tiger1342 írta:
Attól függ, mennyire kopott a cucc.
Ha a becsúszószár és az alsó rész nem túl kopott, akkor a készlet 2 db szimmering és 2 x 72 ml telóolajból áll.
Úgy tudom becsúszószárat Bambinál lehet kapni, de ha az alja is kopott, akkor marad a börze.
Az ilyen 6000 / db áron árult rugóstagok felejtősek, 10.000 alatt nem kapni normálisat.
Ide kívánkozik, hogy a Hagon gyárt MZ-hez jó cuccot: http://www.ebay.com/itm/390268532881
Hátsó lengéscsillapító javító szett létezik-e ha igen akkor honnan tudom beszerezni? Avagy muszáj meg vennem az után gyártott újat?
Köszi
Attól függ, mennyire kopott a cucc.
Ha a becsúszószár és az alsó rész nem túl kopott, akkor a készlet 2 db szimmering és 2 x 72 ml telóolajból áll.
Úgy tudom becsúszószárat Bambinál lehet kapni, de ha az alja is kopott, akkor marad a börze.
Az ilyen 6000 / db áron árult rugóstagok felejtősek, 10.000 alatt nem kapni normálisat.
Ide kívánkozik, hogy a Hagon gyárt MZ-hez jó cuccot: http://www.ebay.com/itm/390268532881
Hátsó lengéscsillapító javító szett létezik-e ha igen akkor honnan tudom beszerezni? Avagy muszáj meg vennem az után gyártott újat?
Köszi
Attól függ, mennyire kopott a cucc.
Ha a becsúszószár és az alsó rész nem túl kopott, akkor a készlet 2 db szimmering és 2 x 72 ml telóolajból áll.
Úgy tudom becsúszószárat Bambinál lehet kapni, de ha az alja is kopott, akkor marad a börze.
Az ilyen 6000 / db áron árult rugóstagok felejtősek, 10.000 alatt nem kapni normálisat.
Ide kívánkozik, hogy a Hagon gyárt MZ-hez jó cuccot: http://www.ebay.com/itm/390268532881
250 etz re tárcsavédőt vennék, hirdetnek is, csak nem vagyok benne biztos, hogy jó e rá, mármint gyártottak 125-ös (kis etz-re is), amivel esetleg összekeverhető, vagy 250 és 125 egymással csereszabatos??
Joe írta:Ilyesmi.....
Ehhez már dukál a perforált tárcsa....
Szia Joe!
Véleményem szerint jobban jártál volna egy használt darabbal.
Én 5000ft-ért vettem újszerű fékbetétekkel. Valamilyen olasz motoron volt. (eredeti brembo, vagy 20 típusra szerelték minden kapható hozzá). Hibátlan. A futár motoros boltnál vettem Etz fém fékcsövet kb 8000-ért.(ugyan az a menetes rész, az eredeti etz féknyereg is brembo koppintás) A felfogatást meg képek alapján meg lehet csinálni. Most diskurálok erről egy szakival. Kb 3000-ért megcsinálja.
Joe írta:Sziasztok !!!!
Szép napot.
Új vagyok itt a fórumon,az időm nem igazán engedi,hogy gépeljek,mindig van fontosabb!!!
Most újítom föl a gépemet,mert már pár éve áll.......
Lenne egy - két kérdésem.
Az ETZ 150-esem első tárcsáját szeretném kilyuggatni, ki foglalkozik ilyesmivel,vagy
ki csináltatott már ilyesmit,és hol?
A másik,hogy az első villa merevítőt kinél lehet beszerezni?
KÖSZÖNET
Üdv!
Házilagosan oszlopos fúrón kivitelezhető a mutatvány, kell hozzá kobaltos fúrószár és hűtőfolyadék.
Kitalálsz egy mintát, ügyelsz rá hogy a tárcsa szélét ne közelítsd meg a furattal (5mm<), szépen előpontozás után egyre nagyobb fúróval kilyuggatod(4-5mm kezdés, 8mm max).
Várható hatása: utángyári fékbetét nyikorgása megszűnik, nem gyűjti be a fémszemcséket. Fékezéskor hallható lesz a "furatok hangja". Jó kivitelezés esetén kinézet javulás, és ahogy Killer írta fékhatás javulás az öntisztuló felületek miatt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Lehet,hogy Kínai vagy Taiwani,vagy akármi,de szinte fele annyi mint a gyári ETZ.
Azt sem hiszem,hogy a németek rakják össze,esetleg törökök,vagy a fene tudja.
Szerintem nem fog kelleni felújító készlet,de ha igen akkor majd meglátjuk.
Ha megérkezik,használom,és megosztom a tapasztalatokat....
Tulipanos írta:Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Idősebb rokonomnak van egy MZ TS 125-ös motorja. Olyan probléma van, hogy a lábtartó és a váz találkozásánál szét van nyílva, tehát a lábtartó képes egy felet fordulni áltó helyében és a váz is szinte ketté van törve csak felül tartja meg alul egy kicsit! A kérdés az hogy hogyan lehetne valami merevítéssel ezt összehozni h az tartson is! Mert egyszer próbálták ott hegeszteni de ahogy "sztenderre" állítja az ott abban a pillanatban el is engedte és igy h elmozdul a lábtartó így fékezni sem tud! Megválni nem akar a motorjától és másikat sem szeretne még újan vette már majd 30 éve, segíteni szeretnék neki csak ez komoly dolog nem olyan h eltört a lámpabura vagy ilyesmi!!!
Ötletet várok ha lehet előre is köszönöm!
(a kép illusztráció a héten próbálom lefényképezni is azt felrakni)
Esetedre a legegyszerűbb megoldás a vázcsere! A lemezvázat nem túl szerencsés hegeszteni, mert eltörik a varratok mentén........... persze próbálkozni lehet.
Éppen van is raktáron egy tökéletes darab nálam. Olcsón eladó. https://picasaweb.google.com/1019651101 ... directlink
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
kobraCode írta:Köszi, és vajon tartósabb mint a gyári nyereg? Javító készletet is lehet hozzá kapni?
Szerintem ez egy Kínai, Taiwani vagy Indiai másolat. Kérdéses, hogy van-e hozzá valami.
Ha az eladó közölné a féknyereg gyári cikkszámát akkor utána lehetne nézni. De szerintem nincs neki olyan...
Igen,nekem is az a meglátásom,hogy huzamosabb fékezésnél gyorsan megmelegszik a tárcsa,mivel a motorfék a kétüteműnél nem ajánlott..
Egy haverom is kilyuggatta a 250-esen, jobb lett a fékhatás,és nem is melegedett annyira lejtőn 2 személlyel sem..
Nyilván nem fúrógéppel állok neki,hanem valami gépműhelyben cnc maróval.
Meg rendeltem hozzá 4 dugattyús féknyerget,sport betétekkel....
Akkor senkinek ilyen ismeretsége?
2 előnye van a lyuggatott tárcsának:
- Huzamosabb fékezés mellett kevésbé melegszik fel a tárcsa, jobb hatásfokkal tud dolgozni a betét. (a lyukakkal megnöveled a tárcsa hőleadó felületét, és a fékpor sem tud beleégni)
- Vizes időjárás esetén hamarabb, és kevésbé drasztikusan jön meg a fékhatás (nem tud kialakulni egybefüggő vízköpeny a tárcsa felületén)
Szerintem ezek inkább előnyére válnak az embernek.
Vannak bevált sémák, aszerint nyugodtan ki lehet fúrni. Persze aki nekiesik a 12-es fúróval, annak lehet hogy repedni fog.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Joe írta:Sziasztok !!!!
Szép napot.
Új vagyok itt a fórumon,az időm nem igazán engedi,hogy gépeljek,mindig van fontosabb!!!
Most újítom föl a gépemet,mert már pár éve áll.......
Lenne egy - két kérdésem.
Az ETZ 150-esem első tárcsáját szeretném kilyuggatni, ki foglalkozik ilyesmivel,vagy
ki csináltatott már ilyesmit,és hol?
A másik,hogy az első villa merevítőt kinél lehet beszerezni?
KÖSZÖNET
Szerintem kár kilyukasztgatni a tárcsát. Rendben, hogy jól néz ki, de el fogod b*szni az amúgy sem túl erős fékhatást. Idézet: "Íme ismét egy alkatrész, ami sokak szerint csak egy acélkorong, mindegy hogy áll, mindegy milyen vastag, nem baj ha kilyuggatják, hogy vagányabb legyen. Ismét azt kell mondjam nem így van. Nagyon is fontos minden adata, a színét kivéve."
Az, hogy csökken a fékhatás csak egy dolog, de ha nem sikerül minden jól, akkor megreped a tárcsa, és esetleg egy erősebb (vész)fékezésnél szétrepül. Az pedig igen csak káros az egészséget illetőleg!
Joe írta:Sziasztok !!!!
Szép napot.
Új vagyok itt a fórumon,az időm nem igazán engedi,hogy gépeljek,mindig van fontosabb!!!
Most újítom föl a gépemet,mert már pár éve áll.......
Lenne egy - két kérdésem.
Az ETZ 150-esem első tárcsáját szeretném kilyuggatni, ki foglalkozik ilyesmivel,vagy
ki csináltatott már ilyesmit,és hol?
A másik,hogy az első villa merevítőt kinél lehet beszerezni?
KÖSZÖNET
Szerintem kár kilyukasztgatni a tárcsát. Rendben, hogy jól néz ki, de el fogod b*szni az amúgy sem túl erős fékhatást. Idézet: "Íme ismét egy alkatrész, ami sokak szerint csak egy acélkorong, mindegy hogy áll, mindegy milyen vastag, nem baj ha kilyuggatják, hogy vagányabb legyen. Ismét azt kell mondjam nem így van. Nagyon is fontos minden adata, a színét kivéve."
Sziasztok !!!!
Szép napot.
Új vagyok itt a fórumon,az időm nem igazán engedi,hogy gépeljek,mindig van fontosabb!!!
Most újítom föl a gépemet,mert már pár éve áll.......
Lenne egy - két kérdésem.
Az ETZ 150-esem első tárcsáját szeretném kilyuggatni, ki foglalkozik ilyesmivel,vagy
ki csináltatott már ilyesmit,és hol?
A másik,hogy az első villa merevítőt kinél lehet beszerezni?
KÖSZÖNET
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Idősebb rokonomnak van egy MZ TS 125-ös motorja. Olyan probléma van, hogy a lábtartó és a váz találkozásánál szét van nyílva, tehát a lábtartó képes egy felet fordulni áltó helyében és a váz is szinte ketté van törve csak felül tartja meg alul egy kicsit! A kérdés az hogy hogyan lehetne valami merevítéssel ezt összehozni h az tartson is! Mert egyszer próbálták ott hegeszteni de ahogy "sztenderre" állítja az ott abban a pillanatban el is engedte és igy h elmozdul a lábtartó így fékezni sem tud! Megválni nem akar a motorjától és másikat sem szeretne még újan vette már majd 30 éve, segíteni szeretnék neki csak ez komoly dolog nem olyan h eltört a lámpabura vagy ilyesmi!!!
Ötletet várok ha lehet előre is köszönöm!
(a kép illusztráció a héten próbálom lefényképezni is azt felrakni)
NEW MOVIE:
Contrast of the keys to etz. Even orgyginalne keys differ among themselves, but they do not interfere with the correct operation.
I would not advise to buy some counterfeit keys such as MZA. I bought 2 of these keys and I had big problems. The ignition key haywire - I could not turn off the motorcycle.
I invite you to watch a movie, you can learn everything about the keys. Why overpay.
Contrast kulcsa ETZ. Még orgyginalne gombok különböznek egymástól, de nem zavarja a helyes működését.
Én nem javasoljuk, hogy vásároljon néhány hamis kulcsot, mint MZA. Vettem 2 ezen billentyűk volt nagy probléma. A gyújtáskulcs megkergült - nem tudtam kikapcsolni a motorkerékpár.
Arra kérlek benneteket, hogy nézni egy filmet, akkor lehet tanulni mindent a kulcsokat. Miért túlfizet.
kudlaty2007 írta:Polski patent.
Spring use the old 3.5 "disks or lighter. At the moment I have removed the Polish Patent - because I have a voltmeter.
When I have free time, and a new cover I'll do a video on my channel.
Polski patent.
Spring use the old 3.5 "disks or lighter. At the moment I have removed the Polish Patent - because I have a voltmeter.
When I have free time, and a new cover I'll do a video on my channel.
Ma nyeregtuningba kezdtem. Vettem auto ules javitasahoz hasznalt habositott "szivacsot". Sajnos csak 2 cm vastag volt.
Mar regebben szetkaptam a nyerget, es megrokonyodve lattam, hogy nem olyan sik lemez mint mondjuk a Simsone, hanem dimbes dombos... Ah...
Na mindegy, ma eljutottam odaig, hogy sablonokat gyartottam a lemez alapjan, kivagtam a szivacsot es osszeragasztottam.
Az egyebkent jo allapotu nyereglemezt kell majd meg par reszen rozsda ellen passzivalni, utana megy ra a 2x 2 cm potlas majd a gyari szivacs. Ezek mind osszeragasztva.
Ugy vetem eszre, hogy a relative kemeny nyereg hosszabb tavon kenyelmesebb mint a puha.
Nekem H4-esre van átalakítva egy az egybe.
Biztos az enyémmel van baj mert mindenki dicséri az átalakítás után a sajátját viszont az enyém valami katasztrófa,pedig ránézésre jó állapotba van.
A tompított még csak-csak oda világít ahova kell(erős jóindulattal),de a távolsági mindenhova szórja a fényt csak előre nem.
Kifogom cserélni,de én általában szeretem a gyári megoldásokat ezért egy hagyományos izzós gyárit keresek,lehet nincs olyan jó fénye mint egy H4-esnek,de az enyémnél csak jobb lehet.
Ha van ötlete valakinek mi lehet a baj vele arra azért kíváncsi lennék.
Nagy eséllyel nincs a fókuszban az izzó. Nem megfelelő a foncsor.
En jart mar ugy, hogy gagyi izzot vettem, ami olcso volt, de csak szemre volt H4. Vettem egy markasabbat, es helyre allt a lelki bekem
Nekem H4-esre van átalakítva egy az egybe.
Biztos az enyémmel van baj mert mindenki dicséri az átalakítás után a sajátját viszont az enyém valami katasztrófa,pedig ránézésre jó állapotba van.
A tompított még csak-csak oda világít ahova kell(erős jóindulattal),de a távolsági mindenhova szórja a fényt csak előre nem.
Kifogom cserélni,de én általában szeretem a gyári megoldásokat ezért egy hagyományos izzós gyárit keresek,lehet nincs olyan jó fénye mint egy H4-esnek,de az enyémnél csak jobb lehet.
Ha van ötlete valakinek mi lehet a baj vele arra azért kíváncsi lennék.
Nagy eséllyel nincs a fókuszban az izzó. Nem megfelelő a foncsor.
Nekem H4-esre van átalakítva egy az egybe.
Biztos az enyémmel van baj mert mindenki dicséri az átalakítás után a sajátját viszont az enyém valami katasztrófa,pedig ránézésre jó állapotba van.
A tompított még csak-csak oda világít ahova kell(erős jóindulattal),de a távolsági mindenhova szórja a fényt csak előre nem.
Kifogom cserélni,de én általában szeretem a gyári megoldásokat ezért egy hagyományos izzós gyárit keresek,lehet nincs olyan jó fénye mint egy H4-esnek,de az enyémnél csak jobb lehet.
Ha van ötlete valakinek mi lehet a baj vele arra azért kíváncsi lennék.
Mivel már eddig is tettem fel pár "értelmetlen",értelmes kérdést és még fogok is ezért barkácsoló kedvű emberkéknek szeretnék leírni egy H4-es izzó adaptert. Mint sokan mások én is sokat foglalkoztam a világítás korszerűsítésével. Utána olvasva a legkézenfekvőbb az volt, hogy trabant lámpát kell szerezni és azt kell az etz lámpa házába belerakni. Egyszerű és nagyszerű csak az üveg áll kicsit jobban ki kelleténél. Mivel én szeretek kísérletezni és költeni sem akartam erre túlságosan ezért fogtam egy sárgaréz lapot, egy tolómérőt, körzőt, ceruzát és kb 30 perc alatt kiszerkesztettem egy adaptert. Három kicsi fülecskéje van egynek gyárilag van helye a tükör megfelelő helyén ami a gyári izzót állítja középhelyzetbe. A másik kettőt találomra helyeztem el majd reszeltem ki neki a helyet. A H4-es izzó gyári három kis fülecskéjétől kell megszabadulni. Letörtem kicsit megreszeltem és mehet is a helyére. Elforogni nem tud a helyén. Kiesni megint nem. Nálam tökéleten működik.
Minden elismerésem a Tied, de engedj meg néhány gondolatot (ne a bántó vagy fikázó szándékot nézd benne!).
Létezik ebből műanyag átalakító amely hőálló és nem kell hozzá faragni:
Az én tapasztalatom az, hogy sajnos semmilyen átalakítással nem lesz tökéletes az eredmény . A H4 izzó (P43T foglalattal) izzószálai és fizikai méretei másak mint a normál P45T normál foglalatos izzóké. Nem olyan a vetítési képe, és végső soron, bár jobban világít de nem lesz pontos a tompított határ. A távolsági szépen szakít azzal nincs gond. "Jobb" esetben csak a szembe jövőket zavarja, rosszabb esetben bármilyen beállítás ellenére is kevesebbet "látsz" ezzel a megoldással.
Létezik P45T foglalatos H4 jellegű izzó is:
Sajnos ezzel is a fent említett probléma van!
Szerezz bontóból egy "echte" H4 foncsort és barátkozz meg vele!
Úgy látszik ellopta a gyár az ötletem.... Hát este nem nagyon akaródzik nekem a vezetés persze úgyis lesz olyan. Majd nézelődök megfelelő tükör után. Mindenképpen kell mert a tükröződő része már eléggé matt. Legalább az megnyugtat még ha nem is megfelelő vetítési szög más is gondolt erre a megoldásra és ő sorozatban is gyártja.
Mivel már eddig is tettem fel pár "értelmetlen",értelmes kérdést és még fogok is ezért barkácsoló kedvű emberkéknek szeretnék leírni egy H4-es izzó adaptert. Mint sokan mások én is sokat foglalkoztam a világítás korszerűsítésével. Utána olvasva a legkézenfekvőbb az volt, hogy trabant lámpát kell szerezni és azt kell az etz lámpa házába belerakni. Egyszerű és nagyszerű csak az üveg áll kicsit jobban ki kelleténél. Mivel én szeretek kísérletezni és költeni sem akartam erre túlságosan ezért fogtam egy sárgaréz lapot, egy tolómérőt, körzőt, ceruzát és kb 30 perc alatt kiszerkesztettem egy adaptert. Három kicsi fülecskéje van egynek gyárilag van helye a tükör megfelelő helyén ami a gyári izzót állítja középhelyzetbe. A másik kettőt találomra helyeztem el majd reszeltem ki neki a helyet. A H4-es izzó gyári három kis fülecskéjétől kell megszabadulni. Letörtem kicsit megreszeltem és mehet is a helyére. Elforogni nem tud a helyén. Kiesni megint nem. Nálam tökéleten működik.
Minden elismerésem a Tied, de engedj meg néhány gondolatot (ne a bántó vagy fikázó szándékot nézd benne!).
Létezik ebből műanyag átalakító amely hőálló és nem kell hozzá faragni:
Az én tapasztalatom az, hogy sajnos semmilyen átalakítással nem lesz tökéletes az eredmény . A H4 izzó (P43T foglalattal) izzószálai és fizikai méretei másak mint a normál P45T normál foglalatos izzóké. Nem olyan a vetítési képe, és végső soron, bár jobban világít de nem lesz pontos a tompított határ. A távolsági szépen szakít azzal nincs gond. "Jobb" esetben csak a szembe jövőket zavarja, rosszabb esetben bármilyen beállítás ellenére is kevesebbet "látsz" ezzel a megoldással.
Létezik P45T foglalatos H4 jellegű izzó is:
Sajnos ezzel is a fent említett probléma van!
Szerezz bontóból egy "echte" H4 foncsort és barátkozz meg vele!
Mivel már eddig is tettem fel pár "értelmetlen",értelmes kérdést és még fogok is ezért barkácsoló kedvű emberkéknek szeretnék leírni egy H4-es izzó adaptert. Mint sokan mások én is sokat foglalkoztam a világítás korszerűsítésével. Utána olvasva a legkézenfekvőbb az volt, hogy trabant lámpát kell szerezni és azt kell az etz lámpa házába belerakni. Egyszerű és nagyszerű csak az üveg áll kicsit jobban ki kelleténél. Mivel én szeretek kísérletezni és költeni sem akartam erre túlságosan ezért fogtam egy sárgaréz lapot, egy tolómérőt, körzőt, ceruzát és kb 30 perc alatt kiszerkesztettem egy adaptert. Három kicsi fülecskéje van egynek gyárilag van helye a tükör megfelelő helyén ami a gyári izzót állítja középhelyzetbe. A másik kettőt találomra helyeztem el majd reszeltem ki neki a helyet. A H4-es izzó gyári három kis fülecskéjétől kell megszabadulni. Letörtem kicsit megreszeltem és mehet is a helyére. Elforogni nem tud a helyén. Kiesni megint nem. Nálam tökéleten működik.
horhaus írta:Azért én már láttam a nejét túrán, és tényleg az volt mert otthon is találkoztam vele.
innen is csókoltatom és boldog új évet kívánok neki! Ha már így belekevertem, pedig csak egy kis ártatlan viccnek szántam.
Ha majd mással jövök, akkor is ezt írod ugye?
Köszöni! Viszont kívánja!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Azért én már láttam a nejét túrán, és tényleg az volt mert otthon is találkoztam vele.
innen is csókoltatom és boldog új évet kívánok neki! Ha már így belekevertem, pedig csak egy kis ártatlan viccnek szántam.
horhaus írta:Szóval így akarod leszoktatni a párod a túrázásról
ŐŐŐŐŐŐŐŐ, le kell?
Nem nagyon szokott jönni, de nálam egy túra inkább a motorozásról szóljon mint a családról..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
A mindenit de jól néz ki az ülés meg az oldaldobozok,na meg az egész motor.
Nagyon tetszik.
MrDok ha erre jársz mondd már meg milyen motornak az ülése?Vagy csináltatott?
Na és milyen hosszútávon?
Megmondom ezt arra járás nélkül is! Én csináltam az ülést teljesen, a kárpitos szomszéd meg segített a bevonásában. Az oldaldobozok is kísérleti jelleggel készültek a plitvicei gurulásra. Jól vizsgáztak!
Milyen hosszú távon? Nem ülöd szét a hátsód! Nagyon kényelmes, pedig alig van rajta szivacsvastagság (ez mondjuk hátul már nem túl jó, de úgysem viszek senkit).
Amúgy készítés közben volt itt egy 251-es, arra felpróbálva is nagyon jól néz ki,csak rövidebbre kéne szabni a hátsó részét hozzá, a tankra nagyon jól illeszkedik az eleje.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok