Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

Gyula-bá írta:
stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Az azt jelenti, hogy az 1 jelű pont és a test között zárlat van, vezeték, kondenzátor ...
Megj: Én inkább a test és az 1 pont közé kötném a próba lámpát, akkor is "villognia" kell.
gyújtás bekapcs. próbalámpa egyik fele akku + másik a trafó 1en;-ha forgatom a motort(villáskulccsal a főtengelyen gyújtásoldalon) akkor folyamatosan világít(ez így nem jó gondolom)
Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1es pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
CSeréljek trafót? Trabant trafó, kondi jó a Ts -hez?Mert azt olcsóbban találtam mint a kimondottan MZ-hez valót.
Segítséget előre is köszönöm.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: indexrelé

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Joco_etz250 írta:Sziasztok!
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
Gondolom a duda sem működik........... Aksi csere!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Joco_etz250
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.06.02. 19:57
MZ-d típusa: ETZ 250

indexrelé

Hozzászólás Szerző: Joco_etz250 »

Sziasztok!
ETZ 250-en álló vagy alacsony fordulaton, felkapcsolt világításnál nincs indexem. Az internet tanulsága szerint ezt orvosolhatja egy elektronikus indexrelé az eredeti bimetálos helyett. A kérdésem az volna, hogy milyet kellene ebből beszerezni? Azt hiszem jelenleg 2X21W-s van benne, bármelyik ilyen értékű relé megteszi? Esetleg megoldaná a problémát egy utángyártott bimetálos is?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Forgórészt ki lehet mérni valahogy, hogy menetzárlatos-e?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Gyújtó és egyéb elektronikák, minden Mz típushoz, feszültség szabályozók csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Kösd le a kondiról a trafó felé menő vezetéket. A próbalámpa vezetékét tedd át ide a trafóról. Villog, ha forgatod a motort? Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Szóval ahogy én értem;
gyújtás bekapcs. próbalámpa egyik fele akku + másik a trafó 1en;-ha forgatom a motort(villáskulccsal a főtengelyen gyújtásoldalon) akkor folyamatosan világít:-( ez nem ok.
Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Akkor semmit sem csinál, nem világít.
Most észrevettem "végre" egy hibát.
Remélem nem végzetes hibát csináltam de; a a DF vezeték fel volt cserélve az 1 pontra érkezővel és úgy próbáltam indítgatni.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Kösd le a kondiról a trafó felé menő vezetéket. A próbalámpa vezetékét tedd át ide a trafóról. Villog, ha forgatod a motort? Ha a kondiról lekötött vezetékhez érinted a próbalámpát, (másik fele marad akksi + póluson) akkor mit csinál?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

stv írta:Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Az azt jelenti, hogy az 1 jelű pont és a test között zárlat van, vezeték, kondenzátor ...
Megj: Én inkább a test és az 1 pont közé kötném a próba lámpát, akkor is "villognia" kell.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta: A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Készíts egy kis próbalámpát (2-4W). Sokszor jó hasznát tudod venni hibakereséshez. Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. Ha forgatod a motort, villog?
Sajnos nem villog hanem folyamatosan világít.
Megnéztem a trafó 15-ön 6,3V-ot mértem, viszont az 1-en is.Ha jól sejtem az baj.?
Gyújtás ellenörzésnél a felső holtpont előtt nyit a kalapács.Ennyi futotta tőlem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

mztsszázhuszonöt írta:Üdv! nekem az lenne a problémám, hogy van egy Ts 125ös motorom..akkumulátor nincs benne, de ugye igy is megy mert betolható, Menet közben jönnek elő vele a gondok.. ami nem más, mint az, hogy 4-4500-as fordulatig megy szépen de utána képtelen kipörögni..rángat,pöfög elég érdekes hangja van..mintha leszabályozna vagy nem is tudom:D
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..:)
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!

Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
Aksi nélkül megöli a trafót a ts. Ehhez elég egyszer meghajtani.......... Csere, megszakító beállítás, és jó lesz!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Üdv! nekem az lenne a problémám, hogy van egy Ts 125ös motorom..akkumulátor nincs benne, de ugye igy is megy mert betolható, Menet közben jönnek elő vele a gondok.. ami nem más, mint az, hogy 4-4500-as fordulatig megy szépen de utána képtelen kipörögni..rángat,pöfög elég érdekes hangja van..mintha leszabályozna vagy nem is tudom:D
A motor elég sokat pihent,de garázsba volt, nem szabad ég alatt.. bár ezt tükrözi is a kinzéte is..:)
kipufogóból ki lett égetve a lerakodott olaj,gyújtás elméletileg jó..mert akkor nem indulna könnyen tolásra..és nem menne szépen az alsó fordulattartományba..arra is gondoltam hogy nem e az akkumulátor hiánya miatt nem tud felpörögni rendesen..de lehet hogy ez csak tévhit.. én kifogytam az ötletekből. Remélem majd itt valaki tud nekem segíteni ebben a problémában!!

Válaszokat előre is köszönöm!!:)))
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta: A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Készíts egy kis próbalámpát (2-4W). Sokszor jó hasznát tudod venni hibakereséshez. Egyik felét akksipluszra, másikat a trafó 1-re. Ha forgatod a motort, villog?
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta:Hogyan kezdjem kimérni az alkatrészeket (elektronikus feszszab. , trafó stb.) hogy jók-e?Ugyanis egy deka szikra sincs(TS 250).
Vagy honnan érdemes kezdeni, a hibakeresést, ha lehet lépésről lépésre mert nem igazán értek hozzá.
Milyen gyújtásod van? Megszakítós, vagy az is elektronikus?

-Akkumulátor feszültség.
-biztosítékok
-trafó 15-re eljut-e bekapcsolt gyújtásnál a feszültség.
-gyertya
-gyújtás ellenőrzése fajtától függően.

Sok alkatrészt ki lehet zárni azzal, ha az akksi + pólusáról biztosítékon keresztül viszel egy vezetéket a trafó 15-ös csatlakozására a próba idejére.
A gyújtás az gyári megszakítós.
Ja, a gyertya új, bizti jó, akku feszültség 6,4V az is o.k. gondolom.
Akkor ezeket megnézem amit javasoltál, és utánna jelzem , hogy mire jutottam.
Köszi
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

Gyula-bá írta:
kudlaty2007 írta:Meg kell helyezze a karima a generátor az ETZ. Két barátom csinál ilyen dolgokat. Örülök, hogy költségek - 8295 HUF ...
Azt is meg kell a telepítés a fények, kontroller, akkumulátor, stb 12 V
A videót megnéztem, nem tudok lengyelül, de fogalmam sincs mi a célja ennek az átalakításnak. ](*,) Az értelmét még úgy sem látom. #-o . Azért köszönnöm.
You know what you are pictograms? ](*,) The film is very well shown, what and how to connect.

I wrote earlier that you need a'' flange'' (homemade), flansza(PL) http://www.youtube.com/watch?v=r7t78gRUbBY 1:02. My two friends are doing - as homemade. It is not popular - you have to have some money. Is made ​​to order.
There is nothing to compare the generator 60, 6V and alternator 180 W, 12 V
My friend is doing for me, service tools - http://www.youtube.com/watch?v=z8ZVGiPRddQ

Tudod, hogy mi vagy piktogramok? ](*,) A film nagyon jól mutatja, hogy mit és hogyan lehet csatlakozni.

Írtam korábban, hogy szükség van egy'''' peremmel, flansza (PL) http://www.youtube.com/watch?v=r7t78gRUbBY 1:02. A két barát csinálsz - a házi készítésű. Ez nem népszerű - van, hogy egy kis pénzt. Rendelésre készül.
Nincs semmi, hogy összehasonlítsa a generátor 60, 6 és generátor 180 W, 12 V
A barátom csinál nekem, szerviz eszközök - - http://www.youtube.com/watch?v=z8ZVGiPRddQ
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta:Hogyan kezdjem kimérni az alkatrészeket (elektronikus feszszab. , trafó stb.) hogy jók-e?Ugyanis egy deka szikra sincs(TS 250).
Vagy honnan érdemes kezdeni, a hibakeresést, ha lehet lépésről lépésre mert nem igazán értek hozzá.
Milyen gyújtásod van? Megszakítós, vagy az is elektronikus?

-Akkumulátor feszültség.
-biztosítékok
-trafó 15-re eljut-e bekapcsolt gyújtásnál a feszültség.
-gyertya
-gyújtás ellenőrzése fajtától függően.

Sok alkatrészt ki lehet zárni azzal, ha az akksi + pólusáról biztosítékon keresztül viszel egy vezetéket a trafó 15-ös csatlakozására a próba idejére.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kiszsebi írta:6V-os, dinamós rendszer helyett 12V-os generátoros... Sok-sok hasznos dolgot hoz: 12V izzó szinte bárhol kapható, szemben a 6V-ossal; nagyobb teljesítmény; megbízhatóbb... Soroljam?
- Nem kell sorolnod. A felvétel annyira sötét, hogy nem vettem észre, hogy dinamót vesz le az atyafi. :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gyula-bá írta:A videót megnéztem, nem tudok lengyelül, de fogalmam sincs mi a célja ennek az átalakításnak. ](*,) Az értelmét még úgy sem látom. #-o . Azért köszönnöm.
6V-os, dinamós rendszer helyett 12V-os generátoros... Sok-sok hasznos dolgot hoz: 12V izzó szinte bárhol kapható, szemben a 6V-ossal; nagyobb teljesítmény; megbízhatóbb... Soroljam?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: stv »

Helló!

Kérnék egy kis segítséget!
Hogyan kezdjem kimérni az alkatrészeket (elektronikus feszszab. , trafó stb.) hogy jók-e?Ugyanis egy deka szikra sincs(TS 250).
Vagy honnan érdemes kezdeni, a hibakeresést, ha lehet lépésről lépésre mert nem igazán értek hozzá.

Köszi
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kudlaty2007 írta:Meg kell helyezze a karima a generátor az ETZ. Két barátom csinál ilyen dolgokat. Örülök, hogy költségek - 8295 HUF ...
Azt is meg kell a telepítés a fények, kontroller, akkumulátor, stb 12 V
A videót megnéztem, nem tudok lengyelül, de fogalmam sincs mi a célja ennek az átalakításnak. ](*,) Az értelmét még úgy sem látom. #-o . Azért köszönnöm.
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

Target írta:Szerintetek 6V-os kis TS-hez jó lehet a 12V-os ETZ fesszabályozó?
Mechanikusról van szó.
Meg kell helyezze a karima a generátor az ETZ. Két barátom csinál ilyen dolgokat. Örülök, hogy költségek - 8295 HUF
http://www.youtube.com/watch?v=r7t78gRUbBY
Azt is meg kell a telepítés a fények, kontroller, akkumulátor, stb 12 V
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Így van nekem is van itthon egy ilyenem. Én is úgy tudom hogy ez az alapjárati szabályozó.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

sexi22 írta: Kép
Szerintem ez nem feszszab, hanem a négyütemű warbi motorvezérlője, vagy valami hasonló.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Egy ilyen 12V feszab bekötéséhez kellene nekem egy kis segítség!!Legalábbis tudomásom szerint az de javítsatok ki ha nem lenne az!!!
5 csatlakozási pont van rajta sorban:54,S,8,D,31
Annyit sejtek hogy a 31-a test.
A többi bekötéséhez kérnék egy kis segítséget?

Kép

Kép

Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Target írta:Szerintetek 6V-os kis TS-hez jó lehet a 12V-os ETZ fesszabályozó?
Ha a dinamót is lecseréled akkor igen, másképp [-X nem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Target írta:Szerintetek 6V-os kis TS-hez jó lehet a 12V-os ETZ fesszabályozó?
Mechanikusról van szó.
sajnos nem
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Szerintetek 6V-os kis TS-hez jó lehet a 12V-os ETZ fesszabályozó?
Mechanikusról van szó.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

szketo írta:Úgy vélem gyenge a töltésem.Legalább is az eddig látottak és leírtak alapján erre következtetek
Csak úgy "látásból" én nem következtetnék semmire :evil: , mérni kell nem vélni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:A 61-et és "D+"-t összezárva van irányjelző-visszajelzés.
Köszönöm, levél ment.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok! Bizonyára találkoztatok már hasonló jelenséggel.Minden jó tanácsot köszönettel vennék!!!?? :D Entony Hopkyns (facebook)
Úgy vélem gyenge a töltésem.Legalább is az eddig látottak és leírtak alapján erre következtetek,no,és a gyenge halovány irányjelző ami világítás mellet alig látni nappali fénynél.Irányjelző relé,,,, elektronikus nem hagyományos......Páff!!!! a videó sajna nem jött át :( ???!!! :oops:https://www.facebook.com/groups/3092806 ... ent..Talán így ???..Remélem mostmár jó??!!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára szketo 2013.05.30. 19:59-kor.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

TRabi fesszab jó lenne hozzá?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

sexi22 írta:Egy ilyen feszabot szereztem kellene egy kis segítség a bekötéshez hogy mit hova kössek?
Kép
Jópár évvel ezelőtt MTZ traktorhoz volt pontosan ilyen fesszabom. 3 db is ,de csak egy működött ,kb. fél évig,pedig mindhárom új volt. 12 voltos, ebből a típusból 6 voltossal nem találkoztam.
Nem kísérleteznék vele,......de ez csak az én véleményem.
Ha jól emlékszem akkor.......ha megsem akkor javítsatok ki!
15-áram 12V
67-generátor (talán ez volt a gerjesztés)
61-kontroll
felfogatást testelni kellett.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:Vegyél, szerezz inkább egy hozzá való szabályozót.
A 61-et és "D+"-t összezárva van irányjelző-visszajelzés.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Kajku írta:megéri-e lecserélni a megszakítós gyújtást elektronikusra? Mivel jobb? Mennyire érezhető menetközben a különbség?
Mindenképpen megéri. Biztosabban indul, szebben jár a motor. Igénytelenebb, mint a megszakítós. Ezt egyszer beállítod, és utána nem kell vele foglalkozni. A megszakítóst rendszeresen karban kell tartani, ha azt akarod, hogy jó legyen. Ha jól be volt állítva a megszakítód, akkor nem lesz nagy teljesítményváltozás. Ha csak "úgyahogy", akkor lesz.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Akkor meg kell keresni a Zsiga kapcsolási rajzát és annak ill. az Mz rajz alapján értelem szerűen bekötni. Megjegyzés: Ha valóban a Zsigához készült akkor szükséged lesz még egy relére is mert másként a töltés visszajelző nem fog működni!
Vegyél, szerezz inkább egy hozzá való szabályozót.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Gyula-bá írta:
sexi22 írta:Az biztos hogy 12V!
3-rom csatlakozási pont van rajta 15, 67, 31,
[-X A fotón nem látszik, hogy hány kivezetés van, csak az, hogy két kivezetés megjelölése le van kaparva (festve). :evil:
Abból, hogy csak három kivezetés van még nem következik, hogy 12 V-os.
Az Mz 12 V-os szabályozó, a 250-es is, öt kivezetéssel rendelkezik (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg ). Tehát #-o lehet tovább találgatni.
Olvasgattam ladában használtak ilyet és ott is írták hogy 12V-os csak azt nem írták hogy hogyan kell bekötni!
http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... view=print
ebben is írnak róla
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Az biztos hogy 12V!
3-rom csatlakozási pont van rajta 15, 67, 31,
[-X A fotón nem látszik, hogy hány kivezetés van, csak az, hogy két kivezetés megjelölése le van kaparva (festve). :evil:
Abból, hogy csak három kivezetés van még nem következik, hogy 12 V-os.
Az Mz 12 V-os szabályozó, a 250-es is, öt kivezetéssel rendelkezik (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg ). Tehát #-o lehet tovább találgatni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Kajku írta:Mi a véleményetek erről a gyújtásról?
- "konkurenciáról" vagy jót vagy semmit. :D
Itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 van egy hasonló, ami a lényeges különbség az az, hogy ez utóbbi "bolond biztos"
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Gyula-bá írta:
sexi22 írta:Egy ilyen feszabot szereztem kellene egy kis segítség a bekötéshez hogy mit hova kössek?
A fotó alapján még azt sem lehet tudni, hogy 6 vagy 12 V-os szabályozóról van szó, ha többet nem tudsz róla akkor [-X nem érdemes foglalkozni vele.
Az biztos hogy 12V!
3-rom csatlakozási pont van rajta 15, 67, 31,
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:Egy ilyen feszabot szereztem kellene egy kis segítség a bekötéshez hogy mit hova kössek?
A fotó alapján még azt sem lehet tudni, hogy 6 vagy 12 V-os szabályozóról van szó, ha többet nem tudsz róla akkor [-X nem érdemes foglalkozni vele.
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kajku »

Helló a véleményeteket szeretném kérni , van egy ETZ 250esem és az lenne a kérdésem megéri-e lecserélni a megszakítós gyújtást elektronikusra? Mivel jobb? Mennyire érezhető menetközben a különbség?Mi a véleményetek erről a gyújtásról? http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834 Előre is köszönöm válaszotokat!
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Egy ilyen feszabot szereztem kellene egy kis segítség a bekötéshez hogy mit hova kössek?
Kép

Kép
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

seagateh írta:sziasztok.

Gyújtással lenne egy kis gondom.
Megszakítós tranziszoros a gyújtásom, beállítottam a megszakítót a szokásos módon és az gond hogy alacsony fordulaton 3000 alatt nem akar húzni.

Az lenne a kérdésem a megszakítóhézagot kell nagyobbra/kisebbre állítani vagy az előgyújtást? már nem emlékszem:(

Köszi

Üdv Csabi



Nekem is megszakítós gyújtás van,és előgyújtással kis fordulaton is jó.
Igaz elég nagy előgyujtásom van.....de másképp olyan volt mint egy "nagypapa" motor,így alapjátaton fel lehet pakolni 5-ig,ha pedig sietek magas fordulaton is szépen megy,de ez a megadott előgyújtásnak(amit mondanak hozzá) a duplája.
Lehet nekem hibás valamim de ez így megy,és ha ez így megy ,lehet másé is ilyen.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

seagateh írta:sziasztok.

Gyújtással lenne egy kis gondom.
Megszakítós tranziszoros a gyújtásom, beállítottam a megszakítót a szokásos módon és az gond hogy alacsony fordulaton 3000 alatt nem akar húzni.

Az lenne a kérdésem a megszakítóhézagot kell nagyobbra/kisebbre állítani vagy az előgyújtást? már nem emlékszem:(

Köszi

Üdv Csabi

Nekem nem megszakítós gyújtásom van ugyan, de én ott az előgyújtással tudom eltolni, hogy milyen tartományban húzzon. Ebből gondolom, hogy neked is ott kellene próbálkozni.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok.

Gyújtással lenne egy kis gondom.
Megszakítós tranziszoros a gyújtásom, beállítottam a megszakítót a szokásos módon és az gond hogy alacsony fordulaton 3000 alatt nem akar húzni.

Az lenne a kérdésem a megszakítóhézagot kell nagyobbra/kisebbre állítani vagy az előgyújtást? már nem emlékszem:(

Köszi

Üdv Csabi
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

sexi22 írta:Egy olyan kérdésem lenne hogy mi van olyankor ha egyszer csak megszűnik a töltés,volt és nincs.
Elektronikus fesszab van a motoron.
Ha az egyenirányítóról leveszem a 61.es sarut és testelem akkor világít a töltés lámpa ha visszadugom nem világit egyáltalán és ugyan ez a jelenség van ha a fesszabról veszem le sarut,álló motornál.
Ilyenkor mihez nyúljak vagy mit nézzek?
Nézd meg a szénkeféket is.
Lehet, hogy elkoptak, vagy eltörtek.
A csúszó felületet is nézd meg.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: m-tom »

polarbear88 írta:Üdv!

Nem tudom, hogy ide irjam-e a kérdésemet, vagy az üzemanyagellátáshoz...

Szóval a problémám a következő, a motorom etz 150, elektronikus gyujtással... A motor 3-sebességig nagyon szépen lehet kihúzatni, megy mint a meszes, negyedikben még 90 fölé ki tudom húzatni, de aztán ha meg akarom ott tartani a sebességet, vagy felváltok ötödikbe és úgy akarom a sebességet megtartani, akkor a motor elkezd kicsit rángatni, a fordulat elkezd visszaesni és 80-85-nél jobban nem akar menni. A benzincsapnál folyik rendesen az üzemanyag, mivel először az volt a tippünk, hogy nem folyik elég üzemanyag le és ez okozza a problémát, de sajnos hiába lett a tank fényesre pucolva a csap szűrője kitakaritva és ellenőrizve az üzemanyag áramlása, a helyzet sajnos nem változott. Alapjárata tökéletes, nem áll le, nem szaggatott. Esetleg valakinek ötlet, hogy mit kellene csinálni? Mondták, hogy esetleg a trafót kellene cserélni, de azt nem értem, a trafó elméletileg fordulatszám alapján dolgozik, akkor miért tudom magas fordulatot megtartani kisebb sebességfokozatban és miért nem tudom magas fordulaton.
Mekkora fogaskerék van rajta elől?
Nézd meg a kondi kontaktját az alaplapon, nekem az szokott ilyet csinálni...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

janikamz írta:Sziasztok! Meg tudja valaki mondani,generàtor melyik vezetéke
sexi22 írta:Egy olyan kérdésem lenne hogy mi van olyankor ha egyszer csak megszűnik a töltés
Lehet, hogy csak a biztosíték szállt el.
Mindkettőtöknek, itt: http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg a kapcs. rajz, műszer nélkül nem érdemes nekifogni.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Egy olyan kérdésem lenne hogy mi van olyankor ha egyszer csak megszűnik a töltés,volt és nincs.
Elektronikus fesszab van a motoron.
Ha az egyenirányítóról leveszem a 61.es sarut és testelem akkor világít a töltés lámpa ha visszadugom nem világit egyáltalán és ugyan ez a jelenség van ha a fesszabról veszem le sarut,álló motornál.
Ilyenkor mihez nyúljak vagy mit nézzek?
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janikamz »

Sziasztok! Meg tudja valaki mondani,generàtor melyik vezetéke az amelyik az akksiba való visszatöltésért felel?és az a fesszabàlyozóba melyik pontba megy? és a gyujtàskapcsolómon van a teljesen balra fordított kulcsàllàsnàl egy villàm egy körben.csak ebben a pozícióban van visszatöltés vagy sima gyujtàsàllàsnàl is? kis 150es etz. köszi.
polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: polarbear88 »

MrDok írta:
polarbear88 írta:Üdv!

Nem tudom, hogy ide irjam-e a kérdésemet, vagy az üzemanyagellátáshoz...

Szóval a problémám a következő, a motorom etz 150, elektronikus gyujtással... A motor 3-sebességig nagyon szépen lehet kihúzatni, megy mint a meszes, negyedikben még 90 fölé ki tudom húzatni, de aztán ha meg akarom ott tartani a sebességet, vagy felváltok ötödikbe és úgy akarom a sebességet megtartani, akkor a motor elkezd kicsit rángatni, a fordulat elkezd visszaesni és 80-85-nél jobban nem akar menni. A benzincsapnál folyik rendesen az üzemanyag, mivel először az volt a tippünk, hogy nem folyik elég üzemanyag le és ez okozza a problémát, de sajnos hiába lett a tank fényesre pucolva a csap szűrője kitakaritva és ellenőrizve az üzemanyag áramlása, a helyzet sajnos nem változott. Alapjárata tökéletes, nem áll le, nem szaggatott. Esetleg valakinek ötlet, hogy mit kellene csinálni? Mondták, hogy esetleg a trafót kellene cserélni, de azt nem értem, a trafó elméletileg fordulatszám alapján dolgozik, akkor miért tudom magas fordulatot megtartani kisebb sebességfokozatban és miért nem tudom magas fordulaton.
Tünetek alapján "utángyári halott kipuf" szindróma, cseréld le valamire (akár csak egy próbakör erejéig) és mindjárt kiderül. :wink:
Az már megvolt, visszatettem a gyárit és azzal is hasonló történt, az után gyártott kipufogó meg nem ment még csak pár kilómétert.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég