Blokk
Re: Blokk
Nem a viszkozitásával van baj,a 80W90 tökéletes főleg ilyen melegbe.
Valami rossz minőségű olaj lehetett ami habzik.
Valami rossz minőségű olaj lehetett ami habzik.
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 125 motorom nyomja kifele a hajtóműolajat a beöntő gumidugón. 80w90 olaj van benne. Leállítás után leengedtem az olajat és tiszta hab volt. Az olaj lenne a bűnös? Milyet öntsek bele? 15W40 motorolaj jó bele?
ETZ 125 motorom nyomja kifele a hajtóműolajat a beöntő gumidugón. 80w90 olaj van benne. Leállítás után leengedtem az olajat és tiszta hab volt. Az olaj lenne a bűnös? Milyet öntsek bele? 15W40 motorolaj jó bele?
Re: Blokk
Meg oldodott a hiba megy jolzudori írta:Olyan nincs, de irány az elektronika topik!
Tedd fel ott a kérdést!

Re: Blokk
Köszi a válaszodatzudori írta:Csak az ETZ-s tapasztalat, de szinte biztos hogy a blokk tetején kell lennie a beöntő nyílásnak, az én motoromon egy gumidugó fedi,ill. zárja le. valami ilyesfélét keressél.


- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Á, azok csak dombocskák voltak.
Vigyáztam a gépre. Komolyan. Csak 2-3 helyen kellett megkenni, ahol már 1-esben se akart felmenni.
Amúgy siralmas minőségi bizonyítvány ez az alkatrészekről... Most tettem bele egy olyan csapszeget, amivel korábban ~10 évet ment a motor. Még mindig jobb állapotban volt, mint ez az utolsó.


Amúgy siralmas minőségi bizonyítvány ez az alkatrészekről... Most tettem bele egy olyan csapszeget, amivel korábban ~10 évet ment a motor. Még mindig jobb állapotban volt, mint ez az utolsó.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Mert biztos széthajtottad az osztrák hegyekben.gesszti írta:Jött egy kis csörgés a motorba mostanában. Ma szétszedtem. A dugattyúcsapszeg frankón megmozdult a dugóban, és megkoptatta a dugattyú furatát. Élt ~4000 km-t. Hurrá...

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Jött egy kis csörgés a motorba mostanában. Ma szétszedtem. A dugattyúcsapszeg frankón megmozdult a dugóban, és megkoptatta a dugattyú furatát. Élt ~4000 km-t. Hurrá...
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Csak az ETZ-s tapasztalat, de szinte biztos hogy a blokk tetején kell lennie a beöntő nyílásnak, az én motoromon egy gumidugó fedi,ill. zárja le. valami ilyesfélét keressél.
Re: Blokk
Sziasztok srácok köszönöm az edigi segitségeket de még mindig nem oldodott meg a problemam.
Azt szeretném meg kérdezni hogy hol tudok olajat önteni bele? Lehet h az lesz a probléma.
Azt szeretném meg kérdezni hogy hol tudok olajat önteni bele? Lehet h az lesz a probléma.
Re: Blokk
Szia!gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Ha leveszed a jobb oldali dekli külső részét, az alatt találsz egy állitó csavart a kuplunhoz. Ez egy "hernyó" csavar, rajt egy anyával amit 13-as kulcsal lehet oldani.
Ha ezt meglazítod a hernyó csavart finomat ütközésig tekerd be, majd egy fél vagy három negyed fordulatot tekerd vissza. Majd húzd meg az anyát. Ez az alapbeállítás.
Ha ezután sem jó akkor marad a szétszerelés.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Még mielőtt bármit állítgatsz, ellenőrizd a kuplungkarnál a holtjátékot. Ha 1-2 mm holtjáték van, és akkor se emel ki teljesen behúzott kuplungkarnál a kuplung, akkor ott hiába állítgatsz bármit. Először a bovdent ellenőrizd, hogy nem nyúlik-e jobban, mint kéne, aztán ha az se, akkor szét kellene szedni, letakarítani a tárcsákat, ellenőrizni a kiemelőszerkezetet, és megnézni, hogy a kuplungkosár, és belül a menesztőkerék fogai nincsenek-e berágódva. (bár ez inkább pannoniákra volt jellemző) Végül friss olajjal fel kellene tölteni a váltót.gyuri20 írta:zudori írta: A karon ott már tökig ki van cavarva az álitto csavar a bloknál hol tugok álitani?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Nekem ETZ-m van ott van egy un. dúrva állító csavar ami a kuplungpálcát tolja befele.
látom neked TS-ed van, de biztos vagyok benne, ott is van valami lehetőség.
Biztos segítenek majd a TS-es kollégák.
látom neked TS-ed van, de biztos vagyok benne, ott is van valami lehetőség.
Biztos segítenek majd a TS-es kollégák.
Re: Blokk
A karon ott már tökig ki van cavarva az álitto csavar a bloknál hol tugok álitani?zudori írta:gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Kérdéseddel meg is adtad a választ, nem emel ki rendesen.
Lehet ezen állítani a kuplungkarnál és a blokknál is. Elsőnek a karnál próbálkozzál.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Kérdéseddel meg is adtad a választ, nem emel ki rendesen.gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Lehet ezen állítani a kuplungkarnál és a blokknál is. Elsőnek a karnál próbálkozzál.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Szerintem az csak tüneti kezelés.MrDok írta: Lehet, alapjárati fúvóka kell nagyobb bele. Hasonló eredményt lehet elérni, mint ahogy Kill írja, viszont hozzá kell állítani mindent.............
Vagyis dúsabb keverék orvosolja a hibát.
Én úgy szoktam beállítani, hogy motorféknél is prüttyögjön, de mégse rángasson. Ha teljesen befullad, akkor úgy megszívja magát, hogy hosszabb lejtő után akár meg is áll.
A gázelvételkori kopogás meg egy másik hf.tömítéssel, és a gyertya szintbeállításával szűnt meg nálam.
Re: Blokk
Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lehet, alapjárati fúvóka kell nagyobb bele. Hasonló eredményt lehet elérni, mint ahogy Kill írja, viszont hozzá kell állítani mindent.............gesszti írta:Ezt a gázelvevős kopogást szerintem karbival nem lehet megoldani. Ott valami izzik a hengerfejnél. Gyertya, tömítés széle, kipufogó visszaég, akármi.
Vagyis dúsabb keverék orvosolja a hibát.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hjaa, azt hittem a kopogás miatt mondod.gesszti írta:
ha dúsabb keveréket adsz neki, gázelvételnél mégjobban berángat. (szerintem)
A rángatás megszűntetése nálam véletlenül sikerült a csatos karbival, de akkor dúsítottam, illetve mennyiségből vettem el. Most olyan, hogy 500m-t tudok motorfékezni egyetlen pöffenés, vagy rángatás nélkül. Mintha elvenném a gyújtást.
Cserébe nem valami jó az alsó tartományom....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Sajnos gyári dobom van:(sunbim írta:Fogadni mernék utángyári kipufogód van.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Én mostanában cseréltem a legutóbbi szériás Bambi féle gyártatású , ,,gyári" dobra és alig észrevehetőel ezek a hibák, amik elég hasonlóak voltak a tiedhez.
De ezt a kipufogó topicban folytatnám.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Fogadni mernék utángyári kipufogód van.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Én mostanában cseréltem a legutóbbi szériás Bambi féle gyártatású , ,,gyári" dobra és alig észrevehetőel ezek a hibák, amik elég hasonlóak voltak a tiedhez.
De ezt a kipufogó topicban folytatnám.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Inkább zárni kéne a levegőcsavaron, ha dúsabb keverékre vágyunk. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ha a gyertya vége nem ér ki, vagy éppen túlér a hf síkján, akkor változik a hőértéke (hőelvonóképessége) és beizzhat. Ezt csak tetőzi a menetbe rakódó korom felizzása.pempelli írta: Gyertya vége mit számít?
Adnék neki még egy kis előgyújtást a helyedben. +nyitnék a levegőcsavaron.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nincs javított gyertyamenet,már nem tudom mihez kezdjek ,gurulni szinte nem is tudok úgy berángat a motor mintha csuklana és olyanokat kopog hogy csak na.gesszti írta:Fele ennyitől se feltétlen.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Javított gyertyameneted van? Teljesen szintben van belül a gyertya menet vége?
Gyertya vége mit számít?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Fele ennyitől se feltétlen.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Javított gyertyameneted van? Teljesen szintben van belül a gyertya menet vége?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nem valószínű. Nekem 0.9, de csak magas fordulaton, gázelzárásra detonál.
Azt hiszem a gyári ajánlás 0.9-1.2mm.
Azt hiszem a gyári ajánlás 0.9-1.2mm.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hali,
Hozzám került egy TS250 blokk, amiben teljesen be van rohadva a főtengely és a dugattyú.
kb. így:

Szeretném kérdezni, hogy így első nekifutásra ugyanaz a csapágy, szimering, olajterelő lemez, dugattyú, való hozzá, mint az ETZ250-hez ?
köszi
Hozzám került egy TS250 blokk, amiben teljesen be van rohadva a főtengely és a dugattyú.
kb. így:

Szeretném kérdezni, hogy így első nekifutásra ugyanaz a csapágy, szimering, olajterelő lemez, dugattyú, való hozzá, mint az ETZ250-hez ?
köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Blokk
Szerintem igazán nyugodt csak akkor lehetsz ha mindkettőt cseréled,ha egyszer megforgott jó állapotában akkor mért n e forogna le miután már javítgatva lett.Próbálkozni persze lehet csak kellemetlen x-kmre otthontól egy ilyen probléma.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Dobj egy képet róluk, de jó eséllyel kuplung agy csere lesz belőle. És reméljük, hogy a főtengót nem kell...djpety írta:Nos leharcoltam az oldal deklit egy csavar csak a fúrásnak engedelmeskedett,gondolom acél csavar imbusz mehet is majd vissza bele, na mindegy.A kuplungot kézzel könnyen levettem gondolom ez nem igazán jó és ez volt a baj.A főtengelyen hossz irányban található 4-darab szimetrikusan elhelyez kedő bemarás rovátka nem túl mélyek alig érezhető kissé érdes a felület a kuplungon is illetve a főtengelyen is.Hogyan tovább? össze csiszolás + loctite 603?Várom a bevált módszereket!

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Nos leharcoltam az oldal deklit egy csavar csak a fúrásnak engedelmeskedett,gondolom acél csavar imbusz mehet is majd vissza bele, na mindegy.A kuplungot kézzel könnyen levettem gondolom ez nem igazán jó és ez volt a baj.A főtengelyen hossz irányban található 4-darab szimetrikusan elhelyez kedő bemarás rovátka nem túl mélyek alig érezhető kissé érdes a felület a kuplungon is illetve a főtengelyen is.Hogyan tovább? össze csiszolás + loctite 603?Várom a bevált módszereket!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
bugyi63 írta:Köszönöm a válaszod! A méreteiket nem tudod? Sajnos nekem az akkor hiányzik... hol lehet ilyet beszerezni?
A golyó 8-as átmérőjű,a rugó pedig 0,8x5,5x11,5.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Blokk
Így viszont gesszti a nyerő. Bocs, de tévedni emberi dolog, mondta a sündisznó is és lemászott a drótkeféről.bugyi63 írta:Én is üdvözöllek!
Sajnos a tipped viszont biztos nem jó, ez a váltó körül van.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Re: Blokk
Köszönöm a válaszod! A méreteiket nem tudod? Sajnos nekem az akkor hiányzik... hol lehet ilyet beszerezni?
gesszti írta:Ez a fokozatrögzitő csavar. Kellene, hogy legyen benne egy kis rugó, és golyó.bugyi63 írta:Üdv!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ez a fokozatrögzitő csavar. Kellene, hogy legyen benne egy kis rugó, és golyó.bugyi63 írta:Üdv!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
Re: Blokk
Tri-Ton írta:Valószínűsítem, hogy a kuplungod csak csúszik és mivel a nyomaték 2800 felett az igazi, ezért alatta még nem csúszik meg. Ha 2800 felett óvatosan gyorsítod fel, akkor mit csinál, próbáltad ?djpety írta:Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
Köszönöm a segítséget!Úgy nem próbáltam ,elkezdtem szétszdeni csak megakadtam mert a dekli csavar inkább szét pereg mint hogy lazuljon...
Re: Blokk
[quote="KILL3R etz"]Sajnos akkor is hasonlót csinál,amikor leugrik a kúpról a kuplung, de az anya még a helyén tartja. Nekem is ilyesmi volt, csak magasabb fordulaton, és csak ritkán jött elő.
A másik lehetőség, ami valószínűbb, hogy a kuplungod csúszik meg, ami lehet vetemedett/sérült lamelláktól, menesztőtől, kosártól, bowdentől. Én elsőnek a bowdent ellenőrizném, hogy nem-e szorul. Utána a kiemelő szerkezetet, és a kuplung anyát. Ha ezek rendben vannak, akkor le kell venni a kuplungot.
Az anya a helyén van bowden kicsit meg van törve de normálisan mozog, könnyen.Igaz vagy 2-hónapja lepörgött az anya akkor nem húztam szét csak meghúztam ill. menetrögzítő!
A másik lehetőség, ami valószínűbb, hogy a kuplungod csúszik meg, ami lehet vetemedett/sérült lamelláktól, menesztőtől, kosártól, bowdentől. Én elsőnek a bowdent ellenőrizném, hogy nem-e szorul. Utána a kiemelő szerkezetet, és a kuplung anyát. Ha ezek rendben vannak, akkor le kell venni a kuplungot.
Az anya a helyén van bowden kicsit meg van törve de normálisan mozog, könnyen.Igaz vagy 2-hónapja lepörgött az anya akkor nem húztam szét csak meghúztam ill. menetrögzítő!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Blokk
Másik 63-asként üdvözöllek, én is hasonlóan jártam. A 80-as évek elején nekem is volt egy új ETZ 250 - em, de eladtam. MZ nélkül viszont lehet élni, de nem érdemes, ezért pár éve én is ismét vettem. Viszont a kérdésedre a válasz és máris emlékezni fogsz. Az akkori kétüteműeken mindig volt egy ilyen csavar, amivel túlszívatás esetén le lehetett üríteni a forgattyúsházat. Ugye, hogy beugrott ?bugyi63 írta:Üdv!
Kb. 30 eladtam építkezés miatt fiatal kori szeretett 250/1-emet. 50. születésnapomra a gyerekeimtől kaptam egyet, melyet nekiálltam felújítani. A blokkot széthúztam, az alkatrészek beszerzés alatt vannak... viszont érdekelne, hogy a mellékelt képen szereplő csavarnak mi a szerepe. Nem az olajleeresztő, mert az a másik blokkfélen van. Sajnos az emlékek kicsit megkoptak e téren. Várom válaszaitokat. Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00072_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00074_ ... es.hu_.jpg
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Blokk
Valószínűsítem, hogy a kuplungod csak csúszik és mivel a nyomaték 2800 felett az igazi, ezért alatta még nem csúszik meg. Ha 2800 felett óvatosan gyorsítod fel, akkor mit csinál, próbáltad ?djpety írta:Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Re: Blokk
Üdv!
Kb. 30 éve eladtam építkezés miatt fiatal kori szeretett 250/1-emet. 50. születésnapomra a gyerekeimtől kaptam egyet, melyet nekiálltam felújítani. A blokkot széthúztam, az alkatrészek beszerzés alatt vannak... viszont érdekelne, hogy a mellékelt képen szereplő csavarnak mi a szerepe. Nem az olajleeresztő, mert az a másik blokkfélen van. Sajnos az emlékek kicsit megkoptak e téren. Várom válaszaitokat. Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00072_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00074_ ... es.hu_.jpg
Kb. 30 éve eladtam építkezés miatt fiatal kori szeretett 250/1-emet. 50. születésnapomra a gyerekeimtől kaptam egyet, melyet nekiálltam felújítani. A blokkot széthúztam, az alkatrészek beszerzés alatt vannak... viszont érdekelne, hogy a mellékelt képen szereplő csavarnak mi a szerepe. Nem az olajleeresztő, mert az a másik blokkfélen van. Sajnos az emlékek kicsit megkoptak e téren. Várom válaszaitokat. Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00072_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00074_ ... es.hu_.jpg
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bugyi63 2014.08.11. 22:41-kor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Sajnos akkor is hasonlót csinál,amikor leugrik a kúpról a kuplung, de az anya még a helyén tartja. Nekem is ilyesmi volt, csak magasabb fordulaton, és csak ritkán jött elő.
A másik lehetőség, ami valószínűbb, hogy a kuplungod csúszik meg, ami lehet vetemedett/sérült lamelláktól, menesztőtől, kosártól, bowdentől. Én elsőnek a bowdent ellenőrizném, hogy nem-e szorul. Utána a kiemelő szerkezetet, és a kuplung anyát. Ha ezek rendben vannak, akkor le kell venni a kuplungot.
A másik lehetőség, ami valószínűbb, hogy a kuplungod csúszik meg, ami lehet vetemedett/sérült lamelláktól, menesztőtől, kosártól, bowdentől. Én elsőnek a bowdent ellenőrizném, hogy nem-e szorul. Utána a kiemelő szerkezetet, és a kuplung anyát. Ha ezek rendben vannak, akkor le kell venni a kuplungot.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
Re: Blokk
Köszönöm a választ gesszti!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A hengergörgős csapágynak nagyobb a teherbírása, mint a golyósnak. Inkább rontanál rajta. Nem kell azt a blokkot olyan gyakran szétszedni, ha sikerül jó hajtókarkészletet szerezni.pety2105 írta:Üdv! Mz főtengelybe, vagy telsejen mind1 2t főtengelyt meglehetne csinálni alul tűgörgö helyett rendes gyolyós csapágyasra? Jobban birná mint a tűgörgö? Macerás mert főtengelyt gyártatni hozzá stb, de ha jóval tovább birná akkor szerintem megérné, nem kéne bontogatni a blokkot a főtengely miatt...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 7 vendég