
Elmélet vs, gyakorlat, én se hittem el, amíg nem hallottam...
De ez nagyon OFF, szóval fejezzük is be. Sztem ki lett tárgyalva.

Szia Zsaki !zsakfos írta:Na de az utp kábel milyen keresztmetszetű vezetékekből áll?
Ezzel mindenki szembesül amikor vezetékelésre adja a fejét és szeretné megcsinálni normálisan.VS461 írta:Jó lenne többeres (4-6, nem is néztem még, milyenek a gyári kábelek) kábelt találni 1-1.5 mm2-es méretben.
Szerk: közben találtam 12, 18 meg 25 eres kábelt is, csak kicsit drága.
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?KILL3R etz írta:UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá...
UTP kábelt nem ajánlom motorhoz. Terhelhetősége korlátozott, maximum 1 kis teljesítményű aktív hálózati eszközt tud árammal ellátni. Nem terhelésre készítették. Volt már, hogy egy rendszerkészüléket nem bírt megtáplálni az UTP kábel, merev eresre kellett cserélni a Patch kábelt.KILL3R etz írta:UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá...
10A-ig terhelhető, de 6A biztosítót 1 mm2 átmérőhöz javasolnak alap biztosításként.VS461 írta:A 0.75-ös sodrott rézvezetéket tudomásom szerint 6 amperig engedi a szabvány.
Közben arra gondoltam, lehet meghagyom a kapcsolót, és így fog kinézni: akku+ -> biztosíték -> kapcsoló -> aljzat -> testVS461 írta:aronpfabian írta:Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.
Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).
A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?
Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Én ez alapján kötöttem be, relézve van az aljzat, és egy dupla USB-töltőfej van benne. Védi egy 5 amperes biztosíték, a relé pedig csak akkor kapcsolja be, ha van gyújtás. Szerintem egy töltőt jobb állandóra telepíteni, mint folyton ki-bedugni, ehhez meg mindig levenni a deklit - persze nem tudom, te hogy akarod. Ha meg az aljzatban marad, akkor üresjárati fogyasztása is van. Nyilván nem fél óra alatt szoppantaná le az akksit, de ki tudja. Meg szerintem ne maradjon semmilyen fogyasztó bekapcsolva, felügyelet nélkül a motoron.
aronpfabian írta:Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.
Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).
A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?
Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Hát ez....gesszti írta: Ismerős kőművescég csinált hasonlót, csak fordítva, és betonkeverővel. Bevitték középre a keverőt, felépítették a házat, és a végén szét kellett flexelni darabokra a gépet, mert nem fért ki az ajtón...
Ismerős kőművescég csinált hasonlót, csak fordítva, és betonkeverővel. Bevitték középre a keverőt, felépítették a házat, és a végén szét kellett flexelni darabokra a gépet, mert nem fért ki az ajtón...Thorwald írta: Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott.![]()
![]()
![]()
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO.
Két nem túl erős ember is elég hozzá, és egy palló. Mi így vittük mindig a mocit le föl barátnőméknél a lépcsőházban.Thorwald írta:Darabokban.allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??![]()
Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott.![]()
![]()
![]()
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO.
Szerintem első emeletre három izmosabb ember egyben is fel tudja léptetni a lépcsőkön. Kettő elől emeli, egy hátul tolja.
Darabokban.allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??
Vedd fel akapcsolatot MrDok-kal!fores írta:Help!Tud valaki olyan szakembert,aki tud készíteni ETZ 250 hez háttámlát?Mennénk majd külföldre,de a z Asszonykám kényelme az első..
A lényeg az egészből, hogy nem a lábtartó tartja még ezt is, hanem az alsó háromszög. Lábtartó csavarokat meghosszabbítani, vagy azokkal odafogni egy plusz konzolt - valami ilyesmin töröm a fejem. Combos vas kell oda, meg hosszabb csavarok, akkor nem gyengébb, mint a lábtartóra hegesztett dolog.KILL3R etz írta:Tényleg!
Lementem a garázsba, megláttam, és rájöttemKILL3R etz írta:A fékpedál perselye ott van hátrébb, ledugózva.
Nekem úgy tűnik, hogy a fékpedál perselyére van felhúzva, azon támaszkodik, és az a kis rudacska csak az elfordulást gátolja.KILL3R etz írta:Azért ez elég venyige megoldás. Ezzel 1x nekidőlsz a motornak, aztán már a földről kelhetsz fel...
Ez se rossz. Az a verda a fejlécben meg milyen komoly már!tiger1342 írta:Egy másik ötlet oldaltámaszra, ilyesmin töröm én is a fejem...
http://www.ratracer.de/staender-abgestuetzt-hoehoe/
Igyekszem, kösziPatrik írta:Ilyen oldaltámaszt csináltam én is,a hátsót alakítottam át(nem kicsit).
Nagyon jó lett megáll bárhol,kicsaphatod mielőtt leszállnál róla,vagányul néz ki.
Sok sikert a "barkácsoláshoz"!
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég