Futómű
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
ja és tavasszal lejár a műszaki is és a forgalmi is csere mert tele van fék tárcsa légujjában rángatva fog 2 hátsó lengés csillapítók is elnyomták az olajat nem is tudom ér-e ennyit ez a motor ?üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok a korábban említett kerék csere: 16 colos felni 15000 + küllők 200 / db értelem szerűen kis lánckerék 1-2 foggal nagyobbat ebből adandóan lánc csere is és persze külső és belső gumi tehát 15000 +(200x36)+2000+4000+12000+1700+ amennyiért befűzi valaki üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2013.10.11. 13:57-kor.
Re: Futómű
Halijarumasz írta:Bambi!
Egy itt-ott elment vázat helyre tudsz hozni? Vasárnap lesz képem róla, akkor kerül hozzám a gép. De a hátsó kerék teteje kijjebb van jobbra. Meg elvileg az első kerékkel is van valami, de annyit tudok, hogy a tanknál van horpadás a vázon. Ennyit tudok.
ETZ 250 Avatar kép. Vagy valaki más? Majd ha csinálok képeket, többet tudok én is.
Üdv mindenkinek.
Csááááááá.
elvileg lehet javitani
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok , á Zsaki tudom nem kötekedni akarsz én csak tapasztalatból mondtam ,amit mondtam a 7 milis szemringről de mint írtam nekem az volt hogy 100 km és dőlt az olaj a télóbol na vetem bele a 10 milist egyből jó lett , na most kíváncsi is lettem hogy a 10 milissel jó lesz vagy nem üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok , á Zsaki tudom nem kötekedni akarsz én csak tapasztalatból mondtam ,amit mondtam a 7 milis szemringről de mint írtam nekem az volt hogy 100 km és dőlt az olaj a télóbol na vetem bele a 10 milist egyből jó lett üdv. juragy
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Futómű
Bambi!
Egy itt-ott elment vázat helyre tudsz hozni? Vasárnap lesz képem róla, akkor kerül hozzám a gép. De a hátsó kerék teteje kijjebb van jobbra. Meg elvileg az első kerékkel is van valami, de annyit tudok, hogy a tanknál van horpadás a vázon. Ennyit tudok.
ETZ 250 Avatar kép. Vagy valaki más? Majd ha csinálok képeket, többet tudok én is.
Üdv mindenkinek.
Csááááááá.
Egy itt-ott elment vázat helyre tudsz hozni? Vasárnap lesz képem róla, akkor kerül hozzám a gép. De a hátsó kerék teteje kijjebb van jobbra. Meg elvileg az első kerékkel is van valami, de annyit tudok, hogy a tanknál van horpadás a vázon. Ennyit tudok.
ETZ 250 Avatar kép. Vagy valaki más? Majd ha csinálok képeket, többet tudok én is.
Üdv mindenkinek.
Csááááááá.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Igen, 7 mm-es a szimmering.
Lehet, hogy megpróbálom 10mm-essel.
Lehet, hogy megpróbálom 10mm-essel.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Gyuri nem kötekedésből,de nem a vastagságán múlik a szimmeringnek hogy megfelelően tömit-e,kivéve ha nem a szár hanem az alsó rész felületével van baj,nálad valószinüleg az volt,de ezt igy kijelenteni hogy a 7 mm-es szimmering nem jó,ez igy nem igaz.Esetleg még annyit segit talán a vastagabb szimmering hogy erősebb a rugó benne?Lehetséges.Próbát persze megér,nem mondom hogy nem,de nem csak ez a megoldás lehet.jura györgy írta:sziasztok, allllli az a kérdés milyen széles szimeringet vettél? mert a 7mm az nem lesz jó, nekem is volt ilyen nem vált be ,100 km és csere de van a 10mm ez be vált, már sok sok kilométert mentem vele és nincs gond vele. üdv. juragy
Sok sok mz-nél meg teljesen jól szuperál a gyárilag előirt 7mm-es szimmering.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok, allllli az a kérdés milyen széles szimeringet vettél? mert a 7mm az nem lesz jó, nekem is volt ilyen nem vált be ,100 km és csere de van a 10mm ez be vált, már sok sok kilométert mentem vele és nincs gond vele. üdv. juragy
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :S[/quote]pempelli írta:Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?
Esetleg felrakáskor nem ugrott le róla a rugó?vagy nem valami öreg szimeringet kaptál?ha a szár sérült azt látni lehet,elég ha egy helyen meg van ütve ott már sok olaj tud távozni.[/quote]
Sajnos nem sérült, az látszana. A szimmering meg rendelésre jött másnapra lezárt tasakban a kettő. Új szaga volt Meg rugalmas is. Talán görbe lehet még akkor. Nem néztem bele, hogy egyenes-e.
Re: Futómű
Esetleg görbe?pempelli írta:Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?allllli írta:Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?[/quote]
Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :S[/quote]
Esetleg felrakáskor nem ugrott le róla a rugó?vagy nem valami öreg szimeringet kaptál?ha a szár sérült azt látni lehet,elég ha egy helyen meg van ütve ott már sok olaj tud távozni.
Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :S[/quote]
Esetleg felrakáskor nem ugrott le róla a rugó?vagy nem valami öreg szimeringet kaptál?ha a szár sérült azt látni lehet,elég ha egy helyen meg van ütve ott már sok olaj tud távozni.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :Spempelli írta:Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?allllli írta:Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?allllli írta:Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba?
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok Zsaki én ezt a motortól nem akarok megválni annyi mindent átéltünk már , jót is rosszat is , meg benne van 1 rakás lóvé is,tehát döntésem a motor marad üdv juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Úgy van.Én komplett motor cserére gondoltam.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Futómű
Én komplett kerékre gondoltam,de felni csere ts 250 vagy 251 küllővel megoldható.2.15 col.jura györgy írta:sziasztok , Bambi szerintem a Zsaki motor cserére gondolt most az én kérdésem hogy felni csere? értelem szerűen megfelelő hosszúságú küllőkkel üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok , Bambi szerintem a Zsaki motor cserére gondolt most az én kérdésem hogy felni csere? értelem szerűen megfelelő hosszúságú küllőkkel üdv. juragy
Re: Futómű
A /1 nem kompatibilis Az ETZ 250 hátsó lánkerékbe.251 az józsakfos írta:Neked a legjobb egy /1 vagy egy 251 lenne ha elszánnád magad egy cserére.jura györgy írta:sziasztok nem tudom jó helyre írok vagy sem ,hogyan tudnám ETZ motoromat alacsonyabbá tenni gondoltam olyanra hogy hátul 16 colost a 18 helyett , valakinek tapasztalat ha van legyen szíves velem megosztani üdv. juragy
Viszont annak sincs gondolom semmi akadálya,ha kisebb kereket teszel.Viszont ha a menetetljesitményt megakarod tartani,akkor lánckerék csere is játszik ilyenkor.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok, természetesen én is úgy gondoltam hogy kis lánckerék csere is lesz 1-2 foggal nagyobbra ebből adódóan lánc csere is szükségesé válik egyébként a 16 kerekekbe ugyanannyi küllő van mint a 18 colosba?ezt csak azért kérdezem mert akkor csak felni csere de komplett kerék csere lehet az olcsóbb de még megvárom míg levásik a mostani külsőm más ötlet valakitől ?gondolok itt ilyen csere-bere fogadom többet vissza nem adom üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Neked a legjobb egy /1 vagy egy 251 lenne ha elszánnád magad egy cserére.jura györgy írta:sziasztok nem tudom jó helyre írok vagy sem ,hogyan tudnám ETZ motoromat alacsonyabbá tenni gondoltam olyanra hogy hátul 16 colost a 18 helyett , valakinek tapasztalat ha van legyen szíves velem megosztani üdv. juragy
Viszont annak sincs gondolom semmi akadálya,ha kisebb kereket teszel.Viszont ha a menetetljesitményt megakarod tartani,akkor lánckerék csere is játszik ilyenkor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok nem tudom jó helyre írok vagy sem ,hogyan tudnám ETZ motoromat alacsonyabbá tenni gondoltam olyanra hogy hátul 16 colost a 18 helyett , valakinek tapasztalat ha van legyen szíves velem megosztani üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
600 Ft / db körül szoktak:allllli írta: És milyen árban vannak, csak kb., hogy tudjak viszonyítani.
http://www.gordulo-simmering.hu/portal/ ... ebshop.php
Nettó árak:
# Cikkszám Megnevezés Fajta Méret Web ár Db Rendelés
1. SIM36X47X7_Q RST Simmering szimering 36X47X7 232 Ft. Rendelhető Raktárról: Hívjon!
2. SIM36X47X7_S HMS4 R SKF (CR) simmering szimering 36X47X7 627 Ft. Rendelhető Raktárról: Hívjon!
3. SIM36X47X7_S HMSA10 ... SKF (CR) simmering porvédős szimering 36X47X7 557 Ft. Raktáron
Szerk: A HMSA10 egyajkú, de porvédős:
http://www.skf.com/group/products/seals ... index.html
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
És milyen árban vannak, csak kb., hogy tudjak viszonyítani.tiger1342 írta:Én csapágyboltban vettem 2 ajkúakat, nálam beváltak.allllli írta:Az első telóimban kicseréltem az olajat, mert olyan érzés volt mintha már nem lenne bennük. A kettőből összesen kb. 1 dl olaj jött ki feltöltöttem a normális mennyiségel, de sajnos a bal oldali szimering megadta magát, löki ki az olajat. Hol érdemes teleszkópszimeringet venni? Gondolom szocimotoros boltban nem. Talán csapágyboltban? Azt tudom, hogy sima szimering nem jó, mert azt nem ilyen mozgásra tervezték.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Én csapágyboltban vettem 2 ajkúakat, nálam beváltak.allllli írta:Az első telóimban kicseréltem az olajat, mert olyan érzés volt mintha már nem lenne bennük. A kettőből összesen kb. 1 dl olaj jött ki feltöltöttem a normális mennyiségel, de sajnos a bal oldali szimering megadta magát, löki ki az olajat. Hol érdemes teleszkópszimeringet venni? Gondolom szocimotoros boltban nem. Talán csapágyboltban? Azt tudom, hogy sima szimering nem jó, mert azt nem ilyen mozgásra tervezték.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Az első telóimban kicseréltem az olajat, mert olyan érzés volt mintha már nem lenne bennük. A kettőből összesen kb. 1 dl olaj jött ki feltöltöttem a normális mennyiségel, de sajnos a bal oldali szimering megadta magát, löki ki az olajat. Hol érdemes teleszkópszimeringet venni? Gondolom szocimotoros boltban nem. Talán csapágyboltban? Azt tudom, hogy sima szimering nem jó, mert azt nem ilyen mozgásra tervezték.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Ha nem is rövidebb, gyengébb biztosan...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Biztos, hogy a lengővillát is cserélni kell?Draby írta:Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ETZ-251 hátsó 16-os kerekét szeretném 18-asra cserélni, akkor elég a kereket és a lengővillát kicserélni, vagy mást is muszáj???
Peregyesben is 16-os kerék van gyárilag, nem nagyon van méretben különbség, szerintem simán elférne ott a 18-as kerék is...
A 251 lengővilla rövidebb lenne?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Futómű
Ha nem akarod, hogy nagyon erőtlen legyen, akkor az első lánckereket, 21-ről 19-esre cseréld le!Draby írta:Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ETZ-251 hátsó 16-os kerekét szeretném 18-asra cserélni, akkor elég a kereket és a lengővillát kicserélni, vagy mást is muszáj???
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Futómű
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ETZ-251 hátsó 16-os kerekét szeretném 18-asra cserélni, akkor elég a kereket és a lengővillát kicserélni, vagy mást is muszáj???
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Az első megállapítás helyes volt. Az utóbbi fejtegetésre azt írnám, hogy a gyári küllőket alapul véve a küllőanyákban, az új küllő olyan 2mm-vel rövidebbnek tűnik. Mondjuk van egy használaton kívüli hátsókerekem, abból majd kiveszek egy eredetit és összevetem őket. Lehet dobok egy fotót is róluk.m-tom írta:sunbim írta:" ... a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges. ,,
Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.
Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá.
Nem figyelsz, azt írja, hogy rövid....
Moyos,
Kérdés, hogy csak a menete hosszabb-e mint a gyári küllőn (ez nem érdekes!), vagy a küllő valóban rövidebb a gyárinál és csak kisebb részen fogja az anya...
Ha ez utóbbi, akkor ez konkrétan életveszélyes, csak azért, hogy szépen csillogjon én nem kockáztatnék....
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
24-e munkanap volt. Nem tudom mennyien szoktak kint lenni általában eladók és vásárlók, mindenesetre kaptam mindenfélét amiért kimentemKILL3R etz írta:OFF
Az ercsi börze milyen volt? Mert voltam Gyálon, de az egy vicc...
Majdnem többen voltam mint az eladók.
ON
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Bambinál.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Futómű
sziasztok, hátsó lengés csillapítót hol érdemes javíttatni ? a Kárpátalja túra ki végezte őket üdv. juragy
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Futómű
sunbim írta:" ... a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges. ,,
Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.
Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá.
Nem figyelsz, azt írja, hogy rövid....
Moyos,
Kérdés, hogy csak a menete hosszabb-e mint a gyári küllőn (ez nem érdekes!), vagy a küllő valóban rövidebb a gyárinál és csak kisebb részen fogja az anya...
Ha ez utóbbi, akkor ez konkrétan életveszélyes, csak azért, hogy szépen csillogjon én nem kockáztatnék....
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
" ... a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges. ,,
Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.
Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá.
Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.
Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
OFF
Az ercsi börze milyen volt? Mert voltam Gyálon, de az egy vicc...
Majdnem többen voltam mint az eladók.
ON
Az ercsi börze milyen volt? Mert voltam Gyálon, de az egy vicc...
Majdnem többen voltam mint az eladók.
ON
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Szia!kupi írta:Nem rósz de lehetne kicsit dolgozni rajta még,bár az enyém se különb mivel nem kiállítási darab hanem napi használatba van.moyos írta:Ígéret szép szó...
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
A napokban kaptam egy tippet a küllőkre: réz drótkorong fúrógépbe az leviszi a rozsdát,kipróbálom és ha jó akkor megcsináljuk a tiedet is.
A többit majd megbeszéljük személyesen.
Van egy garnitúra új küllőm (made in Taiwan). Ma újítottam Ercsiben börzén egy új tömlőt. Azon agyalok, ha lejátszom a helyéről a K33-at (qvva kemény meló lesz) akkor mi lenne, ha kicserélném a küllőket...
Maguk a küllők kicsit rövidnek tűnnek, mert az egy szem hiányzó darabot már pótolva, a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges.
Re: Futómű
Sziasztok!
ES125 kormánycser akcióban vagyok. (dió felett a két vékonyabb résznél elrepedt, eltört a kormány)
Nem volt egyszerű, mert a kormány rögzítős, diós részét úgy kellett kiütnöm alulról. Biztos lett volna jobb megoldás, valamilyen lehúzó célszerszámmal vagy ilyesmi.
Szétszedés és egyenlőre jobb híján újrahegesztés történt.
Összerakásnál megakadtam, ugyanis a felső kormánycsapágy fenti részét (ami a golyókra ül) nem tudom a helyére "nyomni" .
Ezt hogy kell szakszerűen szerelni? Melegítéssel tágulna annyit esetleg hogy felcsússzon a helyére?
Egyenlőre itt tartok, és megakadtam.
Várom szakértő hozzászólásotok, köszönettel!
ES125 kormánycser akcióban vagyok. (dió felett a két vékonyabb résznél elrepedt, eltört a kormány)
Nem volt egyszerű, mert a kormány rögzítős, diós részét úgy kellett kiütnöm alulról. Biztos lett volna jobb megoldás, valamilyen lehúzó célszerszámmal vagy ilyesmi.
Szétszedés és egyenlőre jobb híján újrahegesztés történt.
Összerakásnál megakadtam, ugyanis a felső kormánycsapágy fenti részét (ami a golyókra ül) nem tudom a helyére "nyomni" .
Ezt hogy kell szakszerűen szerelni? Melegítéssel tágulna annyit esetleg hogy felcsússzon a helyére?
Egyenlőre itt tartok, és megakadtam.
Várom szakértő hozzászólásotok, köszönettel!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Futómű
Nem rósz de lehetne kicsit dolgozni rajta még,bár az enyém se különb mivel nem kiállítási darab hanem napi használatba van.moyos írta:Ígéret szép szó...
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
A napokban kaptam egy tippet a küllőkre: réz drótkorong fúrógépbe az leviszi a rozsdát,kipróbálom és ha jó akkor megcsináljuk a tiedet is.
A többit majd megbeszéljük személyesen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Ígéret szép szó...
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ő lenne az?gabsic írta:Würth-ös cucc.tiger1342 írta: Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...
http://www.wuerth.hu/download/btl/0890102.PDF
Megtaláltam:
http://webshop.wuerth.hu/files/pdf/0893_476.pdf
A lenti cucc lesz az gondolom, mert az a savas.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Szia!tiger1342 írta:Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...moyos írta: Kupi már elég régen lealusavazta
Kész az off? ZSÍR! )
Az off rendben, a MZ-vel át akartam húzni Kupihoz adósságrendezés, valamint gummabeválóságvizsgálat-ügyből kifolyólag. Az eredmény: 7es úton kb vonalban a Martonvásár vége táblával defekt. Vagy szarul lett felrakva a gumma, vagy nemtudom. Kb 2-2,5 km tolás lett az út vége hazáig.
A tegnap a leszedett hátsó kereket előkaptam, és igazgattam kicsit. Még folyékony szappan és kompresszor kell neki a teljes boldogsághoz. Megcsinálom használhatóra, mert csak egy ugyanolyan használt belsőm van, mint amivel szerelve lett a kerekem. Inkább veszek egy új tömlőt a hosszú hétvége után, és azzal rakom össze az "új" kereket.
A délután folyamán csinálok képet és fölteszem valahová.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Würth-ös cucc.tiger1342 írta: Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...moyos írta: Kupi már elég régen lealusavazta
Kész az off? ZSÍR! )
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Futómű
Újdonás hátsókerekem végre elkészült.
A jelenlegire a külső rosszul van felrakva, ezt még Baki Máté vette észre jóval korábban. Végre végeztem az off felújításával, így volt időm a donor kerekét kézbe venni.
Kupi már elég régen lealusavazta, én pedig kicseréltem a csapágyakat, ma pedig nekiugrottam az abroncsszerelésnek. Az egyik felét nehezen bár, de fölszenvedtem (Heidenau K33). A belsőt kemény munka és két ujjbecsípés árán helyére játszottam, de a külsőt magát az istennek nem bírtam a helyére tenni. A belsőt is kicsíptem sikeresen.
Belső csere után bevágtam a csomagtartóba, és elvittem gumishoz. A srác nem keveset szenvedett vele, míg helyrerakta. A belső ottmaradt a külső karimája alatt. Neki is sok szenvedés árán ment fel, és még 10 további perc pasztázás, feszítés, toszogatás, felfújás-leeresztés kellett neki, amíg a helyére került a gumi.
Anno a Vee Rubival nem szoptam harmadennyit sem.
Lényeg, hogy a gumma már nem fogja rázni a motort. Amikor ráérős "kedv" és idő is lesz, még a lábvédőkkel fogok valamit kezdeni. De azokat előbb fényezni kell.
A jelenlegire a külső rosszul van felrakva, ezt még Baki Máté vette észre jóval korábban. Végre végeztem az off felújításával, így volt időm a donor kerekét kézbe venni.
Kupi már elég régen lealusavazta, én pedig kicseréltem a csapágyakat, ma pedig nekiugrottam az abroncsszerelésnek. Az egyik felét nehezen bár, de fölszenvedtem (Heidenau K33). A belsőt kemény munka és két ujjbecsípés árán helyére játszottam, de a külsőt magát az istennek nem bírtam a helyére tenni. A belsőt is kicsíptem sikeresen.
Belső csere után bevágtam a csomagtartóba, és elvittem gumishoz. A srác nem keveset szenvedett vele, míg helyrerakta. A belső ottmaradt a külső karimája alatt. Neki is sok szenvedés árán ment fel, és még 10 további perc pasztázás, feszítés, toszogatás, felfújás-leeresztés kellett neki, amíg a helyére került a gumi.
Anno a Vee Rubival nem szoptam harmadennyit sem.
Lényeg, hogy a gumma már nem fogja rázni a motort. Amikor ráérős "kedv" és idő is lesz, még a lábvédőkkel fogok valamit kezdeni. De azokat előbb fényezni kell.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Futómű
Akkor ha legközelebb szétszedem, ott majd kinyomom sziloplaszttal.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Target írta:Pedig ahogy látom, itt nincs tömítés.
http://www.szocimotoros.hu/cikkek/telojav/image033.jpg
De ha a szimeringre gondoltál, azt már cseréltem.
Akkor nézegesd még egy kicsit ezt a képet. Ott van a támcső alján (a képen felül) az M6-os csavar körül. Igaz csereérett állapotban.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
-tényleg hasznos, jól le van írva, de ami kimaradt a cikkből: alapos takarítás, alkatrészek ellenőrzése, lyuggatott tárcsa ellenőrzése/cseréje, támcső "dugattyúgyűrű" megjáratása/cseréje... Az, hogy milyen olajat önt bele, inkább nem minősítem, hiszen ennyi erővel használt étolajat is önthetne bele, miután kisütötte benne a rántott húst.szketo írta:Talán itt találsz hasznos infót....http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24allllli írta:És olajcsere az első telóban csak annyi, hogy kiveszem a teleszkópokat és fejjel lefelé kiöntöm az olajat belőle és betöltöm az újat? Bocs ha hülyeséget kérdezek
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég