Futómű
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.07.02. 19:15
- MZ-d típusa: ETZ125
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Futómű
[/quote]
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)[/quote]
Köszönöm a válaszokat.
Felül toldás felé hajlok én is. Kicsit problémásnak érzem, hogy alul a közdarab miatt, anyagvastagsággal kijjebb állna a teleszkóp, tehát nem függőlegesen....
esetleg megtudja valaki mondani, hogy mekkora menet van a száron?
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)[/quote]
Köszönöm a válaszokat.
Felül toldás felé hajlok én is. Kicsit problémásnak érzem, hogy alul a közdarab miatt, anyagvastagsággal kijjebb állna a teleszkóp, tehát nem függőlegesen....
esetleg megtudja valaki mondani, hogy mekkora menet van a száron?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha én csinálnám, akkor biztos,hogy inkább felül a szárat toldanám meg. (egyrészt egyszerűbb, és a szár csak húzásra-nyomásra van igénybe véve, az alulra tett közdarab viszont hajlításra is)nagydivad írta:Ha én csinálnám biztos, hogy inkább alulra tennék egy közdarabot. Sokkal erősebb.Devil84 írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Futómű
Ha én csinálnám biztos, hogy inkább alulra tennék egy közdarabot. Sokkal erősebb.Devil84 írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.07.02. 19:15
- MZ-d típusa: ETZ125
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Futómű
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném megemelni az ETZ125 motorom hátulját. 2 megoldást találtam a neten való kutakodás során: 1. fenn megtoldani a teleszkópszárat 2. alulra gyártani egy közdarabot. Ti melyiket javasolnátok? Melyikkel milyen a tapasztalat? Köszönöm!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Kicsit félrevezető a leírás, de ez alapján a kép alapján csak a belsőbe kell:TareszHUN írta:Hello. TS 125 hátsó teleszkópját szedem szét, az egyik szépen szétjött az oldalon található leírás szerint de a másik nem akarja az igazságot, akárhogy erőszakolom nem jön ki a szimeringház. Van valami egyéb praktika ahogy ki lehet szedni?? esetleg felmelegíteni a külső házat? ÉS még 1 kérdés ami nem volt tiszta a leírásban, csak a belső fém hengerbe kell olajat tölteni, vagy az egész házban ahova visszanyomod a szimeringházat?

Re: Futómű
Hello. TS 125 hátsó teleszkópját szedem szét, az egyik szépen szétjött az oldalon található leírás szerint de a másik nem akarja az igazságot, akárhogy erőszakolom nem jön ki a szimeringház. Van valami egyéb praktika ahogy ki lehet szedni?? esetleg felmelegíteni a külső házat? ÉS még 1 kérdés ami nem volt tiszta a leírásban, csak a belső fém hengerbe kell olajat tölteni, vagy az egész házban ahova visszanyomod a szimeringházat?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2014.05.27. 17:13
- MZ-d típusa: Simson S51 E ,MZ ETZ
Re: Futómű
Sziasztok!
Potom pénzért sikerült hozzá jutnom egy komplett ETZ vázhoz. Váz a lengővillával, első-hátsó kerék komplett fékkel, féknyereggel, oldalstenderrel, első lengéscsillapítókkal, kifogástalan állapotú gyári gumiharmonikákkal, alsó-felső teleszkóp tartó villával-és mindez egyben, nem szétszedve! Az adattáblája nagyon kopott, de azért kivehetők rajta a feliratok. Eszerint a gép egy 1988-as ETZ 125-ös. Vázszáma:4520204
Szeretném teljesen gyári állapotúra felújítani, viszont ehhez elkelne egy kis segítség. Kérdéseim a következők: Vázszám alapján ki lehet-e deríteni hogy milyen színnel jött ki a gyárból, és hogy milyen felszereltséggel? Itt az oldalon olvastam hogy egy bizonyos évjárattól szerelték csak fordulatszámmérővel, ill.külön féklámpa kapcsolóval. Ezen még a régi, fékdobba épített van. A hátsó fékdobon, az első kerékagyon, és felniken, valamint az első lengéscsillapítók alsó részén egész jó állapotú fekete festés van, és a küllőkről is ilyen pereg. Létezett ilyen kivitel, vagy már házi kókányolás lehet? A vázszám sorrendjénél létezik valamilyen logika? Mint pl.a magyar Pannoniáknál:T5/70/12/0920=tipus/gyártási év/gyártás hónapja/az adott hónapban hányadik motor.Mivel nem találtam konkrétan ebbe a témába vágó topikot,ez tűnt a leg logikusabbnak.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Potom pénzért sikerült hozzá jutnom egy komplett ETZ vázhoz. Váz a lengővillával, első-hátsó kerék komplett fékkel, féknyereggel, oldalstenderrel, első lengéscsillapítókkal, kifogástalan állapotú gyári gumiharmonikákkal, alsó-felső teleszkóp tartó villával-és mindez egyben, nem szétszedve! Az adattáblája nagyon kopott, de azért kivehetők rajta a feliratok. Eszerint a gép egy 1988-as ETZ 125-ös. Vázszáma:4520204
Szeretném teljesen gyári állapotúra felújítani, viszont ehhez elkelne egy kis segítség. Kérdéseim a következők: Vázszám alapján ki lehet-e deríteni hogy milyen színnel jött ki a gyárból, és hogy milyen felszereltséggel? Itt az oldalon olvastam hogy egy bizonyos évjárattól szerelték csak fordulatszámmérővel, ill.külön féklámpa kapcsolóval. Ezen még a régi, fékdobba épített van. A hátsó fékdobon, az első kerékagyon, és felniken, valamint az első lengéscsillapítók alsó részén egész jó állapotú fekete festés van, és a küllőkről is ilyen pereg. Létezett ilyen kivitel, vagy már házi kókányolás lehet? A vázszám sorrendjénél létezik valamilyen logika? Mint pl.a magyar Pannoniáknál:T5/70/12/0920=tipus/gyártási év/gyártás hónapja/az adott hónapban hányadik motor.Mivel nem találtam konkrétan ebbe a témába vágó topikot,ez tűnt a leg logikusabbnak.
Segítségeteket előre is köszönöm!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Úgy tudom egy pálcával is meg lehet mérni, talán 33 cm magasan kell benne lennie az olajnak.torokb írta:Sziasztok!
ETZ 250 első telók olajszintjét szeretném utántölteni. Hogyan mérem? Vagy mindenképp ki kéne üríteni és úgy betölteni a 230ml olajat?
TS 250/1 szerelési könyv ezt írja:
Die Ölfüllmenge beträgt 230 cm³ je Teleskopholm und wird mit einem Meßstab (ø 4 mm) gemessen.
230 cm³ Ölstand der Type TS 250/1 Solo = 330 mm
230 cm³ Ölstand der Type TS 250/1 mit Seitenwagen = 340 mm
Je nach Belastung des Fahrzeuges kann die Ölfüllmenge bis max. 265 cm³ bei der Solomaschine und auf max. 235 cm³ bei der Seitenwagenmaschine erhöht werden.
Gondolom ETZ-re is igaz.
Re: Futómű
Sziasztok!
ETZ 250 első telók olajszintjét szeretném utántölteni. Hogyan mérem? Vagy mindenképp ki kéne üríteni és úgy betölteni a 230ml olajat?
ETZ 250 első telók olajszintjét szeretném utántölteni. Hogyan mérem? Vagy mindenképp ki kéne üríteni és úgy betölteni a 230ml olajat?
Re: Futómű
Köszönöm a választ! Nem örülök neki, szedhetem szét újra a jobb teleszkópot.Patrik írta:Alul cseppen?
Ha alul akkor a mozgatástól megsérülhetett az alsó tömítés vagy el volt öregedve és elszakadt.
András
Re: Futómű
Alul cseppen?
Ha alul akkor a mozgatástól megsérülhetett az alsó tömítés vagy el volt öregedve és elszakadt.
Ha alul akkor a mozgatástól megsérülhetett az alsó tömítés vagy el volt öregedve és elszakadt.
Re: Futómű
Sziasztok!
250-es ETZ két első teleszkópjában szimeringet cseréltem és a jobb oldaliból csöppen az olaj.
Mi lehet a baj?
András
250-es ETZ két első teleszkópjában szimeringet cseréltem és a jobb oldaliból csöppen az olaj.
Mi lehet a baj?
András
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Futómű
Ez a legnagyobb érdekesség a dologban hogy csak akkor lehetett hallani mikor megpörgettem kézzel és csendben mellette álltam pici kis ciripelő hangja volt semmi más menet közben nem vettem észre semmit . A másik fele is hasonló volt. Érdekesség a dologban dkf ddr csapágy volt még
szerintem leszolgálta az idejét.

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Futómű
Üdv!
Lehet, hogy volt már, de a 250-es lengővillája mennyiben tér el a 251-esétől (mármint méretben)?
Köszi!
Lehet, hogy volt már, de a 250-es lengővillája mennyiben tér el a 251-esétől (mármint méretben)?
Köszi!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Akkor elkoptak a perselyek és a tengely szorítással a lengőkart is hozzászorítod a vázhoz.telectronic írta: Van.
A benne lévők már vályúsra voltak kopva így esztergáltam 4 db 2.5 mm vastag hézagoló karikát.
Minden ugyanúgy van összerakva mint a rajzon.
A probléma az, hogy maga a tengely meglehetősen lötyög a vázban, de a tengely nincs megkopva, mert látszik rajta még a gyári esztegálás nyoma, egy másik motorból tettem bele ezt a tengelyt.
Az eredetileg benne lévő annyira bele volt rohadva, hogy kb. 10 percig kalapáltam balra jobbra, meg közben nyomtam neki az olajat mire ki tudtam ütni.
A pirossal jelölt részeknek kell fixnek lenni, a zölddel jelölt lengőkarnak meg szabadon mozognia:
Ha a gumi bele van gyógyulva, az is enged annyi mozgást, amennyi a lengőkarnak kell...

- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Van.tiger1342 írta: Akkor hiányzik a hézagoló a szilentekből. Szedd szét, és hasonlítsd össze a robbantott ábrával.
A benne lévők már vályúsra voltak kopva így esztergáltam 4 db 2.5 mm vastag hézagoló karikát.
Minden ugyanúgy van összerakva mint a rajzon.
A probléma az, hogy maga a tengely meglehetősen lötyög a vázban, de a tengely nincs megkopva, mert látszik rajta még a gyári esztegálás nyoma, egy másik motorból tettem bele ezt a tengelyt.
Az eredetileg benne lévő annyira bele volt rohadva, hogy kb. 10 percig kalapáltam balra jobbra, meg közben nyomtam neki az olajat mire ki tudtam ütni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Akkor hiányzik a hézagoló a szilentekből. Szedd szét, és hasonlítsd össze a robbantott ábrával.telectronic írta:Mint írtam:KILL3R etz írta:ŐŐőőő....
Meghúzni az anyákat?
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, de le és fel sem....

- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Mint írtam:KILL3R etz írta:ŐŐőőő....
Meghúzni az anyákat?
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, de le és fel sem....
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
ŐŐőőő....
Meghúzni az anyákat?
Meghúzni az anyákat?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Olvasom a hátsó lengővillás esetet...
Nekem az a gondom, hogy az egész villatengely lötyög a vázban...(nem a tengely van megkopva)
és aztán ettől tud a kerék kb. fél centit mozogni ide-oda, vagyis nem a kerék hanem az egész villa.
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, ha engedem, hogy tudjon mozogni, akkor meg lötyög az egész villa a kerékkel együtt.
Ezzel mit tudok csinálni ?
Köszi
Nekem az a gondom, hogy az egész villatengely lötyög a vázban...(nem a tengely van megkopva)
és aztán ettől tud a kerék kb. fél centit mozogni ide-oda, vagyis nem a kerék hanem az egész villa.
Ha jól meghúzom a villatengely anyákat, akkor nem mozog a villa, ha engedem, hogy tudjon mozogni, akkor meg lötyög az egész villa a kerékkel együtt.
Ezzel mit tudok csinálni ?
Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Futómű
Szia! Telóval kapcsolatban javaslom néz körül veterán börzéken,ami Május 11.lesz Bp. Lőrinci börze. Szerencséd van ki lehet fogni jó állapotút ,vagy rosszba esetben, javítható és még is csak eredeti..Bár sajnos hallottam hogy hátsó telókhoz elég nehéz alkatrész találni ?!..Azért ne ad fel!!
Kitartó munka mindig meghozza a gyümölcsét... 


,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Futómű
Körbe kérdeztem, ez a tíz alatti taiwanból jött. Török illetve német származású darabokat szintén kerülni kéne?tiger1342 írta:Úgy tudom elég vacakok. 10E alatt nincs használható csillapító, inkább érdemes a gyárit rendberakni.torokb írta:Sziasztok!
Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.
Köszi.
Sajnos mindenképp cserélni kéne őket, mert nincs már meg az állítófül, illetve az egyiknek repedni kezdett az öntvény a felfogatásnál.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Úgy tudom elég vacakok. 10E alatt nincs használható csillapító, inkább érdemes a gyárit rendberakni.torokb írta:Sziasztok!
Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.
Köszi.
Re: Futómű
Sziasztok!
Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.
Köszi.
Mofakeres utángyártott hátsó lengéscsillapítóról várok tapasztalatokat.
Köszi.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Futómű
Úgynézem hogy ez patentos igaz csak egyedül próbáltam..sunbim írta:A hátsó lengőkar szilenteket vizsgáld meg!
Sztenderre fel és bal ujjaiddal tapints rá a forgáspontra, jobbal mozgasd meg a kereket, erősen! Esetleg két emberrel hatékonyabb az eljárás. Ha kottyan, mozdul, akkor szilent csere!
Ez is lehet a hiba okzója.
Ha ez vigasztal az MZ-sek nagy százalékának beszitál. De ne hagyd annyiban!

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
A hátsó lengőkar szilenteket vizsgáld meg!
Sztenderre fel és bal ujjaiddal tapints rá a forgáspontra, jobbal mozgasd meg a kereket, erősen! Esetleg két emberrel hatékonyabb az eljárás. Ha kottyan, mozdul, akkor szilent csere!
Ez is lehet a hiba okzója.
Ha ez vigasztal az MZ-sek nagy százalékának beszitál. De ne hagyd annyiban!
Sztenderre fel és bal ujjaiddal tapints rá a forgáspontra, jobbal mozgasd meg a kereket, erősen! Esetleg két emberrel hatékonyabb az eljárás. Ha kottyan, mozdul, akkor szilent csere!
Ez is lehet a hiba okzója.
Ha ez vigasztal az MZ-sek nagy százalékának beszitál. De ne hagyd annyiban!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Futómű
Szevasztok!
Egy régóta fennálló hibára kérnék segítséget.. eddig próbáltam magam rájönni mi lehet a baj de már elég sok kört futottam, hogy rájöjjek de eddig hiába minden..
250-es ETZ a delikvens, 60km/h alatt kileng az egész eleje és ahogy lassul a gép egyre jobban beszitál a kormány ha azt egy kicsit is lazábban fogom..
Amit eddig próbáltam: kerekek kicentírozva szépen futnak, gumik: elől 3éves heidenau k33, hátul új heidenau k36. Megpróbáltam féktárcsa nélkül is a gépet, de maradt a probléma, első teló nem lóg, szétszedtem szimmering cserére, akkor át is néztem, ahogy lehetett.. most elakadtam..:/
Várom a véleményeket:) köszi!!
Egy régóta fennálló hibára kérnék segítséget.. eddig próbáltam magam rájönni mi lehet a baj de már elég sok kört futottam, hogy rájöjjek de eddig hiába minden..
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Amit eddig próbáltam: kerekek kicentírozva szépen futnak, gumik: elől 3éves heidenau k33, hátul új heidenau k36. Megpróbáltam féktárcsa nélkül is a gépet, de maradt a probléma, első teló nem lóg, szétszedtem szimmering cserére, akkor át is néztem, ahogy lehetett.. most elakadtam..:/
Várom a véleményeket:) köszi!!
Re: Futómű
Üdv hátsó teleszkóp szimering cseréjét végzem éppen és mikor visszaraktam a szimering ház nem megy össze teljesen marad egy kis hézag alul és könnyen le is lehet venni ez így normális van össze kell ragasztani?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Kihúzod a lengővilla tengelyt és máris el lehet távolítani. Ugye a tengely kihúzása egy igen csak érdekes kérdés, nálam pl. mindenféle erősebb hatás nélkül kijött, de általában úgy be van rohadva, hogy igen csak meg kell vele kínlódni. Hallottam olyat, hogy valaki simán átvágta a tengelyt.torokb írta:Szervusztok!
ETZ-250 motor vázát készülök homokfújni és festeni. Hátsó lengőkart hogyan kell lebontani a vázról? Fém persely van, vagy valami szilentbetét? Cserélendő eleme van?
Utána a szilenteket cserélni már gyerekjáték.
Dreamer
Re: Futómű
Szervusztok!
ETZ-250 motor vázát készülök homokfújni és festeni. Hátsó lengőkart hogyan kell lebontani a vázról? Fém persely van, vagy valami szilentbetét? Cserélendő eleme van?
ETZ-250 motor vázát készülök homokfújni és festeni. Hátsó lengőkart hogyan kell lebontani a vázról? Fém persely van, vagy valami szilentbetét? Cserélendő eleme van?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Karambolos volt a kerék. Oldalirányban nem túl nagy a tartása az agynak. Hamar belemegy az a kicsi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Viszonylag gyakori eset, szabályozd le a tárcsa felfekvési felületét az agyon, jó lesz. Nem hagytak túl vastag anyagot az agy öntvényén (cső), és ha kap egy rendesebb ütést el szokott mászni.Alfa írta:Ezt magyarázza meg nekem valaki![]()
Történt, hogy üt a féktárcsám egy kicsit, közeleg a vizsga, és akartam felrakni egy századra szaladósat. Oké, vettem is itt a klubban, esztergán ki is óráztam, tényleg fasza.
Felrakom, üt vagy 3 tizedet. Mondom wtf. Felrakom a régit, az is pont 3 tized. Áh ez csapágy lesz. Kicserélem. Továbbra is üt. De látom ám, hogy a kerékagy tömbje is azzal szinkronban üt, kb hasonlóan. Na mondom, akkor a tengellyel van valami.
De felraktam még a másik kerékagyamat is (krosszgumis), lám azon a tárcsa is szalad, és a kerékagy is szalad. Beépítettem, és minden oké, mintha most jött volna a gyárból. A tengelyben amúgy nem mértem görbeséget.
Ez hogy lehet? Olyan, mintha a csapágyfészkek ütnének az egész cájghoz képest, pl mintha utólag rakták volna bele. De nem, nincs se persely se semmi. Meg lehet így ütni? Vagy...?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ezt magyarázza meg nekem valaki
Történt, hogy üt a féktárcsám egy kicsit, közeleg a vizsga, és akartam felrakni egy századra szaladósat. Oké, vettem is itt a klubban, esztergán ki is óráztam, tényleg fasza.
Felrakom, üt vagy 3 tizedet. Mondom wtf. Felrakom a régit, az is pont 3 tized. Áh ez csapágy lesz. Kicserélem. Továbbra is üt. De látom ám, hogy a kerékagy tömbje is azzal szinkronban üt, kb hasonlóan. Na mondom, akkor a tengellyel van valami.
De felraktam még a másik kerékagyamat is (krosszgumis), lám azon a tárcsa is szalad, és a kerékagy is szalad. Beépítettem, és minden oké, mintha most jött volna a gyárból. A tengelyben amúgy nem mértem görbeséget.
Ez hogy lehet? Olyan, mintha a csapágyfészkek ütnének az egész cájghoz képest, pl mintha utólag rakták volna bele. De nem, nincs se persely se semmi. Meg lehet így ütni? Vagy...?

Történt, hogy üt a féktárcsám egy kicsit, közeleg a vizsga, és akartam felrakni egy századra szaladósat. Oké, vettem is itt a klubban, esztergán ki is óráztam, tényleg fasza.
Felrakom, üt vagy 3 tizedet. Mondom wtf. Felrakom a régit, az is pont 3 tized. Áh ez csapágy lesz. Kicserélem. Továbbra is üt. De látom ám, hogy a kerékagy tömbje is azzal szinkronban üt, kb hasonlóan. Na mondom, akkor a tengellyel van valami.
De felraktam még a másik kerékagyamat is (krosszgumis), lám azon a tárcsa is szalad, és a kerékagy is szalad. Beépítettem, és minden oké, mintha most jött volna a gyárból. A tengelyben amúgy nem mértem görbeséget.
Ez hogy lehet? Olyan, mintha a csapágyfészkek ütnének az egész cájghoz képest, pl mintha utólag rakták volna bele. De nem, nincs se persely se semmi. Meg lehet így ütni? Vagy...?

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok , elnézést kell késnem kicsit elírtam a rugó hosszát nem 160 és 170 hanem 260 és 270 üdv. juragy
Re: Futómű
Börzén használt gyári.De szerintem MDoknak is van.janosf írta:Szevasztok,
lasan neki kezdek a 250 etz met elo kesziteni a tavaszi idenyre ugy elso at nezesre azt vetem eszre hogy a lanc vedo gumik nagyon szet vanak szakadva mar ezt harmatszora kel le csereljem, Makon vetem az elozoket de nagyon nem jok, gyorsan set menek , mit javasoltok? Koszi.
Udv mindenkit
Janosf.
Re: Futómű
Szevasztok,
lasan neki kezdek a 250 etz met elo kesziteni a tavaszi idenyre ugy elso at nezesre azt vetem eszre hogy a lanc vedo gumik nagyon szet vanak szakadva mar ezt harmatszora kel le csereljem, Makon vetem az elozoket de nagyon nem jok, gyorsan set menek , mit javasoltok? Koszi.
Udv mindenkit
Janosf.
lasan neki kezdek a 250 etz met elo kesziteni a tavaszi idenyre ugy elso at nezesre azt vetem eszre hogy a lanc vedo gumik nagyon szet vanak szakadva mar ezt harmatszora kel le csereljem, Makon vetem az elozoket de nagyon nem jok, gyorsan set menek , mit javasoltok? Koszi.
Udv mindenkit
Janosf.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
jók lenének ezek csak lenne egyforma, az utasom csak 50 kg Celldömölkről haza irány csak 1 helyen üt fel, ott rossz az aszfalt, terepen meg egyáltalán nem járok ,na jó Kárpátalja kivételével üdv. juragy ott 2 kerékkel 3 kátyúba voltam ott van olyan hogy kátyú van a kátyúba
Miklós 88 szerint azok bomba tölcsérek voltak

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
meg van a másik rúgóim amiket te postáztál de azt meg nagyon keménynek találom és ezek 7 mm anyagból van gyártva
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2014.02.23. 12:39-kor.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
ja hát ere gondoltam már én is
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Nem lehet hogy az egyik 125 vagy 150-es ETZ rugó azoké lényegesen ritkábbjura györgy írta:sziasztok ,olyan gondom akadt hogy az egyik hátsó rugóm hosszabb 10 milliméterrel, a tekercselés sem egyforma, a hosszabbik az sűrűbben van tekerve ,ezt most vetem észre a napokban pontosabban az egyik 160 a másik 170 mm és 6mm anyagból van gyártva tanácsot kérnék hol lehetne ezt megoldani? üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok ,olyan gondom akadt hogy az egyik hátsó rugóm hosszabb 10 milliméterrel, a tekercselés sem egyforma, a hosszabbik az sűrűbben van tekerve ,ezt most vetem észre a napokban pontosabban az egyik 160 a másik 170 mm és 6mm anyagból van gyártva tanácsot kérnék hogy lehetne ezt megoldani? üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2014.02.23. 12:21-kor.
Re: Futómű
Bocsánat hogy csak most reagálok, de jobb később mint sohaLóri írta:Szia Balázs!
TS első keréknél nagyobb átmérőjű a fékdob. Javaslom az xmotor.hu oldalt, ott találsz ES-hez kereket. Nekem is ES 125/1 em van.
Lóri

Köszönöm szépen a segítséget! Kinéztem egy nagyon jó állapotú TS kereket, ráadásul elég olcsó pénzért, de ezek szerint felejtős

Re: Futómű
Köszi!KILL3R etz írta:6302 ZZ
Re: Futómű
Nem azért hogy beleszóljak vagy ilyesmi csak nekem is be kellene lőni a két kereket,és azt honnan tudod biztosra hogy az első kerék a vázhoz képest egyenesen áll?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
6302 ZZ
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Futómű
Sziasztok!
A két hátsókerékcsapágy méretét megtudná valaki mondani? (Etz 250)
Konkrétan ami a kerékagyban van. Kerestem a szervizkönyvben,biztos benne van,de nem találtam.
Köszi előre is!
A két hátsókerékcsapágy méretét megtudná valaki mondani? (Etz 250)
Konkrétan ami a kerékagyban van. Kerestem a szervizkönyvben,biztos benne van,de nem találtam.
Köszi előre is!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 7 vendég