![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
licsu!
Melyik típushoz kellene neked?
licsu írta:Sziasztok.
olyan kérdésem lenne,hogy tudna e valaki olyanba segíteni ,hogy Ts 125-ös etz-hez pontos vezetékeket leírni,hogy hány eres milyen keresztmetszetűek és milyen hosszúak kb.
Előre is köszönöm.
Köszönöm a válaszod! Sokat segítettél, van irány amerre elindulhatok. Valószínűleg a sok állás és nem használat miatt egy karbi takarítást meg fogok ejteni, elképzelhető, hogy ahogyan te is említetted a karbi okozza. Sajnos a mai üzemanyagok nem a legjobb minőséget képviselik, sok sz*r lerakódik a karbiban, eltömítve a fúvókákat.allllli írta:Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat. 1200-1300 as alapjárat lámpákkal és lámpák nélkül is. Így kellene lennie. A következőkre tippelek: A vezetékelés valamelyik részén az oxidáció vagy rossz vezetékek miatt nagyobb az ellenállás a kelleténél. Én is hasonló jelenséget tapasztaltam, sőt megmérve a töltő feszültséget, a fesszabályzón és az akksin két különböző értéket mértem, pedig egyezniük kellett volna. Az összes sarut lehúztam, összébnyomtam, ellensarukat megtisztítottam, visszatettem, kontaktspray-vel befújkáltam. A rossz oxidos sarukat lecseréltem. Az összes szig. szalagot lebontottam a vezetékekről, alattuk hibákat, rossz, oxidos kötéseket keresve. Találtam is szakszerűtlen, összecsavart vezetékeket a szig. szalagok alatt. Izzók foglalatait is megtisztítottam stb. Ezek után (bár nem tudom hol volt a hiba) megszűnt a töltéskülönbség, mindenütt egyforma feszültséget mértem és egyenletes lett az alapjárat lámpákkal és nélkülük is! Digitális multiméterrel is lehet mérni a feszültséget, a tiedet pont bezavarta a gyújtás, de másét már lehet h nem fogja. Kérj kölcsön egy multimétert valahonnan és próbáld azzal. A régit nekem is bezavarta, vettem a tescoba egy 1300 Ft-osat és azt nem zavarja. Analóg műszert nehéz találni. Egyébként a karburátor beállítását is érdemes lenne ellenőrizni, az is tud hasonló gondot okozni. Ha nem elég alapjáraton a benzin-levegő keverékben a benzin mennyisége. Magyarul a melléklevegő csavart bentebb csavarva és így az alapjárati keveréket benzinben dúsabbra állítva stabilabb alapjáratot lehet beállítani.
SziaBig T. írta:Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok!
Több választ kaptam erre a kérdésemre, azóta túl vagyok egy hétvégén amikor is sikerült kicsit hosszabb ideig tesztelni a gépet és ezek után a következő tapasztalatokat vontam le:
A motor szépen indul, alapjárat megfelelő. Alapjáraton a helyzetjelző, index és féklámpa együtt is működik, bár a fordulat már kicsit lejjeb esik. Ha a tompítottat felkapcsolom akkor önmagában működve, az esetek többségében tovább jár a motor, a fordulatszám leesik. Ha a féklámpa és index együttesen megy a tompítottal, akkor vagy leáll a motor, vagy a fordulat viszonylag gyakran 2500 ról 1200 ra esik le, majd vissza, de az esetek többségében szinte egyből leállt.
Ezek a megállapítások alapjáraton, álló helyzetben történtek. Közlekedni felelsleges volt tompítottal, mert index es fék comboval egyből leállt. Helyzetjelzővel nem állt le egyetlen szituban sem a 3 nap alatt.
A töltést digitális mérővel leállított motorral mértem 12.4 V volt. Járó motornál a műszer megzavarodott, később kaptam a tippet, hogy analóg merővel mérjem meg, amit eddig nem tudtam megvalósítani.
Ja, értem!pempelli írta:Szerintem nem rosszak, onnan gondolja, hogy látszik rajta melegedés jele, de attól függetlenül még nem rosszak, én szinte 100%-ra mondanám, hogy a zener rossz a panelen, ha nem működik!
Üdv.:Sub-ee
Az nem az én gyújtáselemkrónikám,az enyémen ezekről válik le a szigetelés vagy mi van rajta.csak ezen jelöltem be .
Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Szerintem nem rosszak, onnan gondolja, hogy látszik rajta melegedés jele, de attól függetlenül még nem rosszak, én szinte 100%-ra mondanám, hogy a zener rossz a panelen, ha nem működik!
Pusztán kiváncsiságból.Honnan tudod hogy rosszak az ellenállások?
Rendben ,köszönöm.sub-ee írta:Dreamer által írt ellenállásértékek helyesek, de mindenből 2W-ost tegyél be, az 1W kevés egy kicsit!
Dreamer által írt ellenállásértékek helyesek, de mindenből 2W-ost tegyél be, az 1W kevés egy kicsit!
Köszönöm.Dreamer írta:2 x 330 ohm / 1W!
200 ohm / 1W!
Kimérni nem lehet, ha a tranzisztorok, diódák jók, akkor működik.
2 x 330 ohm / 1W!
Az enyém is kotyogott. Kihézagoltam lemezzel, azt palmatex-el és gyantával rögzítve és pontosan 2,8mm-re beállítottam a gyújtást. Kihézagolásig alacsony fordulaton rángatott. Ha nincs kihézagolva akkor az előgyújtásod gödörnél, gázadásnál mászkál 1-2 mm-t ide oda, habár a javítási könyv 3-0,5 mm-es határokat ad meg előgyújtásnak, így annyi játék a középállástól még vastagon belefér.
Nekem van rajzom,de csak olyan megoldáshoz,ahol a blokkot marni kell és távtartó kell a generátor felfogatáshoz.kiccsavo81 írta:Üdv, ki tud tanácsot adni abban hogy /1-es blokkra hogy szerkesszek fel ETZ generátort? Aki már csinált ilyet,van rajza róla?
Értem,köszönöm.sub-ee írta:Ne hézagold ki! Kell neki kicsit kotyogni, azért van így megoldva, mert a generátor forgórész vége ha üt, akkor tudjon kimozogni a gyújtás állórész.
Üdv.:Sub-ee
Ne hézagold ki! Kell neki kicsit kotyogni, azért van így megoldva, mert a generátor forgórész vége ha üt, akkor tudjon kimozogni a gyújtás állórész.
Nem akarok szenvedni vele,de nem számít annyi kotyogás?1-2 mmhell írta:A fene vergődik vele ha teszi a dolgát...
De kellene annak kotyogni?hell írta:Enyém is olyan és 2 éve rá se néztem és tökéletesen teszi a dolgát....
zsakfos írta:Hát szinte 100% hogy akksi lesz.Big T. írta:
Először is köszönöm a gyors válaszod! 2 éve vettük a motort, azóta állt a garázsban, most papíroztuk le. Az előző tulaj nem tudom mikor cserélt akksit benne.. Nyáron nappal 4-5 alkalommal - világítás nélkül - mentem vele a város szélén, akkor nem tapasztaltam ilyen leállást. Abszolút a világításhoz köthető.. Egy rendkívül hangos durranásról van szó. Azért írtam hangrobbanást, mert nem is tudom mihez hasonlítani olyan hangos.. Gondolom ennek az az oka, hogy egy pillanatra nincs szikra és a többlet benzin egyszerre berobban. Az akkufeszt mindenképpen meg fogom mérni, mi is az akksira gyanakszunk, csak nem volt időm azóta ránézni.
Ezek szerint nem is volt gondozva az akksi 2 év alatt, na meg kitudja eleve mióta van benne.Feszültséget mindenképp jó lenne mérni,mert akkor látszana hogy a töltéseddel minden oké vagy sem.
Durranás igen jól gondolod az el nem égett sok benzin robban be.
Szerezz egy multimétert és mérj.Az legyen az első.
Hát szinte 100% hogy akksi lesz.Big T. írta:
Először is köszönöm a gyors válaszod! 2 éve vettük a motort, azóta állt a garázsban, most papíroztuk le. Az előző tulaj nem tudom mikor cserélt akksit benne.. Nyáron nappal 4-5 alkalommal - világítás nélkül - mentem vele a város szélén, akkor nem tapasztaltam ilyen leállást. Abszolút a világításhoz köthető.. Egy rendkívül hangos durranásról van szó. Azért írtam hangrobbanást, mert nem is tudom mihez hasonlítani olyan hangos.. Gondolom ennek az az oka, hogy egy pillanatra nincs szikra és a többlet benzin egyszerre berobban. Az akkufeszt mindenképpen meg fogom mérni, mi is az akksira gyanakszunk, csak nem volt időm azóta ránézni.
zsakfos írta:Először is az hogy a gázt visszaengedve leáll ha fogyasztót kapcsolsz rá,az az akkura utaló dolog.Mikori az akkud?Ilyenkor jó lenne egy feszültségmérés az akkunál alapjáraton világítással.Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Viszont a "hangrobbanás" az megint egy külön téma szerintem.Adódhat rossz gyújtási időponttól,de lehet rossz trafótól is.
Akkufeszt mérjél multiméterrel,sokat segítene.
Alapjáraton és fordulaton is mérj,világítással,féklámpával.Legalább az akkut akkor kizárhatjuk.
"Hangrobbanás" az mit takar tulajdonképpen?Nagy durranás?
Először is az hogy a gázt visszaengedve leáll ha fogyasztót kapcsolsz rá,az az akkura utaló dolog.Mikori az akkud?Ilyenkor jó lenne egy feszültségmérés az akkunál alapjáraton világitással.Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Lehet, hogy hibásak az alapjárati fesz. értékek, mert ilyenkor a mindenkori akku. feszültséget méred, ami viszont erősen függ az aksi állapotától és terhelésétől. Én még nem láttam olyan (Mz, Jawa) generátort amelyik kb. 1000 fordulaton töltött volna. Az más kérdés, hogy egyes szabályozók már ekkor is eloltják a visszajelzőt de a valóságban nincs töltés. Ha amper mérőt kötsz a dióda híd + és az aksi + közé az jól mutatja.hell írta:...Lehet valamit nagyon rosszul csinálunk...![]()
Lehet valamit nagyon rosszul csinálunk...zsakfos írta:Na ez engem is érdekelne.hell írta:Világításal és anélkül? Hogy is?
Nálam egyértelműen esik a feszültség ha ráadom a világitást.
Atomstabil az értéke bármilyen fordulaton,de világitással kevesebb.
Na ez engem is érdekelne.hell írta:Világításal és anélkül? Hogy is?
Nekem 1700-tól tölt rendesen, világítással és anélkül is 13,8-13,9V.Dreamer írta:Azért én valójában kíváncsi lennék, hogy mennyi is az annyi. Teljes kivilágítással az ETZ-m, kb. 3000 fordulattól tölt "rendesen". Előtte elég hektikusPatrik írta:Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!. Alapjáraton(1200-1400) (akku kondíciótól függően) pl. a 11V-ot alig tudja tartani, lámpa nélkül éppen eléri a 12V-ot. Ilyenkor jellemzően nem világít a töltésjelző. Ja, ez egy magyar elektronikus fesszab.
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég