Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nero
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nero »

Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mert, ha nem nézel ilyen lelkiismeretesen utána, akkor lehet rosszul kötöd be, tönkre megy, veszel újat. Dupla haszon... :wink:

Persze lehet hogy csak nem gondoltak rá, hogy jelöljék, mert a helyén egyértelmű... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. :?:[/quote]

Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!

Üdv.:Sub-ee[/quote]


Igen, úgy működött is, a többit meg tudod....
Bár tényleg nem értem, mi okoz egy gyárnak akkora nehézséget, hogy két vacak számot ráírjanak? :?:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Veszy2107 írta:Ismét felmerült bennem egy kérdés, amiben információt szeretnék kérni! :D

Ugye 83-as ETZ-m gyárilag elvileg a biluxos 40/45W-os izzóval jött, viszont ahogy nézem most H4-es izzó van benne, ami legjobb esetben is 55/60W-os, vagy így valahogy....

Kérdésem az lenne, hogy ez a plussz watt nem terheli-e le túlságosan a rendszert? Gyakorlatilag én nem vettem észre, de nem tudom milyen lenne 40/45W-s izzókkal....

Szerintetek, hogy van ez?
A generátor 150W-os! Elbírja!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
nagydivad írta:Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs. :?
itt rá is lehet keresni.

Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. :?:
Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Egyébként sztem rosszul mértem meg a dolgokat, hogy is kell ezt pontosan? :)
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Stephanus írta:
davidgeszt írta:Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
Nem halott neked az akksid egy kicsit?
Zsírúj :D
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

davidgeszt írta:Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
Nem halott neked az akksid egy kicsit?
KépKép
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

nagydivad írta:Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs. :?
itt rá is lehet keresni.

Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. :?:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Üdv.
Egy olyan problémám lenne hogy durróg lángot lő a kipu.
Tipikus gyújtás hiba. Ellenőrizendő: gyertya, gyertya pipa, kábel, trafó, megszakító, kondenzátor valamint az összes gyújtással kapcsolatos érintkezés.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs. :?
itt rá is lehet keresni.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
Egy kis segítség kellene. Vettem egy vw elektrónikus gyújtótrafót(Guru tanácsára), a hall elemes gyújtáshoz, de ezen a vacak trafón nincs semmi jelölés, se betű, se szám. Két csavar van ahova be kell kötni a kanócot, de hogy melyiket hová???
Kép

Egyébként ez egy mobileletron mbce-01-es trafó.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Most miért mondod "mindenhova" annyira azért nem vészes az. Nekem is van itthon olyan. Míg ingyen nem kaptam pár foncsot addig azt használtam és sok bajom nem volt vele... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lehet kapni átalakító gyűrűt, láttam már ilyet, világít mindenhova, csak előre nem... ](*,) :D

55/60 jó. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

KILL3R etz írta:Simán bírja... Elég izmos az a generátor. :)

A foncsorod is H4 ugye? (bele van öntve a H4 felirat)

Azt még konkrétan nem néztem, de ha jó sejtem a H4-es és a biluxos foglalata nem ugyan olyan, így gondolom csak cserélték a foncsort is! :D Akkor az általában használt méret a 55/60W ugye jól írtam?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Üdv.
Egy olyan problémám lenne hogy durróg lángot lő a kipu.
A gyujtást pontosan belőve, a megszakitóhézag is jó meg a kondi is és akkor is csinálja.
viszont ha növelem a megszakitó hézagot szűnik a jelenség csak az a baj hogy teljesen akkor szűnik meg ha már a kalapács kb fél mm-t nyit és szerintem ez így nincs rendben egy kis tanácsra lenne szügségem!!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Simán bírja... Elég izmos az a generátor. :)

A foncsorod is H4 ugye? (bele van öntve a H4 felirat)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Ismét felmerült bennem egy kérdés, amiben információt szeretnék kérni! :D

Ugye 83-as ETZ-m gyárilag elvileg a biluxos 40/45W-os izzóval jött, viszont ahogy nézem most H4-es izzó van benne, ami legjobb esetben is 55/60W-os, vagy így valahogy....

Kérdésem az lenne, hogy ez a plussz watt nem terheli-e le túlságosan a rendszert? Gyakorlatilag én nem vettem észre, de nem tudom milyen lenne 40/45W-s izzókkal....

Szerintetek, hogy van ez?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem az mindegy 6V mik a hírek...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Nekem ezután ha kelleni fog akkor a 4T wareszé lesz bevetésen...
A 12 V-os rendszereknél széles a választék, 6 V-ra már szűkebb.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem ezután ha kelleni fog akkor a 4T wareszé lesz bevetésen...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta: Én maradok a gyári elektronikusnál ez már bizonyított a több 10 év alatt amióta kijött a gyárból és kit tudja hány kéz alatt ment át és mit kapott már de birja az a lényeg. Kilóméterben nézve is pár 10 ezret már lefutott az is tuti.
+1
Nálam is bizonyit a gyári,bár nem Mz,hanem Trabant de lényegében ugyanaz mint az Mz.
Már évek óta használom minden gond nélkül,kb 20000 km-nél járok vele.
Aztán meg fogalmam sincs mennyit mehetett előtte a Trabantban,amiből kiszedték. :D
Szóval ha esetleg tönkremegy,akkor is csakis gyári fogja követni,már van is egy Etz tartalék cucc,bár ha igy folytatja a Trabi gyujtás,akkor lehet sosem kell. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Pfff ezen jót röhögtem! :D Irhatam volna mást is éppen, de inkább nem mert olyan moderálás lett volna belőle hajjaj. Nekem mindegy vegyék meg nyugodtan több millióan. Ha szerencséjük lesz örülni fognak ha nem meg kifizették a tanulópénzt.
Én maradok a gyári elektronikusnál ez már bizonyított a több 10 év alatt amióta kijött a gyárból és kit tudja hány kéz alatt ment át és mit kapott már de birja az a lényeg. Kilóméterben nézve is pár 10 ezret már lefutott az is tuti.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Majd az évek és a kilóméterek eldöntik (nem 3000km és 5000km gondolok)..
Mint ahogy egy fiatal,gyönyörű és kedves nőről is az évek majd eldöntik, hogy milyen nagymama lesz. :D Te csak várd meg nála a nagymama kort, kissé ráncos ugyan de mindent megtudhatsz róla, és ha szerencséd van akkor megözvegyül és feleségül veheted, az a tuti! :D
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Hello!

Nekem feszültségszabályzó problémám van a kis ETZ-mel. Van egy Skoda feszültségszabályzóm. Az lenne a kérdés, hogy bele lehet-e ezt rakni vagy nem?
Itt egy kép róla:

http://auto.prvybazar.sk/inz/predam-nov ... 43805.html

Balról jobbra leírom mik vannak a fesszabra írva, 15/54, M, R. Jobb oldalt ami csavar van valszeg az lesz a test annyit tudok, de a többit nem. Ha valaki tud segíteni azt megköszönöm.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja ja vannak itt páran akik kóstolgatják a pudingot. Várjuk is a tapasztalati hozzászólásokat...
És majd elválik mennyire finom. És itt nincs semmi tamáskodás. Majd az évek és a kilóméterek eldöntik (nem 3000km és 5000km gondolok)...
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Gyula-bá írta:
hell írta:Aha hogyne! Értem én de majd nyugtával dicsérjük a napot, mondja a mondás.
Egy másik mondás szerint: "a puding próbája az evés", és nem a tamáskodás :) , teszem hozzá én.

Támogatásként:
Kb3000km-t mentem a Gyulabá féle gyujtással.
Azóta nem kellett levenni a oldaldeknit..
Ma kivettem a gyertyámat és tökéletes "őz"barna..
Nekem bevált... \:D/
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Aha hogyne! Értem én de majd nyugtával dicsérjük a napot, mondja a mondás.
Egy másik mondás szerint: "a puding próbája az evés", és nem a tamáskodás :) , teszem hozzá én.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Köszi a választ Miklos_88 és fzooltan
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

occsike87 írta:Heló.
Ér valamit ez a gyújtás?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Köszi
Erről a tipusról ,ha jól emlékszem volt néhány negatív hsz. itt a fórumon.
Ezért is döntöttem inkább a "Gyula-bá féle" elektronika mellett, nálam 1 db dolgozik és eddig több mint 5000 km-t futott gondozás mentesen.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha hogyne! Értem én de majd nyugtával dicsérjük a napot, mondja a mondás.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Vagy mondhatnám úgy ha fele annyit kibír mint a gyári akkor minr ok!
Biztosan többet kibír mint a gyári rendszer mert a gyáriak "elhalálozásának" többségét a bekapcsolva felejtés okozza, ez ellen ez a rendszer védve van. Álló motor esetében az elektronika, néhány másodperc elteltével, kikapcsolja a trafó áramát ("alvó" állapotba kapcsol). Ennek következtében nem károsodik sem az elektronika sem a gy. trafó és még az akku is nagyon sokáig bírja mert ilyenkor a gyújtás fogyasztása még a töltés visszajelző izzóénál is sokkal kisebb.
Tudom nehéz elhinni, a mai világban, de ez: "... a rendszer nagy valószínűséggel túléli a járművet" nem reklám szöveg.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy mondhatnám úgy ha fele annyit kibír mint a gyári akkor minr ok!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úgy értettem a hiányost, hogy csak egy jellemzőt közölsz. Jelen esetben az összes futott km-t. De hogy ezt meg tudjuk ítélni, nem árt ismerni, hogy ezt kb hány darab futotta. Illetve mivel nem egységes a futás egyes felhasználók között, így jelentős "hírértéke" van a maximum megtett km-nek is.

Legalábbis szerintem. 8-[

De ezt inkább a csevegőben fojtassuk, mert ez itt már OFF. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta: Hiányos számok nekem csak a levegőben lógnak.
Sajnos pontos adatokat én sem tudok azért írtam, hogy "óvatos becslés szerint".
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Persze, ebben egyet értünk.

Így is képzelem el a pontos, korrekt leírást: Hány eladott példány, mennyi km-t futott összesen, és ezek közül mi az ismert max megtett km hiba nélkül.
És akkor ezzel így már lehet érvelni. :wink:

Hiányos számok nekem csak a levegőben lógnak. Nincs mihez viszonyítani. Ezt értettem ködösítésnek.

De ha így van, ahogy írtad, az meggyőző. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta:Szerintem érted mire gondolok.
Természetesen értem, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem jó az a gondolat menet ami csak a futott teljesítményt veszi figyelembe.
Egyszerűsítsük le a példát.
Egyik ismérv az egy darab által tejesített táv. Itt nem térnek el a nézeteink, minél több annál jobb, matekül: egyenes arány.
A másik ismérv a darab szám, itt már nem egyenes az arányosság ui. ha megduplázzuk a darab számot akkor kb. a négyszeresére nő a várható hibák száma.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyula-bá írta: A megbízhatóságról csak ennyit:
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.

Ezt írtad, januárban. Nem azt hogy x, vagy y darab, z tulajnál hiba nélkül futott 20e km-t.

A kettő merőben más szerintem.

Mivel gondolom nem 10db-ot adtál el, és nem is 20-at, így ez leosztva bizony kevesebb mint 10.000km körül van. Persze lehet hogy van aki 30e km-t megy, van aki 5e-t.

Én fontosabb/pontosabb infónak tartom, hogy egy adott darab mennyit bír hiba nélkül.

Szerintem érted mire gondolok. :)

De azért egy példa eszembe jutott: Legyen pl kenyérpirító. A gyártó ráírja a dobozra, hogy ezzel a termékkel már 5.000.000.000 szelet kenyeret pirítottak meg. Ami lehet hogy 500.000.000 pirítóval sikerült, lehet hogy 100.000-el. És koránt sem lehet eldönteni róla, hogy most akkor az elektrolux, vagy jincheng kenyérpirító a jobb termék...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta: Amíg egy adott darab nem fut le legalább 10-15e km-t addig szerintem nincs miről beszélni. ...
Nem lehúzás, vagy ilyesmi, még nem is láttam, nem volt kezemben gyújtás tőled.
Nem kételkedek a minőségben, de azért ne ködösítsünk. :)
-Akkor miért beszélsz? Több darabról is tudom, hogy ennél többet futott.
- A tények ismerete nélkül bátor dolog véleményt nyilvánítani.
- Ha itt valaki "ködösít" az nem én vagyok!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Nálam nincs.
Ennek örülök. :D
sunbim írta:... ne döntsd el hogy én hogyan értem.
Nem döntöttem el semmit, ezt írtam:" Nem tudom, hogy hogy érted ...", majd később: "... van egy kissé lekicsinylő értelme is." Nincs mi miatt felkapnod a vizet.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

occsike87 írta:Heló.
Ér valamit ez a gyújtás?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Köszi
Nekem ilyen van fent, elmentem vele már majdnem 3000 km-t, végigcsinálta a Kárpátalja túrát is hiba nélkül. Egyszerű, mint a faék, és ha mégis elromlik, két perc visszatenni a megszakítós alaplapot. Szerintem jó ez a gyújtás.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá írta:
sunbim írta:Ami házi gyártású, gondolom úgy érti.
Nem tudom, hogy hogy érted a "házi gyártású" kifejezést mert ennek van egy kissé lekicsinylő értelme is. :twisted:
Ezzel kapcsolatban, igen "házi gyártású" mert egy családi házhoz tatozó műhelyben készül, viszont megfelelő, ha nem kiváló, minőséget képvisel. A minőségről a tények beszélnek, az elmúlt, közel, három szezonban ezek a gyújtórendszerek, óvatos becslés szerint, legalább 300 ezer kilométert futottak meghibásodás nélkül. Mellékesen az összes általam "házilag gyártott" gyújtórendszer, km korlátozás nélkül, a mai napig garanciális.
Ennyit a "házi" gyártmányról!
"Nem tudom, hogy hogy érted a "házi gyártású" kifejezést mert ennek van egy kissé lekicsinylő értelme is. :twisted: ,,

Nálam nincs.
NEGATÍV a hozzáállásod! Gyula-bá. Ez azt jelenti ahogy írtam! Nem gyárban, sorozatgyártásban készült:
,,... igen "házi gyártású" mert egy családi házhoz tatozó műhelyben készül.. " Ahogy írtad.
Errre gondoltam, és így is értettem. Semmiféle "lekicsinylő,, gondolatot nem írtam, nem is céloztam rá, ne döntsd el hogy én hogyan értem. Köszönöm.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hja, csak tegyük fel, hogy annak a cuccnak ~10e km az élettartama. Az nem úgy működik hogy összeadunk 20db x 500km-t... :lol:

Amíg egy adott darab nem fut le legalább 10-15e km-t addig szerintem nincs miről beszélni.

Nem lehúzás, vagy ilyesmi, még nem is láttam, nem volt kezemben gyújtás tőled. Nem kételkedek a minőségben, de azért ne ködösítsünk. :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Sajnos nem telt el vagy 10 év hogy el lehessen mondani, hogy ez igen.
Megjegyzésül csak annyit, hogy a meghibásodás valószínűsége nagyjából arányos a futott kilométerek számával (köze nincs az eltelt időhöz, egy gép pihenhet akár 20 évet is :D ) és hatványozottan növekszik a darabszám növekedésével.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezek a bizonyos kilóméter adatok ki lettek tárgyalva annó! Sajnos nem telt el vagy 10 év hogy el lehessen mondani, hogy ez igen. Addig is figyeljük és nagy örömmel olvassuk a tapasztalati hozzászólásokat...
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Heló.
Ér valamit ez a gyújtás?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Köszi
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Ami házi gyártású, gondolom úgy érti.
Nem tudom, hogy hogy érted a "házi gyártású" kifejezést mert ennek van egy kissé lekicsinylő értelme is. :twisted:
Ezzel kapcsolatban, igen "házi gyártású" mert egy családi házhoz tatozó műhelyben készül, viszont megfelelő, ha nem kiváló, minőséget képvisel. A minőségről a tények beszélnek, az elmúlt, közel, három szezonban ezek a gyújtórendszerek, óvatos becslés szerint, legalább 300 ezer kilométert futottak meghibásodás nélkül. Mellékesen az összes általam "házilag gyártott" gyújtórendszer, km korlátozás nélkül, a mai napig garanciális.
Ennyit a "házi" gyártmányról!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Nem arról volt szó hogy a golf és egyéb gyujtásoknak sem árt?
sunbim írta:Ami házi gyártású, gondolom úgy érti.
Nem, nem úgy értem, hanem "abszolút értékben". Tehát tudomásom szerint ma az egyetlen gyújtórendszer aminek semmilyen módon (sem az elektronikának sem a trafónak sem az akkumulátornak) nem árt a rajta felejtett gyújtás az ez: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ami házi gyártású, gondolom úgy érti.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég