Blokk
Re: Blokk
Most csereltem teljeskuplug szerkezetet es valamiert nem mukodik akuplung vagy csuszik vagy nem emelki mi tegyek
Rezso
Rezso
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Próbálj ki magasabb hőértékű gyertyát!Dreamer írta:Sziasztok!
Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.
A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.
Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.
Valami ötlet?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
Én leellenőrizném a hengerfej illeszkedését, tömítését.Dreamer írta:Sziasztok!
Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.
A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.
Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.
Valami ötlet?
Hasonló módon viselkedett, nekem is a motor, mikor "kifújt" alig vettem észre, mert látható jele nem volt.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Megkérdezheted még néhányszor, én akkor is a préssávot mondomDreamer írta:Sziasztok!
Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.
A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9
Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.
Valami ötlet?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok!
Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.
A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.
Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.
Valami ötlet?
Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.
A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.
Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.
Valami ötlet?
Dreamer
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Teljesen ,leg belül vanujimi írta:Üdv!
A váltókar visszahúzó rugóm valószínüleg eltört (lábbal kell visszatenni alapállásba)
És még nem bontottam meg soha a blokkot .
Az lenne a kérdésem hogy hol található pontosan ez a rugó,melyik oldalon(a váltókar oldalán esetleg?)
Nagyon szét kell szedni a blokkot?
Előre is köszi a válaszokat!
Re: Blokk
Üdv!
A váltókar visszahúzó rugóm valószínüleg eltört (lábbal kell visszatenni alapállásba)
És még nem bontottam meg soha a blokkot .
Az lenne a kérdésem hogy hol található pontosan ez a rugó,melyik oldalon(a váltókar oldalán esetleg?)
Nagyon szét kell szedni a blokkot?
Előre is köszi a válaszokat!
A váltókar visszahúzó rugóm valószínüleg eltört (lábbal kell visszatenni alapállásba)
És még nem bontottam meg soha a blokkot .
Az lenne a kérdésem hogy hol található pontosan ez a rugó,melyik oldalon(a váltókar oldalán esetleg?)
Nagyon szét kell szedni a blokkot?
Előre is köszi a válaszokat!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Valaki halott már a Motus márájú gyűrűkről?
A fordulatnál ilyen gyűrűt adna az almot dugóhoz, csak azért kérdeztem milyen fajta. Ezekszerint senki nem ismeri így nem is merem megvenni.
A fordulatnál ilyen gyűrűt adna az almot dugóhoz, csak azért kérdeztem milyen fajta. Ezekszerint senki nem ismeri így nem is merem megvenni.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, erre gondoltam, gyakori kopás az MZ-kben.Toronto írta: Sikerült lefotóznom a harmadik fokozat kapcsolókörmét. Mit mondjak, elsőre rosszul ítéltem meg. Nem tudom mennyi a megengedett kopás, mostanáig a sebességet nem dobta ki. A szög látszik, hogy már nem 3 fok, lassan közelebb áll a nullához, talán van 1 fok. Teszek fel pár képet. Mi a vélemény? Csere túl sokba fájna. (egyébként kell cserélni egyúttal a két fogaskereket is amibe akad?) Tegyem így vissza, vagy esetleg próbáljam meg flex-el picit visszafokolni? Valaki csinált már hasonlót?
További kellemes vasárnapot!
Meg lehet csinálni csere nélkül, de "orvosi műtős" kéz kell hozzá. Csak óvatosan!
A párján az ablakokat viszont csak gyémántos reszelővel tudod igazítani.
Én csináltam már párat, azóta jók.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Főtengó felújítás 10-12 körül szokott lenni, megfelelő minőségű alkatrészekből.
Fúrás dettó, ha jó minőségű dugót veszel.
Kapcsolókörmöt lehet reszelővel igazgatni, de pontosra csinálni szinte képtelenség (hogy együtt hordjon)
Kuplungot nem hegesztünk fel, csak ha már amúgy is kukaérett a főtengely, kuplungagy, és nem akarjuk eladni... (Irtó szopás szétszedni)
Fúrás dettó, ha jó minőségű dugót veszel.
Kapcsolókörmöt lehet reszelővel igazgatni, de pontosra csinálni szinte képtelenség (hogy együtt hordjon)
Kuplungot nem hegesztünk fel, csak ha már amúgy is kukaérett a főtengely, kuplungagy, és nem akarjuk eladni... (Irtó szopás szétszedni)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Hallottam olyat valakitől hogy kuplungot fel lehetne heggeszteni de nekem elég drasztilus megoldásnak tűnik. Szerintetek??
Re: Blokk
Sziasztok,
úgy volt ahogy szketo írta (köszi ! ) A 2 db tűgörgő hiányzik a berúgótengelyről. Az egyiket megehette a váltómű, a másik megmaradt. Pótolásra kerülnek.
Sikerült lefotóznom a harmadik fokozat kapcsolókörmét. Mit mondjak, elsőre rosszul ítéltem meg. Nem tudom mennyi a megengedett kopás, mostanáig a sebességet nem dobta ki. A szög látszik, hogy már nem 3 fok, lassan közelebb áll a nullához, talán van 1 fok. Teszek fel pár képet. Mi a vélemény? Csere túl sokba fájna. (egyébként kell cserélni egyúttal a két fogaskereket is amibe akad?) Tegyem így vissza, vagy esetleg próbáljam meg flex-el picit visszafokolni? Valaki csinált már hasonlót?
További kellemes vasárnapot!
úgy volt ahogy szketo írta (köszi ! ) A 2 db tűgörgő hiányzik a berúgótengelyről. Az egyiket megehette a váltómű, a másik megmaradt. Pótolásra kerülnek.
Sikerült lefotóznom a harmadik fokozat kapcsolókörmét. Mit mondjak, elsőre rosszul ítéltem meg. Nem tudom mennyi a megengedett kopás, mostanáig a sebességet nem dobta ki. A szög látszik, hogy már nem 3 fok, lassan közelebb áll a nullához, talán van 1 fok. Teszek fel pár képet. Mi a vélemény? Csere túl sokba fájna. (egyébként kell cserélni egyúttal a két fogaskereket is amibe akad?) Tegyem így vissza, vagy esetleg próbáljam meg flex-el picit visszafokolni? Valaki csinált már hasonlót?
További kellemes vasárnapot!
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Házilag nem fogod tudni kicserélni a tűgörgőt. Keress valami motorosboltot, azok elintéznek mindent, neked csak vinned-hoznod kell a főtengelyt. Fúratással, új dugattyúval egybekötve szerintem 15k-ból kijön a felújítás.Kobi írta:Üdv! Még új vagyok.. ezért előre is bocsánatot kérek a sok kérdésért..
Van egy 150-es ETZ nálam .. motoroztam vele és egyszercsak elkezdett csörögni-zörögni... kicsit utánaolvasam, néztem videókat, és rávettem magam hogy széthúzzam a blokkot.. ezt tegnap meg is tettem. és kiderült hogy a hajtókar alatti tűgörgő ment szét. sajnos ebből feljöttek a kis vasdarabkák és szétvágták a dugó falát is... (ennek nem örültem.. :/ )
A kérdésem az lenne hogy azt a tűgörgőt hogyan lehet kicserélni vagy valaki tudna-e ajánlani olyan szakembert aki ezt meg tudná csinálni??.. (Vas megyei vagyok) És esetleg hogy kb mennyibe fog ez nekem fájni??
Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Blokk
Üdv! Még új vagyok.. ezért előre is bocsánatot kérek a sok kérdésért..
Van egy 150-es ETZ nálam .. motoroztam vele és egyszercsak elkezdett csörögni-zörögni... kicsit utánaolvasam, néztem videókat, és rávettem magam hogy széthúzzam a blokkot.. ezt tegnap meg is tettem. és kiderült hogy a hajtókar alatti tűgörgő ment szét. sajnos ebből feljöttek a kis vasdarabkák és szétvágták a dugó falát is... (ennek nem örültem.. :/ )
A kérdésem az lenne hogy azt a tűgörgőt hogyan lehet kicserélni vagy valaki tudna-e ajánlani olyan szakembert aki ezt meg tudná csinálni??.. (Vas megyei vagyok) És esetleg hogy kb mennyibe fog ez nekem fájni??
Előre is köszönöm a segítséget!
Van egy 150-es ETZ nálam .. motoroztam vele és egyszercsak elkezdett csörögni-zörögni... kicsit utánaolvasam, néztem videókat, és rávettem magam hogy széthúzzam a blokkot.. ezt tegnap meg is tettem. és kiderült hogy a hajtókar alatti tűgörgő ment szét. sajnos ebből feljöttek a kis vasdarabkák és szétvágták a dugó falát is... (ennek nem örültem.. :/ )
A kérdésem az lenne hogy azt a tűgörgőt hogyan lehet kicserélni vagy valaki tudna-e ajánlani olyan szakembert aki ezt meg tudná csinálni??.. (Vas megyei vagyok) És esetleg hogy kb mennyibe fog ez nekem fájni??
Előre is köszönöm a segítséget!
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
A berúgó tengelyt megnézted nincs szét hullva? Ott is ,ill: a váltó tengelyen zéger gyűrűvel biztosított fogaskereke alatt is tűgörgővel találkozhatsz?Szóval erről a két helyről gyanítom hogy bele került, ha csak!!!.. nem más módon!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Blokk
Sziasztok!
No a blokk most már tényleg darabokban. Sikerül melegítéssel lehúzni a főtengely csapágyakat is. Köszi a tippért!
-Mr. Dok írta, hogy ha már szétdobtam vessek egy pillantást a 3. fokozat kapcsolókörmére. Viszonylag szép állapotúnak találom. Sajnos nem készítettem fotót de pótolni fogom. De valami azonban aggaszt: bizonyos fogaskerék fogainak felületén roncsolódás látható. Teszek fel képeket is. Gondolom valamit bedarált. Maradhat ez így, mehetnek így vissza a fogaskerekek?
-A másik dolog: amikor a kuplung oldaláról levettem a deklit, a kuplungszerkezet alatt az olajmaradékban találtam a fotón látható tűgörgőt (?) ami 19mm hosszú és 2,5mm átmérőjű. No ez vajon honnan származik?
Köszönöm a segítségeket!
További napsugaras hétvégét!
No a blokk most már tényleg darabokban. Sikerül melegítéssel lehúzni a főtengely csapágyakat is. Köszi a tippért!
-Mr. Dok írta, hogy ha már szétdobtam vessek egy pillantást a 3. fokozat kapcsolókörmére. Viszonylag szép állapotúnak találom. Sajnos nem készítettem fotót de pótolni fogom. De valami azonban aggaszt: bizonyos fogaskerék fogainak felületén roncsolódás látható. Teszek fel képeket is. Gondolom valamit bedarált. Maradhat ez így, mehetnek így vissza a fogaskerekek?
-A másik dolog: amikor a kuplung oldaláról levettem a deklit, a kuplungszerkezet alatt az olajmaradékban találtam a fotón látható tűgörgőt (?) ami 19mm hosszú és 2,5mm átmérőjű. No ez vajon honnan származik?
Köszönöm a segítségeket!
További napsugaras hétvégét!
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Préssáv szerintem isDreamer írta:Kérni szeretnék tanácsot.
A következő a jelenség, gyorsításkor elég intenzív kopogó hang hallható. Amikor beállok egy sebességre, akkor elcsendesül, de közepes húzatáskor kopog.
Motorfékkor semmi hangja.
Eddig azt találtuk ki, hogy megtankolom 100-as üzemanyaggal és figyelem, illetve a gyújtás 2,8-ra lett beállítva ezt esetleg 2,5-tel kipróbálni.
Sajnos a hengerfurat méretéről nincs infóm, meg arról sem, hogy esetleg babráltak-e a hengerfejjel. Most jutott eszembe, hogy érdemes lenne megmérni a préssávot.
Esetleg más gondolat?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Kérni szeretnék tanácsot.
A következő a jelenség, gyorsításkor elég intenzív kopogó hang hallható. Amikor beállok egy sebességre, akkor elcsendesül, de közepes húzatáskor kopog.
Motorfékkor semmi hangja.
Eddig azt találtuk ki, hogy megtankolom 100-as üzemanyaggal és figyelem, illetve a gyújtás 2,8-ra lett beállítva ezt esetleg 2,5-tel kipróbálni.
Sajnos a hengerfurat méretéről nincs infóm, meg arról sem, hogy esetleg babráltak-e a hengerfejjel. Most jutott eszembe, hogy érdemes lenne megmérni a préssávot.
Esetleg más gondolat?
A következő a jelenség, gyorsításkor elég intenzív kopogó hang hallható. Amikor beállok egy sebességre, akkor elcsendesül, de közepes húzatáskor kopog.
Motorfékkor semmi hangja.
Eddig azt találtuk ki, hogy megtankolom 100-as üzemanyaggal és figyelem, illetve a gyújtás 2,8-ra lett beállítva ezt esetleg 2,5-tel kipróbálni.
Sajnos a hengerfurat méretéről nincs infóm, meg arról sem, hogy esetleg babráltak-e a hengerfejjel. Most jutott eszembe, hogy érdemes lenne megmérni a préssávot.
Esetleg más gondolat?
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Öreg motoros nekem azt magyarázta, hogy úgy kellene összecsiszolni a kúpot, mint a hogy a szelepeket szokták.miki094 írta:Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Etz 250 motoromnak lepörgött a kuplungja és már próbáltam vissza rakni de nem sikerül mindig lepörög. Milyen praktikákat tudtok amivel biztosan meg lehetne csinálni?
Vízpapír eléget, a "hamut" olajjal keverni, utána hosszú fáradságos munkával összecsiszolni. Amikor úgy néz ki, hogy jó, akkor zsírtalanítani többször mind két felületet. Ezek után érdemes lenne a kuplungot kicsit megmelegíteni, és megfelelő nyomatékkal felhúzni.
A fent leírt művelet érzéket igényel, és kitartást, mert nem rövid, instant művelet...
Sok sikert!
Dreamer
Re: Blokk
Szia!
Ha már többször lepörgött az gáz,már egy sem egészséges.
Én az ilyen főtengelyt(ilyennel vettem az enyémet) nemes egyszerűséggel kihajítottam a motorból.
Meglehet még próbálni savazni,sokat már nem árthat,esetleg esztergáltatni a kúpot.
Olvass vissza ebben a témában,nálam hozzáértőbbek már kitárgyalták ezt korábban.
Sok sikert!
Ha már többször lepörgött az gáz,már egy sem egészséges.
Én az ilyen főtengelyt(ilyennel vettem az enyémet) nemes egyszerűséggel kihajítottam a motorból.
Meglehet még próbálni savazni,sokat már nem árthat,esetleg esztergáltatni a kúpot.
Olvass vissza ebben a témában,nálam hozzáértőbbek már kitárgyalták ezt korábban.
Sok sikert!
Re: Blokk
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Etz 250 motoromnak lepörgött a kuplungja és már próbáltam vissza rakni de nem sikerül mindig lepörög. Milyen praktikákat tudtok amivel biztosan meg lehetne csinálni?
Re: Blokk
Na majd hétvégén összepakolom és csinálok egy normális videót, mert nem adja vissza. Nagyon csalóka a összkép, mert az egész gépet csak összedobáltam, hogy berúgva meghallgathassam a hangját. Így is amikor először beindítottam, rendben ok, felpörgettem 3000, elengedem a gázt, ilyen mély morgó, kongó hang kíséretében pörgött le. "Mi az isten ez, öreg gyere már". "Beleér a tank a vázba". Pfff tényleg mert azt is csak rádobtam de nem rögzítettem és lecsúszott. Majd hétvégén megpróbálok egy normális videót csinálni, amikor már összecsavaroztam.
Azért is mondom, hogy csalóka a videó, mert pl a főtengely felújítással egyáltalán nem értek egyet. Az volt amit elsőként tüzetesen átvizsgáltunk. Nem csilingelt hiába ütöttem a hajtókart. Esztergályoshoz, mérje ki hogy határértékek között van e. Az esztergályos még külön megdicsérte, hogy ritkaság az ilyen szépen futó főtengely, tényleg nem sokat futhatott a felújítás óta. Itthon is méregettem apám mikrométereivel a hajtókart. Ha vád érheti a főtengelyt, maximum az, hogy túl feszes.
Azért is mondom, hogy csalóka a videó, mert pl a főtengely felújítással egyáltalán nem értek egyet. Az volt amit elsőként tüzetesen átvizsgáltunk. Nem csilingelt hiába ütöttem a hajtókart. Esztergályoshoz, mérje ki hogy határértékek között van e. Az esztergályos még külön megdicsérte, hogy ritkaság az ilyen szépen futó főtengely, tényleg nem sokat futhatott a felújítás óta. Itthon is méregettem apám mikrométereivel a hajtókart. Ha vád érheti a főtengelyt, maximum az, hogy túl feszes.
Re: Blokk
Sajnos a videó most nem adja vissza a felsoroltak miatt, de tényleg jobb lett a hangja ami a hengerből jön, még a szkeptikus bátyám szerint is. A karbi viszont még jobban zörög amint a gázhoz érek, ezért is próbáltam az állítócsavarral emelni a fordulaton. Mondjuk nem értem miért lett hangosabb, mert csak lecsavaroztam a szívócsonkról a blokk előrebuktatásához, meg vissza. Mondjuk most hogy belegondolok lehet, hogy csak kézzel húztam meg a 2 csavart a szívócsonkon miután visszacsúsztattam a karbit.Dreamer írta:Nos, én laikus vagyok, csak három dolgot szeretnék elmondani.
- a vége tetszik a legjobban, az a jó ízes....
- szerintem kifejezetten rossz ötlet dugót cserélni csak úgy hobbyból
- a legutóbbi videón szerintem rosszabb a hangja, de lehet, hogy a fülem rossz, vagy amin hallgattam.
Apám tud ízeseket mondani, én meg tájszólással még jobbakat válaszolni.
A kedvenceink az öregtől:
Ha német autóval küzd: "Azt ferde szájú náci g*cit amelyik ezt ideb*szta"
A Fordoknál "Ezeknek is az utolsó normális autójuk a T modell volt"
De az abszolút kedvencünk a váltófelrakás. Általában próbálja az aknából felcsúsztatni a váltót a helyére, hiába játszik vele, nem megy. Akkor megnézi alulról, felülről. " Mibe akad ez, ennek így már fel kéne csúsznia." Megint megpróbálja. Aztán ez megismétlődik olyan négyszer-ötször egyre magasabb hangon. Az 5. alkalom után már az aknából elkezdi le-fel rázni a váltót, hogy a kasztni beleremeg, miközben ordít, hogy "Mi az anyádért nem mész már fel!" és akkor általában felcuppan a helyére. Ekkor az addigra már idegbeteg fatert, mint akit elvágtak egy "nah azért" kíséretében lenyugszik.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Tegyük hozzá, hogy lehet nem ártana egy főtengely felújítás is...allllli írta:Most hallgattam meg a videót, hát...k*rva szar hangja van szerintem, így el ne indulj sehova.
Megint csak azt tudom mondani, hogy kezd nulláról, gondolj bele a dugattyú-henger páros a motor egyik legfontosabb eleme. Egyszer kell jól megcsinálni, szépen összekopnak az alkatrészek és olyan lesz, mint az óramű.
Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Most hallgattam meg a videót, hát...k*rva szar hangja van szerintem, így el ne indulj sehova.
Megint csak azt tudom mondani, hogy kezd nulláról, gondolj bele a dugattyú-henger páros a motor egyik legfontosabb eleme. Egyszer kell jól megcsinálni, szépen összekopnak az alkatrészek és olyan lesz, mint az óramű.
Megint csak azt tudom mondani, hogy kezd nulláról, gondolj bele a dugattyú-henger páros a motor egyik legfontosabb eleme. Egyszer kell jól megcsinálni, szépen összekopnak az alkatrészek és olyan lesz, mint az óramű.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Én a helyedben kezdeném a nulláról. Gyűrűt cserélni használt hengerben amúgy sem megoldás, sőt még talán rosszabb lesz. Fúrás után 3000 km-ig tehetsz bele új gyűrűt, de ki tudja mennyit futott azóta. 10.000 Ft-ot rászánnék és megfúratnám + egy Berta dugattyú gyűrűkkel, azért nem olyan rossz az, nekem 3 motoromban is Berta van és tökéletesen teszik a dolgukat több ezer km óta...kopp...kopp.Larionov írta:Igen, úgy néz ki a saját hülyeségem áldozata lettem. Az a lényeg, hogy a volt tulaj szerint nem sokat futott a gép a fúrás óta. Gondoltam fúrás nélkül megpróbálom valami normálisabbra kicserélni a dugattyút, a régi nem is tudom milyen, úgy néz ki mint egy alutömb, legjobb esetben is berta dugattyú, ha jól látom a belsejében egy hungary felirat szerepel.ötvöscsöpi írta: dugattyú hiba: rossz illesztés, nem jó formájú dugó
Na mindegy a lényeg, hogy visszatettem a régi dugót az új gyűrűkkel, csapszeggel, meg felső tűgörgővel. Így már eltűnt az a durva kereplés, mostmár normális hangja van.
Gyorsan próbáltam készíteni egy videót, hogy hallható legyen a különbség, de sajnos nem nagyon adja vissza a videó, mert most csak úgy össze lett dobva a motor, a kipufogó is csak úgy rá lett dobva, a hollander alól ereszt is, a rendszámtábla, karbi zörög, plussz még a vasajtó is zárva a kipufogó mögött had kongjon a műhely mint egy harang. Jah és még a benzincsövet is sikerült lerántanom a tankról...
Nah de azért megosztom veletek: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing:
Persze kérdésem is van ma estére, de nem offolom a blokk topicot, mert kipufogó téma.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nos, én laikus vagyok, csak három dolgot szeretnék elmondani.Larionov írta: Igen, úgy néz ki a saját hülyeségem áldozata lettem. Az a lényeg, hogy a volt tulaj szerint nem sokat futott a gép a fúrás óta. Gondoltam fúrás nélkül megpróbálom valami normálisabbra kicserélni a dugattyút, a régi nem is tudom milyen, úgy néz ki mint egy alutömb, legjobb esetben is berta dugattyú, ha jól látom a belsejében egy hungary felirat szerepel.
Na mindegy a lényeg, hogy visszatettem a régi dugót az új gyűrűkkel, csapszeggel, meg felső tűgörgővel. Így már eltűnt az a durva kereplés, mostmár normális hangja van.
Gyorsan próbáltam készíteni egy videót, hogy hallható legyen a különbség, de sajnos nem nagyon adja vissza a videó, mert most csak úgy össze lett dobva a motor, a kipufogó is csak úgy rá lett dobva, a hollander alól ereszt is, a rendszámtábla, karbi zörög, plussz még a vasajtó is zárva a kipufogó mögött had kongjon a műhely mint egy harang. Jah és még a benzincsövet is sikerült lerántanom a tankról...
Nah de azért megosztom veletek: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing:
Persze kérdésem is van ma estére, de nem offolom a blokk topicot, mert kipufogó téma.
- a vége tetszik a legjobban, az a jó ízes....
- szerintem kifejezetten rossz ötlet dugót cserélni csak úgy hobbyból
- a legutóbbi videón szerintem rosszabb a hangja, de lehet, hogy a fülem rossz, vagy amin hallgattam.
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ok. Köszönöm.KILL3R etz írta:hell írta:Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?
http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
Tőlük szoktam rendelni, eddig mindig vitont küldtek.
Re: Blokk
Öreg Pannónia gyári recept, legalábbis apám egy régi gyári szaki ismerősétől hallotta, hogy így kell ezt csinálniToronto írta: Először is köszönöm a tippeket, a zsákfuratból való csapágykiszedésre. Megoldottam. A kenyérbeles megoldás egyszerűen zseniális!
Re: Blokk
Igen, úgy néz ki a saját hülyeségem áldozata lettem. Az a lényeg, hogy a volt tulaj szerint nem sokat futott a gép a fúrás óta. Gondoltam fúrás nélkül megpróbálom valami normálisabbra kicserélni a dugattyút, a régi nem is tudom milyen, úgy néz ki mint egy alutömb, legjobb esetben is berta dugattyú, ha jól látom a belsejében egy hungary felirat szerepel.ötvöscsöpi írta: dugattyú hiba: rossz illesztés, nem jó formájú dugó
Na mindegy a lényeg, hogy visszatettem a régi dugót az új gyűrűkkel, csapszeggel, meg felső tűgörgővel. Így már eltűnt az a durva kereplés, mostmár normális hangja van.
Gyorsan próbáltam készíteni egy videót, hogy hallható legyen a különbség, de sajnos nem nagyon adja vissza a videó, mert most csak úgy össze lett dobva a motor, a kipufogó is csak úgy rá lett dobva, a hollander alól ereszt is, a rendszámtábla, karbi zörög, plussz még a vasajtó is zárva a kipufogó mögött had kongjon a műhely mint egy harang. Jah és még a benzincsövet is sikerült lerántanom a tankról...
Nah de azért megosztom veletek: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing:
Persze kérdésem is van ma estére, de nem offolom a blokk topicot, mert kipufogó téma.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
hell írta:Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?
http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
Tőlük szoktam rendelni, eddig mindig vitont küldtek.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
[quote="Larionov"]Szép jó estét mindenkinek!
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?
SZÉP hangja van az enyémnek is hasonló az alapjárati levegő csavaron én hajtanék egy negyedet beljebb dúsítanék egy kicsit a keveréken és használd nyugodtan.
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?
SZÉP hangja van az enyémnek is hasonló az alapjárati levegő csavaron én hajtanék egy negyedet beljebb dúsítanék egy kicsit a keveréken és használd nyugodtan.
Re: Blokk
Érdeklődnék mi a véleményetek?
Egy új főtengely csapágynak 2000km után lehet majdnem 1mm lógása? A kis Ts-em dinamó felőli oldalán vettem észre, hogy annak ellenére hogy új csapágy meglepően nagyot lóg. Kb mi a "normális" ? Természetesen C3-as. A gyártmánya Koyo.
Egy új főtengely csapágynak 2000km után lehet majdnem 1mm lógása? A kis Ts-em dinamó felőli oldalán vettem észre, hogy annak ellenére hogy új csapágy meglepően nagyot lóg. Kb mi a "normális" ? Természetesen C3-as. A gyártmánya Koyo.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
A viton szimering általában barna. De nem az anyaga (FPDM) miatt, hanem mert így színezik. Tehát a fekete lehet viton, de gyanús.hell írta:Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?
http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
Én olyan 1200-1300 körül vettem a FPDM főtengely szimeringet tömítéstechnikai boltban.
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?
http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Én ezt csináltam, rétegelt fa lemezből.
A piros vonal mentén el van vágva, tehát két fél darabból áll, így rá tudom helyezni a csapágyra. A szürke egy darab lemez, amin kisebb átmérőjű lyuk van, így a csapágy alá bemegy és alulról tartja. A rózsaszín helyen át van fúrva, rajta keresztül menetesszár , így rá tudom szorítani a csapágyra. A citromsárga egy-egy anya, ami be van ültetve a lehúzóba, így a csavarokat csavarva szépen húzza le a csapágyat a főtengelyről. Végül is ez a szerelési videóban látható csapágylehúzó mása fából és lemezből. Simán lehúzta többször is a csapágyat.
A piros vonal mentén el van vágva, tehát két fél darabból áll, így rá tudom helyezni a csapágyra. A szürke egy darab lemez, amin kisebb átmérőjű lyuk van, így a csapágy alá bemegy és alulról tartja. A rózsaszín helyen át van fúrva, rajta keresztül menetesszár , így rá tudom szorítani a csapágyra. A citromsárga egy-egy anya, ami be van ültetve a lehúzóba, így a csavarokat csavarva szépen húzza le a csapágyat a főtengelyről. Végül is ez a szerelési videóban látható csapágylehúzó mása fából és lemezből. Simán lehúzta többször is a csapágyat.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Gázlámpával megmelegíted a csapágy belső gyűrűjét, és két széles fejű, lapos csavarhúzóval alányúlva leszeded.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Szép estét mindenkinek,
Először is köszönöm a tippeket, a zsákfuratból való csapágykiszedésre. Megoldottam. A kenyérbeles megoldás egyszerűen zseniális!
A következő akadályba botlottam: nem sikerült leszednem a főtengelyről a csapágyakat. Laposvasból hajlítottam a csapágyra egy gyűrűt amit csavarral tudok összehúzatni, hegesztettem rá három anyát, hogy legyen amibe a "tolócsavarokat" behajtanom. Sajnos akármennyire is megszorítom, lecsúszik a szerkezet a csapágyról. Nem fekszik elég tökéletesen, nem szorul rá. Más megoldás létezik, amit alkalmazhatnék? Félek ettől a művelettől mint a fene, nehogy kárt tegyek a főtengelyben.
Köszi a segítségeket!
Először is köszönöm a tippeket, a zsákfuratból való csapágykiszedésre. Megoldottam. A kenyérbeles megoldás egyszerűen zseniális!
A következő akadályba botlottam: nem sikerült leszednem a főtengelyről a csapágyakat. Laposvasból hajlítottam a csapágyra egy gyűrűt amit csavarral tudok összehúzatni, hegesztettem rá három anyát, hogy legyen amibe a "tolócsavarokat" behajtanom. Sajnos akármennyire is megszorítom, lecsúszik a szerkezet a csapágyról. Nem fekszik elég tökéletesen, nem szorul rá. Más megoldás létezik, amit alkalmazhatnék? Félek ettől a művelettől mint a fene, nehogy kárt tegyek a főtengelyben.
Köszi a segítségeket!
Re: Blokk
Az utángyártott lamellák szépsége!
Általában vastagabb a kelleténél és nem működik a kuplung,én öszerakott állapotban még a kart sem tudtam behúzni!
Csiszold le a kívánt vastagságra.
Általában vastagabb a kelleténél és nem működik a kuplung,én öszerakott állapotban még a kart sem tudtam behúzni!
Csiszold le a kívánt vastagságra.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Újak a lamellák? Vastagságukat ellenőrizted? Nem szorulnak?va-szabi írta:Üdv Mindenkinek!
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a 250-es etz-m kuplungja felrakás után egyszerűen nem akar szétkapcsolni. Mindent úgy csináltam ahogy a könyvekben szerepel (már nem először), sőt felrakás elött le is próbáltam és szépen működött. Mikor behúzom a kart érzem, hogy szépen kiemel és visszarúg de egyszerűen olyan, mintha ott se lenne. Igaz egyszer sikerült lepörgetnem (saját hülyeségem), de már mindent úgy tettem fel ahogy kell. Aki találkozott hasonlóval kérem segítsen, mert ott tartok, hogy az egészet felgyújtom. Előre is köszi.
Re: Blokk
Üdv Mindenkinek!
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a 250-es etz-m kuplungja felrakás után egyszerűen nem akar szétkapcsolni. Mindent úgy csináltam ahogy a könyvekben szerepel (már nem először), sőt felrakás elött le is próbáltam és szépen működött. Mikor behúzom a kart érzem, hogy szépen kiemel és visszarúg de egyszerűen olyan, mintha ott se lenne. Igaz egyszer sikerült lepörgetnem (saját hülyeségem), de már mindent úgy tettem fel ahogy kell. Aki találkozott hasonlóval kérem segítsen, mert ott tartok, hogy az egészet felgyújtom. Előre is köszi.
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a 250-es etz-m kuplungja felrakás után egyszerűen nem akar szétkapcsolni. Mindent úgy csináltam ahogy a könyvekben szerepel (már nem először), sőt felrakás elött le is próbáltam és szépen működött. Mikor behúzom a kart érzem, hogy szépen kiemel és visszarúg de egyszerűen olyan, mintha ott se lenne. Igaz egyszer sikerült lepörgetnem (saját hülyeségem), de már mindent úgy tettem fel ahogy kell. Aki találkozott hasonlóval kérem segítsen, mert ott tartok, hogy az egészet felgyújtom. Előre is köszi.
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
dugattyú hiba: rossz illesztés, nem jó formájú dugóLarionov írta:Szép jó estét mindenkinek!
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?
Azért kérdezem, mert nekem a dugattyú és a hajtókar között jókora hézag van, tehát a dugattyút jobbra-balra rendesen tudom mozgatni. Azt értem, hogy a hengerben úgyis csak központosan tud futni, de közben a hajtókarban a tűgörgős kosár ide-oda tud vándorolni a csapszegen, nem?
Csak azért érdeklődöm, mert próbálom kideríteni hogy mitől van a motornak olyan kerepelő hangja, amit a korábban megosztott videón hallhattatok. Nem a karbi hangjára gondolok, azt már megbeszéltük.
Mivel le volt szedve ma úgyis a kipufogó, meg a lánc is, gondoltam egyet, hogy innen már nem tart sokból belenézni a hengerbe is. Kíváncsi voltam többek között, hogy milyen az új dugattyú így 200km után, mert a régi mellett leszúrt a láng.
Készítettem videót a dugattyú tengely irányú játékáról, még jó kis nyikorgó hangja van, ahogy a csapszeg csúszkál tengelyirányban a tűgörgős kosárban.
Ez volt az első videó a motor hangjáról, meg a karbi zörgéséről amint a gázhoz érek. Igaz itt még könnyezett a kipufogó hollandernél, de miután megcsináltam utánna is ilyen hangja volt:
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Itt pedig a videó henger nélkül a dugattyúról: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Ha valakinek van tippje, azt nagyon megköszönöm.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Én is így jártam. Megvettem a motort, semmi hangja nem volt. Fúrattam a hengert, ugyanaz a csapszeg tűgörgő páros ment bele vissza és terheletlen állapotban csörög a motor. Kompresszióviszonyt állítgattam, csapágyakat cseréltem, a gyűrűk élét lecsiszoltam, de maradt a csörgő hang. Alsó csapszeg és tűgörgő is rendben van.
Egy dolog maradt: a henger belsejében lévő csatornáknak az éleit nem csiszoltam meg, nem törtem le fúrás után. Én erre tudok gondolni, mert csak ez a lehetőség maradt. Az Mz Hogyan tovább is tanácsolja ezt a műveletet, mert becsöröghetnek a gyűrűk terheletlen motornál.
Egy dolog maradt: a henger belsejében lévő csatornáknak az éleit nem csiszoltam meg, nem törtem le fúrás után. Én erre tudok gondolni, mert csak ez a lehetőség maradt. Az Mz Hogyan tovább is tanácsolja ezt a műveletet, mert becsöröghetnek a gyűrűk terheletlen motornál.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Lehet hogy az alsó.de egyáltalán nincs rossz hangja.Larionov írta:Csapszeg lenne? Az szomorú, mert készletben jött az ALMOT dugattyúval és összesen ment 200 km-t, a felső tűgörgő meg Prox. Próbáltam nézni, hogy van e billegése a dugattyúnak a csapszeg miatt, de ezt így nem lehet megállapítani a tűgörgős kosár miatt.pempelli írta: Szerintem semmi baj sincs a hangjával,teljesen rendben van,kis csapszeg hang az semmi,törődj bele és használd,kár belebonyolódni mert állandóan szerelheted.
Re: Blokk
Csapszeg lenne? Az szomorú, mert készletben jött az ALMOT dugattyúval és összesen ment 200 km-t, a felső tűgörgő meg Prox. Próbáltam nézni, hogy van e billegése a dugattyúnak a csapszeg miatt, de ezt így nem lehet megállapítani a tűgörgős kosár miatt.pempelli írta: Szerintem semmi baj sincs a hangjával,teljesen rendben van,kis csapszeg hang az semmi,törődj bele és használd,kár belebonyolódni mert állandóan szerelheted.
Re: Blokk
A kuplung az néma, nem változik a hangja sem kinyomott, sem összezárt állapotban, mondjuk abban bíztam is, mert ki lett méregetve a belső menesztő játéka.Patrik írta:Szia!
Behúzott kuplunggal megszűnik a kerepelés?
Vagy esetleg kopott a fordulatszám meghajtásod,ha nem kapcsolódnak rendesen a fogak az is tud zörögni rendesen.
A fordulatszám meghajtás kopott volt, kipróbáltam leszedett fordulatszámfedéllel (el is ment a durva beállításom) sőt kipróbáltam úgy is, hogy feltekertem a kuplung nyomólapot az orsóra, hogy ne feszüljön a kupplungnak, de nem változott a hangja.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég