Azt kellene az elektronvadász uraknak olcsón megépíteni.KILL3R etz írta: IGC-ből van/volt depresszióérzékelős változat, csak csillagászati áron...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
gesszti írta:Szerintem sokkal több előnnyel járna, ha nem csak a fordulatszám függvénye lenne az előgyújtás, hanem a gázkarállás - vagy a szívócsőben levő vákuum is beleszólna. Ott több elveszett paripa van. Egy kicsit túlzásnak tartom kis fordulaton ennyire elvenni az előgyuszit. 15 fok alá nem mennék, max csak az indítás és 1500 rpm alatt.
A fordulatszám függő előgyuszinál figyelembe kell venni, hogy milyen intenzitással van használva a motor. Esetleg külön programot írni cirkáláshoz, és tempózáshoz, ami akár menet közben váltható lenne.
IGC-ből van/volt depresszióérzékelős változat, csak csillagászati áron...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerintem sokkal több előnnyel járna, ha nem csak a fordulatszám függvénye lenne az előgyújtás, hanem a gázkarállás - vagy a szívócsőben levő vákuum is beleszólna. Ott több elveszett paripa van. Egy kicsit túlzásnak tartom kis fordulaton ennyire elvenni az előgyuszit. 15 fok alá nem mennék, max csak az indítás és 1500 rpm alatt.
A fordulatszám függő előgyuszinál figyelembe kell venni, hogy milyen intenzitással van használva a motor. Esetleg külön programot írni cirkáláshoz, és tempózáshoz, ami akár menet közben váltható lenne.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem ez kínai.
Viszont nagyon szivesen megnéznék egy olyan videót ahol egy Mz-ben muzsikál egy ilyen akármi,esetleg hozzá egy leirást hogy mennyivel lett jobb a gép.
Ha sokat javit rajt akár teljesitményben,akár fogyasztásban,akkor van értelme erről diskurálni,esetleg üzletelni vele.
Szóval van ebből működő verzió Mz-re,ami nem horror ár és tényleg nagyot dob rajt?
Viszont nagyon szivesen megnéznék egy olyan videót ahol egy Mz-ben muzsikál egy ilyen akármi,esetleg hozzá egy leirást hogy mennyivel lett jobb a gép.
Ha sokat javit rajt akár teljesitményben,akár fogyasztásban,akkor van értelme erről diskurálni,esetleg üzletelni vele.
Szóval van ebből működő verzió Mz-re,ami nem horror ár és tényleg nagyot dob rajt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Sziasztok
Most nem tudom eldönteni hogy minek vettétek elő ezt a "lerágott csontot".
De mert jóhiszemű vagyok, gondolom érdekel benneteket a kapcsolás és az áramkör működése.
Akkor parancsoljatok:
A program működése.
A Kapcsolási rajz.
Működésről egy videó.
A 2TB görbe.
Az áramkör plazma gyújtásra is alkalmas, nem standard gyertyával!!!!!
Ez egy MSD Plazma DC CDI , fordulatszámfüggő előgyújtás állítással.
Ha van kérdésetek vagy akár egy előgyújtás görbe elképzelésetek, szívesen fogadom.
Ez egy szabad forrású nyílt projekt. Bárki építhet magának 1 darabot.
Aki üzleti jelleggel szeretné megépíteni , vegye fel velem a kapcsolatot.
Üdv nyemi.
A változtatás joga fenntartva.
Most nem tudom eldönteni hogy minek vettétek elő ezt a "lerágott csontot".
De mert jóhiszemű vagyok, gondolom érdekel benneteket a kapcsolás és az áramkör működése.
Akkor parancsoljatok:
A program működése.
A Kapcsolási rajz.
Működésről egy videó.
A 2TB görbe.
Az áramkör plazma gyújtásra is alkalmas, nem standard gyertyával!!!!!
Ez egy MSD Plazma DC CDI , fordulatszámfüggő előgyújtás állítással.
Ha van kérdésetek vagy akár egy előgyújtás görbe elképzelésetek, szívesen fogadom.
Ez egy szabad forrású nyílt projekt. Bárki építhet magának 1 darabot.
Aki üzleti jelleggel szeretné megépíteni , vegye fel velem a kapcsolatot.
Üdv nyemi.
A változtatás joga fenntartva.
- Csatolmányok
-
- 20130413.zip
- 2T-4T motorokhoz előre meg írt le tesztelt (működő:) program.
- (837.08 KiB) Letöltve 132 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha már előhoztad, én is véleményezem.bobika68 írta:
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
Szerintem a két cucc között annyi a hasonlóság, hogy elektronikai és hogy téglalap alakú a nyák............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Igen, csak izzik, világít és nem robban.gesszti írta:Az valami spéci pirotechnikai "izzó"?
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kedves Uraim!
Valaki nem tudja, mennyi az ETZ 250-es full kábelhossza áganként?
Valaki nem tudja, mennyi az ETZ 250-es full kábelhossza áganként?
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A fenét. Poénra ment.[/quote]
Tudom, én is poénnak szántam.. vagy mégsem? :DDDD
Tudom, én is poénnak szántam.. vagy mégsem? :DDDD
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
[quote="nyemi"][quote="sub-ee"][quote="nyemi"]
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A fenét. Poénra ment.bobika68 írta:A "tanító szaki" is hibázhat, de ez már messze nem szakértelemre vall.. vagy (hall)
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A "tanító szaki" is hibázhat, de ez már messze nem szakértelemre vall.. vagy (hall)gesszti írta:Az valami spéci pirotechnikai "izzó"?Gyula-bá írta:fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ami lényeges, (megszakító) azt pont kihagytad.. ha már ennyi alkatrészt megvettél. Feltéve, ha nem elektronikus gyújtásod van rajt.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Érintkezési hiba lesz, nagy eséllyel..
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Az valami spéci pirotechnikai "izzó"?Gyula-bá írta:fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Köszönöm! Megpróbálom!Gyula-bá írta:Igen, a biztosíték is lehet.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Készíts egy próba lámpát egy kb. 5W-os izzóból, majd ennek segítségével ellenőrizd:
- a feszültség meglétét a gyújtó trafó 15-jelű pontján, ha nincs fesz. akkor vagy a biztosíték rosz vagy valahol érintkezési hiba van vagy elkötöttél valamit
- ha itt van fesz. akkor kösd a próba lámpát a gy. kondenzátor és a test közé majd forgasd körbe a főtengelyt, fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
Re: Elektronika
Igen, a biztosíték is lehet.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Készíts egy próba lámpát egy kb. 5W-os izzóból, majd ennek segítségével ellenőrizd:
- a feszültség meglétét a gyújtó trafó 15-jelű pontján, ha nincs fesz. akkor vagy a biztosíték rosz vagy valahol érintkezési hiba van vagy elkötöttél valamit
- ha itt van fesz. akkor kösd a próba lámpát a gy. kondenzátor és a test közé majd forgasd körbe a főtengelyt, fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
6V-dinamó:papay416 írta:Üdv! Milyen diódát javasoltok a visszáram kapcsoló helyett?
mbr 1645 schottky dióda (45V, 16A) sok km óta szolgál nálam. rendes hűtés kell neki. (kb. 3x3x2 cm-es hűtőborda, mondjuk egy számítógép alaplapról)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
- MZ-d típusa: ts 150
- Tartózkodási hely: Kocs
Re: Elektronika
Üdv! Milyen diódát javasoltok a visszáram kapcsoló helyett?
Re: Elektronika
.revell írta:Mit tudok ilyenkor csinálni??
Amit a Geszti tanácsolt, kiegészítve azzal, hogy ha nincs akku. feszültség (vagy elégtelen mert azóta "magához tért valamennyire) akkor vagy akku. - kuka vagy "beragadt" a fesz. szab. áram kapcsoló érintkezője.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Azt valóban nem írtam oda, hogy a 12V rendszerű gépekhez értettem az előbbi gondolat menetemet, a dinamó - 6V - rendszerűek elektromos felépítéséhez még nem volt szerencsémgesszti írta:6V-os, dinamós rendszernél nem feltétlen kell az elektronikus feszszab, mert túl nagy áramerősségek jönnek-mennek, és ezt nem nagyon bírják a nyomtatott áramkörök, vagy az alkatrészek. A visszáramkapcsolót (6V - dinamó) kell kiváltani egy jó combos diódával, és onnantól örök.atesz155 írta:*****.
A kábelek rendbetételével maximálisan egyetértek.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
6V-os, dinamós rendszernél nem feltétlen kell az elektronikus feszszab, mert túl nagy áramerősségek jönnek-mennek, és ezt nem nagyon bírják a nyomtatott áramkörök, vagy az alkatrészek. A visszáramkapcsolót (6V - dinamó) kell kiváltani egy jó combos diódával, és onnantól örök.atesz155 írta:Srácok, olyan sok elektromos hiba leírással találkozok, amelyekkel régebben én is sokszor összeakadtam, de sikerült "rájönni", hogy mi ad a dolgokra szinte 99%-os megoldást. Az, amiket most felsorolok:
-Elektronikus gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektronikus feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)
Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
A kábelek rendbetételével maximálisan egyetértek.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Először is megméred, hogy van-e az akksiban feszültség, aztán tovább keresed az érintkezési hibát. Szépen halad végig az áram útján értelem szerűen. Legjobb ilyen célra egy próbalámpa. Egyik felét testre, másik felével meg mégy szépen végig.revell írta:sziasztok,
Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??
üdv: revell
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Srácok, olyan sok elektromos hiba leírással találkozok, amelyekkel régebben én is sokszor összeakadtam, de sikerült "rájönni", hogy mi ad a dolgokra szinte 99%-os megoldást. Az, amiket most felsorolok:
-Elektromos gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektromos feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)
Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
-Elektromos gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektromos feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)
Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
sziasztok,
Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??
üdv: revell
Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??
üdv: revell
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nem is tőled kérdeztem...Perec írta:Semmiféle sértegetésről nem írtam
Gyerekek, döntsük már el, hogy lánykollégiumban vagyunk, vagy mi van...
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
mielőtt még miattam kaptok hajba,én vagyok a sügér...
és őróla lenne szó:
generátor ad töltést.magas fordulaton kisüti az ember szemét,de kisfordulaton le is áll.viszont,mint kiderült az aksit nem tölti.ma lemerült.hiába van világitásom.
és 12 voltos Etz 150
köszi a sok segitséget.
hátha kép alapján könnyebb eldönteni.bal oldali relé és jobb oldali relé így áll mindig.soha(!) nem változik.lehet megszivtam .vehettem volna lada fesszabot,2-őt ennek az árán.
és őróla lenne szó:
generátor ad töltést.magas fordulaton kisüti az ember szemét,de kisfordulaton le is áll.viszont,mint kiderült az aksit nem tölti.ma lemerült.hiába van világitásom.
és 12 voltos Etz 150
köszi a sok segitséget.
hátha kép alapján könnyebb eldönteni.bal oldali relé és jobb oldali relé így áll mindig.soha(!) nem változik.lehet megszivtam .vehettem volna lada fesszabot,2-őt ennek az árán.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Semmiféle sértegetésről nem írtam, van az előnézet gomb, amivel meg tudod nézni, hogyan jelenik meg majd a hozzászólás.
Nyemi tökéletesen használta a fórumot és képben volt, hogy zoli kérdezett, aki az adatlapján jelezte, hogy kiTZ-je van.
Nyemi tökéletesen használta a fórumot és képben volt, hogy zoli kérdezett, aki az adatlapján jelezte, hogy kiTZ-je van.
gesszti írta:Perec írta:Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
DF feszültségét nincs értelme mérni. (max egy elég gyors szkóppal) Egy 2W környéki izzót köss rá esetleg, azzal tudod figyelni, hogy valójában mit csinál a DF.Nandor írta:A dinamó DF pontjához menő vezetéken.
Elvileg 2-3v-ból kellene előállítania 7v-ot de ha ennyit adok neki akkor nincs mérhető változás az akkun. Ráadásul a fordulat emelkedésével csökkenni kellene a gerjesztő feszültségnek, de ha én nekifeszítem a nyelvet a külső érintkezőnek /egyébként nincs töltés/ akkor a fordulat emelkedésével a gerjesztő feszültség 6v-ig is felmegy. Na ekkor már szikrázik a kapcsoló, de csak igy van elfogatható töltésem.
Ha neki kell szorítanod a külső érintkezőnek a nyelvet, hogy legyen töltés, akkor ott még érintkezési hiba van. Csiszold meg mégjobban, még tisztábbra az érintkezőket. A szabályzóét is, meg a visszáramkapcsolóét is. Ellenőrizd az akksi és a feszszab közti kábeleket.
Alapjárat környékén, vagy ennél kicsivel magasabb fordulaton a szabályzó nyelvnek stabilan a külső érintkezőnek kell feküdnie, ilyenkor valóban mérhető egyszerűbb műszerrel DF-en 6V környéki fesz.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Te ezen megsértődtél?nyemi írta:Perec írta:Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
A dinamó DF pontjához menő vezetéken.gesszti írta:]
Hol mérted a 4-5 V-ot?
Elvileg 2-3v-ból kellene előállítania 7v-ot de ha ennyit adok neki akkor nincs mérhető változás az akkun. Ráadásul a fordulat emelkedésével csökkenni kellene a gerjesztő feszültségnek, de ha én nekifeszítem a nyelvet a külső érintkezőnek /egyébként nincs töltés/ akkor a fordulat emelkedésével a gerjesztő feszültség 6v-ig is felmegy. Na ekkor már szikrázik a kapcsoló, de csak igy van elfogatható töltésem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Már megint kezdődik a személyeskedés.Perec írta:Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
De azért köszönöm.
Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.gesszti írta:Most viszont akkor azt kellene tisztázni, hogy melyik melyik kérdezőnél melyik rendszerről is van szó.
Egy bocsánat kérést elfogadok.
Üdv nyemi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.05.19. 20:43-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Helytálló meglátás.Perec írta:Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
Most viszont akkor azt kellene tisztázni, hogy melyik melyik kérdezőnél melyik rendszerről is van szó.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
gesszti írta:Nyemi bácsi, olvasd el mégegyszer a feszszab működéséről szóló leírásokat. Az egy "kalapácsos" rész nem túláram kapcsoló a sima elektromechanikus feszszabban, hanem visszáram kapcsoló. Van az elektronikusban is, mégpedig dióda formájában.nyemi írta:Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták. Üdv nyemi.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nincs túláram kapcsoló az elektromechanikus feszszabban! Túlfeszültséget "figyel", de ez pont a másik, a három állású érintkező feladata.zolee33 írta: oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nyemi bácsi, olvasd el mégegyszer a feszszab működéséről szóló leírásokat. Az egy "kalapácsos" rész nem túláram kapcsoló a sima elektromechanikus feszszabban, hanem visszáram kapcsoló. Van az elektronikusban is, mégpedig dióda formájában.nyemi írta:Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták. Üdv nyemi.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.
Üdv nyemi.[/quote]
oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.
Üdv nyemi.[/quote]
oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Sziagesszti írta:"meg se rezdül" - az nálad azt jelenti, hogy "meg se mozdul", vagy azt, hogy rezgés nélkül, szép finoman kapcsol?zolee33 írta:Az akksi tuti halott. Töltés van, de szinte biztos hogy túltölt. Majd be lesz lőve ha lesz ami kell.
egyenlőre szétment a berugóm. Az fontosabb. Halott aksinak úgyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a feszszabon, a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért, de kb.10 éve motoron sem ültem, és amit tudtam is elfelejtettem...
Amúgy leállított motornál szétkapcsolva kell lennie, járó motornál, ha a dinamó feszültsége meghaladja az akksi feszültségét, akkor össze kell kapcsolnia, de ezt nem szabad rezegve, tétovázva tennie, mert akkor beég. Egyértelműen be, vagy ki kell kapcsolnia.
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
gesszti írta:"meg se rezdül" - az nálad azt jelenti, hogy "meg se mozdul", vagy azt, hogy rezgés nélkül, szép finoman kapcsol?zolee33 írta:Az akksi tuti halott. Töltés van, de szinte biztos hogy túltölt. Majd be lesz lőve ha lesz ami kell.
egyenlőre szétment a berugóm. Az fontosabb. Halott aksinak úgyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a feszszabon, a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért, de kb.10 éve motoron sem ültem, és amit tudtam is elfelejtettem...
Amúgy leállított motornál szétkapcsolva kell lennie, járó motornál, ha a dinamó feszültsége meghaladja az akksi feszültségét, akkor össze kell kapcsolnia, de ezt nem szabad rezegve, tétovázva tennie, mert akkor beég. Egyértelműen be, vagy ki kell kapcsolnia.
a "megse rezdül" nálam annyi hogy mozgás nélkül ad ki apro szikrákat.
leállitott motornál is nekifekszik a külső résznek a kalapács.
majd veszek műszert.addig nem nyulok hozzá.
viszont a gyári kötésen(amit rajzrol néztem),változtatnom kellett,mert álto helyben leszivta az aksit,és ha leállitottam akkor világitott a töltés lámpa.
lehet elől is megkéne néznem a kötéseket rajz szerint.
de most szerintem tölti az aksit is mert majdnem teljesen merült volt,és nem áll le,világítás is van.
a fesszabályozon a laprugókon engedtem befelé egy kicsit,mert ugy tudom hogy akkor ad kevesebbet.de igy se változik a viselkedése.
no.majd okosabb leszek ha megveszem a műszert.....
ja.és az előzőben nem a dupla üllős részre gondoltam.hanem a tuloldalt.annak nem kell semmit se csinálnia?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
"meg se rezdül" - az nálad azt jelenti, hogy "meg se mozdul", vagy azt, hogy rezgés nélkül, szép finoman kapcsol?zolee33 írta:Az akksi tuti halott. Töltés van, de szinte biztos hogy túltölt. Majd be lesz lőve ha lesz ami kell.
egyenlőre szétment a berugóm. Az fontosabb. Halott aksinak úgyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a feszszabon, a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért, de kb.10 éve motoron sem ültem, és amit tudtam is elfelejtettem...
Amúgy leállított motornál szétkapcsolva kell lennie, járó motornál, ha a dinamó feszültsége meghaladja az akksi feszültségét, akkor össze kell kapcsolnia, de ezt nem szabad rezegve, tétovázva tennie, mert akkor beég. Egyértelműen be, vagy ki kell kapcsolnia.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Mi köze van a trafónak a töltéshez?janikamz írta:felraktam töltőre az akksit.kicsit olvasgattam itt és làttam olyan problémàt hogy gàzadàsoknàl nem nő a làmpa fényereje csak egy tartomànyban vilàgít.hàt ezt én is tapasztaltam.kilàmpàzom majd de a fesszab kalapàcsai normàl állapitban vannak nincsenek elégve megolvadva.viszont leszedtem a trafót nahàt egy lada 2101 es.nincs annak jelentősége hogy a zsiga 4t a wartburg meg a trabi 2t? lehet ez hibaforràs visszatöltésnél? mert én mikor leszedtem egy ddr-re vagy wartburgra szàmítottam...
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
gesszti írta:Az a normális, hogy alapból a külső érintkezőnek fekszik, és magasabb fordulaton elemelkedik egy kicsit. Az a jó, ha nem is látod a rezgését, csak hogy kicsit mozdul. (ehhez kell a próbalámpa a DF-en, hogy látható legyen, mikor kezd el rezegni)zolee33 írta: nem álligatni szeretném,csak érdekel mi a normális viselkedés.....a régi fesszab'on ha áram alá helyeztem beállt középre a kalapácsrész.viszont az a belső felét püfölte,és nem is volt töltés.
ez teljesen nekifekszik a külső résznek,és el sem mozdul onnan.soha.csak nagyobb fordulaton ad pici szikrákat,és apro mozgást.
azota mentem is vele.most értem haza.világitás kicsit erős.szerintem tultölt.de persze ki kéne mérni.majd megkérek valakit.
kis fordulaton viszont le is áll.teljesen tropa az aksi.pedig 1 hetes.ez az eredménye ha félrekötözgetik.....én meg megveszem használom,és csak akkor derül ki amikor már menthetetlen.
majd kap később ujat.
köszi a segitséget.
legalább tuti hogy jó.csak be kell lőni.
Durva túltöltéssel 1 óra alatt tönkre lehet tenni egy ekkora akksit. 1500 Ft-ért van a tecskóban multiméter. Anélkül ne piszkáld a feszszabot. Ha állítasz a szabályzó kapcsoló rugójának előfeszítésén, akkor csak nagyon picit állíts. Ott szokták elrontani, hogy túl sokat állítanak, és nem értik, hogy miért nem jó. Inkább többször kell, picit állítani rajta, és próbálni, mérni. Feszültséget ilyenkor mindig az akksi sarkain mérünk!
Amúgy:
Külső oldalra fekszik: direkt gerjesztés
Középen áll: az előtét ellenálláson keresztül gerjeszt
Belső oldalnak fekszik: túltöltés esetén testre zárja a gerjesztést. Ha sokáig így van, akkor füstölhet az ellenállás.
az aksi tuti halott.töltés van.de szinte biztos hogy tultölt.majd be lessz lőve ha lessz ami kell.
egyenlőre szétment a berugom.az fontosabb.halott aksinak ugyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a fesszabon,a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért,de kb.10 éve motron sem ültem ,és amit tudtam is elfelejtettem....
Re: Elektronika
felraktam töltőre az akksit.kicsit olvasgattam itt és làttam olyan problémàt hogy gàzadàsoknàl nem nő a làmpa fényereje csak egy tartomànyban vilàgít.hàt ezt én is tapasztaltam.kilàmpàzom majd de a fesszab kalapàcsai normàl állapitban vannak nincsenek elégve megolvadva.viszont leszedtem a trafót nahàt egy lada 2101 es.nincs annak jelentősége hogy a zsiga 4t a wartburg meg a trabi 2t? lehet ez hibaforràs visszatöltésnél? mert én mikor leszedtem egy ddr-re vagy wartburgra szàmítottam...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Az a normális, hogy alapból a külső érintkezőnek fekszik, és magasabb fordulaton elemelkedik egy kicsit. Az a jó, ha nem is látod a rezgését, csak hogy kicsit mozdul. (ehhez kell a próbalámpa a DF-en, hogy látható legyen, mikor kezd el rezegni)zolee33 írta: nem álligatni szeretném,csak érdekel mi a normális viselkedés.....a régi fesszab'on ha áram alá helyeztem beállt középre a kalapácsrész.viszont az a belső felét püfölte,és nem is volt töltés.
ez teljesen nekifekszik a külső résznek,és el sem mozdul onnan.soha.csak nagyobb fordulaton ad pici szikrákat,és apro mozgást.
azota mentem is vele.most értem haza.világitás kicsit erős.szerintem tultölt.de persze ki kéne mérni.majd megkérek valakit.
kis fordulaton viszont le is áll.teljesen tropa az aksi.pedig 1 hetes.ez az eredménye ha félrekötözgetik.....én meg megveszem használom,és csak akkor derül ki amikor már menthetetlen.
majd kap később ujat.
köszi a segitséget.
legalább tuti hogy jó.csak be kell lőni.
Durva túltöltéssel 1 óra alatt tönkre lehet tenni egy ekkora akksit. 1500 Ft-ért van a tecskóban multiméter. Anélkül ne piszkáld a feszszabot. Ha állítasz a szabályzó kapcsoló rugójának előfeszítésén, akkor csak nagyon picit állíts. Ott szokták elrontani, hogy túl sokat állítanak, és nem értik, hogy miért nem jó. Inkább többször kell, picit állítani rajta, és próbálni, mérni. Feszültséget ilyenkor mindig az akksi sarkain mérünk!
Amúgy:
Külső oldalra fekszik: direkt gerjesztés
Középen áll: az előtét ellenálláson keresztül gerjeszt
Belső oldalnak fekszik: túltöltés esetén testre zárja a gerjesztést. Ha sokáig így van, akkor füstölhet az ellenállás.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
gesszti írta:Aki töltést akar javítani, vagy állítani, az vegyen egy feszmérőt, és ne a lámpa fényerejére hagyatkozzon!!!zolee33 írta:sziasztok
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli
Itt, ezen a fórumon aprólékosan leírtam korábban, kb. fél éve a hagyományos feszszab beállításait. Keresd vissza egy kicsit. Alapesetben a külső érintkezőhöz kellene érnie, és közepes fordulaton beáll középre az érintkező. Ha nagyon rángatózik, akkor valami nem ok. Valószínűleg a légrések nem megfelelők. Próbalámpa, és feszmérő nélkül neki se állj.
nem álligatni szeretném,csak érdekel mi a normális viselkedés.....a régi fesszab'on ha áram alá helyeztem beállt középre a kalapácsrész.viszont az a belső felét püfölte,és nem is volt töltés.
ez teljesen nekifekszik a külső résznek,és el sem mozdul onnan.soha.csak nagyobb fordulaton ad pici szikrákat,és apro mozgást.
azota mentem is vele.most értem haza.világitás kicsit erős.szerintem tultölt.de persze ki kéne mérni.majd megkérek valakit.
kis fordulaton viszont le is áll.teljesen tropa az aksi.pedig 1 hetes.ez az eredménye ha félrekötözgetik.....én meg megveszem használom,és csak akkor derül ki amikor már menthetetlen.
majd kap később ujat.
köszi a segitséget.
legalább tuti hogy jó.csak be kell lőni.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Valaki tudna nekem képet felrakni arról, hogy a gyári tranzisztoros gyújtásnak a kis fekete doboza, aminek az aksinál kell lennie hogyan van felfogatva? Vagy csak kb. a helyzetéről. Most fogom majd kicserélni a megszakítósat.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Hol mérted a 4-5 V-ot?Nandor írta:Megint szarakszik a töltésem. Világításon csak akkor van megfelelő töltés, ha a fesz. szabot úgy állítom be, hogy 4-5v-ot küldjön a gerjesztésnek. Naná, hogy leégett az előtét ellenállás.
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Aki töltést akar javítani, vagy állítani, az vegyen egy feszmérőt, és ne a lámpa fényerejére hagyatkozzon!!!zolee33 írta:sziasztok
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli
Itt, ezen a fórumon aprólékosan leírtam korábban, kb. fél éve a hagyományos feszszab beállításait. Keresd vissza egy kicsit. Alapesetben a külső érintkezőhöz kellene érnie, és közepes fordulaton beáll középre az érintkező. Ha nagyon rángatózik, akkor valami nem ok. Valószínűleg a légrések nem megfelelők. Próbalámpa, és feszmérő nélkül neki se állj.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A 6V-os rendszer különösen érzékeny a kontaktokra! Ha valahol laza a saru, rosszul ül a helyén, laza benne a vezeték stb. akkor sokat tudsz vele szívni. Ha ezeket rendbe teszed akár örökös is lehet.Nandor írta:A töltéssel kapcsolatos sarukat kicseréltem,sajnos semmi változás. Viszont a vezetékekkel kapcsolatban igazad lehet. Holnap kiveszem az akkut meg a szabályzót és a dinamó mellé ki vezetékelem. Meglátjuk akkor lesz-e változás.MrDok írta:]
Ne a töltést nézegesd! Vizsgáld végig a vezetékezésed, különös figyelemmel a sarukra, nem lötyöghet egy sem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég