Szia ha esetleg a velencei tó környékén élsz szívesen segítek megoldani a simson töltésed bekötését, csak simson szabályzóval szabad mert ez töltő tekercses és forgó mágneses ezért egészen más mind az MZ (az dinamós vagy generátoros) .De azzal is tökéletes lesz nekem elhiheted.mate31 írta:Sziasztok
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
Elektronika topik - a pokol kapuja
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
mate31 írta:nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?

Re: Elektronika
Sziasztok
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Gyula-bá írta: Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen"de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.

Ez jó! Én is tudok hasonlót: Az áram járta vezetőt úgy lehet megkülönböztetni a használaton kívülitől, hogy másabb a fogása.
Re: Elektronika
Az óra felső részét kibújtatod a gumiból, és kihúzod belőle, úgy, hogy alul tolod bele a vezetékeket és a spirált, hogy semmi ne jöjjön szét.revell írta:Sziasztok,
Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát.
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?
üdv: revell
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Sziasztok,
Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát.
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?
üdv: revell
Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát.

Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?
üdv: revell
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen"zsakfos írta: ... Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet. .."de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.
"Figyelmeztető jele lett volna elég, csak akkor még nem értettem a jelek olvasásához. Buta tapasztalat volt, ha visszatekintek rá.
Kicsiny, hat és fél lovas motoron utaztunk, a csomagunk több volt a kelleténél, az eszünk kevesebb. A motortól nem telt több negyvenöt mérföldnél óránként, és szélvédő nélkül a legenyhébb szembe szél is belekapott. Nem volt országjárásra való motor. Első este fölértünk egy nagy tóhoz az Északi-erdőben, és zivatarban sátoroztunk reggelig. Elfelejtettem árkot ásni a sátor köré, így aztán hajnali kettő tájt betört a víz, és átáztatta a hálózsákunkat. Csatakosan és leverten ébredtünk. Aludni sem aludtunk eleget, de úgy okoskodtam, ha továbbmegyünk, az eső majd elunja. Nem úgy lett. Délelőtt tízkor olyan sötét volt, hogy a kocsik mind bekapcsolták a fényszórójukat. S akkor jött a felhőszakadás.
A sátorlapokat viseltük köpenynek, s azok úgy szétterültek a szélben, akár a vitorla, így aztán nem haladhattunk gyorsabban harminc mérföldjénél. Bakarasznyira szántottunk az esővízben, villámok cikáztak körülöttünk. Emlékszem egy asszony képére, amint kibámult ránk egy kocsi ablakából előzés közben, hogy ugyan motor hátán-mit kereshetünk ilyen időben. Bizony azt magam sem tudtam.
A motor lassult, huszonötre, majd húszra, aztán elkezdett pöfögni, köhögni, kihagyni. Utoljára, mikor már nem ment öt-hat mérföldnél többel, megláttunk egy otthagyott régi benzinkutat valami irtás szélén, hát oda bekunkorodtunk.
Akár Johnt, engem sem érdekelt abban az időben a motor ápolása még. Emlékszem, fejemre borítottam a sátor lapot, hogy eső ne érje a tartályt, és ahogy a motort megbillegtettem, úgy hallottam, lötyög benne benzin. Megnéztem a gyertyákat, megvizsgáltam a tűszelepet, a porlasztót, aztán rugdaltam az indítókart, amíg bele nem fáradtam.
Végül bementünk a benzinkút sörözőjébe, és megettünk egy-egy leégett bélszínt. Mikor megvoltunk, mentem ki, és rugdaltam a motort tovább. Chris nem szállt le rólam a kérdéseivel, ami főként azért bosszantott, mert láttam, hogy nem érti, milyen elkeserítő a helyzet. Addig-addig, hogy bedobtam a törülközőt, s mikor a mérgem is elpárolgott, szép szóval tudattam vele, hogy utunknak lőttek. Ezt a vakációt nem töltjük motoron. Chris olyasmiket ajánlott, hogy nézzem meg, van-e benzinem, amit már megtettem, s hogy kerítsünk szerelőt, de hát azt itt az irtásban hiába kerestem volna.
Ott ültünk az út partján a fűben, és tehetetlenül meredtünk a harasztba. Türelmesen válaszolgattam Chris egyre ritkuló kérdéseire. Mikor végre megértette, hogy az útból nem lesz semmi, nekifogott sírni. Nyolcéves lehetett akkor.
Autóstoppal jutottunk haza, otthon béreltünk egy utánfutót, rákapcsoltuk a kocsinkra, felmentünk vele a motorért, hazavittük, majd a kocsin vágtunk neki az útnak. Csakhogy abban már nem volt mulatság.
Két héttel a vakáció után egyik este a munkából hazatérve leszereltem a porlasztót, hogy lássam, mi a motor baja, de semmit meg nem állapíthattam. A visszaszerelés előtt le akartam törölni a porlasztóról a zsírt, és megeresztettem a benzincsapot, de csepp nem jött belőle. Kifogyott a benzinem, ennyi történt. Nem akartam hinni a szememnek. Még ma sem értem, hogy ennyi eszem nem volt!
A hülyeségem azóta is eszembe jut, ha százszor nem, egyszer se, s azt hiszem, megemlegetem örök életemre. Nyilván a tartalék tartályban tapasztaltam én a lötyögést, de annak a csapjával nem is próbálkoztam, mert az eszemben az járt, hogy csakis a felhőszakadás okozhatott motorhibát. Akkor még nem tudtam, hogy ilyen légből kapott bajmegállapításokon elindulni nem lehet. Hanem most már huszonnyolc lovas motoron járjuk az országot, és igenis törődöm a motorápolással."
A körülmények néha csúnyán félrevezetik az embert a hibakeresésben, jártam már így én is.

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen"zsakfos írta: ... Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet. .."

Re: Elektronika
El baltáztam a h.sz.-t de nem tudom törölni. 

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.12. 16:45-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Pl. úgy, hogy beázott vagy/és száradáskor oxidálódott egyik-másik érintkezés.zsakfos írta:Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Nem egészen igy értettem a feltett kérdésemet.
Arra gondoltam hogy olyan hibát hogy tud produkálni hogy az index átmegy helyzetjelzőbe?
Ha jól értem a te válaszodat,akkor olyat tud produkálni hogy egy érintkezés megszűnjön.Vagy a viz zárlatot okoz és emiatt elmegy a delej,ez is oké.Mondjuk emiatt elmegy az index.Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet.
Én erre gondoltam amikor feltettem a költői kérdést.
Egyszer a munkahelyemen a tűzoltó rendszerrel verettem a gépet és az akkor próbaként feltett gyári Etz elektronikus gyújtás fekete dobozát sem kiméltem.Beázott rendesen és nem volt szikra a gyertyánál.Na de nem kezdett el ez miatt mondjuk a duda szikrát hányni
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Pl. úgy, hogy beázott vagy/és száradáskor oxidálódott egyik-másik érintkezés.zsakfos írta:Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Csak a pontositás végett ha jól értem,akkor a viharig minden jól működött,volt rendesen index és a vihar után meg már a helyzetjelzők villogtak.Eközben semmi szerelés nem volt?
Csak a pontositás végett ha jól értem,akkor a viharig minden jól működött,volt rendesen index és a vihar után meg már a helyzetjelzők villogtak.Eközben semmi szerelés nem volt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat.
Az index relé utángyártott, a kapcsoló eredeti, a bekötést a hogyantovább-ban található rajz szerint végeztük el. Új kábelköteg van benne, új a festés is rajta. A vihar előttig tökéletesen működött. Még a testeléseket megnézem. Ezen kívül még a relé nincs ellenőrizve, mert végzi a dolgát, de egy kétkeréken guruló anomália vagyok így.
Az index relé utángyártott, a kapcsoló eredeti, a bekötést a hogyantovább-ban található rajz szerint végeztük el. Új kábelköteg van benne, új a festés is rajta. A vihar előttig tökéletesen működött. Még a testeléseket megnézem. Ezen kívül még a relé nincs ellenőrizve, mert végzi a dolgát, de egy kétkeréken guruló anomália vagyok így.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
Köszönöm! 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
ParancsoljOlder írta:Kedves Urak!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy gyári elektronikus gyújtásom, de hiányzik belőle a forgórész és a jeladó közötti távtartó! Ha esetleg valakinek van, és lenne oly kedves és készítene róla egy rajzot méretekkel megköszönném!
előre is köszönöm!
Széles utat.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
Kedves Urak!
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy gyári elektronikus gyújtásom, de hiányzik belőle a forgórész és a jeladó közötti távtartó! Ha esetleg valakinek van, és lenne oly kedves és készítene róla egy rajzot méretekkel megköszönném!
előre is köszönöm!
Széles utat.
A segítségeteket szeretném kérni! Van egy gyári elektronikus gyújtásom, de hiányzik belőle a forgórész és a jeladó közötti távtartó! Ha esetleg valakinek van, és lenne oly kedves és készítene róla egy rajzot méretekkel megköszönném!
előre is köszönöm!
Széles utat.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szerintem test hiba van ha nincs elkötve semmi és a vezetékek sincsenek kidörzsölődve (pl az ülés alatt vagy a sárvédőnél) akkor érdemes egy ideiglenes test kábellel végigpróbálni hátha az a baj.Ezek a gépek már jócskán elmúltak 20-30 évesek előfordulhat zavar az elektromos rendszerben és ez lehet test hiba is rozsda miatt,de a felújított motoroknál is lehet test hiba a festés is szigetel.A legjobb megoldás a teljes vezeték csere +testkábelekkel tudom nem olcsó de hosszútávon az a járható út.A lámpa test is beázhat ami zárlatot okoz vagy simán rozsdásodik de egyik se jó neki.flompi írta:Tisztelt fórumozók!
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Sok türelem és megoldódik meglátod,próbáld valami szisztéma alapján keresni a hibát pl lekötöd a hátsó lámpát és akkor mi a helyzet...
De az elöttem szóló kollégának" is igaza lehet valami elkötés is lehet,át kell nézni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Egyértelműen elkötés.flompi írta:Tisztelt fórumozók!
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Tudom azt irod hogy a bekötés jó,de biztos hogy elkötés.
Ahhoz hogy segiteni lehessen,kellene még info.
Indexrelé gyári?
Indexkapcsoló gyári?
Az egész rendszer a gyári kapcsolási rajz szerint van,vagy esetleg van bármi változtatás rajt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Tisztelt fórumozók!
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Van egy felújított MZ TS250/1-em. Még bejáratós, és jönnek elő az apróbb hibák. Az ötleteteket szeretném kérni, mi lehet akkor a megoldás, ha az index relé rossz izzókat kapcsol, konkrátan az első hátsó helyzetjelzőket. Magát az indexlámpákat nem kapcsolja, de a kapcsolóval fel tudom kapcsolni. Elkezdtem kizárni a hibalehetőségeket: a bekötést ellenőriztem az jó, saruk nincsennek lecsúszva, másik gyújtáskapcsolót is próbáltam, kicseréltem a kapcsolót is és akkor is ugyan ez a hiba merült fel. A probléma azóta merült fel, mióta elkapta egy nagy vihar a motort. Válaszotokat előre is köszönöm.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nincs töltésem,de a generátor tölt ez biztos. A feszültségszabályzó volt eddig az amire gondoltam és még mindig ezt tartom a legvalószínűbbnek,de hiába állítgatom sehogy nem jó alapjáraton nincs töltés menet közben 3000 fordulat körül alig valami, pislákol a töltésvisszajelző.Ha egy kicsit állítok rajta alapjáraton még mindig nincs,de 4000-5000 között meg már 17-19V-tal tölt.
Vettem egy elektronikus wartburg feszültségszabályzót (olyat amit itt ajánlottatok sajnos a közeli bontókban nem kaptam) boltban, azzal egyáltalán nem volt töltés visszacserélték,de azzal se volt töltés.(után gyártott lapos fekete)
Lehet,hogy más a baj? Az egyenirányító csinálhat ilyet?
A válaszokat előre is köszönöm!
Nincs töltésem,de a generátor tölt ez biztos. A feszültségszabályzó volt eddig az amire gondoltam és még mindig ezt tartom a legvalószínűbbnek,de hiába állítgatom sehogy nem jó alapjáraton nincs töltés menet közben 3000 fordulat körül alig valami, pislákol a töltésvisszajelző.Ha egy kicsit állítok rajta alapjáraton még mindig nincs,de 4000-5000 között meg már 17-19V-tal tölt.
Vettem egy elektronikus wartburg feszültségszabályzót (olyat amit itt ajánlottatok sajnos a közeli bontókban nem kaptam) boltban, azzal egyáltalán nem volt töltés visszacserélték,de azzal se volt töltés.(után gyártott lapos fekete)
Lehet,hogy más a baj? Az egyenirányító csinálhat ilyet?
A válaszokat előre is köszönöm!
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
allllli írta:Szia én is ugyanígy jártam, fúrattam, új dugó(magyar), gyűrű, régi csapszeg és tűgörgő => csörög a magasabb fordulatokon gázelvételnél és terheletlenül. Kicseréltem a csapszeget és tűgörgőt újakra, de így is csörög. Azt mondják a gyűrű is tud csörögni...zolee33 írta:Kész!!!!!
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....
(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
eddíg a csapágyak csörögtek,lógott a főtengely,dugo szép volt az maradt.
De ha lúd legyen kövér" akkor már kepott ujj gyűrűket,csapszeg tűgörgő.majd visszateszem a "régit".még az eredeti volt benne.
Most minden tartományban csörög,de a többi jó lett!+nem egy hátrány hogy végre van töltésem.alapjáraton 12.5,magasabb fordulaton 14.5-15,de akkor már eléggé pörgetem.
gyűrűket nemhiszem ,borzalmasan passzosak lettek.
igazábol nem baj,csak ha már ha új elvártam volna hogy pár napig csendes legyen
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zolee33 2013.06.11. 07:31-kor.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Szia én is ugyanígy jártam, fúrattam, új dugó(magyar), gyűrű, régi csapszeg és tűgörgő => csörög a magasabb fordulatokon gázelvételnél és terheletlenül. Kicseréltem a csapszeget és tűgörgőt újakra, de így is csörög. Azt mondják a gyűrű is tud csörögni...zolee33 írta:Kész!!!!!
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....
(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
Kész!!!!!
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....
(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
Faxa lett a töltés.
fesszabályozó hibátlan volt,generátor is jó.
Vettem műszert,és az egyenirányító volt rossz.....
(viszont most raktam össze,és a felújitásért cserébe kaptam igazi csörgést!pffff.szerintem megy vissza a régi tűgörgő+csapszeg.)
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
OK teljesen igazad van fél álomba hülyeségeket írtam akkor,ég is a képem rendesen remélem azért a szakmunkás bizimet nem veszik vissza egyiket sem(erősen szerelő végzettségű vagyok így dupla az égés).Hejja_Petya írta:kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Ez így nem pontos.
A négyütemű dolgozik minden második fordulaton, a kétütemű pedig minden fordulaton.
Ütemnek számít a dugattyú lefelé történő mozgása is.
Bocs, nem akarok okoskodni, de ez megmaradt bennem.
"Szív, sűrít, gyújt, kipufog" a'la Sub Bass Monster - négyütemű motorokra értve
Sajnos mindenki hibázhat én sem vagyok kivétel bocsánat még egyszer.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
kupi írta:A kétütemű mind tudjuk minden második fordulaton dolgozok ég a négy meg minden negyedikbe csak
Ez így nem pontos.
A négyütemű dolgozik minden második fordulaton, a kétütemű pedig minden fordulaton.
Ütemnek számít a dugattyú lefelé történő mozgása is.
Bocs, nem akarok okoskodni, de ez megmaradt bennem.
"Szív, sűrít, gyújt, kipufog" a'la Sub Bass Monster - négyütemű motorokra értve
- V.David
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Mezőhegyes
Re: Elektronika
Köszi a tippet!
Raktam bele egy isolator 260-ast majd tesztelem. Remélem hogy csak a gyertya hőértéke volt a gond.
Raktam bele egy isolator 260-ast majd tesztelem. Remélem hogy csak a gyertya hőértéke volt a gond.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Szia.
Lehet egyel magasabb hőértékűt beletenni, de nem biztos h az a baj. Lehet, amit beletettél, annak pl kisebb volt az elektródahézaga és amiatt indult el. Én is jártam így h azt hittem a gyertya volt a hibás, aztán kiderült h a gyújtótrafó a ludas. Általában a leállás, majd csak hűlés után indul megint, az ennek a jele.
Lehet egyel magasabb hőértékűt beletenni, de nem biztos h az a baj. Lehet, amit beletettél, annak pl kisebb volt az elektródahézaga és amiatt indult el. Én is jártam így h azt hittem a gyertya volt a hibás, aztán kiderült h a gyújtótrafó a ludas. Általában a leállás, majd csak hűlés után indul megint, az ennek a jele.
- V.David
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Mezőhegyes
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek!
Nemrég vettem egy 250-es etz-t idáig mentem vele 500 km-et és gondoltam most "messzebb" megyek. Összesen 100km volt oda-vissza. Kb 50 km után elértem a célom, de akkor alacsony fordulaton leállt a motor. Utána elindult, kis idő után ment rendben. Később (40km) megint megállt de gyertya csere után ment gond nélkül. A kérdésem az lenne hogy nyáron milyen gyertya való bele? NGK B7HS volt benne (225-240). Gondolom alacsony volt a hőérték vagy lehet más probléma?
Köszönöm előre!
Nemrég vettem egy 250-es etz-t idáig mentem vele 500 km-et és gondoltam most "messzebb" megyek. Összesen 100km volt oda-vissza. Kb 50 km után elértem a célom, de akkor alacsony fordulaton leállt a motor. Utána elindult, kis idő után ment rendben. Később (40km) megint megállt de gyertya csere után ment gond nélkül. A kérdésem az lenne hogy nyáron milyen gyertya való bele? NGK B7HS volt benne (225-240). Gondolom alacsony volt a hőérték vagy lehet más probléma?
Köszönöm előre!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Hű, hát én már kíváncsi voltam mi lesz ennek a vége. De megoldódott.
Egyébként ha belevauzhatok, akkor én egy kb 5-8W-os, kb 68 vagy 74 ohmos ellenállással helyettesíteném a töltésvisszajelző 2Wos izzót. 12,0V-os hálózati feszültséggel számolva.
Tehát a LED+előtét ellenállás párhuzamosan ezzel az ellenállással. Így lesz megfelelő gerjesztőáram is és műszerfal dizájn is!

Egyébként ha belevauzhatok, akkor én egy kb 5-8W-os, kb 68 vagy 74 ohmos ellenállással helyettesíteném a töltésvisszajelző 2Wos izzót. 12,0V-os hálózati feszültséggel számolva.
Tehát a LED+előtét ellenállás párhuzamosan ezzel az ellenállással. Így lesz megfelelő gerjesztőáram is és műszerfal dizájn is!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Most már értem, igazad van, elnéztem (elírtam?) a dióda típust.zsakfos írta:Na itt van a kutya elásva.
A letöltött adatlap szerint az a dióda, a HB5d-436HOR-C nem 30 mA hanem 20 mA terhelhetőségű

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na itt van a kutya elásva.Gyula-bá írta:
Amit írtam az oldalamon az valóban 430 ohm de az egy 30 mA-es diódára vonatkozik, ezt is írtam már.
A letöltött adatlap szerint az a dióda, a HB5d-436HOR-C nem 30 mA hanem 20 mA terhelhetőségű,már ha az IF 20mA a terhelhetőséget jelenti.
Ezt irom már mióta,hogy a te oldaladról vettem a vörös ledet példának és azt is irtam már hogy letöltöttem az adatlapot.Ha nem is értek a ledekhez,azért olvasni még tudok:D.Azon az adatlapon ez van a jobb felső sarokban: IF 20mA,ami gondolom az összes ott szereplő ledre érvényes.
Pont ez zavart meg,ezt is irtam már hogy én ezzel az értékkel számoltam mert ez van odairva a letöltött adatlapra.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
zsakfos írta:Ha figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat,láthattad hogy példaként vettem a vörös ledet és azt is irtam hogy letöltöttem az adatlapját.
Tehát akkor most én pontositanék.
A kiválasztott led 20mA az adatlap szerint és 2,1 V.
Ehhez irtál 430 ohm ellenállást.


Amit írtam az oldalamon az valóban 430 ohm de az egy 30 mA-es diódára vonatkozik, ezt is írtam már.
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat a feszültségszabályzós kérdésekre.
Re: Elektronika
Párhuzamosan az izzóval lehet csak mint már írtam nem látom értelmét.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Most akkor lehet párhuzamosan rákötni a sima izzóra led visszajelzőt vagy sem?Gyula-bá írta: Könnyen meglehet, hogy a LED (csak a LED), párhuzamosan az izzóval pedig nincs értelme, problémát okoz, nem gerjed fel a generátor. Ez az egyetlen pont az ETZ műszerfalon ahol a LED-et nem javasolom.
Nehezen hámozom ki a válaszodból.Olyan egybe irtad az egészet:)
Csak kizárólag a műszerfal látványa miatt szeretnék ledet,semmi más oka nincs.
Pont a gerjesztés miatt nem akarom megszüntetni a sima izzót,az megmaradna csak rákötnék egy ledet párhuzamosan.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem zavart meg más.Gyula-bá írta: Nem egészen így van. - Téged más is megzavart.![]()
Az oldalamon javasolt LED-ek nem 20 hanem 30 mA áramig terhelhetők, a számítás ennek megfelelő.
A másik "apróság", hogy a LED-eken eső feszültség attól függ (első sorban), hogy milyen színű a LED (pl. a fehér több mint 3 V) , ezért van az, hogy a táblázatban a különböző színek mellett különböző előtét ellenállások vannak.
Lévén, hogy műszerfalról szól az oldal ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx) a táblázatban a szín, a névleges feszültség, az előtét ellenállás (kapható értékre kerekítve) a típus és a LOMEX (üzlet) kód van megadva, az egy LED-egy ellenállás párosítás esetére.
Ha figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat,láthattad hogy példaként vettem a vörös ledet és azt is irtam hogy letöltöttem az adatlapját.
Tehát akkor most én pontositanék.
A kiválasztott led 20mA az adatlap szerint és 2,1 V.
Ehhez irtál 430 ohm ellenállást.
Szóval utánanéztem èn rendesen az adatlapon,pont ezért bizonytalanodtam el.
Ezekhez az értékekhez az 1 led esetében nem 430 ohm jön ki és most te mégis azt irod hogy 1 led 1 ellenállás párositás esetére van a számolás?
Na most akkor már végképp nem értem.
3 led esetén jön ki 15V feszültséggel és a led adatlapján található értékekkel számolva 435 ohm-ra.
Erre most meg irod hogy 1 leddel számoltál?

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.06. 17:11-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem már ledes vagy fél éve. Semmi baja, pontosan ugyanúgy működik mint az izzó. Töltés pont ugyanannyi mint izzóval, pont ugyanakkora fordulattól.
Persze Bambi féle 2 sarus fesszabom van, de amúgy nincs sok változtatás.
Persze Bambi féle 2 sarus fesszabom van, de amúgy nincs sok változtatás.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Könnyen meglehet, hogy a LED (csak a LED), párhuzamosan az izzóval pedig nincs értelme, problémát okoz, nem gerjed fel a generátor. Ez az egyetlen pont az ETZ műszerfalon ahol a LED-et nem javasolom.zsakfos írta:Na akkor már tenném is fel a következő kérdést.
Ha a mostani töltésjelző izzómat meghagyva párhuzamosan rákötök egy ledet,az úgy mehet?Nem okoz problémát?
Re: Elektronika
Nem egészen így van. - Téged más is megzavart.zsakfos írta:A te oldaladon levő számitásra már rájöttem végre.
3 leddel számolva jön ki a 430 ohm,a 15V,a 20mA és a 2,1V adatokkal.
Na engem ez zavart meg kicsit hogy miért annyi az annyi mert én 1 leddel gondolkodtam.
Végig kellett volna olvasnom rendesen a leirásod![]()

Az oldalamon javasolt LED-ek nem 20 hanem 30 mA áramig terhelhetők, a számítás ennek megfelelő.
A másik "apróság", hogy a LED-eken eső feszültség attól függ (első sorban), hogy milyen színű a LED (pl. a fehér több mint 3 V) , ezért van az, hogy a táblázatban a különböző színek mellett különböző előtét ellenállások vannak.
Lévén, hogy műszerfalról szól az oldal ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx) a táblázatban a szín, a névleges feszültség, az előtét ellenállás (kapható értékre kerekítve) a típus és a LOMEX (üzlet) kód van megadva, az egy LED-egy ellenállás párosítás esetére.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Az alap kérdésed a kiszámítás módja volt. Erre válaszoltam.zsakfos írta: nem javitottál ki ezért helyesled a 12V-os értéket.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Marha jól jártál vele 1200-t. Nekem 3000 volt a 2 darab. Bár van egy vadi új is(utángyártott) az is 3000 volt. A lényeg amióta bent van teszi a dolgát gond nélkül. 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nyugodt szivvel merem ajánlani ezt a fajta Wartburg fesszabot:Patrik írta:Sziasztok!
Elektronikus feszültségszabályzót szeretnék tenni az etz-m be.
Amit hozzá árulnak azt meg szabad venni? jól működnek? Ebből a magyar gyártmányra gondoltam mert több mint egy ezressel drágább mint a többi.(hátha jobb is).
Vagy esetleg 2T Wartburg fesszabra is gondoltam azok megbízhatóbbak,olcsóbbnak olcsóbb, majdnem a fele,de ez a típus vagy a minőség miatt van így?
Köszi a válaszokat előre is.
http://mlt.boltaneten.hu/kinalat/10_war ... yzo_gyari/
Bekötése egyszerű,jól működik,kis helyet foglal és nem utolsósorban bontóban 4-600 ft-ért belehet szerezni.
Amikor én bontóban voltam ilyenért,akkor egyből 2-öt vettem 1200 ft-ért hogy legyen egy tartalék is nálam.
Ez volt kb 2 éve,de a tartalék még mindig tartalék

Vagy még ajánlható szintén autó fesszab:Skodáé.
Olyat is használnak itt,pld Gabsic
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Nekem is Elektronikus fesszabályzó van a 150-es ETZ-ben (magyar).
Volna egy olyan kérdésem, hogy 125-ös TS-t be lehet indítani fesszabályzó nélkül?
Mechanikus van benne, de nem teljesen jó.
Volna egy olyan kérdésem, hogy 125-ös TS-t be lehet indítani fesszabályzó nélkül?
Mechanikus van benne, de nem teljesen jó.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Elektronikus feszültségszabályzót szeretnék tenni az etz-m be.
Amit hozzá árulnak azt meg szabad venni? jól működnek? Ebből a magyar gyártmányra gondoltam mert több mint egy ezressel drágább mint a többi.(hátha jobb is).
Vagy esetleg 2T Wartburg fesszabra is gondoltam azok megbízhatóbbak,olcsóbbnak olcsóbb, majdnem a fele,de ez a típus vagy a minőség miatt van így?
Köszi a válaszokat előre is.
Elektronikus feszültségszabályzót szeretnék tenni az etz-m be.
Amit hozzá árulnak azt meg szabad venni? jól működnek? Ebből a magyar gyártmányra gondoltam mert több mint egy ezressel drágább mint a többi.(hátha jobb is).
Vagy esetleg 2T Wartburg fesszabra is gondoltam azok megbízhatóbbak,olcsóbbnak olcsóbb, majdnem a fele,de ez a típus vagy a minőség miatt van így?
Köszi a válaszokat előre is.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na akkor már tenném is fel a következő kérdést.
Ha a mostani töltésjelző izzómat meghagyva párhuzamosan rákötök egy ledet,az úgy mehet?Nem okoz problémát?
Ha a mostani töltésjelző izzómat meghagyva párhuzamosan rákötök egy ledet,az úgy mehet?Nem okoz problémát?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gyula bá!
Köszönöm a részletes választ.
Azért kérdezgettem az 1 ledre eső ellenállás kiszámitását,mert nem világitást szeretnék hanem visszajelzőt.
Szóval akkor ha jól értelmeztem a dolgokat:
-inkább számoljunk nagyobb feszültséggel,mint ami ténylegesen lehet,esetünkben inkább 15 V.mint a 14,4 V,így jobban kibirja a ledünk,cserébe elhanyagolhatóan kisebb lesz a fényereje.Ugyanez lesz a végeredmény ha kevesebb áramerősségre számoljuk ki.Ergo ha 14,4V-al és a led adatlapján megadott áramerősséggel kiszámoljuk az előtét ellenállást,inkább tegyünk be valamivel nagyobb ohm értékűt a ledünk biztonsága érdekében,vagy számoljunk nagyobb feszültséggel vagy kisebb áramerősséggel.Jól értelmezem?
A te oldaladon levő számitásra már rájöttem végre.
3 leddel számolva jön ki a 430 ohm,a 15V,a 20mA és a 2,1V adatokkal.
Na engem ez zavart meg kicsit hogy miért annyi az annyi mert én 1 leddel gondolkodtam.
Végig kellett volna olvasnom rendesen a leirásod
Köszönöm a segitséget,így már könnyebb lesz a dolog.
Köszönöm a részletes választ.
Azért kérdezgettem az 1 ledre eső ellenállás kiszámitását,mert nem világitást szeretnék hanem visszajelzőt.
Szóval akkor ha jól értelmeztem a dolgokat:
-inkább számoljunk nagyobb feszültséggel,mint ami ténylegesen lehet,esetünkben inkább 15 V.mint a 14,4 V,így jobban kibirja a ledünk,cserébe elhanyagolhatóan kisebb lesz a fényereje.Ugyanez lesz a végeredmény ha kevesebb áramerősségre számoljuk ki.Ergo ha 14,4V-al és a led adatlapján megadott áramerősséggel kiszámoljuk az előtét ellenállást,inkább tegyünk be valamivel nagyobb ohm értékűt a ledünk biztonsága érdekében,vagy számoljunk nagyobb feszültséggel vagy kisebb áramerősséggel.Jól értelmezem?
A te oldaladon levő számitásra már rájöttem végre.

3 leddel számolva jön ki a 430 ohm,a 15V,a 20mA és a 2,1V adatokkal.

Na engem ez zavart meg kicsit hogy miért annyi az annyi mert én 1 leddel gondolkodtam.
Végig kellett volna olvasnom rendesen a leirásod

Köszönöm a segitséget,így már könnyebb lesz a dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
gesszti írta:
...Te írtál 12V-ot.
Igazad van én irtam először,de mint látszott is a kérdéseimből tudatlanként próbáltam rájönni hogy mi is a kiindulási számitási alap.Gondoltam a 12V.Erre válaszoltál szintén 12V számitási példával.Jóhiszeműen jogosan gondolhattam hogy akkor te a 12V-ot tartod jó számitási alapnak.Miért nem javitottál ki ha te tudod a helyes értéket?Mivel feltételeztem rólad hogy te tudod a helyes választ,gondoltam mivel nem javitottál ki ezért helyesled a 12V-os értéket. Na ez is egy jó kis kacifántos irás részemről

Mindegy.A lényeg hogy én rosszul értelmeztem a válaszod.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.06. 14:09-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget. Végül a Banner lett 6200ért, mert azt azonnal át tudtam venni, a többire várni kellett volna.
gesszti írta: Nincs jelentősége. Ezeket a 6 V-os akksikat gondozni kell. Rendszeres ellenőrzést igényelnek. Egyrészt az elektrolit szintet kell figyelni, másrészt a töltöttséget. Meghálálják a rendszeres törődést.
Re: Elektronika
Tulajdon képen egyik se hanem 14,4 V de lásd lent.zsakfos írta:Most akkor 12 vagy 15 V a számitási alap?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
...Te írtál 12V-ot.zsakfos írta:Na pont ezzel kavarjátok meg az egyszerű halandó embert mint amilyen én is vagyok.![]()
Most akkor 12 vagy 15 V a számitási alap?![]()
Te 12 V-ot irsz,Gyula bá meg 15-öt.
Amúgy igen,ha 12V-ról számitunk,úgy már kijön a dolog,bár úgysem pontosan.
430 helyett 495 jön ki.
Akkor felteszem az egyszerű kérdésemet újra.
12V-s Mz motorkerékpár 1db led beépitése esetén a számításba mennyi rendszerfeszültséget vegyünk alapul?
12 vagy 14 vagy 15 V-ot?

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég