Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Üdv! Mz főtengelybe, vagy telsejen mind1 2t főtengelyt meglehetne csinálni alul tűgörgö helyett rendes gyolyós csapágyasra? Jobban birná mint a tűgörgö? Macerás mert főtengelyt gyártatni hozzá stb, de ha jóval tovább birná akkor szerintem megérné, nem kéne bontogatni a blokkot a főtengely miatt...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Köszönöm! Időközben már én is rájöttem, hogy akkor ez az alkatrész hiányzik. A tengely végére - amit a váltókarral mozgatok - pedig egy csavarhúzó nyelére való gumiharang volt húzva, ezért nem látszódott, hogy a váltókar mozgatásánál forog a tengely. Csak nincs rajta semmi, így nem is emel ki váltáskor.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

allllli írta:Mi oldja a félautomata kuplungot 638-as jawánál a váltókar mozgatásakor? El se tudom képzelni. Leszedtem a kuplung kiemelő szerkezetet a lánckerék felől és hiába mozgatom a váltókart, semmi nem mozdul, ami kiemelné a kuplungot....nem értem. Meg hiányzik a kép jobb oldalában lévő alkatrész, annak hol kellene lennie? Blokkon belül?

http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
A jobb oldali alkatrész a váltó/berúgótengely végén kell legyen (ha igaz, akkor hasított szeggel van rögzítve), és a srác kezében lévő kiemelőmechanizmust mozgatja, a kiemelőmechanizmus karján lévő görgőhöz kapcsolódva.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mi oldja a félautomata kuplungot 638-as jawánál a váltókar mozgatásakor? El se tudom képzelni. Leszedtem a kuplung kiemelő szerkezetet a lánckerék felől és hiába mozgatom a váltókart, semmi nem mozdul, ami kiemelné a kuplungot....nem értem. Meg hiányzik a kép jobb oldalában lévő alkatrész, annak hol kellene lennie? Blokkon belül?

http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, allllli én tudnék segíteni rajtad 15 évig volt nekem is HATHARMINCNYOLCAS a működésről annyit hogy amíg ki nem ismered a gépet csak használd a kuplung kart majd később el is felejtheted hogy az is van , ha jól be van állítva el tudsz indulni csak simán a váltó karral, sajnos túl messze lakunk egymástól csak bátran szerelhesd nem egy bonyolult szerkezet és ami fontos ezeknél a gyári olaj szint az el van cseszve mert legalább 0,5 literrel több kel bele csak így kapnak kenést a léptető villák üdv. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Keystone nevezetű dugattyúról mi a vélemény? Esetleg tapasztalat MZ mit muzsikál egyáltalán ekkora méretben van-e? Nem nagyon találni róla semmit. Állítólag Szeged csinálják annyi infóm van. Erre a simósok nagyon dicsérik a krómgyürűs csodát...
Tavalyelőtt voltam nála Simson hengert fúratni, akkor még azt mondta, MZ-hez nem gyárt semmit. Nem tudom, azóta változott-e a dolog.

UI: amúgy Sajtos-Szűcs Jánosnak hívják.
Ez számomra annyira nem jó hír. :) Itteniek azt mondták most legyártanak bármit ami kell, de ezekszerint ez nem tejesen így van. Sajnos pontosan ők sem tudják. Valahonnan ki kell deríteni az tény...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

gesszti írta:
allllli írta:Tudom, hogy nem ide tartozik, de talán itt kap a leggyorsabban választ az ember.
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
Be kell állítani rendesen azt az automatát. Jobb deknit leveszed, és ott van a lánckerék környékén. Ha mozgatod a kuplungkart, váltót, akkor rájössz a működésére, és arra is, hogy mi nincs jól beállítva. Nem nagy ördöngősség.
Holnap világosban megnézem, addig leírnád, hogy konkrétan mi és hogy működteti vagy egyáltalán menet közben a gyakorlatban hogy kell használni ezt a félautomata mechanizmust?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Keystone nevezetű dugattyúról mi a vélemény? Esetleg tapasztalat MZ mit muzsikál egyáltalán ekkora méretben van-e? Nem nagyon találni róla semmit. Állítólag Szeged csinálják annyi infóm van. Erre a simósok nagyon dicsérik a krómgyürűs csodát...
Tavalyelőtt voltam nála Simson hengert fúratni, akkor még azt mondta, MZ-hez nem gyárt semmit. Nem tudom, azóta változott-e a dolog.

UI: amúgy Sajtos-Szűcs Jánosnak hívják.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:Tudom, hogy nem ide tartozik, de talán itt kap a leggyorsabban választ az ember.
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
Be kell állítani rendesen azt az automatát. Jobb deknit leveszed, és ott van a lánckerék környékén. Ha mozgatod a kuplungkart, váltót, akkor rájössz a működésére, és arra is, hogy mi nincs jól beállítva. Nem nagy ördöngősség.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tudom, hogy nem ide tartozik, de talán itt kap a leggyorsabban választ az ember.
Jawa 50/638 automata kuplungja nem működik. Csak simán beugrik menetköben és álló helyzetben is a sebességekbe. Kuplungkar működtetése mellett 1-es és 2-es fokozatba váltáskor hatalmas reccsenések hallhatók. Pedig a kuplung old rendesen, ez volt az első amit megnéztem. Szerintetek?
bicsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.27. 09:27
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bicsi »

gesszti írta:Hm. Van egy kis hajtókar hangja.

Én azt csinálnám, hogy szépen rendbe tenném a cullangokat, vennék bele egy akksit, és elkezdenék vele motorozni, hogy had jöjjön ki a többi baja is esetleg. Aztán egy téli karbantartás keretében fel lehet újítani a blokkot. Nem kapkodva, hanem rászánni az időt minden részletére.

A karbi is tud ezekben nagyon zörögni. Azt nagyon nem tudod megszüntetni. Felújításkor a kuplung hézagolására is oda kell majd figyelni, mert elég bosszantó, mikor egy felújított blokkban kolompol.
Az szerintem nem kifejezés,hogy kicsi hajtókar hangja.
Gondolom azt nagyon nehéz így megállapítani,hogy hajtókar alul vagy felül a dugattyúnál szól igaz?
Félek,hogy széthullik.Nem tudom érdemes e vele így motorozni..
Karbiban a súber tud zörögni?
Én olvasgattam és többen azt írják,hogy etz nincs zörgés és olajcsöpögés nélkül. Én ezt értem mert akármelyik etz-t hallottam mind zörgött.Én ezt meg is tudom szokni de ez attól jobban csörög.
Na mind egy azért köszönöm a korrekt választ!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , már kérdeztem milyen vastag legyen az ETZ 1425 főtengely lánckerék léhúzatónak csavarja üvd. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ok akkor ezekszerint senki nem hallott még arról a dugóról...
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Hm. Van egy kis hajtókar hangja.

Én azt csinálnám, hogy szépen rendbe tenném a cullangokat, vennék bele egy akksit, és elkezdenék vele motorozni, hogy had jöjjön ki a többi baja is esetleg. Aztán egy téli karbantartás keretében fel lehet újítani a blokkot. Nem kapkodva, hanem rászánni az időt minden részletére.

A karbi is tud ezekben nagyon zörögni. Azt nagyon nem tudod megszüntetni. Felújításkor a kuplung hézagolására is oda kell majd figyelni, mert elég bosszantó, mikor egy felújított blokkban kolompol.
bicsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.07.27. 09:27
MZ-d típusa: etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bicsi »

Sziasztok.
Kezdő etz-s vagyok.
Tudom ezek az etz-k kicsit csörögnek mind de az enyém az nem kicsit!
Azok véleményét szeretném kérni akik nagyon vágják főleg így hangról...

https://www.youtube.com/watch?v=Ofs5RAdl2To

A segítséget előre is köszönöm.
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Azthiszem akkor jobb ha lemondok róla.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Keystone nevezetű dugattyúról mi a vélemény? Esetleg tapasztalat MZ mit muzsikál egyáltalán ekkora méretben van-e? Nem nagyon találni róla semmit. Állítólag Szeged csinálják annyi infóm van. Erre a simósok nagyon dicsérik a krómgyürűs csodát...
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

gabsic írta: Mert a jawa meg a pannónia sem tudta. Nem hangolt kipufogórendszer van egyiken sem, csak egy csillogó parasztvakítás. Kétütemű lelke a kipufogó, egyik kétkipuffos motornak sincs sem teljesítménye, sem normális fogyasztása.

Amúgy a 175ös és 250es Jawa is kétkipuffos volt.
http://veteranapro.hu/egy-vagy-ket-csoves-kipufogo

Egy témába vágó cikk '59-ből..... Már akkor is ment a parasztvakítás.... ;-) Egyébként igen mókás a cikk hangvétele, szóhasználata.....
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pety2105 írta:Köszönöm a választ KILL3R etz! Sanjos ez eszembese jutott... :/ Rengeteg meló lenne, de nem sajnálnám rá az idöt ha nem csökkenne a teljesitménye. Mindigis furcsa volt nekem, hogy miért is nem dupla kipufogósak mikor a Jawa és Pannonia az. Ha ök megtudták oldani akkor a németek vajon miért nem!?
Mert a jawa meg a pannónia sem tudta. Nem hangolt kipufogórendszer van egyiken sem, csak egy csillogó parasztvakítás. Kétütemű lelke a kipufogó, egyik kétkipuffos motornak sincs sem teljesítménye, sem normális fogyasztása.

Amúgy a 175ös és 250es Jawa is kétkipuffos volt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem vagy a fokozatrögzítő lazult ki a malomkerék mögött, vagy a léptetővilla van elgörbülve.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Winchenso
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.25. 09:46
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Winchenso »

Sziasztok!

Segítséget kérnék!
Lehet én vagyok a sokadik :).
Van egy 250-es etkóm és harmadikból csak úgy bírok vissza váltani,ha szét taposom a váltókart.
Van üres,nem dobja ki sebességből,5-ig simán lehet felpakolni,de vissza csak 3.-ig.
Tehát egyedüli gond a 4.-ből vissza 3.-ba.

Előre is köszönöm a választ!
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Igen a 175ös.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pety2105 írta:Köszönöm a választ KILL3R etz! Sanjos ez eszembese jutott... :/ Rengeteg meló lenne, de nem sajnálnám rá az idöt ha nem csökkenne a teljesitménye. Mindigis furcsa volt nekem, hogy miért is nem dupla kipufogósak mikor a Jawa és Pannonia az. Ha ök megtudták oldani akkor a németek vajon miért nem!?
Jawaból volt 1 hengeres 2 kipufogós?
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Köszönöm a választ KILL3R etz! Sanjos ez eszembese jutott... :/ Rengeteg meló lenne, de nem sajnálnám rá az idöt ha nem csökkenne a teljesitménye. Mindigis furcsa volt nekem, hogy miért is nem dupla kipufogósak mikor a Jawa és Pannonia az. Ha ök megtudták oldani akkor a németek vajon miért nem!?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A sok munkára jó eséllyel teljesítménycsökkenés lesz a válasz... :?

ES-ből volt doppelport, de a német mérnökök se tudták megoldani jól, csak a divat miatt adták ki.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Sziasztok! Ts 250/1 et meglehet dupla kipufogósra csinálni? Hengerbe ujj nyers persely kéne két kipunyilással, és kivölrül meg ráhegeszteni az alura és kimarni a csö helyét? Jawa könyökkel oldanám meg ha valamelyest passzol. Valaki csinált már ilyet? jó lenne valami támpont. Annyi jól nézne szerintem ki két kipuval.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kristóf írta:Sziasztok :)
Segítséget kérnék !
Egy 125 ts mz tulaja vagyok .. a berúgó rugó feszítéséhez le kell e vennem a kuplung kosarat , vagy anélkül is meg tudom oldani ? :)
Előre is köszönöm a válaszokat :)
le kell venni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Sikerült megoldani a kuplung problémát. Sajnos a 10 éves állás mellet összeálltak a lamellák, de már megoldottuk. Köszönöm mindenkinek, aki írt és megpróbált segíteni. :D
Kristóf
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.16. 16:30
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kristóf »

Sziasztok :)
Segítséget kérnék !
Egy 125 ts mz tulaja vagyok .. a berúgó rugó feszítéséhez le kell e vennem a kuplung kosarat , vagy anélkül is meg tudom oldani ? :)
Előre is köszönöm a válaszokat :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

gesszti írta:
Pici írta:Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogni :( válaszaitokat előre is köszönöm.
Igen, berakható. komplett blokkot kell csak cserélni. Henger, és karbi maradhat.

"kopogni"? Azt hogy? Nem a lánc lazult meg nagyon? Szét kell szedni, és ha nem a lánc, akkor lehet, hogy csak elkopott valamelyik váltóvilla, vagy köröm a fogaskeréken. Javítható.
Szerintem le tört egy fog
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Pici írta:Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogni :( válaszaitokat előre is köszönöm.
Igen, berakható. komplett blokkot kell csak cserélni. Henger, és karbi maradhat.

"kopogni"? Azt hogy? Nem a lánc lazult meg nagyon? Szét kell szedni, és ha nem a lánc, akkor lehet, hogy csak elkopott valamelyik váltóvilla, vagy köröm a fogaskeréken. Javítható.
Pici
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.05.23. 17:09
MZ-d típusa: Etz251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pici »

Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem, 4 sebis ts 250 be, berakható-e az 5-ös váltó? Az 1 es kezd meghalni, elkezdett kopogni :( válaszaitokat előre is köszönöm.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor nem kell ilyent vennem?
A hosszú pálca szemmel láthatóan elkopott, vettem egy - utángyártottat.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

zudori írta:Csak egy kis segítség.-
ETZ 150 KUPLUNG KINYOMÓ PÁLCA RÖVID 01-46.006 -DEU
http://img.addel.hu/termekfotok/2178/na ... 047911.jpg
Ez mi célt szolgál?
Nelem állandóan megnövekszik a kuplung holtjátékom, már nem nagyon tudok a karon lévő csavarral állítani, az a hosszú pálca meg elkopott, amivel a durva állítást lehet megtenni, ma kaptam egy jót, de ezt most találtam, kell-e ilyen is?
Ez benne van a motorodban különben nem működne.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Csak egy kis segítség.-
ETZ 150 KUPLUNG KINYOMÓ PÁLCA RÖVID 01-46.006 -DEU
http://img.addel.hu/termekfotok/2178/na ... 047911.jpg
Ez mi célt szolgál?
Nelem állandóan megnövekszik a kuplung holtjátékom, már nem nagyon tudok a karon lévő csavarral állítani, az a hosszú pálca meg elkopott, amivel a durva állítást lehet megtenni, ma kaptam egy jót, de ezt most találtam, kell-e ilyen is?
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Hali!
Fordulatkihajtást lehet maratni egy blokkba, ha abba gyárilag nincs bent?
Ha komplett motort cserélek, akkor át kell ütni a motorszámot, vagy műszakiig maradhat?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,ETZ 125, az érdekl hogy a kicsi lánckerék lehúzató csavarja milyen vastag legyen a főtengelyen lévő lánckerékről van szó és a másik kérdés miután beraktam az egész váltót be lehet tenni váltó tengelyét ? válaszokat köszönöm üdv. juragy
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csiszar.gergo írta:
gesszti írta:A kuplungbovdened nincs megtörve, vagy berohadva?
Nincs. Cserélve lett. Az volt az elso nekünk is, amire gondoltunk.
a kiemelőkar "menetes" részét zsíroztátok már?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

csiszar.gergo írta:Sziasztok.
Olyanban tud valaki segíteni, hogy van egy ts 125 és hihetetlenül kemény a kuplungja. Próbáltunk kicserélni a kuplung pálcát , de nem lett jó tőle . Ha valaki tud valami megoldást legyszives írjon.:D
Lehet hogy megnyomódott a kuplung kosár és szorulnak benne a lamellák.
Ez egy lehetséges hibaforrás szerintem :)
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

gesszti írta:A kuplungbovdened nincs megtörve, vagy berohadva?
Nincs. Cserélve lett. Az volt az elso nekünk is, amire gondoltunk.
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

tiger1342 írta:
bugyi63 írta:Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
Véletlen megvan:
Csapágyak:
@2x 6306 C4 3106.- SKF (alternatíva NU306)
@2x 6204 C4 1024.- Koyo - ide jó C3 is
@2x 6203 C4 1536.- Koyo - meg ide is


Szimmeringek:
@2x 25x72x7 1700.- VITON
@1x 25x35x7 371.- SKF
Köszönöm!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bugyi63 írta:Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
Véletlen megvan:
Csapágyak:
@2x 6306 C4 3106.- SKF (alternatíva NU306)
@2x 6204 C4 1024.- Koyo - ide jó C3 is
@2x 6203 C4 1536.- Koyo - meg ide is


Szimmeringek:
@2x 25x72x7 1700.- VITON
@1x 25x35x7 371.- SKF
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A kuplungbovdened nincs megtörve, vagy berohadva?
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Olyanban tud valaki segíteni, hogy van egy ts 125 és hihetetlenül kemény a kuplungja. Próbáltunk kicserélni a kuplung pálcát , de nem lett jó tőle . Ha valaki tud valami megoldást legyszives írjon.:D
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek egy listája, hogy milyen méretű és hány darab csapágy illetve szimering megy a TS 250/1 blokkba?
WIKI-ben az ETZ 250 csapágyait találtam csak meg.
Előre is köszönöm!
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

nyakas írta:180 mm :D a hosszú

Nagyon szépen köszönöm a választ.:)
Olyanban nem tudnál véletlenül segíteni nekem, hogy hihetetlenül szoros a kuplungom és azzal mit tudnák kezdeni, hogy ne legyen az ?:)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

180 mm :D a hosszú
A viz szalad, a kő marad!
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.
Tudnátok olyanban, segíteni nekem, hogy Mz ts 125-nek a kuplung pálcája egy vagy két részes-e és a pálca pontosan milyen hosszú?:)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Na készen lett, hiába nem bonyolult, ha nem tudja az ember. Már tudom, tanulunk lassan. Most éppen az olajszintet állítom be, de csak lassan... :D
Egyébként ezért jó ez a Fórum, tényleg érdemes visszaolvasni!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Elmagyarázná nekem valaki, hogyan kell a kis ETZ-n a durva kuplungállítót beállítani?
Történet,hogy időnként megnövekszik a holtjáték, állítgattam a kuplung karnál lévő csavaron, egy darabig jó, majd megint növekszik. Így nem tudok a karral akkorát húzni, hogy rendesen kiemeljen. Sajnos már több állítási lehetőségem nincs a karnál, ezért gondoltam megpróbálom az említett durva állítót, de elvéreztem rajta.
Előre is köszönöm!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég