Blokk
Re: Blokk
Üdv! Mz főtengelybe, vagy telsejen mind1 2t főtengelyt meglehetne csinálni alul tűgörgö helyett rendes gyolyós csapágyasra? Jobban birná mint a tűgörgö? Macerás mert főtengelyt gyártatni hozzá stb, de ha jóval tovább birná akkor szerintem megérné, nem kéne bontogatni a blokkot a főtengely miatt...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszönöm! Időközben már én is rájöttem, hogy akkor ez az alkatrész hiányzik. A tengely végére - amit a váltókarral mozgatok - pedig egy csavarhúzó nyelére való gumiharang volt húzva, ezért nem látszódott, hogy a váltókar mozgatásánál forog a tengely. Csak nincs rajta semmi, így nem is emel ki váltáskor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A jobb oldali alkatrész a váltó/berúgótengely végén kell legyen (ha igaz, akkor hasított szeggel van rögzítve), és a srác kezében lévő kiemelőmechanizmust mozgatja, a kiemelőmechanizmus karján lévő görgőhöz kapcsolódva.allllli írta:Mi oldja a félautomata kuplungot 638-as jawánál a váltókar mozgatásakor? El se tudom képzelni. Leszedtem a kuplung kiemelő szerkezetet a lánckerék felől és hiába mozgatom a váltókart, semmi nem mozdul, ami kiemelné a kuplungot....nem értem. Meg hiányzik a kép jobb oldalában lévő alkatrész, annak hol kellene lennie? Blokkon belül?
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Mi oldja a félautomata kuplungot 638-as jawánál a váltókar mozgatásakor? El se tudom képzelni. Leszedtem a kuplung kiemelő szerkezetet a lánckerék felől és hiába mozgatom a váltókart, semmi nem mozdul, ami kiemelné a kuplungot....nem értem. Meg hiányzik a kép jobb oldalában lévő alkatrész, annak hol kellene lennie? Blokkon belül?
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, allllli én tudnék segíteni rajtad 15 évig volt nekem is HATHARMINCNYOLCAS a működésről annyit hogy amíg ki nem ismered a gépet csak használd a kuplung kart majd később el is felejtheted hogy az is van , ha jól be van állítva el tudsz indulni csak simán a váltó karral, sajnos túl messze lakunk egymástól csak bátran szerelhesd nem egy bonyolult szerkezet és ami fontos ezeknél a gyári olaj szint az el van cseszve mert legalább 0,5 literrel több kel bele csak így kapnak kenést a léptető villák üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ez számomra annyira nem jó hír.aronpfabian írta:Tavalyelőtt voltam nála Simson hengert fúratni, akkor még azt mondta, MZ-hez nem gyárt semmit. Nem tudom, azóta változott-e a dolog.hell írta:Keystone nevezetű dugattyúról mi a vélemény? Esetleg tapasztalat MZ mit muzsikál egyáltalán ekkora méretben van-e? Nem nagyon találni róla semmit. Állítólag Szeged csinálják annyi infóm van. Erre a simósok nagyon dicsérik a krómgyürűs csodát...
UI: amúgy Sajtos-Szűcs Jánosnak hívják.

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Holnap világosban megnézem, addig leírnád, hogy konkrétan mi és hogy működteti vagy egyáltalán menet közben a gyakorlatban hogy kell használni ezt a félautomata mechanizmust?gesszti írta:Be kell állítani rendesen azt az automatát. Jobb deknit leveszed, és ott van a lánckerék környékén. Ha mozgatod a kuplungkart, váltót, akkor rájössz a működésére, és arra is, hogy mi nincs jól beállítva. Nem nagy ördöngősség.allllli írta:Tudom, hogy nem ide tartozik, de talán itt kap a leggyorsabban választ az ember.
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Tavalyelőtt voltam nála Simson hengert fúratni, akkor még azt mondta, MZ-hez nem gyárt semmit. Nem tudom, azóta változott-e a dolog.hell írta:Keystone nevezetű dugattyúról mi a vélemény? Esetleg tapasztalat MZ mit muzsikál egyáltalán ekkora méretben van-e? Nem nagyon találni róla semmit. Állítólag Szeged csinálják annyi infóm van. Erre a simósok nagyon dicsérik a krómgyürűs csodát...
UI: amúgy Sajtos-Szűcs Jánosnak hívják.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Be kell állítani rendesen azt az automatát. Jobb deknit leveszed, és ott van a lánckerék környékén. Ha mozgatod a kuplungkart, váltót, akkor rájössz a működésére, és arra is, hogy mi nincs jól beállítva. Nem nagy ördöngősség.allllli írta:Tudom, hogy nem ide tartozik, de talán itt kap a leggyorsabban választ az ember.
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Tudom, hogy nem ide tartozik, de talán itt kap a leggyorsabban választ az ember.
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
Re: Blokk
Az szerintem nem kifejezés,hogy kicsi hajtókar hangja.gesszti írta:Hm. Van egy kis hajtókar hangja.
Én azt csinálnám, hogy szépen rendbe tenném a cullangokat, vennék bele egy akksit, és elkezdenék vele motorozni, hogy had jöjjön ki a többi baja is esetleg. Aztán egy téli karbantartás keretében fel lehet újítani a blokkot. Nem kapkodva, hanem rászánni az időt minden részletére.
A karbi is tud ezekben nagyon zörögni. Azt nagyon nem tudod megszüntetni. Felújításkor a kuplung hézagolására is oda kell majd figyelni, mert elég bosszantó, mikor egy felújított blokkban kolompol.
Gondolom azt nagyon nehéz így megállapítani,hogy hajtókar alul vagy felül a dugattyúnál szól igaz?
Félek,hogy széthullik.Nem tudom érdemes e vele így motorozni..
Karbiban a súber tud zörögni?
Én olvasgattam és többen azt írják,hogy etz nincs zörgés és olajcsöpögés nélkül. Én ezt értem mert akármelyik etz-t hallottam mind zörgött.Én ezt meg is tudom szokni de ez attól jobban csörög.
Na mind egy azért köszönöm a korrekt választ!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , már kérdeztem milyen vastag legyen az ETZ 1425 főtengely lánckerék léhúzatónak csavarja üvd. juragy
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Hm. Van egy kis hajtókar hangja.
Én azt csinálnám, hogy szépen rendbe tenném a cullangokat, vennék bele egy akksit, és elkezdenék vele motorozni, hogy had jöjjön ki a többi baja is esetleg. Aztán egy téli karbantartás keretében fel lehet újítani a blokkot. Nem kapkodva, hanem rászánni az időt minden részletére.
A karbi is tud ezekben nagyon zörögni. Azt nagyon nem tudod megszüntetni. Felújításkor a kuplung hézagolására is oda kell majd figyelni, mert elég bosszantó, mikor egy felújított blokkban kolompol.
Én azt csinálnám, hogy szépen rendbe tenném a cullangokat, vennék bele egy akksit, és elkezdenék vele motorozni, hogy had jöjjön ki a többi baja is esetleg. Aztán egy téli karbantartás keretében fel lehet újítani a blokkot. Nem kapkodva, hanem rászánni az időt minden részletére.
A karbi is tud ezekben nagyon zörögni. Azt nagyon nem tudod megszüntetni. Felújításkor a kuplung hézagolására is oda kell majd figyelni, mert elég bosszantó, mikor egy felújított blokkban kolompol.
Re: Blokk
Sziasztok.
Kezdő etz-s vagyok.
Tudom ezek az etz-k kicsit csörögnek mind de az enyém az nem kicsit!
Azok véleményét szeretném kérni akik nagyon vágják főleg így hangról...
https://www.youtube.com/watch?v=Ofs5RAdl2To
A segítséget előre is köszönöm.
Kezdő etz-s vagyok.
Tudom ezek az etz-k kicsit csörögnek mind de az enyém az nem kicsit!
Azok véleményét szeretném kérni akik nagyon vágják főleg így hangról...
https://www.youtube.com/watch?v=Ofs5RAdl2To
A segítséget előre is köszönöm.
Re: Blokk
Azthiszem akkor jobb ha lemondok róla.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Keystone nevezetű dugattyúról mi a vélemény? Esetleg tapasztalat MZ mit muzsikál egyáltalán ekkora méretben van-e? Nem nagyon találni róla semmit. Állítólag Szeged csinálják annyi infóm van. Erre a simósok nagyon dicsérik a krómgyürűs csodát...
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
http://veteranapro.hu/egy-vagy-ket-csoves-kipufogogabsic írta: Mert a jawa meg a pannónia sem tudta. Nem hangolt kipufogórendszer van egyiken sem, csak egy csillogó parasztvakítás. Kétütemű lelke a kipufogó, egyik kétkipuffos motornak sincs sem teljesítménye, sem normális fogyasztása.
Amúgy a 175ös és 250es Jawa is kétkipuffos volt.
Egy témába vágó cikk '59-ből..... Már akkor is ment a parasztvakítás....

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mert a jawa meg a pannónia sem tudta. Nem hangolt kipufogórendszer van egyiken sem, csak egy csillogó parasztvakítás. Kétütemű lelke a kipufogó, egyik kétkipuffos motornak sincs sem teljesítménye, sem normális fogyasztása.pety2105 írta:Köszönöm a választ KILL3R etz! Sanjos ez eszembese jutott... :/ Rengeteg meló lenne, de nem sajnálnám rá az idöt ha nem csökkenne a teljesitménye. Mindigis furcsa volt nekem, hogy miért is nem dupla kipufogósak mikor a Jawa és Pannonia az. Ha ök megtudták oldani akkor a németek vajon miért nem!?
Amúgy a 175ös és 250es Jawa is kétkipuffos volt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerintem vagy a fokozatrögzítő lazult ki a malomkerék mögött, vagy a léptetővilla van elgörbülve.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
Lehet én vagyok a sokadik
.
Van egy 250-es etkóm és harmadikból csak úgy bírok vissza váltani,ha szét taposom a váltókart.
Van üres,nem dobja ki sebességből,5-ig simán lehet felpakolni,de vissza csak 3.-ig.
Tehát egyedüli gond a 4.-ből vissza 3.-ba.
Előre is köszönöm a választ!
Segítséget kérnék!
Lehet én vagyok a sokadik

Van egy 250-es etkóm és harmadikból csak úgy bírok vissza váltani,ha szét taposom a váltókart.
Van üres,nem dobja ki sebességből,5-ig simán lehet felpakolni,de vissza csak 3.-ig.
Tehát egyedüli gond a 4.-ből vissza 3.-ba.
Előre is köszönöm a választ!
Re: Blokk
Igen a 175ös.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Jawaból volt 1 hengeres 2 kipufogós?pety2105 írta:Köszönöm a választ KILL3R etz! Sanjos ez eszembese jutott... :/ Rengeteg meló lenne, de nem sajnálnám rá az idöt ha nem csökkenne a teljesitménye. Mindigis furcsa volt nekem, hogy miért is nem dupla kipufogósak mikor a Jawa és Pannonia az. Ha ök megtudták oldani akkor a németek vajon miért nem!?
Re: Blokk
Köszönöm a választ KILL3R etz! Sanjos ez eszembese jutott... :/ Rengeteg meló lenne, de nem sajnálnám rá az idöt ha nem csökkenne a teljesitménye. Mindigis furcsa volt nekem, hogy miért is nem dupla kipufogósak mikor a Jawa és Pannonia az. Ha ök megtudták oldani akkor a németek vajon miért nem!?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A sok munkára jó eséllyel teljesítménycsökkenés lesz a válasz...
ES-ből volt doppelport, de a német mérnökök se tudták megoldani jól, csak a divat miatt adták ki.

ES-ből volt doppelport, de a német mérnökök se tudták megoldani jól, csak a divat miatt adták ki.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok! Ts 250/1 et meglehet dupla kipufogósra csinálni? Hengerbe ujj nyers persely kéne két kipunyilással, és kivölrül meg ráhegeszteni az alura és kimarni a csö helyét? Jawa könyökkel oldanám meg ha valamelyest passzol. Valaki csinált már ilyet? jó lenne valami támpont. Annyi jól nézne szerintem ki két kipuval.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
le kell venni.Kristóf írta:Sziasztok![]()
Segítséget kérnék !
Egy 125 ts mz tulaja vagyok .. a berúgó rugó feszítéséhez le kell e vennem a kuplung kosarat , vagy anélkül is meg tudom oldani ?![]()
Előre is köszönöm a válaszokat
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Blokk
Sziasztok.
Sikerült megoldani a kuplung problémát. Sajnos a 10 éves állás mellet összeálltak a lamellák, de már megoldottuk. Köszönöm mindenkinek, aki írt és megpróbált segíteni.
Sikerült megoldani a kuplung problémát. Sajnos a 10 éves állás mellet összeálltak a lamellák, de már megoldottuk. Köszönöm mindenkinek, aki írt és megpróbált segíteni.

Re: Blokk
Sziasztok
Segítséget kérnék !
Egy 125 ts mz tulaja vagyok .. a berúgó rugó feszítéséhez le kell e vennem a kuplung kosarat , vagy anélkül is meg tudom oldani ?
Előre is köszönöm a válaszokat

Segítséget kérnék !
Egy 125 ts mz tulaja vagyok .. a berúgó rugó feszítéséhez le kell e vennem a kuplung kosarat , vagy anélkül is meg tudom oldani ?

Előre is köszönöm a válaszokat

Re: Blokk
Szerintem le tört egy foggesszti írta:Igen, berakható. komplett blokkot kell csak cserélni. Henger, és karbi maradhat.Pici írta:Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogniválaszaitokat előre is köszönöm.
"kopogni"? Azt hogy? Nem a lánc lazult meg nagyon? Szét kell szedni, és ha nem a lánc, akkor lehet, hogy csak elkopott valamelyik váltóvilla, vagy köröm a fogaskeréken. Javítható.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Igen, berakható. komplett blokkot kell csak cserélni. Henger, és karbi maradhat.Pici írta:Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogniválaszaitokat előre is köszönöm.
"kopogni"? Azt hogy? Nem a lánc lazult meg nagyon? Szét kell szedni, és ha nem a lánc, akkor lehet, hogy csak elkopott valamelyik váltóvilla, vagy köröm a fogaskeréken. Javítható.
Re: Blokk
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogni
válaszaitokat előre is köszönöm.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogni

Re: Blokk
Ez benne van a motorodban különben nem működne.zudori írta:Csak egy kis segítség.-
ETZ 150 KUPLUNG KINYOMÓ PÁLCA RÖVID 01-46.006 -DEU
http://img.addel.hu/termekfotok/2178/na ... 047911.jpg
Ez mi célt szolgál?
Nelem állandóan megnövekszik a kuplung holtjátékom, már nem nagyon tudok a karon lévő csavarral állítani, az a hosszú pálca meg elkopott, amivel a durva állítást lehet megtenni, ma kaptam egy jót, de ezt most találtam, kell-e ilyen is?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Csak egy kis segítség.-
ETZ 150 KUPLUNG KINYOMÓ PÁLCA RÖVID 01-46.006 -DEU
http://img.addel.hu/termekfotok/2178/na ... 047911.jpg
Ez mi célt szolgál?
Nelem állandóan megnövekszik a kuplung holtjátékom, már nem nagyon tudok a karon lévő csavarral állítani, az a hosszú pálca meg elkopott, amivel a durva állítást lehet megtenni, ma kaptam egy jót, de ezt most találtam, kell-e ilyen is?
ETZ 150 KUPLUNG KINYOMÓ PÁLCA RÖVID 01-46.006 -DEU
http://img.addel.hu/termekfotok/2178/na ... 047911.jpg
Ez mi célt szolgál?
Nelem állandóan megnövekszik a kuplung holtjátékom, már nem nagyon tudok a karon lévő csavarral állítani, az a hosszú pálca meg elkopott, amivel a durva állítást lehet megtenni, ma kaptam egy jót, de ezt most találtam, kell-e ilyen is?
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
Hali!
Fordulatkihajtást lehet maratni egy blokkba, ha abba gyárilag nincs bent?
Ha komplett motort cserélek, akkor át kell ütni a motorszámot, vagy műszakiig maradhat?
Fordulatkihajtást lehet maratni egy blokkba, ha abba gyárilag nincs bent?
Ha komplett motort cserélek, akkor át kell ütni a motorszámot, vagy műszakiig maradhat?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok ,ETZ 125, az érdekl hogy a kicsi lánckerék lehúzató csavarja milyen vastag legyen a főtengelyen lévő lánckerékről van szó és a másik kérdés miután beraktam az egész váltót be lehet tenni váltó tengelyét ? válaszokat köszönöm üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
a kiemelőkar "menetes" részét zsíroztátok már?csiszar.gergo írta:Nincs. Cserélve lett. Az volt az elso nekünk is, amire gondoltunk.gesszti írta:A kuplungbovdened nincs megtörve, vagy berohadva?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Lehet hogy megnyomódott a kuplung kosár és szorulnak benne a lamellák.csiszar.gergo írta:Sziasztok.
Olyanban tud valaki segíteni, hogy van egy ts 125 és hihetetlenül kemény a kuplungja. Próbáltunk kicserélni a kuplung pálcát , de nem lett jó tőle . Ha valaki tud valami megoldást legyszives írjon.
Ez egy lehetséges hibaforrás szerintem

-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Blokk
Nincs. Cserélve lett. Az volt az elso nekünk is, amire gondoltunk.gesszti írta:A kuplungbovdened nincs megtörve, vagy berohadva?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Re: Blokk
Köszönöm!tiger1342 írta:Véletlen megvan:bugyi63 írta:Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
Csapágyak:
@2x 6306 C4 3106.- SKF (alternatíva NU306)
@2x 6204 C4 1024.- Koyo - ide jó C3 is
@2x 6203 C4 1536.- Koyo - meg ide is
Szimmeringek:
@2x 25x72x7 1700.- VITON
@1x 25x35x7 371.- SKF
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Véletlen megvan:bugyi63 írta:Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
Csapágyak:
@2x 6306 C4 3106.- SKF (alternatíva NU306)
@2x 6204 C4 1024.- Koyo - ide jó C3 is
@2x 6203 C4 1536.- Koyo - meg ide is
Szimmeringek:
@2x 25x72x7 1700.- VITON
@1x 25x35x7 371.- SKF
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Blokk
Sziasztok.
Olyanban tud valaki segíteni, hogy van egy ts 125 és hihetetlenül kemény a kuplungja. Próbáltunk kicserélni a kuplung pálcát , de nem lett jó tőle . Ha valaki tud valami megoldást legyszives írjon.
Olyanban tud valaki segíteni, hogy van egy ts 125 és hihetetlenül kemény a kuplungja. Próbáltunk kicserélni a kuplung pálcát , de nem lett jó tőle . Ha valaki tud valami megoldást legyszives írjon.

-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Blokk
nyakas írta:180 mma hosszú
Nagyon szépen köszönöm a választ.

Olyanban nem tudnál véletlenül segíteni nekem, hogy hihetetlenül szoros a kuplungom és azzal mit tudnák kezdeni, hogy ne legyen az ?:)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Blokk
Sziasztok.
Tudnátok olyanban, segíteni nekem, hogy Mz ts 125-nek a kuplung pálcája egy vagy két részes-e és a pálca pontosan milyen hosszú?:)
Tudnátok olyanban, segíteni nekem, hogy Mz ts 125-nek a kuplung pálcája egy vagy két részes-e és a pálca pontosan milyen hosszú?:)
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Na készen lett, hiába nem bonyolult, ha nem tudja az ember. Már tudom, tanulunk lassan. Most éppen az olajszintet állítom be, de csak lassan...
Egyébként ezért jó ez a Fórum, tényleg érdemes visszaolvasni!

Egyébként ezért jó ez a Fórum, tényleg érdemes visszaolvasni!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Elmagyarázná nekem valaki, hogyan kell a kis ETZ-n a durva kuplungállítót beállítani?
Történet,hogy időnként megnövekszik a holtjáték, állítgattam a kuplung karnál lévő csavaron, egy darabig jó, majd megint növekszik. Így nem tudok a karral akkorát húzni, hogy rendesen kiemeljen. Sajnos már több állítási lehetőségem nincs a karnál, ezért gondoltam megpróbálom az említett durva állítót, de elvéreztem rajta.
Előre is köszönöm!
Történet,hogy időnként megnövekszik a holtjáték, állítgattam a kuplung karnál lévő csavaron, egy darabig jó, majd megint növekszik. Így nem tudok a karral akkorát húzni, hogy rendesen kiemeljen. Sajnos már több állítási lehetőségem nincs a karnál, ezért gondoltam megpróbálom az említett durva állítót, de elvéreztem rajta.
Előre is köszönöm!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég