- vagy csak valami kosz került a megszakító érintkezők közésunbim írta:Zárlatos végtranzisztor?

- vagy csak valami kosz került a megszakító érintkezők közésunbim írta:Zárlatos végtranzisztor?
- nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt "... tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az ..."sub-ee írta:az 1-es ponton állandó testet kap, és
Sziasexi22 írta:HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
sexi22 írta:Már engem sem ráz meg ha beledugom az ujjam a pipába. Megnem tudom hogy ott a gyujtó trafónál hogy kell lenni a feszültségnek,mert ott nekem állandó a feszültség
Én gyertya miatt szenvedtem sokat, amire a túlszivatás is rásegített.sexi22 írta:HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul.Lehúztam a pipát és nem volt szikra.
Ma szétszedtem és egy kicsit méregettem multival mert minden kábelt a helyén találtam.
Kezdtem a gyújtótrafóval és itt meg is álltam.
Állandó áramot mérek benne,tehát a 15 és az 1es ponton is állandó 12.15 az áram.
Amikor nyit a kalapács akkor 12.18 az áram.
Szerintem valami itt lehet de nem tudok rájönni vagy az vagy a gyújtás elektronikával lenne valami hiba mert szerintem ez így nem jó ja és a pipa kábelen is ugyan így változik az áramerősség.
Próbáltam másik trafót is de ugyan ez a jelenség fordul elő.
Valaki segítsen!!!
Előre is kösz.
köszisunbim írta:És indexrelét is cserélned kell majd,ami a kisebb terheléssel is megfelelöen mûködik.pempelli írta:Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
És indexrelét is cserélned kell majd,ami a kisebb terheléssel is megfelelöen mûködik.pempelli írta:Szerintetek ezeket az indexeket elfogadják műszakin?http://aprod.hu/hirdetes/ledes-mini-ind ... ae19affc85
nem mz-n hanem más nyugati motoron.
- az esetek túlnyomó többségében igen, átalakítható. Ha a szabályozó nem "áram szagú" akkor a szabályozó érintkezőket finom csiszoló papírral (400 fölött) teljesen letakarítani, a diódát a nyitott állapotban blokkolt áramkapcsoló helyére kötni (D+ és az 51 jelű pontok közé oly módon, hogy az áram csak a D+ tól folyton az 51 felé, az ellenállás marad), majd beállítani a szabályozott feszültséget (kb. 7,1-7,3 V). A beállítást "geszti" barátunk már nagyon jól leírta. Ha nem sikerül akkor van egy 2-300 Ft-os diódád és egy számítógép hűtőd (MÉH telepi) tartalékban.pdav87 írta:ha van egy régi elektromechanikus feszszabályzóm, ami biztos hogy hibásan működik
Tehát ha van egy régi elektromechanikus feszszabályzóm, ami biztos hogy hibásan működik azt is átalakíthatom? vagy vennem kell egy 100% osat, és azt kell módosítani?Gyula-bá írta:A "diódás fesz-szabályozó" nem más mint az eredeti elektromechanikus szabályozó aminél a visszáram kapcsolót kiiktatják (blokkolják, nyitott állapotban) és a feladatát egy nagy áramú diódára bízzák, Pl. MBR1660 , MBR2020 , MBR2545 (a diódát hűtőre kell szerelni). A szabályozó beállításosát részletesen leírta "geszti" barátunk, már nem emlékszem vagy itt vagy az index Mz fórumban.pdav87 írta:A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
A "diódás fesz-szabályozó" nem más mint az eredeti elektromechanikus szabályozó aminél a visszáram kapcsolót kiiktatják (blokkolják, nyitott állapotban) és a feladatát egy nagy áramú diódára bízzák, Pl. MBR1660 , MBR2020 , MBR2545 (a diódát hűtőre kell szerelni). A szabályozó beállításosát részletesen leírta "geszti" barátunk, már nem emlékszem vagy itt vagy az index Mz fórumban.pdav87 írta:A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
Sajnos a régebbi 6 voltos rendszerekkel nem foglalkoztam. Nekem azonban nem igazán tiszta mit szeretnél kérdezni. A TS ha jól tudom dinamós, az pedig egyenáramot szolgáltat.pdav87 írta:sziasztok!
Mz ts 125 motorom van, a motoromnak töltésproblémái vannak már egy jó ideje, szeretném a télen rendbe hozni, de nem tudom hol kezdjem. Pár hónapja írtam, amire azt a választ kaptam, hogy az elektronikus feszszabályozó rossz, cseréljem ki egy diódásra. Sajnos nem értek ennyire ehhez, ezért szeretném az elejéről kezdeni, megcsináltattam a forgórészt, van egy jó dinamóm, a blokk és a fesszabályozó között kicseréltem a vezetékeket 2,5 -es re, elvileg minden érintkezés jó. Egy dolog maradt a fesszab.(Remélem nem hagytam ki semmit )
A konkrét kérdésem a következő: Milyen diódát kell bekötni illetve hova? Elektronikus vagy a gyári fesszabályozót kell módosítani?
A diódás feszszabályozó ha elkészül, azt követően kell-e a szabályozó ellenállás a dinamón?
+ a hátsó rugóstagoknak puha állásban kell lennie.Dreamer írta: Csak pici kiegészítés, mert ez nem mindenkinek világos. A motor ne középállványon legyen, és lehetőség szerint terhelve legyen.
Csak pici kiegészítés, mert ez nem mindenkinek világos. A motor ne középállványon legyen, és lehetőség szerint terhelve legyen.kobraCode írta:Köszi!behan írta: Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál!
Köszi!behan írta: Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál!
Falon 1m magasságban teszel egy jelzést,majd a motort 5 m-re leállítod merőlegesen,tompított fényt beállítod a jelzés vonaláig,és ez kb. annyi mint amit írtál!kobraCode írta:Sziasztok,
kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.
Köszi.
Fal előtt a tompított bal oldalának vízszintességét szoktam beállítani, a távolságot meg menet közben éjjel.kobraCode írta:Sziasztok,
kb hány méterre kell a tompított fényszórónak a motor előtt látszódnia? kb 25-30 méter az jó?
néztem az üzemeltetési könyvben hogy kell beállítani, de nekem nincs 10 méter egyenes helyem egy fal előtt.
Köszi.
Az MZ dinamóban lévő tekercsek nem bírnák el ezt a terhelést, és az akku is kevés hozzá! Forgórész is igen gyenge!Lóri írta:Tisztelt Elektronikus motoros kollégák!
Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Köszi
- tudtommal a Mz nem készített dinamó sartert. A csehek viszont igen, ilyen van pl. a Manett, Tatran, Cezeta(?) robogókban valamint a Velorex (Böregér) rokkant kocsiban. Igaz mindegyik, a Dreamer által említett okokból (nagy áram) 12 V-ról működik. Bár minden dinamó elvileg működik motorként is de a gyári dinamó kialakítása nem alkalmas az önindítós üzemmódra, még a kompresszió mentes motort sem forgatja meg, volt már valaki aki próbálkozott vele.Lóri írta:Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Felejtős. Az önindítókat egy áttétellel szokták kapcsolni a motorhoz. Valamint gond a 6Vos hálózat is. Nagyon vastag vezetékek kellenek valamint egy sokkal bikásabb akku.Lóri írta:Tisztelt Elektronikus motoros kollégák!
Kérdésem az lenne: 6V-os hálózatban a dinamót lehetne - e használni indítómotorként? Kibirná a hálózat? Értem alatta a dinamót, a fesszabot...stb. Mi kellhet hozzá?
Köszi
Nekem megvan az első 10000km hibamentesen vele, majd írok 20000km-nél!hell írta:Adná az isten ez legyen még mondjuk 20000km után is ilyen jó tapasztalat.... Nagyon várom a teszteredményeket...
Köszönöm Zsaki!zsakfos írta:Ragaszkodsz az IFA-hoz?lackóó írta:sziasztok!elektromos szakiktól kérdezném,hogy ez a fesszab jó lehet-e Etz-re?a hagyományos bekötése hogy módosulnak,magyarán melyik vezetéket hová kell kötni?
ha jól tudom Ifáé lenne ez,és elég olcsón beszerezhető!
jó a mechanikus szabályzóm is,csak tartalékba gondoltam!
Én a Wartburgét ajánlanám.Többen használjuk már jó ideje és szerintem sok előnye van.
-olcsó(főleg bontóban)
-csak 3 vezeték megy rá,tehát a régi bekötésből 2 felesleges(összekell kötni őket)
-pici,kis helyet foglal(kb egy gyufásdoboz nagyságú)
Erről lenne szó
Ja amúgy a kérdésedre nem tudom a választ,legalábbis 100%-ban nem.
A DF a D- és a 61 az gondolom ugyanaz mint az Mz fesszabon,a 30 az gondolom az akksi pozitivja,maradt az MP,ami az IFA-nál fogalmam sincs mi lehet,az Mz-nél csak a D+ maradt ami az egyenirányitóra megy.Hogy most igy működne-e a dolog vagy hogy tutira igy van-e az egész,csak tipp részemről.
DF=DF
D-=D-
61=61
30=51
MP=D+ ???????
Neked mi a hosszútáv?Dreamer írta:Ma átalakítottam a hátsó fékkapcsolót - kipipálva
Kérdésem az lenne, hogy van már hosszútávú tapasztalat ezzel a gyújtással:
Nagyon köszönöm, akkor már heftölöm is fel az akkutartóra a Simson kapcsoló tartóját. Fele munka dupla élvezetK.Imi írta:TessDreamer írta:Nem régen kértem tőletek, hogy egy 251-es fékkapcsoló felfogatást....:
Ha már elektronikus gyújtás mellett döntöttél,nem értem miért megszakitóval akarod vezérelni?sexi22 írta:Üdv.
Megszakító vezérelt elektronikus gyújtások
Egy ilyen árára lennék kiváncsi és hogy ki tudna iylet nekem csinálni.
Válaszokat előre is köszi!
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég