Esetleg nem emlékszel pontosan a csapágy típusjelölésére? Én kerestem a neten, hogy a Koyo hogyan jelöli a műanyagkosaras csapágyait, de nem találtam meg.sub-ee írta: KOYO-ban nekem is műanyagkosaras főtengely csapágyak vannak bent!
Blokk
Re: Blokk
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
A kép alapján nagyon szimpatikusnak tűnik sőt, már csak az a baj én nem foglalkoztam ezzel az ebay-s dolgokkal így a megrendelése a számomra annyira nem egyszerű...sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:
http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860
Üdv.:Sub-ee
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:
http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860
Üdv.:Sub-ee
Nagyon szép!
Kereshetnél 58-asat is!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:
http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860
Üdv.:Sub-ee
http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
KOYO-ban nekem is műanyagkosaras főtengely csapágyak vannak bent!Larionov írta:Igen azt olvastam, hogy a Koyo a bevált csapágymárka, csak a google ezt a csapágyat dobta ki a szervizkönyvből begépelt gyári méretre. 6306 C4 F, ha jól tudom az F az, hogy műanyagkosaras.sub-ee írta: Én inkább a KOYO-t ajánlanám SKF-ről csak negatív tapasztalataim vannak nekem is , és sok ismerősömnek is!
Üdv.:Sub-ee
A méret stimmel, lentebb meg azt írja, hogy műanyag (poliamid) kosaras.
http://www.ebay.de/itm/Kugellager-6306- ... 0858213465
Tényleg, a váltónál a 6203 J C4, csapágynál mit jelent a J jelölés?
Volt egy teszt anno, nem is tudom már hol láttam, 15000-res fordulattal forgattak egy fém és egy műanyag kosaras csapágyat (kenés nélkül), ez mondjuk pont SKF teszt volt. A fémkosaras 4 óra után megállt, a műanyag kosaras 22 óra után, igazából elolvadt a kosár, de amíg nem futottak össze a golyók, a kosár kente a csapágyat.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Sok sikert nekem nem jött össze eddig a beszerzése. Azért irtam úgy ahogy mivel jó minőségű cuccokat beszerezni már szinte lehetetlen... Szinte nálam=0! Na de talán mindíg van remény hogy legyen egy kis bizakodás...tiger1342 írta:Azt írtad: "Almotot itthon nem kell nagyon baszerezni....", ebből nekem az jött le, hogy VAN.hell írta:Nem tudom mit nem értesz rajta én itthon még nem láttam sehol, de nem is hallottam aki tudna olyat szerzni. Bár ha lenne olyan akkor egy gondal kevesebb lenne.
Akkor inkább "Nem nagyon lehet beszerezni" - tehát nincs.
Azért megkérdem pár helyen, hátha.
Na ha neked összejön a beszerzése akkor nekifogok én is. Még odébb van a jóidő így én ráérősre fogom...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Uraim!tiger1342 írta:Egész pontosan ez lesz az:tiger1342 írta: RMayernél van ALMOT cucc!
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530
Hivatalos válasz:
K20 -as minőségű szürke dugattyú Almot .
Tehát a motoralkatresz24-nél lehet kapni K20-as ALMOT dugattyút!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Egész pontosan ez lesz az:tiger1342 írta: RMayernél van ALMOT cucc!
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, 250-es, de TS250/1. Abba nem jó ez a dugó... TS cuccok közt meg nincs.dkari írta:hell írta:Nem tudom mit nem értesz rajta én itthon még nem láttam sehol, de nem is hallottam aki tudna olyat szerzni. Bár ha lenne olyan akkor egy gondal kevesebb lenne.
Nézd meg itt is: http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... genumber=9
Nemrég nyílt ez az oldal. Ha jól látom 250-esed van. Itt van állitólagos német dugó is.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Megjött a válasz:tiger1342 írta: Na, írtam nekik egy mailt.
Webshopban van nekik, ami nekem kéne, rákérdeztem van-e magyar viszonteladó.
http://sklep.almot.eu/produkty_wlasne_f ... 70_00.html
Ha válaszolnak, megírom.
Dear Sir,
we co-operate e.g. with Hungarian company R&Mayer. E-mail address: budapest@mayer.hu
Pozdrawiam,
Krzysztof Priebe
Kierownik działu HD1
RMayernél van ALMOT cucc!
Re: Blokk
hell írta:Nem tudom mit nem értesz rajta én itthon még nem láttam sehol, de nem is hallottam aki tudna olyat szerzni. Bár ha lenne olyan akkor egy gondal kevesebb lenne.
Nézd meg itt is: http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... genumber=9
Nemrég nyílt ez az oldal. Ha jól látom 250-esed van. Itt van állitólagos német dugó is.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na, írtam nekik egy mailt.tiger1342 írta:Azt írtad: 2Almotot itthon nem kell nagyon baszerezni....", ebből nekem az jött le, hogy VAN.hell írta:Nem tudom mit nem értesz rajta én itthon még nem láttam sehol, de nem is hallottam aki tudna olyat szerzni. Bár ha lenne olyan akkor egy gondal kevesebb lenne.
Akkor inkább "Nem nagyon lehet beszerezni" - tehát nincs.
Azért megkérdem pár helyen, hátha.
Webshopban van nekik, ami nekem kéne, rákérdeztem van-e magyar viszonteladó.
http://sklep.almot.eu/produkty_wlasne_f ... 70_00.html
Ha válaszolnak, megírom.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azt írtad: "Almotot itthon nem kell nagyon baszerezni....", ebből nekem az jött le, hogy VAN.hell írta:Nem tudom mit nem értesz rajta én itthon még nem láttam sehol, de nem is hallottam aki tudna olyat szerzni. Bár ha lenne olyan akkor egy gondal kevesebb lenne.
Akkor inkább "Nem nagyon lehet beszerezni" - tehát nincs.
Azért megkérdem pár helyen, hátha.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2014.01.20. 12:43-kor.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Vagy lehet, hogy ez a lengyel az ALMOT lenne?tiger1342 írta:Ezt hogy érted? Tudsz boltot, ahol meg lehet venni itthon is?hell írta:Ok Almotot itthon nem kell nagyon baszerezni....
Esetleg másoknak mi a véleménye a kérdésem?
Tervezek rendelni, de 12 € a szállítás. Ha többet rendelek, eloszlik.
http://webmotors.hu/DUGATTYU_7000_PL#page_artdet_tabs
Írok nekik, hátha...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ezt hogy érted? Tudsz boltot, ahol meg lehet venni itthon is?hell írta:Ok Almotot itthon nem kell nagyon baszerezni....
Esetleg másoknak mi a véleménye a kérdésem?
Tervezek rendelni, de 12 € a szállítás. Ha többet rendelek, eloszlik.
Re: Blokk
hell írta:Valaki mondhatna valami jóféle bevált dugót. Amit persze nem nagy ördöngösség beszerezni. Én a Bertára gondoltam, de nagyon felesben vannak akik javasolják és akik nem. Pár helyen olvastam tapasztalatot, de valahogy nem győzött meg teljesen. Előre is köszönöm a javaslatokat, tippeket!
Szerintem jó a Berta. Legalább is túl sok lehetőség nincs. Vagy körülnézel a német e-bay-en és találsz gyárit (nem ritka). Vagy vehetsz Bertát (magyar), Ambika (indiai,) vagy Almot (lengyel) dugót.
A gyári előnye hogy k20-as anyagból van. Viszont ez igaz az Almot-ra is.(állítólag)
Nekem most Berta van. Egyenlőre nincs vele gond, de nekem ugye kis ts-em van az meg csörög szinte bármit raksz is bele
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Valaki mondhatna valami jóféle bevált dugót. Amit persze nem nagy ördöngösség beszerezni. Én a Bertára gondoltam, de nagyon felesben vannak akik javasolják és akik nem. Pár helyen olvastam tapasztalatot, de valahogy nem győzött meg teljesen. Előre is köszönöm a javaslatokat, tippeket!
Re: Blokk
Igen a gyár ezeket írja,de nem szükséges műanyag kosarasnak lenni kevesen is szerelnek már ilyet a motorba..A c4 jelölés az illesztést jelöli,de nem szükséges bele jó a c3 is,és fele annyiba kerül.Larionov írta:Igen azt olvastam, hogy a Koyo a bevált csapágymárka, csak a google ezt a csapágyat dobta ki a szervizkönyvből begépelt gyári méretre. 6306 C4 F, ha jól tudom az F az, hogy műanyagkosaras.sub-ee írta: Én inkább a KOYO-t ajánlanám SKF-ről csak negatív tapasztalataim vannak nekem is , és sok ismerősömnek is!
Üdv.:Sub-ee
A méret stimmel, lentebb meg azt írja, hogy műanyag (poliamid) kosaras.
http://www.ebay.de/itm/Kugellager-6306- ... 0858213465
Tényleg, a váltónál a 6203 J C4, csapágynál mit jelent a J jelölés?
Re: Blokk
Igen azt olvastam, hogy a Koyo a bevált csapágymárka, csak a google ezt a csapágyat dobta ki a szervizkönyvből begépelt gyári méretre. 6306 C4 F, ha jól tudom az F az, hogy műanyagkosaras.sub-ee írta: Én inkább a KOYO-t ajánlanám SKF-ről csak negatív tapasztalataim vannak nekem is , és sok ismerősömnek is!
Üdv.:Sub-ee
A méret stimmel, lentebb meg azt írja, hogy műanyag (poliamid) kosaras.
http://www.ebay.de/itm/Kugellager-6306- ... 0858213465
Tényleg, a váltónál a 6203 J C4, csapágynál mit jelent a J jelölés?
Re: Blokk
Értem, köszönöm. Nem vagyok szerelő, csak szeretem a régi szocialista vasakat, meg bütykölni őket de inkább minden apróságra rákérdezek minthogy hülyeséget csináljak.pempelli írta:Az nem porvédő ,hanem a gyári csapágy műanyag vagy bakelit vagy valami ilyesmi és pont azon az oldalon van összefogva .ha régebben szedtél már szét ilyet láthattál pár darabot.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én inkább a KOYO-t ajánlanám SKF-ről csak negatív tapasztalataim vannak nekem is , és sok ismerősömnek is!Larionov írta:Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy valaki vett már ilyen csapágyat? Azért kérdezem, mert több helyen úgy szerepel a gyártó, hogy SKF márkatábor.
http://www.ebay.de/itm/Kugellager-6306- ... 0858213465
http://www.meinzweirad.de/Kugellager-Se ... anguage=en
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Az nem porvédő ,hanem a gyári csapágy műanyag vagy bakelit vagy valami ilyesmi és pont azon az oldalon van összefogva .ha régebben szedtél már szét ilyet láthattál pár darabot.Larionov írta:A szerviz videóban felfigyeltem egy olyan dologra, hogy a csávó amit beszerel főtengelycsapágyat, az belül "porvédős". Megnéztem a szervizkönyvben, a 61. ábrán is látszik, hogy a főtengely felőli oldalon ott ez a bizonyos porvédő. Én eddig úgy tudtam kétütemű motoroknál, pont hogy ki kell pattintani, hogy a keverék benzin szabadon átjárhassa, vagy az MZ-nek ez a forgattyúsházban elhelyezett olajfelfogó táskás, főtengelycsapágyra lecsorgós megoldásához kell? Valaki esetleg szedett szét gyári blokkot, mert külön említést én nem találtam a szervizkönyvben erről a porvédős főtengelycsapágyról.
34:31-nél:
http://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Még egy kérdés, ha már felemlegettem ezt az olajfelfogó "táskát". Elvileg megy oda a két házfél közé valami elválasztó ebbe a csatornába, de az én motoromban ennek már csak a helye van meg. A kérdésem, hogy mi ez pontosan? Egy sima kis korong? Milyen anyagból van? (fém, hőálló műanyag, stb)
Re: Blokk
A szerviz videóban felfigyeltem egy olyan dologra, hogy a csávó amit beszerel főtengelycsapágyat, az belül "porvédős". Megnéztem a szervizkönyvben, a 61. ábrán is látszik, hogy a főtengely felőli oldalon ott ez a bizonyos porvédő. Én eddig úgy tudtam kétütemű motoroknál, pont hogy ki kell pattintani, hogy a keverék benzin szabadon átjárhassa, vagy az MZ-nek ez a forgattyúsházban elhelyezett olajfelfogó táskás, főtengelycsapágyra lecsorgós megoldásához kell? Valaki esetleg szedett szét gyári blokkot, mert külön említést én nem találtam a szervizkönyvben erről a porvédős főtengelycsapágyról.
34:31-nél:
http://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Még egy kérdés, ha már felemlegettem ezt az olajfelfogó "táskát". Elvileg megy oda a két házfél közé valami elválasztó ebbe a csatornába, de az én motoromban ennek már csak a helye van meg. A kérdésem, hogy mi ez pontosan? Egy sima kis korong? Milyen anyagból van? (fém, hőálló műanyag, stb)
34:31-nél:
http://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Még egy kérdés, ha már felemlegettem ezt az olajfelfogó "táskát". Elvileg megy oda a két házfél közé valami elválasztó ebbe a csatornába, de az én motoromban ennek már csak a helye van meg. A kérdésem, hogy mi ez pontosan? Egy sima kis korong? Milyen anyagból van? (fém, hőálló műanyag, stb)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A fogaskerekeid is kopottak, csak nem a kívülről látható részeken. A kapcsolókörmök felülete nem jó, ahogy alább írták.ETZDANIEL írta:De a fogaskerekeken semmi jele nincs kopásnak ugyan olyan állapotba vannak mint a többi! a léptetővilla kopott volt azt aláírom! Léptetővilla kopása miatt nem tolná be rendesen a fogaskereket a helyére? És ahogy félig belekap... kidobja... belekap... kidobja... jelenség lenne ez a rángatás?
Csere vagy reszelés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Így van!!! ..és a peregyeseknél is jelentkezik néhány 20-30-ezer KM megtétele után.A 3-dik fogaskeréken van egy úgynevezett három köröm ami 5-fokos szögben ferdén van kiképezve.Ha ez megkopik akkor kezdődik úgy hogy be-be kap,majd később kidobálja és végül be sem veszi.Minél jobban elhanyagolod annál nagyobb mértékű lesz a kopás és viszi vele együtt a léptető villát is.Az állandó feszítésnek végül enged és az erőltetés hatására meghajlik.Én már csináltam ilyent javaslom fogaskerekeket párban cseréld,és a léptető villát is cseréld egyúttal. Sajnos nem túl olcsó megoldás de, ha már egyszer széthúztad akkor már megéri és ismét elmegy 20-30-ezret.pempelli írta:Bizony és az ETZ 250-nél elég gyakori.ETZDANIEL írta:De a fogaskerekeken semmi jele nincs kopásnak ugyan olyan állapotba vannak mint a többi! a léptetővilla kopott volt azt aláírom! Léptetővilla kopása miatt nem tolná be rendesen a fogaskereket a helyére? És ahogy félig belekap... kidobja... belekap... kidobja... jelenség lenne ez a rángatás?
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Bizony és az ETZ 250-nél elég gyakori.ETZDANIEL írta:De a fogaskerekeken semmi jele nincs kopásnak ugyan olyan állapotba vannak mint a többi! a léptetővilla kopott volt azt aláírom! Léptetővilla kopása miatt nem tolná be rendesen a fogaskereket a helyére? És ahogy félig belekap... kidobja... belekap... kidobja... jelenség lenne ez a rángatás?
Re: Blokk
De a fogaskerekeken semmi jele nincs kopásnak ugyan olyan állapotba vannak mint a többi! a léptetővilla kopott volt azt aláírom! Léptetővilla kopása miatt nem tolná be rendesen a fogaskereket a helyére? És ahogy félig belekap... kidobja... belekap... kidobja... jelenség lenne ez a rángatás?
Re: Blokk
Sziasztok!
Lehet volt már szó erről, de nem leltem nagyon írást... Bejáratás.
Megfúrt hengert rátette a blokkra. Sunbim-mal beszéltünk erről..
Mol 2T Sprint és Fimol adalék. Ezekkel gondoltam a bejáratást. Miután föltelepedett a henger és a dugó a motorra, beindítottam, kb 5-10 percet ketyegett alapjáraton....
Hogyan legyen az a bizonyos tovább? Nagyon érdekelne, ezért kérlek titeket segítsetek valami tanáccsal! Vagy hagyatkozzam a Hogyan tovább MZ című könyv bejáratással foglalkozó részére?
Köszi Lóri
Lehet volt már szó erről, de nem leltem nagyon írást... Bejáratás.
Megfúrt hengert rátette a blokkra. Sunbim-mal beszéltünk erről..
Mol 2T Sprint és Fimol adalék. Ezekkel gondoltam a bejáratást. Miután föltelepedett a henger és a dugó a motorra, beindítottam, kb 5-10 percet ketyegett alapjáraton....
Hogyan legyen az a bizonyos tovább? Nagyon érdekelne, ezért kérlek titeket segítsetek valami tanáccsal! Vagy hagyatkozzam a Hogyan tovább MZ című könyv bejáratással foglalkozó részére?
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk
A léptetővillát még tudom is cserélni a blokk széthúzása nélkül... De a körmöket csak széthúzással... ha a körmök alatt ugyan arra gondolunk ( ami a kulisszába van 3 köröm) ezeket cserélni kell vagy lehet javítani is?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Ahogy Bambi mondja.ETZDANIEL írta:Sziasztok! Van egy 250 es etz-m eddigi hibája is az volt hogy 3. ba mintha a kuplungot hajigáltam volna menetközbe be ki be ki többi sebességbe nem vettem észre! most lett öszerakva frissen a blokk váltóját megnéztem semmi nem látszott rajta mi lehet a baj sebességeket szépen veszi de harmadikba ez a jelenséget produkálja! Ötlet hogy mi lehet a baj?
Ehhez a blokkot újra szét kell szedni!
Harmadik sebességhez tartozó fogaskerekek csere, ehhez tartozó léptetővilla csere.
Megérte volna összeszerelés előtt kérdezni!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.18. 18:08-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Váltó körmök és a léptető el van kopva,ETZDANIEL írta:Sziasztok! Van egy 250 es etz-m eddigi hibája is az volt hogy 3. ba mintha a kuplungot hajigáltam volna menetközbe be ki be ki többi sebességbe nem vettem észre! most lett öszerakva frissen a blokk váltóját megnéztem semmi nem látszott rajta mi lehet a baj sebességeket szépen veszi de harmadikba ez a jelenséget produkálja! Ötlet hogy mi lehet a baj?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Mármint a kuplung csúszik, vagy ki is dobja a sebességet?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok! Van egy 250 es etz-m eddigi hibája is az volt hogy 3. ba mintha a kuplungot hajigáltam volna menetközbe be ki be ki többi sebességbe nem vettem észre! most lett öszerakva frissen a blokk váltóját megnéztem semmi nem látszott rajta mi lehet a baj sebességeket szépen veszi de harmadikba ez a jelenséget produkálja! Ötlet hogy mi lehet a baj?
Re: Blokk
Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy valaki vett már ilyen csapágyat? Azért kérdezem, mert több helyen úgy szerepel a gyártó, hogy SKF márkatábor.
http://www.ebay.de/itm/Kugellager-6306- ... 0858213465
http://www.meinzweirad.de/Kugellager-Se ... anguage=en
az lenne a kérdésem, hogy valaki vett már ilyen csapágyat? Azért kérdezem, mert több helyen úgy szerepel a gyártó, hogy SKF márkatábor.
http://www.ebay.de/itm/Kugellager-6306- ... 0858213465
http://www.meinzweirad.de/Kugellager-Se ... anguage=en
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Primerláncot LADA gyári orosz vezérműláncból nittelj! Sokkal jobban bírja, mint bármelyik lánc ami az üzletekben kapható.Csöpi írta:Üdv Szaktársak!
150-es ETZ-hez keresek hajtókar felújító szettet, duplex láncot és lánckereket. Hol érdemes venni, milyen gyártmányút?
Segítséget előre is köszönöm!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Sziasztok Márkatársak!
Igazándiból nem is tudom blokk téma ez voltaképpen ennek rögzítésén van a hangsúly.Úgy voltam vele mikor a felújítás folyamata zajlott....Á!!!!..csacsiság!!!....Miért hajolna már meg a blokk tartó.??!!!...De!..Miért ne?! Szóval a gyermek betegség ezt sem kerülte el mint ezek után majd minden peregyes átesik.De ne??!!..viszont elképzelhető. A fórumon megosztott hasznos információtokat amit írtatok,begyűjtöttem és íme a hasznosítás eredménye.Az első két képen a régi változat látható,a második két képen a feljavított, erősített változat.Szerény véleményem szerint már is jobb lett.Tudom picit a kép csalóka de, aszt hiszem a lényeg jól érzékelhető.Most már sokkal könnyeben, akadály menetesebben forog a lánckerék is pontosan párhuzamba fut nem pedig ferdén kap rá a kis lánc fogaskerékre.
Köszönöm valamennyi ötöknek a hasznos tanácsokat.
Véleményt szívesen olvasnák hiszen abból is csak tanulni lehet,ökletett meríteni,megosztani.
Mielőbbi szép időt kívánok nektek az idei szezonkezdethez.
Igazándiból nem is tudom blokk téma ez voltaképpen ennek rögzítésén van a hangsúly.Úgy voltam vele mikor a felújítás folyamata zajlott....Á!!!!..csacsiság!!!....Miért hajolna már meg a blokk tartó.??!!!...De!..Miért ne?! Szóval a gyermek betegség ezt sem kerülte el mint ezek után majd minden peregyes átesik.De ne??!!..viszont elképzelhető. A fórumon megosztott hasznos információtokat amit írtatok,begyűjtöttem és íme a hasznosítás eredménye.Az első két képen a régi változat látható,a második két képen a feljavított, erősített változat.Szerény véleményem szerint már is jobb lett.Tudom picit a kép csalóka de, aszt hiszem a lényeg jól érzékelhető.Most már sokkal könnyeben, akadály menetesebben forog a lánckerék is pontosan párhuzamba fut nem pedig ferdén kap rá a kis lánc fogaskerékre.
Köszönöm valamennyi ötöknek a hasznos tanácsokat.
Véleményt szívesen olvasnák hiszen abból is csak tanulni lehet,ökletett meríteni,megosztani.
Mielőbbi szép időt kívánok nektek az idei szezonkezdethez.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
http://aprod.hu/hirdetes/etz-kuplung-ID ... bb9970b0d5
A hirdetéshez semmi közöm, de MZA-s cuccok elég jók szerintem. (150es etz-hez mikor vettem láncot fogaskerekeket a blokkba azokkal nem volt gondom)
A fickó hirdetései között van egy gyári új főtengely is... ha meg van még
A hirdetéshez semmi közöm, de MZA-s cuccok elég jók szerintem. (150es etz-hez mikor vettem láncot fogaskerekeket a blokkba azokkal nem volt gondom)
A fickó hirdetései között van egy gyári új főtengely is... ha meg van még
MZ ETZ 251e '89
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Re: Blokk
Üdv Szaktársak!
150-es ETZ-hez keresek hajtókar felújító szettet, duplex láncot és lánckereket. Hol érdemes venni, milyen gyártmányút?
Segítséget előre is köszönöm!
150-es ETZ-hez keresek hajtókar felújító szettet, duplex láncot és lánckereket. Hol érdemes venni, milyen gyártmányút?
Segítséget előre is köszönöm!
Üdv: Alter /Csöpi/
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Juhé! Lesz Prox mindenből:dkari írta: Csapszeget és tügörgőt én innen rendeltem Proxot: http://motoroswebaruhaz.hu/shop_search. ... B6rg%C5%91
A kis Ts-hez volt pont méret.
A jawahoz is itt vettem. Az átmérője pont méret volt, a hosszából kellett "vágni".
Felső tűgörgő:
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/214305/T ... R-18x22x24
Csapszeget egyelőre 18x59-est találtam, azt hézagolni kell, bár ha elég szoros, akkor szerintem nem gond:
http://motoroswebaruhaz.hu/spd/41859/CS ... mm-04-1859
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ne vissza olvass, nézz videót..........Patrik írta:Na hát akkor durr bele!
Visszaolvasok,és az alapján megcsinálom.
Köszönöm a segítségeteket.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Na hát akkor durr bele!
Visszaolvasok,és az alapján megcsinálom.
Köszönöm a segítségeteket.
Visszaolvasok,és az alapján megcsinálom.
Köszönöm a segítségeteket.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Ne fossál tőle!Patrik írta:Köszi!
Pont ettől a részétől tartok egy kicsit,mármint nem a lehúzástól hanem a visszarakástól nehogy utána leforogjon,de ezt is meg kell próbálni.
Ez olyan mint a szüzesség elvesztése. ... Az első után már élvezni is fogod!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Rakjad össze úgy, ahogy a NAGY KÖNYV írja, és akkor nem lehet gond!
Olvass vissza, ezt a leforgós témát már írták többen, ki mit miért, hogyan.. érdemes elolvasni, mert sok hasznos dolog van benne...
Sok szerencsét hozzá, és motorozz sokat!
Olvass vissza, ezt a leforgós témát már írták többen, ki mit miért, hogyan.. érdemes elolvasni, mert sok hasznos dolog van benne...
Sok szerencsét hozzá, és motorozz sokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk
Köszi!
Pont ettől a részétől tartok egy kicsit,mármint nem a lehúzástól hanem a visszarakástól nehogy utána leforogjon,de ezt is meg kell próbálni.
Pont ettől a részétől tartok egy kicsit,mármint nem a lehúzástól hanem a visszarakástól nehogy utána leforogjon,de ezt is meg kell próbálni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég