Elektronika topik - a pokol kapuja
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
En mindenkeppen szeretnek a motorra, mert csak toredeket fogyasztja az energianak, nem felejtem el felkapcsolni, es nappal jobban latszik mint a tompitott.
Meg is rendelem, csak az enyem autos kivitel, szoval lesz egy felesleges lampam. Esetleg nem erdekel valakit?
Kesobb teszek be kepet!
Meg is rendelem, csak az enyem autos kivitel, szoval lesz egy felesleges lampam. Esetleg nem erdekel valakit?
Kesobb teszek be kepet!
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Látom jól beledobtam a kavicsot a tóba!
Tegyen már fel valaki képet, tulajdonképpen, hogyan is mutat egy MZ ilyen kiegészítővel?
Én nagyon jó dolognak tartom, de szeretném, szépen és izlésesen látni a motoromon.
Tegyen már fel valaki képet, tulajdonképpen, hogyan is mutat egy MZ ilyen kiegészítővel?
Én nagyon jó dolognak tartom, de szeretném, szépen és izlésesen látni a motoromon.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Tökéletes "nesze semmi fogd meg jól!" - de nem csak nekünk hanem a "közegnek" is!MrDok írta:http://onroad.hu/2013/12/04/rendeletval ... v-iranyba/
Googli barátunk ezt találta.
ha az "alap szabályokat" ("E" jel, magasság, mivel éghet együtt ...) betartod nem tud senki bele kötni.
Nem csak az E jelzést nézik, azt is keresik hogy rajta van e a nappali fényen az RL00 jelzés.
Re: Elektronika
Tökéletes "nesze semmi fogd meg jól!" - de nem csak nekünk hanem a "közegnek" is!MrDok írta:http://onroad.hu/2013/12/04/rendeletval ... v-iranyba/
Googli barátunk ezt találta.
ha az "alap szabályokat" ("E" jel, magasság, mivel éghet együtt ...) betartod nem tud senki bele kötni.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://onroad.hu/2013/12/04/rendeletval ... v-iranyba/kobraCode írta:
Pontos leírás nincs róla, csak engedi az új KRESZ. Leírás csak az autókhoz van.
A jogszabály nem ismerete nem mentesít fel az alól, szóval ha szabálytalan lesz és megbüntetnek érte ezzel nem fogsz tudni érvelni...
Googli barátunk ezt találta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Ha nincs leírás akkor nincs mit ismerni , ebben az esetben egy nem létező szabályt nem lehet megszegni sem! Meg nem szegett szabály miatt pedig nem lehet büntetni, még a legbuzgóbb rendőrnek sem!kobraCode írta:Pontos leírás nincs róla, csak engedi az új KRESZ. Leírás csak az autókhoz van.
A jogszabály nem ismerete nem mentesít fel az alól, szóval ha szabálytalan lesz és megbüntetnek érte ezzel nem fogsz tudni érvelni...
Egyébként, tapasztalatom szerint, nem foglalkoznak a témával a rend éber őrei, az elmúlt két szezont menetfénnyel közlekedtem, senki nem kifogásolta.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Pontos leírás nincs róla, csak engedi az új KRESZ. Leírás csak az autókhoz van.Gyula-bá írta:Keresd meg a legutolsó KRESZ módosítások között, már nem tudom, hol van de megvan az biztos.Dreamer írta:Milyen paraméterek szerint kell felszerelni? Mert sajnos erre nem találtam sehol semmit.
Ami ott nem szerepel azt én az "ami nem tilos azt szabad ..." elve alapján értelmezném.
A jogszabály nem ismerete nem mentesít fel az alól, szóval ha szabálytalan lesz és megbüntetnek érte ezzel nem fogsz tudni érvelni...
Re: Elektronika
Keresd meg a legutolsó KRESZ módosítások között, már nem tudom, hol van de megvan az biztos.Dreamer írta:Milyen paraméterek szerint kell felszerelni? Mert sajnos erre nem találtam sehol semmit.
Ami ott nem szerepel azt én az "ami nem tilos azt szabad ..." elve alapján értelmezném.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ok, választottam egyet. Milyen paraméterek szerint kell felszerelni? Mert sajnos erre nem találtam sehol semmit.Gyula-bá írta:Az autós boltok tele vannak 12 V-os LED világítótestekkel, ezek közül választhatsz a célnak megfelelőt.zudori írta:Az én motorom 12 Voltos, már csak valami szerkezet kéne.
Dreamer
Re: Elektronika
Az autós boltok tele vannak 12 V-os LED világítótestekkel, ezek közül választhatsz a célnak megfelelőt.zudori írta:Az én motorom 12 Voltos, már csak valami szerkezet kéne.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Az én motorom 12 Voltos, már csak valami szerkezet kéne.
Re: Elektronika
Tudtommal a legújabb szabály módosítás megengedi motorok esetében is a nappali menetfény használatát.zudori írta:Van-e lehetőség nappali fénnyel felszerelni a motort? Ha igen, mi a szabály?
A pontos szöveget megtalálod a neten, úgy emlékszem, hogy a 6 V-os esetben problémás a dolog mert nem tudok olyan gyártóról aki tejesítené a feltételeket.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Lenne egy kérdésem, hátha valaki..
Van-e lehetőség nappali fénnyel felszerelni a motort? Ha igen, mi a szabály? Esetleg ötlet, tapasztalat?
Előre is köszönöm!
Van-e lehetőség nappali fénnyel felszerelni a motort? Ha igen, mi a szabály? Esetleg ötlet, tapasztalat?
Előre is köszönöm!
Re: Elektronika
Gyula-bá nagyon szepen koszonom az infokat.Gyula-bá írta:Amit leírtál azt én is tudom, viszont azt is, hogy a hatásfok növekedés "észrevehetetlenül" kicsi, egy kifogástalan megszakítóshoz képet.sunbim írta:.. Elektronikus megszakító áramkörrel sokkal gyorsabban megszakítható a gyújtótrafón átfolyó áram, ezért magasabb a kialakult feszültségcsúcs a nagyfeszültségű tekercsben = ,,erősebb szikra,".
Ha erősebb szikrával gyújtod be a keveréket, jobb lesz az égés, ha jobb az égés jobban megy a motor, ugyanahoz a tempóhoz kevésbé kell húzni a gázt=kevesebb fogyasztás. ...
Igen fenntartom, hogy a "... lényegesen kedvezőbb fogyasztás, nagyobb teljesítmény ...) csak reklám szöveg (más szóval etetés).Mivel a klasszikus gyújtás leggyengébb pontja a megszakító ez volt az elsődleges szempont. Ezért tartom értelmetlenségnek a megszakító vezérelt elektronikát.sunbim írta:És a sok elektronikus gyujtás gyártó csakis a megszakító kiváltására fejlesztette volna az áramköreit?Nem beszélek magam ellen, de úgy gondolom, hogy nem volna korrekt ha mindenféle "csodáról" próbálnám meggyőzni az érdeklődőt (ket).sunbim írta: De nem értem miért beszélsz a saját üzleted ellen.
Mig az eredeti gyujtasom mukodik nem fogom bojgatni.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na én erre csak azt mondom volt megszakítós és elektronikus (gyári most per pill) és semmiféle különbséget nem veszek észre a gépen. Viszont amikor a szabi féle megszakító vezérelt tranzisztoros volt na igen akkor egyértelműen más volt a gép. Persze a szikra is nagyobb volt mint az előző két említettnél. Fogyasztás meg a fene tudja, de szerintem egyforma...
Re: Elektronika
Amit leírtál azt én is tudom, viszont azt is, hogy a hatásfok növekedés "észrevehetetlenül" kicsi, egy kifogástalan megszakítóshoz képet.sunbim írta:.. Elektronikus megszakító áramkörrel sokkal gyorsabban megszakítható a gyújtótrafón átfolyó áram, ezért magasabb a kialakult feszültségcsúcs a nagyfeszültségű tekercsben = ,,erősebb szikra,".
Ha erősebb szikrával gyújtod be a keveréket, jobb lesz az égés, ha jobb az égés jobban megy a motor, ugyanahoz a tempóhoz kevésbé kell húzni a gázt=kevesebb fogyasztás. ...
Igen fenntartom, hogy a "... lényegesen kedvezőbb fogyasztás, nagyobb teljesítmény ...) csak reklám szöveg (más szóval etetés).
Mivel a klasszikus gyújtás leggyengébb pontja a megszakító ez volt az elsődleges szempont. Ezért tartom értelmetlenségnek a megszakító vezérelt elektronikát.sunbim írta:És a sok elektronikus gyujtás gyártó csakis a megszakító kiváltására fejlesztette volna az áramköreit?
Nem beszélek magam ellen, de úgy gondolom, hogy nem volna korrekt ha mindenféle "csodáról" próbálnám meggyőzni az érdeklődőt (ket).sunbim írta: De nem értem miért beszélsz a saját üzleted ellen.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,A "...erősebb szikráról, kisebb fogyasztás, Stb ..." dumát felejtsd el(reklám szöveg)"Gyula-bá írta:Most azt kellene mondanom: "vásárolj tőlem ....", de nem teszem.falatka írta: ... pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
....
Erted
A "...erősebb szikráról, kisebb fogyasztás, Stb ..." dumát felejtsd el (reklám szöveg)
Egy dolgot ne felejts el, a "modernebb" nem biztos, hogy jobb is (sőt .... ) Az akkori NDK-s mérnökök az "örökkévalóságra" terveztek (akárcsak én) , manapság pedig nagy divat a megtervezett elavulás.
Gyula bá . Miért lenne reklám szöveg? Elektronikus megszakító áramkörrel sokkal gyorsabban megszakítható a gyújtótrafón átfolyó áram, ezért magasabb a kialakult feszültségcsúcs a nagyfeszültségű tekercsben = ,,erősebb szikra,".
Ha erősebb szikrával gyújtod be a keveréket, jobb lesz az égés, ha jobb az égés jobban megy a motor, ugyanahoz a tempóhoz kevésbé kell húzni a gázt=kevesebb fogyasztás.
De nem értem miért beszélsz a saját üzleted ellen.
És a sok elektronikus gyujtás gyártó csakis a megszakító kiváltására fejlesztette volna az áramköreit? És más előnye nem is lenne??
Az MZ gyár tényleg az "örökkévalóságra" gyártott.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Ezért ajánlott olyan elektronikus rendszer használata amelyik "az árok partján" is percek alatt vissza alakítható a megszakítós megoldásra. Pl.-ul ez http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 is ilyen.zudori írta:... de, ha... akkor gond van...
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Én elkötelezett híve vagyok az elektronikus gyújtásnak. Nem véletlenül gyártották az MZ-ket a vége felé is ilyen gyújtással.
Mind a két dolognak meg van az előnye és talán a hátránya. A hagyományos egyszerűbb, kevés szakértelemmel is javítható, állítható.
A modernebb nem igényel karbantartást, állítgatást, de, ha... akkor gond van. Viszont nem nagyon van ha...
Mind a két dolognak meg van az előnye és talán a hátránya. A hagyományos egyszerűbb, kevés szakértelemmel is javítható, állítható.
A modernebb nem igényel karbantartást, állítgatást, de, ha... akkor gond van. Viszont nem nagyon van ha...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Igen a gyári az tuti bizonyított , hogy jó. De vissza kell olvasni és nagyon sok okosság ki lett itt már tárgyalva. Aki meg lusta az vessen magára...
"(akárcsak én)" Nemtán csak történt valami tartósteszt amiről lemaradtunk!? Majd nyugtával a napot...
"(akárcsak én)" Nemtán csak történt valami tartósteszt amiről lemaradtunk!? Majd nyugtával a napot...
Re: Elektronika
Most azt kellene mondanom: "vásárolj tőlem ....", de nem teszem.falatka írta: ... pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
....
Erted
A "...erősebb szikráról, kisebb fogyasztás, Stb ..." dumát felejtsd el (reklám szöveg)
Egy dolgot ne felejts el, a "modernebb" nem biztos, hogy jobb is (sőt .... ) Az akkori NDK-s mérnökök az "örökkévalóságra" terveztek (akárcsak én) , manapság pedig nagy divat a megtervezett elavulás.
Re: Elektronika
Koszonom a velemenyedDreamer írta:Itt inkább az lenne a kérdés szerintem, hogy mihez képest elavult. Egy gyárias motor üzembiztos működéséhez képest nem elavult az elektronikus gyújtás. Szerintem még tuningolt, forszírozott üzemmódot is simán kiszolgál. (Nem úgy mint egy megszakítós megoldás.)falatka írta: Ertelek pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
Edesapam babetaja gond nelkul mukodik es en ahogy emlitettem laikus modon arra a kovetkeztetesre jutottam mi lenne ha ....
Erted
Gyárias motor nem lesz tőle gyorsabb, nem lesz nagyobb a szikra, nem fog kevesebbet fogyasztani, nem indul könnyebben. Picivel egyenletesebb lehet az alapjárat (lendkerék miatt), talán megbízhatóbb (bár láttam én jó pár meghibásodott PVL és VAPE gyújtást is).
Pl. egy lendkerekes mágnesgyújtás esetén nem biztos, hogy nyerő, ha a fordulat túl magasra emelkedik...
Ne hidd, hogy ellene beszélek, csak a mi esetünkben nincs létjogosultsága (egyedül talán annyi, hogy akku nélkül is elmegy). Persze ha van "ablakon" kidobandó pénzed, akkor miért ne?!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Itt inkább az lenne a kérdés szerintem, hogy mihez képest elavult. Egy gyárias motor üzembiztos működéséhez képest nem elavult az elektronikus gyújtás. Szerintem még tuningolt, forszírozott üzemmódot is simán kiszolgál. (Nem úgy mint egy megszakítós megoldás.)falatka írta: Ertelek pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
Edesapam babetaja gond nelkul mukodik es en ahogy emlitettem laikus modon arra a kovetkeztetesre jutottam mi lenne ha ....
Erted
Gyárias motor nem lesz tőle gyorsabb, nem lesz nagyobb a szikra, nem fog kevesebbet fogyasztani, nem indul könnyebben. Picivel egyenletesebb lehet az alapjárat (lendkerék miatt), talán megbízhatóbb (bár láttam én jó pár meghibásodott PVL és VAPE gyújtást is).
Pl. egy lendkerekes mágnesgyújtás esetén nem biztos, hogy nyerő, ha a fordulat túl magasra emelkedik...
Ne hidd, hogy ellene beszélek, csak a mi esetünkben nincs létjogosultsága (egyedül talán annyi, hogy akku nélkül is elmegy). Persze ha van "ablakon" kidobandó pénzed, akkor miért ne?!
Dreamer
Re: Elektronika
Ertelek pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.Dreamer írta:falatka írta:Sziasztok,
szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.
talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html
A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?
Udvozlettel,
Falatka
Amíg rentábilis módon meg lehet javítani a gyári gyújtást/töltést, addig nem gondolkodnék ezen a megoldáson.
Inkább be kellene tartalékolni jó állapotú gyári alkatrészekből, és akkor nem érhet meglepetés. Amennyibe kerül ez a gyújtás annyiból nagyon sok jól gyári (bontott) alkatrész összejönne!
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
Edesapam babetaja gond nelkul mukodik es en ahogy emlitettem laikus modon arra a kovetkeztetesre jutottam mi lenne ha ....
Erted
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
falatka írta:Sziasztok,
szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.
talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html
A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?
Udvozlettel,
Falatka
Amíg rentábilis módon meg lehet javítani a gyári gyújtást/töltést, addig nem gondolkodnék ezen a megoldáson.
Inkább be kellene tartalékolni jó állapotú gyári alkatrészekből, és akkor nem érhet meglepetés. Amennyibe kerül ez a gyújtás annyiból nagyon sok jól gyári (bontott) alkatrész összejönne!
Dreamer
Re: Elektronika
Hat en is nagyon dragallom es mivel a jelenlegi is tokeletes tuti nem mostansag cserelem le.zudori írta:falatka írta:Sziasztok,
szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.
talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html
A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?
Udvozlettel,
Falatka
A gyújtás szerintem nagyon jó lehet, de közel 70000 Ft????
Ha elektronikus gyújtást szeretnél itt a Fórumon is találsz, készít Sub-ee, Gyula- bá is. Az én motoromban a Sub-ee féle van, megszekító nélküli és tökéletes. Én nem vacakolok a pénzen, de ez olyan drága dolog, egyszerűen szerintem nem éri meg az árát!
Csak kivancsi voltam a velemenyetekre mivel kezdo vagyok es itt a forumon mindig ertekes infokat kapok.
Koszonettel,
Falatka
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
falatka írta:Sziasztok,
szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.
talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html
A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?
Udvozlettel,
Falatka
A gyújtás szerintem nagyon jó lehet, de közel 70000 Ft????
Ha elektronikus gyújtást szeretnél itt a Fórumon is találsz, készít Sub-ee, Gyula- bá is. Az én motoromban a Sub-ee féle van, megszekító nélküli és tökéletes. Én nem vacakolok a pénzen, de ez olyan drága dolog, egyszerűen szerintem nem éri meg az árát!
Re: Elektronika
Sziasztok,
szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.
talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html
A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?
Udvozlettel,
Falatka
szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.
talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html
A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?
Udvozlettel,
Falatka
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az én izzóim rendszeresen a műszaki vizsgára menet égnek ki, általában a tompított szál..............Gyula-bá írta: Szerencsés helyen voltál (nem a markukat tartották), amúgy egy normális vizsgabiztos tudja, hogy bármelyik izzó (jártam már így) kiéghet az otthon és a műhely között is.
Féklámpa működjön, kapcsoló meg jó egy robogóé a megfelelő méretben. Az utángyári MZ kapcsolót csak a vizsga helyén szabad berakni ,(előzetes teszt után, betekerni addig hogy működjön is), aztán már maradhat addig az egy hónapig amíg jó.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Szerencsés helyen voltál (nem a markukat tartották), amúgy egy normális vizsgabiztos tudja, hogy bármelyik izzó (jártam már így) kiéghet az otthon és a műhely között is.jura györgy írta:... egutóbb mikor műszakin voltam meg sem nézték hogy világit-e valami egyáltalán ...
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok ,legutóbb mikor műszakin voltam meg sem nézték hogy világit-e valami egyáltalán de az elsőfék az jó legyen mert bukik mint a pi-a vizsga vizsga szavaival élve a hátsó féket már nem is nézték ami legjobban érdekli őket váz és motorszám meg km óra állás az mindig fényképezve van üdv. juragy
Re: Elektronika
Persze csak és kizárólag a vizsga biztosoknak, én vagy más honnan tudnánk róla?Lóri írta:tegnap küldték le a változást,
Arra azért "befizetnék", hogy a vizsga biztos Úr fejből tudja, hogy a 70-80-as évek melyik típusán volt gyárilag féklámpa kapcsoló.
Az enyém '83-as Jawa (nem volt kapcsoló) de Mz első villával és fékkel szerelve (papírozva) ezen volt kapcsoló. Akkor mi a helyzet?
Megint egy idióta alkotott egy nagyot (szabályt, aminek semmi értelme)!
Re: Elektronika
Gyula bá!
Benne van a jogszabályban, tegnap küldték le a változást, tegnap olvastam, és már az ellenőrök is ez alapján ellenőriznek!
De az előzőben nem volt benne. Igaz, hogy ha OT-s a gép, akkor egy csomó mentességet kap...
Benne van a jogszabályban, tegnap küldték le a változást, tegnap olvastam, és már az ellenőrök is ez alapján ellenőriznek!
De az előzőben nem volt benne. Igaz, hogy ha OT-s a gép, akkor egy csomó mentességet kap...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika
(kiemelés tőlem)Lóri írta:Gyárilag ha el volt látva vele, akkor kötelező és működnie is kell. ellenkező esetben nem...
Tudtommal nincs ilyen kitétel a szabályban (a biztonsági övnél tudom, hogy van).
Egy hasonló példa G.K. ködlámpa, nem működik, "elő-vizsgán" a javaslat: "javítsa meg vagy ragassza le a lámpát (akkor nincs felszerelve, nem érdekes, hogy gyárilag van vagy nincs)".
Re: Elektronika
Sziasztok! Bocsi, hogy beleugatok a témába, de mint vizsgabiztos lenne néhány válaszom a témában.
A féklámpa: Minden járművet fel kell szerelni féklámpa kapcsolóval, és a járműre meghatározott minimális lassulásnál fel kell kapcsolódnia. Ezen oknál fogva kötelező a féklámpa kapcsoló megléte, vagy más megfelelő módon a fékpedál működésével egyidejűleg felkapcsolódó lámpára, és kapcsolóra. Nincs előírva, hogy gyárinak kell lennie, kiváltképpen a mi motorjainkon, mivel gyári cuccot elvétve találunk...
irányjelző kérdése. Gyárilag ha el volt látva vele, akkor kötelező és működnie is kell. ellenkező esetben nem...
Kérdésekre válaszolok szivesen, akár privátban is!
Lóri
A féklámpa: Minden járművet fel kell szerelni féklámpa kapcsolóval, és a járműre meghatározott minimális lassulásnál fel kell kapcsolódnia. Ezen oknál fogva kötelező a féklámpa kapcsoló megléte, vagy más megfelelő módon a fékpedál működésével egyidejűleg felkapcsolódó lámpára, és kapcsolóra. Nincs előírva, hogy gyárinak kell lennie, kiváltképpen a mi motorjainkon, mivel gyári cuccot elvétve találunk...
irányjelző kérdése. Gyárilag ha el volt látva vele, akkor kötelező és működnie is kell. ellenkező esetben nem...
Kérdésekre válaszolok szivesen, akár privátban is!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Pyramid87
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
- MZ-d típusa: ETZ 125 1986
- Tartózkodási hely: Pilis
Re: Elektronika
Egyik jó ismerősöm, aki szerelte a motoromat, felajánlotta hogy elviszi tavasszal műszakira a gépemet. Ő nem említette volna a kapcsolót, ha nem fontos, de ha beszélek vele valamikor, rákérdezek. Kíváncsi vagyok én is!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az irányjelzőknél tényleg így van,de a féklámpára(mármint hogy jeleznie kell ha fékezünk) is igaz ez?Gyula-bá írta:
A helyzet hasonló az index esetével, ha fel van szerelve akkor működnie kell, viszont nem kötelező felszerelés. Az enyémről le van szerelve, még soha nem kötöttek bele.
Az addig oké hogy a régebbi gyári kiviteleknél nem volt az első fékeknek visszajelzése,de amin gyárilag volt,azt nem kérik?
Kiváncsi lennék Gabsic véleményére ezügyben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Pyramid87
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
- MZ-d típusa: ETZ 125 1986
- Tartózkodási hely: Pilis
Re: Elektronika
dkari: értem, ez nagyon biztató, és köszi a tippet, azt hiszem ezt kipróbálom
Gyula-bá ezt sem tudtam, azt hittem kötelező! köszönöm neked is a segítséget!
Gyula-bá ezt sem tudtam, azt hittem kötelező! köszönöm neked is a segítséget!
Re: Elektronika
(kiemelés tőlem)Pyramid87 írta:A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ettől még a vizsgán kell működnie.
A helyzet hasonló az index esetével, ha fel van szerelve akkor működnie kell, viszont nem kötelező felszerelés. Az enyémről le van szerelve, még soha nem kötöttek bele.
Re: Elektronika
Pyramid87 írta:Köszönöm a jótanácsokat!! A nyomás alapon működő megoldást láttam már, és egyébként jó ötlet, csak próbálnék valami egyszerűbbet! Nem gondoltam volna, hogy ezt nem fogadják el, bár nem csodálkozom semmin!
A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ettől még a vizsgán kell működnie. A Yamahába való kapcsoló mennyire tartós? Mióta használod? Ez jónak tűnik, és lehet végül ennél maradok, egyszerűbb mint egy másik fajta kapcsolót eszkábálni ahogy tanácsolták nekem... maradok a (közel) gyári megoldásoknál.
Az Mz-men fél éve van. De van a családban yamaha robogó ami öt éve megvan abban is ez van és hibátlanul működik.
Mondjuk az Mz húsz év alatt sem lesz használva annyit mint a robogó öt év alatt
- Pyramid87
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
- MZ-d típusa: ETZ 125 1986
- Tartózkodási hely: Pilis
Re: Elektronika
Köszönöm a jótanácsokat!! A nyomás alapon működő megoldást láttam már, és egyébként jó ötlet, csak próbálnék valami egyszerűbbet! Nem gondoltam volna, hogy ezt nem fogadják el, bár nem csodálkozom semmin!
A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ettől még a vizsgán kell működnie. A Yamahába való kapcsoló mennyire tartós? Mióta használod? Ez jónak tűnik, és lehet végül ennél maradok, egyszerűbb mint egy másik fajta kapcsolót eszkábálni ahogy tanácsolták nekem... maradok a (közel) gyári megoldásoknál.
A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ettől még a vizsgán kell működnie. A Yamahába való kapcsoló mennyire tartós? Mióta használod? Ez jónak tűnik, és lehet végül ennél maradok, egyszerűbb mint egy másik fajta kapcsolót eszkábálni ahogy tanácsolták nekem... maradok a (közel) gyári megoldásoknál.
Re: Elektronika
Pyramid87 írta:Sziasztok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!
Én valamilyen kis yamaha robogóét vettem. Bár a gyári 6-os menetet át kellett fúrni 7-es menetfúróval.
itt vettem: http://www.futarmotorosbolt.hu/index.php?cPath=258_519
Re: Elektronika
Mellékesen, szerintem, az első féklámpa kapcsoló (nekem) tejesen fölösleges mert mindig együtt használom az első és a hátsó féket.
Re: Elektronika
- Jó, "bomba biztos" megoldás, csak egy baj van vele, a vizsgán meg fog bukni. Sajnos nálunk nem fogadnak el semmilyen módosítást még akkor sem ha jobb mint az eredeti.kobraCode írta:ezt olvasd el: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/70
A szabály alkotó hülyéknek is élni kell valamiből.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Szia,Pyramid87 írta:Sziasztok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!
ezt olvasd el: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/70
Bocsi a másik oldal linkelésért!
- Pyramid87
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
- MZ-d típusa: ETZ 125 1986
- Tartózkodási hely: Pilis
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!
Re: Elektronika
- azt én sem de a TS tudtommal 6 V-os és létezik 6 V-os Simson trafó is, jelen esetben erről volt szó.nyemi írta:... A 6Voltost (trafó, zárójel tőlem) meg, 12Voltos motorkerékpárra nem ajánlom,...
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Sziasztok, nekem kicsit más a véleményem. A Simson gyújtótranszformátora 12Voltos gyárilag, aztán ki mit barkácsol rá az már az ő baja.
A 6Voltost meg, 12Voltos motorkerékpárra nem ajánlom, mert megszakító rúgó lágyulás és érintkező beégés lesz a vége.
A 6Voltost meg, 12Voltos motorkerékpárra nem ajánlom, mert megszakító rúgó lágyulás és érintkező beégés lesz a vége.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Tudtommal a Simson (6V) és a 6 V-os Mz trafója azonos, tehát nyugodtan használhatod.Target írta:6V-os simson gyújtótrafóval mennie kéne?
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Sziasztok!
MZ TS 125-nél volna egy olyan problémánk, hogy nem pörög ki rendesen.
Gyújtásnál a megszakító hézag a lehető legkisebb.
A gyújtótrafóra gondoltunk hibaforrásként.
6V-os simson gyújtótrafóval mennie kéne?
Mással nem igazán tudjuk tesztelni.
Üdv.
MZ TS 125-nél volna egy olyan problémánk, hogy nem pörög ki rendesen.
Gyújtásnál a megszakító hézag a lehető legkisebb.
A gyújtótrafóra gondoltunk hibaforrásként.
6V-os simson gyújtótrafóval mennie kéne?
Mással nem igazán tudjuk tesztelni.
Üdv.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég