Elektronika topik - a pokol kapuja
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Lassan összeszedjük:
-összes izzó, visszajelző izzó
-kürt
-indexrelé
-H4 lámpafoncsor
- (teljes) vezetékezés
-diódasor
-fesszab
ez már alakul, még tennék hozzá:
-gyújtótrafó
-akkumulátor
-késes biztosítéktábla
30 befedi szerintem, de érdemes ezt a robogó cuccot is megkérdezni, az valószínű tartalmaz
egy jeladós elektronikus gyújtást is, kérés hány wattos a generátora.
Azért ha megvan 4 forgórész, 4 állórész és 4 szabályzó akkor már valakinek meg kellene tudnia csinálni. Sokak használják még a üzembiztosan 6V-os rendszereket, de azért sosem lesz annyira igénytelen egy 12V-os.
-összes izzó, visszajelző izzó
-kürt
-indexrelé
-H4 lámpafoncsor
- (teljes) vezetékezés
-diódasor
-fesszab
ez már alakul, még tennék hozzá:
-gyújtótrafó
-akkumulátor
-késes biztosítéktábla
30 befedi szerintem, de érdemes ezt a robogó cuccot is megkérdezni, az valószínű tartalmaz
egy jeladós elektronikus gyújtást is, kérés hány wattos a generátora.
Azért ha megvan 4 forgórész, 4 állórész és 4 szabályzó akkor már valakinek meg kellene tudnia csinálni. Sokak használják még a üzembiztosan 6V-os rendszereket, de azért sosem lesz annyira igénytelen egy 12V-os.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Már mindent próbáltam, van 4 dinamóm, 4 szabályzóm, a vezetékek jók a csatlakozók újak de sehogy se jó.MrDok írta: DE én továbbra is azt javaslom, hogy tedd rendbe a vezetékezést, jó lesz az.

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne feledd szinte a teljes vezetékezést, diódasort, fesszabot sem a sorból.Nandor írta:
Igen arra gondoltam, de nekem 4-sebességes ts-m van. Nem lenne útban neki a szimeringház?
Ha nem ír olyan aki már csinált ilyent, akkor fel kell próbálni egy forgórészt a főtengelyre. Ha az elfér, és a deknit is vissza tudod tenni , akkor megoldható.
DE én továbbra is azt javaslom, hogy tedd rendbe a vezetékezést, jó lesz az.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Igen arra gondoltam, de nekem 4-sebességes ts-m van. Nem lenne útban neki a szimeringház?zsakfos írta: De megoldható,ha az Etz generátorra gondoltad ezt a kijelentésedet.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
De megoldható,ha az Etz generátorra gondoltad ezt a kijelentésedet.Nandor írta:Most jöttem rá, hogy valószínűleg a szimering háztól nem lehetne rá tenni.Nandor írta:Tudja valaki mekkora költség 12v-osra alakítani egy ts250-t. Már nagyon elegem van ebből a 6v-os trágyából, most mát csak egyszerűen motorozni akarok nem azt figyelni, hogy mikor szűnik meg a töltés.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
3 féle megoldást ismerek én,de ez nem jelenti azt hogy nincs több,de ezek többnyire kipróbált életképes dolgok.Nandor írta:Tudja valaki mekkora költség 12v-osra alakítani egy ts250-t. Már nagyon elegem van ebből a 6v-os trágyából, most mát csak egyszerűen motorozni akarok nem azt figyelni, hogy mikor szűnik meg a töltés.
1-Etz generátor beépités,erről van talán a legtöbb info,ez gépmunkával és blokk szétszedéssel jár,bár kissé gány munkával nem feltétel a széthúzása a blokknak,viszont generátor távtartót mindenképp esztergáltatni kell,elsősorban aluból.
Ennek költsége attól függ mennyiért kapsz generátort komplettan és a közdarab bekerülési költsége(ha van ismeretség gépműhelyben akkor ez nem számit ugyebár

2-Yamaha robogó generátor beépités,eről nekem kevés az infóm,de az biztos hogy gépmunka itt is van viszont ha jól láttam az eddigi képeket erről,sokkal kevesebb talán a gépmunka.Nyakas többet tudna erről,keresd fel priviben.
3-a legegyszerűbb viszont a legdrágább megoldás a powerdynamo:https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... 7avp3rcb04
Ennél a megoldásnál viszont nincs blokkfaragás,közdarab készités,csak felkell cuppantani a régi dinamó helyére.Ja és tartalmazza ha jól látom a komplett gyújtást is trafóstul,feszabályzóstul mindenestül.
Viszont piszok drága.250 euro
Ez volt csak a generátor rész.
Ezenkivűl természetesen az összes izzót ki kell cserélni,a kürtöt,indexrelét na és a lámpafoncsort is érdemes akkor már H4-esre cserélni.
Ezeket te tudod kiszámolni hogy miket mennyiérttudsz beszerezni,illetve a munkadijakat is te tudod csak hogy milyen lehetőségeid vannak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Most jöttem rá, hogy valószínűleg a szimering háztól nem lehetne rá tenni.Nandor írta:Tudja valaki mekkora költség 12v-osra alakítani egy ts250-t. Már nagyon elegem van ebből a 6v-os trágyából, most mát csak egyszerűen motorozni akarok nem azt figyelni, hogy mikor szűnik meg a töltés.

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
MrDok írta: Ha már előhoztad, én is véleményezem.
Szerintem a két cucc között annyi a hasonlóság, hogy elektronikai és hogy téglalap alakú a nyák............



,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Csáó,bobika68 írta:Ami lényeges, (megszakító) azt pont kihagytad.. ha már ennyi alkatrészt megvettél. Feltéve, ha nem elektronikus gyújtásod van rajt.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Érintkezési hiba lesz, nagy eséllyel..
Azokat sem vettem meg, voltak itthon


Re: Elektronika
Igen, kíváncsi vagyok, első sorban arra, hogy milyen típusú motorhoz készült, mert a szoci, széria, típusok között én nem ismerek 16.000-et forgót? Tudom a PIC-et tetszőlegesen át lehet programozni.nyemi írta: ... gondolom érdekel benneteket a kapcsolás ...
Minek alapján állapíttatott meg az előgyújtás görbe? Egy közel ideális görbe, szerintem, csak fékpadi mérésekkel, típus függően hozható létre. Ez az oka annak, hogy csak érdekel de nem hoz lázba a téma.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Tudja valaki mekkora költség 12v-osra alakítani egy ts250-t. Már nagyon elegem van ebből a 6v-os trágyából, most mát csak egyszerűen motorozni akarok nem azt figyelni, hogy mikor szűnik meg a töltés.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem aztán nem kéne... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Azt kellene az elektronvadász uraknak olcsón megépíteni.KILL3R etz írta: IGC-ből van/volt depresszióérzékelős változat, csak csillagászati áron...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
gesszti írta:Szerintem sokkal több előnnyel járna, ha nem csak a fordulatszám függvénye lenne az előgyújtás, hanem a gázkarállás - vagy a szívócsőben levő vákuum is beleszólna. Ott több elveszett paripa van. Egy kicsit túlzásnak tartom kis fordulaton ennyire elvenni az előgyuszit. 15 fok alá nem mennék, max csak az indítás és 1500 rpm alatt.
A fordulatszám függő előgyuszinál figyelembe kell venni, hogy milyen intenzitással van használva a motor. Esetleg külön programot írni cirkáláshoz, és tempózáshoz, ami akár menet közben váltható lenne.
IGC-ből van/volt depresszióérzékelős változat, csak csillagászati áron...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerintem sokkal több előnnyel járna, ha nem csak a fordulatszám függvénye lenne az előgyújtás, hanem a gázkarállás - vagy a szívócsőben levő vákuum is beleszólna. Ott több elveszett paripa van. Egy kicsit túlzásnak tartom kis fordulaton ennyire elvenni az előgyuszit. 15 fok alá nem mennék, max csak az indítás és 1500 rpm alatt.
A fordulatszám függő előgyuszinál figyelembe kell venni, hogy milyen intenzitással van használva a motor. Esetleg külön programot írni cirkáláshoz, és tempózáshoz, ami akár menet közben váltható lenne.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem ez kínai.
Viszont nagyon szivesen megnéznék egy olyan videót ahol egy Mz-ben muzsikál egy ilyen akármi,esetleg hozzá egy leirást hogy mennyivel lett jobb a gép.
Ha sokat javit rajt akár teljesitményben,akár fogyasztásban,akkor van értelme erről diskurálni,esetleg üzletelni vele.
Szóval van ebből működő verzió Mz-re,ami nem horror ár és tényleg nagyot dob rajt?


Viszont nagyon szivesen megnéznék egy olyan videót ahol egy Mz-ben muzsikál egy ilyen akármi,esetleg hozzá egy leirást hogy mennyivel lett jobb a gép.
Ha sokat javit rajt akár teljesitményben,akár fogyasztásban,akkor van értelme erről diskurálni,esetleg üzletelni vele.
Szóval van ebből működő verzió Mz-re,ami nem horror ár és tényleg nagyot dob rajt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Sziasztok
Most nem tudom eldönteni hogy minek vettétek elő ezt a "lerágott csontot".
De mert jóhiszemű vagyok, gondolom érdekel benneteket a kapcsolás és az áramkör működése.
Akkor parancsoljatok:
A program működése.

A Kapcsolási rajz.

Működésről egy videó.
A 2TB görbe.

Az áramkör plazma gyújtásra is alkalmas, nem standard gyertyával!!!!!
Ez egy MSD Plazma DC CDI , fordulatszámfüggő előgyújtás állítással.
Ha van kérdésetek vagy akár egy előgyújtás görbe elképzelésetek, szívesen fogadom.
Ez egy szabad forrású nyílt projekt. Bárki építhet magának 1 darabot.
Aki üzleti jelleggel szeretné megépíteni , vegye fel velem a kapcsolatot.
Üdv nyemi.
A változtatás joga fenntartva.
Most nem tudom eldönteni hogy minek vettétek elő ezt a "lerágott csontot".
De mert jóhiszemű vagyok, gondolom érdekel benneteket a kapcsolás és az áramkör működése.
Akkor parancsoljatok:
A program működése.

A Kapcsolási rajz.

Működésről egy videó.
A 2TB görbe.

Az áramkör plazma gyújtásra is alkalmas, nem standard gyertyával!!!!!
Ez egy MSD Plazma DC CDI , fordulatszámfüggő előgyújtás állítással.
Ha van kérdésetek vagy akár egy előgyújtás görbe elképzelésetek, szívesen fogadom.

Ez egy szabad forrású nyílt projekt. Bárki építhet magának 1 darabot.
Aki üzleti jelleggel szeretné megépíteni , vegye fel velem a kapcsolatot.
Üdv nyemi.
A változtatás joga fenntartva.
- Csatolmányok
-
- 20130413.zip
- 2T-4T motorokhoz előre meg írt le tesztelt (működő:) program.
- (837.08 KiB) Letöltve 161 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha már előhoztad, én is véleményezem.bobika68 írta:
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
Szerintem a két cucc között annyi a hasonlóság, hogy elektronikai és hogy téglalap alakú a nyák............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Igen, csak izzik, világít és nem robban.gesszti írta:Az valami spéci pirotechnikai "izzó"?

- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kedves Uraim!
Valaki nem tudja, mennyi az ETZ 250-es full kábelhossza áganként?
Valaki nem tudja, mennyi az ETZ 250-es full kábelhossza áganként?
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A fenét. Poénra ment.[/quote]
Tudom, én is poénnak szántam.. vagy mégsem? :DDDD
Tudom, én is poénnak szántam.. vagy mégsem? :DDDD
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
[quote="nyemi"][quote="sub-ee"][quote="nyemi"]
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.


Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.


Amint látom már megvehető a klónom.
Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.
Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A fenét. Poénra ment.bobika68 írta:A "tanító szaki" is hibázhat, de ez már messze nem szakértelemre vall.. vagy (hall)
- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A "tanító szaki" is hibázhat, de ez már messze nem szakértelemre vall.. vagy (hall)gesszti írta:Az valami spéci pirotechnikai "izzó"?Gyula-bá írta:fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia

- bobika68
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
- MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ami lényeges, (megszakító) azt pont kihagytad.. ha már ennyi alkatrészt megvettél. Feltéve, ha nem elektronikus gyújtásod van rajt.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Érintkezési hiba lesz, nagy eséllyel..
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Az valami spéci pirotechnikai "izzó"?Gyula-bá írta:fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia

-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Köszönöm! Megpróbálom!Gyula-bá írta:Igen, a biztosíték is lehet.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Készíts egy próba lámpát egy kb. 5W-os izzóból, majd ennek segítségével ellenőrizd:
- a feszültség meglétét a gyújtó trafó 15-jelű pontján, ha nincs fesz. akkor vagy a biztosíték rosz vagy valahol érintkezési hiba van vagy elkötöttél valamit
- ha itt van fesz. akkor kösd a próba lámpát a gy. kondenzátor és a test közé majd forgasd körbe a főtengelyt, fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
Re: Elektronika
Igen, a biztosíték is lehet.CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Készíts egy próba lámpát egy kb. 5W-os izzóból, majd ennek segítségével ellenőrizd:
- a feszültség meglétét a gyújtó trafó 15-jelű pontján, ha nincs fesz. akkor vagy a biztosíték rosz vagy valahol érintkezési hiba van vagy elkötöttél valamit
- ha itt van fesz. akkor kösd a próba lámpát a gy. kondenzátor és a test közé majd forgasd körbe a főtengelyt, fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
6V-dinamó:papay416 írta:Üdv! Milyen diódát javasoltok a visszáram kapcsoló helyett?
mbr 1645 schottky dióda (45V, 16A) sok km óta szolgál nálam. rendes hűtés kell neki. (kb. 3x3x2 cm-es hűtőborda, mondjuk egy számítógép alaplapról)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
- MZ-d típusa: ts 150
- Tartózkodási hely: Kocs
Re: Elektronika
Üdv! Milyen diódát javasoltok a visszáram kapcsoló helyett?
Re: Elektronika
.revell írta:Mit tudok ilyenkor csinálni??
Amit a Geszti tanácsolt, kiegészítve azzal, hogy ha nincs akku. feszültség (vagy elégtelen mert azóta "magához tért valamennyire) akkor vagy akku. - kuka vagy "beragadt" a fesz. szab. áram kapcsoló érintkezője.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Azt valóban nem írtam oda, hogy a 12V rendszerű gépekhez értettem az előbbi gondolat menetemet, a dinamó - 6V - rendszerűek elektromos felépítéséhez még nem volt szerencsémgesszti írta:6V-os, dinamós rendszernél nem feltétlen kell az elektronikus feszszab, mert túl nagy áramerősségek jönnek-mennek, és ezt nem nagyon bírják a nyomtatott áramkörök, vagy az alkatrészek. A visszáramkapcsolót (6V - dinamó) kell kiváltani egy jó combos diódával, és onnantól örök.atesz155 írta:*****.
A kábelek rendbetételével maximálisan egyetértek.

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
6V-os, dinamós rendszernél nem feltétlen kell az elektronikus feszszab, mert túl nagy áramerősségek jönnek-mennek, és ezt nem nagyon bírják a nyomtatott áramkörök, vagy az alkatrészek. A visszáramkapcsolót (6V - dinamó) kell kiváltani egy jó combos diódával, és onnantól örök.atesz155 írta:Srácok, olyan sok elektromos hiba leírással találkozok, amelyekkel régebben én is sokszor összeakadtam, de sikerült "rájönni", hogy mi ad a dolgokra szinte 99%-os megoldást. Az, amiket most felsorolok:
-Elektronikus gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektronikus feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)
Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
A kábelek rendbetételével maximálisan egyetértek.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Először is megméred, hogy van-e az akksiban feszültség, aztán tovább keresed az érintkezési hibát. Szépen halad végig az áram útján értelem szerűen. Legjobb ilyen célra egy próbalámpa. Egyik felét testre, másik felével meg mégy szépen végig.revell írta:sziasztok,
Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??
üdv: revell
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Srácok, olyan sok elektromos hiba leírással találkozok, amelyekkel régebben én is sokszor összeakadtam, de sikerült "rájönni", hogy mi ad a dolgokra szinte 99%-os megoldást. Az, amiket most felsorolok:
-Elektromos gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektromos feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)
Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
-Elektromos gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektromos feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)
Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
sziasztok,
Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??
üdv: revell
Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??
üdv: revell
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nem is tőled kérdeztem...Perec írta:Semmiféle sértegetésről nem írtam
Gyerekek, döntsük már el, hogy lánykollégiumban vagyunk, vagy mi van...
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
mielőtt még miattam kaptok hajba,én vagyok a sügér...
és őróla lenne szó:


generátor ad töltést.magas fordulaton kisüti az ember szemét,de kisfordulaton le is áll.viszont,mint kiderült az aksit nem tölti.ma lemerült.hiába van világitásom.
és 12 voltos Etz 150
köszi a sok segitséget.
hátha kép alapján könnyebb eldönteni.bal oldali relé és jobb oldali relé így áll mindig.soha(!) nem változik.lehet megszivtam
.vehettem volna lada fesszabot,2-őt ennek az árán.
és őróla lenne szó:


generátor ad töltést.magas fordulaton kisüti az ember szemét,de kisfordulaton le is áll.viszont,mint kiderült az aksit nem tölti.ma lemerült.hiába van világitásom.
és 12 voltos Etz 150
köszi a sok segitséget.
hátha kép alapján könnyebb eldönteni.bal oldali relé és jobb oldali relé így áll mindig.soha(!) nem változik.lehet megszivtam

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Semmiféle sértegetésről nem írtam, van az előnézet gomb, amivel meg tudod nézni, hogyan jelenik meg majd a hozzászólás.
Nyemi tökéletesen használta a fórumot és képben volt, hogy zoli kérdezett, aki az adatlapján jelezte, hogy kiTZ-je van.
Nyemi tökéletesen használta a fórumot és képben volt, hogy zoli kérdezett, aki az adatlapján jelezte, hogy kiTZ-je van.
gesszti írta:Perec írta:Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
DF feszültségét nincs értelme mérni. (max egy elég gyors szkóppal) Egy 2W környéki izzót köss rá esetleg, azzal tudod figyelni, hogy valójában mit csinál a DF.Nandor írta:A dinamó DF pontjához menő vezetéken.
Elvileg 2-3v-ból kellene előállítania 7v-ot de ha ennyit adok neki akkor nincs mérhető változás az akkun. Ráadásul a fordulat emelkedésével csökkenni kellene a gerjesztő feszültségnek, de ha én nekifeszítem a nyelvet a külső érintkezőnek /egyébként nincs töltés/ akkor a fordulat emelkedésével a gerjesztő feszültség 6v-ig is felmegy. Na ekkor már szikrázik a kapcsoló, de csak igy van elfogatható töltésem.
Ha neki kell szorítanod a külső érintkezőnek a nyelvet, hogy legyen töltés, akkor ott még érintkezési hiba van. Csiszold meg mégjobban, még tisztábbra az érintkezőket. A szabályzóét is, meg a visszáramkapcsolóét is. Ellenőrizd az akksi és a feszszab közti kábeleket.
Alapjárat környékén, vagy ennél kicsivel magasabb fordulaton a szabályzó nyelvnek stabilan a külső érintkezőnek kell feküdnie, ilyenkor valóban mérhető egyszerűbb műszerrel DF-en 6V környéki fesz.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Te ezen megsértődtél?nyemi írta:Perec írta:Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
A dinamó DF pontjához menő vezetéken.gesszti írta:]
Hol mérted a 4-5 V-ot?
Elvileg 2-3v-ból kellene előállítania 7v-ot de ha ennyit adok neki akkor nincs mérhető változás az akkun. Ráadásul a fordulat emelkedésével csökkenni kellene a gerjesztő feszültségnek, de ha én nekifeszítem a nyelvet a külső érintkezőnek /egyébként nincs töltés/ akkor a fordulat emelkedésével a gerjesztő feszültség 6v-ig is felmegy. Na ekkor már szikrázik a kapcsoló, de csak igy van elfogatható töltésem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Már megint kezdődik a személyeskedés.Perec írta:Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.

De azért köszönöm.

Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.gesszti írta:Most viszont akkor azt kellene tisztázni, hogy melyik melyik kérdezőnél melyik rendszerről is van szó.
Egy bocsánat kérést elfogadok.

Üdv nyemi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.05.19. 20:43-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Helytálló meglátás.Perec írta:Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
Most viszont akkor azt kellene tisztázni, hogy melyik melyik kérdezőnél melyik rendszerről is van szó.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
gesszti írta:Nyemi bácsi, olvasd el mégegyszer a feszszab működéséről szóló leírásokat. Az egy "kalapácsos" rész nem túláram kapcsoló a sima elektromechanikus feszszabban, hanem visszáram kapcsoló. Van az elektronikusban is, mégpedig dióda formájában.nyemi írta:Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták. Üdv nyemi.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nincs túláram kapcsoló az elektromechanikus feszszabban! Túlfeszültséget "figyel", de ez pont a másik, a három állású érintkező feladata.zolee33 írta: oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nyemi bácsi, olvasd el mégegyszer a feszszab működéséről szóló leírásokat. Az egy "kalapácsos" rész nem túláram kapcsoló a sima elektromechanikus feszszabban, hanem visszáram kapcsoló. Van az elektronikusban is, mégpedig dióda formájában.nyemi írta:Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták. Üdv nyemi.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.
Üdv nyemi.[/quote]
oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.
Üdv nyemi.[/quote]
oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég