A torokátmérő és a főfúvóka más....popitty írta:Hali!
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
Üzemanyagellátás
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a linket meg a segítséget "allllli",de lehet veszek egy új karbit mert ez kezdi megadni magát akármit is állítok neki.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Új karbicseket veszek a régiekből már elegem van. Csak ez így költségesebb de lehet, hogy eredményesebb.
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Az ETZ 250-es motorra való BING 84 karburátor úszószint beállítását nem tudja valaki véletlenül? A gyári beállítások érdekelnének. Előre is köszönöm.
Üdv.: Miklós_88
Az ETZ 250-es motorra való BING 84 karburátor úszószint beállítását nem tudja valaki véletlenül? A gyári beállítások érdekelnének. Előre is köszönöm.
Üdv.: Miklós_88
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nekem van ts karbi, benne súberrel, de szét van kopva, mint a sz*r. Vegyél rá nyugodtan ETZ karbit, sokkal precízebb, lehet alapjáratot állítani stb.popitty írta:Még utoljára mielőtt veszek egy ETZ karbit. Miskolc könyékén van - e valakinek Ts 150-es vagy 125-ös karbihoz való suberje amit megnézés után megbótolhatnánk. (50 - 60 km) körzet
Használtat vagy újat vennél?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Még utoljára mielőtt veszek egy ETZ karbit. Miskolc könyékén van - e valakinek Ts 150-es vagy 125-ös karbihoz való suberje amit megnézés után megbótolhatnánk. (50 - 60 km) körzet
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
B9-es NGK-t vettem most 250-es TS-be. Simán kiégeti barnára ezt is, pedig elvileg 280-as lenne a hőértéke.telectronic írta: Nekem a B8HNS nagyon bejött a 250-esre.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan problémám lenne a etz 250-es motorommal,hogy nem jó a karburátorja,motor indításakor csak szívatóval indul be,és nem tartja az alapjáratot csak azzal,ha visszatolom a szívatót alap helyzetbe akkor fulladozik és nem pörög fel,úszó nem lyukas,nincsen előtömődve egyik fúvóka sem.Fúvókák eredetiek benne nem voltak még nagyon cserélve. Biztos a karbi rossz mert másik jól beállított karbival nincs gondja.
Mi lehet a problémája?
Ha ráadott szivatóval működik és nélküle nem, tehát ha adsz neki benzint megy, ha elveszed, akkor fullad=több benzin kell neki. Vagy a súbertűt (tehát magát a tűt) tedd feljebb egy-két rovátkával vagy alacsony az úszóházban a benzinszint. Ezt az úszó középső nyelvének hajlítgatásával tudod szabályozni, hogy hol zárjon a tűszelep. (eredeti beépítési helyzethez képest lentebb hajlítod a középső nyelvet)
Itt egy link a helyes beállításhoz: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Olyan problémám lenne a etz 250-es motorommal,hogy nem jó a karburátorja,motor indításakor csak szívatóval indul be,és nem tartja az alapjáratot csak azzal,ha visszatolom a szívatót alap helyzetbe akkor fulladozik és nem pörög fel,úszó nem lyukas,nincsen előtömődve egyik fúvóka sem.Fúvókák eredetiek benne nem voltak még nagyon cserélve. Biztos a karbi rossz mert másik jól beállított karbival nincs gondja.
Mi lehet a problémája?
Olyan problémám lenne a etz 250-es motorommal,hogy nem jó a karburátorja,motor indításakor csak szívatóval indul be,és nem tartja az alapjáratot csak azzal,ha visszatolom a szívatót alap helyzetbe akkor fulladozik és nem pörög fel,úszó nem lyukas,nincsen előtömődve egyik fúvóka sem.Fúvókák eredetiek benne nem voltak még nagyon cserélve. Biztos a karbi rossz mert másik jól beállított karbival nincs gondja.
Mi lehet a problémája?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Briskbe az ...YC se rossz választás, ki kell próbálni aztán majd meglátod... én személy szerint előnyben részesítem az YC-t (előretolt pólusú)....telectronic írta:Nekem a B8HNS nagyon bejött a 250-esre.allllli írta:NGK-t (talán B8H vagy B7H)
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a B8HNS nagyon bejött a 250-esre.allllli írta:NGK-t (talán B8H vagy B7H)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia!takzol írta:Köszönöm a válaszokat.
Milyen gyertyát használjak, ami esetleg minőségben jobb?
Én is ugyanebben a helyzetben voltam ősszel és télen egészen áprilisig és a műszaki vizsga előtt egy nappal lett jó.
Nekem se indult melegen egy gyertyával sem, már mindent megnéztem lecseréltem a szimeringeket, fúrattam a hengert, mindent tömítettem, karburátort vettem. Aztán a gyertyahézag 0,6mm-ről 0,4 mm-re állítása megoldotta a problémát. Később már ez sem volt elég neki, 0,3 mm-t igényelt. Ekkor jutottam arra a következtetésre (mások segítségével), hogy mindent kicseréltem, csak a trafót nem, hát abban lesz a hiba(nem melegedett túlzottan). Hengeren kívül melegen is volt szikra, de benne nyomás alatt, már nem volt elégséges. Vettem utángyári trafót, azóta 0,6 mm-es elektródatávolság és semmi baja. indul hidegen, félig melegen, forrón is...kopp..kopp.
Szóval állítsd a gyertyád hézagát 0,4 mm-re és ha ezután indul melegen is bármikor, akkor tuti h a trafó a bűnös és mielőbb cseréld le. (majd állítsd vissza a 0,6-os hézagot, mert nem lesz öntisztító.)
Gyertyát, meg ne Isolatort használj (kivéve, ha gyári DDR-es, de kétlem), hanem NGK-t (talán B8H vagy B7H) vagy Brisk-et (N14C vagy N15C, fontos, hogy ne YC legyen, hanem csak simán C).
Legalábbis nekem ezek váltak be, na meg a mostani BOSCH VW Iridium-os gyertya.
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a válaszokat.
Milyen gyertyát használjak, ami esetleg minőségben jobb?
Milyen gyertyát használjak, ami esetleg minőségben jobb?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Ha csak Isolator-t használsz, akkor sztem Isolator ki, megnéz, eldob, rendes gyertya be.....takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol
Játszottam én is ezzel egy darabig, sőt most is van Isolator, de nem megbízható a minősége...
Re: Üzemanyagellátás
Szia takzol!
Én a szimering problémát csak azért kétlem mert akkor nem lenne jó az alapjáratod.
Nézd meg a trafót ha még eddig nem nézted meg,nem e melegszik nagyon, ha forró amikor megállsz akkor ott a gond.
Most hirtelen ez jutott eszembe,esetleg még más hőértékű gyertyával is érdemes megpróbálni.
De a szimeringet se zárd csak azért mert ezt írtam lehet,hogy rosszul gondolom.
Én a szimering problémát csak azért kétlem mert akkor nem lenne jó az alapjáratod.
Nézd meg a trafót ha még eddig nem nézted meg,nem e melegszik nagyon, ha forró amikor megállsz akkor ott a gond.
Most hirtelen ez jutott eszembe,esetleg még más hőértékű gyertyával is érdemes megpróbálni.
De a szimeringet se zárd csak azért mert ezt írtam lehet,hogy rosszul gondolom.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol
Helló! Ha még bontatlan a blokk, akkor nem lehet, hogy melegben kitágult, ellágyult szimeringeken keresztül falsot szív? Talán lehet ez a hiba, de várd meg még a többiek véleményét is!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
Tisztelt Fórumozók!
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol
Az a problémám, hogy nehezen indul mostanában a kis ETZ. Eddig ez ismeretlen volt számomra, bár a gyertyát gyakran cseréltem, mert Isolatort használok és sajnos rövid az életük .
Főleg meleg motornál vannak gondjaim. Az alapjárat jó, a motor kitűnően húz, de az újraindítás nem nagyon megy. Gyertya ki, megnézem, visszateszem és vagy igen, vagy nem. Benzint kap., szikra van de ennek ellenére még tolással is csak nehezen boldogulok. Tanácsolták, hogy meleg motornál is használjam a szívatót bátran. Tanácsot kérek, mert az utolsó túrán is kénytelen voltam a társaktól lemaradni szerelgetés, gyertyacsere, karbi-tisztítás miatt. A motor teljesen eredeti, bontatlan és 15000 kilométer van benne. A megszakítóhézagot mérem, az előgyújtást ellenőriztetem. Miért nem indul úgy, mint korábban? A túrákon a pihenők közben előre félek az indulástól, hogy gondjaim lesznek. Esetleg a gyújtásrendszert kellene elektronikusra cserélnem? A segítséget előre köszönöm.
Üdv.: takzol
Re: Üzemanyagellátás
Fel kell rakni, beállítani és go!popitty írta:Akkor már csak az a kérdésem, hogy kell-e valamit átalakítani vagy megveszem a karbit és egy az egyben felteszem.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Akkor már csak az a kérdésem, hogy kell-e valamit átalakítani vagy megveszem a karbit és egy az egyben felteszem.
Re: Üzemanyagellátás
Vehetsz rá nyugodtan. Az enyémen is etz karbi van és tökéletesen működik vele.popitty írta:Sziasztok!
Ezen a hétvégén már aludni sem tudok a motoromtól. Ts 150-esem karbicsekében a súbert akarom kicserélni de amit szereztem az mint kiderült öntéshibás. Amiket használtakat láttam azok meg szinte ugyan annyira harangoznak. Mivel a Ts-hez nem kapni új karburátort azon filózom, hogy tennék rá ETZ-hez valót. Kérdés, van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy jó lesz-e vagy nem.
üdv.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Ezen a hétvégén már aludni sem tudok a motoromtól. Ts 150-esem karbicsekében a súbert akarom kicserélni de amit szereztem az mint kiderült öntéshibás. Amiket használtakat láttam azok meg szinte ugyan annyira harangoznak. Mivel a Ts-hez nem kapni új karburátort azon filózom, hogy tennék rá ETZ-hez valót. Kérdés, van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy jó lesz-e vagy nem.
üdv.
Ezen a hétvégén már aludni sem tudok a motoromtól. Ts 150-esem karbicsekében a súbert akarom kicserélni de amit szereztem az mint kiderült öntéshibás. Amiket használtakat láttam azok meg szinte ugyan annyira harangoznak. Mivel a Ts-hez nem kapni új karburátort azon filózom, hogy tennék rá ETZ-hez valót. Kérdés, van-e valakinek ilyen tapasztalata, hogy jó lesz-e vagy nem.
üdv.
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Üzemanyagellátás
Én tartok 1 közepes gázt és gyújtással első rugásra indul. Reggel is, délbe is, este is.
Előgyújtás 2,5 mm, subertű a legfelső marásban, 22 n2-2 gyári méretű fúvókák. Stabil 1200 alapjárat lámpával, nélkül
Előgyújtás 2,5 mm, subertű a legfelső marásban, 22 n2-2 gyári méretű fúvókák. Stabil 1200 alapjárat lámpával, nélkül
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
gesszti írta:Az mitől van, hogy délután, mikor a munkahelyről akarnék hazaindulni, 5 percig kell rugdosni, hogy elinduljon? Vagy meg se pöffen, vagy kicsit prüttyen, és leáll. Ezt csak most csinálja ebben a 30 fok környéki melegben.
Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.
Most a nagy melegekben nekem se indul két szivatóval, gyújtás nélkül-rugás után, hanem csak 3. 4.-re. De betudom annak h nem szivatóval indítok és lóg a főtengelycsapágyam.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Nem szeret melegben dolgozni senki semgesszti írta:Az mitől van, hogy délután, mikor a munkahelyről akarnék hazaindulni, 5 percig kell rugdosni, hogy elinduljon? Vagy meg se pöffen, vagy kicsit prüttyen, és leáll. Ezt csak most csinálja ebben a 30 fok környéki melegben.
Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Az mitől van, hogy délután, mikor a munkahelyről akarnék hazaindulni, 5 percig kell rugdosni, hogy elinduljon? Vagy meg se pöffen, vagy kicsit prüttyen, és leáll. Ezt csak most csinálja ebben a 30 fok környéki melegben.
Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.
Ha reggel indítom, 2 rúgásra jár. Üzemmelegen szintén könnyen indul.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
PÜ-t mindjárt dobok.kupi írta:...
Ui:Nekem is betegeskedik a melós" OFF(Babi) kilyukadt az úszója de már cseréltem kár a drága benzin minden cseppjéért.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia barátom.moyos írta:Sziasztok!
Átvittem ma az off néhány lemaradt cuccát horganyoztatni Százhalombattára. Mivel a 7esen Tárnoknál útzár volt a baleset miatt, egyből Ercsi felé vettem az irányt.
Ahogy innen kiértem, elkezdett kapkodni a motor. Nem dadogott, hanem olyan komótosan horkantott, mint amikor elveszik tőle a hajtóanyagot.
Néha van ilyen főleg a frissen összerakott gépekkel de majd kiforrja magát aztán mehetsz világgá vele.A lényeg megtaláltad és megoldottad a problémát, nem is csodálkozom igazi MZ-s vagy.
Ui:Nekem is betegeskedik a melós" OFF(Babi) kilyukadt az úszója de már cseréltem kár a drága benzin minden cseppjéért.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Átvittem ma az off néhány lemaradt cuccát horganyoztatni Százhalombattára. Mivel a 7esen Tárnoknál útzár volt a baleset miatt, egyből Ercsi felé vettem az irányt.
Ahogy innen kiértem, elkezdett kapkodni a motor. Nem dadogott, hanem olyan komótosan horkantott, mint amikor elveszik tőle a hajtóanyagot. Gondoltam a festéssel kapcsolatos a dolog... Levettem a tanksapit, és az igazság az, hogy alatta a benya felmarta a vadiúj fényezést. Itt káromkodtam egyet, körbevágtam a beöntőnyílásnál a megmart részt és lefejtettem. Megnéztem, a benzincsövön ment szépen a cucc, és ahogy oldaltámaszon volt a motor, a túlfolyón is engedte ki derekasan. Megnéztem a gyertyát - szürke. Cseréltem (Champion helyére NGK) Mentem az erőműi elágazásig, és a tünet ugyanaz. Megállás után egy rúgásra elindult, és laza 60as tempóval el tudtam vinni a dolgaimat. Leadtam, és indulás vissza.
Na ez már gázabb volt. Kilométerenként akadozott a menetel, végül már a kipuff is elkezdett durrogni. Nem volt mese, nem lehetett tovább menni. Imbuszfejű csavarral raktam össze a motorblokkot, és a gyújtásfedél is azzal van feltéve. 5-ös kulcsnyílás, nálam pedig 6-os kulcs. Nem volt kedvem aszfalton kulcsot reszelgetni, ezért addig erőszakoltam a kombináltfogóval a csavart, amíg meg bírtam indítani. Külön sikerélmény, hogy a gyújtásfedelet nem karistoltam össze.
Beállítottam a gyújtást a 6-os út padkáján elsuhanó kamionok árnyékában. Indítottam, felugrottam rá és go. Szűk kilométer után ismételten rángatás.
Ekkor ment a telefon asszonykámnak - mivel már elfordultam Érd felé, kértem, hogy jöjjön értem a (nem reklámozok) kúthoz. Lerakom a motort, mert úgy néz ki, h nem érek vele haza, melóba meg lassacskán már indulnom kellett.
Amíg várakoztam, az ugyancsak imbuszfejű csavarokat ismételten kombináltfogóval kijátszottam a dobozból, leszedtem a karbit és meglestem:
úszóházban kevéske zacc, azt kiöntöttem; ellenben az úszó nem mozgott semmit amikor a fúvókákat vettem ki pucolásra - rázkódás közben kitekerte magát a tűszelep, és ráült az úszó nyelvére. Visszaraktam a helyére, összeraktam. Mire a család megérkezett, már a kutastól kértem a kulcsot a WChez, hogy kezet tudjak mosni.
Annyi haszna volt, hogy eljött asszonykám autóval, hogy be lehetett mérni a kistrophy-t. Az órám szerinti 90 nála is 90. Az pedig GPS szerint 85. Odahúzva túlfordult a 100-on, ergo a járgányom még majd 40 évesen is tudja a gyári értéket sík úton
Átvittem ma az off néhány lemaradt cuccát horganyoztatni Százhalombattára. Mivel a 7esen Tárnoknál útzár volt a baleset miatt, egyből Ercsi felé vettem az irányt.
Ahogy innen kiértem, elkezdett kapkodni a motor. Nem dadogott, hanem olyan komótosan horkantott, mint amikor elveszik tőle a hajtóanyagot. Gondoltam a festéssel kapcsolatos a dolog... Levettem a tanksapit, és az igazság az, hogy alatta a benya felmarta a vadiúj fényezést. Itt káromkodtam egyet, körbevágtam a beöntőnyílásnál a megmart részt és lefejtettem. Megnéztem, a benzincsövön ment szépen a cucc, és ahogy oldaltámaszon volt a motor, a túlfolyón is engedte ki derekasan. Megnéztem a gyertyát - szürke. Cseréltem (Champion helyére NGK) Mentem az erőműi elágazásig, és a tünet ugyanaz. Megállás után egy rúgásra elindult, és laza 60as tempóval el tudtam vinni a dolgaimat. Leadtam, és indulás vissza.
Na ez már gázabb volt. Kilométerenként akadozott a menetel, végül már a kipuff is elkezdett durrogni. Nem volt mese, nem lehetett tovább menni. Imbuszfejű csavarral raktam össze a motorblokkot, és a gyújtásfedél is azzal van feltéve. 5-ös kulcsnyílás, nálam pedig 6-os kulcs. Nem volt kedvem aszfalton kulcsot reszelgetni, ezért addig erőszakoltam a kombináltfogóval a csavart, amíg meg bírtam indítani. Külön sikerélmény, hogy a gyújtásfedelet nem karistoltam össze.
Beállítottam a gyújtást a 6-os út padkáján elsuhanó kamionok árnyékában. Indítottam, felugrottam rá és go. Szűk kilométer után ismételten rángatás.
Ekkor ment a telefon asszonykámnak - mivel már elfordultam Érd felé, kértem, hogy jöjjön értem a (nem reklámozok) kúthoz. Lerakom a motort, mert úgy néz ki, h nem érek vele haza, melóba meg lassacskán már indulnom kellett.
Amíg várakoztam, az ugyancsak imbuszfejű csavarokat ismételten kombináltfogóval kijátszottam a dobozból, leszedtem a karbit és meglestem:
úszóházban kevéske zacc, azt kiöntöttem; ellenben az úszó nem mozgott semmit amikor a fúvókákat vettem ki pucolásra - rázkódás közben kitekerte magát a tűszelep, és ráült az úszó nyelvére. Visszaraktam a helyére, összeraktam. Mire a család megérkezett, már a kutastól kértem a kulcsot a WChez, hogy kezet tudjak mosni.
Annyi haszna volt, hogy eljött asszonykám autóval, hogy be lehetett mérni a kistrophy-t. Az órám szerinti 90 nála is 90. Az pedig GPS szerint 85. Odahúzva túlfordult a 100-on, ergo a járgányom még majd 40 évesen is tudja a gyári értéket sík úton
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nem rég vettem egy etz 250-est,a problémám az hogy nem ment 90-nél többet,és ott rágatott is,meg fekete volt a gyertya egy 100km út után.
Gondoltam meg próbálkozom a karbi be állításával a súberttű felülről a harmadik rovátkában volt ez átraktam a másodikba,próba és bemelegítés gyanánt mentem vele agy kört, így
már 110 ig sikerült kihúzatni.
Mikor hazaértem meg próbáltam a melléklevegő csavart is állítani.
Először szépen reagált emelte a fordulatot alapjáratival csökkentettem.Az eredmény kb 1100-as alapjárat,de a melléklevegő csavar állítására azóta nem nagyon reagál ha teljesen betekerem akkor sem áll le.Ez mitől lehet?És ha alapjáratról nagy gázt adok akkor mintha kicsit késve reagálna.
A válaszokat előre is köszönöm.
Nem rég vettem egy etz 250-est,a problémám az hogy nem ment 90-nél többet,és ott rágatott is,meg fekete volt a gyertya egy 100km út után.
Gondoltam meg próbálkozom a karbi be állításával a súberttű felülről a harmadik rovátkában volt ez átraktam a másodikba,próba és bemelegítés gyanánt mentem vele agy kört, így
már 110 ig sikerült kihúzatni.
Mikor hazaértem meg próbáltam a melléklevegő csavart is állítani.
Először szépen reagált emelte a fordulatot alapjáratival csökkentettem.Az eredmény kb 1100-as alapjárat,de a melléklevegő csavar állítására azóta nem nagyon reagál ha teljesen betekerem akkor sem áll le.Ez mitől lehet?És ha alapjáratról nagy gázt adok akkor mintha kicsit késve reagálna.
A válaszokat előre is köszönöm.
- Gabor001
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Üzemanyagellátás
Szia, ajánlom neked ezt az oldalt:holiday írta:Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! (Mz ts 125 karbulátor beállítás.) A motorom kerek 4 litert fogyaszt lehetne ezt még lejebb tornázni? Hogy kell a karbit pontosan beállítani? Előre is köszönöm!
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Itt jól leírják mi a teendő, szerintem sokat fogyaszt. Nekem a 250-esem eszik 5 litykót.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni! (Mz ts 125 karbulátor beállítás.) A motorom kerek 4 litert fogyaszt lehetne ezt még lejebb tornázni? Hogy kell a karbit pontosan beállítani? Előre is köszönöm!
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Megírom majd a tapasztalatokat, de arra még várni kell úgy 3-400 kilométert.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ne beszélj ilyen csúnyán nem OFF -k!!! Még nem derült ki a történetből mivel van dolgunk. Lehet kamu az egész csak a segítőket szivatja!Troster írta:Már megint a 251-et bántanátok, ejnye-bejnye...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Már megint a 251-et bántanátok, ejnye-bejnye...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Meg én sem...MrDok írta:Akkor Én most nem OFFolom szét a topikot.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Akkor Én most nem OFFolom szét a topikot.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
persze ez tökéletes. próbáld ki, ha nem változik akkor auspuff csere. tudok adni kölcsön, hogy ki próbáld, csak sajnos messze vagy.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Scooter is jó, meg a sintetico is. Én utóbbit használom évek óta, semmi gond vele.
MZ ETZ 251e '89
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
A kipuff mondjuk lehet, az is igaz! Kihajtom a tankból a mostani benzint, aztán akkor tankolok egy 10-est a Repsollal. Kiderül, változik-e valami.
Erről van szó? http://www.argep.hu/popup.asp?pid=19227 ... 001&foto=1
Erről van szó? http://www.argep.hu/popup.asp?pid=19227 ... 001&foto=1
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Hallgass Killerre, és mindenki másra, ez egy bizonyos munkagépre lett kifejlesztve, igazából nem ez az olaj kell Neked. Vegyél mondjuk repsol scootert, castrol félszintit, vagy ha több pénzed van fullszintit, de még a mol sprint is megteszi, bár szerintem az kormol.
Lehet tele van a kipufogód, az előző tulaj ki tudja mivel járt, lehet nem árt egy kipufogó égetés. Attól még mehet jól egy motor, hogy tele van a kipufogó olajlucsokkal.
Lehet tele van a kipufogód, az előző tulaj ki tudja mivel járt, lehet nem árt egy kipufogó égetés. Attól még mehet jól egy motor, hogy tele van a kipufogó olajlucsokkal.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Éspedig?KILL3R etz írta:Mondtuk milyen olajat keverj hozzá...
Simsont is ezzel hajtottam, nem volt rá panasz 10.000 kilométeren keresztül. Igaz, hogy jóval kisebb köbcenti, de nem füstölt úgy, mint a többieké, akik Arol-t lotyáltak bele.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Mondtuk milyen olajat keverj hozzá...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek!
A kérdésem elsőre kicsit ostobának tűnhet: mennyire füstölhet normális körülmények között egy ETZ? A szóban forgó motor egy 251-es példány.
Pöccre indul (1 rúgás gyújtás nélkül szívatóval, majd egy rúgás gyújtáson szívató nélkül). Hidegen - szerintem - jobban füstöl a kelleténél. Ha bemelegszik, némileg javul a helyzet, de még mindig nem a legjobb. Ha tartósan megyek vele 100 körül, akkor teljesen elhagyja a füstölést, de amint megállok (pl. piros lámpánál), akkor kb fél perc múlva ismét elég nagy füstfelhő lesz körülöttem. Hosszú tötyörgés után (pl városban araszolgatás), ha gyorsítok, elég "szép" kékséget hagyok magam mögött.
Tudom, hogy kétütemű motor, de akkor is kicsit erősnek tartok ennyi füstöt.
95-ös ólmozatlan benzint tankolok (MOL benzin), amit félszintetikus (ilyen: http://www.barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=164) adalékkal keverek 50-esre. A karbit nem vettem le, valószínűleg ezen a héten fog sor kerülni erre, mert lemosom a motort, és egyúttal kipucolom azt is. A gyergya új, kb 600 km-t futott NGK.
Szerintetek mitől lehet ekkora füstje?
Nincs panaszom a motorra, gyorsul is szépen, 4000 fölött még erőteljesebben húz, de ez a füstölés...mivel lehetne csökkenteni? Másik adalék, másik fúvóka...?!
Köszi a válaszokat előre is!
(Megkérném az illetékeseket, hogy aki csak a motorom létezéséről akar tájékozódni, ne offolja a topicot. Köszi!)
A kérdésem elsőre kicsit ostobának tűnhet: mennyire füstölhet normális körülmények között egy ETZ? A szóban forgó motor egy 251-es példány.
Pöccre indul (1 rúgás gyújtás nélkül szívatóval, majd egy rúgás gyújtáson szívató nélkül). Hidegen - szerintem - jobban füstöl a kelleténél. Ha bemelegszik, némileg javul a helyzet, de még mindig nem a legjobb. Ha tartósan megyek vele 100 körül, akkor teljesen elhagyja a füstölést, de amint megállok (pl. piros lámpánál), akkor kb fél perc múlva ismét elég nagy füstfelhő lesz körülöttem. Hosszú tötyörgés után (pl városban araszolgatás), ha gyorsítok, elég "szép" kékséget hagyok magam mögött.
Tudom, hogy kétütemű motor, de akkor is kicsit erősnek tartok ennyi füstöt.
95-ös ólmozatlan benzint tankolok (MOL benzin), amit félszintetikus (ilyen: http://www.barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=164) adalékkal keverek 50-esre. A karbit nem vettem le, valószínűleg ezen a héten fog sor kerülni erre, mert lemosom a motort, és egyúttal kipucolom azt is. A gyergya új, kb 600 km-t futott NGK.
Szerintetek mitől lehet ekkora füstje?
Nincs panaszom a motorra, gyorsul is szépen, 4000 fölött még erőteljesebben húz, de ez a füstölés...mivel lehetne csökkenteni? Másik adalék, másik fúvóka...?!
Köszi a válaszokat előre is!
(Megkérném az illetékeseket, hogy aki csak a motorom létezéséről akar tájékozódni, ne offolja a topicot. Köszi!)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én holnap kezdek egy " szarból várat" állítást, karbitakarítást, részleges dugulásom van, és 100-nál megáll mint a hal szeme, azért ennél többet is tudott... lassan keresek én is vmi japán vagy olasz karbit, mert a 30 éves bvf-el az állítás egy szélmalomharc..
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na, most értem haza egy kb 140 km-es karikáról. A karbi jól vizsgázott, marad a gépen. Apróságok még kellenek a tökéletes hosszú távú üzemhez (szívóoldal tömítéshez közdarab), de alapvetően kellemesen viselkedik a masina. A súbertű lemezét most leraktam a legalsó állásba (tű legfelül), meglehetősen világos volt a gyertyakép 25 km után, ha kicsit lehűl a motor, akkor megnézem most mit mutat. Kapott a gép egy kis terhelést, Dobogókő és az Esztergomi kilátó is megvolt ma, igazán jól esett már gurulni, kaptam egy újabb löketet a további bütyköléshez.Troster írta:nekem 34-es volt, az már sok volt neki.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
nekem 34-es volt, az már sok volt neki.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szépen veszi a lapot, de a gázlendések még nem tökéletesek, amíg a szívóoldal nem tömített.
Holnapra többet tudok majd. Most azért hallani a szívás-zajt rendesen.
Ami furcsa rajta, hogy csak 60-as a szivató fúvóka, de így is szépen el lehet indítani.
Az átmérője természetesen 30-as. (PHBH30BS)
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
Rendben köszönöm a válaszod.Troster írta:a legtöbb ilyen, legalábbis én már két ilyennel találkoztam. Lényeg, hogy jól működik.tanker1234 írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
a legtöbb ilyen, legalábbis én már két ilyennel találkoztam. Lényeg, hogy jól működik.tanker1234 írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég