Ez az út csak akkor járható ha a tengely nincs elgörbülve, ami könnyen meglehet.allllli írta:Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Én inkább egy normális forgórész beszerzésére szavazok, mert ami tengely, az legyen egyenes, pláne ez...
Re: Elektronika
- én a helyedben nem kockáztatnék, hanem a csúszó gyűrűket átesztergáltatnám és felszerelnék egy ilyen: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 gyújtást. Ez úgy van tervezve, hogy nem érzékeny a tengely sugár irányú ütésére.allllli írta:Vagy ne kockáztassam a friss csapágyakat meg egyáltalán a főtengelyt?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
bambi írta:Sajnos semmit.Általában úgy megy el,hogy nem lehúzzák hosszú 10-es csavarral,hanem betekerik és kalapáccsal oldalirányba leütik.allllli írta:Ha a generátor forgórészen a kommutátor tengely el van görbülve, mit lehet vele kezdeni vagy már semmit? Egyáltalán hogy tud az elgörbülni? Kb. 1-2mm-t üt a bütyöknél. Emiatt a megszakítóm 320 fokos zárásszöggel dolgozott a 140 fok helyett.
És ha én visszaütöm, hogy kevésbé legyen elferdülve? Vagy ne kockáztassam a friss csapágyakat meg egyáltalán a főtengelyt?
Re: Elektronika
Sajnos semmit.Általában úgy megy el,hogy nem lehúzzák hosszú 10-es csavarral,hanem betekerik és kalapáccsal oldalirányba leütik.allllli írta:Ha a generátor forgórészen a kommutátor tengely el van görbülve, mit lehet vele kezdeni vagy már semmit? Egyáltalán hogy tud az elgörbülni? Kb. 1-2mm-t üt a bütyöknél. Emiatt a megszakítóm 320 fokos zárásszöggel dolgozott a 140 fok helyett.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ha a generátor forgórészen a kommutátor tengely el van görbülve, mit lehet vele kezdeni vagy már semmit? Egyáltalán hogy tud az elgörbülni? Kb. 1-2mm-t üt a bütyöknél. Emiatt a megszakítóm 320 fokos zárásszöggel dolgozott a 140 fok helyett.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Én is megcsináltam szinte minden ellensarut ezzel a módszerrel.Dreamer írta: ...Valamint aki nem tudna, a vezetek osszekotoket szet lehet pattintani, es a benne levo keseket en multigeppel es gumikoronggal at szoktam polirozni. Ha van erdeklodes teszek fel kepeket!
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
As for the length of the individual wires! and the type of attachment, type of connector. The thickness is arranged on the wiring diagram 0,5-2,5 mm^2. I put info to bakimate.Dreamer írta:Do you have any data? Cablekudlaty2007 írta:I needs written installation Electrotechnical to etz 250. Thickness and length of the cable and the plug-ins such as ring.
Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.
length, wire width, connector size?
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Elektronika
A semminel tobbet er, de a 30 eves preselt saruk sajnos igy is jelentos atmeneti ellenallast tudnak kepezni. Pontosan meg nem dontottem, hogy csak sarukat csereljek, vagy vezetekeket is?!Hejja_Petya írta:Érdemes kontaktspray-t venni? És azzal az összes csatlakozást lehúzva befújni és visszadugni?
Valamint aki nem tudna, a vezetek osszekotoket szet lehet pattintani, es a benne levo keseket en multigeppel es gumikoronggal at szoktam polirozni. Ha van erdeklodes teszek fel kepeket!
Dreamer
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Érdemes kontaktspray-t venni? És azzal az összes csatlakozást lehúzva befújni és visszadugni?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Do you have any data? Cablekudlaty2007 írta:I needs written installation Electrotechnical to etz 250. Thickness and length of the cable and the plug-ins such as ring.
Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.
length, wire width, connector size?
Dreamer
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
I needs written installation Electrotechnical to etz 250. Thickness and length of the cable and the plug-ins such as ring.
Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.
Igények írásos telepítés Elektrotechnikai hogy ETZ 250 vastagsága és hossza a kábel és a plug-inek, mint a gyűrűt.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
tboldi írta:Sziasztok!
Én is szeretném leírni az eddigi tapasztalataimat a Sub-ee féle digitális gyújtásról. Eddig a hagyományos, megszakítós gyújtás volt a motoron. Ugyan sokat nem tudtam vele menni a karácsonyi hajcihőben, de az első benyomások nagyon is pozitívak! A legszembetűnőbb, hogy a gázreakció nagyon is lerövidült, azonnal felpörög a motor. Az alapjárat is stabilabb lett. 1-esbe rakás után jött a következő meglepi: sokkal könnyebben az indul el állóhelyzetből. Menet közben nagy különbséget nem vettem észre, de még csak olyan 15-20 km-t mentem vele városban.
Egyelőre ennyit sikerült összeszedni. Biztos vagyok benne, hogy idővel fog még újabb pozitívumokat okozni nekem a szerkezet.
Szeretném megköszönni Sub-ee kollégának mind a gyújtását, mind az utólagos segítségét.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Úgylegyen ámen! Várjuk az élménybeszámolót a fejleményekről!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Én is szeretném leírni az eddigi tapasztalataimat a Sub-ee féle digitális gyújtásról. Eddig a hagyományos, megszakítós gyújtás volt a motoron. Ugyan sokat nem tudtam vele menni a karácsonyi hajcihőben, de az első benyomások nagyon is pozitívak! A legszembetűnőbb, hogy a gázreakció nagyon is lerövidült, azonnal felpörög a motor. Az alapjárat is stabilabb lett. 1-esbe rakás után jött a következő meglepi: sokkal könnyebben az indul el állóhelyzetből. Menet közben nagy különbséget nem vettem észre, de még csak olyan 15-20 km-t mentem vele városban.
Egyelőre ennyit sikerült összeszedni. Biztos vagyok benne, hogy idővel fog még újabb pozitívumokat okozni nekem a szerkezet.
Szeretném megköszönni Sub-ee kollégának mind a gyújtását, mind az utólagos segítségét.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Én is szeretném leírni az eddigi tapasztalataimat a Sub-ee féle digitális gyújtásról. Eddig a hagyományos, megszakítós gyújtás volt a motoron. Ugyan sokat nem tudtam vele menni a karácsonyi hajcihőben, de az első benyomások nagyon is pozitívak! A legszembetűnőbb, hogy a gázreakció nagyon is lerövidült, azonnal felpörög a motor. Az alapjárat is stabilabb lett. 1-esbe rakás után jött a következő meglepi: sokkal könnyebben az indul el állóhelyzetből. Menet közben nagy különbséget nem vettem észre, de még csak olyan 15-20 km-t mentem vele városban.
Egyelőre ennyit sikerült összeszedni. Biztos vagyok benne, hogy idővel fog még újabb pozitívumokat okozni nekem a szerkezet.
Szeretném megköszönni Sub-ee kollégának mind a gyújtását, mind az utólagos segítségét.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pontosan, én is erre gondoltamsunbim írta:"...Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez....,,
Gyors szükség megoldásnak tűnik a lemez fülecske. Valahol a fiókja mélyén kukázhatta.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
"...Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez....,,
Gyors szükség megoldásnak tűnik a lemez fülecske. Valahol a fiókja mélyén kukázhatta.
Gyors szükség megoldásnak tűnik a lemez fülecske. Valahol a fiókja mélyén kukázhatta.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sajnos nincs lehetőségem több ilyet szétszedni, de nem gondolnám, hogy egyedi darab az enyémsub-ee írta: Úgy értettem, hogy elfogyott a szigetelő gyűrűje, egy adott mennyiségű szabályzót kellett leszállítson, és ez hiányzott a szállítmányból, így gyorsan "megkókányolta"
Dreamer
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Úgy értettem, hogy elfogyott a szigetelő gyűrűje, egy adott mennyiségű szabályzót kellett leszállítson, és ez hiányzott a szállítmányból, így gyorsan "megkókányolta"Dreamer írta:Ha bele gondolsz nem logikus. Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez.sub-ee írta: Ez a magyar kisipari feszültségszabályozó ETZ-be, amiket a boltokban lehet kapni, valószínűleg a gyártónak elfogyott a furatszigetelő gyűrűje, és kreatívan megoldotta a tranzisztor rögzítését a hűtőfelületen
Üdv.:Sub-ee
Én inkább arra gondolok, hogy a motor rezgése alatt eltörtek a szigetelők, és átvezettek. Így soha a büdös életbe nem fog ávezetni, DE a hűtése sem olyan (a szigetelő lépcsőn fekszik a tranyó).
Visszaállítom normál állapotba, valamint egy lemezzel még fixálom, hogy semmiképpen ne tudjon rezegni!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszönöm a dícséretet! És én köszönöm a bizalmat!allllli írta:Urak!
Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.
Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha bele gondolsz nem logikus. Egy pöcs kis szigetelő olcsóbb, mint a formára hajlított fémlemez.sub-ee írta: Ez a magyar kisipari feszültségszabályozó ETZ-be, amiket a boltokban lehet kapni, valószínűleg a gyártónak elfogyott a furatszigetelő gyűrűje, és kreatívan megoldotta a tranzisztor rögzítését a hűtőfelületen
Üdv.:Sub-ee
Én inkább arra gondolok, hogy a motor rezgése alatt eltörtek a szigetelők, és átvezettek. Így soha a büdös életbe nem fog ávezetni, DE a hűtése sem olyan (a szigetelő lépcsőn fekszik a tranyó).
Visszaállítom normál állapotba, valamint egy lemezzel még fixálom, hogy semmiképpen ne tudjon rezegni!
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sokkos állapotban várom a tartóstesztedről is a beszámolódat majd! Természetesen már előre nagyon megköszönöm(jük)!allllli írta:Urak!
Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.
Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!
Re: Elektronika
- már az iskolában is utáltam "az erre gondolt az író (költő) ...." kezdetű mondatokat, a leírt szöveget már akkor is tudtam értelmezni. Valahol máshol van az ellentmondás, csak nem abban amit leírtál?sub-ee írta: ... szerintem így gondolt a srác!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Urak!
Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.
Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!
Végre összeraktam a blokkot csapágycsere után és felszereltem a Sub-ee féle komplett digitális gyújtást.
Nagyon profi, masszív, minőségi a kivitelezés, saját csapágya van a jeladónak, gyönyörű az eszterga munka, komolyan öröm még nézni is, szóval le a kalappal! Pici fémdobozban van az elektronika. Az akksi tetején, mellette és előtte is elfér. LED segíti a beállítást. Szikrateszt üzemmód, jelerősítés, potikkal szabályozható a trafó kitöltési ideje és kapcsolási ideje, de ezek be vannak már állítva rajta.
Végre állandó és magabiztos, stabil az alapjárat, számolni lehet a pöffenéseket. Jobb hidegindítás, hidegen is alig kér szívatót, melegítést se annyira igényel. Dinamikusabban gyorsul tőle a motor, jobb a gázreakció, ezekből kiindulva valószínű, hogy a fogyasztás is csökkenni fog, bár az idő miatt erről csak később tudok pontosabb adatot mondani.
Szóval bátran ajánlom mindenkinek! És köszönöm Sub-ee!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez a magyar kisipari feszültségszabályozó ETZ-be, amiket a boltokban lehet kapni, valószínűleg a gyártónak elfogyott a furatszigetelő gyűrűje, és kreatívan megoldotta a tranzisztor rögzítését a hűtőfelületenDreamer írta:Urak!
Ezen a "gyári" feszültség szabályzón a tranzisztor, miért így van lefogatva?
Miért nem megfelelő a normál szigetelőkarika, csillám, kis csavar, kontraanya?
(a tranyó egyébként TIP41C)
Van ennek valami logikus magyarázata?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ugye trafó 15 gyújtáskapcsolt pozitív, 1-es pont kapcsolt "test", és a 2 pont között akkufeszültséget tudunk mérni, szerintem így gondolt a srác!Gyula-bá írta:- nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt "... tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az ..." (kiemelés tőlen)sub-ee írta:az 1-es ponton állandó testet kap, és
Üdv.:Sub-ee
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sub-ee 2013.12.22. 21:50-kor.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
És valaki tapasztalt hasonlót? Az imbolygásán nem változtat semmi, tehát fix pályát jár be a végén a csúszógyűrű. Ezért is lehetett, hogy megszakítós gyújtásnál mindig pontos volt az időzítés. A főtengely vége olyan, mintha valaki egy párat rávert volna kalapáccsal...lehet ezért nem tud normálisan a helyén ülni.zsakfos írta:allllli írta:Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.
Naná hogy nem normális.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
rosszul tudod! Az MZ ÉL ÉS ÉLNI FOG! A fórum meg a klub miatt. Mert az MZ-t szeretők örökké élni fognak.sunbim írta:
És éppezért az elektronika topic örökké élni fog!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Naná hogy nem normális.allllli írta:Hmm?allllli írta:Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Hmm?allllli írta:Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Egyszerűen csak nem volt megfelelő méretű csavarja a tranyóhoz,ez a "rögzitőfül" meg pont kéznél volt.Dreamer írta:Urak!
Ezen a "gyári" feszültség szabályzón a tranzisztor, miért így van lefogatva?
Miért nem megfelelő a normál szigetelőkarika, csillám, kis csavar, kontraanya?
(a tranyó egyébként TIP41C)
Van ennek valami logikus magyarázata?
......ha jól látom a furatgyűrű-szigetelés és a tranzisztor szigetelés is megvan.
Hát ez olyan amilyen....,de azért működhet.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Urak!
Ezen a "gyári" feszültség szabályzón a tranzisztor, miért így van lefogatva?
Miért nem megfelelő a normál szigetelőkarika, csillám, kis csavar, kontraanya?
(a tranyó egyébként TIP41C)
Van ennek valami logikus magyarázata?
Ezen a "gyári" feszültség szabályzón a tranzisztor, miért így van lefogatva?
Miért nem megfelelő a normál szigetelőkarika, csillám, kis csavar, kontraanya?
(a tranyó egyébként TIP41C)
Van ennek valami logikus magyarázata?
Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Az normális dolog, hogy a generátor forgórész (ETZ) imbolyogva forog? Levettem, ellentartottam, de meghúzás után ugyanúgy bolyong.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Van benne igazság Gyuri. De láttam már a mexásba is úgy belekeveredni embereket hogy csak ihajj!!
Milehetmilehetabaj?? trafó,kondi,mexa,bütyök??HhMmmhmm...
És éppezért az elektronika topic örökké élni fog!
Milehetmilehetabaj?? trafó,kondi,mexa,bütyök??HhMmmhmm...
És éppezért az elektronika topic örökké élni fog!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A próbalámpa is egyfajta mérőeszköz.jura györgy írta:sziasztok , na pont az ilyenek miatt szavazok a sima jó öreg mexára , meregetni sem kell mert nincs is mit, elég hozzá 1 próba lámpa ha mégis gond van üdv. juragy
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
- vagy csak valami kosz került a megszakító érintkezők közésunbim írta:Zárlatos végtranzisztor?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , na pont az ilyenek miatt szavazok a sima jó öreg mexára , meregetni sem kell mert nincs is mit, elég hozzá 1 próba lámpa ha mégis gond van üdv. juragy
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Zárlatos végtranzisztor?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Ezt ugy mértem a multival hogy multi - aksi- és a multi+ raktam az 1 pont majd 15 és utánna ahonnan jön ki a pipa kábel,és az értékek mindenhol megegyeztek még akkor is ha a kalapács zárva vagy nyitva van.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Pozitív testelésű MZ ??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
- nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt "... tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az ..." (kiemelés tőlen)sub-ee írta:az 1-es ponton állandó testet kap, és
Re: Elektronika
Hell.töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasexi22 írta:HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!
Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.
Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Nekem a 1 és a 15 ponton is állandó a feszültség meg ahonnan jön ki a pipa kábel na ott is állandó a fesz.
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
sexi22 írta:Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség
Ebben én nem merek tanácsot adni, mert nemrégiben nekem kellett kérnem. Sokat szívtam, mint mondtam.
Annyit tudok, hogy ráadott gyújtásnál a trafó 15-ös pontján állandó feszülség van, mert az akksiról a gyújtáskapcsolón át oda megy a fesz.
Te is ott érted az állandó áramot?
Most látom, hogy Etz 125-ösöd van? Hogy ott ugyanaz-e a rendszer, mint a 250-esnél, azt nem tudom, de ha belegondolunk, hogy akksi kell a gyújtáshoz, akkor nagy valószínűséggel kijelenthetem, hogy normális, ha a trafó 15-ös pontján állandó áram van.
Re: Elektronika
Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én gyertya miatt szenvedtem sokat, amire a túlszivatás is rásegített.sexi22 írta:HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
Tiszta, új gyertyával sem ad szikrát?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég