Valaki megerősítene?allllli írta:Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Blokk
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
- m-tom
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Milyen vastagnak kéne lennie egy lamellának?[/quote]Target írta:m-tom írta:Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?
Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:
1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik....(kevés/túl laza a hézagolás)
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)
A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.
Ami a problémát okozhatja:
1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)
3,4+/-0,1 mm
Ugye 6 db "bakelit" és 6 db fémlamella van a kupplungban, plusz az első, vastagabb "tartólamella"(fém).
Nekem volt olyan új készletem, hogy csak 5 db bakelit fért be a helyére, nem értettem, hogy miért....
Aztán megmértem...
- tiger1342
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Simán ki lehet venni, le kell bontanod a deknit, valamint venned kell egy lánckerék lehúzót a kuplung + lánc lehúzásához. Ha jól emlékszem, külön szimmering ház is van.Kázmér írta:Kisetz-nél a kuplung oldali szimering kicseréléséhez teljesen szét kell húzni a blokkot, vagy elegendő, ha leszedem a kuplungot, és csak egyszerűen ki lehet venni a főtengelynél?
Innen tudsz puskázni:
http://youtu.be/gk4xiRYBtAE
- karcsi
- biciklis

- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2012.06.02. 18:04
- MZ-d típusa: Mz TS 150 de'lux
- Tartózkodási hely: Szigetújfalu
Re: Blokk
Üdv !
Abban szeretném a segitségeteket kérni hogy valaki meg tudná e nekem adni a kis ts főtengely alsó görgö méretét!
Prox minőséget akarok bele de nem találtam eddig sehol a méretét!
Abban szeretném a segitségeteket kérni hogy valaki meg tudná e nekem adni a kis ts főtengely alsó görgö méretét!
Prox minőséget akarok bele de nem találtam eddig sehol a méretét!
Csak lapulok a fűben...vörös szemekkel akár 1 nyúl.
- Target
- Simsonos

- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
m-tom írta:Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?
Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:
1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik....
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)
A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.
Ami a problémát okozhatja:
1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)[/quote]
Milyen vastagnak kéne lennie egy lamellának?
-
Kázmér
- biciklis

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Kisetz-nél a kuplung oldali szimering kicseréléséhez teljesen szét kell húzni a blokkot, vagy elegendő, ha leszedem a kuplungot, és csak egyszerűen ki lehet venni a főtengelynél?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 
- m-tom
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?[/quote]
Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:
1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik....
(kevés/túl laza a hézagolás)
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)
A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.
Ami a problémát okozhatja:
1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)
Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:
1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik....
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)
A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.
Ami a problémát okozhatja:
1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)
- LaloX
- biciklis

- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Blokk
A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?[/quote]bambi írta:A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembe
Azért én nem lőném ki a kuplungot mint hibát
Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?

Re: Blokk
A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembe[/quote]
A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?[/quote]
Azért én nem lőném ki a kuplungot mint hibát
A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?[/quote]
Azért én nem lőném ki a kuplungot mint hibát
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lamellák nem hullámosak, nem szorulnak?Target írta:Nekem is ezt csinálja, mióta TS kuplungot kellett rátennem (az ETZ agy eltört).
Engem is érdekelne a megoldás, mert idegesítő.
Milyen olaj van benne?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- LaloX
- biciklis

- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Blokk
A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?Hejja_Petya írta:A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembeLaloX írta:Sziasztok! Mivel lehet orvosolni azt a problémát, hogy álló járó motornál sehogy sem tudom berakni üresbe csak ha még gurul... Ez sokszor idegesítő tud lenni ha épp véletlen nem sikerül beraknom gurulás közben üresbe és a pirosnál végig húznom kell a kuplungot. Előre is köszi

- Hejja_Petya
- Simsonos

- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembeLaloX írta:Sziasztok! Mivel lehet orvosolni azt a problémát, hogy álló járó motornál sehogy sem tudom berakni üresbe csak ha még gurul... Ez sokszor idegesítő tud lenni ha épp véletlen nem sikerül beraknom gurulás közben üresbe és a pirosnál végig húznom kell a kuplungot. Előre is köszi
- LaloX
- biciklis

- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok! Mivel lehet orvosolni azt a problémát, hogy álló járó motornál sehogy sem tudom berakni üresbe csak ha még gurul... Ez sokszor idegesítő tud lenni ha épp véletlen nem sikerül beraknom gurulás közben üresbe és a pirosnál végig húznom kell a kuplungot. Előre is köszi 

- Stephanus
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Nekem ez gyűrűhangnak tűnik. Az előttem leírtakhoz csak annyit tennék hozzá, hogy a nyílások széleinek letörésén kívül én a gyűrűk éleit is megsímogattam 1000-es papírral. Nekem ez tüntette el az utolsó hasonló csörgéseimet is.allllli írta:Mitől lehet magasabb fordulaton ez az idegesítő csörgés?...
-
pempelli
- bajnok

- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
És ha csak nagyobb fordulaton csörög?alapjáraton 2-3000-ig nem akkor mi lehet ?gázvisszaengedésnél detonál is.MrDok írta:A gyűrűknek akkor van hangja, ha az útjukba eső csatornák szélein akadnak.
Ezért kell letörni fúrás után az éles sarkokat a csatornáknál (felömlők, kipufogó, de a szívónál sem árt).
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A gyűrűknek akkor van hangja, ha az útjukba eső csatornák szélein akadnak.
Ezért kell letörni fúrás után az éles sarkokat a csatornáknál (felömlők, kipufogó, de a szívónál sem árt).
Ezért kell letörni fúrás után az éles sarkokat a csatornáknál (felömlők, kipufogó, de a szívónál sem árt).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Target írta:Nekem is van ez a hang mióta gyűrűt cseréltem a 150-esben.
De jelenleg nem is hallom, a kuplunglánc miatt.![]()
Nekem azt írták, hogy valószínű ez a probléma.
Még nem cseréltem tömítést, mivel sok baj van még a blokkal, és a közeljövőben lesz széthúzva.
Én kuplungláncot is 1000 km óta cseréltem, akkor lehet, hogy a gyűrű okozza ezt?
Valaki szaki kisegíthetne a véleményével, hogy mit lehet kezdeni a hangoskodó gyűrűkkel?
Előre is köszönöm!
- Target
- Simsonos

- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Nekem is van ez a hang mióta gyűrűt cseréltem a 150-esben.
De jelenleg nem is hallom, a kuplunglánc miatt.
Nekem azt írták, hogy valószínű ez a probléma.
Még nem cseréltem tömítést, mivel sok baj van még a blokkal, és a közeljövőben lesz széthúzva.
De jelenleg nem is hallom, a kuplunglánc miatt.
Nekem azt írták, hogy valószínű ez a probléma.
Még nem cseréltem tömítést, mivel sok baj van még a blokkal, és a közeljövőben lesz széthúzva.
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
A megfelelő 0,9-1,2 mm-es távolság van a henger és a hengerfej között, vagyis a dugó 1,1 mm-re lapítja a bedugott forrasztóónt.Target írta:Vastagabb hengerfejtömítés lehet megoldja a problémát.
Re: Blokk
Szevasztok Urak! Nem akarom nyujtani a szavakat, röviden annyit szeretnék kérdezni hogy ETZ 125-nél hol van lehetőségem a kuplung utánállításra, illetve mikre figyeljek oda, mit-hova? Új vagyok itt, a gépet pedig mult vasárnap vettem. Simsonom volt előtte, egyébként mezőgazdasági gépésztechnikus palánta vagyok, úgyhogy olyan nagyon nem vagyok el veszve. 
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Mitől lehet magasabb fordulaton ez az idegesítő csörgés?
Fúratás előtt nem volt hangja. Amint összeraktam, csörgött. Csapszeg, tűgörgő ugyanaz lett visszatéve, nem erőltettem semmit. Kicseréltem ezeket is, hátha megjavul, de nem, ugyanúgy csörög.
Gyűrű tud ilyen hangokat produkálni, mert végülis csak az változott a fúratás után. Ha igen mit lehet vele kezdeni, hogy ne adjon hangokat? Esetleg reszelni?
http://www.youtube.com/watch?v=_Rjbi_Qe ... e=youtu.be
Fúratás előtt nem volt hangja. Amint összeraktam, csörgött. Csapszeg, tűgörgő ugyanaz lett visszatéve, nem erőltettem semmit. Kicseréltem ezeket is, hátha megjavul, de nem, ugyanúgy csörög.
Gyűrű tud ilyen hangokat produkálni, mert végülis csak az változott a fúratás után. Ha igen mit lehet vele kezdeni, hogy ne adjon hangokat? Esetleg reszelni?
http://www.youtube.com/watch?v=_Rjbi_Qe ... e=youtu.be
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bambi megválaszolta már a kérdést, kb 4 hsz-el ezelőtt...steev94 írta:Üdv mitől zúghat az 5 ik fokozat ? :/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
balazs13962
- rolleres

- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Kázmér írta:Sziasztok!
ETZ-150-es blokkot feltöltök olajjal, és az olajszintjelző csavart kicsavarva megvárom, hogy csak annyi legyen a blokkban, amennyi kell. Alul nem szivárog az olaj, a csavarokat alumínium alátéttel, és spec. pasztával tömítem.
Utána jobban füstöl a gép egy darabig, és olyan mintha a motorolajat a forgattyús házba átszívná. Az alapjáratom is egy picit bizonytalanabb lesz, bár nem áll le. Majd amikor abbahagyta a füstölést leeresztettem az olajat, és csak 2,5 dl jött ki az 5 helyett.
Ez normális? Nem lehet, hogy valamelyik szimering megadta magát, és ezért felszívja a motorolajat. Pls help, mert nem szeretném, ha komolyabb baja lenne a vasnak...
Helo, Valószínű, sőt biztos, hogy a kuplung oldali szimeringed megatta magát, de eszt sürgősen orvosolni kell, ha nem akarsz komolyabb károkat.
-
Kázmér
- biciklis

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ-150-es blokkot feltöltök olajjal, és az olajszintjelző csavart kicsavarva megvárom, hogy csak annyi legyen a blokkban, amennyi kell. Alul nem szivárog az olaj, a csavarokat alumínium alátéttel, és spec. pasztával tömítem.
Utána jobban füstöl a gép egy darabig, és olyan mintha a motorolajat a forgattyús házba átszívná. Az alapjáratom is egy picit bizonytalanabb lesz, bár nem áll le. Majd amikor abbahagyta a füstölést leeresztettem az olajat, és csak 2,5 dl jött ki az 5 helyett.
Ez normális? Nem lehet, hogy valamelyik szimering megadta magát, és ezért felszívja a motorolajat. Pls help, mert nem szeretném, ha komolyabb baja lenne a vasnak...
ETZ-150-es blokkot feltöltök olajjal, és az olajszintjelző csavart kicsavarva megvárom, hogy csak annyi legyen a blokkban, amennyi kell. Alul nem szivárog az olaj, a csavarokat alumínium alátéttel, és spec. pasztával tömítem.
Utána jobban füstöl a gép egy darabig, és olyan mintha a motorolajat a forgattyús házba átszívná. Az alapjáratom is egy picit bizonytalanabb lesz, bár nem áll le. Majd amikor abbahagyta a füstölést leeresztettem az olajat, és csak 2,5 dl jött ki az 5 helyett.
Ez normális? Nem lehet, hogy valamelyik szimering megadta magát, és ezért felszívja a motorolajat. Pls help, mert nem szeretném, ha komolyabb baja lenne a vasnak...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 
Re: Blokk
Valószinű,hogy az 5-dik fogaskerék fogmoduljai be vannak marodva.Ettől még lehet használni.steev94 írta:Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
-
steev94
- rolleres

- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Blokk
Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Harcos írta:Üdv Mindenkinek!
Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?
Előre is köszönöm
Magyar BERTA vagy lengyel. A berta a Mofakernél van de sztem máshol is kell lennie. Nekem is az van, bevált már Babettában, Simsonban és ETZ-ben.
-
steev94
- rolleres

- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Blokk
Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nekem eddig ár érték arányba a Berta Dugattyú vált be (sajátomba is az van már sok éve)biztosan van jobb-szebb drágább de ez elérhető a legtöbb motoros boltba van és használható.Amit messziről kerülni kel az távol keleti vagy Indiai(ajtókilincs minőségű esetleg sörös-dobozból van) min pl az Ambika.Vannak vele rossz tapasztalataim.Harcos írta:Üdv Mindenkinek!
Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?
Előre is köszönöm
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.07.30. 21:56-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
MZETZ250DELUX
- biciklis

- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
- MZ-d típusa: mz
Re: Blokk
ETZ 250 és TS 250 kuplunglamellái csereszabatosak????????
Re: Blokk
Üdv Mindenkinek!
Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?
Előre is köszönöm
Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?
Előre is köszönöm
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A fütyülést nem annyira a menesztő tengelyirányú lötyögése, hanem inkább a primer hajtás maga adja. elvem, hogy egy motor sosem lehet elég hangos, így próbaképp tavaly beraktam egy szemmel láthatóan kopottabb fogazatú malomkereket. Olyan lett mint egy légvédelmi sziréna, több száz méterről hallani lehetett. Ekkor dőlt meg az elméletem: mégis van túl hangos motorExtremeblast írta:Én is kétszer hézagoltam a menesztőt , de nem hallattszik az a jellegzetes 250-es fütyülés (Etz 250 motorról van szó) a kuplung felől. Most ez jó vagy rossz?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
"Tehát ha hangos az jó! A könyv szerint akkor megy és tombolnak a pacik."
Akkor én nagyon nyugot vagyok nem egy hanem egy zsáknyi csörgőkígyóm van.
Nekem már minden kilóméter ajándék...
Akkor én nagyon nyugot vagyok nem egy hanem egy zsáknyi csörgőkígyóm van.
Nekem már minden kilóméter ajándék...
-
steev94
- rolleres

- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Blokk
Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára steev94 2013.07.30. 00:11-kor.
- Extremeblast
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én is kétszer hézagoltam a menesztőt , de nem hallattszik az a jellegzetes 250-es fütyülés (Etz 250 motorról van szó) a kuplung felől. Most ez jó vagy rossz?
Re: Blokk
Köszi! Akkor hagyom 
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdv van egy szép kék"könyvecském kedvenc motorunkról (MZ) szól és ezt írja a szent írás:Odi írta:Hali!
Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
Zajok:
Optimális szívás-és kipufogás-zajtompítás következtében a zajok erősebben hallhatók mind a korábbi MZ-modelleknél. Ez nem szolgáltat okot a nyugtalanságra a tapasztalt szakember kifogástalanul fel tudja ismerni azokat a zajokat, melynek oka meghibásodásban rejlik....A nagyobb zaj a NAGYOBB FAJLAGOS TELJESÍTMÉNYŰ MOTOROK KÍSÉRŐ JELENSÉGE! (Ha nagyon csendes akkor ál a motor
És ezt írták az úr 1982. évében VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU szakemberei.
Tehát ha hangos az jó! A könyv szerint akkor megy és tombolnak a pacik.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kuplung belső menesztője kerepel. a ferde fogazás ide-oda rángatja.Odi írta:Hali!
Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
Van két hézagoló alátét amivel be lehet állítani a hézagot, vagy veszel újat, vagy a meglévőt csiszolod be, mindegyik működik.
De kb 1000km és újrakezdi.
Mit tehetsz?
1. Ha már megszoktad akkor hagyd így.
2. Ha mégis nagyon zavar, csináld meg, és majd ha újra zörög 1 hónap múlva akkor automatikusan térj vissza az 1. ponthoz
(én kétszer hézagoltam, mielőtt úgy döntöttem, hogy lesz@rom a kerepelést)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Hali!
Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
- allllli
- versenyző

- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
snjeno írta:Maximális tiszteletem!
Olyan problémára keresnék megoldást, hogy a 125-ös ETZ-n túl nagy a váltóút, bokából biccenteni már nem elég a felfelé váltáshoz, combból kell felhúzni. A következö sebességet pedig csak úgy veszi, hogy a váltokart visszaállítom kb.középsö helyzetbe. Nem tudom, hogy kapcsolatban van-e ezzel, de néha kilökte magát üresbe. Mi lehet a megoldás? Elölre is köszönöm a segítséget.
Nekem is manuálisan kell visszaállítani a kart középre, csak így tudok visszaváltani, de azért van ez, mert valószínűleg el van törve az ollórugó, ami visszahúzza a kart.
Re: Blokk
Maximális tiszteletem!
Olyan problémára keresnék megoldást, hogy a 125-ös ETZ-n túl nagy a váltóút, bokából biccenteni már nem elég a felfelé váltáshoz, combból kell felhúzni. A következö sebességet pedig csak úgy veszi, hogy a váltokart visszaállítom kb.középsö helyzetbe. Nem tudom, hogy kapcsolatban van-e ezzel, de néha kilökte magát üresbe. Mi lehet a megoldás? Elölre is köszönöm a segítséget.
Olyan problémára keresnék megoldást, hogy a 125-ös ETZ-n túl nagy a váltóút, bokából biccenteni már nem elég a felfelé váltáshoz, combból kell felhúzni. A következö sebességet pedig csak úgy veszi, hogy a váltokart visszaállítom kb.középsö helyzetbe. Nem tudom, hogy kapcsolatban van-e ezzel, de néha kilökte magát üresbe. Mi lehet a megoldás? Elölre is köszönöm a segítséget.
Re: Blokk
A kuplung nem dugattyú,hogy be kell kopnia annak azonnal jónak kell lennie.Valami nincs rendben.Tib76 írta:Tisztelt Kupi!
Igen, én is gondoltam, hogy nem 20 km alatt fog bekopni a kuplung... Próbálok akkor váltani, amikor pont megfelelő a fordulatszám, ki lehet tapasztalni.
Egyébként bakelit lamellák lettek beszerelve, én úgy tudom régen parafa volt. A bakelitet meg nemigen a könnyű kopásáról ismerjük...
Az alsó állítást még megnézem, lehet hogy tudok még kiemelni anélkül, hogy 4-esben megcsússzon.
Köszönöm a szóbeli segítséget, ez is jól jön, ha nem szerelő az ember!
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Így van nekem is ilyen volt az ETZ-m amit a Rendőrségtől vettem a 90-es években,a jó hír őrök mind a szegénység mivel amikor megvettem volt benne 30 ezer km Kb én is tettem bele vagy 15 ezret és a kolléga"aki megvette még szintén vagy öt évig hajtotta naponta járt munkába vele mire kihalt szegény.És akkor még szinte csak Arol 2T volt nem is mindig 1/33-1/50 be mivel a kút keverte és nem volt megbízható és mégis bírta.
Szerintem hagyd így.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Baidu [Spider] valamint 1 vendég





