dzp48onbn/ETZ_AKKU_LESZORITO_FEM_GUMIVAL.jpg)
Jól emlékszel. Tényleg!Amúgy ha be van rámolva minden tényleg nem mozdul meg,úgy kivan ékelve.behan írta:Szerintem 2 cm széles gumicsik volt gyárilag,melynek a végein keresztbe stift volt.Az akku tartó szélébe kell beakasztani,ott ahól a zár is rögzül elől,hátúl a váz felől meg két kis fűl van kihajtva az akkutartóból,ha jól emlékszem!
Szerintem 2 cm széles gumicsik volt gyárilag,melynek a végein keresztbe stift volt.Az akku tartó szélébe kell beakasztani,ott ahól a zár is rögzül elől,hátúl a váz felől meg két kis fűl van kihajtva az akkutartóból,ha jól emlékszem!
Köszi a tippeket. Majd megpróbálok egy lemezt meghajlítani cső alakba, hátha eltereli a mágneses erővonalakat. Elvileg csak a jeladóra merőlegesen érkezőket kell eltéríteni.sub-ee írta:Én is erre gondolnék, hogy a generátor mágneses mezeje zavarja a jeladót!sunbim írta:
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.
Ennyire érzékeny lenne a jeladó??
Én is erre gondolnék, hogy a generátor mágneses mezeje zavarja a jeladót!sunbim írta:Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
...
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Ennyire érzékeny lenne a jeladó??
Próbálj meg a hall és a generátor közé csúsztatni egy acél lemezt. Mi változik? Esetleg a jeladó köré egy árnyékoló acél serleget aplikálni.Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
...
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Ejha, na ezzel most engem is megfogtál, amúgy a hall jeladó 40mA-es maximum kapcsolóárama kevés lesz ahhoz a gyújtáshoz! Át kéne alakítani az első tranyókört. Hol vettél ilyen jeladót amúgy? Akkor szakít meg amikor a fémtárcsa közé ér? Vagy akkor adja a jelet?Trubica írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni gyújtással kapcsolatban.
Eddig megszakítós gyújtással ketyegett, amit a Sub-ee féle gyújtáselektronika segített. Ezt építettem meg ami az oldalon van. Ez eddig tökéletes, de most akarom kiváltani a megszakítót Hall-jeladóval. Megcsináltam a felfogatást, a vezérlőtárcsát, az illesztőáramkört, de valami bezavar a képbe.
http://www.cy-sensors.com/CYHME2000.pdf <- ilyen hall jeladót vettem bele.
Addig eljutottam, hogy mi lehet a baj. Ha a generátort kikapcsolom (kihúzom a gerjesztés biztosítékát) tökéletesen működik (beindul, jól pörög, még menni is lehet vele). De ha be van kapcsolva, a motor egy pillanatra elindul, és mihelyt elalszik a töltést jelző lámpa leáll. Olyan is van, ha visszaesik a fordulat és kigyullad a lámpa újra erőre kap, de csak addig míg a lámpa ég.
Ebből arra következtetek, hogy a generátor mágneses tere bezavar a jeladónak. Ezt az is tanúsítja, hogy az illesztő elektronikán, a vissza jelző led ilyenkor elalszik, hogy mágneses teret érzékel.
Elektronika szerintem jó, mert próbapanelen változatot is összeraktam és mindegyiknél ez a hiba.
Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Leárnyékolni a jeladó környékét, hogy a mágneses erővonalakat eltérítsem?
Ha már rendszer terhelés csökkentés:csoka írta:Javaslom a 35/35W-os növelt fényerejű izzót.Kíméled az elektromos rendszered.
MrDok írta:Esetleg simán gyűrűcsere...........MrSummertime89 írta: Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
Esetleg simán gyűrűcsere...........MrSummertime89 írta: Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.
A másik: sajnos az előző tulaj a gyűrűket lecserélte simítás nélkül, ezért igencsak zajos volt a blokk, ami most szépen halkul de az ereje is ennek megfelelően fogy. Ezek után én erre a hengerre már nem gondolnék új dugót és gyűrűket fúrás nélkül. Esetleg egy hónolás és új készlet bele?
Köszi a válaszod, igazából már matt a foncsor, ezért cserélnem kéne azt is.. és akkor már jöhetne a H4 ha passzol.sell írta:Hali, lehet bilux foglalatos halgén izzót is kapni, lehet olcsóbb mint a foncsorcsere + izzó. Ha egyébként is igényelné a motorod a fúrást , akkor az elektronikus gyujtásnàl nagyobb előrelépés a tip-top henger-szett. Persze ez csak az én véleményem.
Ez nem hiba!allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Gyári hall gyujtásom van. Nekem is. Normális jelenség.beci58 írta:allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
Sziasztok nekem is csinálta a Hall jeladós ez nem hiba.
allllli írta:Azt mondja, hogy gyújtás lekapcsolásnál mindig ad egy szikrát a gyertya. Nekem is volt ez a Sub-ee féle gyújtásnál, de nem tudom miért. Talán a felesleges áramot direkt "kisüti".
2,6-on van jelenleg. Viszont 8-as gyertya van benne, ami ebbe való. Igen sajnos elavult már benne a sok szar kábel. Hétvégén át is lesz kábelezve.pnlaci írta:Milyen hőértékü gyertyád van a mociban?Mert az is okozhat vissza durrogást.Vagy ha nem jó helyre raktad a gyújtást!
Előgyújtásod 3mm en van?
És ezt mind azért mert Épp beszereltem a Mecseki féle gyújtást? Csak mert alap nem csinálta ezt az ETZ.gesszti írta:Ez nem failure, hanem feature! Egy automatikus kipufogó koromtalanítás funkció. A menet közben lerakódott kormot lazítja így meg.
Gerjesztés: 2Aaronpfabian írta:Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?Larocca92 írta:valahol le testtel.
Na úgy néz ki rájöttünk mi a gond... A biztosíték tábla kuka mert már nagyon elöregedett... Befújtuk kontakt spray-vel és máris megszűnt a para nagy része. A gyújtásnál az egy másik az majd szombaton kerül terítékre. Megtudja valaki mondani milyen biztik kellenek?[/quote]Larocca92 írta:valahol le testtel.
HU-huuu! Akkor először nézzél szét a villanyak környékén mert lehet hogy valamelyik kábel csinálja a műsort.Larocca92 írta:Produkál még egy olyat közben hogy ha fordítom a kormányt, hol elmegy hol visszajöna az üresjárati lámpa. Igen tudok mérni. Amint otthon leszek kipróbálom.sell írta:Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
Produkál még egy olyat közben hogy ha fordítom a kormányt, hol elmegy hol visszajöna az üresjárati lámpa. Igen tudok mérni. Amint otthon leszek kipróbálom.sell írta:Akkor szinte biztos, hogy átmeneti ellenállás okozza a hibát. Csatlakozások, biztitábla, gyujtáskapcsoló, testcsatlakozásokat is érdemes megnézni. Tudod hogy kell kimérni? Van multimétered?
sell írta:Hy, és álló motornál működik a reflektor? Tompítottal megy a motor? Esetleg rámérhetnél járó motornál a trafó 15-ös lábára mikor felkapcsolod a világítást olyankor mekkora a feszültség ott. Ha nem piszkáltál bele, gyanítom valahol átmeneti ellenállás okozhatja a hibát.
aronpfabian írta:Valamit nagyon elkötöttél. Mit bontottál meg a vezetékelésben szereléskor? Honnan hoztad le a gyújtásnak a tápot (második saru ami eddig nem kellett)?Larocca92 írta:Sziasztok!
Teljes mértékben követtem a leírást. A trafóról hoztam le egy pontot és a gyárinak meghagytam a táp részét. Minden úgy volt ahogy leírták. Semmi mást nem bolygattam. :/
Mi okozhatja a következő hibàt? Bekötöttem a Mecseki féle gyújtàst, nincs is ezzel probléma de azóta folyamatosan ég a féklàmpa és semmire sem reagàl! Ha felteszem a refit akkor le is àll a moci... A generàtor tölt mert 14-15 között van a feszültség terhelés alatt... Nem igazàn értem ezt...
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm!
A féklámpa nem feltétlenül függ össze a dologgal, lehet csak lerázódott a kapcsolóról a kábel és hozzáér a vázhoz. Esetleg ha ezt kötötted be tápnak, az magyarázhatja.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég