Meg probalom a jovo heten.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hát így nehéz lesz segiteni.Próbáld meg kicsit értelmezhetőbben leírni(vagy leíratni valakivel) a problémát.Legalábbis én baromira nem értem mit írsz.janosf írta:Udv minden Mz forumost.
Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.
janosf
Kerékpár boltban viszont igen.....allllli írta:
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.83NC3 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.
Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?
Válaszokat előre is köszönöm!
Köszönöm, biztos, hogy az eredezi blokk van benne, akkor ebben a formában felejtős a szimmering csere. Csak nagyon pörög, sehol nem szív falsot, befújkáltam. Akkor maradt a kopott karburátor szerintem.aronpfabian írta:Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
TS-nél jött be (újra) a keverékkenésű főtengelycsapágy és ezzel a külső szimering, de ott is csak a későbbi változatnál (MM 125/3 blokk), a korábbinak ugyanaz a blokkja mint az ES 125/1-nek (MM 125/2).
Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
Nem tudom hogy kéne állnia a lábtartónak. Egyengetni kellett rajta egy kicsit, mert el volt hajolva. Vágtam kb. 2,5cm-t a váltókarból. Így jelenleg nekem kényelmes.sell írta:Bocs, ha nem volt egyértelmű, a hasonlítást a lábtartó, váltókar pozicióra golndoltam.
A kettő közül a trafó okozhatta a hibát, nekem is hasonló tünetem volt és trafó miatt. Sőt nekem az új trafó is szar volt, ezért trafó csere után (mivel ugyanazt produkálta) kizártam a trafó problémát. Csak akkor jöttem rá, hogy a trafó a baja, amikor egy DDR-es eredeti trafót szereltem fel. A tengelyeken fogaskerekek vannak, csak hogy a blokk témába is vágjon a dolog.jura györgy írta:sziasztok ,NrDok a szívatóban lévő kis gumi henger tényleg nem a legjobb, fel van puhulva, gondolom nem benzin és olajálló gumiból készült , ki fogom cserélni , de amit mondani akartam, gyújtó trafó csere és egy új gyertya meg oldotta az előző hozzászólásomba leírt problémákat, lehet ezt az elektronika rovatba (topik) tartozott volna üdv. juragy
Nem zár a szivató.jura györgy írta:sziasztok, egy kis segítséget kérnék, össze raktam már ezt az ETZ 150-es motort be is indítottam mát többször, de az a gond nem veszi a LAPOT, alapon adok neki egy gáz fröccsöt nem reagál, ha nagy nehezen eléri a 2000 fordulatot úgy már reagál, benzin szintet már csökkentettem nem javult semmit, karburátor tiszta ,gyújtásom valószínű jó mert könnyen indul, az alapjárat az hagy némi kívánni valót maga után , olyan mintha sokat kapna, tudom nem befolyásolja de a töltés az jó ,így hát mit nézek még át ? ja hogy ne felejtsük el kipufogó nélkül is ezt csinálta, gyertya az fekete de gondolom az azért mer még nem mentem vele csak az udvaron van járatva üdv. juragy
Szóval ez akkor jó ha esetleg kidobja a sebességet akkor lehet rajta állítani.Mert eszembe jutott, hogy nekem a váltom "hangos" annyi hogy hallani rendesen mikor berakom vagy kiveszem sebességből, kuplung nem kopott azt hittem hogy ezzel tudtam volna rajta finomítani.Amúgy meg mind1-is mióta megvan ilyenMrDok írta:A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.Andrá$ írta: és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan?
A harmadik és a negyedik fogaskerekek oldalfala közötti távolság 1 tized mm legyenMrDok írta:A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.Andrá$ írta: és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan?
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.Andrá$ írta: és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan?
Huh köszi, én is erre tippeltem, de a motoromban lévő blokkon nem akartam úgy elállítani, hogy nem tudom mi az. Remélem ezzel megoldódik majd a problémám. Most olyan a váltóm, hogy ha határozottan váltok szépen beveszi a fokozatokat, de 3-4 között könnyebben rakok egy ürest mint magát a sebességet. Arra tippeltem, hogy rosszul rakták össze a blokkot, vagy kopott a léptetővilla, de ha szerencsém van elég lesz ezen állítani. Örülnék, ha nem kéne széthúzni az egész blokkot
Ez a léptetővilla tengelye, és evvel tudod állítani a váltót. A túloldalán van egy biztosított M8-as anya.
Hali, esetleg nem lehetséges, hogy a lábtartód nem áll jól? Az miatt is lehet "rossz helyen" a váltókar. Szerintem mielőtt "belevágnàl" hasonlitsd össze egy másik kis mz-vel.Márton írta:Köszönöm a segítséget! Azt gondoltam, hogy el van kopva, azért nagy az útja. De most jobban megnézve nincs is játéka felfele a váltókarnak. Amint emelem fordítja is a váltódobot. Lehet, hogy csak az én bokám nem hajlik úgy mint másnak.A schwalbe-val ilyen bajom nem volt.
Mennyit érdemes vágni a karból? 2-3cm?
Ez az alkatrész nem nagyon megy tönkre és szükség van ekkor méretre mert különben nem tudna sebességet váltani..Sajnos a váltó útját csak váltókar rövidítéssel lehet megoldani.
Ok, melyik hossz az ETZ és melyik hossz a TS?zsakfos írta:A szoknya hosszából.Melák írta:Hello!
Úgy tudom, hogy az ETZ 250 és TS 250 dugók között van különbség? Hogy tudom megállapítani? (gyári darabokra gondolok)
A szoknya hosszából.Melák írta:Hello!
Úgy tudom, hogy az ETZ 250 és TS 250 dugók között van különbség? Hogy tudom megállapítani? (gyári darabokra gondolok)
Annyira azért nem, mint egy gyári 500-as 2T...
gesszti írta:Ezen most sírvafakadtam...Tri-Ton írta:Egyébként a régi mondást ne felejtsétek. Az MZ és a Simson olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét.![]()
![]()
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég