Meg oldodott a hiba megy jolzudori írta:Olyan nincs, de irány az elektronika topik!
Tedd fel ott a kérdést!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Meg oldodott a hiba megy jolzudori írta:Olyan nincs, de irány az elektronika topik!
Tedd fel ott a kérdést!
Köszi a válaszodatzudori írta:Csak az ETZ-s tapasztalat, de szinte biztos hogy a blokk tetején kell lennie a beöntő nyílásnak, az én motoromon egy gumidugó fedi,ill. zárja le. valami ilyesfélét keressél.
Mert biztos széthajtottad az osztrák hegyekben.gesszti írta:Jött egy kis csörgés a motorba mostanában. Ma szétszedtem. A dugattyúcsapszeg frankón megmozdult a dugóban, és megkoptatta a dugattyú furatát. Élt ~4000 km-t. Hurrá...
Szia!gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Még mielőtt bármit állítgatsz, ellenőrizd a kuplungkarnál a holtjátékot. Ha 1-2 mm holtjáték van, és akkor se emel ki teljesen behúzott kuplungkarnál a kuplung, akkor ott hiába állítgatsz bármit. Először a bovdent ellenőrizd, hogy nem nyúlik-e jobban, mint kéne, aztán ha az se, akkor szét kellene szedni, letakarítani a tárcsákat, ellenőrizni a kiemelőszerkezetet, és megnézni, hogy a kuplungkosár, és belül a menesztőkerék fogai nincsenek-e berágódva. (bár ez inkább pannoniákra volt jellemző) Végül friss olajjal fel kellene tölteni a váltót.gyuri20 írta:zudori írta: A karon ott már tökig ki van cavarva az álitto csavar a bloknál hol tugok álitani?
A karon ott már tökig ki van cavarva az álitto csavar a bloknál hol tugok álitani?zudori írta:gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Kérdéseddel meg is adtad a választ, nem emel ki rendesen.
Lehet ezen állítani a kuplungkarnál és a blokknál is. Elsőnek a karnál próbálkozzál.
Kérdéseddel meg is adtad a választ, nem emel ki rendesen.gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Szerintem az csak tüneti kezelés.MrDok írta: Lehet, alapjárati fúvóka kell nagyobb bele. Hasonló eredményt lehet elérni, mint ahogy Kill írja, viszont hozzá kell állítani mindent.............
Vagyis dúsabb keverék orvosolja a hibát.
Lehet, alapjárati fúvóka kell nagyobb bele. Hasonló eredményt lehet elérni, mint ahogy Kill írja, viszont hozzá kell állítani mindent.............gesszti írta:Ezt a gázelvevős kopogást szerintem karbival nem lehet megoldani. Ott valami izzik a hengerfejnél. Gyertya, tömítés széle, kipufogó visszaég, akármi.
Hjaa, azt hittem a kopogás miatt mondod.gesszti írta:
ha dúsabb keveréket adsz neki, gázelvételnél mégjobban berángat. (szerintem)
Sajnos gyári dobom van:(sunbim írta:Fogadni mernék utángyári kipufogód van.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Én mostanában cseréltem a legutóbbi szériás Bambi féle gyártatású , ,,gyári" dobra és alig észrevehetőel ezek a hibák, amik elég hasonlóak voltak a tiedhez.
De ezt a kipufogó topicban folytatnám.
Fogadni mernék utángyári kipufogód van.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Ha a gyertya vége nem ér ki, vagy éppen túlér a hf síkján, akkor változik a hőértéke (hőelvonóképessége) és beizzhat. Ezt csak tetőzi a menetbe rakódó korom felizzása.pempelli írta: Gyertya vége mit számít?
Nincs javított gyertyamenet,már nem tudom mihez kezdjek ,gurulni szinte nem is tudok úgy berángat a motor mintha csuklana és olyanokat kopog hogy csak na.gesszti írta:Fele ennyitől se feltétlen.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Javított gyertyameneted van? Teljesen szintben van belül a gyertya menet vége?
Fele ennyitől se feltétlen.pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Dobj egy képet róluk, de jó eséllyel kuplung agy csere lesz belőle. És reméljük, hogy a főtengót nem kell...djpety írta:Nos leharcoltam az oldal deklit egy csavar csak a fúrásnak engedelmeskedett,gondolom acél csavar imbusz mehet is majd vissza bele, na mindegy.A kuplungot kézzel könnyen levettem gondolom ez nem igazán jó és ez volt a baj.A főtengelyen hossz irányban található 4-darab szimetrikusan elhelyez kedő bemarás rovátka nem túl mélyek alig érezhető kissé érdes a felület a kuplungon is illetve a főtengelyen is.Hogyan tovább? össze csiszolás + loctite 603?Várom a bevált módszereket!
bugyi63 írta:Köszönöm a válaszod! A méreteiket nem tudod? Sajnos nekem az akkor hiányzik... hol lehet ilyet beszerezni?
Így viszont gesszti a nyerő. Bocs, de tévedni emberi dolog, mondta a sündisznó is és lemászott a drótkeféről.bugyi63 írta:Én is üdvözöllek!
Sajnos a tipped viszont biztos nem jó, ez a váltó körül van.
gesszti írta:Ez a fokozatrögzitő csavar. Kellene, hogy legyen benne egy kis rugó, és golyó.bugyi63 írta:Üdv!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
Ez a fokozatrögzitő csavar. Kellene, hogy legyen benne egy kis rugó, és golyó.bugyi63 írta:Üdv!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
Tri-Ton írta:Valószínűsítem, hogy a kuplungod csak csúszik és mivel a nyomaték 2800 felett az igazi, ezért alatta még nem csúszik meg. Ha 2800 felett óvatosan gyorsítod fel, akkor mit csinál, próbáltad ?djpety írta:Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
Másik 63-asként üdvözöllek, én is hasonlóan jártam. A 80-as évek elején nekem is volt egy új ETZ 250 - em, de eladtam. MZ nélkül viszont lehet élni, de nem érdemes, ezért pár éve én is ismét vettem. Viszont a kérdésedre a válasz és máris emlékezni fogsz. Az akkori kétüteműeken mindig volt egy ilyen csavar, amivel túlszívatás esetén le lehetett üríteni a forgattyúsházat. Ugye, hogy beugrott ?bugyi63 írta:Üdv!
Kb. 30 eladtam építkezés miatt fiatal kori szeretett 250/1-emet. 50. születésnapomra a gyerekeimtől kaptam egyet, melyet nekiálltam felújítani. A blokkot széthúztam, az alkatrészek beszerzés alatt vannak... viszont érdekelne, hogy a mellékelt képen szereplő csavarnak mi a szerepe. Nem az olajleeresztő, mert az a másik blokkfélen van. Sajnos az emlékek kicsit megkoptak e téren. Várom válaszaitokat. Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00072_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00074_ ... es.hu_.jpg
Valószínűsítem, hogy a kuplungod csak csúszik és mivel a nyomaték 2800 felett az igazi, ezért alatta még nem csúszik meg. Ha 2800 felett óvatosan gyorsítod fel, akkor mit csinál, próbáltad ?djpety írta:Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
A hengergörgős csapágynak nagyobb a teherbírása, mint a golyósnak. Inkább rontanál rajta. Nem kell azt a blokkot olyan gyakran szétszedni, ha sikerül jó hajtókarkészletet szerezni.pety2105 írta:Üdv! Mz főtengelybe, vagy telsejen mind1 2t főtengelyt meglehetne csinálni alul tűgörgö helyett rendes gyolyós csapágyasra? Jobban birná mint a tűgörgö? Macerás mert főtengelyt gyártatni hozzá stb, de ha jóval tovább birná akkor szerintem megérné, nem kéne bontogatni a blokkot a főtengely miatt...
A jobb oldali alkatrész a váltó/berúgótengely végén kell legyen (ha igaz, akkor hasított szeggel van rögzítve), és a srác kezében lévő kiemelőmechanizmust mozgatja, a kiemelőmechanizmus karján lévő görgőhöz kapcsolódva.allllli írta:Mi oldja a félautomata kuplungot 638-as jawánál a váltókar mozgatásakor? El se tudom képzelni. Leszedtem a kuplung kiemelő szerkezetet a lánckerék felől és hiába mozgatom a váltókart, semmi nem mozdul, ami kiemelné a kuplungot....nem értem. Meg hiányzik a kép jobb oldalában lévő alkatrész, annak hol kellene lennie? Blokkon belül?
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég