Elektronika topik - a pokol kapuja
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan mit kéne nézni? Nem igazán látok égésnyomot. Vagy az a hegesztővarrat-szerű, szürke "gyűrű" lenne a hatlap alatt?
szerk.: http://www.conrad.de/medias/global/ce/5 ... S_1000.jpg, nem, az a gyári fotón is szerepel.
Szóval mit is kéne látni a képeken?
szerk.: http://www.conrad.de/medias/global/ce/5 ... S_1000.jpg, nem, az a gyári fotón is szerepel.
Szóval mit is kéne látni a képeken?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne búsulj, ez a gyertyák hibája............. Keress másik márkát vagy egy ezer éves használt izolátort..........Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyertyapipa, gyújtó trafó, gyertyakábel. Gyújtás időpontja? Én itt tapogatóznék. Milyen a kompresszió? Nézd meg a főtengelyt a gyújtás oldalon, nem szabad lötyögnie,ütnie.
Szimeringek?
Szimeringek?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, Zsaki persze hogy nem a forrasztás miatt lazulnak meg én azt a sárga színű sarukat vettem Celldömölkön csak ilyent kapok kereskedelembe nem valami jó minőség ezt tudom de a célnak megfelel évente egyszer át nézem és ilyenkor le fújom szilikon spray-el oxidáció elkerülése végett majd ha egyszer ösze futunk és lesz rá idő meg nézem a te szerelésed én is megmutatom az enyémet na most ez úgy hangzik mint az óvodában de nem arra gondoltam üdv.juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyuri ha neked meglazulnak a sarujaid,az nem a forrasztástól van,hanem a szar minőségű sarutól.Ha azokat a sarukat saruzó fogóval csináltad volna,akkor is meglazulnának.jura györgy írta:sziasztok, erről a saruzás témáról annyit mondanék ha nincs megfelelő jó saruzó szerszámod kénytelen vagy forrasztani , nekem is forrasztva van az összes sarum, nincs gond vele csak időnként át kell nézni őket mert hajlandóak meg lazulni, és még hozzá fűzném hogy a saruzó fogó azért jó mert egyszerűbb rányomni a vezetékre, hamar megy a meló , mire egyet fel forrasztol fogóval akár hármat is teszel a vezetékre üdv. juragy
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, erről a saruzás témáról annyit mondanék ha nincs megfelelő jó saruzó szerszámod kénytelen vagy forrasztani , nekem is forrasztva van az összes sarum, nincs gond vele csak időnként át kell nézni őket mert hajlandóak meg lazulni, és még hozzá fűzném hogy a saruzó fogó azért jó mert egyszerűbb rányomni a vezetékre, hamar megy a meló , mire egyet fel forrasztol fogóval akár hármat is teszel a vezetékre üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze hogy jó a réz saru is,még szép hogy megy vele a trakesz.
Azért valljuk be ez is egy kissé túl van ragozva.
Ha valaki elektroszaki látta volna az első Ts250-em hátsó lámpájához vezető kábelköteget,hát menten idegösszeroppanást kapott volna azt tuti.
Na de 15 évesen falun,honnan a fenéből szereztem volna normális vezetéket,meg hát akkor még nem volt internet ahonnan tájékozódhattam volna.Szerelő meg aztán végképp nem volt.
Vezeték keresztmetszet? Mi az? Eszik vagy isszák?
Találtam valami utp kábelszerű darab madzagot,azt megoldottam vele.
Évekig elment.
Volt talán 0.1-0.2 mm2 a vezetékek benne?
Tisztában vagyok vele hogy nem volt egy szakszerű megoldás,de ettől függetlenül működött.
Persze az ember azért igyekszik tanulni,a legjobbat megadni amit csak tud,de azért túlzásokba sem kell esni.
Azért valljuk be ez is egy kissé túl van ragozva.
Ha valaki elektroszaki látta volna az első Ts250-em hátsó lámpájához vezető kábelköteget,hát menten idegösszeroppanást kapott volna azt tuti.
Na de 15 évesen falun,honnan a fenéből szereztem volna normális vezetéket,meg hát akkor még nem volt internet ahonnan tájékozódhattam volna.Szerelő meg aztán végképp nem volt.
Vezeték keresztmetszet? Mi az? Eszik vagy isszák?
Találtam valami utp kábelszerű darab madzagot,azt megoldottam vele.
Évekig elment.
Volt talán 0.1-0.2 mm2 a vezetékek benne?
Tisztában vagyok vele hogy nem volt egy szakszerű megoldás,de ettől függetlenül működött.
Persze az ember azért igyekszik tanulni,a legjobbat megadni amit csak tud,de azért túlzásokba sem kell esni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Én a traktorunkat vezetékeltem újra. Jövőre lesz fél évszázados a masina, még az eredeti vezetékek voltak benne. Sima réz sarukat használtam, de ennek már bő 5 éve. Azóta semmi probléma nincs vele. Pedig a traktoron nagyobb igénybevételnek van kitéve. Nagyobb vibráció, por, sár, trágyalé stb...
A motorom is átesett ezen a műveleten nem is oly rég. Még minden tökéletesen működött rajta, de jobbnak láttam cserélni az egészet. Ezen is sima réz sarukat használtam. Bízom benne, hogy nem megy az üzemképesség rovására.
Én a traktorunkat vezetékeltem újra. Jövőre lesz fél évszázados a masina, még az eredeti vezetékek voltak benne. Sima réz sarukat használtam, de ennek már bő 5 éve. Azóta semmi probléma nincs vele. Pedig a traktoron nagyobb igénybevételnek van kitéve. Nagyobb vibráció, por, sár, trágyalé stb...
A motorom is átesett ezen a műveleten nem is oly rég. Még minden tökéletesen működött rajta, de jobbnak láttam cserélni az egészet. Ezen is sima réz sarukat használtam. Bízom benne, hogy nem megy az üzemképesség rovására.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De miért kellene hajtogatni? Nem rendeltetésszerű használat.Dreamer írta: (áááájjj pedig de szívesen nézném az arcod, amikor egy forrasztott sarus vezetéket hajtogatunk, és egy préseltet.... )
Amúgy ha egyszer találkozunk és te eltöröd a forrasztott sarus kötésemet én megeszem a kalapom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári vezetékek mondjuk elmennek 30 évet. A forrasztott vezetékeid eddig 6-ot. Szép szép, csakhogy forrasztásnál a vezeték a forrasztási pontnál merev lesz és törékeny. Nem mondom, hogy azonnal vagy mindenképpen eltörik, de sokkal törékenyebb lesz.zsakfos írta:Hát én a /1 sarujait mindet úgy forrasztottam kb 6 éve.Soha 1 db sarum sem ment tönkre azóta és soha semmi kontakthibám sem volt ezen idő alatt.Dreamer írta: És még egy fontos dolog, csúszósarut sosem forrasztunk, csak préserünk megfelelő szerszámmal. Ha mégis valamiért forrasztani kell, akkor gondoskodni kell a tehermentesítésről!!!
Úgyhogy nekem nehezen bizonyitja be bárki hogy az nem jó.Dehát ez is olyan hogy kinek a pap kinek a paplan.
Ja de! Volt kontaktom forrasztásnál,de nem sarunál és nem én csináltam,hanem a gyár az állórész egyik fázisánál.
Nem akarlak meggyőzni. Mindenki úgy szerel ahogy akar.
(áááájjj pedig de szívesen nézném az arcod, amikor egy forrasztott sarus vezetéket hajtogatunk, és egy préseltet.... )
Dreamer
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát én a /1 sarujait mindet úgy forrasztottam kb 6 éve.Soha 1 db sarum sem ment tönkre azóta és soha semmi kontakthibám sem volt ezen idő alatt.Dreamer írta: És még egy fontos dolog, csúszósarut sosem forrasztunk, csak préserünk megfelelő szerszámmal. Ha mégis valamiért forrasztani kell, akkor gondoskodni kell a tehermentesítésről!!!
Úgyhogy nekem nehezen bizonyitja be bárki hogy az nem jó.Dehát ez is olyan hogy kinek a pap kinek a paplan.
Ja de! Volt kontaktom forrasztásnál,de nem sarunál és nem én csináltam,hanem a gyár az állórész egyik fázisánál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ide szívesebben írogatok, mert a facebookon tényleg mindenki beleszólhat, ami előbb utóbb fárasztó lesz.zudori írta:Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Két ok miatt van olyan saru a gyártott kötegeken, amilyen:zsakfos írta:Na pont ezért kérdeztem,merthogy a gyári nem réz,de a neten fellelhető utángyártott kábelkötegek meg réz sarukkal vannak.kiszsebi írta:
Ha nem, segítek: tuti, hogy nem réz. Szerintem a réz nem az igazi ilyen helyekre, de a gyári mérnökök sem a réz mellett döntöttek. Pedig ott nem sok színesfémgyűjtő mozoghatott akkoriban
A facebookon is feltettem a kérdést és ott pld az egyik válaszoló azt írta hogy se nem a réz se nem az ónozott,hanem az ón saru a jó.Na igazodjon el az emberfia ha jót akar
- üzleti vállalakozásban törekedni kell az költséghatékonyságra
- és.. az időhatékonyságra
Én a következő csúszó sarukkal találkoztam:
- réz (bottal sem piszkálom meg)
- horganyzott vékony anyagból
- horganyzott vastag anyagból
- horganyzott vastag anyagból biztonsági retesszel
- acélsaru vastag anyagból (bojlerekhez, más bikásabb áramfelvételhez)
Jellemzően a 2-3 kategóriát 15 Ft/db áron veszem, a 4-5-öt pedig 20-25 Ft/db.
Igazándiból a csúszósarukat illeszteni kellene átmérőhöz is, de még nem találtam olyan helyet, ahol ilyet árusítanának.
És még egy fontos dolog, csúszósarut sosem forrasztunk, csak préserünk megfelelő szerszámmal. Ha mégis valamiért forrasztani kell, akkor gondoskodni kell a tehermentesítésről!!!
Dreamer
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem, az anyagán kívül, a minősége sokkal fontosabb, jól kidolgozott kellő anyagvastagságú legyen. Mostanság egyre nehezebb beszerezni, drága a réz, mindenhonnan lopnak belőle a használhatóság és vagy a tartósság rovására. A " minőségi" ára pedig lassan az arannyal vetekszik.
Amúgy pedig én a krimpelhető , réz kivitelűt részesítem előnybe. Ez is, mint sok más dolog, olyan mint a vélemény. (szubjektív)
Amúgy pedig én a krimpelhető , réz kivitelűt részesítem előnybe. Ez is, mint sok más dolog, olyan mint a vélemény. (szubjektív)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze, mert annak darbja 5 Ft, a normális, rugalmas anyagból készültnek pedig 35 Ft.zsakfos írta:Na pont ezért kérdeztem,merthogy a gyári nem réz,de a neten fellelhető utángyártott kábelkötegek meg réz sarukkal vannak...
Magamnak villanyszerelő boltban vásároltam sarukat, "bojlerhez". A kis ETZ-men 5. éve, míg Japánban 3 éve tökéletesen szuperál A motorok csillaggarázsban alszanak...
(ott sokkal jobban korrodálnak a cuccok a sós levegő miatt. Pl. Baki Máté féle kábelkötegen 8 hónap után le kellett cserélni a sarukat, míg amit az általam adott bojler saruval csinált, már 3 éve csont nélkül működik, rugalmas, nem korrodált, szinte még csillog is)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!
Tényleg kár!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na pont ezért kérdeztem,merthogy a gyári nem réz,de a neten fellelhető utángyártott kábelkötegek meg réz sarukkal vannak.kiszsebi írta:
Ha nem, segítek: tuti, hogy nem réz. Szerintem a réz nem az igazi ilyen helyekre, de a gyári mérnökök sem a réz mellett döntöttek. Pedig ott nem sok színesfémgyűjtő mozoghatott akkoriban
A facebookon is feltettem a kérdést és ott pld az egyik válaszoló azt írta hogy se nem a réz se nem az ónozott,hanem az ón saru a jó.Na igazodjon el az emberfia ha jót akar
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyárit láttál már, Zsaki?zsakfos írta:Szakemberek!
Melyik saru az alkalmasabb az Mz-hez?
Az ónozott vagy a réz?
Ha nem, segítek: tuti, hogy nem réz. Szerintem a réz nem az igazi ilyen helyekre, de a gyári mérnökök sem a réz mellett döntöttek. Pedig ott nem sok színesfémgyűjtő mozoghatott akkoriban
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szakemberek!
Melyik saru az alkalmasabb az Mz-hez?
Az ónozott vagy a réz?
Melyik saru az alkalmasabb az Mz-hez?
Az ónozott vagy a réz?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nincs mit, szívesen. Amúgy nekem is felkeltette az érdeklődésem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépen!sell írta:No, feltúrtam a trafókat, volt benne 8352. 1/2 is ,és 8352. 1/3 valamint találtam még 8352. 13 is. És utángyártottat is. Megmértem őket, lényegi különbség a ddr-esek között nem volt, primer 4-5 ohm, szekunder 8-9 kohm között, egyedül az utángyártott tért el valamelyest, ott a szekunder 6 kohm. Szóval, szerintem nincs lényegi különbség.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
No, feltúrtam a trafókat, volt benne 8352. 1/2 is ,és 8352. 1/3 valamint találtam még 8352. 13 is. És utángyártottat is. Megmértem őket, lényegi különbség a ddr-esek között nem volt, primer 4-5 ohm, szekunder 8-9 kohm között, egyedül az utángyártott tért el valamelyest, ott a szekunder 6 kohm. Szóval, szerintem nincs lényegi különbség.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szivesen , sikerült?hell írta:Oké köszönöm!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van jópár trafóm, majd átnézem őket, ha találok eltérőt rámérek, és szólok mi újs.aronpfabian írta:sell írta:Ezeket a számokat, hol olvastad? Nekem még nem tünt fel ilyen jelölés.[/
UI: magán a trafón a talpába van beütve.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Oké köszönöm!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hy, a bekötése: 49 betáp- áram, bzitosíték után amin gyujtás ráadásnál van áram. 31 test, ezt fel szoktam vezetni az ülés alatti közös testponthoz, stabil csvarkötés és a vezeték sem akadozik. 49a index kapcsolóhoz megy ( meglévő). Lényegében csak egy testkábelt kell csinálni plusszba.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kaptam egy Hella 3 lábas idexrelét(f astra). A bekötésében kellene egy kis segítség! Lábainak számozása: 49,31,49a. Hogyna is kell hogy jó legyen?
Előre is köszönöm a segítséget!
Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziastok üdv mindenkinek
Vettem egy 250 es etz t a töltés jelzö lámpa folyamatossan pirossan világit nem tölti vissza az akumlátort vagyis nincsen töltésem szeretném segitségeteket kérni hogy mit tegyek vagy mit cseréljek ki benne hogy töltse az akumlátort.
A válaszokat elöre is köszönöm.
Vettem egy 250 es etz t a töltés jelzö lámpa folyamatossan pirossan világit nem tölti vissza az akumlátort vagyis nincsen töltésem szeretném segitségeteket kérni hogy mit tegyek vagy mit cseréljek ki benne hogy töltse az akumlátort.
A válaszokat elöre is köszönöm.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Viszont mostmár kíváncsi lettem. Hátha másnak van erről infója.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egymás mellett, még nem hasonlítottam össze öket, sem mérve, se szemre, valahogy mindig egyformának gondoltam őket ( szimó- mz). Úgyhogy ezt a kérdést sajnos passzolom.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, de annak meg teljesen eltér a típusszáma (8351.1/13). Amiket írtam, a megszakítóshoz való trafók.sell írta:Ha emlékeim nem csalnak, simsonnál volt egy eltérő tipus, az electronic-é az kissebb, illetve rövidebb volt, talán az átmérője azonos, de elég régen volt a szemem előtt ilyen.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha emlékeim nem csalnak, simsonnál volt egy eltérő tipus, az electronic-é az kissebb, illetve rövidebb volt, talán az átmérője azonos, de elég régen volt a szemem előtt ilyen.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az alkatrészjegyzékből a miraculis.de-n (MZ) és a mopedfreunde-oldenburg.de oldalairól (Simson). Néha webshopoknál is feltűnik a gyári jelölés, hogy melyik helyett ajánlják.sell írta:Ezeket a számokat, hol olvastad? Nekem még nem tünt fel ilyen jelölés.
Valójában az érdekelt, a kettő egyezik-e, de ezek alapján kiderült, hogy nem. Sőt, Simson esetén még egy 8852.1/2 típus is feltűnik néha, de ez lehet elírás vagy félreolvasás (3->8) eredménye is. Mivel a 6V MZ trafó típusa 8351.1/2, nem valószínű, hogy a többitől ennyire eltérő típusszámot kapott volna a Simson egyik sorozata.
UI: magán a trafón a talpába van beütve.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2014.12.09. 20:01-kor.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezeket a számokat, hol olvastad? Nekem még nem tünt fel ilyen jelölés.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi a különbség a Simsonok "12V" 8352.1/2 típusú trafója, és a 12V MZ-k 8352.1/3 típusa között?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és utána néztél! Hidd el, mi is szeretünk messzire látni!
(érdemes elolvasni a cikket minden érdeklődőnek!)
Dreamer
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mea culpa:Dreamer írta:Sajnálom, hogy pont veled nem lehet értelmesen beszélgetni. Az általad linkelt tesztben szó sem volt esős, ködös, időről. Én (mi) pedig arról beszélek(ünk).
Beszélgettem a feleségemmel, aki nap mint nap egy Osram NB+-izzóval szerelt autót vezet, 100 km esőben, ködben, sárban, verőfényben , de ő is tapasztalta, hogy vizes útfelületen sokkal jobban kell figyelni pl. az útburkolati jeleket, sokkal kevésbé lát jól rossz időben.
Tudom, sokak számára uncsi már, de számodra nyitva a cáfolat lehetősége.
http://www.dt-xenon.hu/blog/2013/01/mi- ... valasszak/
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mint ahogy minden Mz-n.Persze attól is függ,kinek mekkora az alapjáratatelectronic írta:Én nem azt állítom, hogy rossz volt a töltés, hanem hogy alapjáraton a fogyasztók által felhasznált energiának nem a generátor adta a teljes egészét hanem részben az akku is.allllli írta:Viszont tökéletes volt a töltés. Ez is biztos......
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én nem azt állítom, hogy rossz volt a töltés, hanem hogy alapjáraton a fogyasztók által felhasznált energiának nem a generátor adta a teljes egészét hanem részben az akku is.allllli írta:Viszont tökéletes volt a töltés. Ez is biztos......
Vagyis, hogy néhány órai alapjáraton történő üzemeltetés után lemerült volna az akku és leáll a motor.
Persze a valóságot nézve ki a fene járatja a motort alapjáraton teljes terheléssel akár csak 10 percig is ?..... kb. semmi értelme.
Üzem közben meg biztosan jól töltött, ezért nem volt vele semmi baj.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tényleg írtam, hogy a feszkó is változatlan, most látom. Na az változik, mint minden MZ-n. Bocs a félreírásért! Viszont tökéletes volt a töltés. Ez is biztos. Másfél évig használtam a Varta 5 Ah-s akkut. Télen nyáron, szinte minden nap. Mindig tompítottal. Piros lámpáknál tompított, féklámpa, index így együtt gyakran előfordult. Vannak hosszú pirosok... Télen talán egy hónapig nem használtam a motort. Ezután is 12,8 V volt az akksiban. Töltése 14,4 V max. Lámpákkal és azok nélkül is. Alapjárat lámpa nélkül 13,8 V, lámpákkal meg kb. 12,8-13 V. Szóval jó volt az a lényeg, büszke is voltam, hogy nem kell fosnom attól, hogy pirosnál leáll alattam. Vagy kanyarodáskor vagy fékezéskor.telectronic írta:Akkor nem tökéletes a töltés, mondhatni kevés vagy gyenge.allllli írta:Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.
Lehet egy idő után le is áll a motor, mert a többletfogyasztás lehúzza az akkut mint a huzat.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnálom, hogy pont veled nem lehet értelmesen beszélgetni. Az általad linkelt tesztben szó sem volt esős, ködös, időről. Én (mi) pedig arról beszélek(ünk).
Beszélgettem a feleségemmel, aki nap mint nap egy Osram NB+-izzóval szerelt autót vezet, 100 km esőben, ködben, sárban, verőfényben , de ő is tapasztalta, hogy vizes útfelületen sokkal jobban kell figyelni pl. az útburkolati jeleket, sokkal kevésbé lát jól rossz időben.
Tudom, sokak számára uncsi már, de számodra nyitva a cáfolat lehetősége.
Dreamer
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor nem tökéletes a töltés, mondhatni kevés vagy gyenge.allllli írta:Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.
Lehet egy idő után le is áll a motor, mert a többletfogyasztás lehúzza az akkut mint a huzat.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
allllli írta:
Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.
Nekem is ez jött le a hszed-ből,de nem akartam okoskodni hogy ezt félreértik,gondoltam majd biztos reagálsz rá.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az alapjárat volt változatlan. Nem mondtam, hogy a feszültség nem esik lámpakapcsoláskor. Dehogynem esik. Még az idexek és féklámpa felgyulladásakor látszik is a topítotton, hogy esik a feszültség. Mérhető is. De az alapjárat változatlan maradt.sell írta:Ez a nem változik semmi, se feszkó, se alapjárat, nekem is fura. Ha egy generátor felgerjed, annak ellenállása van ( a forgatónyomatékkal szemben), ebben az esetben hacsak nincs automata alapjáratállító valamennyit visszaesik a ford.szám. Ha esetleg nem gerjed fel, nincs ellenállás, akkor viszont az akku kapacitásától függő mértékben a feszültség kezd esni. Ez a jelenség a müködésből fakad, ez nem hiba. Természetesen a motor, és,vagy az akku elhasználtságának előrehaladtával jelentősen nő az intenzitás.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://www.origo.hu/auto/20130408-feny- ... teszt.htmlDreamer írta:Ez a kép száraz úton készült. Nem győzött meg arról, hogy nedves, szutykos időben jobban lehet ugyanezzel a fénnyel látni. Kérek erről a "köztudott" kijelentésről egy írásos megállapítást független szakembertől.sub-ee írta:
Köztudott, hogy hidegebb fehér fénnyel jobban látunk vizes úton és ködben is. És ezt tapasztalom is, lehet, hogy rossz izzót vásároltál.
http://i.ytimg.com/vi/QW0JGH2dKNM/maxresdefault.jpg
Üdv.:Sub-ee
Mert pl. Az Osram Allseason-ról ezt írják:
" Ennek az irányzatnak a termékei az enyhén sárgás fényű, többrétegű bevonattal ellátott típusok ( Tungsram Allday és Tungsragold, Osram All Season, valamint Philips All Weather és Gold). Ezeknél a kilépő fény színe olyan, hogy normál látási viszonyok között nagyjából ugyanúgy szerepelnek, mint mezei halogén testvéreik, ám esős, ködös időben megszolgálják az árkülönbözetet . Fényük elvileg jobban átvilágít a párás levegőn és a levegőben alászálló vízcseppeken, kevésbé költőien az esőn.
....
Osram All Season (H4) : száraz időben hasonló a sima halogénhez, de kellemesebb a színhatása. Esőben jobb, bár a különbség nem drasztikus. Kevésbé verődik vissza az esőcseppekről és a ködfalról. A hosszúfénynél is volt különbség az All Season javára."
Várom tőled cáfolatot!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez a kép száraz úton készült. Nem győzött meg arról, hogy nedves, szutykos időben jobban lehet ugyanezzel a fénnyel látni. Kérek erről a "köztudott" kijelentésről egy írásos megállapítást független szakembertől.sub-ee írta:
Köztudott, hogy hidegebb fehér fénnyel jobban látunk vizes úton és ködben is. És ezt tapasztalom is, lehet, hogy rossz izzót vásároltál.
http://i.ytimg.com/vi/QW0JGH2dKNM/maxresdefault.jpg
Üdv.:Sub-ee
Mert pl. Az Osram Allseason-ról ezt írják:
" Ennek az irányzatnak a termékei az enyhén sárgás fényű, többrétegű bevonattal ellátott típusok ( Tungsram Allday és Tungsragold, Osram All Season, valamint Philips All Weather és Gold). Ezeknél a kilépő fény színe olyan, hogy normál látási viszonyok között nagyjából ugyanúgy szerepelnek, mint mezei halogén testvéreik, ám esős, ködös időben megszolgálják az árkülönbözetet . Fényük elvileg jobban átvilágít a párás levegőn és a levegőben alászálló vízcseppeken, kevésbé költőien az esőn.
....
Osram All Season (H4) : száraz időben hasonló a sima halogénhez, de kellemesebb a színhatása. Esőben jobb, bár a különbség nem drasztikus. Kevésbé verődik vissza az esőcseppekről és a ködfalról. A hosszúfénynél is volt különbség az All Season javára."
Várom tőled cáfolatot!
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ejnye már kérem biztosan rosszul láttunk!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1128
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is osram nb volt a mociba 3 évig aztán kiégett. De amíg volt addig rohad jó volt.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köztudott, hogy hidegebb fehér fénnyel jobban látunk vizes úton és ködben is. És ezt tapasztalom is, lehet, hogy rossz izzót vásároltál.moyos írta:Továbbá a fehér fénye miatt ködben és vizes úton sz@rabb a normál H4 izzónál.Thorwald írta:Tényleg nagyon jó fényű izzó, már a harmadik generációját használom (+50%, +90% és most a +110%-os).
Viszont azt tudni kell róla, hogy ez sokkal érzékenyebb izzó a hagyományosnál, mert túlfeszített a a magasabb fényintenzitás érdekében. Sokkal érzékenyebb a rázkódásra a túlfeszültségre, a feszültségingadozásra.
https://www.vilagitas.eu/osram_night_br ... limited_h4
http://i.ytimg.com/vi/QW0JGH2dKNM/maxresdefault.jpg
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég