Elektronika topik - a pokol kapuja
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lecsúszott egy sarum a biztosítéktábláról ,egy vastag piros.
Tudna valaki gyári biztosítéktábláról küldeni képet?
Leellenőrizném a többit is.
Előre is köszi.
Lecsúszott egy sarum a biztosítéktábláról ,egy vastag piros.
Tudna valaki gyári biztosítéktábláról küldeni képet?
Leellenőrizném a többit is.
Előre is köszi.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Teljesen rendben van a gyári elektronikus gyújtás.Nyugodtan tedd fel.Ne hallgass a szerelőkre.SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azt nem mondtam, hogy nem működik és nem jó, csak hülyeség, mert ugye ott a megszakító, ami mechanikus alkatrész, igaz így kevésbé kopik, és nem ég be, de mégiscsak egy megszakító! 21. században élünk, már nincs megszakítós gép sehol, csak a régiek!fzooltan írta:Ezt, "nagy örömmel" olvastam,főleg,hogy az általad tervezett megszakító vezérelt gyújtás dolgozik az egyik motoromba, meg az asszony Maruti-jába is.sub-ee írta: " megszakító vezérelt szerintem hülyeség!"
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Ezt, "nagy örömmel" olvastam,főleg,hogy az általad tervezett megszakító vezérelt gyújtás dolgozik az egyik motoromba, meg az asszony Maruti-jába is.sub-ee írta: " megszakító vezérelt szerintem hülyeség!"
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Szia Ricsi!
Nem tudom hol laksz, de biztos sokat raktak fel a szerelők, és elégedettek vele, azért ajánlották!
Én jeladósat ajánlok csak, megszakító vezérelt szerintem hülyeség!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
SRicsi írta:Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
Kedves Ricsi!
Ez egy fúrcsa kérdés volt!
Még is mit gondolsz, azt mondja, tanácsolja a Szabolcs, hogy ne az övét, hanem másét vegyed?
Szerintem azért hallgass a szerelőkre!
Re: Elektronika
Sub-ee lenne egy kérdésem vettem gyári elektronikus gyújtást de itt ahol lakom a szerelők lebeszéltek hogy feltegyem és a te általad csinált elektronikus gyújtást ajánlották inkább amit a megszakító vezérel. Szerinted melyik legyen? Köszi. SRicsi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor minden rendben!hell írta:
Melegebb, de azt utánna tartja...
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Melegebb, de azt utánna tartja...sub-ee írta:Mondjuk 20km után is ugyanolyan meleg, mint 5 perc járás után, vagy tovább melegszik?hell írta:De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Üdv.:Szabolcs
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ok rendben van tehát akkor ez természetes. Megnyugodtam. A régi nem melegedett ennyire, de ez akkor természetes. Köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika
igen melegszikhell írta: Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mondjuk 20km után is ugyanolyan meleg, mint 5 perc járás után, vagy tovább melegszik?hell írta:De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
Üdv.:Szabolcs
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Robaa85 írta:Sziasztok.
Van egy MZ ES125/1-es mocink és úgy döntöttünk, hogy a hétvégén elővesszük és felébresztjük ha sikerül. Na most azt kell tudni, hogy kb 15 évet állt. Pár dolog már hiányzik róla és az akksi is halott. Egy fesszabályzó is kellene rá amit meg is találtam itt az oldalon (6v-s). Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a két KY708 dióda helyett használhatok e 1db kapcsoló üzemű tápban lévő gyors diódát? Konkrétan erre a tipusra gondolok: SBL3040PT 40V, 30 Amper. Vagy használjak inkább egy greatz hidat? Valahol láttam, hogy azzal oldották meg. Előre is köszönöm a segítséget.
Robi
Használj inkább graetz hidat!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Sziasztok.
Van egy MZ ES125/1-es mocink és úgy döntöttünk, hogy a hétvégén elővesszük és felébresztjük ha sikerül. Na most azt kell tudni, hogy kb 15 évet állt. Pár dolog már hiányzik róla és az akksi is halott. Egy fesszabályzó is kellene rá amit meg is találtam itt az oldalon (6v-s). Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a két KY708 dióda helyett használhatok e 1db kapcsoló üzemű tápban lévő gyors diódát? Konkrétan erre a tipusra gondolok: SBL3040PT 40V, 30 Amper. Vagy használjak inkább egy greatz hidat? Valahol láttam, hogy azzal oldották meg. Előre is köszönöm a segítséget.
Robi
Van egy MZ ES125/1-es mocink és úgy döntöttünk, hogy a hétvégén elővesszük és felébresztjük ha sikerül. Na most azt kell tudni, hogy kb 15 évet állt. Pár dolog már hiányzik róla és az akksi is halott. Egy fesszabályzó is kellene rá amit meg is találtam itt az oldalon (6v-s). Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a két KY708 dióda helyett használhatok e 1db kapcsoló üzemű tápban lévő gyors diódát? Konkrétan erre a tipusra gondolok: SBL3040PT 40V, 30 Amper. Vagy használjak inkább egy greatz hidat? Valahol láttam, hogy azzal oldották meg. Előre is köszönöm a segítséget.
Robi
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
De semennyire sem vagy hogy is van az akkor?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
hell írta: Nagyon köszönöm a segítséget!
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
sub-ee írta:
Nem kéne melegedjen! Főleg nem 5 perc járás után nem kéne meleg legyen!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Első 100km megtettem ezzel a TEC trafóval. Teljesen rendben van remélem így is lesz még jó sokáig. Bár egyszer megállt alattam a gép, de hamar rájöttem értem én, hogy benzin, de mi hajtja és átváltottam tartalékra... A lényeg megy vele a gép mint a rakéta. Kissé melegedik a kezem még azért állja...
Re: Elektronika
Helllo!
Még egykét kérdésem lenne.
Elindult a motor de marhán kerreg a fordulatszám-meghajtónál és nem hajt azzal mit lehet kezdeni szét kell butítanom a motort? Gyújtáskapcsolót nemtudom úgy berakni hogy a kulcs a jelek fele legyen lehet nem belevaló a kapcsoló? tejesen a jelek fölé fordul.
Köszi SRicsi
Még egykét kérdésem lenne.
Elindult a motor de marhán kerreg a fordulatszám-meghajtónál és nem hajt azzal mit lehet kezdeni szét kell butítanom a motort? Gyújtáskapcsolót nemtudom úgy berakni hogy a kulcs a jelek fele legyen lehet nem belevaló a kapcsoló? tejesen a jelek fölé fordul.
Köszi SRicsi
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Mérjél rajta ellenállás értékeket, abból minden kiderül.Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
A megközelítőleg felvet áram meg hogy nem e CDI trafó.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Sziasztok
Egy kérdésem lenne nincs szikra hogyan tudom ellenőrizni hogy a trafó jó e? és hogy egyáltalán van e áram a trafónál?
Egy kérdésem lenne nincs szikra hogyan tudom ellenőrizni hogy a trafó jó e? és hogy egyáltalán van e áram a trafónál?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nagyon köszönöm a segítséget!bambi írta:Zöld-1hell írta:Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.
Fekete-15
Esetleg még annyit szeretnék megtudni mennyire szoktak ezek a japo cuccok melegedni? Beszereltem első szóra indult a gép majd járattam egy 5 percig de érezhető volt melegszik. Nem akarom kigyujtani csak azért kérdezem mennyi a természetes még neki!?
Re: Elektronika
allllli írta:Etz 250
Tegnap még jó volt mentem vele, semmi baja. Ma beindítom, jár 10 mp-ig normálisan, utána kihagy és leáll. Megint berúgom, beindul, 5 mp múlva leáll és ez így tovább. Gázhúzásra az első 5 mp-ben jól reagál, majd utána nem reagál csak hörög és leáll. A blokk már meleg, tehát nem üzemanyag/szívatás kérdés...szerintem. Minek a tünete ez?
Trafó,kondi?
Re: Elektronika
Zöld-1hell írta:Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.
Fekete-15
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Etz 250
Tegnap még jó volt mentem vele, semmi baja. Ma beindítom, jár 10 mp-ig normálisan, utána kihagy és leáll. Megint berúgom, beindul, 5 mp múlva leáll és ez így tovább. Gázhúzásra az első 5 mp-ben jól reagál, majd utána nem reagál csak hörög és leáll. A blokk már meleg, tehát nem üzemanyag/szívatás kérdés...szerintem. Minek a tünete ez?
Tegnap még jó volt mentem vele, semmi baja. Ma beindítom, jár 10 mp-ig normálisan, utána kihagy és leáll. Megint berúgom, beindul, 5 mp múlva leáll és ez így tovább. Gázhúzásra az első 5 mp-ben jól reagál, majd utána nem reagál csak hörög és leáll. A blokk már meleg, tehát nem üzemanyag/szívatás kérdés...szerintem. Minek a tünete ez?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Tehát akkor megvan a kütyü. Már csak néhány óvatos kérdés. Mégpedig melyik lába melyik lenne? A gyertyapipát hogyan lehet levarázsolni róla vagy ez fixen van vagy? 87 évjáratú vfr 750-ről származik, de a pipa mintha új lenne nagyon jó puha gumi és megfordult a fejemben használni kellene ha lehet csak le kellene szedni róla mert rövid a kábel és ez így nem fasza.
Re: Elektronika
Sziasztok, a tsemnek nincs töltése. Több álló, forgórésszel is probálkoztam, nem a fesz szab a hibás, mivel kimértem és nem ad le áramot, legalábbis minimálisat, 0,11-15 v ig, fordulatszámtól függ. De ez semmi. Az álló, forgórész mágneseződik.akksival megnéztem. Kb 1 órája volt töltés. Ameddig le nem állíttottam. Utánna berúgtam és semmi. Ezt játsza. Egyszer van. Egyszer nincs, de leginkább nincs. Vagy ha a kózelbe lenne valaki hozzáértő, és segítene elgurulnék hozzá/ pesmegye szentmártonkáta
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
gabika1991 írta:van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S
Ez szerintem nem gyújtás hiba, hanem a karburátorod beállítása hibás.
Vagy alacsony a benzinszint az úszóban vagy túl kicsi a főfúvókád benne és teljes gázon nem kap elég benzint.
Re: Elektronika
AceRothstein írta:Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne átalakítani a kis TS-t 12 voltosra?
Valaki esetleg vállal ilyet?
Ezt a témát már kiveséztük itt, ha kicsit visszaolvasol megtalálod! De tuti megéri átalakítanod? Mert rengeteg melóval jár, át kell alakítani néhány dolgot. De tőlem jobban tudják a nagyobb szakik ezt, ők majd elmondják...
Üdv: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2014.04.26. 19:19
- MZ-d típusa: TS125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon. Valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne átalakítani a kis TS-t 12 voltosra?
Valaki esetleg vállal ilyet?
Még új vagyok itt a fórumon. Valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne átalakítani a kis TS-t 12 voltosra?
Valaki esetleg vállal ilyet?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Megrendeltem egyik havernál már állítólag most bontanak egy VFR-t kicsit hamarabb jön a válasz a tiéd lett volna a projekt. De nincs veszve semmi mert ha ebből nem lesz semmi akkor azonnal felkereslek valahogy! Köszönöm a segítőkészségedet. Biztos lesznek akik élni fognak azonnal ezzel a lehetőséggel!sub-ee írta:Nézhetek, nincs akadálya, akinek kell, ír, veszek neki és elküldöm postán, itt gyári Japán trafók vannak, ki is tudom őket mérni, viszek magammal műszert esetleg.hell írta:De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? Vagy nem!?
Üdv.:Sub-ee
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Tovabbra is fenntartom, hogy jol beallitot karbi eseten egy moci alapjarata lenyegesen nem valtozhat meg. Ja es en 250-rol irok!sub-ee írta:Stephanus, tiéd az 1. értelmes hozzászólás az ügyben, ezt mondom Zudorinak, vagy 2 hete, én láttam a motor vezetékkötegét, nem túl jó, végülis te is ugyanazt mondod amit én, szerintem felesleges még találgatni, egyértelmű köteghiba. A saruk, műanyag szoknyásak, simán fel vannak nyomva a vezetékekre, (a speckó műanyag burkolatos saru saruzó fogóval, ami köztudottan járműtechnikában gyenge megoldás, jobb lenne a sima saru) se forrasztás, se semmi, kissé lötyögős a szerkezet, ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat.Stephanus írta: A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
Üdv.:Sub-ee
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
5Ah-s akkum van, igaz nekem nem 1100 az alapjaratom, hanem 1400 korul, de azt stabilan tartja akar percekig vilagitassal is.Patrik írta:Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.
Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
Dreamer
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,...ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat. ... ,,
SSszabi!!
A kis ellenállású, jó kontaktú köteg fontos! Igen cseréljük ha rossz! Mert tűzveszélyes is lehet.
De ha melegszik a fém, az ellenállása NŐ, tehát csökken a rajta átfolyó áram, ugyanazon feszültség melett. Tehát a fogyasztóra jutó teljesítmény is csökken.
Ha szilícium lenne ez a vezető, akkor nőne az áram, ez okozza a szilicium tranzisztorok hőmegfutását.
Ha felkapcsolod az izzólámpádat, miért áll be egy fényerőre? Mert a melegedés ,izzás hatására nő a wolframszál ellenállása, és így már nem nő tovább a rajta átfolyó áram, beáll egy állandó értékre. Ha fordítva lenne, a végtelenségig nőne az áramfelvétel.
SSszabi!!
A kis ellenállású, jó kontaktú köteg fontos! Igen cseréljük ha rossz! Mert tűzveszélyes is lehet.
De ha melegszik a fém, az ellenállása NŐ, tehát csökken a rajta átfolyó áram, ugyanazon feszültség melett. Tehát a fogyasztóra jutó teljesítmény is csökken.
Ha szilícium lenne ez a vezető, akkor nőne az áram, ez okozza a szilicium tranzisztorok hőmegfutását.
Ha felkapcsolod az izzólámpádat, miért áll be egy fényerőre? Mert a melegedés ,izzás hatására nő a wolframszál ellenállása, és így már nem nő tovább a rajta átfolyó áram, beáll egy állandó értékre. Ha fordítva lenne, a végtelenségig nőne az áramfelvétel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.04.25. 22:57-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nézhetek, nincs akadálya, akinek kell, ír, veszek neki és elküldöm postán, itt gyári Japán trafók vannak, ki is tudom őket mérni, viszek magammal műszert esetleg.hell írta:De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? Vagy nem!?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Stephanus, tiéd az 1. értelmes hozzászólás az ügyben, ezt mondom Zudorinak, vagy 2 hete, én láttam a motor vezetékkötegét, nem túl jó, végülis te is ugyanazt mondod amit én, szerintem felesleges még találgatni, egyértelmű köteghiba. A saruk, műanyag szoknyásak, simán fel vannak nyomva a vezetékekre, (a speckó műanyag burkolatos saru saruzó fogóval, ami köztudottan járműtechnikában gyenge megoldás, jobb lenne a sima saru) se forrasztás, se semmi, kissé lötyögős a szerkezet, ezeken a pontokon melegszik, és ezért megnövekszik az áramfelvétel is, így nő a generátor fékező hatása, és ezért esik ekkorát a fordulat.Stephanus írta:A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor ne csináljam meg az új vezetékköteget, azért kérdezem, mert a fő vezetéket már legyártottam!?zudori írta:9 Ah az akkumlátor teljesítménye. Vadonat új.
Egyébként a lámpaváltó kapcsolóra én is gondoltam, szétszedtem, de ránézésre minden rendben volt. A forrasztások épek, jobban nem akartam bele mászni.
telectronic !
Előre is köszönöm, ha nem boldogulok akkor megszervezzük!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azok a vékony vezetékek is majdnem tartósan 10A-t el tudnak viselni. itt szimplán a saruzással lesz a gond, újra kell saruzni, vagy kicserélni a vezetékeket valami normálisra (színesre, mert mindegyik fekete és nehezen szerelhető csak a szám jelölésekkel), mert aki átvezetékelte a motort, esztétikusan csinálta meg, csak a kontaktokra és a színválasztásra nem figyelt!telectronic írta:Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.
Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
9 Ah az akkumlátor teljesítménye. Vadonat új.
Egyébként a lámpaváltó kapcsolóra én is gondoltam, szétszedtem, de ránézésre minden rendben volt. A forrasztások épek, jobban nem akartam bele mászni.
telectronic !
Előre is köszönöm, ha nem boldogulok akkor megszervezzük!
Egyébként a lámpaváltó kapcsolóra én is gondoltam, szétszedtem, de ránézésre minden rendben volt. A forrasztások épek, jobban nem akartam bele mászni.
telectronic !
Előre is köszönöm, ha nem boldogulok akkor megszervezzük!
Re: Elektronika
Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.
Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.
Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.
Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Sziasztok.
BRISK N14YC gyertyát használ valaki?
nekem alacsony fordulaton lényegesen nyomatékosabb lett meg az alapjárat is jobb...
BRISK N14YC gyertyát használ valaki?
nekem alacsony fordulaton lényegesen nyomatékosabb lett meg az alapjárat is jobb...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezért mondtam, hogy ha felviszel egy pozitív szálat a gyújtáskapcsolóhoz, kiderül, hogy az a kábel-e a ludas. Ha nem változik, akkor a kapcsoló és lámpa közti kábeleket kell átnézni.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem nem. Ha eddig nem ilyen volt, most meg ilyen, akkor szerintem elromlott. Már csak meg kell találnod a hibát... Elsőnek próbálj egy másik szálat felhúzni a fesszab +-ról a lámpafejbe. Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy!zudori írta:Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sok sikert neked kedves sunbim biztos megtalálod ott a számításaidat ahova költözni akarsz!sunbim írta:Ideje költözni Hell !hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km!
Na látom elindult egy kisebbfajta poénhadjárat itt. Tehát ezennel kérem a moderatort törölje az összes hozzászólásom a trafóval kapcsolatban! Elárulom itt az nagy titkokat amikről csak nagyon ritkán esett szó az évek alatt más meg röhög a makában, aki meg nem tudja beszerezni az meg mehet a fenébe és még ki is fikázzák. Ez a téma is ki lett pipálva szépen több ekkora bakim nem lesz az tuti....
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
OFFsunbim írta: Ideje költözni Hell !
Innen vagy oda
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ideje költözni Hell !hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezek szerint ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2014.04.23. 20:31
- MZ-d típusa: Mz Ts 150
Re: Elektronika
van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? Vagy nem!?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég