Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

popitty írta:Hali!
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
A torokátmérő és a főfúvóka más....
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Hali!
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Köszönöm a linket meg a segítséget "allllli",de lehet veszek egy új karbit mert ez kezdi megadni magát akármit is állítok neki.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Új karbicseket veszek a régiekből már elegem van. Csak ez így költségesebb de lehet, hogy eredményesebb.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Sziasztok!

Az ETZ 250-es motorra való BING 84 karburátor úszószint beállítását nem tudja valaki véletlenül? A gyári beállítások érdekelnének. Előre is köszönöm.

Üdv.: Miklós_88
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

popitty írta:Még utoljára mielőtt veszek egy ETZ karbit. Miskolc könyékén van - e valakinek Ts 150-es vagy 125-ös karbihoz való suberje amit megnézés után megbótolhatnánk. (50 - 60 km) körzet
Nekem van ts karbi, benne súberrel, de szét van kopva, mint a sz*r. Vegyél rá nyugodtan ETZ karbit, sokkal precízebb, lehet alapjáratot állítani stb.
Használtat vagy újat vennél?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Még utoljára mielőtt veszek egy ETZ karbit. Miskolc könyékén van - e valakinek Ts 150-es vagy 125-ös karbihoz való suberje amit megnézés után megbótolhatnánk. (50 - 60 km) körzet
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

telectronic írta: Nekem a B8HNS nagyon bejött a 250-esre.
B9-es NGK-t vettem most 250-es TS-be. Simán kiégeti barnára ezt is, pedig elvileg 280-as lenne a hőértéke.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan problémám lenne a etz 250-es motorommal,hogy nem jó a karburátorja,motor indításakor csak szívatóval indul be,és nem tartja az alapjáratot csak azzal,ha visszatolom a szívatót alap helyzetbe akkor fulladozik és nem pörög fel,úszó nem lyukas,nincsen előtömődve egyik fúvóka sem.Fúvókák eredetiek benne nem voltak még nagyon cserélve. Biztos a karbi rossz mert másik jól beállított karbival nincs gondja.
Mi lehet a problémája?

Ha ráadott szivatóval működik és nélküle nem, tehát ha adsz neki benzint megy, ha elveszed, akkor fullad=több benzin kell neki. Vagy a súbertűt (tehát magát a tűt) tedd feljebb egy-két rovátkával vagy alacsony az úszóházban a benzinszint. Ezt az úszó középső nyelvének hajlítgatásával tudod szabályozni, hogy hol zárjon a tűszelep. (eredeti beépítési helyzethez képest lentebb hajlítod a középső nyelvet)

Itt egy link a helyes beállításhoz: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Üdv!
Olyan problémám lenne a etz 250-es motorommal,hogy nem jó a karburátorja,motor indításakor csak szívatóval indul be,és nem tartja az alapjáratot csak azzal,ha visszatolom a szívatót alap helyzetbe akkor fulladozik és nem pörög fel,úszó nem lyukas,nincsen előtömődve egyik fúvóka sem.Fúvókák eredetiek benne nem voltak még nagyon cserélve. Biztos a karbi rossz mert másik jól beállított karbival nincs gondja.
Mi lehet a problémája?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

telectronic írta:
allllli írta:NGK-t (talán B8H vagy B7H)
Nekem a B8HNS nagyon bejött a 250-esre.
Briskbe az ...YC se rossz választás, ki kell próbálni aztán majd meglátod... én személy szerint előnyben részesítem az YC-t (előretolt pólusú)....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta:NGK-t (talán B8H vagy B7H)
Nekem a B8HNS nagyon bejött a 250-esre.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

takzol írta:Köszönöm a válaszokat.
Milyen gyertyát használjak, ami esetleg minőségben jobb?
Szia!
Én is ugyanebben a helyzetben voltam ősszel és télen egészen áprilisig és a műszaki vizsga előtt egy nappal lett jó.
Nekem se indult melegen egy gyertyával sem, már mindent megnéztem lecseréltem a szimeringeket, fúrattam a hengert, mindent tömítettem, karburátort vettem. Aztán a gyertyahézag 0,6mm-ről 0,4 mm-re állítása megoldotta a problémát. Később már ez sem volt elég neki, 0,3 mm-t igényelt. Ekkor jutottam arra a következtetésre (mások segítségével), hogy mindent kicseréltem, csak a trafót nem, hát abban lesz a hiba(nem melegedett túlzottan). Hengeren kívül melegen is volt szikra, de benne nyomás alatt, már nem volt elégséges. Vettem utángyári trafót, azóta 0,6 mm-es elektródatávolság és semmi baja. indul hidegen, félig melegen, forrón is...kopp..kopp.

Szóval állítsd a gyertyád hézagát 0,4 mm-re és ha ezután indul melegen is bármikor, akkor tuti h a trafó a bűnös és mielőbb cseréld le. (majd állítsd vissza a 0,6-os hézagot, mert nem lesz öntisztító.)

Gyertyát, meg ne Isolatort használj (kivéve, ha gyári DDR-es, de kétlem), hanem NGK-t (talán B8H vagy B7H) vagy Brisk-et (N14C vagy N15C, fontos, hogy ne YC legyen, hanem csak simán C).
Legalábbis nekem ezek váltak be, na meg a mostani BOSCH VW Iridium-os gyertya.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm a válaszokat.
Milyen gyertyát használjak, ami esetleg minőségben jobb?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol
Ha csak Isolator-t használsz, akkor sztem Isolator ki, megnéz, eldob, rendes gyertya be.....

Játszottam én is ezzel egy darabig, sőt most is van Isolator, de nem megbízható a minősége...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia takzol!
Én a szimering problémát csak azért kétlem mert akkor nem lenne jó az alapjáratod.
Nézd meg a trafót ha még eddig nem nézted meg,nem e melegszik nagyon, ha forró amikor megállsz akkor ott a gond.
Most hirtelen ez jutott eszembe,esetleg még más hőértékű gyertyával is érdemes megpróbálni.
De a szimeringet se zárd csak azért mert ezt írtam lehet,hogy rosszul gondolom.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol

Helló! Ha még bontatlan a blokk, akkor nem lehet, hogy melegben kitágult, ellágyult szimeringeken keresztül falsot szív? Talán lehet ez a hiba, de várd meg még a többiek véleményét is! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Fórumozók!
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

popitty írta:Akkor már csak az a kérdésem, hogy kell-e valamit átalakítani vagy megveszem a karbit és egy az egyben felteszem.
Fel kell rakni, beállítani és go!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Akkor már csak az a kérdésem, hogy kell-e valamit átalakítani vagy megveszem a karbit és egy az egyben felteszem.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

popitty írta:Sziasztok!
Ezen a hétvégén már aludni sem tudok a motoromtól. Ts 150-esem karbicsekében a súbert akarom kicserélni de amit szereztem az mint kiderült öntéshibás. Amiket használtakat láttam azok meg szinte ugyan annyira harangoznak. Mivel a Ts-hez nem kapni új karburátort azon filózom, hogy tennék rá ETZ-hez valót. Kérdés, van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy jó lesz-e vagy nem.
üdv.
Vehetsz rá nyugodtan. Az enyémen is etz karbi van és tökéletesen működik vele.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Ezen a hétvégén már aludni sem tudok a motoromtól. Ts 150-esem karbicsekében a súbert akarom kicserélni de amit szereztem az mint kiderült öntéshibás. Amiket használtakat láttam azok meg szinte ugyan annyira harangoznak. Mivel a Ts-hez nem kapni új karburátort azon filózom, hogy tennék rá ETZ-hez valót. Kérdés, van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy jó lesz-e vagy nem.
üdv.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Én tartok 1 közepes gázt és gyújtással első rugásra indul. Reggel is, délbe is, este is.:mrgreen:
Előgyújtás 2,5 mm, subertű a legfelső marásban, 22 n2-2 gyári méretű fúvókák. Stabil 1200 alapjárat lámpával, nélkül
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

gesszti írta:Az mitől van, hogy délután, mikor a munkahelyről akarnék hazaindulni, 5 percig kell rugdosni, hogy elinduljon? Vagy meg se pöffen, vagy kicsit prüttyen, és leáll. Ezt csak most csinálja ebben a 30 fok környéki melegben.

Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.

Most a nagy melegekben nekem se indul két szivatóval, gyújtás nélkül-rugás után, hanem csak 3. 4.-re. De betudom annak h nem szivatóval indítok és lóg a főtengelycsapágyam.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

gesszti írta:Az mitől van, hogy délután, mikor a munkahelyről akarnék hazaindulni, 5 percig kell rugdosni, hogy elinduljon? Vagy meg se pöffen, vagy kicsit prüttyen, és leáll. Ezt csak most csinálja ebben a 30 fok környéki melegben.

Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.
Nem szeret melegben dolgozni senki sem :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Az mitől van, hogy délután, mikor a munkahelyről akarnék hazaindulni, 5 percig kell rugdosni, hogy elinduljon? Vagy meg se pöffen, vagy kicsit prüttyen, és leáll. Ezt csak most csinálja ebben a 30 fok környéki melegben.

Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

kupi írta:...
Ui:Nekem is betegeskedik a melós" OFF(Babi) kilyukadt az úszója de már cseréltem kár a drága benzin minden cseppjéért.
PÜ-t mindjárt dobok.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

moyos írta:Sziasztok!
Átvittem ma az off néhány lemaradt cuccát horganyoztatni Százhalombattára. Mivel a 7esen Tárnoknál útzár volt a baleset miatt, egyből Ercsi felé vettem az irányt.
Ahogy innen kiértem, elkezdett kapkodni a motor. Nem dadogott, hanem olyan komótosan horkantott, mint amikor elveszik tőle a hajtóanyagot. :)
Szia barátom.
Néha van ilyen főleg a frissen összerakott gépekkel de majd kiforrja magát aztán mehetsz világgá vele.A lényeg megtaláltad és megoldottad a problémát, nem is csodálkozom igazi MZ-s vagy.
Ui:Nekem is betegeskedik a melós" OFF(Babi) kilyukadt az úszója de már cseréltem kár a drága benzin minden cseppjéért.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Átvittem ma az off néhány lemaradt cuccát horganyoztatni Százhalombattára. Mivel a 7esen Tárnoknál útzár volt a baleset miatt, egyből Ercsi felé vettem az irányt.
Ahogy innen kiértem, elkezdett kapkodni a motor. Nem dadogott, hanem olyan komótosan horkantott, mint amikor elveszik tőle a hajtóanyagot. Gondoltam a festéssel kapcsolatos a dolog... Levettem a tanksapit, és az igazság az, hogy alatta a benya felmarta a vadiúj fényezést. Itt káromkodtam egyet, körbevágtam a beöntőnyílásnál a megmart részt és lefejtettem. Megnéztem, a benzincsövön ment szépen a cucc, és ahogy oldaltámaszon volt a motor, a túlfolyón is engedte ki derekasan. Megnéztem a gyertyát - szürke. Cseréltem (Champion helyére NGK) Mentem az erőműi elágazásig, és a tünet ugyanaz. Megállás után egy rúgásra elindult, és laza 60as tempóval el tudtam vinni a dolgaimat. Leadtam, és indulás vissza.
Na ez már gázabb volt. Kilométerenként akadozott a menetel, végül már a kipuff is elkezdett durrogni. Nem volt mese, nem lehetett tovább menni. Imbuszfejű csavarral raktam össze a motorblokkot, és a gyújtásfedél is azzal van feltéve. 5-ös kulcsnyílás, nálam pedig 6-os kulcs. Nem volt kedvem aszfalton kulcsot reszelgetni, ezért addig erőszakoltam a kombináltfogóval a csavart, amíg meg bírtam indítani. Külön sikerélmény, hogy a gyújtásfedelet nem karistoltam össze.
Beállítottam a gyújtást a 6-os út padkáján elsuhanó kamionok árnyékában. Indítottam, felugrottam rá és go. Szűk kilométer után ismételten rángatás.
Ekkor ment a telefon asszonykámnak - mivel már elfordultam Érd felé, kértem, hogy jöjjön értem a (nem reklámozok) kúthoz. Lerakom a motort, mert úgy néz ki, h nem érek vele haza, melóba meg lassacskán már indulnom kellett.
Amíg várakoztam, az ugyancsak imbuszfejű csavarokat ismételten kombináltfogóval kijátszottam a dobozból, leszedtem a karbit és meglestem:
úszóházban kevéske zacc, azt kiöntöttem; ellenben az úszó nem mozgott semmit amikor a fúvókákat vettem ki pucolásra - rázkódás közben kitekerte magát a tűszelep, és ráült az úszó nyelvére. Visszaraktam a helyére, összeraktam. Mire a család megérkezett, már a kutastól kértem a kulcsot a WChez, hogy kezet tudjak mosni.
Annyi haszna volt, hogy eljött asszonykám autóval, hogy be lehetett mérni a kistrophy-t. Az órám szerinti 90 nála is 90. Az pedig GPS szerint 85. Odahúzva túlfordult a 100-on, ergo a járgányom még majd 40 évesen is tudja a gyári értéket sík úton :)
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!
Nem rég vettem egy etz 250-est,a problémám az hogy nem ment 90-nél többet,és ott rágatott is,meg fekete volt a gyertya egy 100km út után.
Gondoltam meg próbálkozom a karbi be állításával a súberttű felülről a harmadik rovátkában volt ez átraktam a másodikba,próba és bemelegítés gyanánt mentem vele agy kört, így
már 110 ig sikerült kihúzatni.
Mikor hazaértem meg próbáltam a melléklevegő csavart is állítani.
Először szépen reagált emelte a fordulatot alapjáratival csökkentettem.Az eredmény kb 1100-as alapjárat,de a melléklevegő csavar állítására azóta nem nagyon reagál ha teljesen betekerem akkor sem áll le.Ez mitől lehet?És ha alapjáratról nagy gázt adok akkor mintha kicsit késve reagálna.
A válaszokat előre is köszönöm.
Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gabor001 »

holiday írta:Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! (Mz ts 125 karbulátor beállítás.) A motorom kerek 4 litert fogyaszt lehetne ezt még lejebb tornázni? Hogy kell a karbit pontosan beállítani? Előre is köszönöm!
Szia, ajánlom neked ezt az oldalt:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132

Itt jól leírják mi a teendő, szerintem sokat fogyaszt. Nekem a 250-esem eszik 5 litykót. :)
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! (Mz ts 125 karbulátor beállítás.) A motorom kerek 4 litert fogyaszt lehetne ezt még lejebb tornázni? Hogy kell a karbit pontosan beállítani? Előre is köszönöm!
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Megírom majd a tapasztalatokat, de arra még várni kell úgy 3-400 kilométert.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Troster írta:Már megint a 251-et bántanátok, ejnye-bejnye... :D =D>
Ne beszélj ilyen csúnyán nem OFF -k!!! Még nem derült ki a történetből mivel van dolgunk. Lehet kamu az egész csak a segítőket szivatja! :twisted: :D
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Már megint a 251-et bántanátok, ejnye-bejnye... :D =D>
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:Akkor Én most nem OFFolom szét a topikot.
Meg én sem... :twisted: :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Akkor Én most nem OFFolom szét a topikot.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

persze ez tökéletes. próbáld ki, ha nem változik akkor auspuff csere. tudok adni kölcsön, hogy ki próbáld, csak sajnos messze vagy.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Scooter is jó, meg a sintetico is. Én utóbbit használom évek óta, semmi gond vele. :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

A kipuff mondjuk lehet, az is igaz! Kihajtom a tankból a mostani benzint, aztán akkor tankolok egy 10-est a Repsollal. Kiderül, változik-e valami.

Erről van szó? http://www.argep.hu/popup.asp?pid=19227 ... 001&foto=1
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Hallgass Killerre, és mindenki másra, ez egy bizonyos munkagépre lett kifejlesztve, igazából nem ez az olaj kell Neked. Vegyél mondjuk repsol scootert, castrol félszintit, vagy ha több pénzed van fullszintit, de még a mol sprint is megteszi, bár szerintem az kormol.
Lehet tele van a kipufogód, az előző tulaj ki tudja mivel járt, lehet nem árt egy kipufogó égetés. Attól még mehet jól egy motor, hogy tele van a kipufogó olajlucsokkal.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

KILL3R etz írta:Mondtuk milyen olajat keverj hozzá... ](*,)
Éspedig?

Simsont is ezzel hajtottam, nem volt rá panasz 10.000 kilométeren keresztül. Igaz, hogy jóval kisebb köbcenti, de nem füstölt úgy, mint a többieké, akik Arol-t lotyáltak bele.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mondtuk milyen olajat keverj hozzá... ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv mindenkinek!

A kérdésem elsőre kicsit ostobának tűnhet: mennyire füstölhet normális körülmények között egy ETZ? A szóban forgó motor egy 251-es példány.
Pöccre indul (1 rúgás gyújtás nélkül szívatóval, majd egy rúgás gyújtáson szívató nélkül). Hidegen - szerintem - jobban füstöl a kelleténél. Ha bemelegszik, némileg javul a helyzet, de még mindig nem a legjobb. Ha tartósan megyek vele 100 körül, akkor teljesen elhagyja a füstölést, de amint megállok (pl. piros lámpánál), akkor kb fél perc múlva ismét elég nagy füstfelhő lesz körülöttem. Hosszú tötyörgés után (pl városban araszolgatás), ha gyorsítok, elég "szép" kékséget hagyok magam mögött.
Tudom, hogy kétütemű motor, de akkor is kicsit erősnek tartok ennyi füstöt.

95-ös ólmozatlan benzint tankolok (MOL benzin), amit félszintetikus (ilyen: http://www.barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=164) adalékkal keverek 50-esre. A karbit nem vettem le, valószínűleg ezen a héten fog sor kerülni erre, mert lemosom a motort, és egyúttal kipucolom azt is. A gyergya új, kb 600 km-t futott NGK.

Szerintetek mitől lehet ekkora füstje?

Nincs panaszom a motorra, gyorsul is szépen, 4000 fölött még erőteljesebben húz, de ez a füstölés...mivel lehetne csökkenteni? Másik adalék, másik fúvóka...?!

Köszi a válaszokat előre is!

(Megkérném az illetékeseket, hogy aki csak a motorom létezéséről akar tájékozódni, ne offolja a topicot. Köszi!)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én holnap kezdek egy " szarból várat" állítást, karbitakarítást, részleges dugulásom van, és 100-nál megáll mint a hal szeme, azért ennél többet is tudott... lassan keresek én is vmi japán vagy olasz karbit, mert a 30 éves bvf-el az állítás egy szélmalomharc..
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Troster írta:nekem 34-es volt, az már sok volt neki.
Na, most értem haza egy kb 140 km-es karikáról. A karbi jól vizsgázott, marad a gépen. Apróságok még kellenek a tökéletes hosszú távú üzemhez (szívóoldal tömítéshez közdarab), de alapvetően kellemesen viselkedik a masina. A súbertű lemezét most leraktam a legalsó állásba (tű legfelül), meglehetősen világos volt a gyertyakép 25 km után, ha kicsit lehűl a motor, akkor megnézem most mit mutat. Kapott a gép egy kis terhelést, Dobogókő és az Esztergomi kilátó is megvolt ma, igazán jól esett már gurulni, kaptam egy újabb löketet a további bütyköléshez. :)
TS powa!
Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

nekem 34-es volt, az már sok volt neki.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Troster írta:
tiger1342 írta:Újabb Mözö-re került digó karbi:

KépKép
és a változás, reakció? ez hányas átmérőjű dellorto?
Szépen veszi a lapot, de a gázlendések még nem tökéletesek, amíg a szívóoldal nem tömített.
Holnapra többet tudok majd. Most azért hallani a szívás-zajt rendesen. :)
Ami furcsa rajta, hogy csak 60-as a szivató fúvóka, de így is szépen el lehet indítani.
Az átmérője természetesen 30-as. (PHBH30BS)
TS powa!
Kép
tanker1234
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tanker1234 »

Troster írta:
tanker1234 írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
a legtöbb ilyen, legalábbis én már két ilyennel találkoztam. Lényeg, hogy jól működik.
Rendben köszönöm a válaszod. :)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

tanker1234 írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
a legtöbb ilyen, legalábbis én már két ilyennel találkoztam. Lényeg, hogy jól működik.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég