Elektronika topik - a pokol kapuja
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok 3 BRISK -ből 2 kuka 1 jó lett a másik kettővel nem indult el nem 1 motoron próbáltam az enyémbe is most NGK van eljár vele szépen és könnyen indul de ha lenne 1 új PAL biztos azt tenném bele üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem eddig tökmindegy milyen volt benne. Megfelelő hőértékű persze és egyikkel sem volt még bajom. Nyilván az én motorom nem válogat.
Most éppen Denso van benne, de ezzel is teszi a dolgát...

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem is merek feltételezni ilyet rólad,de biztosan jó hőértékű volt az a doboz gyertya?kiszsebi írta:Azért a gyertyaproblémáról nekem is vannak tapasztalataim...
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.
Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.
Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.
(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyenpersze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Ja azt nem irtam hogy NGK gyertya van benne nekem már 5 éve és sok ezer km óta.Ha jól emlékszem az unixba vettem itt Siófokon.De az is lehet hogy Zozy adta Erdélyben.Illetve ő biztosan adott egy ugyanolyan NGK-t,csak már arra nem emlékszem hogy miután kiderült hogy a szivató szivatott


](./images/smilies/eusa_wall.gif)
De az biztos hogy NGK van benne.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért a gyertyaproblémáról nekem is vannak tapasztalataim...
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból
) NGK-t tettem a motorokba, a hibák megszűntek.
Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.
Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.
(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen
persze, idén nem a 2000 rpm volt a menő, így csak 1 db fogyott 8000 km-en, az is trafó hiba miatt)
Majdnem egy egész doboz Brisk gyertyát dobtam ki, mert 40-50 km megtétele után mind tönkrement. Persze ezt nem egy motorban használtam el. Miután echte japán (egyenesen Japánból

Kiderült, a kereskedésben (ahol vettem) nem én voltam az egyetlen reklamáló.
Szóval, igenis bele lehet futni hibás termékekbe, sajnos egyre több ilyen van.
(mellesleg nem esküszöm az NGK-ra, de az elmúlt évi japán túra tapasztalataira alapozva hoztak magukkal gyertyát, hogy elég legyen

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem, nekem iszsakfos írta:De bizony lehet vele közlekedni felcserélt vezetékkel is ahogy Patrik is írja,és igen a trafó olyankor nagyon melegszik és ki is purcanik.jura györgy írta:igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
Na én meg nem hiszek a gyertya hibába így ahogy leírta hogy mennyi fajtát és darabot kipróbált.Ilyen nincs hogy mind rossz legyen.
Legutóbb én 2011-ben cseréltem gyertyát Erdély túrán,de akkor is csak azért mert kiakadt a szivató bovdenem és telenyomta anyaggal a gyertyát a gép.Na akkor tettem bele egy újat,ami azóta is működik faszán.Pedig azóta nem egy külföldi túrát is megjártam,de semmi baja.
Nem is értem néha hogy emberek állandóan a gyertyát baszirgálják,aztán lehet hogy teljesen más a hiba.
Vagy nekem szerencsém van?

A gyertya jól beállított és összerakott motoron elég ritkán megy tönkre. Ha tönkremegy, annak általában olyan oka van (pl. karburálás, szimering) ami a következőt is ki fogja készíteni rövid időn belül. Na ilyenkor jön az hogy "az összes gyertya rossz/hamis/stb" meg "csak a DDR jó mert a Józsibá motorjában is az van 30 éve" (persze mert az nincs szétizélve így nem eszi a gyertyát).
Meg ha valaki bedől a kínai Isolatornak, de a cserélgetők általában ezen gyorsan túlesnek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De bizony lehet vele közlekedni felcserélt vezetékkel is ahogy Patrik is írja,és igen a trafó olyankor nagyon melegszik és ki is purcanik.jura györgy írta:igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
Na én meg nem hiszek a gyertya hibába így ahogy leírta hogy mennyi fajtát és darabot kipróbált.Ilyen nincs hogy mind rossz legyen.
Legutóbb én 2011-ben cseréltem gyertyát Erdély túrán,de akkor is csak azért mert kiakadt a szivató bovdenem és telenyomta anyaggal a gyertyát a gép.Na akkor tettem bele egy újat,ami azóta is működik faszán.Pedig azóta nem egy külföldi túrát is megjártam,de semmi baja.
Nem is értem néha hogy emberek állandóan a gyertyát baszirgálják,aztán lehet hogy teljesen más a hiba.
Vagy nekem szerencsém van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezeket privátban kérdezik? Vagy szegény adminok több szemetet törölnek mint amit az ember el tudna képzelni?sub-ee írta: Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment.

Nem is a kereshetőséggel van gond (de azzal is), hanem hogy ha valakinek eszébe jut, hogy na de az ő motorja biztos nem olyan mint a tegnapi meg tegnapelőtti (meg azelőtti) kérdezőé, így biztosan van csak az övéhez valami szupertitkos TUDÁS a váltóolajról, amit meg fognak vele osztani, csak ott, csak akkor, és csak úgy, ha mégegyszer megkérdezi ugyanazt........
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv Pestabátyámzudori írta:Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!

Mennyi idióta ír, és mennyi idióta kérdez hülyeségeket ne tudd meg. Olyan kérdések vannak néha, olyan dolgokról, amik mondjuk nincsenek is egy MZ-ben,de megkérdezi, hogy ezt hogy lehet beállítani, mert neki márpedig van olyan. Meg amin nagyot nevettem, a srác írja, hogy elment szerinte a töltés az ETZ-jén, de előtte 1000%,hogy volt. Kiderült, hogy se diódahíd, se szénkefetartó szénkefékkel nem volt a motoron, de előtte természetesen volt töltése és én vagyok a hülye, mert 1000%, hogy volt töltés csak valamiért elment

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Felcserélt trafóvezetékkel lenyomtam 500km-t,mire kipurcant a trafó,de a gyertya azóta is jó,tartalékba el van téve.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igen és a képeken én sem látok égésnyomot amikor gyertyát vásárolsz jól bele lehet nyúlni egy hibás szériába mint én is jártam így a múltkor Zsaki én meg úgy tudom ha fel lenne cserélve a vezetékek a trafón el sem indulna legalább is az enyém nem indult el üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok,Zsolt én azt mondom vedd le a pipát és így nézd meg mekkora a szikra a hengerhez képest legalább 1 centiméter szikrának lennie kell ha nincs akkor bizony trafó csere tovább előgyújtás 3 mm gyertya hézag 0,4-0,5 üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Semmit nem látni a képen.Szerintem a trafó lesz a ludas,vagy a trafó bekötése. Nincsenek felcserélve a trafón a vezetékek??????Trafó 15-ös pont,gyújtástól,1-es pont vezetéke a megszakítóhoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan mit kéne nézni? Nem igazán látok égésnyomot. Vagy az a hegesztővarrat-szerű, szürke "gyűrű" lenne a hatlap alatt?
szerk.: http://www.conrad.de/medias/global/ce/5 ... S_1000.jpg, nem, az a gyári fotón is szerepel.
Szóval mit is kéne látni a képeken?
szerk.: http://www.conrad.de/medias/global/ce/5 ... S_1000.jpg, nem, az a gyári fotón is szerepel.
Szóval mit is kéne látni a képeken?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne búsulj, ez a gyertyák hibája............. Keress másik márkát vagy egy ezer éves használt izolátort..........Zsolt írta:Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyertyapipa, gyújtó trafó, gyertyakábel. Gyújtás időpontja? Én itt tapogatóznék. Milyen a kompresszió? Nézd meg a főtengelyt a gyújtás oldalon, nem szabad lötyögnie,ütnie.
Szimeringek?
Szimeringek?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Udvozletem mindenkinek
Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.


Ramferne egy kis segitseg, otlet. tanacs vagy barmi hasznos.
Nem a saruval kapcsolatban, hanem a gyertyaval.
Mar egy eve probalom rendbe rakni a 251-est, nem volt toltesem, majdnem minden elektromos alkatreszt kicsereltem rajta, de ma verge VAN TOLTES, (nagy nap ez). De ez egy kulon sztori.
Tehat a kerdes a gyertyaval kapcsolatban: miert van egesnyom a gyertyan, vagy mi okozza.
Uj gyertyat hasznalok mindig es nehany 100 meter utann meghalnak, NGK es Bosch-t probaltam.
NGK B8 HS , Bosch W4 AC ,elobbibol 5-ot utobbibol 2-t hasznaltam el.
Hibajelenseg, hengeren kivul szikra van szepen, hengerben semmi vagy minimalis es legalabb 2500 ig porgetni kell hogy ne aljon le. Miutann meghalnak ezt az egesszeru nyomot lehet rajtuk latni.


- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, Zsaki persze hogy nem a forrasztás miatt lazulnak meg én azt a sárga színű sarukat vettem Celldömölkön csak ilyent kapok kereskedelembe nem valami jó minőség ezt tudom de a célnak megfelel évente egyszer át nézem és ilyenkor le fújom szilikon spray-el oxidáció elkerülése végett majd ha egyszer ösze futunk és lesz rá idő meg nézem a te szerelésed én is megmutatom az enyémet na most ez úgy hangzik mint az óvodában de nem arra gondoltam
üdv.juragy

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyuri ha neked meglazulnak a sarujaid,az nem a forrasztástól van,hanem a szar minőségű sarutól.Ha azokat a sarukat saruzó fogóval csináltad volna,akkor is meglazulnának.jura györgy írta:sziasztok, erről a saruzás témáról annyit mondanék ha nincs megfelelő jó saruzó szerszámod kénytelen vagy forrasztani , nekem is forrasztva van az összes sarum, nincs gond vele csak időnként át kell nézni őket mert hajlandóak meg lazulni, és még hozzá fűzném hogy a saruzó fogó azért jó mert egyszerűbb rányomni a vezetékre, hamar megy a meló , mire egyet fel forrasztol fogóval akár hármat is teszel a vezetékre üdv. juragy

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, erről a saruzás témáról annyit mondanék ha nincs megfelelő jó saruzó szerszámod kénytelen vagy forrasztani , nekem is forrasztva van az összes sarum, nincs gond vele csak időnként át kell nézni őket mert hajlandóak meg lazulni, és még hozzá fűzném hogy a saruzó fogó azért jó mert egyszerűbb rányomni a vezetékre, hamar megy a meló , mire egyet fel forrasztol fogóval akár hármat is teszel a vezetékre üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze hogy jó a réz saru is,még szép hogy megy vele a trakesz.
Azért valljuk be ez is egy kissé túl van ragozva.
Ha valaki elektroszaki látta volna az első Ts250-em hátsó lámpájához vezető kábelköteget,hát menten idegösszeroppanást kapott volna azt tuti.
Na de 15 évesen falun,honnan a fenéből szereztem volna normális vezetéket,meg hát akkor még nem volt internet ahonnan tájékozódhattam volna.Szerelő meg aztán végképp nem volt.
Vezeték keresztmetszet? Mi az? Eszik vagy isszák?
Találtam valami utp kábelszerű darab madzagot,azt megoldottam vele.
Évekig elment.
Volt talán 0.1-0.2 mm2 a vezetékek benne?
Tisztában vagyok vele hogy nem volt egy szakszerű megoldás,de ettől függetlenül működött.
Persze az ember azért igyekszik tanulni,a legjobbat megadni amit csak tud,de azért túlzásokba sem kell esni.
Azért valljuk be ez is egy kissé túl van ragozva.
Ha valaki elektroszaki látta volna az első Ts250-em hátsó lámpájához vezető kábelköteget,hát menten idegösszeroppanást kapott volna azt tuti.
Na de 15 évesen falun,honnan a fenéből szereztem volna normális vezetéket,meg hát akkor még nem volt internet ahonnan tájékozódhattam volna.Szerelő meg aztán végképp nem volt.

Vezeték keresztmetszet? Mi az? Eszik vagy isszák?

Találtam valami utp kábelszerű darab madzagot,azt megoldottam vele.
Évekig elment.
Volt talán 0.1-0.2 mm2 a vezetékek benne?

Tisztában vagyok vele hogy nem volt egy szakszerű megoldás,de ettől függetlenül működött.
Persze az ember azért igyekszik tanulni,a legjobbat megadni amit csak tud,de azért túlzásokba sem kell esni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Én a traktorunkat vezetékeltem újra. Jövőre lesz fél évszázados a masina, még az eredeti vezetékek voltak benne. Sima réz sarukat használtam, de ennek már bő 5 éve. Azóta semmi probléma nincs vele. Pedig a traktoron nagyobb igénybevételnek van kitéve. Nagyobb vibráció, por, sár, trágyalé stb...
A motorom is átesett ezen a műveleten nem is oly rég. Még minden tökéletesen működött rajta, de jobbnak láttam cserélni az egészet. Ezen is sima réz sarukat használtam. Bízom benne, hogy nem megy az üzemképesség rovására.
Én a traktorunkat vezetékeltem újra. Jövőre lesz fél évszázados a masina, még az eredeti vezetékek voltak benne. Sima réz sarukat használtam, de ennek már bő 5 éve. Azóta semmi probléma nincs vele. Pedig a traktoron nagyobb igénybevételnek van kitéve. Nagyobb vibráció, por, sár, trágyalé stb...
A motorom is átesett ezen a műveleten nem is oly rég. Még minden tökéletesen működött rajta, de jobbnak láttam cserélni az egészet. Ezen is sima réz sarukat használtam. Bízom benne, hogy nem megy az üzemképesség rovására.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De miért kellene hajtogatni?Dreamer írta: (áááájjj pedig de szívesen nézném az arcod, amikor egy forrasztott sarus vezetéket hajtogatunk, és egy préseltet....)


Amúgy ha egyszer találkozunk és te eltöröd a forrasztott sarus kötésemet én megeszem a kalapom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári vezetékek mondjuk elmennek 30 évet. A forrasztott vezetékeid eddig 6-ot. Szép szép, csakhogy forrasztásnál a vezeték a forrasztási pontnál merev lesz és törékeny. Nem mondom, hogy azonnal vagy mindenképpen eltörik, de sokkal törékenyebb lesz.zsakfos írta:Hát én a /1 sarujait mindet úgy forrasztottam kb 6 éve.Soha 1 db sarum sem ment tönkre azóta és soha semmi kontakthibám sem volt ezen idő alatt.Dreamer írta: És még egy fontos dolog, csúszósarut sosem forrasztunk, csak préserünk megfelelő szerszámmal. Ha mégis valamiért forrasztani kell, akkor gondoskodni kell a tehermentesítésről!!!
Úgyhogy nekem nehezen bizonyitja be bárki hogy az nem jó.Dehát ez is olyan hogy kinek a pap kinek a paplan.
Ja de! Volt kontaktom forrasztásnál,de nem sarunál és nem én csináltam,hanem a gyár az állórész egyik fázisánál.
Nem akarlak meggyőzni. Mindenki úgy szerel ahogy akar.
(áááájjj pedig de szívesen nézném az arcod, amikor egy forrasztott sarus vezetéket hajtogatunk, és egy préseltet....

Dreamer
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát én a /1 sarujait mindet úgy forrasztottam kb 6 éve.Soha 1 db sarum sem ment tönkre azóta és soha semmi kontakthibám sem volt ezen idő alatt.Dreamer írta: És még egy fontos dolog, csúszósarut sosem forrasztunk, csak préserünk megfelelő szerszámmal. Ha mégis valamiért forrasztani kell, akkor gondoskodni kell a tehermentesítésről!!!
Úgyhogy nekem nehezen bizonyitja be bárki hogy az nem jó.Dehát ez is olyan hogy kinek a pap kinek a paplan.

Ja de! Volt kontaktom forrasztásnál,de nem sarunál és nem én csináltam,hanem a gyár az állórész egyik fázisánál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ide szívesebben írogatok, mert a facebookon tényleg mindenki beleszólhat, ami előbb utóbb fárasztó lesz.zudori írta:Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Két ok miatt van olyan saru a gyártott kötegeken, amilyen:zsakfos írta:Na pont ezért kérdeztem,merthogy a gyári nem réz,de a neten fellelhető utángyártott kábelkötegek meg réz sarukkal vannak.kiszsebi írta:
Ha nem, segítek: tuti, hogy nem réz. Szerintem a réz nem az igazi ilyen helyekre, de a gyári mérnökök sem a réz mellett döntöttek. Pedig ott nem sok színesfémgyűjtő mozoghatott akkoriban
A facebookon is feltettem a kérdést és ott pld az egyik válaszoló azt írta hogy se nem a réz se nem az ónozott,hanem az ón saru a jó.Na igazodjon el az emberfia ha jót akar
- üzleti vállalakozásban törekedni kell az költséghatékonyságra
- és.. az időhatékonyságra
Én a következő csúszó sarukkal találkoztam:
- réz (bottal sem piszkálom meg)
- horganyzott vékony anyagból
- horganyzott vastag anyagból
- horganyzott vastag anyagból biztonsági retesszel
- acélsaru vastag anyagból (bojlerekhez, más bikásabb áramfelvételhez)
Jellemzően a 2-3 kategóriát 15 Ft/db áron veszem, a 4-5-öt pedig 20-25 Ft/db.
Igazándiból a csúszósarukat illeszteni kellene átmérőhöz is, de még nem találtam olyan helyet, ahol ilyet árusítanának.
És még egy fontos dolog, csúszósarut sosem forrasztunk, csak préserünk megfelelő szerszámmal. Ha mégis valamiért forrasztani kell, akkor gondoskodni kell a tehermentesítésről!!!
Dreamer
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem, az anyagán kívül, a minősége sokkal fontosabb, jól kidolgozott kellő anyagvastagságú legyen. Mostanság egyre nehezebb beszerezni, drága a réz, mindenhonnan lopnak belőle a használhatóság és vagy a tartósság rovására. A " minőségi" ára pedig lassan az arannyal vetekszik.
Amúgy pedig én a krimpelhető , réz kivitelűt részesítem előnybe. Ez is, mint sok más dolog, olyan mint a vélemény. (szubjektív)
Amúgy pedig én a krimpelhető , réz kivitelűt részesítem előnybe. Ez is, mint sok más dolog, olyan mint a vélemény. (szubjektív)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze, mert annak darbja 5 Ft, a normális, rugalmas anyagból készültnek pedig 35 Ft.zsakfos írta:Na pont ezért kérdeztem,merthogy a gyári nem réz,de a neten fellelhető utángyártott kábelkötegek meg réz sarukkal vannak...
Magamnak villanyszerelő boltban vásároltam sarukat, "bojlerhez". A kis ETZ-men 5. éve, míg Japánban 3 éve tökéletesen szuperál

(ott sokkal jobban korrodálnak a cuccok a sós levegő miatt. Pl. Baki Máté féle kábelkötegen 8 hónap után le kellett cserélni a sarukat, míg amit az általam adott bojler saruval csinált, már 3 éve csont nélkül működik, rugalmas, nem korrodált, szinte még csillog is)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak a facéval kapcsolatban, sajnálom,hogy annyira átvonultak a tisztelt tagok oda, rengeteg idióta is hígítja a mezőnyt, itt pedig tisztességesen, áttekinthetően és archiválva vannak a dolgok.
Tényleg kár!
Tényleg kár!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na pont ezért kérdeztem,merthogy a gyári nem réz,de a neten fellelhető utángyártott kábelkötegek meg réz sarukkal vannak.kiszsebi írta:
Ha nem, segítek: tuti, hogy nem réz. Szerintem a réz nem az igazi ilyen helyekre, de a gyári mérnökök sem a réz mellett döntöttek. Pedig ott nem sok színesfémgyűjtő mozoghatott akkoriban
A facebookon is feltettem a kérdést és ott pld az egyik válaszoló azt írta hogy se nem a réz se nem az ónozott,hanem az ón saru a jó.Na igazodjon el az emberfia ha jót akar

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyárit láttál már, Zsaki?zsakfos írta:Szakemberek!
Melyik saru az alkalmasabb az Mz-hez?
Az ónozott vagy a réz?
Ha nem, segítek: tuti, hogy nem réz. Szerintem a réz nem az igazi ilyen helyekre, de a gyári mérnökök sem a réz mellett döntöttek. Pedig ott nem sok színesfémgyűjtő mozoghatott akkoriban

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szakemberek!
Melyik saru az alkalmasabb az Mz-hez?
Az ónozott vagy a réz?
Melyik saru az alkalmasabb az Mz-hez?
Az ónozott vagy a réz?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nincs mit, szívesen. Amúgy nekem is felkeltette az érdeklődésem. 

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépen!sell írta:No, feltúrtam a trafókat, volt benne 8352. 1/2 is ,és 8352. 1/3 valamint találtam még 8352. 13 is. És utángyártottat is. Megmértem őket, lényegi különbség a ddr-esek között nem volt, primer 4-5 ohm, szekunder 8-9 kohm között, egyedül az utángyártott tért el valamelyest, ott a szekunder 6 kohm. Szóval, szerintem nincs lényegi különbség.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
No, feltúrtam a trafókat, volt benne 8352. 1/2 is ,és 8352. 1/3 valamint találtam még 8352. 13 is. És utángyártottat is. Megmértem őket, lényegi különbség a ddr-esek között nem volt, primer 4-5 ohm, szekunder 8-9 kohm között, egyedül az utángyártott tért el valamelyest, ott a szekunder 6 kohm. Szóval, szerintem nincs lényegi különbség.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szivesenhell írta:Oké köszönöm!

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van jópár trafóm, majd átnézem őket, ha találok eltérőt rámérek, és szólok mi újs.aronpfabian írta:sell írta:Ezeket a számokat, hol olvastad? Nekem még nem tünt fel ilyen jelölés.[/
UI: magán a trafón a talpába van beütve.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Oké köszönöm!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hy, a bekötése: 49 betáp- áram, bzitosíték után amin gyujtás ráadásnál van áram. 31 test, ezt fel szoktam vezetni az ülés alatti közös testponthoz, stabil csvarkötés és a vezeték sem akadozik. 49a index kapcsolóhoz megy ( meglévő). Lényegében csak egy testkábelt kell csinálni plusszba.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kaptam egy Hella 3 lábas idexrelét(f astra). A bekötésében kellene egy kis segítség! Lábainak számozása: 49,31,49a. Hogyna is kell hogy jó legyen?
Előre is köszönöm a segítséget!

Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziastok üdv mindenkinek 
Vettem egy 250 es etz t a töltés jelzö lámpa folyamatossan pirossan világit nem tölti vissza az akumlátort vagyis nincsen töltésem szeretném segitségeteket kérni hogy mit tegyek vagy mit cseréljek ki benne hogy töltse az akumlátort.
A válaszokat elöre is köszönöm.

Vettem egy 250 es etz t a töltés jelzö lámpa folyamatossan pirossan világit nem tölti vissza az akumlátort vagyis nincsen töltésem szeretném segitségeteket kérni hogy mit tegyek vagy mit cseréljek ki benne hogy töltse az akumlátort.
A válaszokat elöre is köszönöm.

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Viszont mostmár kíváncsi lettem.
Hátha másnak van erről infója.

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egymás mellett, még nem hasonlítottam össze öket, sem mérve, se szemre, valahogy mindig egyformának gondoltam őket ( szimó- mz). Úgyhogy ezt a kérdést sajnos passzolom.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, de annak meg teljesen eltér a típusszáma (8351.1/13). Amiket írtam, a megszakítóshoz való trafók.sell írta:Ha emlékeim nem csalnak, simsonnál volt egy eltérő tipus, az electronic-é az kissebb, illetve rövidebb volt, talán az átmérője azonos, de elég régen volt a szemem előtt ilyen.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha emlékeim nem csalnak, simsonnál volt egy eltérő tipus, az electronic-é az kissebb, illetve rövidebb volt, talán az átmérője azonos, de elég régen volt a szemem előtt ilyen.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az alkatrészjegyzékből a miraculis.de-n (MZ) és a mopedfreunde-oldenburg.de oldalairól (Simson). Néha webshopoknál is feltűnik a gyári jelölés, hogy melyik helyett ajánlják.sell írta:Ezeket a számokat, hol olvastad? Nekem még nem tünt fel ilyen jelölés.
Valójában az érdekelt, a kettő egyezik-e, de ezek alapján kiderült, hogy nem. Sőt, Simson esetén még egy 8852.1/2 típus is feltűnik néha, de ez lehet elírás vagy félreolvasás (3->8) eredménye is. Mivel a 6V MZ trafó típusa 8351.1/2, nem valószínű, hogy a többitől ennyire eltérő típusszámot kapott volna a Simson egyik sorozata.
UI: magán a trafón a talpába van beütve.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2014.12.09. 20:01-kor.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezeket a számokat, hol olvastad? Nekem még nem tünt fel ilyen jelölés.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi a különbség a Simsonok "12V" 8352.1/2 típusú trafója, és a 12V MZ-k 8352.1/3 típusa között?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és utána néztél!


(érdemes elolvasni a cikket minden érdeklődőnek!)
Dreamer
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mea culpa:Dreamer írta:Sajnálom, hogy pont veled nem lehet értelmesen beszélgetni. Az általad linkelt tesztben szó sem volt esős, ködös, időről. Én (mi) pedig arról beszélek(ünk).
Beszélgettem a feleségemmel, aki nap mint nap egy Osram NB+-izzóval szerelt autót vezet, 100 km esőben, ködben, sárban, verőfényben, de ő is tapasztalta, hogy vizes útfelületen sokkal jobban kell figyelni pl. az útburkolati jeleket, sokkal kevésbé lát jól rossz időben.
Tudom, sokak számára uncsi már, de számodra nyitva a cáfolat lehetősége.
http://www.dt-xenon.hu/blog/2013/01/mi- ... valasszak/
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég