- vagy csak valami kosz került a megszakító érintkezők közésunbim írta:Zárlatos végtranzisztor?
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , na pont az ilyenek miatt szavazok a sima jó öreg mexára , meregetni sem kell mert nincs is mit, elég hozzá 1 próba lámpa ha mégis gond van üdv. juragy
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Zárlatos végtranzisztor?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Ezt ugy mértem a multival hogy multi - aksi- és a multi+ raktam az 1 pont majd 15 és utánna ahonnan jön ki a pipa kábel,és az értékek mindenhol megegyeztek még akkor is ha a kalapács zárva vagy nyitva van.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Pozitív testelésű MZ ??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
- nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt "... tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az ..." (kiemelés tőlen)sub-ee írta:az 1-es ponton állandó testet kap, és
Re: Elektronika
Hell.töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasexi22 írta:HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!
Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.
Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Nekem a 1 és a 15 ponton is állandó a feszültség meg ahonnan jön ki a pipa kábel na ott is állandó a fesz.
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
sexi22 írta:Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség
Ebben én nem merek tanácsot adni, mert nemrégiben nekem kellett kérnem. Sokat szívtam, mint mondtam.
Annyit tudok, hogy ráadott gyújtásnál a trafó 15-ös pontján állandó feszülség van, mert az akksiról a gyújtáskapcsolón át oda megy a fesz.
Te is ott érted az állandó áramot?
Most látom, hogy Etz 125-ösöd van? Hogy ott ugyanaz-e a rendszer, mint a 250-esnél, azt nem tudom, de ha belegondolunk, hogy akksi kell a gyújtáshoz, akkor nagy valószínűséggel kijelenthetem, hogy normális, ha a trafó 15-ös pontján állandó áram van.
Re: Elektronika
Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én gyertya miatt szenvedtem sokat, amire a túlszivatás is rásegített.sexi22 írta:HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
Tiszta, új gyertyával sem ad szikrát?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
köszisunbim írta:És indexrelét is cserélned kell majd,ami a kisebb terheléssel is megfelelöen mûködik.pempelli írta:Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
Re: Elektronika
HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
És indexrelét is cserélned kell majd,ami a kisebb terheléssel is megfelelöen mûködik.pempelli írta:Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha van benne E jel, akkor el. Vagy jó helyre kell vinni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
Re: Elektronika
- az esetek túlnyomó többségében igen, átalakítható. Ha a szabályozó nem "áram szagú" akkor a szabályozó érintkezőket finom csiszoló papírral (400 fölött) teljesen letakarítani, a diódát a nyitott állapotban blokkolt áramkapcsoló helyére kötni (D+ és az 51 jelű pontok közé oly módon, hogy az áram csak a D+ tól folyton az 51 felé, az ellenállás marad), majd beállítani a szabályozott feszültséget (kb. 7,1-7,3 V). A beállítást "geszti" barátunk már nagyon jól leírta. Ha nem sikerül akkor van egy 2-300 Ft-os diódád és egy számítógép hűtőd (MÉH telepi) tartalékban.pdav87 írta:ha van egy régi elektromechanikus feszszabályzóm, ami biztos hogy hibásan működik
Re: Elektronika
Tehát ha van egy régi elektromechanikus feszszabályzóm, ami biztos hogy hibásan működik azt is átalakíthatom? vagy vennem kell egy 100% osat, és azt kell módosítani?Gyula-bá írta:A "diódás fesz-szabályozó" nem más mint az eredeti elektromechanikus szabályozó aminél a visszáram kapcsolót kiiktatják (blokkolják, nyitott állapotban) és a feladatát egy nagy áramú diódára bízzák, Pl. MBR1660 , MBR2020 , MBR2545 (a diódát hűtőre kell szerelni). A szabályozó beállításosát részletesen leírta "geszti" barátunk, már nem emlékszem vagy itt vagy az index Mz fórumban.pdav87 írta:A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Re: Elektronika
Már mindent kicseréltem, csak a feszszabályozót nem, a motor egyszerűen lemerül pár nap alatt ha fet van a világítás, munkahelyre járok vele, napi 50 km, ezért probléma, hogy nem működik megfelelően.1 nap eljut arra a szintre, hogy az irányjelző már alig villog világítással.
Itt olvastam, hogy másnak is van ezzel a típussal ilyesmi gondja, de nem tudom hogy valakinek sikerült-e úgy megcsináálnia, hogy az működjön is.
Itt olvastam, hogy másnak is van ezzel a típussal ilyesmi gondja, de nem tudom hogy valakinek sikerült-e úgy megcsináálnia, hogy az működjön is.
Re: Elektronika
A "diódás fesz-szabályozó" nem más mint az eredeti elektromechanikus szabályozó aminél a visszáram kapcsolót kiiktatják (blokkolják, nyitott állapotban) és a feladatát egy nagy áramú diódára bízzák, Pl. MBR1660 , MBR2020 , MBR2545 (a diódát hűtőre kell szerelni). A szabályozó beállításosát részletesen leírta "geszti" barátunk, már nem emlékszem vagy itt vagy az index Mz fórumban.pdav87 írta:A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sajnos a régebbi 6 voltos rendszerekkel nem foglalkoztam. Nekem azonban nem igazán tiszta mit szeretnél kérdezni. A TS ha jól tudom dinamós, az pedig egyenáramot szolgáltat.pdav87 írta:sziasztok!
Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )
A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Az oldalon találtam egy védődiódás feszültségszabályozót, de mást nem tudtam kihámozni dióda ügyben.
Elektronikus 6V-os szabályzóval mi a baj?
Dreamer
Re: Elektronika
sziasztok!
Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )
A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )
A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
+ a hátsó rugóstagoknak puha állásban kell lennie.Dreamer írta: Csak pici kiegészítés, mert ez nem mindenkinek világos. A motor ne középállványon legyen, és lehetőség szerint terhelve legyen.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Csak pici kiegészítés, mert ez nem mindenkinek világos. A motor ne középállványon legyen, és lehetőség szerint terhelve legyen.kobraCode írta:Köszi!behan írta: Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál!
Dreamer
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Köszi!behan írta: Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál!
Re: Elektronika
Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál!kobraCode írta:Sziasztok,
kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.
Köszi.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Fal előtt a tompított bal oldalának vízszintességét szoktam beállítani, a távolságot meg menet közben éjjel.kobraCode írta:Sziasztok,
kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.
Köszi.
Billenthetőre húzom a lámpát, mikor tesztek alapján jó, akkor fixálom..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Sziasztok,
kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.
Köszi.
kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.
Köszi.
Re: Elektronika
sziasztok!
Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )
A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )
A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az MZ dinamóban lévő tekercsek nem bírnák el ezt a terhelést, és az akku is kevés hozzá! Forgórész is igen gyenge!Lóri írta:Tisztelt Elektronikus motoros kollégák!
Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Köszi
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
- tudtommal a Mz nem készített dinamó sartert. A csehek viszont igen, ilyen van pl. a Manett, Tatran, Cezeta(?) robogókban valamint a Velorex (Böregér) rokkant kocsiban. Igaz mindegyik, a Dreamer által említett okokból (nagy áram) 12 V-ról működik. Bár minden dinamó elvileg működik motorként is de a gyári dinamó kialakítása nem alkalmas az önindítós üzemmódra, még a kompresszió mentes motort sem forgatja meg, volt már valaki aki próbálkozott vele.Lóri írta:Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Felejtős. Az önindítókat egy áttétellel szokták kapcsolni a motorhoz. Valamint gond a 6Vos hálózat is. Nagyon vastag vezetékek kellenek valamint egy sokkal bikásabb akku.Lóri írta:Tisztelt Elektronikus motoros kollégák!
Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Köszi
Dreamer
Re: Elektronika
Tisztelt Elektronikus motoros kollégák!
Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Köszi
Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
A gyártótól mást nem is vártam egyértelmű a dicséret! De örülök neki hála az égnek ilyen jól birta! De vannak itt a kemény magból páran akik tesztelnek majd azok is remélem beszámolnak róla mik a hírek! A betyárok meg olyan téma messziről jött ember azt mond amit akar...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem megvan az első 10000km hibamentesen vele, majd írok 20000km-nél!hell írta:Adná az isten ez legyen még mondjuk 20000km után is ilyen jó tapasztalat.... Nagyon várom a teszteredményeket...
Az oldalkocsis Betyárok körbejárták európát ezzel a gyújtással, szintén hibamentesen:
http://www.youtube.com/watch?v=pjBJibNcP-8
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Adná az isten ez legyen még mondjuk 20000km után is ilyen jó tapasztalat.... Nagyon várom a teszteredményeket...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Stabil alapjárat, alacsony fordulatról is egyenletesen megy, könnyebben pörög fel.
A fogyasztás sok dologtól függ, de az idei tapasztalatom szerint optimális esetben igen alacsony érték jöhet ki........ olyan úton is ahol az útitársaknak normál (4-5.5) L fogyott.
A fogyasztás sok dologtól függ, de az idei tapasztalatom szerint optimális esetben igen alacsony érték jöhet ki........ olyan úton is ahol az útitársaknak normál (4-5.5) L fogyott.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Nekem is a szezon végén került beépítésre.
Jobb a gyorsulás , és jobban kipörög a gép , stabil alapjárat , amit eddig tapasztaltam , fogyasztásra még nem tudok mondani semmit , kb 300 km-tert mentem eddig vele .
Jobb a gyorsulás , és jobban kipörög a gép , stabil alapjárat , amit eddig tapasztaltam , fogyasztásra még nem tudok mondani semmit , kb 300 km-tert mentem eddig vele .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Akkor megosztom!
Az én motormba, nyár végén került bele, a behangolás után megtáltosodott a gép, nyomatékosabb lett és a sebessége is nőtt.
Szóval jó a cucc!
Az én motormba, nyár végén került bele, a behangolás után megtáltosodott a gép, nyomatékosabb lett és a sebessége is nőtt.
Szóval jó a cucc!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Van valakinek tapasztalata a Sub-ee féle újabbik gyújtással? Gondolok itt a fogyasztásra, teljesítmény változásra, dinamikára, stb. Szóval akinek ilyen van, e legyen rest megosztani az élményeit
- lackóó
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Lajosmizse
Re: Elektronika
Köszönöm Zsaki!zsakfos írta:Ragaszkodsz az IFA-hoz?lackóó írta:sziasztok!elektromos szakiktól kérdezném,hogy ez a fesszab jó lehet-e Etz-re?a hagyományos bekötése hogy módosulnak,magyarán melyik vezetéket hová kell kötni?
ha jól tudom Ifáé lenne ez,és elég olcsón beszerezhető!
jó a mechanikus szabályzóm is,csak tartalékba gondoltam!
Én a Wartburgét ajánlanám.Többen használjuk már jó ideje és szerintem sok előnye van.
-olcsó(főleg bontóban)
-csak 3 vezeték megy rá,tehát a régi bekötésből 2 felesleges(összekell kötni őket)
-pici,kis helyet foglal(kb egy gyufásdoboz nagyságú)
Erről lenne szó
Ja amúgy a kérdésedre nem tudom a választ,legalábbis 100%-ban nem.
A DF a D- és a 61 az gondolom ugyanaz mint az Mz fesszabon,a 30 az gondolom az akksi pozitivja,maradt az MP,ami az IFA-nál fogalmam sincs mi lehet,az Mz-nél csak a D+ maradt ami az egyenirányitóra megy.Hogy most igy működne-e a dolog vagy hogy tutira igy van-e az egész,csak tipp részemről.
DF=DF
D-=D-
61=61
30=51
MP=D+ ???????
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Neked mi a hosszútáv?Dreamer írta:Ma átalakítottam a hátsó fékkapcsolót - kipipálva
Kérdésem az lenne, hogy van már hosszútávú tapasztalat ezzel a gyújtással:
Sok sok éve még nem használják hisz nem is volt.
Azt tudom hogy Miklós88 használja egy ideje és ő azt mondta semmi gond vele.
Ami nagy előnye ennek a gyújtásnak így kivülről nézve hogy nem kell hozzá külön a fekete doboz(eggyel kevesebb felszerelési gond),illetve a régi megszakitós gyújtás pár perc alatt visszarakható ha valami gikszer mégis beütne.
Ha nekem most kellene elektronikus gyújtás,akkor én ilyet vennék.De ez is csak egy vélemény,majd jönnek akik használják.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ma átalakítottam a hátsó fékkapcsolót - kipipálva
Kérdésem az lenne, hogy van már hosszútávú tapasztalat ezzel a gyújtással:
Kérdésem az lenne, hogy van már hosszútávú tapasztalat ezzel a gyújtással:
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nagyon köszönöm, akkor már heftölöm is fel az akkutartóra a Simson kapcsoló tartóját. Fele munka dupla élvezetK.Imi írta:Tess :Dreamer írta:Nem régen kértem tőletek, hogy egy 251-es fékkapcsoló felfogatást....
Dreamer
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
MZ ETZ 251e '89
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nem régen kértem tőletek, hogy egy 251-es fékkapcsoló felfogatást fényképezzetek nekem, most találtam egy képet, de ha valaki tudna dobni egy jobb minőségűt, részletesebbet, az jó lenne! Köszönöm!
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem vagy egy eladó megszakító vezérlésű keres meg priviben...
Zsaki ne rontsd az üzletemet!
Zsaki ne rontsd az üzletemet!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha már elektronikus gyújtás mellett döntöttél,nem értem miért megszakitóval akarod vezérelni?sexi22 írta:Üdv.
Megszakító vezérelt elektronikus gyújtások
Egy ilyen árára lennék kiváncsi és hogy ki tudna iylet nekem csinálni.
Válaszokat előre is köszi!
Amúgy elektronikus gyújtásból van választék bőven.
Vagy gyárit veszel használtan vagy veszel újat,de az nem gyári,vagy csináltatsz Sub-ee-val vagy Gyula bá-val.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég