A Szabi megmondta a frankót akkor nincs is baj ki kell cserélni azt annyi. Nem hitetlenkedni.zudori írta:Én sem gondolom, hogy rossz a gyújtás, ameddig nem volt ez a trafó mizéria, jól működött.

A Szabi megmondta a frankót akkor nincs is baj ki kell cserélni azt annyi. Nem hitetlenkedni.zudori írta:Én sem gondolom, hogy rossz a gyújtás, ameddig nem volt ez a trafó mizéria, jól működött.
Igen ezt már mintha olvastam volna valahol. Remélem minél előbb beszámolsz arról is ETZ-ben hogyan működött a tartósan.fzooltan írta:Megszakítóvezérelt gyújtásról: Lehet hogy van akinél nem vált be,nekem működik rendesen. 3 éve építettem az első 6 voltost a cikkekben található leírás alapján. Majd építettem egy tartalékot,hátha nálam is elromlik,de nem így történt,még most is tökéletesen dolgozik.
...de a 12 voltosról is jó tapasztalataim vannak. Maruti megszakítós gyújtásával bajlódtam (sz@r minőségű megszakítók) mikor eszembe jutott a tartalék 6 voltos gyújtásom. Szabival konzultálva átépítettem 12 voltosra a rendszert,majd egy műanyag doboz segítségével beépítettem. Pár alkatrész csak az eltérés fő darabok egyformák.
Jelenleg 4500 km tett meg a kocsi ezzel az elektronikával hiba nélkül.
Gondoltam leírom,hogy ne csak negatív tapasztalatok legyenek olvashatók a megszakító vezérelt gyújtásról.
Ez jó volt. Gondolsz a jövőre.sub-ee írta:nem, nem romlik el, ő is elment vele vagy 10000km-et biztos, az enyémben már majdnem 30000km, megmérte a trafóját és az a rossz, mondtam cserélje ki, de még mindig gondolkodik, hogy lehet más a rossz, ezt addig játszuk, amíg tönkre nem megy az IGBT a gyújtásban, de nekem mindegy végülis, van ki megcsinálja ugye...hell írta:Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
Üdv.:Sub-ee
Vagy berakunk egy robogó gyújtásrendszert!tiger1342 írta:TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
A komplett vezetékköteget cserélni kell, ETZ 3 fázisú generátoros, a TS meg dinamós. Izzók, kürt, fesszab, akksi csere.
Jól gondolod, a 250-es és 125-ös TS gyújtása megegyezik (6V-60W).
TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
nem, nem romlik el, ő is elment vele vagy 10000km-et biztos, az enyémben már majdnem 30000km, megmérte a trafóját és az a rossz, mondtam cserélje ki, de még mindig gondolkodik, hogy lehet más a rossz, ezt addig játszuk, amíg tönkre nem megy az IGBT a gyújtásban, de nekem mindegy végülis, van ki megcsinálja ugye...hell írta:Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
Egyértelműen trafó, a maga majdnem 11k ohm-ával a mérés alapján!tiger1342 írta:Kihűlt az az alkatrész, ami miatt össze-vissza volt szikra. Derítsd ki, melyik volt az.zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Kihűlt az az alkatrész, ami miatt össze-vissza volt szikra. Derítsd ki, melyik volt az.zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Esetleg kontakthiba?zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Thorwald írta:Akkor örülök és marad!hell írta:Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
Akkor örülök és marad!hell írta:Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
Dreamer írta: Késő
Hát, nem szarral gurigázunk...hell írta: Baszki az szép!![]()
Baszki az szép!Dreamer írta:Későhell írta: A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....
Én tudatosan AGM akkut kerestem és rendeltem is. Nem volt drága-kb.8000 Ft, azóta is benne van, nagyon jó! Nincs savkifolyás, még eséskor sem. Hagyd meg nyugodtan, jó az az akku! Sokkal modernebbek komfortosabb!Thorwald írta:Üdv!
Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól.![]()
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.
Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg.
Sokan használják, sok embernek bírja. Én nem tudom, ha van felesleges pénzed/időd én visszaküldeném...Thorwald írta:Üdv!
Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól.![]()
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.
Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg.
Későhell írta: A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....
A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....Dreamer írta:Igen, de a jeladóba beleért picit a mágnes, innentől kezdve meg bármi előadódhat, ahogy Skac mondaná semmit nem bízunk a véletlenre!hell írta:Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...A vezetékek meg a motorban való használat miatt törnek, bármelyik pillanatban megadhatja magát. Tudod, ha valaki biztosra akar menni...
Úgy néz ki megoldódott: a gyertyapipából hiányzott a gyertya menetére rászoruló rugó, gyakorlatilag lötyögött a gyertyán (és még így is ment a motor - egyszerűen felülmúlhatatlan az NDK technológia igénytelenségearonpfabian írta:Sziasztok!
Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Igen, de a jeladóba beleért picit a mágnes, innentől kezdve meg bármi előadódhat, ahogy Skac mondaná semmit nem bízunk a véletlenre!hell írta:Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...
Nem kell gyújtás elvétel sem, csak "sem gáz, sem motorfék" állapot. No meg jó érzék hozzá. Azért, hogy német ez is, német az is, még nem biztos, hogy az MZ és a BMW közé egyenlőség jelet tehetünk a minőségben. Én nem erőltetném, bár megboldogult ifjú koromban bowden szakadás miatt már jöttem így haza.allllli írta:A minap láttam egy BMW 1000R-nél, hogy nem kell váltáskor kuplungot húzni. Kicsit utána olvastam, megtudtam, hogy váltáskor egy pillanatra elveszi a gyújtást, mint a rally autóknál, ezért nem kötelező a kuplung használata. Elviekben ezt akár egy ETZ-n is lehetne alkalmazni vagy esetleg a kétütemű technika nem alkalmas erre? Mert kíváncsiságból lehet, hogy megpróbálkozok vele. Feltéve, hogy kinek milyen észrevétele van ezzel kapcsolatban.
Nekem szerencsére meg volt a gyári műanyag lap, ebbe bedolgoztam egy lemezt, és Simson küllőkkel rögzítettem.Thorwald írta:Köszönöm az infókat! Végső esetben a műanyag kötöző lesz a megoldás, ha nem találok hozzá gyári jellegű leszorítót.
Én ilyet csináltam a múltkor, biztos nem olyan profi mint BakiMáté-é, de nem lett rosszhell írta:Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?
Egy erős műanyag kábelkötözővel egyszerűen megoldottam. Nem mozog és nem lazul vissza.Thorwald írta:Köszönöm. A másik dolog, milyen akkuleszorítót keressek hozzá? Jelenleg egy szünetmentes tápegységhez való akku van benne buherált leszorítóval (most vettük a motort). Láttam gumi és fém kombinációt és láttam pálcás megoldást. Már nem emlékszem az enyémben milyen volt anno...hell írta:135*75*134 mondjuk jó lehet
9 Ah-s savas fizikailag és villamosan is tökéletes. Kötései stabilak, csavarosak.Thorwald írta:Sziasztok!
Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég