Futómű
Re: Futómű
Szia Balázs!
TS első keréknél nagyobb átmérőjű a fékdob. Javaslom az xmotor.hu oldalt, ott találsz ES-hez kereket. Nekem is ES 125/1 em van.
Lóri
TS első keréknél nagyobb átmérőjű a fékdob. Javaslom az xmotor.hu oldalt, ott találsz ES-hez kereket. Nekem is ES 125/1 em van.
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Futómű
Sziasztok!
Új vagyok ezen a fórumon, ez az első hozzászólásom, és kérdésem.
Gyerekkoromban rengeteget motoroztam, már akkor fertőződtem a motorozás imádatával. Végigjártam a klasszikusnak mondható "ranglétrát": Romet, Simson, TS 125 MZ, ETZ 250, majd fájó szívvel elhagyva a motorozás világát, család, autó, stb...
Idén tavasszal, 15 év elteltével adódott a lehetőség, és visszatértem a nagymotorozás világába. Azóta "ferdültem" annyit, hogy kifejezetten a veterán motorok érdekelnek. Sok vacillálás után egy 1975-ös MZ ES 125/1 lett az áldozat. Könnyen, olcsón beszerezhető, szerelhető, szerethető, motorozható jószág! Ideális veterán motornak tartom, főleg kispénzűek részére.
Sikerült egy viszonylag könnyen menthető, papírozható állapotút beszerezni, viszont nyilván van 1-2 beszereznivaló.
Ezügyben is kérném a segítségeteket.
Az első kereket sajnos cserélni kell. Megpróbáltam én magam javítani, de motorkereket még nem egyengettem, és nem is sikerült. Elég nagyot üt, (emiatt nem is ment át a műszakin) motorszerelő pedig felejtős ezen a környéken (Gödöllő és környéke). Ezért úgy döntöttem, hogy inkább keresek hozzá kereket. Találtam is elfogadható áron egy jó állapotút, viszont az TS 125-é volt. Szerintetek ez kompatibilis lehet a Trophy 125-ös első kerekével?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Balázs
Új vagyok ezen a fórumon, ez az első hozzászólásom, és kérdésem.
Gyerekkoromban rengeteget motoroztam, már akkor fertőződtem a motorozás imádatával. Végigjártam a klasszikusnak mondható "ranglétrát": Romet, Simson, TS 125 MZ, ETZ 250, majd fájó szívvel elhagyva a motorozás világát, család, autó, stb...
Idén tavasszal, 15 év elteltével adódott a lehetőség, és visszatértem a nagymotorozás világába. Azóta "ferdültem" annyit, hogy kifejezetten a veterán motorok érdekelnek. Sok vacillálás után egy 1975-ös MZ ES 125/1 lett az áldozat. Könnyen, olcsón beszerezhető, szerelhető, szerethető, motorozható jószág! Ideális veterán motornak tartom, főleg kispénzűek részére.
Sikerült egy viszonylag könnyen menthető, papírozható állapotút beszerezni, viszont nyilván van 1-2 beszereznivaló.
Ezügyben is kérném a segítségeteket.
Az első kereket sajnos cserélni kell. Megpróbáltam én magam javítani, de motorkereket még nem egyengettem, és nem is sikerült. Elég nagyot üt, (emiatt nem is ment át a műszakin) motorszerelő pedig felejtős ezen a környéken (Gödöllő és környéke). Ezért úgy döntöttem, hogy inkább keresek hozzá kereket. Találtam is elfogadható áron egy jó állapotút, viszont az TS 125-é volt. Szerintetek ez kompatibilis lehet a Trophy 125-ös első kerekével?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Balázs
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
Köszi így már értem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ne akard egyszerüsíteni a faéket, vagy a 100-as szeget, mindíg valami bonyolult dolog keletkezik belőle............kobraCode írta:MrDok írta: Nem a vázhoz kell állítani, hanem az első kerékhez...........
Egyenesbe állított első kerékkel nekitámasztod a falnak, hátsó kerékhez fogsz egy egyenes lécet (zsinórt, damilt............) és ellenőrzöd hogy az első kerék mindkét oldalán egyforma e a távolság a léctől.
Nem egészen értem hogy hova kell fogni az egyenes cuccot. Az első és a hátsó kerék egy-egy oldalához?
Valami egyszerűbb beállítási módszer nincsen?

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
MrDok írta: Nem a vázhoz kell állítani, hanem az első kerékhez...........
Egyenesbe állított első kerékkel nekitámasztod a falnak, hátsó kerékhez fogsz egy egyenes lécet (zsinórt, damilt............) és ellenőrzöd hogy az első kerék mindkét oldalán egyforma e a távolság a léctől.
Nem egészen értem hogy hova kell fogni az egyenes cuccot. Az első és a hátsó kerék egy-egy oldalához?
Valami egyszerűbb beállítási módszer nincsen?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nem a vázhoz kell állítani, hanem az első kerékhez...........kobraCode írta:Sziasztok,
a hátsó kereket minként legegyszerűbb párhuzamosra álltani a vázzal? A villa két szára között egyforma távolságra kell lennie? Úgy értem hogy a fogaskerék oldala és a sztender oldala egyforma vastag? 251-esről beszélek ha ez számít.
Köszi.
Egyenesbe állított első kerékkel nekitámasztod a falnak, hátsó kerékhez fogsz egy egyenes lécet (zsinórt, damilt............) és ellenőrzöd hogy az első kerék mindkét oldalán egyforma e a távolság a léctől.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
Sziasztok,
a hátsó kereket minként legegyszerűbb párhuzamosra álltani a vázzal? A villa két szára között egyforma távolságra kell lennie? Úgy értem hogy a fogaskerék oldala és a sztender oldala egyforma vastag? 251-esről beszélek ha ez számít.
Köszi.
a hátsó kereket minként legegyszerűbb párhuzamosra álltani a vázzal? A villa két szára között egyforma távolságra kell lennie? Úgy értem hogy a fogaskerék oldala és a sztender oldala egyforma vastag? 251-esről beszélek ha ez számít.
Köszi.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
kösziK.Imi írta:Nem egyezik meg, a ts hátsó ráf 1.85 coll széles a 250-es tz-é 2.15....
6-7 mm különbség van köztük (én anno a 250-esre ts hátsó ráfot fűztem előre 300as gumival)
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
Nem egyezik meg, a ts hátsó ráf 1.85 coll széles a 250-es tz-é 2.15....
6-7 mm különbség van köztük (én anno a 250-esre ts hátsó ráfot fűztem előre 300as gumival
)
6-7 mm különbség van köztük (én anno a 250-esre ts hátsó ráfot fűztem előre 300as gumival

MZ ETZ 251e '89
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Srácok ts 150-nek a hátsó abroncs szélessége megegyezik a 250-es Etz.-vel?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Heftöltem egy csőre egy alátétet meg egy anyát és ideális szerszám lett belőle.K.Imi írta:Kiszedést is meg lehet oldani menetes szárral
Azonban az utigyári szilent persely mérete megegyezik a gyárival, de sajnos ugyanakkora méretű gumi is van rásütve. Ez azért baj, mert bepréselve a gumi kitüremkedik a csőből és nem lehet normálisan összeszerelni.
Magyarul, az első próba bepréselődött, aztán ki... és a széléből flexxel lecsiszoltam a gumiból 2-3 mmt. Így már használható.
Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Na azt passzolom hogy csináltam... De asszem egy crova fejjel préseltem ki... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Na és kivenni???KILL3R etz írta:Nem nagy kaland betenni, jobb ha össze van vulkanizálva. Én menetesszárral, meg nagy alátétekkel húztam a helyére a szilenteket.
Hogy érdemes-e kicserélni a gyárit, azt passzolom.
Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Nem nagy kaland betenni, jobb ha össze van vulkanizálva. Én menetesszárral, meg nagy alátétekkel húztam a helyére a szilenteket.
Hogy érdemes-e kicserélni a gyárit, azt passzolom.
Hogy érdemes-e kicserélni a gyárit, azt passzolom.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Ma megcsináltam a teló szétszedő szerszámot, olajat cseréltem a teleszkópokban plusz szimeringet. Ezek faszák. Aztán kiheréltem a régi blokktartókat és összehegesztettem az új tartókkal, remélem a probléma örökre letudva.
Azon filóztam, hogy a lengővillában kicseréljem-e a szilenteket?
.
Kiverődve ugyan nincsennek, de szerintem még gyáriak, és a gumik már olyan kemények lehetnek benne mint a beton. Viszon nem szeretném leszOpatni magam. Továbbá azon filózom, hogy a gyári utasításban a szilent két darabból áll (szilent és pesely). Amit vettem az egybe van öntve. Utasítás szerint előbb a szilentet kell beépíteni és abba préselni a perselyt, ez így nem fog menni.
Mit javasoltok, esetleg aki már szívott vele megoszthatná!
Köszi!
Azon filóztam, hogy a lengővillában kicseréljem-e a szilenteket?
.
Kiverődve ugyan nincsennek, de szerintem még gyáriak, és a gumik már olyan kemények lehetnek benne mint a beton. Viszon nem szeretném leszOpatni magam. Továbbá azon filózom, hogy a gyári utasításban a szilent két darabból áll (szilent és pesely). Amit vettem az egybe van öntve. Utasítás szerint előbb a szilentet kell beépíteni és abba préselni a perselyt, ez így nem fog menni.
Mit javasoltok, esetleg aki már szívott vele megoszthatná!
Köszi!
Dreamer
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Futómű
Előző hsz-ben leírtam.Dreamer írta: És a "misztikus" hézagolásról is írhatnál bővebben!
Előre is köszi!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Nem biztos, mert nekem úgy rémlik, hogy festés miatt darabokra volt szedve, és akkor már szoptak vele. Azért ha megírod nekem, hogy mit vizsgáljak meg, akkor mindenképen megnézném, hogy mennyire kopott.gesszti írta:Akkor jó eséllyel lazán járatták, és kikopott a tengely perselye a vázban. Összerakáskor gondosan ügyelj a hézagolásra. Figyelj, hogy a belső csöveket szorítsa majd a csavar, ne a lengőkart. Rugózáskor a tengely nem mozdulhat a vázban, teljesen stabilan kell állnia.Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
És a "misztikus" hézagolásról is írhatnál bővebben!
Előre is köszi!
Dreamer
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Futómű
Akkor jó eséllyel lazán járatták, és kikopott a tengely perselye a vázban. Összerakáskor gondosan ügyelj a hézagolásra. Figyelj, hogy a belső csöveket szorítsa majd a csavar, ne a lengőkart. Rugózáskor a tengely nem mozdulhat a vázban, teljesen stabilan kell állnia.Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A 3/4 -es cső és a sarokcsiszoló találkozásából születhet megfelelő szerszám..........Dreamer írta:
Eldöntöttem, hogy barkácsolok egy szerelő kulcsot, mert kocogtatva, nem biztos, hogy sikerül 150 Nmrel meghúzni.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Ha nem szörcsög, akkor jó. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
tiger1342 írta:Befogod a jó öreg satuba az alsó szemnél fogva keresztben, majd a felső szemet visszacsavarod és egy hengeres tárgyat akasztasz a felső szembe. Aztán megkocogtatod a hengeres cuccot, jó eséllyel ki fog jönni. Legalábbis nekem működött.Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?
Egy csavarhúzóval óvatosan körbe mozgattam a szimering tartó tárcsát, és sikeresen szétszedtem. Annyi tapasztalatom van összeszerelés után, hogy lefelé relatíve könnyen jár a csillapító, visszahúzáskor elég jelentősen bele kell kapaszkodni. Ez jó így? (A kiszerelt szinte ellenállás nélkül jött fel-le, gondolom nem az az etalon?)
Eldöntöttem, hogy barkácsolok egy szerelő kulcsot, mert kocogtatva, nem biztos, hogy sikerül 150 Nmrel meghúzni.
Dreamer
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok , na ez nehezen jött ki nekem i,s valójában alátámasztatom 1 villáskulcsnak amit beleakasztottam a a vissza szerelt szembe és így is kellet 1 hosszabbító a kulcsra, unoka öcsém segített üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Befogod a jó öreg satuba az alsó szemnél fogva keresztben, majd a felső szemet visszacsavarod és egy hengeres tárgyat akasztasz a felső szembe. Aztán megkocogtatod a hengeres cuccot, jó eséllyel ki fog jönni. Legalábbis nekem működött.Dreamer írta:Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Ordíts, és tépd...



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Megmondom őszintén, nagyon happy vagyok, mert a lengővilla tengely konkrétan úgy húztam ki két újjal, hogy az csak na!
Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?
Elkezdtem bontani a hátsó teleszkópot a szocimotoros írása szerint, de megakadtam az olajos részt nem tudom kirángatni a csillapító házából. Van erre a ráolvasáson kívül valami hatásosabb módszer?
Dreamer
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
MrDok írta: Én a gyári leírást választanám...........
Jelenleg úgy van, de nem értem mi ez a másik leírás...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
Sziasztok,
segítségeteket szeretném kérni hogy mi a helyes sorrend az első teleszkópban lévő támcső alkatrészeinek beszerelésekor? Találtam két leírást is de nem igazán egyezik meg.
Az egyik azt írja hogy biztosító gyűrű - ütköző tárcsa - rugó - ütköző tárcsa - tömítő tárcsa.
A szerelési kk azt írja hogy ütköző tárcsa - biztosító gyűrű - rugó - ütköző tárcsa - tömítő tárcsa.
Nos melyik lehet a jó sorrend hiszen csak a biztosító gyűrű és az egyik ütköző tárcsa sorrendje fordul meg? Illetve ebből lehet valami hátrányom ha nem jól van összerakva?
Az első kép az első míg a második kép a második esetet mutatja:


Köszi a válaszokat!
segítségeteket szeretném kérni hogy mi a helyes sorrend az első teleszkópban lévő támcső alkatrészeinek beszerelésekor? Találtam két leírást is de nem igazán egyezik meg.
Az egyik azt írja hogy biztosító gyűrű - ütköző tárcsa - rugó - ütköző tárcsa - tömítő tárcsa.
A szerelési kk azt írja hogy ütköző tárcsa - biztosító gyűrű - rugó - ütköző tárcsa - tömítő tárcsa.
Nos melyik lehet a jó sorrend hiszen csak a biztosító gyűrű és az egyik ütköző tárcsa sorrendje fordul meg? Illetve ebből lehet valami hátrányom ha nem jól van összerakva?
Az első kép az első míg a második kép a második esetet mutatja:


Köszi a válaszokat!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Másik kormányt kell beletenni vagy sokat barkácsolni valami ügyességet... 

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Köszönöm, a szíves segítséged, utángyárott lesz a megoldás! A vázzal kapcsolatos kérdéseket (konkrétan magasabb kormányt szeretnék), hogy lenne célszerű megkérdezni?hell írta:Venni kell utángyártottat és az mutatja a tutit és azzal összegeszteni. De van itt aki árul erősítettet...
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100088
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Venni kell utángyártottat és az mutatja a tutit és azzal összegeszteni. De van itt aki árul erősítettet...
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100088
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100088
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Ok, erre nem is gondoltamhell írta:Sokszor volt róla szó már! Össze kell hegeszteni 2 és kész...

Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Futómű
Sokszor volt róla szó már! Össze kell hegeszteni 2 és kész...
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Sziasztok!
Próbáltam visszakeresni a témában, de konkrétan a kérdésemre nem találtam semmit (vagy rossszul kerestem).
A motoromon a blokk el van csavarodva.
https://y0pdvg.bn1.livefilestore.com/y2 ... jpg?psid=1
Valaki próbálkozott-e már a blokktartó erősítésével, vagy pedig ne kínlódjak vele és vegyek próbljak szerezni egy erősített blokktartót?
Dreamer
Próbáltam visszakeresni a témában, de konkrétan a kérdésemre nem találtam semmit (vagy rossszul kerestem).
A motoromon a blokk el van csavarodva.
https://y0pdvg.bn1.livefilestore.com/y2 ... jpg?psid=1
Valaki próbálkozott-e már a blokktartó erősítésével, vagy pedig ne kínlódjak vele és vegyek próbljak szerezni egy erősített blokktartót?
Dreamer
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Futómű
Köszi mindenkinek a hozzászólást,tanácsot!tiger1342 írta:A felni okés, de a gumi egy helyen nincs rendesen a peremen. Igazítás után jó lesz.pempelli írta: Pedig úgy néz ki,a felni szépen fut.
A hibát az okozta,hogy a gumi egy részén oldalra csúszott a küllőanyákat takaró gumiszalat ,és itt nem ült fel a gumi a felni peremére.
Megküzdöttem vele,de azért sikerült a helyére kerülni a szalagnak és a guminak is.:
http://indavideo.hu/video/mz_kerek?utm_ ... ideoplayer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A felni okés, de a gumi egy helyen nincs rendesen a peremen. Igazítás után jó lesz.pempelli írta: Pedig úgy néz ki,a felni szépen fut.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Pedig úgy néz ki,a felni szépen fut.fzooltan írta:Hát erre nem gondoltam,hogy a gumi van rosszul...... Holnap megvizsgálom.MrDok írta: Mindenesetre nem árt rendesen felrakni azt a gumit...........
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Futómű
Hát erre nem gondoltam,hogy a gumi van rosszul...... Holnap megvizsgálom.MrDok írta: Mindenesetre nem árt rendesen felrakni azt a gumit...........
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Mindenesetre nem árt rendesen felrakni azt a gumit...........fzooltan írta:Üdv!
Trophy 125 motoromon, forgalomba helyezés óta kisebb kormány szitálást érezhető 30-50 km/h sebességnél.
Jól gondolom hogy ez okozhatja?:
http://indavideo.hu/video/mz_2
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Futómű
Üdv!
Trophy 125 motoromon, forgalomba helyezés óta kisebb kormány szitálást érezhető 30-50 km/h sebességnél.
Jól gondolom hogy ez okozhatja?:
http://indavideo.hu/video/mz_2
Trophy 125 motoromon, forgalomba helyezés óta kisebb kormány szitálást érezhető 30-50 km/h sebességnél.
Jól gondolom hogy ez okozhatja?:
http://indavideo.hu/video/mz_2
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
Köszi, akkor jól sejtettem.K.Imi írta:Igen elvileg van és 18as a furata
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Futómű
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nemnem, ezek 16 colosak. TS250-en elöl-hátul 16-os kerék volt.jura györgy írta:sziasztok MrDok megnéztem amit ajánlottál nekem úgy tűnik hogy az is 18 colos meg nem találok telefonszámot hogy meg tudjam kérdezni hogy mi lenne az ára csak a hátsó keréknek üdv. juragy
Mennyi lehet a tank külön? Ha csak egyben adja, engem érdekel a tank!

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok MrDok megnéztem amit ajánlottál nekem úgy tűnik hogy az is 18 colos meg nem találok telefonszámot hogy meg tudjam kérdezni hogy mi lenne az ára csak a hátsó keréknek üdv. juragy
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Na ja, azt az esetet kihagytam, hogy kompletten a hátsó kerék, fékkel, lánckerékkel, bakelittal(benne az óra hajtással).zsakfos írta: Bizony bizony szerintem is túlszámoltad Gyuri ezt a dolgot.
Még Etz agy sem kell,hisz ott van neki a mostani kerékben akár![]()
Sőt ha láncvédőstül veszi a /1 kereket még azt is beteheti az Etz-be,szerintem belemegy simán.
Járható út és talán a legolcsóbb megoldás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Bizony bizony szerintem is túlszámoltad Gyuri ezt a dolgot.MrDok írta:Miért akarsz 15000-t költeni egy felnire? Sok a pénzed?jura györgy írta:sziasztok a korábban említett kerék csere: 16 colos felni 15000 + küllők 200 / db értelem szerűen kis lánckerék 1-2 foggal nagyobbat ebből adandóan lánc csere is és persze külső és belső gumi tehát 15000 +(200x36)+2000+4000+12000+1700+ amennyiért befűzi valaki üdv. juragy
5000-ért kapsz komplett TS vagy /1 hátsó kereket, ebben vannak küllők is, már csak egy ETZ agy kell. És persze az átfűzés, lánc, lánckerék ára. Lánckereket lehet kapsz használtat is valakitől, akinek nem vált be a 21-es lánckerék a 250-esén.............
Már talált is neked gooogli barátom egy alkalmas szettet: http://ural.hu/www/gallery.php?image=11743
gumit sem kell venni.
Még Etz agy sem kell,hisz ott van neki a mostani kerékben akár

Sőt ha láncvédőstül veszi a /1 kereket még azt is beteheti az Etz-be,szerintem belemegy simán.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Miért akarsz 15000-t költeni egy felnire? Sok a pénzed?jura györgy írta:sziasztok a korábban említett kerék csere: 16 colos felni 15000 + küllők 200 / db értelem szerűen kis lánckerék 1-2 foggal nagyobbat ebből adandóan lánc csere is és persze külső és belső gumi tehát 15000 +(200x36)+2000+4000+12000+1700+ amennyiért befűzi valaki üdv. juragy
5000-ért kapsz komplett TS vagy /1 hátsó kereket, ebben vannak küllők is, már csak egy ETZ agy kell. És persze az átfűzés, lánc, lánckerék ára. Lánckereket lehet kapsz használtat is valakitől, akinek nem vált be a 21-es lánckerék a 250-esén.............
Már talált is neked gooogli barátom egy alkalmas szettet: http://ural.hu/www/gallery.php?image=11743
gumit sem kell venni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég