Szerintem vidd el Bambihoz, ott tuti meggyógyul a gép.

Pont az a baj, hogy nagy a holtjátéka, így nem old a tengelykapcsoló. A KRESZ kérdésekben is benne van.imo88 írta:Sziasztok
A TS 250 nél kuplung problémák léptek fel.
Recsegve veszi a sebességeket. illetve ha beteszem sebességbe teljes behúzott kuplungnál is gurul a motor.
A kuplungom nincs elkopva mert bőven van még állítási lehetőség rajta, rengeteg még a holtjátéka.
Azt sejtem hogy a lamelláknak lehet baja megégett vagy iesmi.
De nem vagyok benne biztos.
Egy kis segítséget kérnék hogy mihez kezdjek vele
Előre is köszönöm.
Két féle 150-es blokk készült. A 150.2 beütve azt jelenti, hogy EM 150.2 a blokk típusa, azaz a gyengébb 150-es blokk. 9 kW-ot ad le és 15 Nm a forgatónyomatéka 5500-as fordulaton. 150.3-ast még nem láttam beleütve semmibe, de akkor gondolom az lehet az erősebb blokk, ami 10,5 kW-os és 15,8 Nm a forgatónyomatéka 6000-es fordulaton.sexi22 írta:Nemtudom jó helyre irom-e de egy olyan kérdésem lenne hogy mi a különbség ha az egyik henger szivócsonkjára az van irva hogy 150/2 a másik hengerre meg hogy150/3 ?
-olajszint nem ér fel odáig! Bowden cserénél kihajtodd a dekni elején lévő csövet és akkor már hozzáférsz rendesen,kitudodd akasztani a bowdent!Veszy2107 írta:behan írta:Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
Óh fasza!!! Köszi! Pont erre voltam kíváncsi!Olajnak nem kéne megszöknie ha lekapom azt a kis fedelet, gyári érték nem ér fel addig, ha jól gondolom ugye!? Amúgy bovden cseréhez már le kell venni az egész fedelet, ugye?
Nem kell levenni.Veszy2107 írta:behan írta:Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
Óh fasza!!! Köszi! Pont erre voltam kíváncsi!Olajnak nem kéne megszöknie ha lekapom azt a kis fedelet, gyári érték nem ér fel addig, ha jól gondolom ugye!? Amúgy bovden cseréhez már le kell venni az egész fedelet, ugye?
behan írta:Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
m-tom írta:Cat írta: Yttrium N15YC a gyertya barna jólkinéző
Ez esetleg nem jó?
quote]
Szerintem itt a baj (de majd a szagértő urak kijavítanak....)
Az Ittrium N15-ös kb. 280-as hőértékű, a 250 (ETZ)-be N14-es kell. Azaz, ha ez őzbarna, akkor az alacsonyabb, megfelelő hőértékű minimum fehér lenne sztem, ami a "keveset kap" szimptóma jele....
Próbáltad beleillő gyertyával? Azzal milyen képet ad?
Egyébként nekem is N15YC van benne (azzal megy jobban), de azzal "kormos" képet ad, míg N14-gyel őzbarna, tehát ebből gondolom, hogy az én keverékem megfelelő...
Ez így marhaság?
Köszi! Igen, nem árt átolvasni, már olvasgattam is... Tartok is tőle egy csöppet így elsőre!Stephanus írta:Lehet tudni.Veszy2107 írta: Köszi az információkat! Azt lehet esetleg tudni, hogy egy lamellának és az összes lamellának kb. milyen vastagnak kellene lennie?
Új parafás lamellák vastagsága: 3mm +-0,1mm
Kopási határ -0,3mm
Fém lamellák: 1,5mm
Ha kékek, akkor ezeket is cserélni kell.
De azért szerelés előtt mindenképp javasolnám a javítási kézikönyv alapos olvasgatását (minimum!). Abban többek között ez is benne van. A kuplung környékén már azért elég nagy hülyeségeket lehet elkövetni. Aztán meg születnek "az MZ megbízhatatlan sz*r" című népítéletek.
Lehet tudni.Veszy2107 írta: Köszi az információkat! Azt lehet esetleg tudni, hogy egy lamellának és az összes lamellának kb. milyen vastagnak kellene lennie?
Yttrium N15YC a gyertya barna jólkinézőkiszsebi írta:Keverék (nem, nem az olaj, hanem a benzin-levegő!!!) probléma lesz itt, nincs megfelelő hűtés, túlmelegszik. A gyertyakép lehet jó alacsonyabb hőértékű gyertyától is! (Mellesleg, ez is okozhat túlmelegedést).Cat írta:Nem bírtam várni...
Na ezt lehet, hogy kicsit érthetőbben kéne megfogalmazni. Szóval ha túl vastag a lamella csomag, akkor valamelyik szélső lamella, ha jól emlékszem, akkor az utolsó fém, fel tud akadni, és ilyenkor az összes többi lamella szabadon mozog, a kuplung mégis kiemelhetetlenül, fixen össze van záródva. .Stephanus írta:...és véletlenül se támaszkodjon fel az utolsó lamella a kuplung külső részének a végén...
Az ETZ kuplung lamellái gyárilag is parafásak voltak. Jó az. Nekem is utángyártott kuplung lamellák vannak bent már kb 15ekm óta. Eddig nincs a működésükkel bajom. A gond inkább szereléskor jelentkezhet, mivel ezek jellemzően vastagabbak egy pár tizeddel mint a gyári méret. ha pedig ezt a pár tizedet megszorozzuk az 5 lamellával, akkor az már tud sok lenni. Szóval oda kell figyeli, hogy ne legyen túl vastag a pakk, és véletlenül se támaszkodjon fel az utolsó lamella a kuplung külső részének a végén. Nagy valószínűséggel csiszolgatni kell majd őket, sűrű méregetések kíséretében.Veszy2107 írta:ETZ-hez lehet kapni boltban jó fajta kopó kuplungtárcsát vagy csak ezt a gagyi parafásat??? Vettem egy csomaggal, de mikor kibontottam, kételkedni kezdtem benne, hogy ez nem sokáig fogja bírni....:/ Tett már be valaki parafás kuplungtárcsát? Mi a tapasztalat vele?
Ja és még egy nagyon fontos kérdésem lenne! Kell spéci eszköz a kuplungtárcsa cseréhez? Hasonlít a 125-éhez? Az quva egyszerű, de ez a képek alapján bonyolultabbnak tűnik... Írjátok már meg kérlek a tárcsa csere sarkalatos lépéseit?
Köszi!
Keverék (nem, nem az olaj, hanem a benzin-levegő!!!) probléma lesz itt, nincs megfelelő hűtés, túlmelegszik. A gyertyakép lehet jó alacsonyabb hőértékű gyertyától is! (Mellesleg, ez is okozhat túlmelegedést).Cat írta:Nem bírtam várni...
zsakfos írta:Az igen.Az nagyon szép teljesitmény szerintem egy /1-től.Cat írta: 20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...![]()
![]()
![]()
Becsüld meg azt a henger/dugó párost.
Ha esetleg eljutok az Alföld túrára,megengeded hogy menjek vele egy kört?
Az enyém max speedje csak 115,akár mit teszek vele,kiváncsi lennék milyen a " 120 vigan" egy /1-el.
De ha félted mástól a gépet én azt is megértem maximálisan
Sajnos váltó hiba de így látatlanba nehéz pontos véleményt alkotni.Lehet törés,vagy kopás (ez sajnos előfordul mivel ezek már közel 20-30 éves vasak) de lehet,hogy valami fellazult a szerkezetben de ahogy írtad nem akad"rendesen a kettes ez pedig szerkezeti hibára utal.majorpeter írta:Halihó!
Van nekem egy etz 125-ös vasam... Ehhez kérnék segítséget!
Második sebességben olyan akciót csinál, mintha a kuplungot húzgálnám iszonyatos sűrűn és így "ugrálva" megy a motor. Közben érzem, hogy a váltókart lefelé lökdösi, mintha ki akarná lökni, de mégsem.
Szétszedtük, de látszólag semmi...
Mi lehet a gond?
Legyetek szívesek tippeket, de inkább a megoldást leírni..
Előre is köszi Mindenkinek!
majorpeter82@t-online.hu
Óra szerint viszi a 120at? Óra szerint a kis TS-em is (150ccm) is viszi a 112-115öt ami gps-el 98-102. Utazónak 85-90et vígan tartja 3.5ös fogyasztással.(de én a 70el is megelégszem 2.5 fogyasztássalzsakfos írta:Az igen.Az nagyon szép teljesitmény szerintem egy /1-től.Cat írta: 20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...![]()
![]()
![]()
Becsüld meg azt a henger/dugó párost.
Ha esetleg eljutok az Alföld túrára,megengeded hogy menjek vele egy kört?
Az enyém max speedje csak 115,akár mit teszek vele,kiváncsi lennék milyen a " 120 vigan" egy /1-el.
De ha félted mástól a gépet én azt is megértem maximálisan
Peti92x írta:Kicseréltem a gyújtás oldali szimeringet vitonosra, a trafót, és a kondenzátort. Gyújtás beállítva hpe 2.5-re, 0.4 megszakító hézag és 0.4 gyertya hézag, de az istenér nem akar indulni melegen, már lassan szivatóval sem... 115-ös főfúvóka van benn, de érdekes pici szivatót ráhúzva van alapjárat. Ha a kuplung oldali szimering lenne, akkor füstölne... valami ötleted? Már a remény is meghal bennem...Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
2400-as (kb) fordulat alatt lefullad...
Az igen.Az nagyon szép teljesitmény szerintem egy /1-től.Cat írta: 20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...![]()
![]()
Akkor valószínű, hogy karbi probléma lesz.Peti92x írta:Kicseréltem a gyújtás oldali szimeringet vitonosra, a trafót, és a kondenzátort. Gyújtás beállítva hpe 2.5-re, 0.4 megszakító hézag és 0.4 gyertya hézag, de az istenér nem akar indulni melegen, már lassan szivatóval sem... 115-ös főfúvóka van benn, de érdekes pici szivatót ráhúzva van alapjárat. Ha a kuplung oldali szimering lenne, akkor füstölne... valami ötleted? Már a remény is meghal bennem...Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
2400-as (kb) fordulat alatt lefullad...
Hát... Bocs...Cat írta:KILL3R etz írta:Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
Utálom mikor másnak van igaza![]()
![]()
![]()
![]()
...
KILL3R etz írta:Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
Kicseréltem a gyújtás oldali szimeringet vitonosra, a trafót, és a kondenzátort. Gyújtás beállítva hpe 2.5-re, 0.4 megszakító hézag és 0.4 gyertya hézag, de az istenér nem akar indulni melegen, már lassan szivatóval sem... 115-ös főfúvóka van benn, de érdekes pici szivatót ráhúzva van alapjárat. Ha a kuplung oldali szimering lenne, akkor füstölne... valami ötleted? Már a remény is meghal bennem...Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
Simsonnál a rovátkáig kell h legyen az úszószint, de Mz-nél ez nem így van. Körülbelül okés, de a normális működésért be kell állítani mm-re pontosan. Ez segíthet:Peti92x írta:Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát.
Indikátor órával lett beállítva, így az jó, a megszakító távolság is 0.4, se több, se kevesebb. Köszönöm válaszod, majd kipróbálok egy másikat!Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
De hogy lehet kevés ideig zárva, mikor a bütykös tengely nyitja a megszakítót? Mindaddig zárva van, míg a bütyök el nem éri. A 2x nyitást meg nem tudom elképzelni ez végett. Lehet nem értettem meg elsőreTarget írta:A ledadogást általában a rossz gyújtás okozza.Peti92x írta:Szijasztok!
Írtam már korábban egy másik topikban, de ez kicsit összetettebb dolog, inkább itt kérdeznék, hátha valaki tudja mi a gond.
Nem régiben vettem egy ETZ 125-öst. Első lépésként karburátor lekap, tömítések, kipucolás, 115-ös fúvókával felszerelve 22-es karbi. Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát. Gyújtásban megszakító új, 0.4-es hézaggal, HPE 2.5-re állított gyújtással (szép szikrával), valamint új kuplunggal, de az nem befolyásoló tényező. Légszűrő is új.
Az lenne a gond, hogy egyszerűen nincs alapjárat, mert amint elengedem a gázt, lefullad, pedig a gyertya szép őz barna. Valamint 5500-as fordulaton bedadog a motor, és se tovább, így 80-85 a vége (16 lánckerékkel). Nem gyári kipufogó van rajt, hanem ez a "gagyi rezó sport" verzió, de ez is meg lett gyapottal tömve újra, valamint 17-es átmérőjű perforált cső került bele.
Valakinek valami ötlet? Simsonnál voltam anno úgy, hogy levegős volt még a benzinslag, és nem forgott ki, míg a buborék benn volt (érdekes), amint eltűnt, máris kiforogta a 9000-et.
Azon belül pedig a kicsi zárásszög.
Ha a megszakító egy teljes fordulaton belül kevés ideig van zárva, akkor a gyújtótrafónak magas fordulaton nincs ideje feltöltődni, és így ki hagy a szikra.
Ha a megszakító kétszer nyit, az is okozhat ilyen problémát.
A ledadogást általában a rossz gyújtás okozza.Peti92x írta:Szijasztok!
Írtam már korábban egy másik topikban, de ez kicsit összetettebb dolog, inkább itt kérdeznék, hátha valaki tudja mi a gond.
Nem régiben vettem egy ETZ 125-öst. Első lépésként karburátor lekap, tömítések, kipucolás, 115-ös fúvókával felszerelve 22-es karbi. Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát. Gyújtásban megszakító új, 0.4-es hézaggal, HPE 2.5-re állított gyújtással (szép szikrával), valamint új kuplunggal, de az nem befolyásoló tényező. Légszűrő is új.
Az lenne a gond, hogy egyszerűen nincs alapjárat, mert amint elengedem a gázt, lefullad, pedig a gyertya szép őz barna. Valamint 5500-as fordulaton bedadog a motor, és se tovább, így 80-85 a vége (16 lánckerékkel). Nem gyári kipufogó van rajt, hanem ez a "gagyi rezó sport" verzió, de ez is meg lett gyapottal tömve újra, valamint 17-es átmérőjű perforált cső került bele.
Valakinek valami ötlet? Simsonnál voltam anno úgy, hogy levegős volt még a benzinslag, és nem forgott ki, míg a buborék benn volt (érdekes), amint eltűnt, máris kiforogta a 9000-et.
NemKILL3R etz írta:Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
Rajta vagyok, de nem nekem találták ki ezt a állítgatok- próbálok, állítgatok- próbálok menüettet...KILL3R etz írta:Ha már ott vagy igazíts a Haydn-ön is....![]()
![]()
Schubert egy rovátkával feljebb...Target írta:Szerintem keveset kap.Cat írta:Ok, köszi, holnap a súberten állítok..
1 próbát megér..![]()
Lassan megy vissza a fordulat ha felpörgeted?
Ha igen, akkor valószínű ez a probléma.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég