Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

En mindenkeppen szeretnek a motorra, mert csak toredeket fogyasztja az energianak, nem felejtem el felkapcsolni, es nappal jobban latszik mint a tompitott.

Meg is rendelem, csak az enyem autos kivitel, szoval lesz egy felesleges lampam. Esetleg nem erdekel valakit?

Kesobb teszek be kepet!
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Látom jól beledobtam a kavicsot a tóba! :D

Tegyen már fel valaki képet, tulajdonképpen, hogyan is mutat egy MZ ilyen kiegészítővel?
Én nagyon jó dolognak tartom, de szeretném, szépen és izlésesen látni a motoromon.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Gyula-bá írta:
MrDok írta:http://onroad.hu/2013/12/04/rendeletval ... v-iranyba/
Googli barátunk ezt találta.
Tökéletes "nesze semmi fogd meg jól!" - de nem csak nekünk hanem a "közegnek" is!
ha az "alap szabályokat" ("E" jel, magasság, mivel éghet együtt ...) betartod nem tud senki bele kötni.

Nem csak az E jelzést nézik, azt is keresik hogy rajta van e a nappali fényen az RL00 jelzés.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:http://onroad.hu/2013/12/04/rendeletval ... v-iranyba/
Googli barátunk ezt találta.
Tökéletes "nesze semmi fogd meg jól!" - de nem csak nekünk hanem a "közegnek" is!
ha az "alap szabályokat" ("E" jel, magasság, mivel éghet együtt ...) betartod nem tud senki bele kötni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kobraCode írta:
Pontos leírás nincs róla, csak engedi az új KRESZ. Leírás csak az autókhoz van.

A jogszabály nem ismerete nem mentesít fel az alól, szóval ha szabálytalan lesz és megbüntetnek érte ezzel nem fogsz tudni érvelni...
http://onroad.hu/2013/12/04/rendeletval ... v-iranyba/
Googli barátunk ezt találta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kobraCode írta:Pontos leírás nincs róla, csak engedi az új KRESZ. Leírás csak az autókhoz van.

A jogszabály nem ismerete nem mentesít fel az alól, szóval ha szabálytalan lesz és megbüntetnek érte ezzel nem fogsz tudni érvelni...
Ha nincs leírás akkor nincs mit ismerni :D , ebben az esetben egy nem létező szabályt nem lehet megszegni sem! :D Meg nem szegett szabály miatt pedig nem [-X lehet büntetni, még a legbuzgóbb rendőrnek sem!
Egyébként, tapasztalatom szerint, nem foglalkoznak a témával a rend éber őrei, az elmúlt két szezont menetfénnyel közlekedtem, senki nem kifogásolta.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Gyula-bá írta:
Dreamer írta:Milyen paraméterek szerint kell felszerelni? Mert sajnos erre nem találtam sehol semmit.
Keresd meg a legutolsó KRESZ módosítások között, már nem tudom, hol van de megvan az biztos.
Ami ott nem szerepel azt én az "ami nem tilos azt szabad ..." elve alapján értelmezném. :)
Pontos leírás nincs róla, csak engedi az új KRESZ. Leírás csak az autókhoz van.

A jogszabály nem ismerete nem mentesít fel az alól, szóval ha szabálytalan lesz és megbüntetnek érte ezzel nem fogsz tudni érvelni...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:Milyen paraméterek szerint kell felszerelni? Mert sajnos erre nem találtam sehol semmit.
Keresd meg a legutolsó KRESZ módosítások között, már nem tudom, hol van de megvan az biztos.
Ami ott nem szerepel azt én az "ami nem tilos azt szabad ..." elve alapján értelmezném. :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
zudori írta:Az én motorom 12 Voltos, már csak valami szerkezet kéne.
Az autós boltok tele vannak 12 V-os LED világítótestekkel, ezek közül választhatsz a célnak megfelelőt.
Ok, választottam egyet. Milyen paraméterek szerint kell felszerelni? Mert sajnos erre nem találtam sehol semmit. :(
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zudori írta:Az én motorom 12 Voltos, már csak valami szerkezet kéne.
Az autós boltok tele vannak 12 V-os LED világítótestekkel, ezek közül választhatsz a célnak megfelelőt.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Az én motorom 12 Voltos, már csak valami szerkezet kéne.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zudori írta:Van-e lehetőség nappali fénnyel felszerelni a motort? Ha igen, mi a szabály?
Tudtommal a legújabb szabály módosítás megengedi motorok esetében is a nappali menetfény használatát.
A pontos szöveget megtalálod a neten, úgy emlékszem, hogy a 6 V-os esetben problémás a dolog mert nem tudok olyan gyártóról aki tejesítené a feltételeket.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Lenne egy kérdésem, hátha valaki..
Van-e lehetőség nappali fénnyel felszerelni a motort? Ha igen, mi a szabály? Esetleg ötlet, tapasztalat?
Előre is köszönöm!
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: falatka »

Gyula-bá írta:
sunbim írta:.. Elektronikus megszakító áramkörrel sokkal gyorsabban megszakítható a gyújtótrafón átfolyó áram, ezért magasabb a kialakult feszültségcsúcs a nagyfeszültségű tekercsben = ,,erősebb szikra,".
Ha erősebb szikrával gyújtod be a keveréket, jobb lesz az égés, ha jobb az égés jobban megy a motor, ugyanahoz a tempóhoz kevésbé kell húzni a gázt=kevesebb fogyasztás. ...
Amit leírtál azt én is tudom, viszont azt is, hogy a hatásfok növekedés "észrevehetetlenül" kicsi, egy kifogástalan megszakítóshoz képet.
Igen fenntartom, hogy a "... lényegesen kedvezőbb fogyasztás, nagyobb teljesítmény ...) csak reklám szöveg (más szóval etetés).
sunbim írta:És a sok elektronikus gyujtás gyártó csakis a megszakító kiváltására fejlesztette volna az áramköreit?
Mivel a klasszikus gyújtás leggyengébb pontja a megszakító ez volt az elsődleges szempont. Ezért tartom értelmetlenségnek a megszakító vezérelt elektronikát.
sunbim írta: De nem értem miért beszélsz a saját üzleted ellen. :-k
Nem beszélek magam ellen, de úgy gondolom, hogy nem volna korrekt ha mindenféle "csodáról" próbálnám meggyőzni az érdeklődőt (ket).
Gyula-bá nagyon szepen koszonom az infokat.
Mig az eredeti gyujtasom mukodik nem fogom bojgatni.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na én erre csak azt mondom volt megszakítós és elektronikus (gyári most per pill) és semmiféle különbséget nem veszek észre a gépen. Viszont amikor a szabi féle megszakító vezérelt tranzisztoros volt na igen akkor egyértelműen más volt a gép. Persze a szikra is nagyobb volt mint az előző két említettnél. Fogyasztás meg a fene tudja, de szerintem egyforma...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:.. Elektronikus megszakító áramkörrel sokkal gyorsabban megszakítható a gyújtótrafón átfolyó áram, ezért magasabb a kialakult feszültségcsúcs a nagyfeszültségű tekercsben = ,,erősebb szikra,".
Ha erősebb szikrával gyújtod be a keveréket, jobb lesz az égés, ha jobb az égés jobban megy a motor, ugyanahoz a tempóhoz kevésbé kell húzni a gázt=kevesebb fogyasztás. ...
Amit leírtál azt én is tudom, viszont azt is, hogy a hatásfok növekedés "észrevehetetlenül" kicsi, egy kifogástalan megszakítóshoz képet.
Igen fenntartom, hogy a "... lényegesen kedvezőbb fogyasztás, nagyobb teljesítmény ...) csak reklám szöveg (más szóval etetés).
sunbim írta:És a sok elektronikus gyujtás gyártó csakis a megszakító kiváltására fejlesztette volna az áramköreit?
Mivel a klasszikus gyújtás leggyengébb pontja a megszakító ez volt az elsődleges szempont. Ezért tartom értelmetlenségnek a megszakító vezérelt elektronikát.
sunbim írta: De nem értem miért beszélsz a saját üzleted ellen. :-k
Nem beszélek magam ellen, de úgy gondolom, hogy nem volna korrekt ha mindenféle "csodáról" próbálnám meggyőzni az érdeklődőt (ket).
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá írta:
falatka írta: ... pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
....
Erted :wink:
Most azt kellene mondanom: "vásárolj tőlem ....", de nem teszem.
A "...erősebb szikráról, kisebb fogyasztás, Stb ..." dumát felejtsd el (reklám szöveg)
Egy dolgot ne felejts el, a "modernebb" nem biztos, hogy jobb is (sőt .... ) Az akkori NDK-s mérnökök az "örökkévalóságra" terveztek (akárcsak én) , manapság pedig nagy divat a megtervezett elavulás.
,,A "...erősebb szikráról, kisebb fogyasztás, Stb ..." dumát felejtsd el(reklám szöveg)"

Gyula bá . Miért lenne reklám szöveg? Elektronikus megszakító áramkörrel sokkal gyorsabban megszakítható a gyújtótrafón átfolyó áram, ezért magasabb a kialakult feszültségcsúcs a nagyfeszültségű tekercsben = ,,erősebb szikra,".
Ha erősebb szikrával gyújtod be a keveréket, jobb lesz az égés, ha jobb az égés jobban megy a motor, ugyanahoz a tempóhoz kevésbé kell húzni a gázt=kevesebb fogyasztás.

De nem értem miért beszélsz a saját üzleted ellen. :-k

És a sok elektronikus gyujtás gyártó csakis a megszakító kiváltására fejlesztette volna az áramköreit? És más előnye nem is lenne?? [-(

Az MZ gyár tényleg az "örökkévalóságra" gyártott. :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zudori írta:... de, ha... akkor gond van...
Ezért ajánlott olyan elektronikus rendszer használata amelyik "az árok partján" is percek alatt vissza alakítható a megszakítós megoldásra. Pl.-ul ez http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 is ilyen.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Én elkötelezett híve vagyok az elektronikus gyújtásnak. Nem véletlenül gyártották az MZ-ket a vége felé is ilyen gyújtással.
Mind a két dolognak meg van az előnye és talán a hátránya. A hagyományos egyszerűbb, kevés szakértelemmel is javítható, állítható.
A modernebb nem igényel karbantartást, állítgatást, de, ha... akkor gond van. Viszont nem nagyon van ha... :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen a gyári az tuti bizonyított , hogy jó. De vissza kell olvasni és nagyon sok okosság ki lett itt már tárgyalva. Aki meg lusta az vessen magára...
"(akárcsak én)" :twisted: :D Nemtán csak történt valami tartósteszt amiről lemaradtunk!? :D Majd nyugtával a napot... :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

falatka írta: ... pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
....
Erted :wink:
Most azt kellene mondanom: "vásárolj tőlem ....", de nem teszem.
A "...erősebb szikráról, kisebb fogyasztás, Stb ..." dumát felejtsd el (reklám szöveg)
Egy dolgot ne felejts el, a "modernebb" nem biztos, hogy jobb is (sőt .... ) Az akkori NDK-s mérnökök az "örökkévalóságra" terveztek (akárcsak én) , manapság pedig nagy divat a megtervezett elavulás.
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: falatka »

Dreamer írta:
falatka írta: Ertelek pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
Edesapam babetaja gond nelkul mukodik es en ahogy emlitettem laikus modon arra a kovetkeztetesre jutottam mi lenne ha ....
Erted :wink:
Itt inkább az lenne a kérdés szerintem, hogy mihez képest elavult. Egy gyárias motor üzembiztos működéséhez képest nem elavult az elektronikus gyújtás. Szerintem még tuningolt, forszírozott üzemmódot is simán kiszolgál. (Nem úgy mint egy megszakítós megoldás.)
Gyárias motor nem lesz tőle gyorsabb, nem lesz nagyobb a szikra, nem fog kevesebbet fogyasztani, nem indul könnyebben. Picivel egyenletesebb lehet az alapjárat (lendkerék miatt), talán megbízhatóbb (bár láttam én jó pár meghibásodott PVL és VAPE gyújtást is).

Pl. egy lendkerekes mágnesgyújtás esetén nem biztos, hogy nyerő, ha a fordulat túl magasra emelkedik...

Ne hidd, hogy ellene beszélek, csak a mi esetünkben nincs létjogosultsága (egyedül talán annyi, hogy akku nélkül is elmegy). Persze ha van "ablakon" kidobandó pénzed, akkor miért ne?!
Koszonom a velemenyed :wink:
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

falatka írta: Ertelek pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
Edesapam babetaja gond nelkul mukodik es en ahogy emlitettem laikus modon arra a kovetkeztetesre jutottam mi lenne ha ....
Erted :wink:
Itt inkább az lenne a kérdés szerintem, hogy mihez képest elavult. Egy gyárias motor üzembiztos működéséhez képest nem elavult az elektronikus gyújtás. Szerintem még tuningolt, forszírozott üzemmódot is simán kiszolgál. (Nem úgy mint egy megszakítós megoldás.)
Gyárias motor nem lesz tőle gyorsabb, nem lesz nagyobb a szikra, nem fog kevesebbet fogyasztani, nem indul könnyebben. Picivel egyenletesebb lehet az alapjárat (lendkerék miatt), talán megbízhatóbb (bár láttam én jó pár meghibásodott PVL és VAPE gyújtást is).

Pl. egy lendkerekes mágnesgyújtás esetén nem biztos, hogy nyerő, ha a fordulat túl magasra emelkedik...

Ne hidd, hogy ellene beszélek, csak a mi esetünkben nincs létjogosultsága (egyedül talán annyi, hogy akku nélkül is elmegy). Persze ha van "ablakon" kidobandó pénzed, akkor miért ne?!
Dreamer
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: falatka »

Dreamer írta:
falatka írta:Sziasztok,

szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.

talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html

A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?


Udvozlettel,

Falatka

Amíg rentábilis módon meg lehet javítani a gyári gyújtást/töltést, addig nem gondolkodnék ezen a megoldáson.

Inkább be kellene tartalékolni jó állapotú gyári alkatrészekből, és akkor nem érhet meglepetés. Amennyibe kerül ez a gyújtás annyiból nagyon sok jól gyári (bontott) alkatrész összejönne!
Ertelek pont ez a dilemma a jovot ertendoen. A jol bevalt gyari vagy a "modern" kor vivmanyai.
Valahol olvastam a "stabilabb, erosebb szikrarol" (bocs nem szakszeruen fejezem ki magam mivel laikus vagyok).
Egyszoval a techlologia ahogy anno megterveztek mar elavult e teren.
Edesapam babetaja gond nelkul mukodik es en ahogy emlitettem laikus modon arra a kovetkeztetesre jutottam mi lenne ha ....
Erted :wink:
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

falatka írta:Sziasztok,

szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.

talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html

A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?


Udvozlettel,

Falatka

Amíg rentábilis módon meg lehet javítani a gyári gyújtást/töltést, addig nem gondolkodnék ezen a megoldáson.

Inkább be kellene tartalékolni jó állapotú gyári alkatrészekből, és akkor nem érhet meglepetés. Amennyibe kerül ez a gyújtás annyiból nagyon sok jól gyári (bontott) alkatrész összejönne!
Dreamer
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: falatka »

zudori írta:
falatka írta:Sziasztok,

szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.

talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html

A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?


Udvozlettel,

Falatka



A gyújtás szerintem nagyon jó lehet, de közel 70000 Ft????
Ha elektronikus gyújtást szeretnél itt a Fórumon is találsz, készít Sub-ee, Gyula- bá is. Az én motoromban a Sub-ee féle van, megszekító nélküli és tökéletes. Én nem vacakolok a pénzen, de ez olyan drága dolog, egyszerűen szerintem nem éri meg az árát!
Hat en is nagyon dragallom es mivel a jelenlegi is tokeletes tuti nem mostansag cserelem le.
Csak kivancsi voltam a velemenyetekre mivel kezdo vagyok es itt a forumon mindig ertekes infokat kapok.

Koszonettel,

Falatka
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

falatka írta:Sziasztok,

szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.

talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html

A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?


Udvozlettel,

Falatka



A gyújtás szerintem nagyon jó lehet, de közel 70000 Ft????
Ha elektronikus gyújtást szeretnél itt a Fórumon is találsz, készít Sub-ee, Gyula- bá is. Az én motoromban a Sub-ee féle van, megszekító nélküli és tökéletes. Én nem vacakolok a pénzen, de ez olyan drága dolog, egyszerűen szerintem nem éri meg az árát!
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: falatka »

Sziasztok,

szeretnek informalodni gyujtassal kapcsolatban.

talaltam egy ilyet:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... Typen.html
+
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/El ... -VAPE.html

A motrom egy ETZ 251 meg eredeti gyujtassal ami 23 eves. Jelenleg nincs is vele semmi baj de ki tudja mit hoz a jovo. Erdemes lenne befektetni egy Aku nelkuli gyujtasba?
Esetleg valaki hasznal ilyet vagy ehez hasonlot?


Udvozlettel,

Falatka
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gyula-bá írta: Szerencsés helyen voltál (nem a markukat tartották), amúgy egy normális vizsgabiztos tudja, hogy bármelyik izzó (jártam már így) kiéghet az otthon és a műhely között is.
Az én izzóim rendszeresen a műszaki vizsgára menet égnek ki, általában a tompított szál..............
Féklámpa működjön, kapcsoló meg jó egy robogóé a megfelelő méretben. Az utángyári MZ kapcsolót csak a vizsga helyén szabad berakni ,(előzetes teszt után, betekerni addig hogy működjön is), aztán már maradhat addig az egy hónapig amíg jó.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jura györgy írta:... egutóbb mikor műszakin voltam meg sem nézték hogy világit-e valami egyáltalán ...
Szerencsés helyen voltál (nem a markukat tartották), amúgy egy normális vizsgabiztos tudja, hogy bármelyik izzó (jártam már így) kiéghet az otthon és a műhely között is.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,legutóbb mikor műszakin voltam meg sem nézték hogy világit-e valami egyáltalán de az elsőfék az jó legyen mert bukik mint a pi-a vizsga vizsga szavaival élve a hátsó féket már nem is nézték ami legjobban érdekli őket váz és motorszám meg km óra állás az mindig fényképezve van üdv. juragy
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Lóri írta:tegnap küldték le a változást,
Persze csak és kizárólag a vizsga biztosoknak, én vagy más honnan tudnánk róla?
Arra azért "befizetnék", hogy a vizsga biztos Úr fejből tudja, hogy a 70-80-as évek melyik típusán volt gyárilag féklámpa kapcsoló.
Az enyém '83-as Jawa (nem volt kapcsoló) de Mz első villával és fékkel szerelve (papírozva) ezen volt kapcsoló. Akkor mi a helyzet?
Megint egy idióta alkotott egy nagyot (szabályt, aminek semmi értelme)!
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Gyula bá!

Benne van a jogszabályban, tegnap küldték le a változást, tegnap olvastam, és már az ellenőrök is ez alapján ellenőriznek!
De az előzőben nem volt benne. Igaz, hogy ha OT-s a gép, akkor egy csomó mentességet kap...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Lóri írta:Gyárilag ha el volt látva vele, akkor kötelező és működnie is kell. ellenkező esetben nem...
(kiemelés tőlem)
Tudtommal nincs ilyen kitétel a szabályban (a biztonsági övnél tudom, hogy van).
Egy hasonló példa G.K. ködlámpa, nem működik, "elő-vizsgán" a javaslat: "javítsa meg vagy ragassza le a lámpát (akkor nincs felszerelve, nem érdekes, hogy gyárilag van vagy nincs)".
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok! Bocsi, hogy beleugatok a témába, de mint vizsgabiztos lenne néhány válaszom a témában.

A féklámpa: Minden járművet fel kell szerelni féklámpa kapcsolóval, és a járműre meghatározott minimális lassulásnál fel kell kapcsolódnia. Ezen oknál fogva kötelező a féklámpa kapcsoló megléte, vagy más megfelelő módon a fékpedál működésével egyidejűleg felkapcsolódó lámpára, és kapcsolóra. Nincs előírva, hogy gyárinak kell lennie, kiváltképpen a mi motorjainkon, mivel gyári cuccot elvétve találunk...

irányjelző kérdése. Gyárilag ha el volt látva vele, akkor kötelező és működnie is kell. ellenkező esetben nem...

Kérdésekre válaszolok szivesen, akár privátban is!


Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Pyramid87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
MZ-d típusa: ETZ 125 1986
Tartózkodási hely: Pilis

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pyramid87 »

Egyik jó ismerősöm, aki szerelte a motoromat, felajánlotta hogy elviszi tavasszal műszakira a gépemet. Ő nem említette volna a kapcsolót, ha nem fontos, de ha beszélek vele valamikor, rákérdezek. Kíváncsi vagyok én is!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:
A helyzet hasonló az index esetével, ha fel van szerelve akkor működnie kell, viszont nem kötelező felszerelés. Az enyémről le van szerelve, még soha nem kötöttek bele.
Az irányjelzőknél tényleg így van,de a féklámpára(mármint hogy jeleznie kell ha fékezünk) is igaz ez?
Az addig oké hogy a régebbi gyári kiviteleknél nem volt az első fékeknek visszajelzése,de amin gyárilag volt,azt nem kérik?

Kiváncsi lennék Gabsic véleményére ezügyben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Pyramid87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
MZ-d típusa: ETZ 125 1986
Tartózkodási hely: Pilis

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pyramid87 »

dkari: értem, ez nagyon biztató, és köszi a tippet, azt hiszem ezt kipróbálom ;)
Gyula-bá ezt sem tudtam, azt hittem kötelező! köszönöm neked is a segítséget!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Pyramid87 írta:A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ;) ettől még a vizsgán kell működnie.
(kiemelés tőlem)

A helyzet hasonló az index esetével, ha fel van szerelve akkor működnie kell, viszont nem kötelező felszerelés. Az enyémről le van szerelve, még soha nem kötöttek bele.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Pyramid87 írta:Köszönöm a jótanácsokat!! A nyomás alapon működő megoldást láttam már, és egyébként jó ötlet, csak próbálnék valami egyszerűbbet! Nem gondoltam volna, hogy ezt nem fogadják el, bár nem csodálkozom semmin!
A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ;) ettől még a vizsgán kell működnie. A Yamahába való kapcsoló mennyire tartós? Mióta használod? Ez jónak tűnik, és lehet végül ennél maradok, egyszerűbb mint egy másik fajta kapcsolót eszkábálni ahogy tanácsolták nekem... maradok a (közel) gyári megoldásoknál.

Az Mz-men fél éve van. De van a családban yamaha robogó ami öt éve megvan abban is ez van és hibátlanul működik.
Mondjuk az Mz húsz év alatt sem lesz használva annyit mint a robogó öt év alatt :)
Avatar
Pyramid87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
MZ-d típusa: ETZ 125 1986
Tartózkodási hely: Pilis

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pyramid87 »

Köszönöm a jótanácsokat!! A nyomás alapon működő megoldást láttam már, és egyébként jó ötlet, csak próbálnék valami egyszerűbbet! Nem gondoltam volna, hogy ezt nem fogadják el, bár nem csodálkozom semmin!
A kapcsoló pont műszakira kell, szóval hiába használom én is mindkét féket egyszerre ;) ettől még a vizsgán kell működnie. A Yamahába való kapcsoló mennyire tartós? Mióta használod? Ez jónak tűnik, és lehet végül ennél maradok, egyszerűbb mint egy másik fajta kapcsolót eszkábálni ahogy tanácsolták nekem... maradok a (közel) gyári megoldásoknál.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Pyramid87 írta:Sziasztok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!

Én valamilyen kis yamaha robogóét vettem. Bár a gyári 6-os menetet át kellett fúrni 7-es menetfúróval.

itt vettem: http://www.futarmotorosbolt.hu/index.php?cPath=258_519
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Mellékesen, szerintem, az első féklámpa kapcsoló (nekem) tejesen fölösleges mert mindig együtt használom az első és a hátsó féket.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

- Jó, "bomba biztos" megoldás, csak egy baj van vele, a vizsgán meg fog bukni. Sajnos nálunk nem fogadnak el semmilyen módosítást még akkor sem ha jobb mint az eredeti.
A szabály alkotó hülyéknek is élni kell valamiből. :D
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Pyramid87 írta:Sziasztok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!
Szia,

ezt olvasd el: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/70

Bocsi a másik oldal linkelésért!
Avatar
Pyramid87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.10.21. 13:05
MZ-d típusa: ETZ 125 1986
Tartózkodási hely: Pilis

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pyramid87 »

Sziasztok!
Az első féklámpa kapcsolót rendszeresen cserélnem kell, mivel kb 1-2 hónap után beragadt. Gondolom nem csak nekem gond ez, valaki esetleg tud olyanról, amelyik hosszabb távon is működik? Vagy érdemes valamilyen mikrokapcsolóval helyettesíteni? Megköszönném, ha megosztanátok Ti hogyan oldottátok meg ha volt ilyen gondotok!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:... A 6Voltost (trafó, zárójel tőlem) meg, 12Voltos motorkerékpárra nem ajánlom,...
- azt én sem de a TS tudtommal 6 V-os és létezik 6 V-os Simson trafó is, jelen esetben erről volt szó.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sziasztok, nekem kicsit más a véleményem. A Simson gyújtótranszformátora 12Voltos gyárilag, aztán ki mit barkácsol rá az már az ő baja.
A 6Voltost meg, 12Voltos motorkerékpárra nem ajánlom, mert megszakító rúgó lágyulás és érintkező beégés lesz a vége.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Target írta:6V-os simson gyújtótrafóval mennie kéne?
Tudtommal a Simson (6V) és a 6 V-os Mz trafója azonos, tehát nyugodtan használhatod.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
MZ TS 125-nél volna egy olyan problémánk, hogy nem pörög ki rendesen.
Gyújtásnál a megszakító hézag a lehető legkisebb.
A gyújtótrafóra gondoltunk hibaforrásként.
6V-os simson gyújtótrafóval mennie kéne?
Mással nem igazán tudjuk tesztelni.

Üdv.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég