Lecsúszott egy sarum a biztosítéktábláról
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tudna valaki gyári biztosítéktábláról küldeni képet?
Leellenőrizném a többit is.
Előre is köszi.
Teljesen rendben van a gyári elektronikus gyújtás.Nyugodtan tedd fel.Ne hallgass a szerelőkre.SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Azt nem mondtam, hogy nem működik és nem jó, csak hülyeség, mert ugye ott a megszakító, ami mechanikus alkatrész, igaz így kevésbé kopik, és nem ég be, de mégiscsak egy megszakító! 21. században élünk, már nincs megszakítós gép sehol, csak a régiek!fzooltan írta:Ezt, "nagy örömmel" olvastam,főleg,hogy az általad tervezett megszakító vezérelt gyújtás dolgozik az egyik motoromba, meg az asszony Maruti-jába is.sub-ee írta: " megszakító vezérelt szerintem hülyeség!"
Üdv.:Sub-ee![]()
Ezt, "nagy örömmel" olvastam,főleg,hogy az általad tervezett megszakító vezérelt gyújtás dolgozik az egyik motoromba, meg az asszony Maruti-jába is.sub-ee írta: " megszakító vezérelt szerintem hülyeség!"
Üdv.:Sub-ee
SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Akkor minden rendben!hell írta:
Melegebb, de azt utánna tartja...
Melegebb, de azt utánna tartja...sub-ee írta:Mondjuk 20km után is ugyanolyan meleg, mint 5 perc járás után, vagy tovább melegszik?hell írta:De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Üdv.:Szabolcs
igen melegszikhell írta: Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
Mondjuk 20km után is ugyanolyan meleg, mint 5 perc járás után, vagy tovább melegszik?hell írta:De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Robaa85 írta:Sziasztok.
Van egy MZ ES125/1-es mocink és úgy döntöttünk, hogy a hétvégén elővesszük és felébresztjük ha sikerül. Na most azt kell tudni, hogy kb 15 évet állt. Pár dolog már hiányzik róla és az akksi is halott. Egy fesszabályzó is kellene rá amit meg is találtam itt az oldalon (6v-s). Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a két KY708 dióda helyett használhatok e 1db kapcsoló üzemű tápban lévő gyors diódát? Konkrétan erre a tipusra gondolok: SBL3040PT 40V, 30 Amper. Vagy használjak inkább egy greatz hidat? Valahol láttam, hogy azzal oldották meg. Előre is köszönöm a segítséget.
Robi
hell írta: Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
sub-ee írta:
Nem kéne melegedjen! Főleg nem 5 perc járás után nem kéne meleg legyen!
Üdv.:Sub-ee
Mérjél rajta ellenállás értékeket, abból minden kiderül.Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
Nagyon köszönöm a segítséget!bambi írta:Zöld-1hell írta:Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.
Fekete-15
allllli írta:Etz 250
Tegnap még jó volt mentem vele, semmi baja. Ma beindítom, jár 10 mp-ig normálisan, utána kihagy és leáll. Megint berúgom, beindul, 5 mp múlva leáll és ez így tovább. Gázhúzásra az első 5 mp-ben jól reagál, majd utána nem reagál csak hörög és leáll. A blokk már meleg, tehát nem üzemanyag/szívatás kérdés...szerintem. Minek a tünete ez?
Zöld-1hell írta:Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.
gabika1991 írta:van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S
AceRothstein írta:Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne átalakítani a kis TS-t 12 voltosra?
Valaki esetleg vállal ilyet?
Megrendeltem egyik havernál már állítólag most bontanak egy VFR-t kicsit hamarabb jön a válasz a tiéd lett volna a projekt. De nincs veszve semmi mert ha ebből nem lesz semmi akkor azonnal felkereslek valahogy! Köszönöm a segítőkészségedet. Biztos lesznek akik élni fognak azonnal ezzel a lehetőséggel!sub-ee írta:Nézhetek, nincs akadálya, akinek kell, ír, veszek neki és elküldöm postán, itt gyári Japán trafók vannak, ki is tudom őket mérni, viszek magammal műszert esetleg.hell írta:De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz?![]()
Vagy nem!?
Üdv.:Sub-ee
Tovabbra is fenntartom, hogy jol beallitot karbi eseten egy moci alapjarata lenyegesen nem valtozhat meg. Ja es en 250-rol irok!sub-ee írta:Stephanus, tiéd az 1. értelmes hozzászólás az ügyben, ezt mondom Zudorinak, vagy 2 hete, én láttam a motor vezetékkötegét, nem túl jó, végülis te is ugyanazt mondod amit én, szerintem felesleges még találgatni, egyértelmű köteghiba. A saruk, műanyag szoknyásak, simán fel vannak nyomva a vezetékekre, (a speckó műanyag burkolatos saru saruzó fogóval, ami köztudottan járműtechnikában gyenge megoldás, jobb lenne a sima saru) se forrasztás, se semmi, kissé lötyögős a szerkezet, ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat.Stephanus írta: A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
Üdv.:Sub-ee
5Ah-s akkum van, igaz nekem nem 1100 az alapjaratom, hanem 1400 korul, de azt stabilan tartja akar percekig vilagitassal is.Patrik írta:Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.
Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
Nézhetek, nincs akadálya, akinek kell, ír, veszek neki és elküldöm postán, itt gyári Japán trafók vannak, ki is tudom őket mérni, viszek magammal műszert esetleg.hell írta:De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz?![]()
Vagy nem!?
Stephanus, tiéd az 1. értelmes hozzászólás az ügyben, ezt mondom Zudorinak, vagy 2 hete, én láttam a motor vezetékkötegét, nem túl jó, végülis te is ugyanazt mondod amit én, szerintem felesleges még találgatni, egyértelmű köteghiba. A saruk, műanyag szoknyásak, simán fel vannak nyomva a vezetékekre, (a speckó műanyag burkolatos saru saruzó fogóval, ami köztudottan járműtechnikában gyenge megoldás, jobb lenne a sima saru) se forrasztás, se semmi, kissé lötyögős a szerkezet, ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat.Stephanus írta:A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
Akkor ne csináljam meg az új vezetékköteget, azért kérdezem, mert a fő vezetéket már legyártottam!?zudori írta:9 Ah az akkumlátor teljesítménye. Vadonat új.
Egyébként a lámpaváltó kapcsolóra én is gondoltam, szétszedtem, de ránézésre minden rendben volt. A forrasztások épek, jobban nem akartam bele mászni.
telectronic !
Előre is köszönöm, ha nem boldogulok akkor megszervezzük!
Azok a vékony vezetékek is majdnem tartósan 10A-t el tudnak viselni. itt szimplán a saruzással lesz a gond, újra kell saruzni, vagy kicserélni a vezetékeket valami normálisra (színesre, mert mindegyik fekete és nehezen szerelhető csak a szám jelölésekkel), mert aki átvezetékelte a motort, esztétikusan csinálta meg, csak a kontaktokra és a színválasztásra nem figyelt!telectronic írta:Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.
Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ezért mondtam, hogy ha felviszel egy pozitív szálat a gyújtáskapcsolóhoz, kiderül, hogy az a kábel-e a ludas. Ha nem változik, akkor a kapcsoló és lámpa közti kábeleket kell átnézni.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Szerintem nem. Ha eddig nem ilyen volt, most meg ilyen, akkor szerintem elromlott.zudori írta:Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
Sok sikert neked kedves sunbim biztos megtalálod ott a számításaidat ahova költözni akarsz!sunbim írta:Ideje költözni Hell !hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km!![]()
OFFsunbim írta: Ideje költözni Hell !![]()
Ideje költözni Hell !hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezek szerint ...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég