A Szabi megmondta a frankót akkor nincs is baj ki kell cserélni azt annyi. Nem hitetlenkedni.zudori írta:Én sem gondolom, hogy rossz a gyújtás, ameddig nem volt ez a trafó mizéria, jól működött.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen ezt már mintha olvastam volna valahol. Remélem minél előbb beszámolsz arról is ETZ-ben hogyan működött a tartósan.fzooltan írta:Megszakítóvezérelt gyújtásról: Lehet hogy van akinél nem vált be,nekem működik rendesen. 3 éve építettem az első 6 voltost a cikkekben található leírás alapján. Majd építettem egy tartalékot,hátha nálam is elromlik,de nem így történt,még most is tökéletesen dolgozik.
...de a 12 voltosról is jó tapasztalataim vannak. Maruti megszakítós gyújtásával bajlódtam (sz@r minőségű megszakítók) mikor eszembe jutott a tartalék 6 voltos gyújtásom. Szabival konzultálva átépítettem 12 voltosra a rendszert,majd egy műanyag doboz segítségével beépítettem. Pár alkatrész csak az eltérés fő darabok egyformák.
Jelenleg 4500 km tett meg a kocsi ezzel az elektronikával hiba nélkül.
Gondoltam leírom,hogy ne csak negatív tapasztalatok legyenek olvashatók a megszakító vezérelt gyújtásról.
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én sem gondolom, hogy rossz a gyújtás, ameddig nem volt ez a trafó mizéria, jól működött.
- fzooltan
- Simsonos

- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megszakítóvezérelt gyújtásról: Lehet hogy van akinél nem vált be,nekem működik rendesen. 3 éve építettem az első 6 voltost a cikkekben található leírás alapján. Majd építettem egy tartalékot,hátha nálam is elromlik,de nem így történt,még most is tökéletesen dolgozik.
...de a 12 voltosról is jó tapasztalataim vannak. Maruti megszakítós gyújtásával bajlódtam (sz@r minőségű megszakítók) mikor eszembe jutott a tartalék 6 voltos gyújtásom. Szabival konzultálva átépítettem 12 voltosra a rendszert,majd egy műanyag doboz segítségével beépítettem. Pár alkatrész csak az eltérés fő darabok egyformák.
Jelenleg 4500 km tett meg a kocsi ezzel az elektronikával hiba nélkül.
Gondoltam leírom,hogy ne csak negatív tapasztalatok legyenek olvashatók a megszakító vezérelt gyújtásról.
...de a 12 voltosról is jó tapasztalataim vannak. Maruti megszakítós gyújtásával bajlódtam (sz@r minőségű megszakítók) mikor eszembe jutott a tartalék 6 voltos gyújtásom. Szabival konzultálva átépítettem 12 voltosra a rendszert,majd egy műanyag doboz segítségével beépítettem. Pár alkatrész csak az eltérés fő darabok egyformák.
Jelenleg 4500 km tett meg a kocsi ezzel az elektronikával hiba nélkül.
Gondoltam leírom,hogy ne csak negatív tapasztalatok legyenek olvashatók a megszakító vezérelt gyújtásról.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez jó volt. Gondolsz a jövőre.sub-ee írta:nem, nem romlik el, ő is elment vele vagy 10000km-et biztos, az enyémben már majdnem 30000km, megmérte a trafóját és az a rossz, mondtam cserélje ki, de még mindig gondolkodik, hogy lehet más a rossz, ezt addig játszuk, amíg tönkre nem megy az IGBT a gyújtásban, de nekem mindegy végülis, van ki megcsinálja ugye...hell írta:Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vagy berakunk egy robogó gyújtásrendszert!tiger1342 írta:TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
A komplett vezetékköteget cserélni kell, ETZ 3 fázisú generátoros, a TS meg dinamós. Izzók, kürt, fesszab, akksi csere.
Jól gondolod, a 250-es és 125-ös TS gyújtása megegyezik (6V-60W).
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- tiger1342
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
TS 250 is 6V-os, az összes TS az. Megoldható ETZ gyújtást belefaragni a ts125-be, de blokkot kell hozzá marni, közdarabot esztergáltatni, tehát nem visszaalakítható a művelet.TareszHUN írta:Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
A komplett vezetékköteget cserélni kell, ETZ 3 fázisú generátoros, a TS meg dinamós. Izzók, kürt, fesszab, akksi csere.
Jól gondolod, a 250-es és 125-ös TS gyújtása megegyezik (6V-60W).
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
nem, nem romlik el, ő is elment vele vagy 10000km-et biztos, az enyémben már majdnem 30000km, megmérte a trafóját és az a rossz, mondtam cserélje ki, de még mindig gondolkodik, hogy lehet más a rossz, ezt addig játszuk, amíg tönkre nem megy az IGBT a gyújtásban, de nekem mindegy végülis, van ki megcsinálja ugye...hell írta:Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyértelműen trafó, a maga majdnem 11k ohm-ával a mérés alapján!tiger1342 írta:Kihűlt az az alkatrész, ami miatt össze-vissza volt szikra. Derítsd ki, melyik volt az.zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello. Érdeklődnék hogy a 250-es TS MZ még 6V-os rendszerrel fut-e vagy az már 12 V-os és megoldható-e hogy ts125-be etz 125 gyújást építsünk??
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
(A 250-es TS-re azért kérdeztem rá mert gondolom én hogy az kompatibilis a 125-ösömmel.)
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem-e!? Bár én neked nem mondok semmit mert beszolásnak és negatívnak fogod értékelni!
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Itt vagyok, mesélni!
Berúgtam, ment vette a fordulatot szépen fel és lepörgött, de néha leállt, majd újra indul, később megint. No hagytam, most megint próbarúgás, meg sem nyikkan, megint nincs szikra.
Valami más baj lehet, kétszer magától ugyan úgy nem romlik el a gyújtás.
De, hogy mi, azt már nem tudom, talán a trafó?
Berúgtam, ment vette a fordulatot szépen fel és lepörgött, de néha leállt, majd újra indul, később megint. No hagytam, most megint próbarúgás, meg sem nyikkan, megint nincs szikra.
Valami más baj lehet, kétszer magától ugyan úgy nem romlik el a gyújtás.
De, hogy mi, azt már nem tudom, talán a trafó?
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem is, ez lehet az ok, jól látod. Megyek megint egy kört és próba, majd referálok!
- tiger1342
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kihűlt az az alkatrész, ami miatt össze-vissza volt szikra. Derítsd ki, melyik volt az.zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
IGBT gyújtás, nekem eddig semmi gondom nem volt vele, tényleg jól ment. Az igazság, hogy szerintem a trafó körül gondolom a bajt. Megmértem a trafó-most bajban vagyok, mert nem akarnék hülyeséget írni, talán a belső ellenálását, vagy valami ilyesmilyét,- és az 10-11-et mutatott a multiméteren, az információk szerint 6-8 a normális érték.
Ma reggel megint rúgtam egyet rajta és szépen vette a fordulatot.
Kontakt hibát azért zárnám ki, mert vezetékügyileg, kontaktilag rende lett téve, nem is oly rég.
Ma reggel megint rúgtam egyet rajta és szépen vette a fordulatot.
Kontakt hibát azért zárnám ki, mert vezetékügyileg, kontaktilag rende lett téve, nem is oly rég.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Esetleg kontakthiba?zudori írta:Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Az elektronikának kiderült, mi volt a baja? Ez az IGBT vagy a normál változat volt?
(most tennék fel én is ilyet, úgyhogy méginkább érdekel...)
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Érdekes esetet osztanék meg Veletek!
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
Megállt a motorom, eltűnt a szikra. Tönkre ment az elektronika. Kaptam gyorsan egy másik fajtát- a Mestertől-, de megküldte Szabolcs is az új dobozt. Ezért maradtam az egyszerűség okán a réginél, feltettem jó lett, de kicsit melegedett a trafó. Átállítottunk egy kapcsolót benne, állítottam- a gyújtáson- kb.2,5 mm- szépen indult, jól ment, nem melegedett a trafó. Próbaút,minden ok. kb.30 km után, már otthon a kapuban, nem akart felpörögni, húztam a gázt- mind ez alapjáraton álló motornál, nem pörög csak fuldoklik. Az alapjárat ingadozik, gázadaáskor hörög, gondolkodik majd kipörög, de utána megint ugyan ez a jelenség. Feladtam, de kb. 2 óra múlva lementem és berúgtam-a motort- szépen indult, jól kipörög. Szépen reagál a gázra!
Most akkor mi van?
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Thorwald írta:Akkor örülök és marad!hell írta:Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
Azért, ha megmutatnád milyen az új aksi, megköszönnénk, én biztosan,mert érdekel.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor örülök és marad!hell írta:Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dreamer írta: Késő
...
De szerintem csak a műgyantádat kapta meg a forgó mágnes.
...De hát ha a hall icbe is beledrehált akkor azt már nem forrasztanám fel az új panelra. Tucc olyat szerezni?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát, nem szarral gurigázunk...hell írta: Baszki az szép!![]()

Dreamer
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Örülj neki jó az az aksi! Nekem 5+ évet használt egy annó és mikor hozzám került is használt volt! Szóval jó lesz az bizony jó...
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Baszki az szép!Dreamer írta:Későhell írta: A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én tudatosan AGM akkut kerestem és rendeltem is. Nem volt drága-kb.8000 Ft, azóta is benne van, nagyon jó! Nincs savkifolyás, még eséskor sem. Hagyd meg nyugodtan, jó az az akku! Sokkal modernebbek komfortosabb!Thorwald írta:Üdv!
Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól.![]()
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.
Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg.
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=27922 ... 001&foto=1
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sokan használják, sok embernek bírja. Én nem tudom, ha van felesleges pénzed/időd én visszaküldeném...Thorwald írta:Üdv!
Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól.![]()
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.
Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg.
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Későhell írta: A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....

Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól.
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.
Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg.
Rendeltem akkut a neten 12V 9Ah, a leírás szerint univerzális motorakkumulátor. Ma kiszállították és látom, AGM akkut kaptam. Hívtam a boltost, fogalma sincs mi az az AGM akku, miben különbözik a normál savastól.
Használt valaki ilyet a gépében? Csak annyi a gondom, hogy az AGM akku töltése más mint a normálé, valahol olvastam, hagyományos töltésű (nem AGM-re optimalizált) járművek sosem töltik fel teljesen, mivel magasabb töltőfeszültség kell hozzá.
Mit csináljak vele? Küldjem vissza, vagy használjam és bírja amíg bírja? Ha beírják, hogy AGM akku, biztosan nem rendelem meg.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A képek alapján nagy károsodást nem szenvedett! Én ha működik tuti nem bántanám. Dehát te tudod....Dreamer írta:Igen, de a jeladóba beleért picit a mágnes, innentől kezdve meg bármi előadódhat, ahogy Skac mondaná semmit nem bízunk a véletlenre!hell írta:Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...A vezetékek meg a motorban való használat miatt törnek, bármelyik pillanatban megadhatja magát. Tudod, ha valaki biztosra akar menni...
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Úgy néz ki megoldódott: a gyertyapipából hiányzott a gyertya menetére rászoruló rugó, gyakorlatilag lötyögött a gyertyán (és még így is ment a motor - egyszerűen felülmúlhatatlan az NDK technológia igénytelenségearonpfabian írta:Sziasztok!
Az ETZ 250-emet 5 Ah-s "AKA Electric" (ez még lehet eredeti NDK vagy már a kínai?) akkuval kaptam. A gyár 9 Ah-sat ajánl.
Ez okozhatja azt a hibát hogy alapjáraton 2-3 perc után felvillan a töltésjelző, aztán leáll, ha nem rántom fel a gázt 1500 rpm körülre?
Alapjáraton a rezonancia valószínűleg le-lelökte, ettől kihagyott, és ezért fulladt le.
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, de a jeladóba beleért picit a mágnes, innentől kezdve meg bármi előadódhat, ahogy Skac mondaná semmit nem bízunk a véletlenre!hell írta:Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...
Dreamer
-
Tri-Ton
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsi KILL3R etz és hell !
Látom ezzel a véleménnyel már megelőztetek, de a lényeg ugyanaz.
Látom ezzel a véleménnyel már megelőztetek, de a lényeg ugyanaz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
Tri-Ton
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem kell gyújtás elvétel sem, csak "sem gáz, sem motorfék" állapot. No meg jó érzék hozzá. Azért, hogy német ez is, német az is, még nem biztos, hogy az MZ és a BMW közé egyenlőség jelet tehetünk a minőségben. Én nem erőltetném, bár megboldogult ifjú koromban bowden szakadás miatt már jöttem így haza.allllli írta:A minap láttam egy BMW 1000R-nél, hogy nem kell váltáskor kuplungot húzni. Kicsit utána olvastam, megtudtam, hogy váltáskor egy pillanatra elveszi a gyújtást, mint a rally autóknál, ezért nem kötelező a kuplung használata. Elviekben ezt akár egy ETZ-n is lehetne alkalmazni vagy esetleg a kétütemű technika nem alkalmas erre? Mert kíváncsiságból lehet, hogy megpróbálkozok vele. Feltéve, hogy kinek milyen észrevétele van ezzel kapcsolatban.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Müködő dolog én is használtam már ezt a váltási módszer minden gond nélkül... 
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az MZ gyárilag tudja ezt 3-astól felfelé, csak ügyesen kell használni a gázt, és nem meglepődni, hogy hamarabb kopik a váltó.
Azt a pillanatot kell elkapni, amikor már nem hajt, de még nincs motorfék. Ilyenkor nincsenek összefeszülve a fogak, úgyanúgy "tehermentesítve" van mintha kuplungolnál.
Azt a pillanatot kell elkapni, amikor már nem hajt, de még nincs motorfék. Ilyenkor nincsenek összefeszülve a fogak, úgyanúgy "tehermentesítve" van mintha kuplungolnál.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A minap láttam egy BMW 1000R-nél, hogy nem kell váltáskor kuplungot húzni. Kicsit utána olvastam, megtudtam, hogy váltáskor egy pillanatra elveszi a gyújtást, mint a rally autóknál, ezért nem kötelező a kuplung használata. Elviekben ezt akár egy ETZ-n is lehetne alkalmazni vagy esetleg a kétütemű technika nem alkalmas erre? Mert kíváncsiságból lehet, hogy megpróbálkozok vele. Feltéve, hogy kinek milyen észrevétele van ezzel kapcsolatban.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én azért annyira nem merném bántani ha semmi gondja. Akkor még tudtak jó minőségi alkatrészeket betenni. Most is biztosan van jó, de az lehet annyira nem gazdaságos...
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kíírály!
Talán a panelra ráférne egy impregnálás felújítás,víz, pára ellen. 2K-s műgyanta, ecset, előtte egy kis dörzsiszivaccsal megérdesíteni óvatosan.
A mexás cuccot azért tartsd magadnál.
Talán a panelra ráférne egy impregnálás felújítás,víz, pára ellen. 2K-s műgyanta, ecset, előtte egy kis dörzsiszivaccsal megérdesíteni óvatosan.
A mexás cuccot azért tartsd magadnál.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Alapvetően semmi gondom nem volt a megszakítós gyújtással, ennek ellenére a fejlesztés útjára léptem.
Hétvégén vettem egy elektronikus gyújtást, ma érkezett meg:
Jövő hét elején kezdődik a bontás, csapágycsere, vezetékcsere, hall elem csere.
Nem akarok, csak 100%-ig megbízható gyújtást beépíteni!
Hétvégén vettem egy elektronikus gyújtást, ma érkezett meg:
Jövő hét elején kezdődik a bontás, csapágycsere, vezetékcsere, hall elem csere.
Nem akarok, csak 100%-ig megbízható gyújtást beépíteni!
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem szerencsére meg volt a gyári műanyag lap, ebbe bedolgoztam egy lemezt, és Simson küllőkkel rögzítettem.Thorwald írta:Köszönöm az infókat! Végső esetben a műanyag kötöző lesz a megoldás, ha nem találok hozzá gyári jellegű leszorítót.
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm az infókat! Végső esetben a műanyag kötöző lesz a megoldás, ha nem találok hozzá gyári jellegű leszorítót. 
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én ilyet csináltam a múltkor, biztos nem olyan profi mint BakiMáté-é, de nem lett rosszhell írta:Baki M. nem tudtam elérni és nem is kaptam semmilyen elérhetőségét így valaki nem tud olyan emberet aki csinálna kábelköteget a gépezethez?

Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Ekecs
- Simsonos

- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Aki már látott ilyet-kérdezném:
6N11A akksinak miért mindig a középső cellája szakad le?
Töltés rendben,mech.fesszab,akksi gumilapon,idén a harmadik akksimat cserélem le,mindhárom ugyanazzal a hibával. (garanciális,csak csúnyán néznek már rám)
Hiba leírása:motorozol,majd mintha elfogyna a benzin,leveszed a világítást,úgy hazaérsz,akkuban 4,3V-tehát kiesett egy cella.
Akku vizsgálata:műszer ráakaszt,akku megbillent:6V,talpára visszaállít:4,3V. (mindegyik esetben)
Kérdés tehát:az akksik ócskák idén,(idült szériát fogtam ki)vagy valamit rosszul csinálok?
A dezentor az avataromon látható.
Ne kíméljetek.
6N11A akksinak miért mindig a középső cellája szakad le?
Töltés rendben,mech.fesszab,akksi gumilapon,idén a harmadik akksimat cserélem le,mindhárom ugyanazzal a hibával. (garanciális,csak csúnyán néznek már rám)
Hiba leírása:motorozol,majd mintha elfogyna a benzin,leveszed a világítást,úgy hazaérsz,akkuban 4,3V-tehát kiesett egy cella.
Akku vizsgálata:műszer ráakaszt,akku megbillent:6V,talpára visszaállít:4,3V. (mindegyik esetben)
Kérdés tehát:az akksik ócskák idén,(idült szériát fogtam ki)vagy valamit rosszul csinálok?
A dezentor az avataromon látható.
Ne kíméljetek.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
-
VS461
- Simsonos

- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is simán megállt a 9 amperórás akksi rögzítés nélkül a helyén, egy gumitálcán. Bár a gyújtás dobozkája mellett az ottani kábelvarázslat is sokat segített a kitámasztásban 
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem ő a precizitásra gondolt. Főleg a gyárira. Nem kokányolni akarja. 
-
Tri-Ton
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy erős műanyag kábelkötözővel egyszerűen megoldottam. Nem mozog és nem lazul vissza.Thorwald írta:Köszönöm. A másik dolog, milyen akkuleszorítót keressek hozzá? Jelenleg egy szünetmentes tápegységhez való akku van benne buherált leszorítóval (most vettük a motort). Láttam gumi és fém kombinációt és láttam pálcás megoldást. Már nem emlékszem az enyémben milyen volt anno...hell írta:135*75*134 mondjuk jó lehet

A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
Tri-Ton
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
9 Ah-s savas fizikailag és villamosan is tökéletes. Kötései stabilak, csavarosak.Thorwald írta:Sziasztok!
Segítséget kérek, nem találtam eddig egyértelmű adatot. ETZ 250-esbe mekkora akku való, illetve mekkora fér bele átalakítás nélkül. Láttam már 5 Ah és 9 Ah akkut is....

A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor hajrá szorítsd le valahogy.
Nekem küllős volt benne...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért jobban örülnék, ha valami a helyén tartaná az akkut. Gumilap van a tálcában, idáig rendben.
Keverednek az emlékek, volt TS 125, TS 250/1-esem és ETZ-m, az egyikben a gumis leszorító, a másikban a küllős megoldású volt, de már nem emlékszem miben mi...
Keverednek az emlékek, volt TS 125, TS 250/1-esem és ETZ-m, az egyikben a gumis leszorító, a másikban a küllős megoldású volt, de már nem emlékszem miben mi...
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Leszórító én kivettem belőle elfoglalja a helyet más cuccoktól valahol itthon megvan még.
Nekem nincs benne semmi olyasmi. Bajom nem volt vele a 10 pár év alatt. Na jó annyi hogy az aksi alá tettem egy vásznas gumit méretre vágtam ne a vason legyen és annyi. 
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég



