Tuning
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Tuning
Ma megmértem a /1 henger és az Etz henger perselyét is.Egyforma a méret.
Akkor elméletileg megcsinálható 300-asra a /1 is.
Vajon érdemes?
Eddig azt hittem azért nem csinálják mert nincs hozzá dugattyú,de végülis lehet kapni hozzá.
Szóval érdemes lehet megpróbálni?
Akkor elméletileg megcsinálható 300-asra a /1 is.
Vajon érdemes?
Eddig azt hittem azért nem csinálják mert nincs hozzá dugattyú,de végülis lehet kapni hozzá.
Szóval érdemes lehet megpróbálni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Dehogynem, ha keményebb az alsó szivacs, akkor változtatok az arányokon... Felül puha, alul kemény lesz próbára. Persze csak akkor vágok, ha nagyon feszül...Dreamer írta:Szerintem nem, mert ha levágsz, akkor nem csinálsz semmit. 2cm esetén szerintem még nem lesz buci...tiger1342 írta: Köszi, akkor meglépem. Veszteni valóm nincs vele... Ülés szivacsából akkor érdemes alul levágni, hogy ne feszüljön.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Tuning
Gyula-bá írta: Azt nem tudom de azt igen, hogy már láttam Trabant (72 mm-es) dugattyúhoz fúrt hengert.
Hát az egy dolog hogy gyakorlatilag kivitelezhető,meg egy másik dolog hogy aztán az jó-e?

Az Mz Hogyan tovább ezt írja:

Ezt én úgy értelmezem hogy meglehet furatni akár 3 mm-el nagyobbra is csak lehet hogy nem bírja sokáig.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Tuning
Azt nem tudom de azt igen, hogy már láttam Trabant (72 mm-es) dugattyúhoz fúrt hengert.zsakfos írta:...Most akkor hogy is van ez?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Tuning
Üdv.
Csinált már valaki /1 hengert 300-asra?Lehetséges a gyári alaphengert akkorára fúratni?Csak mert az Mz Hogyan Tovább szerint 71 mm-nél nagyobbra nem szabad fúratni.Viszont 1-2 boltban lehet kapni 75 mm vagy afeletti dugattyút Ts 250/1 -hez.Most akkor hogy is van ez?
Csinált már valaki /1 hengert 300-asra?Lehetséges a gyári alaphengert akkorára fúratni?Csak mert az Mz Hogyan Tovább szerint 71 mm-nél nagyobbra nem szabad fúratni.Viszont 1-2 boltban lehet kapni 75 mm vagy afeletti dugattyút Ts 250/1 -hez.Most akkor hogy is van ez?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Tuning
Minden ETZ-n eredetileg is ilyen van.falatka írta: Koszonom a valaszt, esetleg fotot nem tudnal felrakni?
(Ez egy tuning alkatresz vagy az eretdeti ETZ 251-ken is ez volt?)
Re: Tuning
m-tom írta:A kisebb karika megy az indextartó rögzítőcsavarjához (a villán, a kormánykiflin), a nagyobban megy a fékcső. Ennyi.falatka írta:Sziasztok,
lenne egy kerdesem. Talaltam egy alaktreszt amit nem tudom hova kellene rogzitenem (Fekcso vezeto drot).
Kerestem fotokat de igazabol nem lettem okosabb.
http://webmotors.hu/FEKCSO_VEZETO_DROT
Esetleg ha valaki tudna fotot feltolteni a rogzitesrol.
Koszonettel,
Falatka
Koszonom a valaszt, esetleg fotot nem tudnal felrakni?
(Ez egy tuning alkatresz vagy az eretdeti ETZ 251-ken is ez volt?)
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Tuning
A kisebb karika megy az indextartó rögzítőcsavarjához (a villán, a kormánykiflin), a nagyobban megy a fékcső. Ennyi.falatka írta:Sziasztok,
lenne egy kerdesem. Talaltam egy alaktreszt amit nem tudom hova kellene rogzitenem (Fekcso vezeto drot).
Kerestem fotokat de igazabol nem lettem okosabb.
http://webmotors.hu/FEKCSO_VEZETO_DROT
Esetleg ha valaki tudna fotot feltolteni a rogzitesrol.
Koszonettel,
Falatka
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Szerintem nem, mert ha levágsz, akkor nem csinálsz semmit. 2cm esetén szerintem még nem lesz buci...tiger1342 írta: Köszi, akkor meglépem. Veszteni valóm nincs vele... Ülés szivacsából akkor érdemes alul levágni, hogy ne feszüljön.
Dreamer
Re: Tuning
Sziasztok,
lenne egy kerdesem. Talaltam egy alaktreszt amit nem tudom hova kellene rogzitenem (Fekcso vezeto drot).
Kerestem fotokat de igazabol nem lettem okosabb.
http://webmotors.hu/FEKCSO_VEZETO_DROT
Esetleg ha valaki tudna fotot feltolteni a rogzitesrol.
Koszonettel,
Falatka
lenne egy kerdesem. Talaltam egy alaktreszt amit nem tudom hova kellene rogzitenem (Fekcso vezeto drot).
Kerestem fotokat de igazabol nem lettem okosabb.
http://webmotors.hu/FEKCSO_VEZETO_DROT
Esetleg ha valaki tudna fotot feltolteni a rogzitesrol.
Koszonettel,
Falatka
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Köszi, akkor meglépem. Veszteni valóm nincs vele... Ülés szivacsából akkor érdemes alul levágni, hogy ne feszüljön.Dreamer írta:A legvastagabb 2 cm volt. Ebből került bele két réteg. A huzatolás erősen két emberes móka lett!tiger1342 írta: Várom a tesztet! Keresek egy ilyen boltot a környéken...
Ha nem titok sacc/kb mennyit kérnek érte? Milyen vastagot raktál?
Most szabadult fel nálunk egy kókuszmatrac, lehet kipróbálom milyen vele.![]()
Kb. 400 Ftot fizettem. Ettől drágább a ragasztó volt, 2000, (Palmatex) több mint fele elfogyott (bár az is tény, hogy nem spóroltam vele).

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
A legvastagabb 2 cm volt. Ebből került bele két réteg. A huzatolás erősen két emberes móka lett!tiger1342 írta: Várom a tesztet! Keresek egy ilyen boltot a környéken...
Ha nem titok sacc/kb mennyit kérnek érte? Milyen vastagot raktál?
Most szabadult fel nálunk egy kókuszmatrac, lehet kipróbálom milyen vele.

Kb. 400 Ftot fizettem. Ettől drágább a ragasztó volt, 2000, (Palmatex) több mint fele elfogyott (bár az is tény, hogy nem spóroltam vele).
Dreamer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Dreamer írta:tiger1342 írta: Várom a tesztet! Keresek egy ilyen boltot a környéken...
Ha nem titok sacc/kb mennyit kérnek érte? Milyen vastagot raktál?
Most szabadult fel nálunk egy kókuszmatrac, lehet kipróbálom milyen vele.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
tiger1342 írta:szivacsot raktál alá? Ugyanez a gondom, még nem feltétlen akarok 20-25 rugóért nyerget építtetni, bár a hátfájás lehet megér ennyit.[/quote írta:
Kárpitos szaküzletben vettem, elvileg ezzel javítják az autók tömését is.
Azt mondták ez nem szivacs, hanem valamilyen habosított műanyag. Azóta kész lett a nyergem. Optikailag kicsit béna lett, mert olyan mint az utángyártott kínai nyereg (pufi kinézete van), viszont ücsörögtem rajta egy kicsit, és álló helyzetben kényelmesnek tűnik.
Ha ismét járóképes lesz a moci, akkor megírom milyen érzés!
Dreamer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Milyen szivacsot raktál alá? Ugyanez a gondom, még nem feltétlen akarok 20-25 rugóért nyerget építtetni, bár a hátfájás lehet megér ennyit.Dreamer írta:Mutatom az új tuning nyergem:
Megnyugtatom a kedves olvasót, hogy a kötegelés csak addig lesz rajta míg megragad.
Tudom, hogy nem szervesen tuning téma, de ma cseréltem a sárvédőben csavart (rövidet). Meglepődtem, hogy cseredarabként mit kaptam a csavarbót'ba:
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Kerestem neked képet a korábbi verzióról:Dreamer írta:
Kinek a pap, kinek a papné. Ok, az a gép nagyon szép. Az enyém kinézete gyári lesz, csak a benne lévő szivacsot erősítem, hogy ne a vason csücsüljek. Azért az ár/érték verseny remélem az enyém lesz![]()

Ez még lemezre készült, sok éve..... túrafotel, de nem tetszett eléggé a kinézete.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Kinek a pap, kinek a papné. Ok, az a gép nagyon szép. Az enyém kinézete gyári lesz, csak a benne lévő szivacsot erősítem, hogy ne a vason csücsüljek. Azért az ár/érték verseny remélem az enyém lesz


Dreamer
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Mutatom az új tuning nyergem
:


Megnyugtatom a kedves olvasót, hogy a kötegelés csak addig lesz rajta míg megragad.
Tudom, hogy nem szervesen tuning téma, de ma cseréltem a sárvédőben csavart (rövidet). Meglepődtem, hogy cseredarabként mit kaptam a csavarbót'ba:




Megnyugtatom a kedves olvasót, hogy a kötegelés csak addig lesz rajta míg megragad.
Tudom, hogy nem szervesen tuning téma, de ma cseréltem a sárvédőben csavart (rövidet). Meglepődtem, hogy cseredarabként mit kaptam a csavarbót'ba:

Dreamer
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Tuning
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindkettőtöknek! 
remélhetőleg összejön..ha nem is,1 próbát mindenképpen megér!

remélhetőleg összejön..ha nem is,1 próbát mindenképpen megér!

Re: Tuning
Ok de ha jól tudom a babetta gyújtás csak 4 voltos.Szoktak felaplikálni yamaha 3KJ tipusÚ gyújtásokat az is megszakító nélküli de 12 voltos.mztsszázhuszonöt írta:bambi!
ahogy mondod igy lenne az ésszerű ha valaki ugy használja a motort hogy világitás index visszajelzök..stb. De viszont ha ugyszeretném hogy csak gyujtás menjen se világitás se semmi akkor sztem nem olyan rossz de lehet tévedek:) anyira nem vaygok otthon a témában:)
erröl a 12v-ositásrol még nem halottam meg a robogogyujtásrol?:) ezt mit takar?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Tuning
Mztsszázhuszonöt!
A gyűrű külső mérete a dinamóállórész illeszkedő peremének átmérője, így szépen belepasszol a blokkba.
A magassága 10 mm körül van. A forgórészben a "lehúzómenetet" nagyobbra kell fúrni.
Igen, célszerű áttekertetni a tekercset, lehetőleg egy nagyobb vasmagra, mint a gyári - a kisebbik fajta világítótekercsére.
A "fekete dobozos" tirisztoros elektronika helyett lehet, hogy ma már jobbat is lehet készíteni, kapcsrajzot bőven lehet hozzá találni.
Én tranzisztorost (piros) használtam, az addig forog, amíg a motor bírja, de más -fehér drót -alaplap kell hozzá.
Kicsit kisebb "gyertyahézagot" állíts be, hogy könnyebben induljon.
Üdv: P.
A gyűrű külső mérete a dinamóállórész illeszkedő peremének átmérője, így szépen belepasszol a blokkba.
A magassága 10 mm körül van. A forgórészben a "lehúzómenetet" nagyobbra kell fúrni.
Igen, célszerű áttekertetni a tekercset, lehetőleg egy nagyobb vasmagra, mint a gyári - a kisebbik fajta világítótekercsére.
A "fekete dobozos" tirisztoros elektronika helyett lehet, hogy ma már jobbat is lehet készíteni, kapcsrajzot bőven lehet hozzá találni.
Én tranzisztorost (piros) használtam, az addig forog, amíg a motor bírja, de más -fehér drót -alaplap kell hozzá.
Kicsit kisebb "gyertyahézagot" állíts be, hogy könnyebben induljon.
Üdv: P.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Tuning
bambi!
ahogy mondod igy lenne az ésszerű ha valaki ugy használja a motort hogy világitás index visszajelzök..stb. De viszont ha ugyszeretném hogy csak gyujtás menjen se világitás se semmi akkor sztem nem olyan rossz de lehet tévedek:) anyira nem vaygok otthon a témában:)
erröl a 12v-ositásrol még nem halottam meg a robogogyujtásrol?:) ezt mit takar?
ahogy mondod igy lenne az ésszerű ha valaki ugy használja a motort hogy világitás index visszajelzök..stb. De viszont ha ugyszeretném hogy csak gyujtás menjen se világitás se semmi akkor sztem nem olyan rossz de lehet tévedek:) anyira nem vaygok otthon a témában:)
erröl a 12v-ositásrol még nem halottam meg a robogogyujtásrol?:) ezt mit takar?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Tuning
MP1!
köszönöm a segitséget! utána nézek majd ennek a gyürünek hogy mik a méretei meg hogy is mutat valojában..eszterályos ismerösöm van szoval kivitelezhetö:) mit értesz az alatt hogy a tekercsek sem mindegy mienek? egyik ismerösöm valami olyasmit mondott h a gyujtotekercset átkel tekercseltetni!
a világitás az nem probléma mert sötétbe motorozni nemjárunk csak lopni..hehehe:)
de komolyra forditva a szot.. kicsit "krosszosítva" van az mz mert lámpák már lekerültek róla meg a hátsó sárvédöböl is szedtünk le
tehát világitás amugy sem lenne:)
mégegyszer köszi az eddigi segitséget! béke:)
köszönöm a segitséget! utána nézek majd ennek a gyürünek hogy mik a méretei meg hogy is mutat valojában..eszterályos ismerösöm van szoval kivitelezhetö:) mit értesz az alatt hogy a tekercsek sem mindegy mienek? egyik ismerösöm valami olyasmit mondott h a gyujtotekercset átkel tekercseltetni!
a világitás az nem probléma mert sötétbe motorozni nemjárunk csak lopni..hehehe:)

de komolyra forditva a szot.. kicsit "krosszosítva" van az mz mert lámpák már lekerültek róla meg a hátsó sárvédöböl is szedtünk le

mégegyszer köszi az eddigi segitséget! béke:)

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Tuning
Mztsszázhuszonöt !
A BABETTA gyújtáshoz egy gyűrűt kell esztergálni, és fel lehet rakni az alaplapot.
Persze nem mindegy a gyújtás típusa, meg az sem, hogy milyen tekercsek vannak rajta.
Itt van két kép a gyűrűről, 3 éve tettem föl ide a fórumra, de a méreteit nem tudom, megmérni sem tudom, mert fogalmam sincs róla, hogy hol van.
http://s4.postimage.org/35l6e2hwk/Gy_r_01.jpg
http://s4.postimage.org/35lhytxd0/Gy_r_02.jpg
Rúgásra indult, nagyon ment, versenykörülmények (enduro) között tökéletes volt, de sötétben inkább vigyél magaddal egy petróleumlámpát.
Üdv: P.
A BABETTA gyújtáshoz egy gyűrűt kell esztergálni, és fel lehet rakni az alaplapot.
Persze nem mindegy a gyújtás típusa, meg az sem, hogy milyen tekercsek vannak rajta.
Itt van két kép a gyűrűről, 3 éve tettem föl ide a fórumra, de a méreteit nem tudom, megmérni sem tudom, mert fogalmam sincs róla, hogy hol van.
http://s4.postimage.org/35l6e2hwk/Gy_r_01.jpg
http://s4.postimage.org/35lhytxd0/Gy_r_02.jpg
Rúgásra indult, nagyon ment, versenykörülmények (enduro) között tökéletes volt, de sötétben inkább vigyél magaddal egy petróleumlámpát.

Üdv: P.
Re: Tuning
Valószínú,hogy itt még senki nem tett fel babetta gyújtást.Az a meglévő 6v kb 60w-ot nem nagyon szeretnék lecserélni kevesebbre,inkább 12v generátort szoktak,vagy robogót.mztsszázhuszonöt írta:?? valaki esteleg?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Tuning
?? valaki esteleg?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Tuning
Hali! Nekem barkácsolási kérdéseim lennének egy Mz ts 125-össel kapcsolatba..
Babetta gyujtást szeretnék rárakni a gyári gyujtás helyett, mivel igy akksi sem kell meg ugye valamivel nagyobb lesz a fordulat és a leadott teljesitmény is! Hallotam róla ha igy szeretném megoldani akkor világitásnak nem sok jövölye van a motoron ..de engem ez nem érint mert csak kertekalatt használom. igy a világitás is felesleges! a következö kérdéseim lennének..
ahhoz hogy megvalositsam ezt a kis "tuningot" kell-e esztergálni valahonan?
miket kell beszerezzek/bekössek a babetta gyujtáshoz hogy müködöképes legyen!?
azt is hallotam hogy elöfordulhat hogy rugásra nem, csak tolásra indul el vele az mz
ha valaki tudna segiteni e témában nagyon megköszönném..ha esetleg valaki valami bekötési rajzot vagy vázlatot vagy akármit tudna mellékelni jólenne!
elöre is köszönöm!!
Babetta gyujtást szeretnék rárakni a gyári gyujtás helyett, mivel igy akksi sem kell meg ugye valamivel nagyobb lesz a fordulat és a leadott teljesitmény is! Hallotam róla ha igy szeretném megoldani akkor világitásnak nem sok jövölye van a motoron ..de engem ez nem érint mert csak kertekalatt használom. igy a világitás is felesleges! a következö kérdéseim lennének..
ahhoz hogy megvalositsam ezt a kis "tuningot" kell-e esztergálni valahonan?
miket kell beszerezzek/bekössek a babetta gyujtáshoz hogy müködöképes legyen!?
azt is hallotam hogy elöfordulhat hogy rugásra nem, csak tolásra indul el vele az mz
ha valaki tudna segiteni e témában nagyon megköszönném..ha esetleg valaki valami bekötési rajzot vagy vázlatot vagy akármit tudna mellékelni jólenne!
elöre is köszönöm!!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Beállítottad hozzá a karbit is? Mert, ha jól van belőve, és alul nincs erő, akkor vagy a kipuval van valami, vagy pedig túlzottan fel lett emelve a kipufogó nyílás, ezért lett alul erőtlen.dkari írta:zudori írta:...
Nem az agyontuningolás volt a célom. 6500-as fordulatra csináltattam. Ami tapasztalat hogy a gyári két felömlőshöz képest a nyomaték kevesebb (vagy ugyanannyi) viszont pörgősebb lett. ...

Persze ez járatással kicsit javulhat. Én nem szeretem az ilyen tuningokat, mert kivitelezhető az is, hogy a gyári nyomatékosság megmaradjon, de egy picit tovább pörögjön (ha van ereje).
Dreamer
Re: Tuning
Sziasztok!
Jó ez a videó.
A membrános karbiról mi a véleményetek?
Hogy lehet meg oldani a cserét és milyen karbira. Vagy érdemes-e?
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 03652.html
Majesty 250 az első fékem úgyis róla van.
Csinált már valaki ilyet?
Jó ez a videó.
A membrános karbiról mi a véleményetek?
Hogy lehet meg oldani a cserét és milyen karbira. Vagy érdemes-e?
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 03652.html
Majesty 250 az első fékem úgyis róla van.

Csinált már valaki ilyet?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Köszönöm az információkat, a videót megnéztem, tetszett. A kipufogós cikket elolvastam, megfontolom.
Nekem ezekkel a dobokkal csak egy bajom van, hogy nem szépek, olyant szeretnék, ami nem üt el az eredetitől, szép krómos. Egyébként,ha lenne ilyen, be is neveznék rá.
Nekem ezekkel a dobokkal csak egy bajom van, hogy nem szépek, olyant szeretnék, ami nem üt el az eredetitől, szép krómos. Egyébként,ha lenne ilyen, be is neveznék rá.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
http://www.youtube.com/watch?v=A9HzjWuyUgEzudori írta:Igen én voltam ott.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Tuning
Szia! Én ezzel a taggal csináltattam a hengert: http://www.sokmotor.hu/hirdetes/motor-a ... 6ca2077e40zudori írta:Igen én voltam ott.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.
Igaz kis Ts-re. Négy felömlősre csinálta plusz a hengerfejből vett le, így nagyobb a kompresszió. Ha jól tudom az Etz már gyárilag négy felömlős.
Dugattyú nélkül fizettem a "reszelésért" fúrásért postaköltséggel 10e ft-ot. Még csak ma próbáltam ki de úgy néz ki működik.
Nem az agyontuningolás volt a célom. 6500-as fordulatra csináltattam. Ami tapasztalat hogy a gyári két felömlőshöz képest a nyomaték kevesebb (vagy ugyanannyi) viszont pörgősebb lett.
Nem tudom mi a célod a motorral de plusz 3-4le-t viszonylag olcsón ki lehet hozni a dologból. De nem elég a hengerrel és a hengerfejjel foglalkoznod, mert ehhez már egy kipufogót is kellene csinálnod pont azért hogy ki tudd használni a henger plusszait. A vaterán hirdet egy srác Simson rezókat csinál. Ha neki elküldöd a méreteket kb 12e ft-ért megcsinálja a kipufogót. Ahhoz hogy tudd neked milyen kipufogó kell keresd fel ezt az oldalt és olvasd el figyelmesen: http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Tehát mint írtam, ha jó úton haladsz akkor nem kell csillagászati összeg a tuninghoz. De azt én is aláírom hogy a legjobb tuning a köbcenti növelés. Azaz ha eladod ezt és hozzá teszed a tuningra fordított összeget abból biztos kijön egy 250-es Etz.
Az én esetem annyiban más hogy hál istennek nem vág földhöz pár tízezret ilyen "hülyeségekre" költeni. De kíváncsiságból mindig is érdekelt a barkácsolás. Ráadásul a megtett kilométereim száma messze nincsenek arányban a motorral való szórakozáshoz képest... jóval kevesebb

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Igen én voltam ott.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Tuning
Lehetséges hogy a te motorodat láttam vasárnap Polgárdiban a börzén?Az is ilyen szinű kis etz volt és tényleg szép.zudori írta: Nem dicsekvésképpen mondom,nagyon szép kis motor!
Amúgy Killernek van igazsága nem is kevés.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Ha megbízhatóan akarod használni, akkor kb annyiba fog kerülni a tuning, mint egy másik motor... Nem beszélve a fogyasztásról, és a motor viselkedéséről, karakteréről...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Nem veszek, mert ezt a motort vettem. Nem dicsekvésképpen mondom,nagyon szép kis motor, ha a fiam nagyobb lesz gondoltam neki adom, no akkor fogok venni egy nagyobbat. Addig pedig az a célom, hogy ne keljen visszakapcsolni, ha egy kis szembe széllel találom magamat. kb. 4-5 LE és minden rendben lenne!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Vegyél egy 250-est. Vicc nélkül...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Elolvastam,köszönöm.
Viszont ott egy egyedi probléma során van némi általános értekezés.
Engem viszont bővebben érdekelne a dolog, ugye a kérdésem, melyiket? Fúrassam, Vegyek rá egy 4 felömlőset? Fogyasztás, teljesítmény? Élettartam?
Viszont ott egy egyedi probléma során van némi általános értekezés.
Engem viszont bővebben érdekelne a dolog, ugye a kérdésem, melyiket? Fúrassam, Vegyek rá egy 4 felömlőset? Fogyasztás, teljesítmény? Élettartam?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Tuning
Olvass a blokk témába, az első oldalon 2013.11.02. 23:45 hozzászólás.zudori írta:Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, információ!
Gondolkodom, hogy a kis etz-150-est kissé felerősíteném. Kaptam infót egy fúrási lehetőségról, kb.170 ccm-es lenne, de most hallottam az un.4 felömlős hengerről.Tudna valaki mesélni erről, van-e tapasztalat? Melyikben érdemes tovább lépni,
Előre is köszönöm!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Tuning
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, információ!
Gondolkodom, hogy a kis etz-150-est kissé felerősíteném. Kaptam infót egy fúrási lehetőségról, kb.170 ccm-es lenne, de most hallottam az un.4 felömlős hengerről.Tudna valaki mesélni erről, van-e tapasztalat? Melyikben érdemes tovább lépni,
Előre is köszönöm!
Kéne egy kis segítség, információ!
Gondolkodom, hogy a kis etz-150-est kissé felerősíteném. Kaptam infót egy fúrási lehetőségról, kb.170 ccm-es lenne, de most hallottam az un.4 felömlős hengerről.Tudna valaki mesélni erről, van-e tapasztalat? Melyikben érdemes tovább lépni,
Előre is köszönöm!
Re: Tuning
Tisztelt Mz-sek!
Egy Mz Ts 125-ös motor gyári kipufogójából ki lett szedve a furulya, helyette a kipufogó végében rezonátoros kipufogókban alkalmazott perforált cső és üveg gyapot lett betéve ( nem én kiviteleztem).
A kérdésem a következő lenne: Jó lehet-e ez így? ( Olyan mit ha semmi nem lenne benne egy kicsit nagyobb sebesség és fordulatnál(~90/6500-7000 Forgás))
Elég-e ez a fajta tompítás vagy vissza a gyárit a fogyasztás ez a fajta átalakítás emelhette e 6-8 literre? Elég-e a fél furulyát visszatenni? (a hengerben is van egy kis igényes átalakítás (membránosítás) )
Elnézést kérek a tudatlanságomért, de szeretnék pontot tenni az ügy végére.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel: Gojo
Egy Mz Ts 125-ös motor gyári kipufogójából ki lett szedve a furulya, helyette a kipufogó végében rezonátoros kipufogókban alkalmazott perforált cső és üveg gyapot lett betéve ( nem én kiviteleztem).
A kérdésem a következő lenne: Jó lehet-e ez így? ( Olyan mit ha semmi nem lenne benne egy kicsit nagyobb sebesség és fordulatnál(~90/6500-7000 Forgás))
Elég-e ez a fajta tompítás vagy vissza a gyárit a fogyasztás ez a fajta átalakítás emelhette e 6-8 literre? Elég-e a fél furulyát visszatenni? (a hengerben is van egy kis igényes átalakítás (membránosítás) )
Elnézést kérek a tudatlanságomért, de szeretnék pontot tenni az ügy végére.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel: Gojo
Re: Kezd már letisztulni!
Sziasztok,bambi írta:6 sebességes váltó nem volt forgalomba,a gyár versenyosztályán készültek limitált példányban.van eladó 120000ftTZrider250 írta:Köszi Gergõ!
Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.
Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.
Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.
Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
mivel a szezon vegefele jarunk en is keszulok a szeretett MZ-mmel a garzsba. Ismet szeretnem valamivel szebbe tenni. A kinezetet sosem valtoztatnam meg de a 300 henger egy jo Bing karburator nagyon elgondolkoztato. Ami viszont szamomra uj informacio az a 6 sebesseges valto WooooooooW. Van valami webe-s info ahol utanna lehtene olvasni? Az erdekelne a vegsebesseg hogy valtozik es hogy befojasolja a fogyasztast.
Nem versenyezni szeretnek de legalabb azt a 110 nyugottan birja es ne uvolcson a motor.
Koszonettel!
Falatka
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Mindent meg lehet csinálni, csak idő és elszántság kérdése.Kieth írta:Sziasztok.
Egy olyan kérdésm lenne a szakikhoz, hogy egy TS 125-re rá lehet szerkeszteni az ETZ tankot, az ülés alatti "dobozt" (nem tudom mi a pontos megnevezése), valamint a "fejidom" részt? (fejidom alatt értem, lámpa, órák, stb) Mielőtt megköveztek, világéletemben az ETZ-k tetszettek, és most volt rá lehetőségem, de jogsi hiányában leszűkűlt a vásárlóterem, meg ez kihagyhatatlan ajánlat volt, szóval szeretném ETZ-síteni a kicsikét. Köszi a választ előre is.
Fogsz egy TS tankot, levágod a tetejét, majd egy ETZ tanknak levágod az alját és az aljára szépen ráhegeszted a TS tank alját.

Nézegesd egy kicsit a képeket:


Az elejével szerintem nincs gond, bele kell rakni cakkompakk egy ETZ első villát kerekestül, lámpástul, mindenestül.
Re: Tuning
Sziasztok.
Egy olyan kérdésm lenne a szakikhoz, hogy egy TS 125-re rá lehet szerkeszteni az ETZ tankot, az ülés alatti "dobozt" (nem tudom mi a pontos megnevezése), valamint a "fejidom" részt? (fejidom alatt értem, lámpa, órák, stb) Mielőtt megköveztek, világéletemben az ETZ-k tetszettek, és most volt rá lehetőségem, de jogsi hiányában leszűkűlt a vásárlóterem, meg ez kihagyhatatlan ajánlat volt, szóval szeretném ETZ-síteni a kicsikét. Köszi a választ előre is.
Egy olyan kérdésm lenne a szakikhoz, hogy egy TS 125-re rá lehet szerkeszteni az ETZ tankot, az ülés alatti "dobozt" (nem tudom mi a pontos megnevezése), valamint a "fejidom" részt? (fejidom alatt értem, lámpa, órák, stb) Mielőtt megköveztek, világéletemben az ETZ-k tetszettek, és most volt rá lehetőségem, de jogsi hiányában leszűkűlt a vásárlóterem, meg ez kihagyhatatlan ajánlat volt, szóval szeretném ETZ-síteni a kicsikét. Köszi a választ előre is.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Kieth 2013.09.01. 09:36-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Tuning
kzolika1994 írta:Teljesen egyet értek veled,de sajnos csak 125-re van jogsim. És törvény változások miatt mostanában nem is lesz korlátlanra.
Ezért akarom ezt egy kicsit feltuningolni.
Erre most ennyi idő után visszatérve.
Ez tényleg merész húzás volt az államtól,hogy újból kel kezdeni az egész tanfolyamot ha nagyobbra akar váltani az ember. Tavaly bementem az autós iskolába és közölték,hogy előről kel kezdeni az egészet. Na mondtam ebből nem eszik a narancssárga, inkább maradok a 125nél. (akkor 15éve volt meg az A1 jogsim)
De ez nem az első az életemben. 97ben vettem egy cagiva aletta oro-t (125ccm 27LE) 300as TZ-ket ketté harapta.Na mindegy ,még abban az évben elmentem,hogy jogsit szerezek rá (150ccm-ig) Jó.
Megcsináltam mindent elsőre(mz ts 150-el),de műszaki kérdéseknél elbuktam,igy csak az év decemberben fejeztem be a tanfolyamot teljesen. A jogosítványt csak 98 jan 10-én kaptam "kézbe".
Amikor bementem,hogy a jogsit átvegyem azt hittem magamhoz nyúlok a hír hallatán. Már az A1 nem 150cc hanem 125ccm 11kw 98 jan 1-től. Ezért megvehettem 97-ben 200eft-ért a cagivát a semmire.
A jogsit át se vettem,vissza dobtam az ablakon. (aztán a jogsit kipostázták vagy átvettem valamikor,nem tudom) de azt tudom,hogy két évig mindenféle motorom volt ami 250-900ccm, de 125ös nem

Mára beletörődtem,és rájöttem,hogy 125ös-nél túrázni,nincs jobb alternatíva. 150es hengerrel 60-90es utazó 2-3liter közti fogyasztás. Van egy aprilia leonardom 125ös ami megy 120at lazán két személyel is 96+90kg de azzal is mindig azon veszem észre magam ,hogy 60al gurulok és rohadtúl élvezem.(jó ebben volt szerepe néhány őzikének is,hogy motorral akár már 70 felett is veszélyes,és én még sokáig akarok motorral túrázgatni,és nem adom az életem egy 100as tartós utazó tempóért.)
Re: Tuning
Üdv !
Valakinek van 150es ETZ-hez tuning rajza/terve hengerhez,hengerfejhez ?
Létezik egyáltalán ilyen ? Simsonhoz talál az ember de etz-hez sehol nem találni..
Valakinek van 150es ETZ-hez tuning rajza/terve hengerhez,hengerfejhez ?
Létezik egyáltalán ilyen ? Simsonhoz talál az ember de etz-hez sehol nem találni..
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Tuning

Még annyi kérdésem lenne hogy az mitől van, hogy melegen romlik a gép teljesítménye? A karburátor pedig melegen lett beállítva, de mégis...
allllli írta:Ma kb. 10 km-t tettem meg 95 km/h utazóval. Jól bírta..nehogy már ellustuljon..LaloX írta:Gyertyakép tökéletes...
Valószínűleg a karbi is az, főfúvókát is vettem bele gyári méretűt...
A kipuf kb egy másfél hónapja lett cserélve egy új utángyártottra szóval még tisztának kéne lennie bár sose tudni... Tudom az utángyártottal már alapból nem megy úgy meg én a hangját sem szeretem csak a gyárim már nagyon ocsmány volt, de le fogom fújni feketére és visszateszem.
Amint lesz egy kis pénzem a fúrást megcsinálom, remélem segít

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Tuning
Ma kb. 10 km-t tettem meg 95 km/h utazóval. Jól bírta..nehogy már ellustuljon..LaloX írta:Gyertyakép tökéletes...
Valószínűleg a karbi is az, főfúvókát is vettem bele gyári méretűt...
A kipuf kb egy másfél hónapja lett cserélve egy új utángyártottra szóval még tisztának kéne lennie bár sose tudni... Tudom az utángyártottal már alapból nem megy úgy meg én a hangját sem szeretem csak a gyárim már nagyon ocsmány volt, de le fogom fújni feketére és visszateszem.
Amint lesz egy kis pénzem a fúrást megcsinálom, remélem segít

Re: Tuning
Sziasztok!
Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég