Üzemanyagellátás
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!
Próbáld meg megnövelni!
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
Pár érdekes tapasztalat a BING 84 karburátorral.
Beállítottam (amennyire csak tudtam) Gyári 118-as fő fúvóka, a tű most fentről számított 2. állásban van. A melléklevegőn kb 1/4 fordulatot kellett a kinyitni. Mentem vele elég sokat a mai nap, a gyertya ki is égett szépen úgy ahogy kell.
Majdnem minden tökéletes (alapjárat különösen szép!! , teljesgázra sem horkol be, Végsebesség 110.. nem volt szívem tovább pörgetni lehetséges hogy még ment volna..)
Amit nem értek: 2000-3000 fordulaton belül egy tartományba ha nem adok neki minimum! fél gázt akkor horkol, lassul, elveszíti az erejét!
A következő képpen néz ki a dolog: alapjárat 1200. - Induláskor 1500-1800ra pörgetem fel ráeresztem a kuplungot szépen lendületesensen megindul eléri a 2000-2500 megtorpan ekkor belerántok a gázba (1/2 gáz)...1-2mp eltelik elkezd gondolkozni, küzdeni majd leszívó torokhangal, eléri a 3000 fordulatot ekkor egy hatalmasat ránt és bődületesen megindul. Ha ilyenkor lerántom a gázt 3/4 vagy teljesen akkor egészen 6000-7000ig húz.
!!A BVF karburátorral is majdnem ugyanez a jelenség volt, annyi hogy érezni hogy a bing új, így ugye nagyságrendekkel pontosabb jobb!!
Teljesen elvagyok keseredbe hogy mi az a szentséges Úristent csináljak vele nemtudom
Nagy lenne a torlónyomás?
Egyéb: Szabi féle optikai jeladós tranzisztoros gyújtás 2,6mm előgyújtással. 80-90km/h nál odahúzok neki rendesen ránt egyet és megy fel az óra mint a huzat. ((21es lánckerék!))
Ja igen üresbe gázadásra hírtelen veszi fel a forsulatot csak terhelésre döglik így meg egy nagyon szűk tartományba.
Pár érdekes tapasztalat a BING 84 karburátorral.
Beállítottam (amennyire csak tudtam) Gyári 118-as fő fúvóka, a tű most fentről számított 2. állásban van. A melléklevegőn kb 1/4 fordulatot kellett a kinyitni. Mentem vele elég sokat a mai nap, a gyertya ki is égett szépen úgy ahogy kell.
Majdnem minden tökéletes (alapjárat különösen szép!! , teljesgázra sem horkol be, Végsebesség 110.. nem volt szívem tovább pörgetni lehetséges hogy még ment volna..)
Amit nem értek: 2000-3000 fordulaton belül egy tartományba ha nem adok neki minimum! fél gázt akkor horkol, lassul, elveszíti az erejét!
A következő képpen néz ki a dolog: alapjárat 1200. - Induláskor 1500-1800ra pörgetem fel ráeresztem a kuplungot szépen lendületesensen megindul eléri a 2000-2500 megtorpan ekkor belerántok a gázba (1/2 gáz)...1-2mp eltelik elkezd gondolkozni, küzdeni majd leszívó torokhangal, eléri a 3000 fordulatot ekkor egy hatalmasat ránt és bődületesen megindul. Ha ilyenkor lerántom a gázt 3/4 vagy teljesen akkor egészen 6000-7000ig húz.
!!A BVF karburátorral is majdnem ugyanez a jelenség volt, annyi hogy érezni hogy a bing új, így ugye nagyságrendekkel pontosabb jobb!!
Teljesen elvagyok keseredbe hogy mi az a szentséges Úristent csináljak vele nemtudom
Nagy lenne a torlónyomás?
Egyéb: Szabi féle optikai jeladós tranzisztoros gyújtás 2,6mm előgyújtással. 80-90km/h nál odahúzok neki rendesen ránt egyet és megy fel az óra mint a huzat. ((21es lánckerék!))
Ja igen üresbe gázadásra hírtelen veszi fel a forsulatot csak terhelésre döglik így meg egy nagyon szűk tartományba.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
Beraktam egy új BING 84 karburátort szívócsővel együtt kompletten. Korrekt, Jó, felveszi normálisan a fordulatot és
--==Megszűntek a problémáim==--
:D
Parafa a BING belseje ami rámegy a "szívósorra", - 1/8 fordulatra reagál a melléklevegőre.
Az egész karburátor ilyen "Több mint valószínű"
:D
Holnap megnézem mennyi a vége meg mik a bővebb tapasztalatok valamint küldök képeket.
Szivató bovdenházból le kell szedni 2-3 centit ..
"Utána csak nagy gázzal!
"
--==Megszűntek a problémáim==--

Parafa a BING belseje ami rámegy a "szívósorra", - 1/8 fordulatra reagál a melléklevegőre.
Az egész karburátor ilyen "Több mint valószínű"

Holnap megnézem mennyi a vége meg mik a bővebb tapasztalatok valamint küldök képeket.
Szivató bovdenházból le kell szedni 2-3 centit ..
"Utána csak nagy gázzal!

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Így messziről nehéz megmondani, hogy a problémád tényleg hiba-e, vagy csak a szokásos ETZ karakterisztikát nem szereted. Ezek 3000 alatt nagyon nem rakéták. Egyik sem. Kell neki a fordulat. Ha tényleg úgy érzed, hogy nagyon nem egészséges a dolog, akkor pedig szerintem inkább keress tömítetlenséget (hengertalp, szívócsonk), és nézd meg, hogy nem kopott-e a motor. A Bing karival szerintem megintcsak szívás lesz, és még kevésbé fogod tudni, hogy most akkor mi nem jó.seagateh írta: ...
Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing)
A gázra lassulás egyébként azért van, mert kis fordulaton, hirtelen nagy gázra lecsökken a szívócsőben a vákuum, és emiat szegényedik a benzin-levegő keverék. Ennek elkerülésére találták ki a CV karbikat, de a miénk sajnos nem az.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Lehet az is. Bár inkább nagyobb fordulaton jelentkeznek a kipufogó gondok. De sose tudni.
Lehet egy hangtompító lamella leszakadva a dobban és elforogva nagyon leszűkíti a keresztmetszetet. Néha visszaforog és akkor megy a motor. Ez indokolná a véletlenszerűséget.
Én jártam így. Jelenleg is az a javított dob van fent.
De annak elvileg zörögnie kellene belül. Szétvágáson kívül nem tudom hogy lehetne az áteresztő képességét megvizsgálni. Ki kellene próbálni egy másik dobbal a motort.
De ez már http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=13&t=47 téma.
Lehet egy hangtompító lamella leszakadva a dobban és elforogva nagyon leszűkíti a keresztmetszetet. Néha visszaforog és akkor megy a motor. Ez indokolná a véletlenszerűséget.
Én jártam így. Jelenleg is az a javított dob van fent.
De annak elvileg zörögnie kellene belül. Szétvágáson kívül nem tudom hogy lehetne az áteresztő képességét megvizsgálni. Ki kellene próbálni egy másik dobbal a motort.
De ez már http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=13&t=47 téma.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon furcsa a jelenség hülyének fogtok nézni de komolyan mondom néha "elkapja" pl gyorsítanék 3.ba 2500fordulatról meghúzom néha szépen gyorsít néha lehorkol és lassít 
Megpróbálom visszarakni a gyári úszót (megcineltem) hátha változik valami.
Új bing karburátorért meg félek kiadni annyi pénzt... mert ha tudnám biztosan hogy azzal sokkal jobb meg nem 60 ezer ft forogna kockán akkor nem gondolkoznék....

Megpróbálom visszarakni a gyári úszót (megcineltem) hátha változik valami.
Új bing karburátorért meg félek kiadni annyi pénzt... mert ha tudnám biztosan hogy azzal sokkal jobb meg nem 60 ezer ft forogna kockán akkor nem gondolkoznék....
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
Nézd még meg a kipufogót,lehet marhaság,de ha a szívó oldal rendben akkor lehet a másik végén van a gond,egy próbát megér.
Hátha fojtja valami retek kis fordulaton amit nagyobb fordulaton leküzd.
Nézd még meg a kipufogót,lehet marhaság,de ha a szívó oldal rendben akkor lehet a másik végén van a gond,egy próbát megér.
Hátha fojtja valami retek kis fordulaton amit nagyobb fordulaton leküzd.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Működni működik. Csak nem úgy ahogy az ember elvárná. Tűre tippeltem volna, ha nem olvastam volna vissza...
Hőre tágulnak az alkatrészek, amik amúgy is kopottak ilyen korú gépeknél. Ilyesmi jelenség volt nálam is amíg kettőötvenes voltam. 300-assal valamennyire megszűnt a jelenség, viszont ,,ragadozó" lettem.
Működni működik. Csak nem úgy ahogy az ember elvárná. Tűre tippeltem volna, ha nem olvastam volna vissza...
Hőre tágulnak az alkatrészek, amik amúgy is kopottak ilyen korú gépeknél. Ilyesmi jelenség volt nálam is amíg kettőötvenes voltam. 300-assal valamennyire megszűnt a jelenség, viszont ,,ragadozó" lettem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
Sehogyan sem jutok előrébb.
Akárhogyan állítom a karburátort 2000-3000 fordulat között gázadásra a motor nem gyorsul hanem lassul.
2 személyel elindulni is veszélyes a lámpánál meg majdnem felborulunk.
Mikor 3000 körül van ránt egy nagyot. de ha véletlen leesik a fordulat akkor lassulunk rettenetesen.
-Több féle súbertű
-Több féle fúvóka stb. Azt merem mondani hogy mindent megpróbálam.
Benzinszint rendbenvan, légszűrő rendben van, falsot sem szív sehol, alapjárat rendben gyertyakép is, fogyasztás is.
Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing)
Sehogyan sem jutok előrébb.
Akárhogyan állítom a karburátort 2000-3000 fordulat között gázadásra a motor nem gyorsul hanem lassul.
2 személyel elindulni is veszélyes a lámpánál meg majdnem felborulunk.

-Több féle súbertű
-Több féle fúvóka stb. Azt merem mondani hogy mindent megpróbálam.
Benzinszint rendbenvan, légszűrő rendben van, falsot sem szív sehol, alapjárat rendben gyertyakép is, fogyasztás is.
Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing)

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Üzemanyagellátás
ok
karbi szétszed:
1 nézd meg a szívatót, hogy zár-e rendesen és jó rovátkában van e a részterheléstű(gyertyakép!), ha ez okés(bár gyanús), akkor a továbbiakat kell megnézni.
2 fúvókák ki mérő-projektoron vagy optikai mérőgépen ellenőrizni kell az átmérőiket, hogy olyan van-e, mint amilyen a te karburátor típusodba való. A részterhelés tűt is körbe kell mérni, ha nem gyári van(C6). Ha visszaolvasol a részterheléstűről korábban értekeztek a skacok, hogy mik a helyes méretei és mik a tünetek, ha nem.
-ha meg nem tudsz mérni, akkor a haver karbiát el kell kérni, és szemmel is össze lehet éppen hasonlítani a fúvókák furatait, persze csak ha egyforma a típusa a tiéddel. A részterheléstűt meg egy rendes tolóméterrel is meg lehet mérni.
Aztán ha minden stimmel majd, jól be kell állítani az alapjáratot, mert az alapvető a fogyasztásra nézve és jó lesz az.
Remélem nem hagytam ki semmit, de majd kijavítanak, ha igen.
ui: biztos biztos, hogy jó az üa szinted? Tűszelep rendesen zár?
karbi szétszed:
1 nézd meg a szívatót, hogy zár-e rendesen és jó rovátkában van e a részterheléstű(gyertyakép!), ha ez okés(bár gyanús), akkor a továbbiakat kell megnézni.
2 fúvókák ki mérő-projektoron vagy optikai mérőgépen ellenőrizni kell az átmérőiket, hogy olyan van-e, mint amilyen a te karburátor típusodba való. A részterhelés tűt is körbe kell mérni, ha nem gyári van(C6). Ha visszaolvasol a részterheléstűről korábban értekeztek a skacok, hogy mik a helyes méretei és mik a tünetek, ha nem.
-ha meg nem tudsz mérni, akkor a haver karbiát el kell kérni, és szemmel is össze lehet éppen hasonlítani a fúvókák furatait, persze csak ha egyforma a típusa a tiéddel. A részterheléstűt meg egy rendes tolóméterrel is meg lehet mérni.
Aztán ha minden stimmel majd, jól be kell állítani az alapjáratot, mert az alapvető a fogyasztásra nézve és jó lesz az.
Remélem nem hagytam ki semmit, de majd kijavítanak, ha igen.
ui: biztos biztos, hogy jó az üa szinted? Tűszelep rendesen zár?
Re: Üzemanyagellátás
az a helyzet hogy a haver gépe ezen az úton egyszerre tankolva egyforma tempónál 4.6l jött ki. csak ennyi a problémám.ötvöscsöpi írta:Nekem ugyan nincs 250esem, de ha megnézed a motor leírásában a fogyasztási görbéket, akkor láthatod, h a 6 liter/100km az teljesen reális fogyasztás 100-as tempóval való hosszú motorozás után a ts250 és etz250-nél.dudi írta:sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Üzemanyagellátás
A stihl 2t olaj hosszútávon még kárt is okozhat a motorban, túl alacsony a lobbanáspontja az olajnak és a viszkozitása sem megfelelő.Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
A hardt olaj az mehet bele.
Amúgy repsol moto town 2t, mol sprint 2t, eni ride scooter 2t: ezek olcsók(1500-1600ft) és mehetnek bele.
Nagyon nem javaslom az agip 2t sm olajt, és az agip mix 2t olajt sem, mol arol 2t..... És észnél kell lenni a szuper full szintetikus 2t olajokkal is, mert attól, hogy drága, még nem biztosan jó mz-be és kárt csinálhat.
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Üzemanyagellátás
Nekem ugyan nincs 250esem, de ha megnézed a motor leírásában a fogyasztási görbéket, akkor láthatod, h a 6 liter/100km az teljesen reális fogyasztás 100-as tempóval való hosszú motorozás után a ts250 és etz250-nél.dudi írta:sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek


-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Üzemanyagellátás
eddig sem arol 2 t vel hazsnáltam,avval max csak szörpöt iszok mert annyit is ér...Lóri írta:Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
Fűrészbe való olaj a fűrészbe kell! A zümmögőben nem ég e, illetve nincs indok arra, hogy ezt a magasfordulatú olajat alkalmazzuk a motorba! Ha olaj, akkor repsol, mol 2t sprint. Amit ne: arol 2t és favorit 2t. De olvass vissza, ki van ez vesézve rendesen.

eddig elf szintetikus olajjal jártam,de azt most nem tudok szerezni,aztán most próbálgatom az olajakat,de végülis majdnem mind1 csak ne favorit vagy arol legyen.
köszönöm a választ!

Re: Üzemanyagellátás
Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
Fűrészbe való olaj a fűrészbe kell! A zümmögőben nem ég e, illetve nincs indok arra, hogy ezt a magasfordulatú olajat alkalmazzuk a motorba! Ha olaj, akkor repsol, mol 2t sprint. Amit ne: arol 2t és favorit 2t. De olvass vissza, ki van ez vesézve rendesen.

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Üzemanyagellátás
orosz gyártmány IZS jupiter vagy IZS szeturnuszra váló,sexi22 írta:Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
A viz szalad, a kő marad!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Bocs a kérdésért, de minek kinlódsz vele, ha nem az MZ-hez gyártották.sexi22 írta:Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
Rengeteg karburátor van még mindig, de van utángyártott is. BVF, Bing
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a tanácsot akkor pontosan be fogom tartani az előírt mennyiséget, vagy ha soknak érzem csökkentem.
Hamarabb találtam mint gondoltam az első utamba eső Mol kúton volt,bár a kutas srácnak fogalma nem volt,hogy mit akarok,amikor megmutattam neki a polcon akkor megkérdezte hogy ez mire való.
Még nem öntöttem a benzinbe mert emiatt a gyönyörű időjárás miatt nem volt alkalmam motorozni,hátha holnap kisüt a nap.
Hamarabb találtam mint gondoltam az első utamba eső Mol kúton volt,bár a kutas srácnak fogalma nem volt,hogy mit akarok,amikor megmutattam neki a polcon akkor megkérdezte hogy ez mire való.

Még nem öntöttem a benzinbe mert emiatt a gyönyörű időjárás miatt nem volt alkalmam motorozni,hátha holnap kisüt a nap.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Szia Patrik !
Szó szerint régi motoros vagyok, bár itt a klubban új. A FIMOL-t még a 80-as évek közepén-végén nagyon ajánlották a kétütemű motorok hengerfúrás utáni bejáratásához. Az adagolással viszont vigyázni kell, mert való igaz, hogy a motor szempontjából javítja az üzemanyagot, viszont ha sokat töltesz a benzinbe a porlasztás romlik. Abban az időben használtuk még a váltóba is, sokat finomított rajta.
Szó szerint régi motoros vagyok, bár itt a klubban új. A FIMOL-t még a 80-as évek közepén-végén nagyon ajánlották a kétütemű motorok hengerfúrás utáni bejáratásához. Az adagolással viszont vigyázni kell, mert való igaz, hogy a motor szempontjából javítja az üzemanyagot, viszont ha sokat töltesz a benzinbe a porlasztás romlik. Abban az időben használtuk még a váltóba is, sokat finomított rajta.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Ki akarom próbálni a fimolt a motoromba,eddig soha nem használtam nincs vele tapasztalatom ígyhát utána olvasgattam.
Ettől csak jól elbizonytalanodtam sok jót és rosszat olvastam róla,itt az oldalon sem volt egyhangú a vélemény,de a jó volt döntő többségben ha a nagy egészet nézem. Így akadtam erre egy trabis fórumon:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109
"FIMOL nem csak súrlódáscsökkentő hatású, 100% az üzemanyag szerkezetét is megváltoztatja ( az olaj, és így az üzemanyag is sokkal jobban ég el ),
talán pont a finom grafit tartalma révén az üzemanyag "lazább" porózusabb állagú lesz..."
(persze a messziről jött ember...
)
Na ezzel lehet,hogy nem sok újat mondtam a tapasztaltabbaknak,de ezek alapján úgy döntöttem használni fogom,a következő felújításnál kiderül az igazság.
(remélem jó sokára)
Ki akarom próbálni a fimolt a motoromba,eddig soha nem használtam nincs vele tapasztalatom ígyhát utána olvasgattam.
Ettől csak jól elbizonytalanodtam sok jót és rosszat olvastam róla,itt az oldalon sem volt egyhangú a vélemény,de a jó volt döntő többségben ha a nagy egészet nézem. Így akadtam erre egy trabis fórumon:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109
"FIMOL nem csak súrlódáscsökkentő hatású, 100% az üzemanyag szerkezetét is megváltoztatja ( az olaj, és így az üzemanyag is sokkal jobban ég el ),
talán pont a finom grafit tartalma révén az üzemanyag "lazább" porózusabb állagú lesz..."
(persze a messziről jött ember...

Na ezzel lehet,hogy nem sok újat mondtam a tapasztaltabbaknak,de ezek alapján úgy döntöttem használni fogom,a következő felújításnál kiderül az igazság.
(remélem jó sokára)

Re: Üzemanyagellátás
Mi a helyzet az utángyártott karburátorokban lévő tűkkel,mondjuk egy normálisabb német karbi?
Azokban csak használható tű van vagy ha vesz egyet az ember azzal is csak szenved?
Mert ha azok használhatóak akkor csak belehet szerezni valahonnan olyan tűt nem?
Azokban csak használható tű van vagy ha vesz egyet az ember azzal is csak szenved?
Mert ha azok használhatóak akkor csak belehet szerezni valahonnan olyan tűt nem?
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Akkor ezek szerint jó a rajz, amit valaki feltöltött előttem. Az alapján csinálok majd egy tűt, és megírom, hogy milyen lett.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Motorozz erre, és hozz egy komplett mérőlabort, én is csak tolómérővel mérek, viszont párszor megcsináltam, hogy leírható méreteket kapjak, jó lenne precízebben leméretezni, de úgy gondolom a százados pontosság elég ebben az esetben, ha már közelít, akkor a pozícióval/benzinszintel lehet korrigálni a bekarburálás során. A tizedes "pontossággal"van gondunk. 0.05 mm-t kopott tűvel nagyon másképp kapja az anyagot a motor.Miklós_88 írta:Én is láttam amit MrDok leírt, és el is hiszem neki, de egy mérés nem mérés.
Legalább még egy másik, független mérési eredmény is kellene, hogy biztos legyek a dolgomban.
És ha már erre jársz, ki is próbálhatod a mintaként alapul vett tűt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Igazad van, érthető, de szerintem nem a hornyok a lényegesek az esetünkben, hanem a tű kúpossága.zsakfos írta: Mit nem lehet ezen érteni?Teljesen értelmezhető.Az már más kérdés hogy ahogy körülirtad,a méretezése nem biztos hogy jó.
Adott egy 2,5 mm átmérőjű és 70,5 mm hosszú tű,amit 41,5 mm-re a végétől egyeneletesen leesztergálnak kúposra úgy hogy a végén az átmérő 1,2 mm-re jöjjön ki.
Most a tűtartó lemez hornyait nem részletezném.
Ehhez viszont kezdeti és hosszméretet ad meg, ami jó alap az esztergán, de ellenőrizni a saját tűdet nem tudod vele.
A kúp egyenletes, a felső részén csípték le a sarkát, átmenetet képezve a kúpos és hengeres felület között.
Gyári- nem gyári: ha már láttál párat nem kérdezed.........
Kopás: elég szépen el tud kopni, a tű és a tűs fúvóka is idővel, több anyagot engedve a motorba
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Zsakfos, kérlek mérd meg nekem a te súbertűdet, amit találtál. Elég lesz tolómérővel is, hogy stimmelnek-e a táblázatban szereplő méretek. Az tized mm pontosan tud mérni, annyi meg itt elég a táblázattal való összehasonlításhoz.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Persze, a kézikönyvben benne van:Tri-Ton írta:Sziasztok !
A csatolt táblázat szerint van C3 és C6 tipusú is. Ezek hosszra és átmérőre is különböznek. Azt lenne jó tudni, hogy melyik mihez való. Hisz hiába teszünk gyári C6-ot a C3 helyére, mert kisebb, könnyen befér de nem lesz jó. Tud valaki motor, vagy karburátor tipust mondani a tűkhöz ?

Kis TS C3, nagy TS C6. ETZ-ket nem tudom, olyanom nincs.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok !
A csatolt táblázat szerint van C3 és C6 tipusú is. Ezek hosszra és átmérőre is különböznek. Azt lenne jó tudni, hogy melyik mihez való. Hisz hiába teszünk gyári C6-ot a C3 helyére, mert kisebb, könnyen befér de nem lesz jó. Tud valaki motor, vagy karburátor tipust mondani a tűkhöz ?
A csatolt táblázat szerint van C3 és C6 tipusú is. Ezek hosszra és átmérőre is különböznek. Azt lenne jó tudni, hogy melyik mihez való. Hisz hiába teszünk gyári C6-ot a C3 helyére, mert kisebb, könnyen befér de nem lesz jó. Tud valaki motor, vagy karburátor tipust mondani a tűkhöz ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Még a végén kiderül, hogy a világ legnagyobb biznisze az MZ súbertűk hamisítása és mindannyian egy nagy átverés részesei vagyunk.....zsakfos írta:Na ez az.Honnan tudható hogy nem ütötték bele az utángyártottba is a C6 jelölést?m-tom írta: A gyáriba tutira bele van ütve, hogy C6..... persze, lehet, hogy egy jobban sikerült utángyártottba is.....![]()
Nekem van egy olyan tűm amibe bele van ütve a C6 és még a színe is olyan régies(patinás),szóval nagy valószínűséggel gyári.
Szívesen megmérem ha kell,bár itthon ez nem egyszerű mérőeszköz hiányában.Csak tolómérőm van,de az ilyen méreteknél nem egészen pontos.

Van-e köztünk valaki, aki ezek után meri azt állítani, hogy eredeti súbertűje van?

- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Első körben azt kellene megnézni, hogy a kúpos rész alkotója egyenes, vagy görbe. Tedd egy sík valamire a súbertű kúpos részét, és tartsd a fény felé. Ha nem látszik fényrész, akkor sík a kúp alkotója. Ez az egyszerűbb eset, mert akkor elég csak a kúp kezdőpontját, illetve vég átmérőjét lemérni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Na ez az.Honnan tudható hogy nem ütötték bele az utángyártottba is a C6 jelölést?m-tom írta: A gyáriba tutira bele van ütve, hogy C6..... persze, lehet, hogy egy jobban sikerült utángyártottba is.....

Nekem van egy olyan tűm amibe bele van ütve a C6 és még a színe is olyan régies(patinás),szóval nagy valószínűséggel gyári.
Szívesen megmérem ha kell,bár itthon ez nem egyszerű mérőeszköz hiányában.Csak tolómérőm van,de az ilyen méreteknél nem egészen pontos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
A gyáriba tutira bele van ütve, hogy C6..... persze, lehet, hogy egy jobban sikerült utángyártottba is.....zsakfos írta:Na már csak azt kellene tudni,hogy mik a gyári tű ismérvei?
Honnan lehet tudni hogy melyik gyári és melyik utángyártott?
Van a gyári tűn bármiféle jelölés amiből egyértelműen kiderül?
Ugyanis nekem is van egy C6 tűm,ami szerintem gyári,de mivel én sem a boltban vettem a motort újonnnan,így csak gyanitom,mert "olyan gyárinak" tűnő.
A másik kérdés az,hogy egy tű mennyire kopik az évek során?Kopik egyáltalán?Mert ha igen,akkor a mérések pontatlanok lesznek továbbra is.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Na már csak azt kellene tudni,hogy mik a gyári tű ismérvei?
Honnan lehet tudni hogy melyik gyári és melyik utángyártott?
Van a gyári tűn bármiféle jelölés amiből egyértelműen kiderül?
Ugyanis nekem is van egy C6 tűm,ami szerintem gyári,de mivel én sem a boltban vettem a motort újonnnan,így csak gyanitom,mert "olyan gyárinak" tűnő.
A másik kérdés az,hogy egy tű mennyire kopik az évek során?Kopik egyáltalán?Mert ha igen,akkor a mérések pontatlanok lesznek továbbra is.
Honnan lehet tudni hogy melyik gyári és melyik utángyártott?
Van a gyári tűn bármiféle jelölés amiből egyértelműen kiderül?
Ugyanis nekem is van egy C6 tűm,ami szerintem gyári,de mivel én sem a boltban vettem a motort újonnnan,így csak gyanitom,mert "olyan gyárinak" tűnő.
A másik kérdés az,hogy egy tű mennyire kopik az évek során?Kopik egyáltalán?Mert ha igen,akkor a mérések pontatlanok lesznek továbbra is.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Én is láttam amit MrDok leírt, és el is hiszem neki, de egy mérés nem mérés.
Legalább még egy másik, független mérési eredmény is kellene, hogy biztos legyek a dolgomban.
Legalább még egy másik, független mérési eredmény is kellene, hogy biztos legyek a dolgomban.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Őőő: Ez szerintem a kúpos részre vonatkozik:Miklós_88 írta:Most már értem akkor, miért nem tudom rendesen beállítani a karburátoromat.
Kiszereltem a benne levő súbertűt, és összemértem a rajzi méretekkel. Az eredmény elég lesújtó.![]()
A hossza, illetve a recék helyzete egyezik meg egyedül, minden más rossz.
Az átmérője csak 2,4 mm, illetve a kúpos része is vagy 4 mm-el rövidebb, később kezd el szűkülni és a kúpszöge is más.
Pest környékén csak ugyanezt a rossz darabot lehet kapni, összemértem vagy 10 darabot, különböző boltokból, és mind rossz volt. Még az is, amit MrDok linkelt be.![]()
Hihetetlen, hogy nem lehet normális tűt szerezni, és emiatt szívunk.
Viszont volna egy javaslatom:
Ha valakinek van egy valóban gyári súbertűje, írja meg nekem légyszíves a kúpos rész méreteit, és én az alapján legyártok egyet bronzból. Gyanítom, hogy nem egyszerű kúpról van szó, hanem valami görbét lehet fektetni a mérési pontokra.
A gyártás után természetesen megírom a tapasztalatokat, és ha minden rendben van, kezdődhet a sorozat gyártás
Szűkülni kezd: 43mm-nél
45-> 2.36mm
50-> 2.10mm
55-> 1.84mm
60-> 1.58mm
65-> 1.32mm
70->1.08mm
Ha valakinek van kedve, számolja ki, hogy ez most egyenletes szűkülés vagy nem...
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Most már értem akkor, miért nem tudom rendesen beállítani a karburátoromat.
Kiszereltem a benne levő súbertűt, és összemértem a rajzi méretekkel. Az eredmény elég lesújtó.
A hossza, illetve a recék helyzete egyezik meg egyedül, minden más rossz.
Az átmérője csak 2,4 mm, illetve a kúpos része is vagy 4 mm-el rövidebb, később kezd el szűkülni és a kúpszöge is más.
Pest környékén csak ugyanezt a rossz darabot lehet kapni, összemértem vagy 10 darabot, különböző boltokból, és mind rossz volt. Még az is, amit MrDok linkelt be.
Hihetetlen, hogy nem lehet normális tűt szerezni, és emiatt szívunk.
Viszont volna egy javaslatom:
Ha valakinek van egy valóban gyári súbertűje, írja meg nekem légyszíves a kúpos rész méreteit, és én az alapján legyártok egyet bronzból. Gyanítom, hogy nem egyszerű kúpról van szó, hanem valami görbét lehet fektetni a mérési pontokra.
A gyártás után természetesen megírom a tapasztalatokat, és ha minden rendben van, kezdődhet a sorozat gyártás
Kiszereltem a benne levő súbertűt, és összemértem a rajzi méretekkel. Az eredmény elég lesújtó.

A hossza, illetve a recék helyzete egyezik meg egyedül, minden más rossz.
Az átmérője csak 2,4 mm, illetve a kúpos része is vagy 4 mm-el rövidebb, később kezd el szűkülni és a kúpszöge is más.
Pest környékén csak ugyanezt a rossz darabot lehet kapni, összemértem vagy 10 darabot, különböző boltokból, és mind rossz volt. Még az is, amit MrDok linkelt be.

Hihetetlen, hogy nem lehet normális tűt szerezni, és emiatt szívunk.
Viszont volna egy javaslatom:
Ha valakinek van egy valóban gyári súbertűje, írja meg nekem légyszíves a kúpos rész méreteit, és én az alapján legyártok egyet bronzból. Gyanítom, hogy nem egyszerű kúpról van szó, hanem valami görbét lehet fektetni a mérési pontokra.
A gyártás után természetesen megírom a tapasztalatokat, és ha minden rendben van, kezdődhet a sorozat gyártás

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Mit nem lehet ezen érteni?Teljesen értelmezhető.Az már más kérdés hogy ahogy körülirtad,a méretezése nem biztos hogy jó.
Adott egy 2,5 mm átmérőjű és 70,5 mm hosszú tű,amit 41,5 mm-re a végétől egyeneletesen leesztergálnak kúposra úgy hogy a végén az átmérő 1,2 mm-re jöjjön ki.
Most a tűtartó lemez hornyait nem részletezném.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Az tény megváltás lenne ha le lehetne gyártatni méretpontos tűket... 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A tűkérdéshez:
C6, avagy egy részterheléstű esete a részleges pontossággal.
Részterheléstű méretezése:
Aki ezt érti, annak gratulálok, de az sem használ, mert a méretei nem teljesen pontosak.
Adott egy gyári, kopásmentes C6-os részterheléstű. Kopásmentes karbiban a motorba szerelve, jó gázreakciókkal, minden tartományban jó üzemanyagellátással. Nosza, méretezzük csak le, hátha segít más MZ-sen is. Talán kevesebb lesz a megragadó, vagy kezelhetetlen viselkedésű motor.
A gyári méretei:
BVF C6 részterheléstű méretei újszerű gyári alapján
Hossza: 70.84mm Alsó rovátka: 10.30mm Átmérője: 2.50mm
Szűkülni kezd: 43mm-nél 45-> 2.36mm 50-> 2.10mm 55-> 1.84mm 60-> 1.58mm 65-> 1.32mm 70->1.08mm
Mintaként van még egy pár kopott eredeti, rosszul méretezett kisipari, és egy elég jó kiindulási alap közelítő méretekkel.
-A kopott gyári főleg a 35-45mm körüli részen látható kopás, de a tű kúpos része sem egyenletes átmérőjű körkörösen. Kis gázállásnál ömlik az anyag a motorba, mintha szivatóval menne.
-Hibás kisipari: átmérője 2.45mm, amivel sosem lehet normális beállítást elérni.

-Jó alap, a képen is látható darab, közelítő méretekkel. Jellegzetessége, hogy a megmunkálása bordásra sikeredett, érezni a felület recéit, látszik is. A kúpos rész határa szöget zár be a felső résszel, nincs letörve a „sarka”.
Méretei majdnem jók, csak egy kicsit hosszabb, egy kicsit vastagabb, a kúpos rész átmérői azonos távolságban nem azonosak a gyárival, és a két tesztpéldány sem volt egyforma. Egy kis csiszolással ebből hozható ki a legjobb eredmény. 0.05 mm már nagyon nagy eltérés, 1-2 század lehet a pontatlanság az átmérőkben, adott magasságban.
C6, avagy egy részterheléstű esete a részleges pontossággal.
Részterheléstű méretezése:

Aki ezt érti, annak gratulálok, de az sem használ, mert a méretei nem teljesen pontosak.
Adott egy gyári, kopásmentes C6-os részterheléstű. Kopásmentes karbiban a motorba szerelve, jó gázreakciókkal, minden tartományban jó üzemanyagellátással. Nosza, méretezzük csak le, hátha segít más MZ-sen is. Talán kevesebb lesz a megragadó, vagy kezelhetetlen viselkedésű motor.
A gyári méretei:
BVF C6 részterheléstű méretei újszerű gyári alapján
Hossza: 70.84mm Alsó rovátka: 10.30mm Átmérője: 2.50mm
Szűkülni kezd: 43mm-nél 45-> 2.36mm 50-> 2.10mm 55-> 1.84mm 60-> 1.58mm 65-> 1.32mm 70->1.08mm
Mintaként van még egy pár kopott eredeti, rosszul méretezett kisipari, és egy elég jó kiindulási alap közelítő méretekkel.
-A kopott gyári főleg a 35-45mm körüli részen látható kopás, de a tű kúpos része sem egyenletes átmérőjű körkörösen. Kis gázállásnál ömlik az anyag a motorba, mintha szivatóval menne.
-Hibás kisipari: átmérője 2.45mm, amivel sosem lehet normális beállítást elérni.

-Jó alap, a képen is látható darab, közelítő méretekkel. Jellegzetessége, hogy a megmunkálása bordásra sikeredett, érezni a felület recéit, látszik is. A kúpos rész határa szöget zár be a felső résszel, nincs letörve a „sarka”.
Méretei majdnem jók, csak egy kicsit hosszabb, egy kicsit vastagabb, a kúpos rész átmérői azonos távolságban nem azonosak a gyárival, és a két tesztpéldány sem volt egyforma. Egy kis csiszolással ebből hozható ki a legjobb eredmény. 0.05 mm már nagyon nagy eltérés, 1-2 század lehet a pontatlanság az átmérőkben, adott magasságban.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Jesszus! Ettől szebbet csinálok otthon egy tolómérővel, fúróval meg smirglivel.

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Karburálás tapasztalatok
Az internet bugyraiból az alábbi kép került elő az imént:m-tom írta: Csatlakozom a doktor úrhoz!
Ha valaki birtokában van az egyetemes tudásnak, a jó súbertű pontos méreteinek, finom hajlatainak, gömbölyűségeinek, selymességének, ízének - színének - szagának ismeretében ugyan tegye már közkinccsé mások bajainak orvoslására....
Már-már mániákusan gyűjtöm a súbertűket (persze utángyártott), de az igazira még nem akadtam...... Ez lenne a (súber)tűt a szénakazalban effektus?
A beteg nép nevében

Kiindulási alapnak talán jó lesz...
Egyébként a Dellortoba keresek X-es kétütemű tűt, ehhez kerestem méreteket.

Nahát-nahát, úgy tűnik, X18-as tű kell nekem a PHBH30-ba, hogy pontosan a gyári értékeket tudja.

http://robogoalkatresz.eu/spaw3/empty/d ... _w_pdf.pdf
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Olyan gondom van, hogy hideg motornál indításkor néha kihagy a gyújtás. Legalábbis olyan, mintha kihagyna. Minden vezetéket és csatlakozást átvizsgálta., új megszakító, új kondenzátor, új trafó, ús saruk ezeken, de még mindig csinálja. Bemelegedve alapjáraton is néha fogja magát és leáll. Lehet ez üzemanyag probléma? Mondjuk eltömődött alapjárati fúvóka vagy hasonlók?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Karburálás tapasztalatok
Csatlakozom a doktor úrhoz!MrDok írta: Üdv!
Köszi az írást a nép nevében!![]()
Egy megjegyzés: az 50-es alapjárati fúvóka kicsit nagy lehet, 45-ös az előírt de ez persze függ a karbi állapotától, kopottabba nagyobb jó.
Ha a tűket próbálgatással méretezted pontosra, jó lenne a használható méretekkel egy rajz, hátha segítenél jó pár hasonló problémával küzdő márkatársnak......... (arra az esetre, ha valaki a kopott gyári helyére betesz egy szép új tűt, aztán nagyon nem megy a motor.........), mert mint tudjuk, a méret a lényeg.![]()
Ha valaki birtokában van az egyetemes tudásnak, a jó súbertű pontos méreteinek, finom hajlatainak, gömbölyűségeinek, selymességének, ízének - színének - szagának ismeretében ugyan tegye már közkinccsé mások bajainak orvoslására....
Már-már mániákusan gyűjtöm a súbertűket (persze utángyártott), de az igazira még nem akadtam...... Ez lenne a (súber)tűt a szénakazalban effektus?
A beteg nép nevében
Re: Üzemanyagellátás
A napokban fogok feltenni rajzot a pontos méretekkel.
Ma délután még tesztelek vagy kettőt szerintem.
Súbertűt úgy érdemes venni (ha nincsen csomagolva) kérni a boltba vagy 6ot és tolómérővel megmérni legalább a hosszát.
Némelyiknél elég komoly külömbésgek vannak szó szerint ahány annyi féle. A rovátkák is valamelyiknél vastagabb, vékonyabb..
Nehéz megérteni ha volt egy méret, egy "szám" az 1980as években aztmondtuk hogy pl.: 2,35 az most miért 2,24
Az hogy az anyag minősége gyenge az egy dolog de a számok valamint mértékegységek nem változtak kár hogy nemtudják betartani.

Ma délután még tesztelek vagy kettőt szerintem.

Súbertűt úgy érdemes venni (ha nincsen csomagolva) kérni a boltba vagy 6ot és tolómérővel megmérni legalább a hosszát.
Némelyiknél elég komoly külömbésgek vannak szó szerint ahány annyi féle. A rovátkák is valamelyiknél vastagabb, vékonyabb..
Nehéz megérteni ha volt egy méret, egy "szám" az 1980as években aztmondtuk hogy pl.: 2,35 az most miért 2,24
Az hogy az anyag minősége gyenge az egy dolog de a számok valamint mértékegységek nem változtak kár hogy nemtudják betartani.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára seagateh 2014.05.07. 11:35-kor.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Karburálás tapasztalatok
Üdv!seagateh írta:Tisztelt fórumozók!
Néhány tapasztalatomat szeretném megosztani veletek amivel hetek óta küzdök.
Vásároltam néhány súbertűt. A képeken fog látszani százados tűrésnél itt TIZEDES! problémák is akadnak a kisipari munka remekműveivel. Általánosíthatnék is az utángyártott alkatrészek minősége egy nagy ló**** de hát ezt szerintem mindenkini tudja![]()
![]()
Köszi az írást a nép nevében!

Egy megjegyzés: az 50-es alapjárati fúvóka kicsit nagy lehet, 45-ös az előírt de ez persze függ a karbi állapotától, kopottabba nagyobb jó.
Ha a tűket próbálgatással méretezted pontosra, jó lenne a használható méretekkel egy rajz, hátha segítenél jó pár hasonló problémával küzdő márkatársnak......... (arra az esetre, ha valaki a kopott gyári helyére betesz egy szép új tűt, aztán nagyon nem megy a motor.........), mert mint tudjuk, a méret a lényeg.


Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Karburálás tapasztalatok
Na most már értem, hogy miért nem volt nekem se jó a gyárilag előírt benzinszint. Túl magas volt, szivárgott a benzin a tömítésnél, meg sokat is kapott, nagyon sötét barna gyertya, szinte fekete, a fogyasztásom meg nem ment 5 l alá. Lentebb vittem és azóta nekem is jó. Mindig tanul valamit az ember.seagateh írta: Mivel az utángyártott úgyszók súlya közel sem egyegyznek meg gyárival ez a szerízkönyvben előírt "27-28 /- 33 mm" nekem teljesen rossz eredményt hozott.(Magas benzinszint, folyt a benzin a túlfolyón stb.)
Karburálás tapasztalatok
Tisztelt fórumozók!
Néhány tapasztalatomat szeretném megosztani veletek amivel hetek óta küzdök.
Vásároltam néhány súbertűt. A képeken fog látszani százados tűrésnél itt TIZEDES! problémák is akadnak a kisipari munka remekműveivel. Általánosíthatnék is az utángyártott alkatrészek minősége egy nagy ló**** de hát ezt szerintem mindenkini tudja
pl a súbertűk íme:

Elég jelentős.
Az egyik viszonylagosan valamire való tűnek a kúpját állványos fúrógépbe egy 500as, 1000res majd 2000res csiszolópapírral megformáztam használhatóra. (Ezt eléggé finoman kell. Akinek nincs jó szerelő vénája az inkább bízza szakira.) ((Több próbakör után érzésre kell "esztergányolni":) hogy hol kap keveset a motor))

Végül az állandó tű csörgést úgy oldottam meg, hogy a súberlyukat megnagyobbítottam 0,5mm -el és egy megfelelő méretű rézdrótot leblankoltam, ráhúztam a tűre majd így feszesen de érzésre toltam bele a súberbe.
Előtte a súber maga nem csörgött csak a tű de az annyira, hogy meglehetett zavarodni még a környéken is.


A sikerek öröme:
Adott egy jól működő blokk. (nem szimmeringes, nem csörög-csattog)
Gyújtás: optikai jeladós, tranzisztoros (Nagyon sokat számít) [Brisk N14YC gyertya jobban bernyúlik az égéstérbe nekem sokkal nyomatékosabb]
Karburátor: gyári 30 N-2-5 (csavaros) fúvókák tű csavarok cserélve, nincsen teljesen szétkopva
((Egy új BING itt 63.000 Ft. rendelésre))
2 személyel 50 km/h sebességgel 21fogas lánckerékkel gázadásra megindul normálisan. Nem horkol, nem kell pörgetni.
Valamint, 3000 fordulat után nicsen ez a "hírtelen megindul" tehát valamennyire egyenletesebben húz.
rólam tudni kell nemszeretem pörgetni a motort többnyire városba járok így jobban szeretem ha alacsonyabb forulaton is húz.
Fogyasztást nemfogok tudni mondani, nem nézem, nem érdekel. Lényeg hogy rendesen működjön.
Főfúvóka: 125 (ki kell cserélni vissza 130ra)
Alapjárati:50es
Tűszelep:20
Levegőcsavar: mint gyátilag 1 teljes fordulatra nyitva (máshogy nekem nemjó)
Tú felülről számolva a 2. állásba
Benzinszint (nagyon fontos!) a pohárban lévő "felöntésig" Addig kell állítani amíg ez nem pontos!!

Mivel az utángyártott úgyszók súlya közel sem egyegyznek meg gyárival ez a szerízkönyvben előírt "27-28 /- 33 mm" nekem teljesen rossz eredményt hozott.(Magas benzinszint, folyt a benzin a túlfolyón stb.)
Sok sikert mindenkinek!
Néhány tapasztalatomat szeretném megosztani veletek amivel hetek óta küzdök.
Vásároltam néhány súbertűt. A képeken fog látszani százados tűrésnél itt TIZEDES! problémák is akadnak a kisipari munka remekműveivel. Általánosíthatnék is az utángyártott alkatrészek minősége egy nagy ló**** de hát ezt szerintem mindenkini tudja



Elég jelentős.
Az egyik viszonylagosan valamire való tűnek a kúpját állványos fúrógépbe egy 500as, 1000res majd 2000res csiszolópapírral megformáztam használhatóra. (Ezt eléggé finoman kell. Akinek nincs jó szerelő vénája az inkább bízza szakira.) ((Több próbakör után érzésre kell "esztergányolni":) hogy hol kap keveset a motor))

Végül az állandó tű csörgést úgy oldottam meg, hogy a súberlyukat megnagyobbítottam 0,5mm -el és egy megfelelő méretű rézdrótot leblankoltam, ráhúztam a tűre majd így feszesen de érzésre toltam bele a súberbe.
Előtte a súber maga nem csörgött csak a tű de az annyira, hogy meglehetett zavarodni még a környéken is.


A sikerek öröme:
Adott egy jól működő blokk. (nem szimmeringes, nem csörög-csattog)
Gyújtás: optikai jeladós, tranzisztoros (Nagyon sokat számít) [Brisk N14YC gyertya jobban bernyúlik az égéstérbe nekem sokkal nyomatékosabb]
Karburátor: gyári 30 N-2-5 (csavaros) fúvókák tű csavarok cserélve, nincsen teljesen szétkopva
((Egy új BING itt 63.000 Ft. rendelésre))
2 személyel 50 km/h sebességgel 21fogas lánckerékkel gázadásra megindul normálisan. Nem horkol, nem kell pörgetni.
Valamint, 3000 fordulat után nicsen ez a "hírtelen megindul" tehát valamennyire egyenletesebben húz.
rólam tudni kell nemszeretem pörgetni a motort többnyire városba járok így jobban szeretem ha alacsonyabb forulaton is húz.
Fogyasztást nemfogok tudni mondani, nem nézem, nem érdekel. Lényeg hogy rendesen működjön.
Főfúvóka: 125 (ki kell cserélni vissza 130ra)
Alapjárati:50es
Tűszelep:20
Levegőcsavar: mint gyátilag 1 teljes fordulatra nyitva (máshogy nekem nemjó)
Tú felülről számolva a 2. állásba
Benzinszint (nagyon fontos!) a pohárban lévő "felöntésig" Addig kell állítani amíg ez nem pontos!!

Mivel az utángyártott úgyszók súlya közel sem egyegyznek meg gyárival ez a szerízkönyvben előírt "27-28 /- 33 mm" nekem teljesen rossz eredményt hozott.(Magas benzinszint, folyt a benzin a túlfolyón stb.)
Sok sikert mindenkinek!
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég