Elektronika topik - a pokol kapuja
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippet, holnap lecsekkolom, és megírom az állapotot!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A generátoron, alul a bakeliten nem olvaszotta ki magát valamelyik fázis?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma, ahogy jöttem hazafelé a motor hirtelen elkezdett dadogni. Olyan volt, mintha kifogyott volna az üzemanyag, de erről nincs szó. Szóval 4-5x lefulladva végül hazaértem. Megmértem multiméterrel, hogy van-e töltés. Alapjáraton 8-9 V-ot mértem, ha ráhúztam a gázt 11-12 V lett. Azonban, ha alapjáraton felkapcsolom a világítást, rögtön leáll a motor.
Mi lehet ebben az esetben a probléma? Előre is köszi!
Mi lehet ebben az esetben a probléma? Előre is köszi!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szentesi mol kúttal nincs baj... 

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos, amikor beraktam a késes biztosítéktáblát, éppen hogy meg tudtam csinálni, pedig készültem sarukkal, ilyesmikkel, de sajnos elég nagy gány volt benn, és a biztitáblán nincs többszörös kivezetés, mint az oldszkúl gyárin. Csak halasztottam a teljes rendezést, mondván, festésig kibírja. Na, emiatt álltam fel a szopórollerre pénteken, meg ma is. Jó tanulság volt.MrDok írta: Az az igazság, hogy a vezetékezés rendezése nem igényel túl nagy szétszedést.
Kezdésnek ülés, oldaldekni, blokk jobb oldaldekni. Ha itt minden kontaktot átvizsgáltál (vezeték saruk állapotával, testpontokkal, együtt), akkor jöhet az első lámpa és a gyújtáskapcsoló.
Had említsem saját példámat: a motorom mindig rosszul indult, alapjáraton néha eszébe jutott és ki-ki hagyott egy pár szikrát, néha a gyári bizti tábla/főbiztosíték hibájából általános áramhiánnyal leállt.
Mikor fel lett újítva ugyanaz a vezetékköteg került vissza, csak késes bizti táblával, és persze javított sarukkal/kontaktokkal. Azóta egy szikra sem maradt ki, és mindig "pöcre" indul. Persze időközben bele került egy elektronikus Szub-ee féle gyújtás, ami tovább javította az alsó fordulatszám stabilitását, de ez már csak extra. A lényeg a rendben lévő elektronika, ami viszont tud vicces is lenni, hogy nem elég csak ránézésre rendben legyen, vezetnie is kell azt a fránya áramot........
De az is lehet, hogy simán elátkozott hely a szentesi Mol-kút. Legközelebb a Shellhez megyek majd

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az az igazság, hogy a vezetékezés rendezése nem igényel túl nagy szétszedést.VS461 írta:
Na, hazaértem. A gyertya gondolata azután érlelődött meg, hogy megpróbáltam betolni, és hörrent picit, de aztán annyi. Úgy gondoltam, hogy lehet, hogy van ugyan szikra, de gyengus, mert valahol elszivárog az energia. És hát így...
Mondjuk, van esély rá, hogy a normál fordulatnál (töltésnél) meglévő, erősebb szikra adott az elektródák szájának, de legalább ezt a bejegyzést itthon írom. De most megkezdem a szétszedést, nincs motorozás egy darabig. S ha már szétszedem, a festés is előbbre jön, ne kelljen kétszer dolgozni.
MrDok, köszi a javaslatot! Bár nem aszerint ténykedtem (bár megfordult a fejemben a gyújtáskapcsoló kiiktatása addigra), jó volt látni, hogy valaki van a vonalban
Kezdésnek ülés, oldaldekni, blokk jobb oldaldekni. Ha itt minden kontaktot átvizsgáltál (vezeték saruk állapotával, testpontokkal, együtt), akkor jöhet az első lámpa és a gyújtáskapcsoló.
Had említsem saját példámat: a motorom mindig rosszul indult, alapjáraton néha eszébe jutott és ki-ki hagyott egy pár szikrát, néha a gyári bizti tábla/főbiztosíték hibájából általános áramhiánnyal leállt.
Mikor fel lett újítva ugyanaz a vezetékköteg került vissza, csak késes bizti táblával, és persze javított sarukkal/kontaktokkal. Azóta egy szikra sem maradt ki, és mindig "pöcre" indul. Persze időközben bele került egy elektronikus Szub-ee féle gyújtás, ami tovább javította az alsó fordulatszám stabilitását, de ez már csak extra. A lényeg a rendben lévő elektronika, ami viszont tud vicces is lenni, hogy nem elég csak ránézésre rendben legyen, vezetnie is kell azt a fránya áramot........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na, hazaértem. A gyertya gondolata azután érlelődött meg, hogy megpróbáltam betolni, és hörrent picit, de aztán annyi. Úgy gondoltam, hogy lehet, hogy van ugyan szikra, de gyengus, mert valahol elszivárog az energia. És hát így...VS461 írta:Kivettem megint a gyertyát, hangyányit összébb nyomtam az elektródákat. Kicsit kiszellöztettem a hengert. Pöcc. Megyek haza, aztán nagygenerál.
Mondjuk, van esély rá, hogy a normál fordulatnál (töltésnél) meglévő, erősebb szikra adott az elektródák szájának, de legalább ezt a bejegyzést itthon írom. De most megkezdem a szétszedést, nincs motorozás egy darabig. S ha már szétszedem, a festés is előbbre jön, ne kelljen kétszer dolgozni.
MrDok, köszi a javaslatot! Bár nem aszerint ténykedtem (bár megfordult a fejemben a gyújtáskapcsoló kiiktatása addigra), jó volt látni, hogy valaki van a vonalban

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kivettem megint a gyertyát, hangyányit összébb nyomtam az elektródákat. Kicsit kiszellöztettem a hengert. Pöcc. Megyek haza, aztán nagygenerál.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Itt az ideje szétkapnod a teljes vezetékezést, de csak annyira, hogy megigazítva újra összedugd......VS461 írta:Ugyanaz, ugyanott, csak most egy órája nem indul. Biztik késesek. Szikra van. Áram van. Ahogy tanult barátom mondaná: awesome!
És a testpontokat különös figyelemmel takarítva.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyanaz, ugyanott, csak most egy órája nem indul. Biztik késesek. Szikra van. Áram van. Ahogy tanult barátom mondaná: awesome!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kontakthiba!VS461 írta:Probléma van az MZ-vel? Megírom!...
Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van
Én ilyenkor a hengeres biztijeimet szoktam meg gurgulázni. Néha meg csak úgy, a hiba bekövetkezte előtt, rutinból.

Az üres visszajelződ izzólámpás vagy ledes? Nekem ledes és többnyire mosás után jelentkezik. De okozhatja az üresvisszajelző kapcsolónál a felgyűlt fémreszelékes olajos massza ami a láncról csapódik rá.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért ennek legalább örülök, azon tudok javítani:) Köszi!Dreamer írta: Egyértelmű kontakthiba, vezetékekben, gyújtáskapcsolóban, biztitáblában. Nem gondolom, hogy az akku lesz a hibás!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello.Köszönöm a tippeket, kicseréltem a megszakítót,de így sem lett jobb mint kiderült a fesszabályzó a ludas és be kéne lőni, kedden megy is szerelőhöz, de lenne egy olyan kérdésem hogy létezik-e TS125-ös höz olyan megoldás hogy generátorosra áttudnám alakítani??
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyértelmű kontakthiba, vezetékekben, gyújtáskapcsolóban, biztitáblában. Nem gondolom, hogy az akku lesz a hibás!VS461 írta:Probléma van az MZ-vel? Megírom!
Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha már megy, akkor nincs gond, bár a lámpáknál a fékezés meg az index miatt kell játszani a gázzal. Mindegy, nemsokára lesz időm többet foglalkozni a géppel, addig kibírom, gondoltam. Csak pár intő jelet kaptam, amikor lecseréltem pl. az indextartót hátul a gyárira, és a tegnap délben evett spagetti a Rend szobra volt a hátul talált káoszhoz képest. Kár, hogy nem csináltam fotót arról, ami a hátsó lámpatestben volt. Mindegy, mondom, végre lesz időm rá, és a festés miatt amúgy is cserélem a kábeleket.
Azért tegnap megtréfált még. Begurultam egy benzinkútra nyújtózni, és a parkolóban lefulladt. Lekapcsoltam mindent, nyújtóztam, próbáltam indítani, nem ment. Alig pislákolt a két visszajelző. Többszöri próbálkozásra sem indult, egy-két bágyadt hörrenéstől eltekintve. Kicsit vártam, elővettem a multimétert, rádugtam az akksira: 9.2 voltot mutatott, gyújtást ráadva valami 5.9-et!!!. Egy félszívvel végrehajtott rúgásra simán indult... onnan már 14+ volt, bekapcsolt világítással 13.7-13.8 a maximuma. A fesszab Sub-ee féle amúgy.
Akksi nekem gyanús, hogy kuka. Tegnap továbbá megint előjött, hogy leáll a tompított kapcsolásakor. Hol igen, hol nem.
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van
Dreamer
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Probléma van az MZ-vel? Megírom! 
Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha már megy, akkor nincs gond, bár a lámpáknál a fékezés meg az index miatt kell játszani a gázzal. Mindegy, nemsokára lesz időm többet foglalkozni a géppel, addig kibírom, gondoltam. Csak pár intő jelet kaptam, amikor lecseréltem pl. az indextartót hátul a gyárira, és a tegnap délben evett spagetti a Rend szobra volt a hátul talált káoszhoz képest. Kár, hogy nem csináltam fotót arról, ami a hátsó lámpatestben volt. Mindegy, mondom, végre lesz időm rá, és a festés miatt amúgy is cserélem a kábeleket.
Azért tegnap megtréfált még. Begurultam egy benzinkútra nyújtózni, és a parkolóban lefulladt. Lekapcsoltam mindent, nyújtóztam, próbáltam indítani, nem ment. Alig pislákolt a két visszajelző. Többszöri próbálkozásra sem indult, egy-két bágyadt hörrenéstől eltekintve. Kicsit vártam, elővettem a multimétert, rádugtam az akksira: 9.2 voltot mutatott
, gyújtást ráadva valami 5.9-et!!!. Egy félszívvel végrehajtott rúgásra simán indult... onnan már 14+ volt, bekapcsolt világítással 13.7-13.8 a maximuma. A fesszab Sub-ee féle amúgy.
Akksi nekem gyanús, hogy kuka. Tegnap továbbá megint előjött, hogy leáll a tompított kapcsolásakor. Hol igen, hol nem.
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van

Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha már megy, akkor nincs gond, bár a lámpáknál a fékezés meg az index miatt kell játszani a gázzal. Mindegy, nemsokára lesz időm többet foglalkozni a géppel, addig kibírom, gondoltam. Csak pár intő jelet kaptam, amikor lecseréltem pl. az indextartót hátul a gyárira, és a tegnap délben evett spagetti a Rend szobra volt a hátul talált káoszhoz képest. Kár, hogy nem csináltam fotót arról, ami a hátsó lámpatestben volt. Mindegy, mondom, végre lesz időm rá, és a festés miatt amúgy is cserélem a kábeleket.
Azért tegnap megtréfált még. Begurultam egy benzinkútra nyújtózni, és a parkolóban lefulladt. Lekapcsoltam mindent, nyújtóztam, próbáltam indítani, nem ment. Alig pislákolt a két visszajelző. Többszöri próbálkozásra sem indult, egy-két bágyadt hörrenéstől eltekintve. Kicsit vártam, elővettem a multimétert, rádugtam az akksira: 9.2 voltot mutatott

Akksi nekem gyanús, hogy kuka. Tegnap továbbá megint előjött, hogy leáll a tompított kapcsolásakor. Hol igen, hol nem.
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van

- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a magyarázatot! Már teszem is fel az új relét.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ikarusz!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mert 24VDC-és. Ez valami 24V hálózati feszültségű, teher autó vagy mezőgazdasági gép magyar utángyártott pótalkatrésze lehet.pitypang18 írta:Ha viszont az, akkor miért van az a jelenség, hogy alapjáraton halvány és lassú az index, menet közben pedig gyors?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha viszont az, akkor miért van az a jelenség, hogy alapjáraton halvány és lassú az index, menet közben pedig gyors?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Debizony.... Csak valami ipari. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igenaronpfabian írta:12V-os generátoros ETZ-nél a gyújtás ráadásakor, a motor berúgása előtt világítania kell a töltésjelzőnek, és ha már megy a generátor, elalszik, ugye?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
12V-os generátoros ETZ-nél a gyújtás ráadásakor, a motor berúgása előtt világítania kell a töltésjelzőnek, és ha már megy a generátor, elalszik, ugye?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv.
Köszönöm szépen a sok segítőkész hozzászólást. Az a helyzet, hogy elektronikus fesszabályzó van rajta, és most lehet, hogy elküldötök a jó francba, de mi egy akksi töltővel próbálgattuk a gyújtást beállítgatni. Ezt mint utóbb kiderült egy jó nagy hülyeség volt. Éppen csak egy pillanatra tettem rá forditva a feszt és ez lett a vége az egésznek.
szerk: Jelentem kész a gépezet. Kicseréltem a fesszabot meg átnéztem a kábeleket és a dinamót és egy rúgásra indul. Megy is szépen.

Köszönöm szépen a sok segítőkész hozzászólást. Az a helyzet, hogy elektronikus fesszabályzó van rajta, és most lehet, hogy elküldötök a jó francba, de mi egy akksi töltővel próbálgattuk a gyújtást beállítgatni. Ezt mint utóbb kiderült egy jó nagy hülyeség volt. Éppen csak egy pillanatra tettem rá forditva a feszt és ez lett a vége az egésznek.

szerk: Jelentem kész a gépezet. Kicseréltem a fesszabot meg átnéztem a kábeleket és a dinamót és egy rúgásra indul. Megy is szépen.


- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ártani biztosan nem ártTri-Ton írta:Teljes mértékben igazatok van, ez még dinamós és nincs dióda. Viszont én a fordított polaritásból indulnék ki és legelőször a kondenzátort cserélném mert az DC-s egyenáramú. Ha túl jó akku és nagy zárlat volt akkor viszont így ahogy írjátok. Minden szétszed és "legyen gyújtás" címszóval csak a gyújtás része összerak, majd folyamatosan szabad tovább építkezni.
( azért a graetz - es írásom még lehet, hogy jó lesz valakinek )

Amit írtam alább, az sem kettőtöknek szól, hanem a feladó Robaa85-nek. Amikor a kisTrophy-t újravezetékeztem, akkor úgyszintén a gyújtás megvan - jöhet a többi elvet követtem. Nekem már bevált.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Teljes mértékben igazatok van, ez még dinamós és nincs dióda. Viszont én a fordított polaritásból indulnék ki és legelőször a kondenzátort cserélném mert az DC-s egyenáramú. Ha túl jó akku és nagy zárlat volt akkor viszont így ahogy írjátok. Minden szétszed és "legyen gyújtás" címszóval csak a gyújtás része összerak, majd folyamatosan szabad tovább építkezni.
( azért a graetz - es írásom még lehet, hogy jó lesz valakinek )
( azért a graetz - es írásom még lehet, hogy jó lesz valakinek )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tsumedli! A TSek gyárilag 6V-osak, és dinamóval szereltek, ez valóban így van.Dreamer írta:Dióda? Ezekben, ha jól tévedek dinamó van, diódát legfeljebb a hackelt fesszabályzóban találunk visszaáram kapcsoló gyanánt.Tri-Ton írta:Ez sajnos dióda gyanús. Egy kicsit érthetően : alapból a diódák egy irányba vannak berakva, magyarul a generátor felől engedik az áramot az akku felé, de a fordítottan az akku felől vissza a generátor felé nem. Ha viszont fordítottan teszed rá a polaritást akkor éppen zárlatot csináltál. Valószínű nem egy nagy probléma csak néhány dióda csere. Segítek egy kicsit, lerajzoljuk és magad is meg tudod csinálni : fogj egy papír lapot, rajzolj rá egy csúcsán álló négyzetet. Mind a négy szél vonalára rajzolj balról-jobbra mutató nyilat. ( mind egyirányba mutat ) Ha kész akkor, alul és felül a váltóáram jön be, a bal oldalon a negatív - , jobb oldal a pozitív + kitáplálása van. ( tedd oda a + és - jeleket ) Ezekre csatlakozik az akku. Rajzold alá az akkut és kösd össze vonalakkal, + + , - - ( fesz.szabályzóval most nem foglalkozunk ) A villany mindig a +ból megy a - felé. Hogy egyértelműen megértsd, most csak a pozitív oldalt nézzük. Ha így van bekötve az akku pozitívja nem tud visszatáplálni, hisz szembe mutatnak a nyilak. Viszont, ha megcseréled a pozitív és a negatív vezetéket, máris irányban vannak a nyilak és mehet a villany a +ból a -ba, ezzel kész a zárlat. Egyszóval diódák ellenőrzése egy műszerrel és a hibásak cseréje, azután SZÉLES UTAT !
Vagy tévedek?
Ugyanakkor az is helyénvaló, hogy menetrend:
- gyújtáskapcsolóról össszes kábel lehúz, fesszabályzóról és dinamóról úgyszintén.
- dinamó vezetékeit nem ártana összecsipogtatni, hogy nem-e ott van valami zárlat... ugyancsak méregetném a gyújtáskapcsolót, hogy rendben van-e.
- saruk tisztítása, szükségesek cseréje, (esetleg kapcsolatfelvétel Baki Mátéval - új kábelkorbács beszerzése tőle)
- összeszerelés, de első lépésben csak a dinamó és fesszabályzó összekötése (gyújtáskapcsolón annyi, hogy indítható állapotba kerüljön)
Ezt követően mérés. Ha a nagy áramfelvétel még mindig játékos, akkor visszábbszedés. Ha minden rendben, akkor mehetnek fel a vezetékek a gyújtáskapcsolóra körönként.
Én így járnék el.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dióda? Ezekben, ha jól tévedek dinamó van, diódát legfeljebb a hackelt fesszabályzóban találunk visszaáram kapcsoló gyanánt.Tri-Ton írta:Ez sajnos dióda gyanús. Egy kicsit érthetően : alapból a diódák egy irányba vannak berakva, magyarul a generátor felől engedik az áramot az akku felé, de a fordítottan az akku felől vissza a generátor felé nem. Ha viszont fordítottan teszed rá a polaritást akkor éppen zárlatot csináltál. Valószínű nem egy nagy probléma csak néhány dióda csere. Segítek egy kicsit, lerajzoljuk és magad is meg tudod csinálni : fogj egy papír lapot, rajzolj rá egy csúcsán álló négyzetet. Mind a négy szél vonalára rajzolj balról-jobbra mutató nyilat. ( mind egyirányba mutat ) Ha kész akkor, alul és felül a váltóáram jön be, a bal oldalon a negatív - , jobb oldal a pozitív + kitáplálása van. ( tedd oda a + és - jeleket ) Ezekre csatlakozik az akku. Rajzold alá az akkut és kösd össze vonalakkal, + + , - - ( fesz.szabályzóval most nem foglalkozunk ) A villany mindig a +ból megy a - felé. Hogy egyértelműen megértsd, most csak a pozitív oldalt nézzük. Ha így van bekötve az akku pozitívja nem tud visszatáplálni, hisz szembe mutatnak a nyilak. Viszont, ha megcseréled a pozitív és a negatív vezetéket, máris irányban vannak a nyilak és mehet a villany a +ból a -ba, ezzel kész a zárlat. Egyszóval diódák ellenőrzése egy műszerrel és a hibásak cseréje, azután SZÉLES UTAT !
Vagy tévedek?
Dreamer
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez sajnos dióda gyanús. Egy kicsit érthetően : alapból a diódák egy irányba vannak berakva, magyarul a generátor felől engedik az áramot az akku felé, de a fordítottan az akku felől vissza a generátor felé nem. Ha viszont fordítottan teszed rá a polaritást akkor éppen zárlatot csináltál. Valószínű nem egy nagy probléma csak néhány dióda csere. Segítek egy kicsit, lerajzoljuk és magad is meg tudod csinálni : fogj egy papír lapot, rajzolj rá egy csúcsán álló négyzetet. Mind a négy szél vonalára rajzolj balról-jobbra mutató nyilat. ( mind egyirányba mutat ) Ha kész akkor, alul és felül a váltóáram jön be, a bal oldalon a negatív - , jobb oldal a pozitív + kitáplálása van. ( tedd oda a + és - jeleket ) Ezekre csatlakozik az akku. Rajzold alá az akkut és kösd össze vonalakkal, + + , - - ( fesz.szabályzóval most nem foglalkozunk ) A villany mindig a +ból megy a - felé. Hogy egyértelműen megértsd, most csak a pozitív oldalt nézzük. Ha így van bekötve az akku pozitívja nem tud visszatáplálni, hisz szembe mutatnak a nyilak. Viszont, ha megcseréled a pozitív és a negatív vezetéket, máris irányban vannak a nyilak és mehet a villany a +ból a -ba, ezzel kész a zárlat. Egyszóval diódák ellenőrzése egy műszerrel és a hibásak cseréje, azután SZÉLES UTAT !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A trafó nem megy tönkre fordított polaritástól. Ahogy nézem a gyári fesszabályzó sem túl elektronikázott dolog...Robaa85 írta:Sziasztok.
Csinálgatjuk a jó öreg TS125-öt és sajna elkövettem egy bakit. Forditva adtam rá a feszültséget és azóta nincsen szikra illetve hatalmas az áramfelvétel. Mi mehetett tönkre rajta? A trafó vagy a fesszabályzó?
Le kell kötni a fogyasztókat, dinamót és úgy próbálni. De ne a gyújtásra gyanakodj első körben, mert ha tényleg zárlat van valahol, akkor a gyengusz akku nem bírja a zárlatot is kiszolgálni, meg a gyújtást is!
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Csinálgatjuk a jó öreg TS125-öt és sajna elkövettem egy bakit. Forditva adtam rá a feszültséget és azóta nincsen szikra illetve hatalmas az áramfelvétel. Mi mehetett tönkre rajta? A trafó vagy a fesszabályzó?
Csinálgatjuk a jó öreg TS125-öt és sajna elkövettem egy bakit. Forditva adtam rá a feszültséget és azóta nincsen szikra illetve hatalmas az áramfelvétel. Mi mehetett tönkre rajta? A trafó vagy a fesszabályzó?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó lett
énis várom a ledeket és csinálom is 


- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na innen indultam:

Csak az index volt ledes...
Aztán felkerült a gyári műszertartó konzol, és a gyújtás kivételével a ledek...

... és a háttér...


Csak az index volt ledes...
Aztán felkerült a gyári műszertartó konzol, és a gyújtás kivételével a ledek...

... és a háttér...

Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, holnap ki is próbálom.nyemi írta:SziaTareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Én is találkoztam már ilyen szituációval.
Ott ki volt lágyulva a megszakító rúgója , nem bírta követni a bütyköt magas fordulaton, ezért
nem kihagyott a gyújtás csak egyszerűen nem pörgött tovább a motor.
Ez egy ívvel való váz hegesztés után következet be, de kialakulhat egy véletlen gyújtás zárlat miatt is.
A megszakító csere aztán megoldotta a problémát, ezért én is ezt javaslom.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Készen van a sorozat, beépül a műszerekbe.... Jól fog mutatni az "új" gyári műszerkonzolom is! 



Dreamer
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
SziaTareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Én is találkoztam már ilyen szituációval.
Ott ki volt lágyulva a megszakító rúgója , nem bírta követni a bütyköt magas fordulaton, ezért
nem kihagyott a gyújtás csak egyszerűen nem pörgött tovább a motor.
Ez egy ívvel való váz hegesztés után következet be, de kialakulhat egy véletlen gyújtás zárlat miatt is.
A megszakító csere aztán megoldotta a problémát, ezért én is ezt javaslom.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippet, kipróbálom.Dreamer írta:Miért ne, hiszen a gyújtás is elektromos, bár egy gyújtáskimaradás jól érzékelhető.TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Tessék 5 perc nyélgáz 70 után megállni, lehetőleg nem órákig pöfögtetni alapjáraton. Ezek után hagyni egy kicsit hűlni a motort. Ezek után megvizsgálni a gyertyát. Annak képe mindent elárul.
És esetleg a fesszabályzó nem megfelelő bállítása okozhatja a hibát?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, okozhatja.TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miért ne, hiszen a gyújtás is elektromos, bár egy gyújtáskimaradás jól érzékelhető.TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Tessék 5 perc nyélgáz 70 után megállni, lehetőleg nem órákig pöfögtetni alapjáraton. Ezek után hagyni egy kicsit hűlni a motort. Ezek után megvizsgálni a gyertyát. Annak képe mindent elárul.
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Beütöttem a kereső ablakba: Es250/2 kapcsolási rajz
Tessék:
https://www.google.hu/search?q=Es250/2+ ... 289%3B1914
Vagy:
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
Esetleg:

Tessék:
https://www.google.hu/search?q=Es250/2+ ... 289%3B1914
Vagy:
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
Esetleg:

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok Es250/2 hez valaki tudna kapcsolási rajzot küldeni, vagy valami linket adni. Az történt hogy még nincs benne a blokk csak az akkumulátor. Szinte minden kulcsállásnál rajta van a gyujtás még akkor ha kihúzom a kulcsot. A gyujtáskapcsoló cserélve lett, de minden veztték ugyan oda lett vissza dugva. Most vakarom a fejem! Előre is köszi!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sell írta:sunbim írta:
Sziasztok. Igen, csereszavatos. Én is raktam fémet a műanyag helyére.
Köszi, ez jó hír hogy át lehet cserélni.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Igen, csereszavatos. Én is raktam fémet a műanyag helyére.sunbim írta:Azt nem tudom. Szétszedés után kiderül.kobraCode írta: Köszi. A fém mutató csereszavatos a műanyaggal?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Eltaláltadzsakfos írta:Ismerős műszer![]()
Csak nem az ebayről INGYEN POSTÁVAL?![]()
![]()

igen-igen ingyen posta ki hitte volna

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja hát igen,de legalább rozsdamentes és tényleg a célnak megfelel ez úgyis az "erdei" motorDreamer írta:Elég búcsús lett, de a cél szentesíti az eszközt...A cél az, meg hogy lássuk a műszert...

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
11-12 Ah.TareszHUN írta:Hello.
Lehet hogy elég idióta kérdés lesz, de TS 125-ös MZ-nek mekkora akksi kell? Azt tudom hogy 6V-os de hány Amperes?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello.
Lehet hogy elég idióta kérdés lesz, de TS 125-ös MZ-nek mekkora akksi kell? Azt tudom hogy 6V-os de hány Amperes?
Lehet hogy elég idióta kérdés lesz, de TS 125-ös MZ-nek mekkora akksi kell? Azt tudom hogy 6V-os de hány Amperes?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Ismerős műszer

Csak nem az ebayről INGYEN POSTÁVAL?



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég