Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Köszi a tippet, holnap lecsekkolom, és megírom az állapotot!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A generátoron, alul a bakeliten nem olvaszotta ki magát valamelyik fázis?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Ma, ahogy jöttem hazafelé a motor hirtelen elkezdett dadogni. Olyan volt, mintha kifogyott volna az üzemanyag, de erről nincs szó. Szóval 4-5x lefulladva végül hazaértem. Megmértem multiméterrel, hogy van-e töltés. Alapjáraton 8-9 V-ot mértem, ha ráhúztam a gázt 11-12 V lett. Azonban, ha alapjáraton felkapcsolom a világítást, rögtön leáll a motor.
Mi lehet ebben az esetben a probléma? Előre is köszi!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

A szentesi mol kúttal nincs baj... :D
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

MrDok írta: Az az igazság, hogy a vezetékezés rendezése nem igényel túl nagy szétszedést.
Kezdésnek ülés, oldaldekni, blokk jobb oldaldekni. Ha itt minden kontaktot átvizsgáltál (vezeték saruk állapotával, testpontokkal, együtt), akkor jöhet az első lámpa és a gyújtáskapcsoló.
Had említsem saját példámat: a motorom mindig rosszul indult, alapjáraton néha eszébe jutott és ki-ki hagyott egy pár szikrát, néha a gyári bizti tábla/főbiztosíték hibájából általános áramhiánnyal leállt.
Mikor fel lett újítva ugyanaz a vezetékköteg került vissza, csak késes bizti táblával, és persze javított sarukkal/kontaktokkal. Azóta egy szikra sem maradt ki, és mindig "pöcre" indul. Persze időközben bele került egy elektronikus Szub-ee féle gyújtás, ami tovább javította az alsó fordulatszám stabilitását, de ez már csak extra. A lényeg a rendben lévő elektronika, ami viszont tud vicces is lenni, hogy nem elég csak ránézésre rendben legyen, vezetnie is kell azt a fránya áramot........
Sajnos, amikor beraktam a késes biztosítéktáblát, éppen hogy meg tudtam csinálni, pedig készültem sarukkal, ilyesmikkel, de sajnos elég nagy gány volt benn, és a biztitáblán nincs többszörös kivezetés, mint az oldszkúl gyárin. Csak halasztottam a teljes rendezést, mondván, festésig kibírja. Na, emiatt álltam fel a szopórollerre pénteken, meg ma is. Jó tanulság volt.

De az is lehet, hogy simán elátkozott hely a szentesi Mol-kút. Legközelebb a Shellhez megyek majd :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:
Na, hazaértem. A gyertya gondolata azután érlelődött meg, hogy megpróbáltam betolni, és hörrent picit, de aztán annyi. Úgy gondoltam, hogy lehet, hogy van ugyan szikra, de gyengus, mert valahol elszivárog az energia. És hát így...
Mondjuk, van esély rá, hogy a normál fordulatnál (töltésnél) meglévő, erősebb szikra adott az elektródák szájának, de legalább ezt a bejegyzést itthon írom. De most megkezdem a szétszedést, nincs motorozás egy darabig. S ha már szétszedem, a festés is előbbre jön, ne kelljen kétszer dolgozni.

MrDok, köszi a javaslatot! Bár nem aszerint ténykedtem (bár megfordult a fejemben a gyújtáskapcsoló kiiktatása addigra), jó volt látni, hogy valaki van a vonalban :)
Az az igazság, hogy a vezetékezés rendezése nem igényel túl nagy szétszedést.
Kezdésnek ülés, oldaldekni, blokk jobb oldaldekni. Ha itt minden kontaktot átvizsgáltál (vezeték saruk állapotával, testpontokkal, együtt), akkor jöhet az első lámpa és a gyújtáskapcsoló.
Had említsem saját példámat: a motorom mindig rosszul indult, alapjáraton néha eszébe jutott és ki-ki hagyott egy pár szikrát, néha a gyári bizti tábla/főbiztosíték hibájából általános áramhiánnyal leállt.
Mikor fel lett újítva ugyanaz a vezetékköteg került vissza, csak késes bizti táblával, és persze javított sarukkal/kontaktokkal. Azóta egy szikra sem maradt ki, és mindig "pöcre" indul. Persze időközben bele került egy elektronikus Szub-ee féle gyújtás, ami tovább javította az alsó fordulatszám stabilitását, de ez már csak extra. A lényeg a rendben lévő elektronika, ami viszont tud vicces is lenni, hogy nem elég csak ránézésre rendben legyen, vezetnie is kell azt a fránya áramot........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

VS461 írta:Kivettem megint a gyertyát, hangyányit összébb nyomtam az elektródákat. Kicsit kiszellöztettem a hengert. Pöcc. Megyek haza, aztán nagygenerál.
Na, hazaértem. A gyertya gondolata azután érlelődött meg, hogy megpróbáltam betolni, és hörrent picit, de aztán annyi. Úgy gondoltam, hogy lehet, hogy van ugyan szikra, de gyengus, mert valahol elszivárog az energia. És hát így...
Mondjuk, van esély rá, hogy a normál fordulatnál (töltésnél) meglévő, erősebb szikra adott az elektródák szájának, de legalább ezt a bejegyzést itthon írom. De most megkezdem a szétszedést, nincs motorozás egy darabig. S ha már szétszedem, a festés is előbbre jön, ne kelljen kétszer dolgozni.

MrDok, köszi a javaslatot! Bár nem aszerint ténykedtem (bár megfordult a fejemben a gyújtáskapcsoló kiiktatása addigra), jó volt látni, hogy valaki van a vonalban :)
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Kivettem megint a gyertyát, hangyányit összébb nyomtam az elektródákat. Kicsit kiszellöztettem a hengert. Pöcc. Megyek haza, aztán nagygenerál.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

VS461 írta:Ugyanaz, ugyanott, csak most egy órája nem indul. Biztik késesek. Szikra van. Áram van. Ahogy tanult barátom mondaná: awesome!
Itt az ideje szétkapnod a teljes vezetékezést, de csak annyira, hogy megigazítva újra összedugd......
És a testpontokat különös figyelemmel takarítva.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Ugyanaz, ugyanott, csak most egy órája nem indul. Biztik késesek. Szikra van. Áram van. Ahogy tanult barátom mondaná: awesome!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

VS461 írta:Probléma van az MZ-vel? Megírom! :mrgreen:...
Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van :)
Kontakthiba!

Én ilyenkor a hengeres biztijeimet szoktam meg gurgulázni. Néha meg csak úgy, a hiba bekövetkezte előtt, rutinból. :D
Az üres visszajelződ izzólámpás vagy ledes? Nekem ledes és többnyire mosás után jelentkezik. De okozhatja az üresvisszajelző kapcsolónál a felgyűlt fémreszelékes olajos massza ami a láncról csapódik rá.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Dreamer írta: Egyértelmű kontakthiba, vezetékekben, gyújtáskapcsolóban, biztitáblában. Nem gondolom, hogy az akku lesz a hibás!
Azért ennek legalább örülök, azon tudok javítani:) Köszi!
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello.Köszönöm a tippeket, kicseréltem a megszakítót,de így sem lett jobb mint kiderült a fesszabályzó a ludas és be kéne lőni, kedden megy is szerelőhöz, de lenne egy olyan kérdésem hogy létezik-e TS125-ös höz olyan megoldás hogy generátorosra áttudnám alakítani??
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

VS461 írta:Probléma van az MZ-vel? Megírom! :mrgreen:

Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha már megy, akkor nincs gond, bár a lámpáknál a fékezés meg az index miatt kell játszani a gázzal. Mindegy, nemsokára lesz időm többet foglalkozni a géppel, addig kibírom, gondoltam. Csak pár intő jelet kaptam, amikor lecseréltem pl. az indextartót hátul a gyárira, és a tegnap délben evett spagetti a Rend szobra volt a hátul talált káoszhoz képest. Kár, hogy nem csináltam fotót arról, ami a hátsó lámpatestben volt. Mindegy, mondom, végre lesz időm rá, és a festés miatt amúgy is cserélem a kábeleket.

Azért tegnap megtréfált még. Begurultam egy benzinkútra nyújtózni, és a parkolóban lefulladt. Lekapcsoltam mindent, nyújtóztam, próbáltam indítani, nem ment. Alig pislákolt a két visszajelző. Többszöri próbálkozásra sem indult, egy-két bágyadt hörrenéstől eltekintve. Kicsit vártam, elővettem a multimétert, rádugtam az akksira: 9.2 voltot mutatott :(, gyújtást ráadva valami 5.9-et!!!. Egy félszívvel végrehajtott rúgásra simán indult... onnan már 14+ volt, bekapcsolt világítással 13.7-13.8 a maximuma. A fesszab Sub-ee féle amúgy.

Akksi nekem gyanús, hogy kuka. Tegnap továbbá megint előjött, hogy leáll a tompított kapcsolásakor. Hol igen, hol nem.
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van :)
Egyértelmű kontakthiba, vezetékekben, gyújtáskapcsolóban, biztitáblában. Nem gondolom, hogy az akku lesz a hibás!
Dreamer
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Probléma van az MZ-vel? Megírom! :mrgreen:

Így jártam tegnap: kicsit halványan szokott világítani a töltés meg az üres, mikor indítok, amit nem annyira díjazok egy egy éves akkunál. Ha már megy, akkor nincs gond, bár a lámpáknál a fékezés meg az index miatt kell játszani a gázzal. Mindegy, nemsokára lesz időm többet foglalkozni a géppel, addig kibírom, gondoltam. Csak pár intő jelet kaptam, amikor lecseréltem pl. az indextartót hátul a gyárira, és a tegnap délben evett spagetti a Rend szobra volt a hátul talált káoszhoz képest. Kár, hogy nem csináltam fotót arról, ami a hátsó lámpatestben volt. Mindegy, mondom, végre lesz időm rá, és a festés miatt amúgy is cserélem a kábeleket.

Azért tegnap megtréfált még. Begurultam egy benzinkútra nyújtózni, és a parkolóban lefulladt. Lekapcsoltam mindent, nyújtóztam, próbáltam indítani, nem ment. Alig pislákolt a két visszajelző. Többszöri próbálkozásra sem indult, egy-két bágyadt hörrenéstől eltekintve. Kicsit vártam, elővettem a multimétert, rádugtam az akksira: 9.2 voltot mutatott :(, gyújtást ráadva valami 5.9-et!!!. Egy félszívvel végrehajtott rúgásra simán indult... onnan már 14+ volt, bekapcsolt világítással 13.7-13.8 a maximuma. A fesszab Sub-ee féle amúgy.

Akksi nekem gyanús, hogy kuka. Tegnap továbbá megint előjött, hogy leáll a tompított kapcsolásakor. Hol igen, hol nem.
Az a baj, hogy igazából minden a kezemben van, hogy kicseréljem (kábelezés, gyújtáskapcsoló), de csak halasztom. Tanulság? Az van :)
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Köszi a magyarázatot! Már teszem is fel az új relét.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ikarusz!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyemi »

pitypang18 írta:Ha viszont az, akkor miért van az a jelenség, hogy alapjáraton halvány és lassú az index, menet közben pedig gyors?
Mert 24VDC-és. Ez valami 24V hálózati feszültségű, teher autó vagy mezőgazdasági gép magyar utángyártott pótalkatrésze lehet.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Ha viszont az, akkor miért van az a jelenség, hogy alapjáraton halvány és lassú az index, menet közben pedig gyors?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Debizony.... Csak valami ipari. :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Ez ugye nem elektronikus indexrelé?
Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Köszi!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

aronpfabian írta:12V-os generátoros ETZ-nél a gyújtás ráadásakor, a motor berúgása előtt világítania kell a töltésjelzőnek, és ha már megy a generátor, elalszik, ugye?
igen
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

12V-os generátoros ETZ-nél a gyújtás ráadásakor, a motor berúgása előtt világítania kell a töltésjelzőnek, és ha már megy a generátor, elalszik, ugye?
Robaa85
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.05.03. 11:39
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Robaa85 »

Üdv.

Köszönöm szépen a sok segítőkész hozzászólást. Az a helyzet, hogy elektronikus fesszabályzó van rajta, és most lehet, hogy elküldötök a jó francba, de mi egy akksi töltővel próbálgattuk a gyújtást beállítgatni. Ezt mint utóbb kiderült egy jó nagy hülyeség volt. Éppen csak egy pillanatra tettem rá forditva a feszt és ez lett a vége az egésznek. :(

szerk: Jelentem kész a gépezet. Kicseréltem a fesszabot meg átnéztem a kábeleket és a dinamót és egy rúgásra indul. Megy is szépen. :) :)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

Tri-Ton írta:Teljes mértékben igazatok van, ez még dinamós és nincs dióda. Viszont én a fordított polaritásból indulnék ki és legelőször a kondenzátort cserélném mert az DC-s egyenáramú. Ha túl jó akku és nagy zárlat volt akkor viszont így ahogy írjátok. Minden szétszed és "legyen gyújtás" címszóval csak a gyújtás része összerak, majd folyamatosan szabad tovább építkezni.

( azért a graetz - es írásom még lehet, hogy jó lesz valakinek )
Ártani biztosan nem árt :)

Amit írtam alább, az sem kettőtöknek szól, hanem a feladó Robaa85-nek. Amikor a kisTrophy-t újravezetékeztem, akkor úgyszintén a gyújtás megvan - jöhet a többi elvet követtem. Nekem már bevált.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Teljes mértékben igazatok van, ez még dinamós és nincs dióda. Viszont én a fordított polaritásból indulnék ki és legelőször a kondenzátort cserélném mert az DC-s egyenáramú. Ha túl jó akku és nagy zárlat volt akkor viszont így ahogy írjátok. Minden szétszed és "legyen gyújtás" címszóval csak a gyújtás része összerak, majd folyamatosan szabad tovább építkezni.

( azért a graetz - es írásom még lehet, hogy jó lesz valakinek )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

Dreamer írta:
Tri-Ton írta:Ez sajnos dióda gyanús. Egy kicsit érthetően : alapból a diódák egy irányba vannak berakva, magyarul a generátor felől engedik az áramot az akku felé, de a fordítottan az akku felől vissza a generátor felé nem. Ha viszont fordítottan teszed rá a polaritást akkor éppen zárlatot csináltál. Valószínű nem egy nagy probléma csak néhány dióda csere. Segítek egy kicsit, lerajzoljuk és magad is meg tudod csinálni : fogj egy papír lapot, rajzolj rá egy csúcsán álló négyzetet. Mind a négy szél vonalára rajzolj balról-jobbra mutató nyilat. ( mind egyirányba mutat ) Ha kész akkor, alul és felül a váltóáram jön be, a bal oldalon a negatív - , jobb oldal a pozitív + kitáplálása van. ( tedd oda a + és - jeleket ) Ezekre csatlakozik az akku. Rajzold alá az akkut és kösd össze vonalakkal, + + , - - ( fesz.szabályzóval most nem foglalkozunk ) A villany mindig a +ból megy a - felé. Hogy egyértelműen megértsd, most csak a pozitív oldalt nézzük. Ha így van bekötve az akku pozitívja nem tud visszatáplálni, hisz szembe mutatnak a nyilak. Viszont, ha megcseréled a pozitív és a negatív vezetéket, máris irányban vannak a nyilak és mehet a villany a +ból a -ba, ezzel kész a zárlat. Egyszóval diódák ellenőrzése egy műszerrel és a hibásak cseréje, azután SZÉLES UTAT !
Dióda? Ezekben, ha jól tévedek dinamó van, diódát legfeljebb a hackelt fesszabályzóban találunk visszaáram kapcsoló gyanánt.

Vagy tévedek?
Tsumedli! A TSek gyárilag 6V-osak, és dinamóval szereltek, ez valóban így van.
Ugyanakkor az is helyénvaló, hogy menetrend:
- gyújtáskapcsolóról össszes kábel lehúz, fesszabályzóról és dinamóról úgyszintén.
- dinamó vezetékeit nem ártana összecsipogtatni, hogy nem-e ott van valami zárlat... ugyancsak méregetném a gyújtáskapcsolót, hogy rendben van-e.
- saruk tisztítása, szükségesek cseréje, (esetleg kapcsolatfelvétel Baki Mátéval - új kábelkorbács beszerzése tőle)
- összeszerelés, de első lépésben csak a dinamó és fesszabályzó összekötése (gyújtáskapcsolón annyi, hogy indítható állapotba kerüljön)
Ezt követően mérés. Ha a nagy áramfelvétel még mindig játékos, akkor visszábbszedés. Ha minden rendben, akkor mehetnek fel a vezetékek a gyújtáskapcsolóra körönként.
Én így járnék el.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Tri-Ton írta:Ez sajnos dióda gyanús. Egy kicsit érthetően : alapból a diódák egy irányba vannak berakva, magyarul a generátor felől engedik az áramot az akku felé, de a fordítottan az akku felől vissza a generátor felé nem. Ha viszont fordítottan teszed rá a polaritást akkor éppen zárlatot csináltál. Valószínű nem egy nagy probléma csak néhány dióda csere. Segítek egy kicsit, lerajzoljuk és magad is meg tudod csinálni : fogj egy papír lapot, rajzolj rá egy csúcsán álló négyzetet. Mind a négy szél vonalára rajzolj balról-jobbra mutató nyilat. ( mind egyirányba mutat ) Ha kész akkor, alul és felül a váltóáram jön be, a bal oldalon a negatív - , jobb oldal a pozitív + kitáplálása van. ( tedd oda a + és - jeleket ) Ezekre csatlakozik az akku. Rajzold alá az akkut és kösd össze vonalakkal, + + , - - ( fesz.szabályzóval most nem foglalkozunk ) A villany mindig a +ból megy a - felé. Hogy egyértelműen megértsd, most csak a pozitív oldalt nézzük. Ha így van bekötve az akku pozitívja nem tud visszatáplálni, hisz szembe mutatnak a nyilak. Viszont, ha megcseréled a pozitív és a negatív vezetéket, máris irányban vannak a nyilak és mehet a villany a +ból a -ba, ezzel kész a zárlat. Egyszóval diódák ellenőrzése egy műszerrel és a hibásak cseréje, azután SZÉLES UTAT !
Dióda? Ezekben, ha jól tévedek dinamó van, diódát legfeljebb a hackelt fesszabályzóban találunk visszaáram kapcsoló gyanánt.

Vagy tévedek?
Dreamer
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Ez sajnos dióda gyanús. Egy kicsit érthetően : alapból a diódák egy irányba vannak berakva, magyarul a generátor felől engedik az áramot az akku felé, de a fordítottan az akku felől vissza a generátor felé nem. Ha viszont fordítottan teszed rá a polaritást akkor éppen zárlatot csináltál. Valószínű nem egy nagy probléma csak néhány dióda csere. Segítek egy kicsit, lerajzoljuk és magad is meg tudod csinálni : fogj egy papír lapot, rajzolj rá egy csúcsán álló négyzetet. Mind a négy szél vonalára rajzolj balról-jobbra mutató nyilat. ( mind egyirányba mutat ) Ha kész akkor, alul és felül a váltóáram jön be, a bal oldalon a negatív - , jobb oldal a pozitív + kitáplálása van. ( tedd oda a + és - jeleket ) Ezekre csatlakozik az akku. Rajzold alá az akkut és kösd össze vonalakkal, + + , - - ( fesz.szabályzóval most nem foglalkozunk ) A villany mindig a +ból megy a - felé. Hogy egyértelműen megértsd, most csak a pozitív oldalt nézzük. Ha így van bekötve az akku pozitívja nem tud visszatáplálni, hisz szembe mutatnak a nyilak. Viszont, ha megcseréled a pozitív és a negatív vezetéket, máris irányban vannak a nyilak és mehet a villany a +ból a -ba, ezzel kész a zárlat. Egyszóval diódák ellenőrzése egy műszerrel és a hibásak cseréje, azután SZÉLES UTAT !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Robaa85 írta:Sziasztok.

Csinálgatjuk a jó öreg TS125-öt és sajna elkövettem egy bakit. Forditva adtam rá a feszültséget és azóta nincsen szikra illetve hatalmas az áramfelvétel. Mi mehetett tönkre rajta? A trafó vagy a fesszabályzó?
A trafó nem megy tönkre fordított polaritástól. Ahogy nézem a gyári fesszabályzó sem túl elektronikázott dolog...

Le kell kötni a fogyasztókat, dinamót és úgy próbálni. De ne a gyújtásra gyanakodj első körben, mert ha tényleg zárlat van valahol, akkor a gyengusz akku nem bírja a zárlatot is kiszolgálni, meg a gyújtást is!
Dreamer
Robaa85
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.05.03. 11:39
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Robaa85 »

Sziasztok.

Csinálgatjuk a jó öreg TS125-öt és sajna elkövettem egy bakit. Forditva adtam rá a feszültséget és azóta nincsen szikra illetve hatalmas az áramfelvétel. Mi mehetett tönkre rajta? A trafó vagy a fesszabályzó?
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Jó lett \:D/ énis várom a ledeket és csinálom is :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Na innen indultam:
Kép
Csak az index volt ledes...

Aztán felkerült a gyári műszertartó konzol, és a gyújtás kivételével a ledek...
Kép
... és a háttér...
Kép
Dreamer
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

nyemi írta:
TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Szia
Én is találkoztam már ilyen szituációval.
Ott ki volt lágyulva a megszakító rúgója , nem bírta követni a bütyköt magas fordulaton, ezért
nem kihagyott a gyújtás csak egyszerűen nem pörgött tovább a motor.
Ez egy ívvel való váz hegesztés után következet be, de kialakulhat egy véletlen gyújtás zárlat miatt is.
A megszakító csere aztán megoldotta a problémát, ezért én is ezt javaslom.
Köszönöm, holnap ki is próbálom.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Készen van a sorozat, beépül a műszerekbe.... Jól fog mutatni az "új" gyári műszerkonzolom is! :)
Kép
Dreamer
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyemi »

TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Szia
Én is találkoztam már ilyen szituációval.
Ott ki volt lágyulva a megszakító rúgója , nem bírta követni a bütyköt magas fordulaton, ezért
nem kihagyott a gyújtás csak egyszerűen nem pörgött tovább a motor.
Ez egy ívvel való váz hegesztés után következet be, de kialakulhat egy véletlen gyújtás zárlat miatt is.
A megszakító csere aztán megoldotta a problémát, ezért én is ezt javaslom.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Dreamer írta:
TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Miért ne, hiszen a gyújtás is elektromos, bár egy gyújtáskimaradás jól érzékelhető.

Tessék 5 perc nyélgáz 70 után megállni, lehetőleg nem órákig pöfögtetni alapjáraton. Ezek után hagyni egy kicsit hűlni a motort. Ezek után megvizsgálni a gyertyát. Annak képe mindent elárul.
Köszi a tippet, kipróbálom.
És esetleg a fesszabályzó nem megfelelő bállítása okozhatja a hibát?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Igen, okozhatja.
TS powa!
Kép
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

TareszHUN írta:Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Miért ne, hiszen a gyújtás is elektromos, bár egy gyújtáskimaradás jól érzékelhető.

Tessék 5 perc nyélgáz 70 után megállni, lehetőleg nem órákig pöfögtetni alapjáraton. Ezek után hagyni egy kicsit hűlni a motort. Ezek után megvizsgálni a gyertyát. Annak képe mindent elárul.
Dreamer
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello. Olyan kérdésem lenne hogy elektronikai gond okozhatja azt hogy a motor nem megy gyorsabban 70-nél?? Erő van a motorban de ha 4-esben húzom neki 70-nél gyorsabban az istenért nem akar menni. Valakinek van valami tippje? (TS125-ös mz-ről van szó)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Beütöttem a kereső ablakba: Es250/2 kapcsolási rajz
Tessék:
https://www.google.hu/search?q=Es250/2+ ... 289%3B1914
Vagy:
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
Esetleg:
Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok Es250/2 hez valaki tudna kapcsolási rajzot küldeni, vagy valami linket adni. Az történt hogy még nincs benne a blokk csak az akkumulátor. Szinte minden kulcsállásnál rajta van a gyujtás még akkor ha kihúzom a kulcsot. A gyujtáskapcsoló cserélve lett, de minden veztték ugyan oda lett vissza dugva. Most vakarom a fejem! Előre is köszi!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

sell írta:
sunbim írta:
Sziasztok. Igen, csereszavatos. Én is raktam fémet a műanyag helyére.

Köszi, ez jó hír hogy át lehet cserélni.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

sunbim írta:
kobraCode írta: Köszi. A fém mutató csereszavatos a műanyaggal?
Azt nem tudom. Szétszedés után kiderül.
Sziasztok. Igen, csereszavatos. Én is raktam fémet a műanyag helyére.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos írta:Ismerős műszer :D
Csak nem az ebayről INGYEN POSTÁVAL? :lol: :lol: :lol:
Eltaláltad :D Köszi még egyszer,
igen-igen ingyen posta ki hitte volna :mrgreen:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Dreamer írta:Elég búcsús lett, de a cél szentesíti az eszközt... :) A cél az, meg hogy lássuk a műszert... :)
Ja hát igen,de legalább rozsdamentes és tényleg a célnak megfelel ez úgyis az "erdei" motor :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TareszHUN írta:Hello.
Lehet hogy elég idióta kérdés lesz, de TS 125-ös MZ-nek mekkora akksi kell? Azt tudom hogy 6V-os de hány Amperes?
11-12 Ah.
TS powa!
Kép
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello.
Lehet hogy elég idióta kérdés lesz, de TS 125-ös MZ-nek mekkora akksi kell? Azt tudom hogy 6V-os de hány Amperes?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Andrá$ írta:Elfelejtettem képet felrakni,már egy ideje működik a voltmérőm,Köszönet érte.
Tudom nem a legjobb a kialakítás, cél a használhatóság volt.A hőfokmérő előbb került fel,jobban nézne ki egy panelra rakva a 2.De a célnak megfelel :D

Kép

Kép
:smt023
Ismerős műszer :D
Csak nem az ebayről INGYEN POSTÁVAL? :lol: :lol: :lol:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég