Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

mate31 írta:Sziasztok
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
Szia ha esetleg a velencei tó környékén élsz szívesen segítek megoldani a simson töltésed bekötését, csak simson szabályzóval szabad mert ez töltő tekercses és forgó mágneses ezért egészen más mind az MZ (az dinamós vagy generátoros) .De azzal is tökéletes lesz nekem elhiheted.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

mate31 írta:nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
[-X Sehova se kössed mert nem hozzá való, hiába szeretnéd.
mate31
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.06.13. 20:59
MZ-d típusa: simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mate31 »

Sziasztok
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Gyula-bá írta: Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen" :D de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.
:)
Ez jó! Én is tudok hasonlót: Az áram járta vezetőt úgy lehet megkülönböztetni a használaton kívülitől, hogy másabb a fogása.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

revell írta:Sziasztok,

Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát. :)
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?

üdv: revell
Az óra felső részét kibújtatod a gumiból, és kihúzod belőle, úgy, hogy alul tolod bele a vezetékeket és a spirált, hogy semmi ne jöjjön szét.
Piros MZ ETZ 250
UDX
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revell »

Sziasztok,

Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát. :)
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?

üdv: revell
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Gyula-bá írta:
zsakfos írta: ... Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet. .."
Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen" :D de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.

"Figyelmeztető jele lett volna elég, csak akkor még nem értettem a jelek olvasásához. Buta tapasztalat volt, ha visszatekintek rá.
Kicsiny, hat és fél lovas motoron utaztunk, a csomagunk több volt a kelleténél, az eszünk kevesebb. A motortól nem telt több negyvenöt mérföldnél óránként, és szélvédő nélkül a legenyhébb szembe szél is belekapott. Nem volt országjárásra való motor. Első este fölértünk egy nagy tóhoz az Északi-erdőben, és zivatarban sátoroztunk reggelig. Elfelejtettem árkot ásni a sátor köré, így aztán hajnali kettő tájt betört a víz, és átáztatta a hálózsákunkat. Csatakosan és leverten ébredtünk. Aludni sem aludtunk eleget, de úgy okoskodtam, ha továbbmegyünk, az eső majd elunja. Nem úgy lett. Délelőtt tízkor olyan sötét volt, hogy a kocsik mind bekapcsolták a fényszórójukat. S akkor jött a felhőszakadás.
A sátorlapokat viseltük köpenynek, s azok úgy szétterültek a szélben, akár a vitorla, így aztán nem haladhattunk gyorsabban harminc mérföldjénél. Bakarasznyira szántottunk az esővízben, villámok cikáztak körülöttünk. Emlékszem egy asszony képére, amint kibámult ránk egy kocsi ablakából előzés közben, hogy ugyan motor hátán-mit kereshetünk ilyen időben. Bizony azt magam sem tudtam.
A motor lassult, huszonötre, majd húszra, aztán elkezdett pöfögni, köhögni, kihagyni. Utoljára, mikor már nem ment öt-hat mérföldnél többel, megláttunk egy otthagyott régi benzinkutat valami irtás szélén, hát oda bekunkorodtunk.
Akár Johnt, engem sem érdekelt abban az időben a motor ápolása még. Emlékszem, fejemre borítottam a sátor lapot, hogy eső ne érje a tartályt, és ahogy a motort megbillegtettem, úgy hallottam, lötyög benne benzin. Megnéztem a gyertyákat, megvizsgáltam a tűszelepet, a porlasztót, aztán rugdaltam az indítókart, amíg bele nem fáradtam.
Végül bementünk a benzinkút sörözőjébe, és megettünk egy-egy leégett bélszínt. Mikor megvoltunk, mentem ki, és rugdaltam a motort tovább. Chris nem szállt le rólam a kérdéseivel, ami főként azért bosszantott, mert láttam, hogy nem érti, milyen elkeserítő a helyzet. Addig-addig, hogy bedobtam a törülközőt, s mikor a mérgem is elpárolgott, szép szóval tudattam vele, hogy utunknak lőttek. Ezt a vakációt nem töltjük motoron. Chris olyasmiket ajánlott, hogy nézzem meg, van-e benzinem, amit már megtettem, s hogy kerítsünk szerelőt, de hát azt itt az irtásban hiába kerestem volna.
Ott ültünk az út partján a fűben, és tehetetlenül meredtünk a harasztba. Türelmesen válaszolgattam Chris egyre ritkuló kérdéseire. Mikor végre megértette, hogy az útból nem lesz semmi, nekifogott sírni. Nyolcéves lehetett akkor.
Autóstoppal jutottunk haza, otthon béreltünk egy utánfutót, rákapcsoltuk a kocsinkra, felmentünk vele a motorért, hazavittük, majd a kocsin vágtunk neki az útnak. Csakhogy abban már nem volt mulatság.
Két héttel a vakáció után egyik este a munkából hazatérve leszereltem a porlasztót, hogy lássam, mi a motor baja, de semmit meg nem állapíthattam. A visszaszerelés előtt le akartam törölni a porlasztóról a zsírt, és megeresztettem a benzincsapot, de csepp nem jött belőle. Kifogyott a benzinem, ennyi történt. Nem akartam hinni a szememnek. Még ma sem értem, hogy ennyi eszem nem volt!
A hülyeségem azóta is eszembe jut, ha százszor nem, egyszer se, s azt hiszem, megemlegetem örök életemre. Nyilván a tartalék tartályban tapasztaltam én a lötyögést, de annak a csapjával nem is próbálkoztam, mert az eszemben az járt, hogy csakis a felhőszakadás okozhatott motorhibát. Akkor még nem tudtam, hogy ilyen légből kapott bajmegállapításokon elindulni nem lehet. Hanem most már huszonnyolc lovas motoron járjuk az országot, és igenis törődöm a motorápolással."


A körülmények néha csúnyán félrevezetik az embert a hibakeresésben, jártam már így én is. ;)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta: ... Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet. .."
Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen" :D de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

El baltáztam a h.sz.-t de nem tudom törölni. :oops:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.12. 16:45-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:
zsakfos írta:Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Pl. úgy, hogy beázott vagy/és száradáskor oxidálódott egyik-másik érintkezés.

Nem egészen igy értettem a feltett kérdésemet.
Arra gondoltam hogy olyan hibát hogy tud produkálni hogy az index átmegy helyzetjelzőbe?
Ha jól értem a te válaszodat,akkor olyat tud produkálni hogy egy érintkezés megszűnjön.Vagy a viz zárlatot okoz és emiatt elmegy a delej,ez is oké.Mondjuk emiatt elmegy az index.Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet.

Én erre gondoltam amikor feltettem a költői kérdést.

Egyszer a munkahelyemen a tűzoltó rendszerrel verettem a gépet és az akkor próbaként feltett gyári Etz elektronikus gyújtás fekete dobozát sem kiméltem.Beázott rendesen és nem volt szikra a gyertyánál.Na de nem kezdett el ez miatt mondjuk a duda szikrát hányni ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Pl. úgy, hogy beázott vagy/és száradáskor oxidálódott egyik-másik érintkezés.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Csak a pontositás végett ha jól értem,akkor a viharig minden jól működött,volt rendesen index és a vihar után meg már a helyzetjelzők villogtak.Eközben semmi szerelés nem volt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
flompi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.05.18. 13:01

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: flompi »

Köszönöm a válaszokat.
Az index relé utángyártott, a kapcsoló eredeti, a bekötést a hogyantovább-ban található rajz szerint végeztük el. Új kábelköteg van benne, új a festés is rajta. A vihar előttig tökéletesen működött. Még a testeléseket megnézem. Ezen kívül még a relé nincs ellenőrizve, mert végzi a dolgát, de egy kétkeréken guruló anomália vagyok így.
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older »

Köszönöm! :roll:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Older írta:Kedves Urak!

A segítségeteket szeretném kérni! Van egy gyári elektronikus gyújtásom, de hiányzik belőle a forgórész és a jeladó közötti távtartó! Ha esetleg valakinek van, és lenne oly kedves és készítene róla egy rajzot méretekkel megköszönném!
előre is köszönöm!
Széles utat.
Parancsolj

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Older
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
Tartózkodási hely: Kisapostag

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Older »

Kedves Urak!

A segítségeteket szeretném kérni! Van egy gyári elektronikus gyújtásom, de hiányzik belőle a forgórész és a jeladó közötti távtartó! Ha esetleg valakinek van, és lenne oly kedves és készítene róla egy rajzot méretekkel megköszönném!
előre is köszönöm!
Széles utat.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

flompi írta:Tisztelt fórumozók!
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Szerintem test hiba van ha nincs elkötve semmi és a vezetékek sincsenek kidörzsölődve (pl az ülés alatt vagy a sárvédőnél) akkor érdemes egy ideiglenes test kábellel végigpróbálni hátha az a baj.Ezek a gépek már jócskán elmúltak 20-30 évesek előfordulhat zavar az elektromos rendszerben és ez lehet test hiba is rozsda miatt,de a felújított motoroknál is lehet test hiba a festés is szigetel.A legjobb megoldás a teljes vezeték csere +testkábelekkel tudom nem olcsó de hosszútávon az a járható út.A lámpa test is beázhat ami zárlatot okoz vagy simán rozsdásodik de egyik se jó neki.
Sok türelem és megoldódik meglátod,próbáld valami szisztéma alapján keresni a hibát pl lekötöd a hátsó lámpát és akkor mi a helyzet...
De az elöttem szóló kollégának" is igaza lehet valami elkötés is lehet,át kell nézni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

flompi írta:Tisztelt fórumozók!
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Egyértelműen elkötés.
Tudom azt irod hogy a bekötés jó,de biztos hogy elkötés.
Ahhoz hogy segiteni lehessen,kellene még info.
Indexrelé gyári?
Indexkapcsoló gyári?
Az egész rendszer a gyári kapcsolási rajz szerint van,vagy esetleg van bármi változtatás rajt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
flompi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.05.18. 13:01

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: flompi »

Tisztelt fórumozók!
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Nincs töltésem,de a generátor tölt ez biztos. A feszültségszabályzó volt eddig az amire gondoltam és még mindig ezt tartom a legvalószínűbbnek,de hiába állítgatom sehogy nem jó alapjáraton nincs töltés menet közben 3000 fordulat körül alig valami, pislákol a töltésvisszajelző.Ha egy kicsit állítok rajta alapjáraton még mindig nincs,de 4000-5000 között meg már 17-19V-tal tölt.
Vettem egy elektronikus wartburg feszültségszabályzót (olyat amit itt ajánlottatok sajnos a közeli bontókban nem kaptam) boltban, azzal egyáltalán nem volt töltés visszacserélték,de azzal se volt töltés.(után gyártott lapos fekete)
Lehet,hogy más a baj? Az egyenirányító csinálhat ilyet?
A válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

allllli írta:
zolee33 írta:Kész!!!!!
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....


(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
Szia én is ugyanígy jártam, fúrattam, új dugó(magyar), gyűrű, régi csapszeg és tűgörgő => csörög a magasabb fordulatokon gázelvételnél és terheletlenül. Kicseréltem a csapszeget és tűgörgőt újakra, de így is csörög. Azt mondják a gyűrű is tud csörögni...

eddíg a csapágyak csörögtek,lógott a főtengely,dugo szép volt az maradt.
De ha lúd legyen kövér" akkor már kepott ujj gyűrűket,csapszeg tűgörgő.majd visszateszem a "régit".még az eredeti volt benne.
Most minden tartományban csörög,de a többi jó lett!+nem egy hátrány hogy végre van töltésem.alapjáraton 12.5,magasabb fordulaton 14.5-15,de akkor már eléggé pörgetem.
gyűrűket nemhiszem ,borzalmasan passzosak lettek.
igazábol nem baj,csak ha már ha új elvártam volna hogy pár napig csendes legyen
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zolee33 2013.06.11. 07:31-kor.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

zolee33 írta:Kész!!!!!
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....


(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
Szia én is ugyanígy jártam, fúrattam, új dugó(magyar), gyűrű, régi csapszeg és tűgörgő => csörög a magasabb fordulatokon gázelvételnél és terheletlenül. Kicseréltem a csapszeget és tűgörgőt újakra, de így is csörög. Azt mondják a gyűrű is tud csörögni...
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

Kész!!!!!
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....


(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Hejja_Petya írta:
kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak

Ez így nem pontos.

A négyütemű dolgozik minden második fordulaton, a kétütemű pedig minden fordulaton.

Ütemnek számít a dugattyú lefelé történő mozgása is.


Bocs, nem akarok okoskodni, de ez megmaradt bennem.



"Szív, sűrít, gyújt, kipufog" a'la Sub Bass Monster - négyütemű motorokra értve
OK teljesen igazad van fél álomba hülyeségeket írtam akkor,ég is a képem rendesen remélem azért a szakmunkás bizimet nem veszik vissza egyiket sem(erősen szerelő végzettségű vagyok így dupla az égés).
Sajnos mindenki hibázhat én sem vagyok kivétel bocsánat még egyszer.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak

Ez így nem pontos.

A négyütemű dolgozik minden második fordulaton, a kétütemű pedig minden fordulaton.

Ütemnek számít a dugattyú lefelé történő mozgása is.


Bocs, nem akarok okoskodni, de ez megmaradt bennem.



"Szív, sűrít, gyújt, kipufog" a'la Sub Bass Monster - négyütemű motorokra értve
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: V.David »

Köszi a tippet!

Raktam bele egy isolator 260-ast majd tesztelem. Remélem hogy csak a gyertya hőértéke volt a gond.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szia.
Lehet egyel magasabb hőértékűt beletenni, de nem biztos h az a baj. Lehet, amit beletettél, annak pl kisebb volt az elektródahézaga és amiatt indult el. Én is jártam így h azt hittem a gyertya volt a hibás, aztán kiderült h a gyújtótrafó a ludas. Általában a leállás, majd csak hűlés után indul megint, az ennek a jele.
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: V.David »

Üdv mindenkinek!
Nemrég vettem egy 250-es etz-t idáig mentem vele 500 km-et és gondoltam most "messzebb" megyek. Összesen 100km volt oda-vissza. Kb 50 km után elértem a célom, de akkor alacsony fordulaton leállt a motor. Utána elindult, kis idő után ment rendben. Később (40km) megint megállt de gyertya csere után ment gond nélkül. A kérdésem az lenne hogy nyáron milyen gyertya való bele? NGK B7HS volt benne (225-240). Gondolom alacsony volt a hőérték vagy lehet más probléma?
Köszönöm előre!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hű, hát én már kíváncsi voltam mi lesz ennek a vége. De megoldódott. :wink:

Egyébként ha belevauzhatok, akkor én egy kb 5-8W-os, kb 68 vagy 74 ohmos ellenállással helyettesíteném a töltésvisszajelző 2Wos izzót. 12,0V-os hálózati feszültséggel számolva.
Tehát a LED+előtét ellenállás párhuzamosan ezzel az ellenállással. Így lesz megfelelő gerjesztőáram is és műszerfal dizájn is! :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Na itt van a kutya elásva.
A letöltött adatlap szerint az a dióda, a HB5d-436HOR-C nem 30 mA hanem 20 mA terhelhetőségű
Most már értem, igazad van, elnéztem (elírtam?) a dióda típust. :oops: Létezik 30-as is, a számítást arra csináltam. Megkeresem a megfelelő típust és kijavítom az oldalamat. Kösz az észrevételt.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:

Amit írtam az oldalamon az valóban 430 ohm de az egy 30 mA-es diódára vonatkozik, ezt is írtam már.
Na itt van a kutya elásva.
A letöltött adatlap szerint az a dióda, a HB5d-436HOR-C nem 30 mA hanem 20 mA terhelhetőségű,már ha az IF 20mA a terhelhetőséget jelenti.
Ezt irom már mióta,hogy a te oldaladról vettem a vörös ledet példának és azt is irtam már hogy letöltöttem az adatlapot.Ha nem is értek a ledekhez,azért olvasni még tudok:D.Azon az adatlapon ez van a jobb felső sarokban: IF 20mA,ami gondolom az összes ott szereplő ledre érvényes.
Pont ez zavart meg,ezt is irtam már hogy én ezzel az értékkel számoltam mert ez van odairva a letöltött adatlapra.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Ha figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat,láthattad hogy példaként vettem a vörös ledet és azt is irtam hogy letöltöttem az adatlapját.
Tehát akkor most én pontositanék.
A kiválasztott led 20mA az adatlap szerint és 2,1 V.
Ehhez irtál 430 ohm ellenállást.
[-X Nem, a 430 Ohmot nem én írtam, olvass vissza, én 680 vagy 750-röl beszéltem a 20 mA-es példában. :evil: ( ...06.06. 06:40 hsz.)
Amit írtam az oldalamon az valóban 430 ohm de az egy 30 mA-es diódára vonatkozik, ezt is írtam már.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszönöm a válaszokat a feszültségszabályzós kérdésekre.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Párhuzamosan az izzóval lehet csak mint már írtam nem látom értelmét.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Könnyen meglehet, hogy a LED (csak a LED), párhuzamosan az izzóval pedig nincs értelme, problémát okoz, nem gerjed fel a generátor. Ez az egyetlen pont az ETZ műszerfalon ahol a LED-et nem javasolom.
Most akkor lehet párhuzamosan rákötni a sima izzóra led visszajelzőt vagy sem?
Nehezen hámozom ki a válaszodból.Olyan egybe irtad az egészet:)
Csak kizárólag a műszerfal látványa miatt szeretnék ledet,semmi más oka nincs.
Pont a gerjesztés miatt nem akarom megszüntetni a sima izzót,az megmaradna csak rákötnék egy ledet párhuzamosan.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Nem egészen így van. - Téged más is megzavart. :D
Az oldalamon javasolt LED-ek nem 20 hanem 30 mA áramig terhelhetők, a számítás ennek megfelelő.
A másik "apróság", hogy a LED-eken eső feszültség attól függ (első sorban), hogy milyen színű a LED (pl. a fehér több mint 3 V) , ezért van az, hogy a táblázatban a különböző színek mellett különböző előtét ellenállások vannak.
Lévén, hogy műszerfalról szól az oldal ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx) a táblázatban a szín, a névleges feszültség, az előtét ellenállás (kapható értékre kerekítve) a típus és a LOMEX (üzlet) kód van megadva, az egy LED-egy ellenállás párosítás esetére.
Nem zavart meg más.
Ha figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat,láthattad hogy példaként vettem a vörös ledet és azt is irtam hogy letöltöttem az adatlapját.
Tehát akkor most én pontositanék.
A kiválasztott led 20mA az adatlap szerint és 2,1 V.
Ehhez irtál 430 ohm ellenállást.
Szóval utánanéztem èn rendesen az adatlapon,pont ezért bizonytalanodtam el.
Ezekhez az értékekhez az 1 led esetében nem 430 ohm jön ki és most te mégis azt irod hogy 1 led 1 ellenállás párositás esetére van a számolás?

Na most akkor már végképp nem értem.
3 led esetén jön ki 15V feszültséggel és a led adatlapján található értékekkel számolva 435 ohm-ra.
Erre most meg irod hogy 1 leddel számoltál? #-o
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.06. 17:11-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem már ledes vagy fél éve. Semmi baja, pontosan ugyanúgy működik mint az izzó. Töltés pont ugyanannyi mint izzóval, pont ugyanakkora fordulattól.

Persze Bambi féle 2 sarus fesszabom van, de amúgy nincs sok változtatás.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Na akkor már tenném is fel a következő kérdést.
Ha a mostani töltésjelző izzómat meghagyva párhuzamosan rákötök egy ledet,az úgy mehet?Nem okoz problémát?
Könnyen meglehet, hogy a LED (csak a LED), párhuzamosan az izzóval pedig nincs értelme, problémát okoz, nem gerjed fel a generátor. Ez az egyetlen pont az ETZ műszerfalon ahol a LED-et nem javasolom.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:A te oldaladon levő számitásra már rájöttem végre. \:D/
3 leddel számolva jön ki a 430 ohm,a 15V,a 20mA és a 2,1V adatokkal. :D
Na engem ez zavart meg kicsit hogy miért annyi az annyi mert én 1 leddel gondolkodtam.
Végig kellett volna olvasnom rendesen a leirásod :oops:
Nem egészen így van. - Téged más is megzavart. :D
Az oldalamon javasolt LED-ek nem 20 hanem 30 mA áramig terhelhetők, a számítás ennek megfelelő.
A másik "apróság", hogy a LED-eken eső feszültség attól függ (első sorban), hogy milyen színű a LED (pl. a fehér több mint 3 V) , ezért van az, hogy a táblázatban a különböző színek mellett különböző előtét ellenállások vannak.
Lévén, hogy műszerfalról szól az oldal ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx) a táblázatban a szín, a névleges feszültség, az előtét ellenállás (kapható értékre kerekítve) a típus és a LOMEX (üzlet) kód van megadva, az egy LED-egy ellenállás párosítás esetére.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta: nem javitottál ki ezért helyesled a 12V-os értéket.
Az alap kérdésed a kiszámítás módja volt. Erre válaszoltam.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Marha jól jártál vele 1200-t. Nekem 3000 volt a 2 darab. Bár van egy vadi új is(utángyártott) az is 3000 volt. A lényeg amióta bent van teszi a dolgát gond nélkül. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Patrik írta:Sziasztok!
Elektronikus feszültségszabályzót szeretnék tenni az etz-m be.
Amit hozzá árulnak azt meg szabad venni? jól működnek? Ebből a magyar gyártmányra gondoltam mert több mint egy ezressel drágább mint a többi.(hátha jobb is).
Vagy esetleg 2T Wartburg fesszabra is gondoltam azok megbízhatóbbak,olcsóbbnak olcsóbb, majdnem a fele,de ez a típus vagy a minőség miatt van így?
Köszi a válaszokat előre is.
Nyugodt szivvel merem ajánlani ezt a fajta Wartburg fesszabot:
http://mlt.boltaneten.hu/kinalat/10_war ... yzo_gyari/

Bekötése egyszerű,jól működik,kis helyet foglal és nem utolsósorban bontóban 4-600 ft-ért belehet szerezni.
Amikor én bontóban voltam ilyenért,akkor egyből 2-öt vettem 1200 ft-ért hogy legyen egy tartalék is nálam.
Ez volt kb 2 éve,de a tartalék még mindig tartalék :D
Vagy még ajánlható szintén autó fesszab:Skodáé.
Olyat is használnak itt,pld Gabsic
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Nekem is Elektronikus fesszabályzó van a 150-es ETZ-ben (magyar).
Volna egy olyan kérdésem, hogy 125-ös TS-t be lehet indítani fesszabályzó nélkül?
Mechanikus van benne, de nem teljesen jó.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Elektronikus feszültségszabályzót szeretnék tenni az etz-m be.
Amit hozzá árulnak azt meg szabad venni? jól működnek? Ebből a magyar gyártmányra gondoltam mert több mint egy ezressel drágább mint a többi.(hátha jobb is).
Vagy esetleg 2T Wartburg fesszabra is gondoltam azok megbízhatóbbak,olcsóbbnak olcsóbb, majdnem a fele,de ez a típus vagy a minőség miatt van így?
Köszi a válaszokat előre is.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na akkor már tenném is fel a következő kérdést.
Ha a mostani töltésjelző izzómat meghagyva párhuzamosan rákötök egy ledet,az úgy mehet?Nem okoz problémát?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula bá!
Köszönöm a részletes választ.
Azért kérdezgettem az 1 ledre eső ellenállás kiszámitását,mert nem világitást szeretnék hanem visszajelzőt.
Szóval akkor ha jól értelmeztem a dolgokat:
-inkább számoljunk nagyobb feszültséggel,mint ami ténylegesen lehet,esetünkben inkább 15 V.mint a 14,4 V,így jobban kibirja a ledünk,cserébe elhanyagolhatóan kisebb lesz a fényereje.Ugyanez lesz a végeredmény ha kevesebb áramerősségre számoljuk ki.Ergo ha 14,4V-al és a led adatlapján megadott áramerősséggel kiszámoljuk az előtét ellenállást,inkább tegyünk be valamivel nagyobb ohm értékűt a ledünk biztonsága érdekében,vagy számoljunk nagyobb feszültséggel vagy kisebb áramerősséggel.Jól értelmezem?



A te oldaladon levő számitásra már rájöttem végre. \:D/
3 leddel számolva jön ki a 430 ohm,a 15V,a 20mA és a 2,1V adatokkal. :D
Na engem ez zavart meg kicsit hogy miért annyi az annyi mert én 1 leddel gondolkodtam.
Végig kellett volna olvasnom rendesen a leirásod :oops:

Köszönöm a segitséget,így már könnyebb lesz a dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:
...Te írtál 12V-ot. :oops:

Igazad van én irtam először,de mint látszott is a kérdéseimből tudatlanként próbáltam rájönni hogy mi is a kiindulási számitási alap.Gondoltam a 12V.Erre válaszoltál szintén 12V számitási példával.Jóhiszeműen jogosan gondolhattam hogy akkor te a 12V-ot tartod jó számitási alapnak.Miért nem javitottál ki ha te tudod a helyes értéket?Mivel feltételeztem rólad hogy te tudod a helyes választ,gondoltam mivel nem javitottál ki ezért helyesled a 12V-os értéket. Na ez is egy jó kis kacifántos irás részemről :D
Mindegy.A lényeg hogy én rosszul értelmeztem a válaszod.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.06. 14:09-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

Köszönöm a segítséget. Végül a Banner lett 6200ért, mert azt azonnal át tudtam venni, a többire várni kellett volna.
gesszti írta: Nincs jelentősége. Ezeket a 6 V-os akksikat gondozni kell. Rendszeres ellenőrzést igényelnek. Egyrészt az elektrolit szintet kell figyelni, másrészt a töltöttséget. Meghálálják a rendszeres törődést.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Most akkor 12 vagy 15 V a számitási alap?
Tulajdon képen egyik se hanem 14,4 V de lásd lent.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta:Na pont ezzel kavarjátok meg az egyszerű halandó embert mint amilyen én is vagyok. :D

Most akkor 12 vagy 15 V a számitási alap? :-k

Te 12 V-ot irsz,Gyula bá meg 15-öt.

Amúgy igen,ha 12V-ról számitunk,úgy már kijön a dolog,bár úgysem pontosan.
430 helyett 495 jön ki.

Akkor felteszem az egyszerű kérdésemet újra.


12V-s Mz motorkerékpár 1db led beépitése esetén a számításba mennyi rendszerfeszültséget vegyünk alapul?
12 vagy 14 vagy 15 V-ot?
...Te írtál 12V-ot. :oops:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég