Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

A történet folytatódik.... Egyelőre 125-ös fúvókát nem kapok se Ózdon se Miskolcon... Marad a 130-as és megy vissza a 3. tűállás, eddig még itt ment a legjobban....
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!

Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....

Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....

Nektek valami tipp rá?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Nincs kizárva! :) Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ :D Még megfontolom! ;)[/quote]


Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra :lol: Ha nem éred el a szerelődet, akkor gyere el nyugodtan. Konkrétan Miskolc mellett Mályiban vagyok.[/quote]


Oksa, köszi a lehetőséget! Tervezgetjük, hogy lemegyünk a nyéki-tóra fürdeni egyet, de még nem találtam rá vevőt itthon! Ha megyek akkor megkereslek, de előtte akkor úgy is jelentkezek itt! Köszi! ;) (ja hát Mz-re minid van idő, délutánra össze akarom szedni a gondolatokat, hogy gyorsan megpiszkáljam aztán goo! :D )
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:
allllli írta:Veszy!

Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat. :D

Nincs kizárva! :) Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ :D Még megfontolom! ;)

Hát igen, a munkahelyen mindig jut idő egy kis Mzclubhungary-ra :lol: Ha nem éred el a szerelődet, akkor gyere el nyugodtan. Konkrétan Miskolc mellett Mályiban vagyok.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:Veszy!

Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat. :D

Nincs kizárva! :) Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ :D Még megfontolom! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy!

Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat. :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta: Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Nálam ugyanezt csinálja a 251-es, BVF30N3-1-es karbival. Óra szerint 105-ig tudtam vele menni, de ott megállt a tudomány. 1-2-3-4-ben szépen húzott, de 5. fokozatban elment az erő. 125-ös fúvóka volt benne, a súber a legfelső állásban volt. Kipróbáltam 130-assal, és eggyel lejjebb tettem a súbert (hogy ne lógjon bele annyira), valamint kipucoltam a karbit, és most 120-ig simán elmegy.

Nagyon fontos, hogy a karbi tiszta legyen! Hiába 125-ös a fúvókád, ha amúgy koszos. Annyit még, hogy amikor a karbit szétszeded, az alapjárati fúvóka alatt van egy nagy csavar (nem fogod eltéveszteni, mert tényleg nagy), na azt csavard ki, mert nekem alatta kb 2 mm vastag "dugó" alakult ki a lerakódástól. Mióta az nincs ott, szépen lehet állítani a karbit.

Hogy mekkora fordulaton kezd el húzni. Nos, ez egy 2T motor, sohasem lesz nyomatékos alacsony fordulaton. Enyém 4000 környékén indul meg. Hallottam olyat, hogy valakinek 2000-es fordulaton húz, csakhogy én ezt nem hiszem el. :) Ezek pörgetős gépek, 5500-on van a teljesítménymaximum, szóval ne várjunk csodát alacsony fordulaton.

Kétszeméllyel kapcsolatban: 20LE körüli a gép, észre fogja venni, hogy ketten ülnek rajta. Ha teszel fel kisebb lánckereket, akkor valamit javul a helyzet, de én azt gondolom, hogy a 20LE az pont arra elég, hogy ha egyedül ülök a motoron, akkor dinamikusan lehet vele menni, de kétszeméllyel már érezhetően fogy az erő, gyakrabban kell váltani. (Vagy az enyémmel van valami hiba, ez sem kizárt. :lol: )
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta: Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
Oksa, köszi, megpróbálom mindenképp! Annyi a gond, hogy 130-as fúvókával és 3. tűállásban már valószínű sokat kapott, mert elég nehezen mozgott a furdulatszám 4 ezer felett, amit amúgy észre se vettem addig amíg a súbertút nem engedtem lejjebb....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta: Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:
Veszy2107 írta: Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x! ;)
Ha emiatt nem tudsz aludni, próbáld ki, és meglátod, mi változik. Ezt csak te tudod megnézni, mert miden motor egyedi. :) Minimális szerelés az egész. Ha fogyasztáscsökkenést akarsz elérni, és tegyük fel, hogy normálisan, 90-100-as tempóval használod a motort, akkor nyélgázon szinte sohasem húzod neki, szóval itt a súberrel tudsz variálni. Ha feljebb akasztod (tehát mélyebben lesz), akkor kevesebb benzint vesz fel ugyanannyi levegőhöz, szóval csökken(het) a fogyasztás, de itt is a gyertya fogja megmutatni, hogy keveset vagy sokat kap a motor, tehát, hogy milyen a keverék. A kevesebb fogyasztásra csak addig érdemes rámenni, amíg a gyertyakép barna marad, mert különben könnyen megragaszthatod a dugót a szegényebb keverék miatt.

Persze ne gondoljuk, hogy majd 3 literből eljársz a 250-essel úgy, hogy folyamatosan 90-et mész vele, ez csak városi legenda. 4-5 litert be fog nyelni így is. (Én nemrég számoltam ki 1000 kilométerre a fogyasztást, a BVF 30N3-1-es karbival 5,2 literre jött ki /100km, és ebben nem volt utassal motorozás, illetve nem is száguldoztam a motorral. 90-100 km/h, kényelmesen.)

Szóval ugyanoda jutsz végül, hogy így is, úgy is szerelned kell, ha meg akarod tudni. Állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? Megint állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? ... Jó móka. :)

Szia!

Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! :D Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...

Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta: Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x! ;)
Ha emiatt nem tudsz aludni, próbáld ki, és meglátod, mi változik. Ezt csak te tudod megnézni, mert miden motor egyedi. :) Minimális szerelés az egész. Ha fogyasztáscsökkenést akarsz elérni, és tegyük fel, hogy normálisan, 90-100-as tempóval használod a motort, akkor nyélgázon szinte sohasem húzod neki, szóval itt a súberrel tudsz variálni. Ha feljebb akasztod (tehát mélyebben lesz), akkor kevesebb benzint vesz fel ugyanannyi levegőhöz, szóval csökken(het) a fogyasztás, de itt is a gyertya fogja megmutatni, hogy keveset vagy sokat kap a motor, tehát, hogy milyen a keverék. A kevesebb fogyasztásra csak addig érdemes rámenni, amíg a gyertyakép barna marad, mert különben könnyen megragaszthatod a dugót a szegényebb keverék miatt.

Persze ne gondoljuk, hogy majd 3 literből eljársz a 250-essel úgy, hogy folyamatosan 90-et mész vele, ez csak városi legenda. 4-5 litert be fog nyelni így is. (Én nemrég számoltam ki 1000 kilométerre a fogyasztást, a BVF 30N3-1-es karbival 5,2 literre jött ki /100km, és ebben nem volt utassal motorozás, illetve nem is száguldoztam a motorral. 90-100 km/h, kényelmesen.)

Szóval ugyanoda jutsz végül, hogy így is, úgy is szerelned kell, ha meg akarod tudni. Állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? Megint állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? ... Jó móka. :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:
Veszy2107 írta:Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Ahogy lejjebb írtam...fúvókára, súber magasságára nincs egyértelmű méret, illetve beállítás. Ahogyan használod a motorod, ahhoz kell állítani. Gyergyaképet nézd, más nem számít. Ha jól megy a motor, és elfogadhatóan fogyaszt, valamint szép őzbarna a gyertya, akkor minden rendben van, nem kell hozzányúlni a karbihoz.

A fúvóka mérete nyélgázon számít, szóval például 3/4 gázon a súber magassága is beleszól a keverékképzésbe. Ezért mondom, hogy gyertyakép, gyertyakép...tényleg nem lehet így 100%-ra megmondani, mi a jó a te motorodba.

Az utángyártott súberek nagyon rosszak, inkább eredeti után kutass, és ha találsz, vegyél belőle akár többet is. Az utángyártottal sanszos, hogy soha sem fogod tudni rendesen beállítani a karbit. Ahogy a szocimotoros.hu-n is írja a cikk: "...inkább egy kopott eredeti, mint egy vadi új utángyártott."

Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
kozsoliii írta:sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége,
Ha 140-et megy, én hozzá nem nyúlnék... ;-)
kozsoliii: Ha végsebi jó, ne nyúlj a főfuihoz!! Súbertűt rakd egyel lejjebb, nézd meg mit csinál.
TS powa!
Kép
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta:Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Ahogy lejjebb írtam...fúvókára, súber magasságára nincs egyértelmű méret, illetve beállítás. Ahogyan használod a motorod, ahhoz kell állítani. Gyergyaképet nézd, más nem számít. Ha jól megy a motor, és elfogadhatóan fogyaszt, valamint szép őzbarna a gyertya, akkor minden rendben van, nem kell hozzányúlni a karbihoz.

A fúvóka mérete nyélgázon számít, szóval például 3/4 gázon a súber magassága is beleszól a keverékképzésbe. Ezért mondom, hogy gyertyakép, gyertyakép...tényleg nem lehet így 100%-ra megmondani, mi a jó a te motorodba.

Az utángyártott súberek nagyon rosszak, inkább eredeti után kutass, és ha találsz, vegyél belőle akár többet is. Az utángyártottal sanszos, hogy soha sem fogod tudni rendesen beállítani a karbit. Ahogy a szocimotoros.hu-n is írja a cikk: "...inkább egy kopott eredeti, mint egy vadi új utángyártott."
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Veszy2107 írta:Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Ha találsz gyári "jó" állapotut akkor talán érdemes cserélni, de én kisiparira tuti nem cserélnék semmit ami működik és GYÁRI!!

Főfúvóka meg részterheléstű állás állítgatása meg szvsz gyertyaképtől függ.
Abból látod, hogy hogyan ég ki, sokat kap-e vagy eseteg ekveset, stb...

ThUnDeR
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali!

Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kozsoliii írta:sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége,
Ha 140-et megy, én hozzá nem nyúlnék... ;-)
Avatar
kozsoliii
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.04.07. 16:31
MZ-d típusa: MZ TS 125/Honda CBF
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kozsoliii »

sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége, de 4,5- 5 litert eszik 80 90km-es tempónál azt egy kicsit sokallom. (barátnőmnek 125 etz-e van és azért megyek annyival) Vagy esetleg van e valakinek Bing karbi leírása hogyan kell beállítani, 251 etz ről van szó.
válaszokat előre is köszönöm.
üdv.: kozsoliii
Eddigi túráim:2013: IIIV Pilis túra, IX Bakony túra, Mecsek túra és Alföld túra
2014: X Bakony túra
2015: VI. Vértes Gerecse, XI Bakony túra
2016: XI. Pilis túra,
2019: IV Furik túra
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

balazs13962 írta:Sziasztok, van egy ts 125 ösöm és mikor gázt adok neki nagyon morog és nem akar felpörögni 4 ezer a max neki karburátort kipucoltam, és mintha gázadáskor kifújna egy kis levegőt a légszűrő oldalon.
Először állítsd be rendesen a gyújtását, ha az nem segít, akkor próbáld meg kipufogódob nélkül.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

bencze.k írta:Nem tudok hova elvenni már több kaját,és még mindig sok neki.. 105-ös a főfúvóka... fekete a gyertyám,és tanácstalan vagyok.. illetve nem.. kellene kisebb fúvóka..és elérkeztünk a lényeghez.. mivel nem vagyok nagyon pénzes emberke.. így nem tehetem meg,hogy veszek 10db fúvókát,és azzal legózom.. kellene egy méret,ill egy sacc/kb méret amin elindulhatok..
Blankolj le egy réz vezetéket, és annak a szálával szűkítheted kicsit a fúvókát. 1 szál - próba - 2 szál próba - stb. Amikor jó, akkor kezd el számolgatni a maradék keresztmetszetet...
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok, van egy ts 125 ösöm és mikor gázt adok neki nagyon morog és nem akar felpörögni 4 ezer a max neki karburátort kipucoltam, és mintha gázadáskor kifújna egy kis levegőt a légszűrő oldalon.
Avatar
bencze.k
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.07.28. 19:19
MZ-d típusa: etz 125-160
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bencze.k »

Alfa írta:Babetta fúvóka jó a dellortoba ha jól tudom (erősítsetek meg :D), na abból vehetsz 10et és egy dörzsár készletet, majd az megoldja :mrgreen:
M6 a főfúvóka talán.. A babszit nem tudom mekkora.. dörzsár nincs,sem készlet..
Egyél,igyál,de ne alkoholt,és ne olyat amiben nincs kalória..
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Babetta fúvóka jó a dellortoba ha jól tudom (erősítsetek meg :D), na abból vehetsz 10et és egy dörzsár készletet, majd az megoldja :mrgreen:
Avatar
bencze.k
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.07.28. 19:19
MZ-d típusa: etz 125-160
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bencze.k »

Sziasztok,szép estét nektek.1 év után kész lett a motorom egy kis TZ-ben reinkarnálódott az amire vágytam.. Szóval.. 150cccm henger lett rárakva,a 125cccm hengerfejjel,egy Delorto phbh 26-os karburáror került rá.. az büntet engem nem is kicsit.. Nem tudok hova elvenni már több kaját,és még mindig sok neki.. 105-ös a főfúvóka... fekete a gyertyám,és tanácstalan vagyok.. illetve nem.. kellene kisebb fúvóka..és elérkeztünk a lényeghez.. mivel nem vagyok nagyon pénzes emberke.. így nem tehetem meg,hogy veszek 10db fúvókát,és azzal legózom.. kellene egy méret,ill egy sacc/kb méret amin elindulhatok.. valakinek van fent ilyen karbi esetleg?? Küldök pár képet kedvcsinálónak.. :-) Megtisztelő válaszotokat köszönöm szépen Szegedről.
Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bencze.k 2013.07.23. 20:51-kor.
Egyél,igyál,de ne alkoholt,és ne olyat amiben nincs kalória..
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

PGabor írta:Nem a duda mert az külön van és működik.Amúgy valami áram van benne.Ja a sarus vezetéket leszigeteltem nehogy valamihez hozzáérjen.Nem füstöl a motor csak hidegen nagyobb gáznál, ma pedig olyat csinált hogy balra kitettem az irányjelzőt és leállt a motor gyorsan közép állásra tettem visszaindult , jobbra van irányjelzöm de balra meg nincs már nincs hogy mi lett vele nem tudom.Ma megvolt a második sokk.Minden nap tanulni kell valamit.?Ja igen tárcsafékes de a kapcsolója hiányzik a féktartó menetes részéből, meg minek menne bele az első lámpába?
Az első lámpában vannak azok a csatlakozási pontok, amibe a féklámpa kapcsolója megy. Mutiméterrel mérj rá a két sarura: ha 12V körüli értéket mérsz rajtuk (persze gyújtást add rá előtte), akkor jó eséllyel a féklámpa vezetékeiről van szó. (Enyémen barna és fehér színű, bár ez nem sokat számít egy használt motornál.) Szóval ha összeérinted, világítania kell a féklámpának. Egy pillanatra érintsd csak össze! Elméletileg maximum a biztosítékot verheti el, ha mégsem az a vezeték, aminek gondoljuk. Szerintem megéri venni egy féklámpakapcsolót, párszáz forintos beruházás.

Ez a motor hidegen mindig is füstölni fog. Melegen viszont már csak minimális füstöt szabad hagynia maga után.

Az indexes témát nem tudom hova tenni, de úgy érzem, alaposan át kellene nézni a vezetékelést, illetve kontaktspray-vel befújni a kapcsolódási pontokat...semmiképpen sem normális, hogy az index használatára leáll a motor. :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Nem a duda mert az külön van és működik.Amúgy valami áram van benne.Ja a sarus vezetéket leszigeteltem nehogy valamihez hozzáérjen.Nem füstöl a motor csak hidegen nagyobb gáznál, ma pedig olyat csinált hogy balra kitettem az irányjelzőt és leállt a motor gyorsan közép állásra tettem visszaindult , jobbra van irányjelzöm de balra meg nincs már nincs hogy mi lett vele nem tudom.Ma megvolt a második sokk.Minden nap tanulni kell valamit.?Ja igen tárcsafékes de a kapcsolója hiányzik a féktartó menetes részéből, meg minek menne bele az első lámpába?
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

tiger1342 írta: Idős tulaj után az egyik első, amit megnéznék, az a kipufogó! :)
Az a 2 saruzott kábel nem a duda vezetéke?
Nézzétek el nekem, hogy az kimaradt a szórásból. A vezeték lehet esetleg féklámpakapcsoló is? A 125-ösök tárcsafékesek voltak már, nem?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

csabyka88 írta:
PGabor írta:Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.

Üdv:Gábor
Üdv!

Nekem ugyanez volt a problémám a 251-essel. Ha nem akar menni, és ráadásul az előző tulaj elhanyagolta, akkor valószínűleg belerohadt a benzin a karburátorba. Lentebb írtam, amiket én megcsináltam a motoron. Azokon menj végig. Ha nem javul, akkor lehet gyújtás, kopott motor...de ebben már én nem foglalok állást.

Tiszta légszűrő, tiszta karburátor, jó gyertya, jó benzin, és hajrá! :)
Idős tulaj után az egyik első, amit megnéznék, az a kipufogó! :)
Az a 2 saruzott kábel nem a duda vezetéke?
TS powa!
Kép
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Ajjaj, ha az alapjárat is elmászik, akkor lehet, hogy tömítetlen a motor, vagy falsot szív a szimeringnél, vagy csak szimplán kopott a motor. Kb minden lehet innentől. Nem húz fehéres füstöt?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Sziasztok
A gyertya jó,benzin jó, karbi légszűrő tiszta.A kipufogó még kérdéses, de nem csörög zörg a motor szerintem.Pöccre indul csak gyönge szegényke.Az alapjáratot néha elveszti vagy nagyon magas.Na ilyenek csinál még szegény nem tudja hogy már új szerető gazdája van aki gondját viseli.Nagyon köszönöm a tippeket amint időm engedi neki is állok mert szeretném saját kezűleg gyári állapotára hozni.Na lesz vele melóm de szép kis etz lesz belőle majd meglátjátok.

Üdv mindenkinek.
Széles utat gumifákat.
Gábor Dunakesziről
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="PGabor"]Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.....

Sziasztok a kipufogó dugulást nem írták még valahogy ki kell égetni, én 13 fogas első lánckereket vettem rá (a gyáritól egy foggal kisebbet) utána két személlyel se fújta vissza a szél ha nem csörög zörög a blokkja akkor nem szabad szétszedni, ezzel kezd az én 125-ös ETZ-ém 4 litert evett attól kevesebbet nem.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

PGabor írta:Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.

Üdv:Gábor
Először is gratulálok Gábor a motorodhoz...Az előttem szóló leírt majdnem mindent de én még bátorkodnám hozzá tenni a kipuffot,ha idősebb emberé volt akkor nagy valószínűséggel valami olcsó múltbeli megszokásból Arol 2T-vel használta(jó esetbe) és nem is sajnálta hisz sokan hisznek a dupla adag dupla védelem" elvben ami kicsit téves.
Ha pedig igy volt akkor tele van szegény dob rendesen olajjal koksszal...ezért is lehet gyenge 5 be és így szinte lehetetlen lesz beállítani a karbit is hozzá. Egy égetést megérdemelne vagy ha menthetetlen akár egy cserét is,(tudom nincs jó híre az után gyártottnak de még azzal is jobb mint egy eldugult szétégett gyárival).Nekem is utángyártott van és pár éve járok vele nem 100% os de megy vele.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

PGabor írta:Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.

Üdv:Gábor
Üdv!

Nekem ugyanez volt a problémám a 251-essel. Ha nem akar menni, és ráadásul az előző tulaj elhanyagolta, akkor valószínűleg belerohadt a benzin a karburátorba. Lentebb írtam, amiket én megcsináltam a motoron. Azokon menj végig. Ha nem javul, akkor lehet gyújtás, kopott motor...de ebben már én nem foglalok állást.

Tiszta légszűrő, tiszta karburátor, jó gyertya, jó benzin, és hajrá! :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.

Üdv:Gábor
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

hell írta:"3-4 rúgás mondható jónak" pfff az szép fel is gyujtanám a gépem ha ilyen lenne...
Dehát igaz mit beszélek én. Aki "motort" vett vagy vesz vagy nem tudni mert nem derült ki az megmondja a frankót...
Na de elég az OFF-ból... :twisted: :D
Mindenki azt gondol, amit akar. Elhangzott egy kérdés, leírtam a saját élményeimet, illetve azokat az infókat, amiket összeszedtem, és amik alapján én beállítottam.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

"3-4 rúgás mondható jónak" pfff az szép fel is gyujtanám a gépem ha ilyen lenne...
Dehát igaz mit beszélek én. Aki "motort" vett vagy vesz vagy nem tudni mert nem derült ki az megmondja a frankót...
Na de elég az OFF-ból... :twisted: :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

tiger1342 írta: Hát igen, az örök dilemma: megtalálni azt a configot, ahol még jól megy és már nem zabál. :)
Gyertyakép is becsapós tud lenni, mivel közel állandó fordulaton kellene nézni: keresel egy 10 km-es szakaszt, ahol végig tudsz menni gangolás nélkül, az se baj, ha végsbit tudsz próbálni. Elvileg a karburálást a főfuvi belövésével kell kezdeni: megnézni VÉGSEBESSÉGEN kipörög-e, majd gyújtás levesz, kigurul, kicsi hűlés: gyertyakép. Amikor már minden fasza, eléri a gyári végsebit, gyertyakép is szép barna, akkor a súbertűvel beállítod a részterhelést: látványos a különbség, érezni fogod, hogy kigyorsításkor, lassú kanyarodáskor kezesebben viselkedik a gép. Ha ez is megvan, akkor már csak alapjáratot kell rá varázsolni, illetve a hidegindítást kipróbálni, de ezek már csak kényelmi dolgok.
Kis trükk a fúvóka választáshoz: egyenletes tempónál 3/4-ed gázon ráhúzod a szivatót. Ha megindul -> nagyobb kell. Ugyanígy ha elzárod a csapot, és akkor lesz harapós, akkor viszont szegényítened kell -> kisebb fúvóka. (Ezeket a gyertyakép is alá kell, hogy támassza!)
Öreg MZ-s szakik szerint akkor van jól beállítva a motorod, ha melegen is kéri a szivatót. Menet közben szivatóra bele kell fulladnia a benyába, elzárt csapnál pedig elkezd rángatni, dadogni, kihagyni. Sok sikert!
Persze, ha nyélgázon húzod neki, akkor már csak a főfúvóka dolgozik, 3/4 gázon a részterhelés, alapjáraton meg az alapjárati rendszer.

Valóban, minden NDK-s 2T motor akkor jó, ha hidegen NEM indul pöccre. 3-4 rúgás mondható jónak. Ha egy rúgásra indul, akkor az nem azért van, mert olyan jó a motor, hanem valószínűleg sokat kap alapjáraton. Hogy melegen kell-e szívató...hát ezt nem hallottam még, de lehet benne igazság. Enyém olyan, hogy ha 1-2 percet áll, akkor még elindul szívató nélkül, de 10 perc állás után már kell neki egy kis szívató.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta: Oksa köszi! Mikor megláttam, hogy 130-as fúvóka van benne, tegnap kapásból tettem a másodikba, mert eddig a harmadikba volt.... :D Gondoltam, hogy nagyobb fúvóka ilyen állásba, nem biztos, hogy jót jelent! :D Aztán észre is vettem, hogy 4 ezer felett jobban pörög a gép... valószínű sokat kapott eddig...! Egyelőre gyertyaképet nem néztem, de akkor addig nem nyúlok hozzá, még azt meg nem nézem. Amúgy a motorra nincs panasz, bár eddig sokat evett, most remélem eleget fog csökkenni.....
Be tudja csapni az embert, ezért kell a gyertyaképet nézni. :)
Enyém nem ment 105-nél többet (251-es), füstölt, és kormos volt a gyertya. Szétszedtem a karbit, tele volt kosszal, és totál rosszul volt beállítva. Persze lehet, hogy anno ez volt a jó beállítás, csak ahogy kopik a motor (és változik a használat), már utána kell állítani.

Most elértem azt, hogy nem füstöl a motor, 105 helyett 120-at megy, és szép őzbarna a gyertya. Még mindig nem tökéletes a beállítás, de folyamatosan állítgatom.

Még valami! Mielőtt bármit csinálsz vele: tiszta legyen a légszűrő, márkás (és ne agyonhasznált) gyertya legyen a motorban, és ne valami pancsolt benzint tegyél bele. :) Adaléknak célszerű JASO FD-s minősítésűt venni. Nem az olcsóbbak közé tartozik, de legalább jó.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta:
Oksa köszi! Mikor megláttam, hogy 130-as fúvóka van benne, tegnap kapásból tettem a másodikba, mert eddig a harmadikba volt.... :D Gondoltam, hogy nagyobb fúvóka ilyen állásba, nem biztos, hogy jót jelent! :D Aztán észre is vettem, hogy 4 ezer felett jobban pörög a gép... valószínű sokat kapott eddig...! Egyelőre gyertyaképet nem néztem, de akkor addig nem nyúlok hozzá, még azt meg nem nézem. Amúgy a motorra nincs panasz, bár eddig sokat evett, most remélem eleget fog csökkenni.....
Hát igen, az örök dilemma: megtalálni azt a configot, ahol még jól megy és már nem zabál. :)
Gyertyakép is becsapós tud lenni, mivel közel állandó fordulaton kellene nézni: keresel egy 10 km-es szakaszt, ahol végig tudsz menni gangolás nélkül, az se baj, ha végsbit tudsz próbálni. Elvileg a karburálást a főfuvi belövésével kell kezdeni: megnézni VÉGSEBESSÉGEN kipörög-e, majd gyújtás levesz, kigurul, kicsi hűlés: gyertyakép. Amikor már minden fasza, eléri a gyári végsebit, gyertyakép is szép barna, akkor a súbertűvel beállítod a részterhelést: látványos a különbség, érezni fogod, hogy kigyorsításkor, lassú kanyarodáskor kezesebben viselkedik a gép. Ha ez is megvan, akkor már csak alapjáratot kell rá varázsolni, illetve a hidegindítást kipróbálni, de ezek már csak kényelmi dolgok.
Kis trükk a fúvóka választáshoz: egyenletes tempónál 3/4-ed gázon ráhúzod a szivatót. Ha megindul -> nagyobb kell. Ugyanígy ha elzárod a csapot, és akkor lesz harapós, akkor viszont szegényítened kell -> kisebb fúvóka. (Ezeket a gyertyakép is alá kell, hogy támassza!)
Öreg MZ-s szakik szerint akkor van jól beállítva a motorod, ha melegen is kéri a szivatót. Menet közben szivatóra bele kell fulladnia a benyába, elzárt csapnál pedig elkezd rángatni, dadogni, kihagyni. Sok sikert!
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csabyka88 írta:
Veszy2107 írta:Véleményetek szerint megéri 250-es ETZ-be 125-ös főfúvóka helyett 130-at tenni? Mennyit nő a teljesítménye és mennyit a fogyasztása? Megéri? Igazából az a gondom, hogy én 130-as főfúvókával vettem a mocit, és gondolkodok hogy belerakjam-e a gyári méretet.... Szerintetek? Mi a tapasztalatotok? Megéri 5el nagyobbat hagyni benne vagy inkább a gyári méretű? Ja és az indító fúvókám is jóval nagyobb, bár az a menetteljesítményt nem befolyásolja ha jól tudom, de lehet az is gyárira cserélem...


Kösz!!!
Üdv!

Fúvókánál, és egyáltalán a karbinál nem számít, mi a gyári érték. Az csak iránymutató, de valójában a motor állapota, és a használat módja dönti el, hogy milyen fúvóka kell bele. Pucold ki a karbit, menj vele így kb 50 kilómétert, és nézd meg a gyertyaképet: ha fehér, akkor keveset kap -> nagyobb fúvóka kell, viszont ha kormos, akkor sokat kap -> kisebb fúvóka kell. Persze a részterhelés is befolyásolja a dolgot, ezért a súber magasságával is kell majd játszani. Elég idegesítő móka, de egyszer jól beállítod, és mostanában nem kell hozzányúlni!

Egy biztos: addig kell állítgatni, amíg szép őzbarna nem lesz a gyertyakép.

Kezdésnek a súbert tedd felülről a második rovátkába, állíts egy stabil alapjáratot, és menj vele.

Én is leragadtam a gyári értékeknél, és képtelen voltam beállítani rendesen a karbit, ezért mondom, hogy az csak irányadó...
Oksa köszi! Mikor megláttam, hogy 130-as fúvóka van benne, tegnap kapásból tettem a másodikba, mert eddig a harmadikba volt.... :D Gondoltam, hogy nagyobb fúvóka ilyen állásba, nem biztos, hogy jót jelent! :D Aztán észre is vettem, hogy 4 ezer felett jobban pörög a gép... valószínű sokat kapott eddig...! Egyelőre gyertyaképet nem néztem, de akkor addig nem nyúlok hozzá, még azt meg nem nézem. Amúgy a motorra nincs panasz, bár eddig sokat evett, most remélem eleget fog csökkenni.....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Veszy2107 írta:Véleményetek szerint megéri 250-es ETZ-be 125-ös főfúvóka helyett 130-at tenni? Mennyit nő a teljesítménye és mennyit a fogyasztása? Megéri? Igazából az a gondom, hogy én 130-as főfúvókával vettem a mocit, és gondolkodok hogy belerakjam-e a gyári méretet.... Szerintetek? Mi a tapasztalatotok? Megéri 5el nagyobbat hagyni benne vagy inkább a gyári méretű? Ja és az indító fúvókám is jóval nagyobb, bár az a menetteljesítményt nem befolyásolja ha jól tudom, de lehet az is gyárira cserélem...


Kösz!!!
Üdv!

Fúvókánál, és egyáltalán a karbinál nem számít, mi a gyári érték. Az csak iránymutató, de valójában a motor állapota, és a használat módja dönti el, hogy milyen fúvóka kell bele. Pucold ki a karbit, menj vele így kb 50 kilómétert, és nézd meg a gyertyaképet: ha fehér, akkor keveset kap -> nagyobb fúvóka kell, viszont ha kormos, akkor sokat kap -> kisebb fúvóka kell. Persze a részterhelés is befolyásolja a dolgot, ezért a súber magasságával is kell majd játszani. Elég idegesítő móka, de egyszer jól beállítod, és mostanában nem kell hozzányúlni!

Egy biztos: addig kell állítgatni, amíg szép őzbarna nem lesz a gyertyakép.

Kezdésnek a súbert tedd felülről a második rovátkába, állíts egy stabil alapjáratot, és menj vele.

Én is leragadtam a gyári értékeknél, és képtelen voltam beállítani rendesen a karbit, ezért mondom, hogy az csak irányadó...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Véleményetek szerint megéri 250-es ETZ-be 125-ös főfúvóka helyett 130-at tenni? Mennyit nő a teljesítménye és mennyit a fogyasztása? Megéri? Igazából az a gondom, hogy én 130-as főfúvókával vettem a mocit, és gondolkodok hogy belerakjam-e a gyári méretet.... Szerintetek? Mi a tapasztalatotok? Megéri 5el nagyobbat hagyni benne vagy inkább a gyári méretű? Ja és az indító fúvókám is jóval nagyobb, bár az a menetteljesítményt nem befolyásolja ha jól tudom, de lehet az is gyárira cserélem...


Kösz!!!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Akkor az sem magyarázat, hogy más a henger. Sok mindennel próbálkoztam de továbbra sem jó tarakírozva jár.Én már nem tudok mit kitalálni ennyire már nem értek hozzá feladom marad egy régebbi porlasztó.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sajnos nem más az a henger(az enyém),ugyan az a két felömlős mind a régi ES-Ts párosé teljesen egyformák ez tuti mivel van vagy 10 hengerem különböző motorokról.Más baj lehet nálad lehet kalibrálás vagy valami ilyesmi,nekem sem a gyári levegő csavar beállítással megy (1-2 ford) hanem egy negyed meg egy picike.És ez így van már vagy 20éve a sokadik felújítás után is de jól megy és szép a gyertya is.
És az úszó szint a lelke neki 27mm és kész sehova máshova mert vagy fullad vagy besokall (egyébként van olyan MZ ami 25mm re volt állítva évekig és így is elment bár a tulaj panaszkodott az étvágyra és nem volt 100% os).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

kupi írta:
popitty írta:Ok. Csak próbálkoztam, hogy a Ts-hez jó e az ETZ karbi hogy új porlasztóm legyen és ne csörömpöljön de most már biztos, hogy nem jó hozzá. Sajna nem a gyujtás miatt puffog hanem üzemanyag mivel ennek a karbicseknek mások a járatai a jellemzői és nem látja el rendesen a hengert. Úgy hogy most kikukáztam egy régi Ts karbit aminek harangozik a suberje és feltettem. A végeredmény, lett egy kb félárom eladó ETZ karburátorom amit nem tudtam használni.

Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?
Nem értem nekem már gyárilag!ETZ karbis a TS125 ez komoly 1985 átmeneti széria ezért is csodálkozom miért nem jó neked a TS ETZ karbival,sőt már én is cseréltem más motorján TS karbit ETZ re igaz ezek mind gyári BVF karbik voltak a 125 re 22 a 150 re 14 kell.[/quote]

Nem tudom mi az oka, hogy nekem nem jó. Az én motorom 1983-as. Nem más a hengere a tiednek? Mert már arra gondoltunk azért nem jó a karbi mert az ETZ henger más és azon a beömlőnyilás helyzete. De most már a fene tudja vagy az se.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

popitty írta:Ok. Csak próbálkoztam, hogy a Ts-hez jó e az ETZ karbi hogy új porlasztóm legyen és ne csörömpöljön de most már biztos, hogy nem jó hozzá. Sajna nem a gyujtás miatt puffog hanem üzemanyag mivel ennek a karbicseknek mások a járatai a jellemzői és nem látja el rendesen a hengert. Úgy hogy most kikukáztam egy régi Ts karbit aminek harangozik a suberje és feltettem. A végeredmény, lett egy kb félárom eladó ETZ karburátorom amit nem tudtam használni.

Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?
[/quote]
Nem értem nekem már gyárilag!ETZ karbis a TS125 ez komoly 1985 átmeneti széria ezért is csodálkozom miért nem jó neked a TS ETZ karbival,sőt már én is cseréltem más motorján TS karbit ETZ re igaz ezek mind gyári BVF karbik voltak a 125 re 22 a 150 re 14 kell.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ok. Csak próbálkoztam, hogy a Ts-hez jó e az ETZ karbi hogy új porlasztóm legyen és ne csörömpöljön de most már biztos, hogy nem jó hozzá. Sajna nem a gyujtás miatt puffog hanem üzemanyag mivel ennek a karbicseknek mások a járatai a jellemzői és nem látja el rendesen a hengert. Úgy hogy most kikukáztam egy régi Ts karbit aminek harangozik a suberje és feltettem. A végeredmény, lett egy kb félárom eladó ETZ karburátorom amit nem tudtam használni.

Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?[/quote]
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gesszti írta: Nem nyomta be. Folyik is a benzin...
Jobban jársz ha az úszóházban lévő mennyiség alapján lövöd be a szintet, és nem miliméterezel. Az a biztos........ :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

MrDok írta:
gesszti írta:Benzinszint állításnál a tűszelepen levő rezgéscsillapító pöcköt be kell nyomni, amikor a 27-28 mm-t mérjük, vagy csak érinteni kell az úszóval?
Mivel fejre állított karbival méred, valószínű hogy benyomja az úszó súlya......
Nem nyomta be. Folyik is a benzin...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gesszti írta:Benzinszint állításnál a tűszelepen levő rezgéscsillapító pöcköt be kell nyomni, amikor a 27-28 mm-t mérjük, vagy csak érinteni kell az úszóval?
Mivel fejre állított karbival méred, valószínű hogy benyomja az úszó súlya......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Benzinszint állításnál a tűszelepen levő rezgéscsillapító pöcköt be kell nyomni, amikor a 27-28 mm-t mérjük, vagy csak érinteni kell az úszóval?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég