A töltéssel kapcsolatos sarukat kicseréltem,sajnos semmi változás. Viszont a vezetékekkel kapcsolatban igazad lehet. Holnap kiveszem az akkut meg a szabályzót és a dinamó mellé ki vezetékelem. Meglátjuk akkor lesz-e változás.MrDok írta:]
Ne a töltést nézegesd! Vizsgáld végig a vezetékezésed, különös figyelemmel a sarukra, nem lötyöghet egy sem.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne a töltést nézegesd! Vizsgáld végig a vezetékezésed, különös figyelemmel a sarukra, nem lötyöghet egy sem.Nandor írta:Megint szarakszik a töltésem. Világításon csak akkor van megfelelő töltés, ha a fesz. szabot úgy állítom be, hogy 4-5v-ot küldjön a gerjesztésnek. Naná, hogy leégett az előtét ellenállás.
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
sziasztok
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Megint szarakszik a töltésem. Világításon csak akkor van megfelelő töltés, ha a fesz. szabot úgy állítom be, hogy 4-5v-ot küldjön a gerjesztésnek. Naná, hogy leégett az előtét ellenállás.
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Lehet fesz. szabályzó, végső sorban egyenirányító is, lecsúszott saru, cellazárlatos (magyarul sz@r) akksi, biztosíték, és még nagyon sok minden. Töltést kéne mérned, gerjesztő áramot, meg ilyesmit.janikamz írta:Sziasztok.mi okozza azt hogy nem tölt vissza a motor az akksira? minden rajz alapjan van bekotve.
Ez így nagyon széles hibalehetőségi kört fed le, szűkítsd le ellenőrzéssel!
Re: Elektronika
Sziasztok.mi okozza azt hogy nem tölt vissza a motor az akksira? minden rajz alapjan van bekotve.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Elektronika
biztosíték, kontakt, ilyesmi....dozerboy18 írta:sziasztok!
1 etz 250esem van azzal volna 1 nagyobb elektronika bibi....
új aksit tettem bele..gyújtást belőttem (elállítódott mert kilazult valahogy a csavar)
kb 3percet járt a motor... és egyszer csak se kép se hang... leállt... se a töltés jelző se a üres jelző nem világít ... duda helyzet jelző semmi nem működik... aksiban van kraft rendesen... másik etz indul vele..
de az én 250esemnek mi lehet a baja?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013.05.17. 14:47
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
sziasztok!
1 etz 250esem van azzal volna 1 nagyobb elektronika bibi....
új aksit tettem bele..gyújtást belőttem (elállítódott mert kilazult valahogy a csavar)
kb 3percet járt a motor... és egyszer csak se kép se hang... leállt... se a töltés jelző se a üres jelző nem világít ... duda helyzet jelző semmi nem működik... aksiban van kraft rendesen... másik etz indul vele..
de az én 250esemnek mi lehet a baja?
1 etz 250esem van azzal volna 1 nagyobb elektronika bibi....
új aksit tettem bele..gyújtást belőttem (elállítódott mert kilazult valahogy a csavar)
kb 3percet járt a motor... és egyszer csak se kép se hang... leállt... se a töltés jelző se a üres jelző nem világít ... duda helyzet jelző semmi nem működik... aksiban van kraft rendesen... másik etz indul vele..
de az én 250esemnek mi lehet a baja?
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
köszi mindenkinek!!!!!
igy már kb. átlátom a dolgot.
további terv akkor:
trafo
kondi
kalapács
fesszab'
és akkor már nem lessz gond.
csak biztam a szerelőben mert ilyen motrokkal foglalkozik......
igy őhozzá már nem viszem be...
mégegyszer köszi !!!
igy már kb. átlátom a dolgot.
további terv akkor:
trafo
kondi
kalapács
fesszab'
és akkor már nem lessz gond.
csak biztam a szerelőben mert ilyen motrokkal foglalkozik......
igy őhozzá már nem viszem be...
mégegyszer köszi !!!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
zolee33 írta:zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
Próbálj meg kondenzátort cserélni rajta, végülis ennek a feladata, hogy a szikra ne a megszakítón át húzzon, hanem a gyertya elektródáin. Én tennék bele egy régebbi típusú Wartburg vagy Trabi vagy utángyártott ETZ/SIMSON trafót, az is jó.
Nem lehet, hogy amiért semmi nincs bekötve ezért nagy az áramerősség vagy a feszültség és emiatt olvad el a megszakító?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen. Elektronikusan vezéelt gyújtásoknál az elektronika korlátozza a primer áramot 8 A körüli értéken. Elektronika nélkül 15-20 Amper is folyhat (típustól függően)zolee33 írta: szerelőt kérdeztem mielőtt feltettem rá.....pffff
ennyit roluk.
akkor irány a bolt és egy gyári trafo.csak az a gond hogy elfogyott a kalapácsuk .mind elhordtam.
sebaj szerzek
köszi az infot.mindig tanul az ember
Javaslom esetleg a bontott Wartburg 2T trafót, megbízhatóbb mint az utángyártott, és 3-at kapsz egy utángyári trafó áráért
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
szerelőt kérdeztem mielőtt feltettem rá.....pffffgabsic írta:Mondjuk azért ég el a megszakító, mert alfa romeo 75 trafó van benne.zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
(megszakítós gyújtéáshoz nem használunk elektronikus gyújtások trafóit, megszakító 3.5-4 ampert bír max, te meg most jó eséllyel átkergetsz rajt 8-10 amper körül legalább. Csodálkozol, ha elég? )
ennyit roluk.
akkor irány a bolt és egy gyári trafo.csak az a gond hogy elfogyott a kalapácsuk .mind elhordtam.
sebaj szerzek
köszi az infot.mindig tanul az ember
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mondjuk azért ég el a megszakító, mert alfa romeo 75 trafó van benne.zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
(megszakítós gyújtéáshoz nem használunk elektronikus gyújtások trafóit, megszakító 3.5-4 ampert bír max, te meg most jó eséllyel átkergetsz rajt 8-10 amper körül legalább. Csodálkozol, ha elég? )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
zolee33 írta:sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
sziasztok.
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
gyujtásnál érdekelne,hogy mitől olvadhat el a kalapácsom?
mindenki mást mondott eddig.volt már 2 ujj etz kalapács,és egy wartburg is.egyik se birt 4-5 percnél többet.teljesen elolvadnak.
trafo egy alfa romeo 75-é van benne,de tuti jo,működött vele a kocsim.
aksirol járok.se töltés,se fesszab.minden ki van kötve.
esetleg kondi okozhat ilyen mértékű melegedést?borzalmas ívet huz a kalapács,mintha "hegesztenék"....
valaki tudna ebben segiteni?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet hogy lesz akinek megvan a rajz itt is, de valaki a fészbukos oldalán a klubnak múlt héten tett fel képet az elkészült babi gyújtásról, ő nagy eséllyel tud segíteni neked.m-tom írta:Nem, nem jó helyre.... Ez az MZ fórum, MZ-be MZ gyújtás kell....CselliStunt írta:Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Babetta gyújtásban valaki tud segíteni? A fémpogácsáról kéne rajz, amin rajta vannak a méretei
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat.
Csak hétvégén tudok már csak ránézni a motorra de szerintem is valahol a lámpa környékén lesz valami.
De majd csak összejön már a végéré.
Csak hétvégén tudok már csak ránézni a motorra de szerintem is valahol a lámpa környékén lesz valami.
De majd csak összejön már a végéré.
Re: Elektronika
Biztosan jól van bekötve?Forditva is belehet,mert akkor is működik a motor,csak éppen kinyirja a trafót.[/quote]
Ááá,hogy erre nem gondoltan ,megnézem mindenképp.
Köszi szépen.
Ááá,hogy erre nem gondoltan ,megnézem mindenképp.
Köszi szépen.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Elektronika
Nem, nem jó helyre.... Ez az MZ fórum, MZ-be MZ gyújtás kell....CselliStunt írta:Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Babetta gyújtásban valaki tud segíteni? A fémpogácsáról kéne rajz, amin rajta vannak a méretei
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Babetta gyújtásban valaki tud segíteni? A fémpogácsáról kéne rajz, amin rajta vannak a méretei
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szivesen
Ezt a rajzot én raktam be átirva piros vonalazva csak pont forditva.Luxus kivitelből standardba pén. máj. 10, 2013 6:43 pm
Természetesen nem az én rajzom,de igy megirva pirossal az már az én művem.
Amúgy baromira semmi jelentősége,csak úgy megjegyeztem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Biztosan jól van bekötve?Forditva is belehet,mert akkor is működik a motor,csak éppen kinyirja a trafót.Patrik írta:Sziasztok!
Létezik olyan,hogy gyilkolja a motor a trafót?
Ha igen mitől lehet?
Már a 3.trafó van benne volt az amivel még vettem,de az sem volt jó első perctől.
Aztán vettem bele egy újat az is kb.1000km bírt. Most egy gyárit tettem bele ami tuti eredeti,de már jelentkeznek a szokásos tünetek.
Melegszik a trafó,melegen nehezen indul,az alapjáratot rosszul tartja viszont menet közben semmi gond nincs vele.
Mindig ezek a tünetek ha kicserélem utána minden jól működik.
Lehet csak én fogom ki a rossz trafókat?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Létezik olyan,hogy gyilkolja a motor a trafót?
Ha igen mitől lehet?
Már a 3.trafó van benne volt az amivel még vettem,de az sem volt jó első perctől.
Aztán vettem bele egy újat az is kb.1000km bírt. Most egy gyárit tettem bele ami tuti eredeti,de már jelentkeznek a szokásos tünetek.
Melegszik a trafó,melegen nehezen indul,az alapjáratot rosszul tartja viszont menet közben semmi gond nincs vele.
Mindig ezek a tünetek ha kicserélem utána minden jól működik.
Lehet csak én fogom ki a rossz trafókat?
Létezik olyan,hogy gyilkolja a motor a trafót?
Ha igen mitől lehet?
Már a 3.trafó van benne volt az amivel még vettem,de az sem volt jó első perctől.
Aztán vettem bele egy újat az is kb.1000km bírt. Most egy gyárit tettem bele ami tuti eredeti,de már jelentkeznek a szokásos tünetek.
Melegszik a trafó,melegen nehezen indul,az alapjáratot rosszul tartja viszont menet közben semmi gond nincs vele.
Mindig ezek a tünetek ha kicserélem utána minden jól működik.
Lehet csak én fogom ki a rossz trafókat?
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Szia sexi22sexi22 írta:Ilyen nincs.
Nem értem ezt az elektronikát minden kicserélve átnézve jól bekötve és még mindig túl sokat tölt vissza mi lehet még a baj?
A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem, vezetékelés a gyári bekötés szerint van az egyenirányító is jó a tekercselés is jó sztem akkor még mi lehet ami nem jó?
SEGÍTSETEK!!!!
Először is köszönöm a kapcsolást kölcsönvettem mert gyorsabb volt.
Átalakítottam luxus kivitelűre.
A piros körök testteléspontokat jelölnek, ezeket feltétlenül nézd át.
Forgórész szénkefe.
Feszültség szabályzó (MC pont, réz sarú alumínium légszűrő ház!!!!!! nem szereti egymást Oxidos !!!)
Aztán ha nem javul meg akkor írj.
Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem is ez volt a problémám. Alapjárati töltés nekem is normális volt, de fordulaton 17-18 V. Feszültségszabályzót én is kettőt próbáltam, nem az volt a gond. Valamint a test és a 61-es pont között mérve a fesszabályzón 3-4 V-al többet mértem, mint az akku sarukon!
Akkor jöttem rá, hogy érintkezési hiba vagy valahol letestel valamelyik vezeték, amikor már lámpát sem tudtam kapcsolni, mert lefulladt a motor. Forrósodott is a diódahidam és a 61-es vezeték. Végül elöl a lámpabúrában motoszkáltam, sarukat tisztogattam, összébnyomtam, leszigeteltem a búrába menő és a kapcsolóktól jövő vezetékkötegeket, hátha valamyelyik kidörzsölődött és így javult meg. Azóta a lámpakapcsolást meg sem érzi a motor és normálisan tölt minden fordulaton és a test és 61 pont között is meg az akkusarukon is ugyanazt a feszültséget mérem. Remélem segítettem... Nem tudom hol laksz de ha Miskolc közelében akkor ugorj le és megoldjuk.
Akkor jöttem rá, hogy érintkezési hiba vagy valahol letestel valamelyik vezeték, amikor már lámpát sem tudtam kapcsolni, mert lefulladt a motor. Forrósodott is a diódahidam és a 61-es vezeték. Végül elöl a lámpabúrában motoszkáltam, sarukat tisztogattam, összébnyomtam, leszigeteltem a búrába menő és a kapcsolóktól jövő vezetékkötegeket, hátha valamyelyik kidörzsölődött és így javult meg. Azóta a lámpakapcsolást meg sem érzi a motor és normálisan tölt minden fordulaton és a test és 61 pont között is meg az akkusarukon is ugyanazt a feszültséget mérem. Remélem segítettem... Nem tudom hol laksz de ha Miskolc közelében akkor ugorj le és megoldjuk.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ez már mennyivel beszédesebb hozzászólássexi22 írta:
Arra utalok hogy már elég régóta ezzel szívok hogy túl sokat tölt vissza a generátor az aksinak ez alatt azt értem hogy járó motornál alapjáraton a töltés 12.4, de viszont már 4-5e fordulaton a töltés 19volt.Ezt az eredményt az aksinál mértem.Erre gondoltam énis először hogy a feszabnak lenne az a dolga hogy szabályozza de akkor mindegyik fasszab szar amit eddig próbáltam?
Ezek között két db bolti fesszab volt nem olcsón.
A 19V az tényleg sok.
Egyszerű próba.
Húzd le a generátorról a DF szálat amikor méred a 19 V-t.
Mi történik?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
De azt meg viszonylag egyszerű kimérni nem?kiszsebi írta:Ez akár a diódahíd is lehet: a feszültségszabályozó a váltóáramot (leegyszerűsítve, de nagyon!) nem érzékeli, ezért ad nagyobb gerjesztést a forgórészre.
Szervizkönyvet kéne feltúrni...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ez akár a diódahíd is lehet: a feszültségszabályozó a váltóáramot (leegyszerűsítve, de nagyon!) nem érzékeli, ezért ad nagyobb gerjesztést a forgórészre.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bocsi, egyszerre írtunk.sexi22 írta:
4-5e fordulaton 18v és 19v között van.
Re: Elektronika
4-5e fordulaton 18v és 19v között van.tiger1342 írta:Mennyi az a "túl sok"?sexi22 írta:
Az aksinak tölt vissza.
14.4V-ot mennyivel haladja meg?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, sajnos simán lehet, a bolti cucc nem a legjobb megoldás, sok esetben nem képes rendes szabályozásra, ezért is építenek az emberek inkább SK.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2013.05.15. 13:37-kor.
Re: Elektronika
Arra utalok hogy már elég régóta ezzel szívok hogy túl sokat tölt vissza a generátor az aksinak ez alatt azt értem hogy járó motornál alapjáraton a töltés 12.4, de viszont már 4-5e fordulaton a töltés 19volt.Ezt az eredményt az aksinál mértem.Erre gondoltam énis először hogy a feszabnak lenne az a dolga hogy szabályozza de akkor mindegyik fasszab szar amit eddig próbáltam?zsakfos írta:Sziasztok!
Lehet front van és én is érzékenyebb vagyok mostanában,de könyörgöm próbáljon meg mindenki a lehető legjobb tudása szerint érthetően leirni a problémáját.
Ha lehet(és ha kell) fényképpel,mérési eredménnyel tegye ezt,főleg ebben a topikban,mert így hiába akar segitséget,még a legnagyobb koponyák sem tudnak segiteni.
Nem véletlen Gyula bá visszakérdezése.
Hova tölt vissza és mit a valami???? Sört a korsóba?
Sejteni lehet hogy arra gondol az illető hogy túltölt a generátora,na de ezt illene leirni érthetően,sőt illene egy mérési eredményt is ezzel kapcsolatban.Hol,mivel és milyen értéket mért,vagy ha nem mért akkor meg miből gondolja hogy túltölt a rendszer?
Vagy tényleg mint valami rejtvényt,annak kell kitalálnia hogy mi lehet a leirás mögött aki segiteni próbál?
Na de hogy ne legyen off.
sexi22!
Mire utalsz ezzel a kijelentéssel hogy "még mindig túl sokat tölt vissza "?
A generátor nagyobb feszültséggel tölti az akkut,mint kellene?
Járó motornál,emelt fordulaton az akku sarukon mérve mennyi a feszültség nagysága?
Ha erre gondolsz a kérdéseddel és biztosan jól van bekötve minden,akkor a feszültségszabályzód a rossz,hisz a nevében is benne van hogy ő a felelős a feszültség szabályozásában.
Közben látom mások is próbálnak segiteni,de ettől ez még aktuális.
Ezek között két db bolti fesszab volt nem olcsón.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lehet front van és én is érzékenyebb vagyok mostanában,de könyörgöm próbáljon meg mindenki a lehető legjobb tudása szerint érthetően leirni a problémáját.
Ha lehet(és ha kell) fényképpel,mérési eredménnyel tegye ezt,főleg ebben a topikban,mert így hiába akar segitséget,még a legnagyobb koponyák sem tudnak segiteni.
Nem véletlen Gyula bá visszakérdezése.
Hova tölt vissza és mit a valami???? Sört a korsóba?
Sejteni lehet hogy arra gondol az illető hogy túltölt a generátora,na de ezt illene leirni érthetően,sőt illene egy mérési eredményt is ezzel kapcsolatban.Hol,mivel és milyen értéket mért,vagy ha nem mért akkor meg miből gondolja hogy túltölt a rendszer?
Vagy tényleg mint valami rejtvényt,annak kell kitalálnia hogy mi lehet a leirás mögött aki segiteni próbál?
Na de hogy ne legyen off.
sexi22!
Mire utalsz ezzel a kijelentéssel hogy "még mindig túl sokat tölt vissza "?
A generátor nagyobb feszültséggel tölti az akkut,mint kellene?
Járó motornál,emelt fordulaton az akku sarukon mérve mennyi a feszültség nagysága?
Ha erre gondolsz a kérdéseddel és biztosan jól van bekötve minden,akkor a feszültségszabályzód a rossz,hisz a nevében is benne van hogy ő a felelős a feszültség szabályozásában.
Közben látom mások is próbálnak segiteni,de ettől ez még aktuális.
Lehet front van és én is érzékenyebb vagyok mostanában,de könyörgöm próbáljon meg mindenki a lehető legjobb tudása szerint érthetően leirni a problémáját.
Ha lehet(és ha kell) fényképpel,mérési eredménnyel tegye ezt,főleg ebben a topikban,mert így hiába akar segitséget,még a legnagyobb koponyák sem tudnak segiteni.
Nem véletlen Gyula bá visszakérdezése.
Hova tölt vissza és mit a valami???? Sört a korsóba?
Sejteni lehet hogy arra gondol az illető hogy túltölt a generátora,na de ezt illene leirni érthetően,sőt illene egy mérési eredményt is ezzel kapcsolatban.Hol,mivel és milyen értéket mért,vagy ha nem mért akkor meg miből gondolja hogy túltölt a rendszer?
Vagy tényleg mint valami rejtvényt,annak kell kitalálnia hogy mi lehet a leirás mögött aki segiteni próbál?
Na de hogy ne legyen off.
sexi22!
Mire utalsz ezzel a kijelentéssel hogy "még mindig túl sokat tölt vissza "?
A generátor nagyobb feszültséggel tölti az akkut,mint kellene?
Járó motornál,emelt fordulaton az akku sarukon mérve mennyi a feszültség nagysága?
Ha erre gondolsz a kérdéseddel és biztosan jól van bekötve minden,akkor a feszültségszabályzód a rossz,hisz a nevében is benne van hogy ő a felelős a feszültség szabályozásában.
Közben látom mások is próbálnak segiteni,de ettől ez még aktuális.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Az aksinak tölt vissza.Gyula-bá írta:Hova "vissza"? - nem értem.sexi22 írta:még mindig túl sokat tölt vissza
Re: Elektronika
Próbáltam a gyárit vagy kettőt is asszem meg már 2db elektronikust is.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Attól, hogy valamit többször cserélsz, még nem lesz jó...sexi22 írta: A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem
Ha sok a töltés, akkor egyértelműen feszültség szabályozó a gond.
Milyeneket próbáltál?
Re: Elektronika
Hova "vissza"? - nem értem.sexi22 írta:még mindig túl sokat tölt vissza
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Hát nehogy!MrDok írta: Szerintem ők is csak fényképet kérnek róla........
Vagy adnak egyet!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
Ilyen nincs.
Nem értem ezt az elektronikát minden kicserélve átnézve jól bekötve és még mindig túl sokat tölt vissza mi lehet még a baj?
A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem, vezetékelés a gyári bekötés szerint van az egyenirányító is jó a tekercselés is jó sztem akkor még mi lehet ami nem jó?
SEGÍTSETEK!!!!
Nem értem ezt az elektronikát minden kicserélve átnézve jól bekötve és még mindig túl sokat tölt vissza mi lehet még a baj?
A fesszab tuti jó mert többször is cseréltem, vezetékelés a gyári bekötés szerint van az egyenirányító is jó a tekercselés is jó sztem akkor még mi lehet ami nem jó?
SEGÍTSETEK!!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem ők is csak fényképet kérnek róla........csabyka88 írta:Köszi a választ mindenkinek! Oké, vizsgán nem emiatt bukik meg a motor, de mi a helyzet a rendőrrel? Ők sem kötözködnek?
Vagy adnak egyet!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Köszi a választ mindenkinek! Oké, vizsgán nem emiatt bukik meg a motor, de mi a helyzet a rendőrrel? Ők sem kötözködnek?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Óvatosan kell meghúzni mert könnyen törik.csabyka88 írta:A Simsonos sajnos nem jó rá, mert az S51-hez kerek búrák voltak, a 251-esre meg az a hatszögletű való.kupi írta: Vegyél rá nyugodtan ilyen utángyártottat mivel más nincs és nem minden biztos dilis,egyébként az enyémet is átengedték ilyennel.Van más megoldás is ha van simsonod és azon gyári van az tök ugyan az (s51).
Ha már itt tartunk, mi a helyzet a fehér búrákkal? Ma találtam pár darab sárga 12V/21W-os izzót. Azokat mennyire szereti a rendőr és vagy a vizsgabiztos?
Tömítést ell hozzá venni, csapágyboltban veszel megfelelő méretű O-gyűrűt, az tökéletes.
Nincs benne E-jel, csak AF-szám, ami elvileg már nem elfogadott, de gyakorlatilag nem emiatt fog a motorod megbukni, vagy átmenni
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Az utángyártottak minősége elég gyenge, óvatosan kell meghúzni a csavart.... És igen a gumi tömítés hiányzik róla, de ha a gyáriról le tudod menteni, nincs elmállva, akkor azt át tudod tenni... Nekem már szét volt mállva, ezért az indexbúra peremét, ami belemegy a műanyag foglalatba, szikszalaggal tekertem körbe, hogy bele is szoruljon. Másképp zörgött benne és be is ázott volna szerintem.... Amúgy nekem fehér utángyártott indexbúrák voltak fent műszakin is, borostyánsárga égőkkel, de nem kötözködtek...csabyka88 írta:Hát tanácstalan vagyok. Nem mintha akkora összeg lenne...
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
A Simsonos sajnos nem jó rá, mert az S51-hez kerek búrák voltak, a 251-esre meg az a hatszögletű való.kupi írta: Vegyél rá nyugodtan ilyen utángyártottat mivel más nincs és nem minden biztos dilis,egyébként az enyémet is átengedték ilyennel.Van más megoldás is ha van simsonod és azon gyári van az tök ugyan az (s51).
Ha már itt tartunk, mi a helyzet a fehér búrákkal? Ma találtam pár darab sárga 12V/21W-os izzót. Azokat mennyire szereti a rendőr és vagy a vizsgabiztos?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Vegyél rá nyugodtan ilyen utángyártottat mivel más nincs és nem minden vizsga biztos dilis,egyébként az enyémet is átengedték ilyennel(és szinte majdnem minden MZ már ilyenekkel fut)nincs más semmi sem tart örökké.Van más megoldás is ha van simsonod és azon gyári van az tök ugyan az (S51-B,E...).csabyka88 írta:Hát tanácstalan vagyok. Nem mintha akkora összeg lenne...
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.05.14. 23:33-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Hát tanácstalan vagyok. Nem mintha akkora összeg lenne...
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
Augusztusban kellene vinnem műszakira a motort, arra úgyis kell szereznem 4 egyformát, mert - gondolom én - ott nem nézik jó szemmel, hogy az egyik búra másmilyen.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
Szívesen.Gexxx írta:Köszönöm
Kérdés csak az, hogy kinek mi a "normális"?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3141
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Teljesen normális kérdés volt, amire normálisan kellene válaszolni (vagy sehogy)Gyula-bá írta:- milyenek lennének vagy kellene legyenek? és milyen szempontok szerint?csabyka88 írta:Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák?
Mielőtt kérdeznél, nem csak most, próbáld meg használni a fejedet, hacsak a kérdés özön nem szereplési vágyból táplálkozik de akkor inkább valamelyik "valóság show"-ban kéne próbálkoznod!
Köszönöm
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Elektronika
- milyenek lennének vagy kellene legyenek? és milyen szempontok szerint?csabyka88 írta:Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák?
Mielőtt kérdeznél, nem csak most, próbáld meg használni a fejedet, hacsak a kérdés özön nem szereplési vágyból táplálkozik de akkor inkább valamelyik "valóság show"-ban kéne próbálkoznod!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Őszinte véleményt akarsz:gyenge minőségű hamar kifehéredik és törik mind a ropi",nincs benne E jelzés(nekem megemlítették az utolsó műszakin igaz mást is kukacos volt a tag) nincs gumi tömítése így beázik. Előnye:van lehet kapni bárhol nem is drága és talán mivel vékonyka a 6V hatalmas fényereje is jobban látszik mind a vastag sötét gyárin.Egyébként holnap megyek én is a Mofába vennem kel párat mert műszaki van idén és 2 év alatt kifakultak már.csabyka88 írta:Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák? Ma vettem észre, hogy az egyik búrám utángyártott, a többi 3 még eredeti, aztán gondoltam, veszek rá 4 egyformát. Eredetit valószínűleg nem találok már...
Egyébként a rendőr nem köt bele, ha meglátja, hogy az egyik nem olyan, mint a 3 másik?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég