Csak érdekességképpen információgyűjtésből kérdezem a következőt.
Ma széthúztam a kis TSem blokkját, és arra lettem figyelmes, hogy a motoromban lévő blokkban (1980) a főtengelyszimeringeknél más megoldást használtak mint abban a blokkban amit alkatrésznek vettem. Az enyémben a kuplung oldalon kívül van egy fém sapka és abban van egy kisméretű szimering, a gyújtás oldalán is kívül van a szimering. A másik blokkban pedig a fogattyúsháznál belül vannak a szimeringek.
Vajon miért változtatták meg a technológiát és melyik a jobb megoldás?
üdv.
Cső!
Mindkét megoldást használták. Nekem ES-150/1-ben a belülszimmeringes változatú a blokk. Ez a korábbi verzsön. (Gyújtás oldalon itt van kívül is szimmering.)
Motorfelújítás során a főtengely alul-felül tűgörgős hajtókart kapott. A főtengelycsapágakat a váltóolaj keni. Ilyen esetben arra kell figyelni, hogy a váltóolaj szintje megfelelő legyen. (Van akinek elpötyög a lánckerék, vagy a berúgótengely felé.)
Csak érdekességképpen információgyűjtésből kérdezem a következőt.
Ma széthúztam a kis TSem blokkját, és arra lettem figyelmes, hogy a motoromban lévő blokkban (1980) a főtengelyszimeringeknél más megoldást használtak mint abban a blokkban amit alkatrésznek vettem. Az enyémben a kuplung oldalon kívül van egy fém sapka és abban van egy kisméretű szimering, a gyújtás oldalán is kívül van a szimering. A másik blokkban pedig a fogattyúsháznál belül vannak a szimeringek.
Vajon miért változtatták meg a technológiát és melyik a jobb megoldás?
üdv.
Szerintem a berúgókart nem lehet lenyomni, ez a baj.
A gyújtás oldalon 13-as kulccsal tudja a főtengelyt forgatni, tehát a dugó nincs megszorulva.
Berakta sebességbe és a hátsó kereket forgatta, hogy a váltó fogaskerekei is megmozduljanak, de így sem lehet még mindig lenyomni a berúgókart.
Tehát a hiba a berúgó szerkezetben van. Valószínű, hogy nem a fogaskoszorú és fogaskerék fogai érnek rossz pozícióban össze, mert a sebességben való mozgatáskor és a főtengely mozgatása után már el kellett volna kapnia a fogaknak egymást.
Szedd le az oldaldeknit és nézd meg, hogy mi baja a berúgó szerkezetnek.
Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.
janosf
Hát így nehéz lesz segiteni.Próbáld meg kicsit értelmezhetőbben leírni(vagy leíratni valakivel) a problémát.Legalábbis én baromira nem értem mit írsz. Tisztában vagyok vele hogy miért írsz így,szóval nem cikizés részemről,de tényleg nehéz értelmezni.
-semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal--ez pld azt jelenti hogy nem tudod a berugókart lefelé lenyomni?
-a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen--milyen dugó van a gyújtás részen amit tudsz mozgatni???
-ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom--berakod sebességbe és a motort nem tudod arréb tolni mondjuk?
Szóval mintha azt próbálnád a tudomásunkra hozni(de ez csak részemről találgatás)hogy a hengerben a dugattyú megszorult és nem mozdul?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.
allllli írta:
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.
Kerékpár boltban viszont igen.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.
Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?
Válaszokat előre is köszönöm!
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.
Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.
Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?
allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.
TS-nél jött be (újra) a keverékkenésű főtengelycsapágy és ezzel a külső szimering, de ott is csak a későbbi változatnál (MM 125/3 blokk), a korábbinak ugyanaz a blokkja mint az ES 125/1-nek (MM 125/2).
Köszönöm, biztos, hogy az eredezi blokk van benne, akkor ebben a formában felejtős a szimmering csere. Csak nagyon pörög, sehol nem szív falsot, befújkáltam. Akkor maradt a kopott karburátor szerintem.
allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.
TS-nél jött be (újra) a keverékkenésű főtengelycsapágy és ezzel a külső szimering, de ott is csak a későbbi változatnál (MM 125/3 blokk), a korábbinak ugyanaz a blokkja mint az ES 125/1-nek (MM 125/2).
ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
srácok,csatos karbim van,ha elveszem az alapjáratot szépen megy nem kopog nem rángat gáz visszaengedésnél.ha beállítok mindent rángat kopog de nagyon.
Miért csinálja ezt?
sell írta:Bocs, ha nem volt egyértelmű, a hasonlítást a lábtartó, váltókar pozicióra golndoltam.
Nem tudom hogy kéne állnia a lábtartónak. Egyengetni kellett rajta egy kicsit, mert el volt hajolva. Vágtam kb. 2,5cm-t a váltókarból. Így jelenleg nekem kényelmes.
jura györgy írta:sziasztok ,NrDok a szívatóban lévő kis gumi henger tényleg nem a legjobb, fel van puhulva, gondolom nem benzin és olajálló gumiból készült , ki fogom cserélni , de amit mondani akartam, gyújtó trafó csere és egy új gyertya meg oldotta az előző hozzászólásomba leírt problémákat, lehet ezt az elektronika rovatba (topik) tartozott volna üdv. juragy
A kettő közül a trafó okozhatta a hibát, nekem is hasonló tünetem volt és trafó miatt. Sőt nekem az új trafó is szar volt, ezért trafó csere után (mivel ugyanazt produkálta) kizártam a trafó problémát. Csak akkor jöttem rá, hogy a trafó a baja, amikor egy DDR-es eredeti trafót szereltem fel. A tengelyeken fogaskerekek vannak, csak hogy a blokk témába is vágjon a dolog.
sziasztok ,NrDok a szívatóban lévő kis gumi henger tényleg nem a legjobb, fel van puhulva, gondolom nem benzin és olajálló gumiból készült , ki fogom cserélni , de amit mondani akartam, gyújtó trafó csere és egy új gyertya meg oldotta az előző hozzászólásomba leírt problémákat, lehet ezt az elektronika rovatba (topik) tartozott volna üdv. juragy
jura györgy írta:sziasztok, egy kis segítséget kérnék, össze raktam már ezt az ETZ 150-es motort be is indítottam mát többször, de az a gond nem veszi a LAPOT, alapon adok neki egy gáz fröccsöt nem reagál, ha nagy nehezen eléri a 2000 fordulatot úgy már reagál, benzin szintet már csökkentettem nem javult semmit, karburátor tiszta ,gyújtásom valószínű jó mert könnyen indul, az alapjárat az hagy némi kívánni valót maga után , olyan mintha sokat kapna, tudom nem befolyásolja de a töltés az jó ,így hát mit nézek még át ? ja hogy ne felejtsük el kipufogó nélkül is ezt csinálta, gyertya az fekete de gondolom az azért mer még nem mentem vele csak az udvaron van járatva üdv. juragy
Nem zár a szivató.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
sziasztok, egy kis segítséget kérnék, össze raktam már ezt az ETZ 150-es motort be is indítottam mát többször, de az a gond nem veszi a LAPOT, alapon adok neki egy gáz fröccsöt nem reagál, ha nagy nehezen eléri a 2000 fordulatot úgy már reagál, benzin szintet már csökkentettem nem javult semmit, karburátor tiszta ,gyújtásom valószínű jó mert könnyen indul, az alapjárat az hagy némi kívánni valót maga után , olyan mintha sokat kapna, tudom nem befolyásolja de a töltés az jó ,így hát mit nézek még át ? ja hogy ne felejtsük el kipufogó nélkül is ezt csinálta, gyertya az fekete de gondolom az azért mer még nem mentem vele csak az udvaron van járatva üdv. juragy
Mielőtt nekiállnék inkább kérdezek még. Abból nagy baj még nem volt.
Van egyáltalán értelme ezt úgy állítani, hogy nincs széthúzva a blokk?
Ha igen akkor van valami trükk vagy bevett folyamat amit pontosan követve tip-topra be tudom lőni a váltót?
Nekem nem dobja ki a sebességeket, csak olyan érzés mintha nem lennének elég közel a fogaskerekek egymáshoz és ha nem húzom határozottan ütközésig a váltókart akkor 3.-4. közé megy.
1.-2.-nál nincs probléma. 2.-3. is elfogadható.
Köszi
Andrá$ írta:
és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan?
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.
Szóval ez akkor jó ha esetleg kidobja a sebességet akkor lehet rajta állítani.Mert eszembe jutott, hogy nekem a váltom "hangos" annyi hogy hallani rendesen mikor berakom vagy kiveszem sebességből, kuplung nem kopott azt hittem hogy ezzel tudtam volna rajta finomítani.Amúgy meg mind1-is mióta megvan ilyen és teljesen jó
Andrá$ írta:
és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan?
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.
A harmadik és a negyedik fogaskerekek oldalfala közötti távolság 1 tized mm legyen
Andrá$ írta:
és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan?
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Sziasztok,
meg tudja mondani nekem valaki, hogy a képen bekarikázott csavar mi célt szolgál? Kis TS blokkról készült a kép.
Köszi
Ez a léptetővilla tengelye, és evvel tudod állítani a váltót. A túloldalán van egy biztosított M8-as anya.
Huh köszi, én is erre tippeltem, de a motoromban lévő blokkon nem akartam úgy elállítani, hogy nem tudom mi az. Remélem ezzel megoldódik majd a problémám. Most olyan a váltóm, hogy ha határozottan váltok szépen beveszi a fokozatokat, de 3-4 között könnyebben rakok egy ürest mint magát a sebességet. Arra tippeltem, hogy rosszul rakták össze a blokkot, vagy kopott a léptetővilla, de ha szerencsém van elég lesz ezen állítani. Örülnék, ha nem kéne széthúzni az egész blokkot
Sziasztok,
meg tudja mondani nekem valaki, hogy a képen bekarikázott csavar mi célt szolgál? Kis TS blokkról készült a kép.
Köszi
Ez a léptetővilla tengelye, és evvel tudod állítani a váltót. A túloldalán van egy biztosított M8-as anya.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Márton írta:Köszönöm a segítséget! Azt gondoltam, hogy el van kopva, azért nagy az útja. De most jobban megnézve nincs is játéka felfele a váltókarnak. Amint emelem fordítja is a váltódobot. Lehet, hogy csak az én bokám nem hajlik úgy mint másnak. A schwalbe-val ilyen bajom nem volt. Mennyit érdemes vágni a karból? 2-3cm?
Hali, esetleg nem lehetséges, hogy a lábtartód nem áll jól? Az miatt is lehet "rossz helyen" a váltókar. Szerintem mielőtt "belevágnàl" hasonlitsd össze egy másik kis mz-vel.
Csak egy gondolat,nem tudom milyen a váltókar pontosan a kis etz-n,de ha egyáltalán felcserélhető nem 250-es etz váltókarja van a motorodon és az hosszabb?
Mondom lehet marhaság,de úgytudom a 251-es váltókarja is rövidebb mint a 250-esé.
Majd a többiek megmondják van e realitás abban amit írtam,de hátha.
Köszönöm a segítséget! Azt gondoltam, hogy el van kopva, azért nagy az útja. De most jobban megnézve nincs is játéka felfele a váltókarnak. Amint emelem fordítja is a váltódobot. Lehet, hogy csak az én bokám nem hajlik úgy mint másnak. A schwalbe-val ilyen bajom nem volt. Mennyit érdemes vágni a karból? 2-3cm?
sziasztok, így van ahogy a Bambi mondja ,különben nem tudna bele akadni a stiftekbe ami a léptetővilla pozicionáló tengelybe van egyébként én is rövidítettem a váltó kart üdv. juragy
Márton írta:Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy mi lenne a gyári mérete a váltóvillának? Fel kell emelni a lábam váltáskor. Vettem újat, de az még rosszabb mint ami benne volt....
Előre is köszönöm!
Ez az alkatrész nem nagyon megy tönkre és szükség van ekkor méretre mert különben nem tudna sebességet váltani..Sajnos a váltó útját csak váltókar rövidítéssel lehet megoldani.
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy mi lenne a gyári mérete a váltóvillának? Fel kell emelni a lábam váltáskor. Vettem újat, de az még rosszabb mint ami benne volt....
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Ma az M0-on megkotlott a kisTrophy. Időszerű volt már a felújítás, de gondoltam, hogy az idényt még kibírja. Nem így történt
Ezt a HF levétele után szedtem le a dugattyútetőről: http://kepfeltoltes.hu/140921/idegen_an ... es.hu_.jpg
Némi morzsalék még van a dugótetőn és a henger falán is. Megállva mint a szög az egész.
Egyelőre a legrosszabbra gondolok. Legfeljebb majd kellemesen csalódok.
Azért jó lenne tudni, hol szivárogtat, blokkfeleknél, dekni alatt esetleg berúgótengelynél. Lánckerék- kihajtásnál, ott pl tud olyant csinálni, hogy használa után a dekni alól kicsöpög. Esetleg berúgótengelynél a gumigyűrű "dagad" és tömít. Ki kellene lesni hol ereszt.
Meg lehet csinálni úgy, hogy ne csöpögjön!!
Az enyém csont száraz, egy csepp olaj sincs alatta. Igaz volt vele munka, volt túltöltés is, de most jó a szint is. Megtaláltam a hozzá való olajat és most minden ok. Én abból indultam ki, hogy nem úgy tervezték, hogy csepp-csepp.