Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
"... az érdekelne miért kell kivenni a szűrőt?" - azért mert az "R" jelű gyertyák tartalmazzák a zavar szűrő ellenállást, ha bent hagyod a pipában is akkor 2 db zavarszűrő lesz sorba kapcsolva ami rontja a gyújtás hatásfokát.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
Gyula-bá nem tudom van benne zavarszűrő vagy nincs, szépen indul jól megy alapjárat egyenletes , de az érdekelne miért kell kivenni a szűrőt? üdv. juragy
Re: Elektronika
"...PAL n8r gyertyát nekem ez vált be ..." nekem is, bár a PAL.t ma BIRSK-nek hívják, jó, olcsó és nem hamisítják.
Ha R jelűt használsz a zavarszűrő ellenállást a pipából vedd ki.

Ha R jelűt használsz a zavarszűrő ellenállást a pipából vedd ki.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok én meg azt tanácsolom keressél 1 régi használt PAL n8r gyertyát nekem ez vált be üdv. juragy
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
Denso w24fsu, télen nyáron.jarumasz írta:Kissé feledékeny vagyok. Milyen gyertyát kell a mai időben venni az ETZ-be? Márka, hőérték? 250-es.
MZ ETZ 251e '89
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Mindenki nem lehet fél isten...
Re: Elektronika
- látom "nem esett le a tantusz", a segítség kérő hsz.-od után én nem látok csak egy választ.PGabor írta:...azoknak akik tanácsot vagy tippet adtak mit nézzek meg. ...

Re: Elektronika
Szia nem Hatökörnek szól a köszönet, hanem azoknak akik tanácsot vagy tippet adtak mit nézzek meg.Nekem hasznos segítség volt a többiek ötlete is. Még egyszer köszönöm.
Szép hétvégét
Gábor
Szép hétvégét
Gábor
Re: Elektronika
Szívesen, máskor is! Csak, hogy kötekedjek egy kicsit, kinek szól a többes szám?PGabor írta:Nagyon köszönöm a segítségeteket! ...(kiemelés tőlem)


- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
NGKB8HS én ilyet használok télen nyáron.jarumasz írta:Kissé feledékeny vagyok. Milyen gyertyát kell a mai időben venni az ETZ-be? Márka, hőérték? 250-es.
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Kissé feledékeny vagyok. Milyen gyertyát kell a mai időben venni az ETZ-be? Márka, hőérték? 250-es.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

Re: Elektronika
Nagyon köszönöm a segítségeteket!Sikerült kimérni kikeresni a hibás vezetéket és érintkezőjét kicseréltem és lett töltésem.Még egyszer köszönöm a hasznos tanácsokat.
ÜdvGábor
ÜdvGábor
Re: Elektronika
A tejes ellenőrzési folyamatot megnézheted (sajna csak német szöveggel) itt: http://www.youtube.com/watch?v=4CVD_LIlr0cPGabor írta:Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem. ...A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.
Re: Elektronika
Mi van akkor ha az egyenirányító vagy a fölötte levő kis trafó megy tönkre valaki tudja ezt?
Re: Elektronika
Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam? A szénkefák és a kommutátorok rendben csatlakozások biztosítékok is.Mi lett vele nem tudom.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Beszélnek itt helyettem is.
Szóval majd ha etz 250 lemennek jó sokat(sok ezret és sok évet mondjuk azért minden gond nélkül többre godolok mint 10) majd az számít. A 40-50 évet meg hanyagoljuk azért nem kell itt ennyire nagy szavakkal dobálózni... Persze a jawa és egyebek nem érdekelnek egy MZ fórumon vagyunk. Lehet csavarni a szavak világnak, de majd akiknek megvan majd beszélnek azoknak majd hiszek...

Re: Elektronika
Biztos lehetsz benne, hogy nem működik.KILL3R etz írta:Ha van egy kínai elemlámpám, ami megvan 7 éve, de csak 2x kapcsoltam be, és még működik, ...

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Inkább a megtett km ami releváns adat. Ha van egy kínai elemlámpám, ami megvan 7 éve, de csak 2x kapcsoltam be, és még működik, akkor az bizonyíték a megbízhatóságra? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Erről már beszéltünk, nem tudom, hogy nálad mi számít "tartósnak" (azt még nem árultad el), azt viszont igen, hogy a saját példányom (nyilván valóan az a legöregebb) 2007 óta (7 szezon) folyamatosan működik.hell írta:... Persze tartósteszt még nem volt ...
A legöregebb "haveri" példányok 5 szezont mentek, a többi összesen több százezer km hiba mentes futásteljesítményt tud maga mögött . Véleményem szerint ez bőven elég "tartós teszt", persze lehet arra várni, hogy 40-50 év múlva mi lesz a helyzet csak akkor közülünk már nagyon kevesen (én biztosan nem) fognak nyilatkozni, valószínűleg Te sem leszel kíváncsi.

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
A generátor forgórészen a kommutátor csúszógyűrűk rendben vannak? (2db)PGabor írta:Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
És a két szénkefe, nem kopott el vagy hozzáér rendesen?
Re: Elektronika
A szénkefék rendben vannak?PGabor írta:Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Természetesen jogom van hozzá és élek is vele mint ezzel sokan mások is így vagyunk!Gyula-bá írta:Nem "fikáztam" senkit.hell írta:Ha egyáltalán az elektronikának van baja. Ha igen akkor szerintem tranzisztor! Eszi őket elég szépen... De nem fikázni kell itt hanem csinálni egy nála jobbat és akkor majd elválik úgymond, hogy "ki a fasza gyerek"!
Jobb vagy nem azt döntse el más, egy dolog biztos három év alatt sok-sok példány közül egy sem adta meg magát!Nyugodtan kételkedhetsz, jogod van hozzá.




Re: Elektronika
Nem "fikáztam" senkit.hell írta:Ha egyáltalán az elektronikának van baja. Ha igen akkor szerintem tranzisztor! Eszi őket elég szépen... De nem fikázni kell itt hanem csinálni egy nála jobbat és akkor majd elválik úgymond, hogy "ki a fasza gyerek"!
Jobb vagy nem azt döntse el más, egy dolog biztos három év alatt sok-sok példány közül egy sem adta meg magát!

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ha egyáltalán az elektronikának van baja. Ha igen akkor szerintem tranzisztor! Eszi őket elég szépen... De nem fikázni kell itt hanem csinálni egy nála jobbat és akkor majd elválik úgymond, hogy "ki a fasza gyerek"!Gyula-bá írta:Kíváncsi vagyok (talán mások is) az eredményre. Ha lehet írd meg.sexi22 írta:... még nem kaptam tőle visszajelzést.Remélem rájön a hiba okára.


Re: Elektronika
Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
Re: Elektronika
Kíváncsi vagyok (talán mások is) az eredményre. Ha lehet írd meg.sexi22 írta:... még nem kaptam tőle visszajelzést.Remélem rájön a hiba okára.
Re: Elektronika
Már közben elküldtem sub-nak a gyújtást csak valószínű még nem kapta meg mert még nem kaptam tőle visszajelzést.Remélem rájön a hiba okára.Gyula-bá írta:Egy elvarratlan száll, avagy ennyit a "segítség" nyújtásról:sub-ee írta:... szerintem így gondolt a srác!
Üdv.:Sub-ee
sexi22, 2013.12.21.11.35.
"… HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul. …"
sub-ee, 2013.12.21.18.07.
"… A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!
Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.
Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől? …"
sexi22, 2013.12.21.18.15
"…- töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem. "
Megpróbáltam finoman jelezni, nem csak én, hogy a válasz hülyeség …
Gyula-bá 2013.12.21.20.18. "… nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt …"
- én ugyan kaptam egy elkerülő választ, lásd fent, de sexi22 barátunk azóta is várja, két hete, a segítségedet! -Esetleg az " Az örök szikra örzője" úgy értendő, hogy a "titkot" megtartod magadnak ?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ezt az akku témát is túlmisztifikáljátok. A riasztó akkumulátor tökéletesen megfelel az MZ-kbe, hiszen nincs nagy indítóáram, amire az önindító motornak lenne szüksége.
Sokkal olcsóbb, gondozásmentes, tartós, bírja a rázkódást, nem veri össze savval a vázat, többszöri teljes lemerülés után is használható marad.
Nagyon fontos, hogy a túltöltést nem igazán viseli el.
Sokkal olcsóbb, gondozásmentes, tartós, bírja a rázkódást, nem veri össze savval a vázat, többszöri teljes lemerülés után is használható marad.
Nagyon fontos, hogy a túltöltést nem igazán viseli el.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Akkor inkább riasztóakksi szerintem... Én már 4.-éve (és igen sok km, mindenféle úton) használok egy 12Ah-s zselés akksit, mai napig olyan mint az új. Egyszer hazahozott töltés nélkül, tompítottal ~150 km-ről. Akkor azért örültem, hogy nem 5Ah-s...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha nem lenne majd 10 rugo egy ilyen en is azt vennem, egyelore marad az 5 Ah.
Dreamer
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Az a gyári előírás, de belefér 9Ah is, kisebb feszültség ingadozás, ha elmegy a töltésed messzebről haza tudsz jönni stb.Hejja_Petya írta:5 AH-s akksi is elég az Etz-be?
Én 12N9-3B -t használok.
Pl. egy megbízható minőség, és az ára sem brutális: http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-9ah-12n ... kkumulator
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.05. 11:55-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
5 AH-s akksi is elég az Etz-be?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Bocs, felreertheto voltam! A savval valo feltoltesre gondoltam az elso mondatban! Sry!KILL3R etz írta:Dreamer írta: Nem, hasznalat elott fel kell tolteni, varni amig megnyugszik, ledugozni. Ha 12.5 V felett van a feszultseg akkor hasznalatra kesz, ha alatta illik 500mA-rel tolteni.
Típus függő, van ami "szárazon töltött", abba csak beleöntöd, felpezseg, 3 perc, és van rendes kapocsfeszültsége.
Persze tölteni sose árt.
Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Dreamer írta: Nem, hasznalat elott fel kell tolteni, varni amig megnyugszik, ledugozni. Ha 12.5 V felett van a feszultseg akkor hasznalatra kesz, ha alatta illik 500mA-rel tolteni.
Típus függő, van ami "szárazon töltött", abba csak beleöntöd, felpezseg, 3 perc, és van rendes kapocsfeszültsége.
Persze tölteni sose árt.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem, hasznalat elott fel kell tolteni, varni amig megnyugszik, ledugozni. Ha 12.5 V felett van a feszultseg akkor hasznalatra kesz, ha alatta illik 500mA-rel tolteni.Hejja_Petya írta:Report:Hejja_Petya írta:Elfüstölő biztosítékok folytatás...
Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.
A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.
El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.
De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
Mentem azóta a motorral, működik, de nem 100%-os. Valószínűleg falsol a gép valahol, mert az alapjárat nem stabil, hol magasabb, hol alacsonyabb, illetve a benzin folyása lehet még lassú, mert húzatás után úgy viselkedik a gép, mintha kifogyott volna a nafta.
Ezek tehát már nem ide tartoznak. Szimering csere lesz esélyes. Azzal nem ártok, nem tudom milyen van benne, szerzek majd vitonosat. Az üzemanyag folyással kapcsolatban megyek a megfelelő topic-ba.
Gondozásmentes, felitatott elektrolitos avagy zselés akksiról érdeklődtem a boltban és mutatott egy 5 Ah-s akksit, mely mellett külön ott volt az elektrolit... nem benne kéne lennie?
Dreamer
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Report:Hejja_Petya írta:Elfüstölő biztosítékok folytatás...
Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.
A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.
El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.
De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
Mentem azóta a motorral, működik, de nem 100%-os. Valószínűleg falsol a gép valahol, mert az alapjárat nem stabil, hol magasabb, hol alacsonyabb, illetve a benzin folyása lehet még lassú, mert húzatás után úgy viselkedik a gép, mintha kifogyott volna a nafta.
Ezek tehát már nem ide tartoznak. Szimering csere lesz esélyes. Azzal nem ártok, nem tudom milyen van benne, szerzek majd vitonosat. Az üzemanyag folyással kapcsolatban megyek a megfelelő topic-ba.
Gondozásmentes, felitatott elektrolitos avagy zselés akksiról érdeklődtem a boltban és mutatott egy 5 Ah-s akksit, mely mellett külön ott volt az elektrolit... nem benne kéne lennie?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Az majd elválik mivel van a gond!Gyula-bá írta:-természetesen kizárt dolog, hogy az elektronikával legyen gond, hacsak nem a cikkben szereplő kapcsolás alapján készült...hell írta:azt mondta nekem akármikor megjavítja ha az elektronikával van gond....
Re: Elektronika
-természetesen kizárt dolog, hogy az elektronikával legyen gond, hacsak nem a cikkben szereplő kapcsolás alapján készült...hell írta:azt mondta nekem akármikor megjavítja ha az elektronikával van gond....

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Igen tőlem vásárolta és 10000000% Sub-ee készítette! És azt mondta nekem akármikor megjavítja ha az elektronikával van gond....
Re: Elektronika
Egy elvarratlan száll, avagy ennyit a "segítség" nyújtásról:sub-ee írta:... szerintem így gondolt a srác!
Üdv.:Sub-ee
sexi22, 2013.12.21.11.35.
"… HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul. …"
sub-ee, 2013.12.21.18.07.
"… A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!
Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.
Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől? …"
sexi22, 2013.12.21.18.15
"…- töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem. "
Megpróbáltam finoman jelezni, nem csak én, hogy a válasz hülyeség …
Gyula-bá 2013.12.21.20.18. "… nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt …"
- én ugyan kaptam egy elkerülő választ, lásd fent, de sexi22 barátunk azóta is várja, két hete, a segítségedet! -Esetleg az " Az örök szikra örzője" úgy értendő, hogy a "titkot" megtartod magadnak ?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.01.02. 21:45-kor.
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
De mindezt honnan tudja egy kőműves???



- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ez a dinamós motorokra igaz, ezzel a feszültségszabályzó "töltőreléjét" iktatod ki. Generátorosoknál ez nincs.sunbim írta:...Elvileg van a gyújtáskapcsolónak egy betolós állása is , azt hiszem a kikapcsolt állástól jobbra két katt...
Az ETZ betolható akku nélkül is, ennek megkönnyítésére van egy kondenzátor az akkuval párhuzamosan kötve. Persze ez csak akkor igaz, ha a töltés tökéletes. Ha egy fázis kiesett vagy nem megfelelő állapotú az elektromos hálózat, akkor a gyújtáshoz szükséges feszültség nem tud létrejönni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Elektronika
Be lehet tolni, lemerült akkuval és akku nélkül is a gyújtás kapcsolót a középső állásba teszed, és másodikba a motort csak ne egyedül csináld mert a tüdődet is kiköpöd.kisbocsi írta:Bocs a hülye kérdésért, de ha lemerül fullra az Etz akksija, akkor nem lehet betolni sem?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ha épp hogy parázslanak a lámpák, ez pár volt, akkor tolásra beindul. Nekem legalábbis ment. Igaz a tüdőmet is kiköptem mire elérte a motor azt a1600-1800as fordulatot (felgerjedési küszöb). Nem láttam pontossan mert már bekönnyeztem a sokadik próbálkozásra.
Azt nem tudom megerősíteni, hogy pl kiszerelt akksi mellett sikerülne-e.
Egyedül elég kínkeserves, de meg lehet oldani ha jó kondiban vagy.
Elvileg van a gyújtáskapcsolónak egy betolós állása is , azt hiszem a kikapcsolt állástól jobbra két katt. És az az. Asszem.
Én úgy szoktam , hogy mikor elég gyorsan futok mellette akkor fél seggel ráugrok, lerúgom egyesbe, behúzott kuplunggal, megint futok egy kicsit amire visszanyerem az elvesztett sebességet, megint ráugrok félseggel, ebben a pillanatban mikor a kerék a legjobban tapad kuplung ki,
és tolom mint az állat addig a furdulatig amíg a motor ki nem ugrik az elgyengülő testem alól.
Kb ennyi.

Azt nem tudom megerősíteni, hogy pl kiszerelt akksi mellett sikerülne-e.
Egyedül elég kínkeserves, de meg lehet oldani ha jó kondiban vagy.
Elvileg van a gyújtáskapcsolónak egy betolós állása is , azt hiszem a kikapcsolt állástól jobbra két katt. És az az. Asszem.
Én úgy szoktam , hogy mikor elég gyorsan futok mellette akkor fél seggel ráugrok, lerúgom egyesbe, behúzott kuplunggal, megint futok egy kicsit amire visszanyerem az elvesztett sebességet, megint ráugrok félseggel, ebben a pillanatban mikor a kerék a legjobban tapad kuplung ki,
és tolom mint az állat addig a furdulatig amíg a motor ki nem ugrik az elgyengülő testem alól.

Kb ennyi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Elméletileg betolható a generátoros gép is,csak sokkal nagyobb fordulatot kell elérni mint a dinamósnál.
Épp ezért nem olyan egyszerű,de ha 1-esbe jó gyorsan tolja az ember,akkor beindul.Ez persze nem könnyű feladat.
Épp ezért nem olyan egyszerű,de ha 1-esbe jó gyorsan tolja az ember,akkor beindul.Ez persze nem könnyű feladat.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Nem, nem lehet betolni. Az ETZ -ben generátor van, a töltés beindításához mindenképpen szükséges egy kis áram a gerjesztéshez. A dinamó, más tészta, ott működik a tolás is.
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Elektronika
Bocs a hülye kérdésért, de ha lemerül fullra az Etz akksija, akkor nem lehet betolni sem?
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Elfüstölő biztosítékok folytatás...
Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.
A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.
El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.
De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.
A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.
El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.
De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Jó ötlet, megnézem!nyemi írta:Szia
A főtengelyben kúpjában levő retesz nem túl hosszú ?
Retesz nélkül próbáld rá és nézd meg úgy is kóvályog-e, a forgórész.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel? - Amit gyárilag sem szigeteltek, az szerintem felesleges szigetelni.Hejja_Petya írta:Tünet: elfüstölő biztosíték.
Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?
2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?
3. Létezik korroziómentes saru?
A saruk ügyében ajánlanám egy másik klubban írt cikkemet (Itt érheted el) (Bocsánat a linkért, remélem nem sértek meg szabályt)
Minden saru oxidál előbb utóbb. Én a horganyzott sarukra "esküszöm", ezzel szoktam dolgozni.
Dreamer
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég