Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Zárlatos végtranzisztor? :-k
- vagy csak valami kosz került a megszakító érintkezők közé :D
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , na pont az ilyenek miatt szavazok a sima jó öreg mexára , meregetni sem kell mert nincs is mit, elég hozzá 1 próba lámpa ha mégis gond van üdv. juragy
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Zárlatos végtranzisztor? :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Ezt ugy mértem a multival hogy multi - aksi- és a multi+ raktam az 1 pont majd 15 és utánna ahonnan jön ki a pipa kábel,és az értékek mindenhol megegyeztek még akkor is ha a kalapács zárva vagy nyitva van.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Pozitív testelésű MZ ?? :-k #-o
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:az 1-es ponton állandó testet kap, és
- nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt "... tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az ..." #-o (kiemelés tőlen)
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Hell.töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sexi22 írta:HELP

Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:

Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
Szia

A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!

Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.

Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Nekem a 1 és a 15 ponton is állandó a feszültség meg ahonnan jön ki a pipa kábel na ott is állandó a fesz.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

sexi22 írta:Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség

Ebben én nem merek tanácsot adni, mert nemrégiben nekem kellett kérnem. Sokat szívtam, mint mondtam.
Annyit tudok, hogy ráadott gyújtásnál a trafó 15-ös pontján állandó feszülség van, mert az akksiról a gyújtáskapcsolón át oda megy a fesz.

Te is ott érted az állandó áramot?

Most látom, hogy Etz 125-ösöd van? Hogy ott ugyanaz-e a rendszer, mint a 250-esnél, azt nem tudom, de ha belegondolunk, hogy akksi kell a gyújtáshoz, akkor nagy valószínűséggel kijelenthetem, hogy normális, ha a trafó 15-ös pontján állandó áram van.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

sexi22 írta:HELP

Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:

Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
Én gyertya miatt szenvedtem sokat, amire a túlszivatás is rásegített.

Tiszta, új gyertyával sem ad szikrát?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sunbim írta:
pempelli írta:Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
És indexrelét is cserélned kell majd,ami a kisebb terheléssel is megfelelöen mûködik.
köszi
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

HELP

Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:

Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pempelli írta:Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
És indexrelét is cserélned kell majd,ami a kisebb terheléssel is megfelelöen mûködik.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha van benne E jel, akkor el. Vagy jó helyre kell vinni... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pdav87 írta:ha van egy régi elektromechanikus feszszabályzóm, ami biztos hogy hibásan működik
- az esetek túlnyomó többségében igen, átalakítható. Ha a szabályozó nem "áram szagú" akkor a szabályozó érintkezőket finom csiszoló papírral (400 fölött) teljesen letakarítani, a diódát a nyitott állapotban blokkolt áramkapcsoló helyére kötni (D+ és az 51 jelű pontok közé oly módon, hogy az áram csak a D+ tól folyton az 51 felé, az ellenállás marad), majd beállítani a szabályozott feszültséget (kb. 7,1-7,3 V). A beállítást "geszti" barátunk már nagyon jól leírta. Ha nem sikerül akkor van egy 2-300 Ft-os diódád és egy számítógép hűtőd (MÉH telepi) tartalékban. :D
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Gyula-bá írta:
pdav87 írta:A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
A "diódás fesz-szabályozó" nem más mint az eredeti elektromechanikus szabályozó aminél a visszáram kapcsolót kiiktatják (blokkolják, nyitott állapotban) és a feladatát egy nagy áramú diódára bízzák, Pl. MBR1660 , MBR2020 , MBR2545 (a diódát hűtőre kell szerelni). A szabályozó beállításosát részletesen leírta "geszti" barátunk, már nem emlékszem vagy itt vagy az index Mz fórumban.
Tehát ha van egy régi elektromechanikus feszszabályzóm, ami biztos hogy hibásan működik azt is átalakíthatom? vagy vennem kell egy 100% osat, és azt kell módosítani?
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Már mindent kicseréltem, csak a feszszabályozót nem, a motor egyszerűen lemerül pár nap alatt ha fet van a világítás, munkahelyre járok vele, napi 50 km, ezért probléma, hogy nem működik megfelelően.1 nap eljut arra a szintre, hogy az irányjelző már alig villog világítással.
Itt olvastam, hogy másnak is van ezzel a típussal ilyesmi gondja, de nem tudom hogy valakinek sikerült-e úgy megcsináálnia, hogy az működjön is.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pdav87 írta:A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
A "diódás fesz-szabályozó" nem más mint az eredeti elektromechanikus szabályozó aminél a visszáram kapcsolót kiiktatják (blokkolják, nyitott állapotban) és a feladatát egy nagy áramú diódára bízzák, Pl. MBR1660 , MBR2020 , MBR2545 (a diódát hűtőre kell szerelni). A szabályozó beállításosát részletesen leírta "geszti" barátunk, már nem emlékszem vagy itt vagy az index Mz fórumban.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

pdav87 írta:sziasztok!

Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )

A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Sajnos a régebbi 6 voltos rendszerekkel nem foglalkoztam. Nekem azonban nem igazán tiszta mit szeretnél kérdezni. A TS ha jól tudom dinamós, az pedig egyenáramot szolgáltat.

Az oldalon találtam egy védődiódás feszültségszabályozót, de mást nem tudtam kihámozni dióda ügyben.

Elektronikus 6V-os szabályzóval mi a baj?
Dreamer
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

sziasztok!

Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )

A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Dreamer írta: Csak pici kiegészítés, mert ez nem mindenkinek világos. A motor ne középállványon legyen, és lehetőség szerint terhelve legyen.
+ a hátsó rugóstagoknak puha állásban kell lennie.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

kobraCode írta:
behan írta: Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál! :D
Köszi!
Csak pici kiegészítés, mert ez nem mindenkinek világos. A motor ne középállványon legyen, és lehetőség szerint terhelve legyen.
Dreamer
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

behan írta: Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál! :D
Köszi!
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: behan »

kobraCode írta:Sziasztok,

kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.

Köszi.
Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál! :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kobraCode írta:Sziasztok,

kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.

Köszi.
Fal előtt a tompított bal oldalának vízszintességét szoktam beállítani, a távolságot meg menet közben éjjel.
Billenthetőre húzom a lámpát, mikor tesztek alapján jó, akkor fixálom..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.

Köszi.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

sziasztok!

Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit :))

A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Köszönöm az infókat. :D
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Lóri írta:Tisztelt Elektronikus motoros kollégák! :)

Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?

Köszi

:D
Az MZ dinamóban lévő tekercsek nem bírnák el ezt a terhelést, és az akku is kevés hozzá! Forgórész is igen gyenge!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Lóri írta:Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
- tudtommal a Mz nem készített dinamó sartert. A csehek viszont igen, ilyen van pl. a Manett, Tatran, Cezeta(?) robogókban valamint a Velorex (Böregér) rokkant kocsiban. Igaz mindegyik, a Dreamer által említett okokból (nagy áram) 12 V-ról működik. Bár minden dinamó elvileg működik motorként is de a gyári dinamó kialakítása nem alkalmas az önindítós üzemmódra, még a kompresszió mentes motort sem forgatja meg, volt már valaki aki próbálkozott vele.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Lóri írta:Tisztelt Elektronikus motoros kollégák! :)

Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?

Köszi

:D
Felejtős. Az önindítókat egy áttétellel szokták kapcsolni a motorhoz. Valamint gond a 6Vos hálózat is. Nagyon vastag vezetékek kellenek valamint egy sokkal bikásabb akku.
Dreamer
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Tisztelt Elektronikus motoros kollégák! :)

Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?

Köszi

:D
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

A gyártótól mást nem is vártam egyértelmű a dicséret! :twisted: :D De örülök neki hála az égnek ilyen jól birta! De vannak itt a kemény magból páran akik tesztelnek majd azok is remélem beszámolnak róla mik a hírek! A betyárok meg olyan téma messziről jött ember azt mond amit akar... :twisted: :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Adná az isten ez legyen még mondjuk 20000km után is ilyen jó tapasztalat.... Nagyon várom a teszteredményeket...
Nekem megvan az első 10000km hibamentesen vele, majd írok 20000km-nél!
Az oldalkocsis Betyárok körbejárták európát ezzel a gyújtással, szintén hibamentesen:

http://www.youtube.com/watch?v=pjBJibNcP-8

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Adná az isten ez legyen még mondjuk 20000km után is ilyen jó tapasztalat.... Nagyon várom a teszteredményeket...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Stabil alapjárat, alacsony fordulatról is egyenletesen megy, könnyebben pörög fel.
A fogyasztás sok dologtól függ, de az idei tapasztalatom szerint optimális esetben igen alacsony érték jöhet ki........ olyan úton is ahol az útitársaknak normál (4-5.5) L fogyott.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: yofo »

Nekem is a szezon végén került beépítésre.
Jobb a gyorsulás , és jobban kipörög a gép , stabil alapjárat , amit eddig tapasztaltam , fogyasztásra még nem tudok mondani semmit , kb 300 km-tert mentem eddig vele .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor megosztom! :D
Az én motormba, nyár végén került bele, a behangolás után megtáltosodott a gép, nyomatékosabb lett és a sebessége is nőtt.
Szóval jó a cucc! \:D/
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Van valakinek tapasztalata a Sub-ee féle újabbik gyújtással? Gondolok itt a fogyasztásra, teljesítmény változásra, dinamikára, stb. Szóval akinek ilyen van, e legyen rest megosztani az élményeit :D
Avatar
lackóó
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Lajosmizse

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: lackóó »

zsakfos írta:
lackóó írta:sziasztok!elektromos szakiktól kérdezném,hogy ez a fesszab jó lehet-e Etz-re?a hagyományos bekötése hogy módosulnak,magyarán melyik vezetéket hová kell kötni?
ha jól tudom Ifáé lenne ez,és elég olcsón beszerezhető!
jó a mechanikus szabályzóm is,csak tartalékba gondoltam!
Ragaszkodsz az IFA-hoz?
Én a Wartburgét ajánlanám.Többen használjuk már jó ideje és szerintem sok előnye van.
-olcsó(főleg bontóban)
-csak 3 vezeték megy rá,tehát a régi bekötésből 2 felesleges(összekell kötni őket)
-pici,kis helyet foglal(kb egy gyufásdoboz nagyságú)
Erről lenne szó

Kép

Ja amúgy a kérdésedre nem tudom a választ,legalábbis 100%-ban nem.
A DF a D- és a 61 az gondolom ugyanaz mint az Mz fesszabon,a 30 az gondolom az akksi pozitivja,maradt az MP,ami az IFA-nál fogalmam sincs mi lehet,az Mz-nél csak a D+ maradt ami az egyenirányitóra megy.Hogy most igy működne-e a dolog vagy hogy tutira igy van-e az egész,csak tipp részemről.
DF=DF
D-=D-
61=61
30=51
MP=D+ ???????
Köszönöm Zsaki!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta:Ma átalakítottam a hátsó fékkapcsolót - kipipálva :)

Kérdésem az lenne, hogy van már hosszútávú tapasztalat ezzel a gyújtással:
Neked mi a hosszútáv? :-k
Sok sok éve még nem használják hisz nem is volt.
Azt tudom hogy Miklós88 használja egy ideje és ő azt mondta semmi gond vele.
Ami nagy előnye ennek a gyújtásnak így kivülről nézve hogy nem kell hozzá külön a fekete doboz(eggyel kevesebb felszerelési gond),illetve a régi megszakitós gyújtás pár perc alatt visszarakható ha valami gikszer mégis beütne.
Ha nekem most kellene elektronikus gyújtás,akkor én ilyet vennék.De ez is csak egy vélemény,majd jönnek akik használják.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Ma átalakítottam a hátsó fékkapcsolót - kipipálva :)

Kérdésem az lenne, hogy van már hosszútávú tapasztalat ezzel a gyújtással:
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

K.Imi írta:
Dreamer írta:Nem régen kértem tőletek, hogy egy 251-es fékkapcsoló felfogatást....
Tess :wink: :
Nagyon köszönöm, akkor már heftölöm is fel az akkutartóra a Simson kapcsoló tartóját. Fele munka dupla élvezet :)
Dreamer
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Dreamer írta:Nem régen kértem tőletek, hogy egy 251-es fékkapcsoló felfogatást....
Tess :wink: :


Kép

Kép

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Nem régen kértem tőletek, hogy egy 251-es fékkapcsoló felfogatást fényképezzetek nekem, most találtam egy képet, de ha valaki tudna dobni egy jobb minőségűt, részletesebbet, az jó lenne! Köszönöm!

Kép
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem vagy egy eladó megszakító vezérlésű keres meg priviben...
Zsaki ne rontsd az üzletemet! :twisted: :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sexi22 írta:Üdv.
Megszakító vezérelt elektronikus gyújtások

Egy ilyen árára lennék kiváncsi és hogy ki tudna iylet nekem csinálni.
Válaszokat előre is köszi!
Ha már elektronikus gyújtás mellett döntöttél,nem értem miért megszakitóval akarod vezérelni? :-k
Amúgy elektronikus gyújtásból van választék bőven.
Vagy gyárit veszel használtan vagy veszel újat,de az nem gyári,vagy csináltatsz Sub-ee-val vagy Gyula bá-val.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég