jura györgy írta:sziasztok, amiről most írogatunk az a CSÚSZÓGYŰRŰ , ez a generátor része ,a KOMMUTÁTOR az a dinamó része, a különbség a 2 között hogy a generátornál a termelt áramot az álló részről kapjuk ( váltó áram) a dinamónál pedig a forgórészről( egyen áram) a generátornak jobb a hatásfoka viszont kell neki fordulat, a dinamó már kiesebb fordulatnál le adja a teljesítményt viszont gyengébb a hatásfoka , én jó pár éve már 3600 forintért tudtam venni csúszógyűrűt a celldömölki autós boltban üdv. juragy
BUÉK mindenkinek!
Bocsi, de nem teljesen igaz. A generátor már alapjárati fordulat környékén megtermeli az autó, vagy motor működéséhez szükséges áramot, míg a dinamóról ez nem mondható el, éppen neki van szüksége magasabb fordulatra. Akinek volt Kispolszkija, 6V-os Trabantja, esetleg dinamós VW Bogara, az tudja miről beszélek. Nem beszélve az akku gyakori töltögetéséről, mert városi forgalomban egyszerűen nem bírta a fogyasztókat egyszerre táplálni és az akkut tölteni.
Egyszer négyen kellettünk egy teljesen lemerült akkujú Kispolszki betolásához, mert csak annyian tudtuk úgy felpörgetni a motort (dinamót), hogy a gyújtáshoz szükséges áramot leadja. Nem véletlenül lett egyeduralkodó a generátor.