Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

oksa.ugy lessz.
köszi
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zolee33 írta:most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
- Ha megálltál vedd le az akku sarut! Még egyszer mondom a módszer csak kényszer helyzetben és csak saját felelősségre alkalmazható, mivel "szerencsétlen" körülmények között sok 10 ezres károkat okozhat!
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

sajna se zöld se piros nincs az órán....és igy is elég pörgősnek véltem a hangját.rövidtávon néha megkergettem,azt tudom hogy nem szabad ellustitani,de hosszutávon inkább csak szépen gurulok.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zolee33 írta:miért? sok a 4000?
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?

Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.

...és 4000-nél megyek 80-al :?
Inkább kevésnek gondolnám.
3-6000-ig van a zöld zóna, a 4000-ig azt jelenti mindig nyomatéktartomány alatt használod a gépet.
Bár szerintem elég időnként alaposan meghúzni a bajszát, akkor nem lustul el, de annyira nem értek hozzá... :)
TS powa!
Kép
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

miért? sok a 4000?
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?

Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.

...és 4000-nél megyek 80-al :?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zolee33 írta:oksa" és köszi szépen!!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele :D
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?


ja és teljesen félreértettem az égős dolgot.... ](*,)
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra :oops: ,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!
Kis ETZ-t 4000-ig........ :-k
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

oksa" és köszi szépen!!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele :D
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?


ja és teljesen félreértettem az égős dolgot.... ](*,)
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra :oops: ,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Perec írta:egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
- működik csak nem biztos, hogy 21 W-os izzóval, ki kell mérni, hogy a szokásos fordulatszám környékén melyik a megfelelő. De ez csak rövid távon, kényszer helyzetben használható, csakis saját felelősségre.
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

kössz!!!
de konkrétan a fekete alatt azokra gondolsz amik a generátorról jönnek?és mennek az egyenirányitohoz ?
égővel nem ment... :cry: ,direktben megy de nem tetszik neki.fogja is a mocit rendesen.
ja és amig működöt az elektronikus fesszab addig olvadt a kalapácsom :shock:
lessz fesszab le is van beszélve ,de nincs melo....várunk.viszont ahogy lessz melo mennem kell és nem gyalog...25km-re járok,és nemártana a világitás ,de már két komplett égőszett odalett,és nem szeretnék mindent égőkre költeni.
am' a fesszabon ami a töltést szabályozná(relé),azon az egyik "kalapács" rész szinte teljesen el van égve.ha megcsiszolom akkor kicsit cirpog,szikrázik,de kifehéredik hamar és ennyi...
fogyasztásnak örülök hogy ennyi :D .rémisztgettek hogy lessz az 4 is...ma néztem 13l-es a tank,és maradt még benne 7.5 l.és mentem 200km-t vele.
most néztem itt is bekötési rajzokat.még egy szál nincs a helyén.holnap nekiesek,kibelezem és bekötöm ujra,hátha tudok lelket verni belé...
ha nem akkor marad az hogy indit-aksi le....és mehet.trafo elég stramm,hátha birja,és persze nuku világitás.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A fesszab. a megoldás.
Ha kevés töltést akarsz legegyszerűbb, ha lehúzol egy fázist a 3ból (fekete).
Esetleg egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
A fogyasztás érdekes kérdés normálisnak kellene lennie, de sokan 4 fölöttiről beszélnek.

zolee33 írta:szevasztok.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????

Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
Kép
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

szevasztok.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????

Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Tomy2005 írta:lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
Igen lehet, "ami elromolhat az el is romlik" (Murphy)
A durrogás is gyújtás problémára utal, gyakran a rossz gyertya, érintkezés, lógó megszakító, elhalni készülő trafó vagy a meghibásodott kondenzátor az okozója. Ha nem értesz hozzá nehéz lesz rövid idő alatt megtalálni a hibát.
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Megtakarítottam a gyertyát,másikkal is kipróbáltam,2-3 perc járás után
bekormolódik.
Mentem vele tegnap 300 km-t semmi baj nem volt az utolsó 200 m-en csinálta.
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Hogy tudnám ezt a problémát megoldani? Szerdán szükségem lenne a motorra.
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Azt nem tudom.
Sajnos keveset értek hozzá.
De lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Tomy2005 írta:Megnéztem.
Száraz és fekete-kormos.
????
Milyen gyújtásod van?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Megnéztem.
Száraz és fekete-kormos.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Tomy2005 írta:Sziasztok.
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj? :((
Szia a gyertya milyen színű?Az mindent elárul,ha olajos nedves-kormos akkor gyújtás hiba ha meg fehér száraz akkor meg üzemanyag.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Sziasztok.
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj? :((
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:debizony, válaszoltam.
- mindössze azt a hibát követted el mint én ](*,) , hogy nem az elvárt választ írtad. :D

Gyula-bá, személyesen nem ismerlek, de a munkásságaidról már olvasgattam és elismerem a szaktudásod és nem is akarok vitatkozni Veled, csak egyszerűen nem értettem, hogy ha nem láttad az adott izzót működés közben és mint kiderül nem is olyan, mint amire te gondoltál, akkor miért állítod hogy vakít...

Szerintem hanyagoljuk a témát! Egyelőre nem érte panasz a többi motorostól és egyelőre még nem okozott problémát, még az alapjáratom se változik, ha felkapcsolom....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:debizony, válaszoltam.
- mindössze azt a hibát követted el mint én ](*,) , hogy nem az elvárt választ írtad. :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta: Viszont a kérdező kérdésére nem válaszolt ő sem,illetve válaszolt csak éppen nem arra amire kiváncsi lett volna az illető.
debizony, válaszoltam. Mindjárt azután, hogy a kérdést először feltette.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:csak az a bibi, hogy gyárilag piros és nem neoluxal fújtam....
Ez tényleg "bibi", ha annyira sötét, nem kellet volna megvenni, elvileg annyi fényt kellene kibocsájtania mint a burának.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Veszy2107 írta:ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!
- ezt meg honnan veszed? :evil: A csecsemőt kivéve mindenki ismeri a "festett izzót". Nem szokásom hülyének nézni az embereket, tehát feltételeztem, hogy olyan festéket használsz aminek a fényáteresztő képessége kb. egyenlő a vörös buráéval, de ha nem akkor bocs tévedtem, hogy miben azt döntsd el magad. :mrgreen:
Igen valóban ismered az izzóm, csak az a bibi, hogy gyárilag piros és nem neoluxal fújtam....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!
- ezt meg honnan veszed? :evil: A csecsemőt kivéve mindenki ismeri a "festett izzót". Nem szokásom hülyének nézni az embereket, tehát feltételeztem, hogy olyan festéket használsz aminek a fényáteresztő képessége kb. egyenlő a vörös buráéval, de ha nem akkor bocs tévedtem, hogy miben azt döntsd el magad. :mrgreen:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ide mindíg érdemes benézni. Mindíg zajlik az élet. :twisted: :D
Még jó, hogy nem személyesen mennek a kérdések mert lenne bunyó nem kevés. :twisted: :D

Nekem a gyári hátsó lámpabúrával így cseszett ki az előző gazda. Szétégette a marha...
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

atesz155 írta:
Gyula-bá írta:Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez? :-k
Mi értettük félre a helyzetet, költői kérdés volt :roll: :wink:
Jó szerintem zárjuk le a témát, már így is túlbeszéltük! Nagyjából össze lehet szedni a műszaki választ a kérdésemre..... Egyedül azt nem értem, hogy ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!

Amúgy meg köszönöm az összes véleményt! ;)

Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Gyula-bá írta:Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez? :-k
Mi értettük félre a helyzetet, költői kérdés volt :roll: :wink:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez? :-k
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Perec írta: Szvsz Geszti normálisan válaszolt, én ki is próbáltam: az egyik indexben sárga izzó van és nem látok fényerőben különbséget a sárga búra mögött sem.
Arra viszont még senki nem hívta fel a figyelmet, hogy nem ártana megtartani a helyzetjelző:féklámpa teljesítményarányt. Ehhez 21*21/5= 88 wattos féklámpára lenne szükség.
Az akku sem örül a 15W többletterhelésnek, és még azt is meg tudom mondani, hogy országúton várhatóan 0,015 , városban 0,03 literrel fog növekedni a motor fogyasztása.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen piros izzóval hogy van megoldva a rendszámtábla világítás?
Az sem világos, hogy egy délutáni motorozással hogyan fog kiderülni, hogy zavaró-e a 21-es izzó?
Nem mondtam hogy nem válaszolt gesszti normálisan. [-X
Vagy ez jött le?Akkor bocsi gessszti. :oops:
Viszont a kérdező kérdésére nem válaszolt ő sem,illetve válaszolt csak éppen nem arra amire kiváncsi lett volna az illető.
Én erre próbálom felhivni a figyelmet hogy ha valaki kérdez valamit,akkor ne mellébeszéljünk már.
Amit ő kérdezett arra a válasz kb ilyen lett volna mint amit most pld te is irtál.
Erre volt kiváncsi.
Mennyire fogja vissza a motort/akksit egy plussz 16W.
Ha jól emlékszem erre volt kiváncsi.Meg arra hogy technikailag mi történik ha az 5w helyett 21w-ost tesz bele.Megoldható-e?
Ahogy ő irta az 5w-os piros izzó a fehér búra mögött egy lófing.
Ezért próbálná ki a nagyobb teljesitményűt,ha az jobban látszik de nem zavaró és vakitó,akkor szeretné használni.
Ha zavaró és vakitó,akkor nem használja.
Ennyi és nem több.
Rendszámtábla világitás meg megint más tészta.Ha ő bevállalja a rendőri cseszegetést és esetleges büntit,az az ő baja lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

zsakfos írta:
gesszti írta:Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?

A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.

A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Kipróbáltad?Ne elméleti sikon osszátok már le a másikat.
Kérdezett valamit.
Arra válaszoltatok?Nem.
Azt irta hogy kipróbálja,ha zavaró akkor nem használja.
Szvsz Geszti normálisan válaszolt, én ki is próbáltam: az egyik indexben sárga izzó van és nem látok fényerőben különbséget a sárga búra mögött sem.
Arra viszont még senki nem hívta fel a figyelmet, hogy nem ártana megtartani a helyzetjelző:féklámpa teljesítményarányt. Ehhez 21*21/5= 88 wattos féklámpára lenne szükség.
Az akku sem örül a 15W többletterhelésnek, és még azt is meg tudom mondani, hogy országúton várhatóan 0,015 , városban 0,03 literrel fog növekedni a motor fogyasztása.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen piros izzóval hogy van megoldva a rendszámtábla világítás?
Az sem világos, hogy egy délutáni motorozással hogyan fog kiderülni, hogy zavaró-e a 21-es izzó?
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Veszy2107 írta:

Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!! ;)
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Nincs mit.
Viszont mielőtt ebből is félreértés lesz,leszögezném hogy ezzel nem azt akarom mondani hogy a fényerő tekintetében,illetve hogy mennyire zavaró vagy sem,neked lenne igazad.
Én sem tudom zavaró-e vagy sem.
Ez akkor derül ki ha kipróbálod és esetleg odaállitod a mocit egy másik mellé amin hagyományos helyzetjelző van piros búrával.Ha sokkal vakitóbb a te megoldásod,akkor ne használd.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?

A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.

A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Kipróbáltad?Ne elméleti sikon osszátok már le a másikat.
Kérdezett valamit.
Arra válaszoltatok?Nem.
Azt irta hogy kipróbálja,ha zavaró akkor nem használja.

De nekem aztán tökmindegy és nem is akarok belemenni ilyen elméleti dolgokba.Én szeretem kipróbálni, leellenőrizni a dolgokat.
Lehet úgy van ahogy irod,de az is lehet hogy nem.
Amig erről nem látok egy videót vagy fotót egymás mellé állitva egy ilyen és egy olyan Etz-t,addig kár ezen vitázni.
Na és az eredeti kérdés nem is erre irányult és itt inkább ez a lényeg.

Ja és melyik autónál van hagyományos piros izzó fehér búra mögött ködlámpaként????
Ezt ne értsd félre nem kötekedésből kérdem,tényleg kiváncsi vagyok rá. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?

A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.

A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Mi a fenéről hadováltok itt összevissza?
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.


Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!! ;)
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

atesz155 írta:
Gyula-bá írta:- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.
Ha nagyon el szeretnék merülni a részletekben, megkérdőjelezném -így látatlanban is-, hogy van-e azon a fehérített búrán E jelzés? Ha van is, -ahogy már többen írták előttem- nagyon zavaró tud lenni pl. az előtted haladó hátsó ködlámpája is, arról nem is beszélve, hogy MEGTÉVESZTŐ, mert azt a benyomást kelti a mögötted haladóban, mint ha mindig fékeznél!
Mi a fenéről hadováltok itt összevissza?
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Semmi köze a ködlámpához a festett izzónak meg a fehér búrának.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Gyula-bá írta:
Veszy2107 írta:Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is!
- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.
Ha nagyon el szeretnék merülni a részletekben, megkérdőjelezném -így látatlanban is-, hogy van-e azon a fehérített búrán E jelzés? Ha van is, -ahogy már többen írták előttem- nagyon zavaró tud lenni pl. az előtted haladó hátsó ködlámpája is, arról nem is beszélve, hogy MEGTÉVESZTŐ, mert azt a benyomást kelti a mögötted haladóban, mint ha mindig fékeznél!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is!
- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Isti67 írta: Hali!!
Ez a vezetékezési rajz etz 250 van esetleg valakinek??
Van ez a fajta vezetékezés Etz változatban is,de az nem egészen olyan mint ami neked kellene.Az a rajz a luxus kivitelhez van,mint az eddigi kollégák által javasoltak is.
Neked a standard kivitel vezetékelése kell.
Megcsináltam neked a tiedhez valót.Pirossal kiemeltem a visszajelző vezetékelését,természetesen a vezeték szine a motorban nem piros!!!!
Amit gessszti javasolt és megcsináltál,azt ismételd meg a visszajelző izzónál is.Gyújtás nélkül!!!!
Húzd le a vezetékeket az izzóról és próbalámpával nézd meg hogy a próbalámpa egyik végét testre téve a másikat meg először az egyik,majd a másik vezetékhez érintve melyiknél világit.
Na amelyiknél világit,az van elkötve.
Itt az igért rajz,ha valami nem tiszta kérdezz nyugodtan.



Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Isti67 írta:
allllli írta:Én a helyedben kinyomtatnám vagy telefonra rátenném a kapcsolási rajzot és annak alapján végigbogarásznám, hogy mi van elkötve.


Kép
Hali!!
Ez a vezetékezési rajz etz 250 van esetleg valakinek??
Hali!

Kép

Kép

A második szivargyújtós-oldalkocsis :)
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Dénes írta:No para Veszy, én is használtam már 21w-osat. Nem zavarja a mögöttem lévőt, mert a 2T füstön sokat szóródik a fénye. :twisted:
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.

Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.
Szia! Köszi szépen! Valami ilyesmire voltam kíváncsi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

allllli írta:Én a helyedben kinyomtatnám vagy telefonra rátenném a kapcsolási rajzot és annak alapján végigbogarásznám, hogy mi van elkötve.


Kép
Hali!!
Ez a vezetékezési rajz etz 250 van esetleg valakinek??
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

No para Veszy, én is használtam már 21w-osat. Nem zavarja a mögöttem lévőt, mert a 2T füstön sokat szóródik a fénye. :twisted:
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.

Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Veszy2107 írta:Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ!
- megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon. :twisted:
Jó, szerintem ezen felesleges vitatkozni! Valóban nem vagyok egyedül épp ezért szeretnék látszódnia!
Én arra lettem volna kíváncsi, hogy elméleti síkon milyen problémákat okozhat! Ha vakít akkor a cimborák úgy is szólnának....
De mind1! Nem erőltetem a témát.... (Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is! ha használat közben azt mondod, mondják hogy valóban vakít, akkor meg persze meg vissza a gyári! Csak nem tudom miért kell látatlanul leszólni!!!)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gyula-bá írta:megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon. :twisted:
:smt045
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ!
- megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon. :twisted:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.05.10. 07:56-kor.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

gesszti írta:
Veszy2107 írta: Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
Műszakilag... megfellő teljesítményű izzó kell bele, és kész.

...mentél már bekapcsolt ködzárfény után? Rohadtul tud sütni a 21W-os izzó is.
Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ! Akkor majd hagyatkozok a gyakorlati tapasztalatra, meg kikérem a motoros cimborák véleményét délután, úgyis megyünk együtt egy kört....
Amúgy még a lényeget mindig nem értitek, egy sima 5w-s izzónak jó fénye van a gyári búrába, de a színtelen búrába való piros 5w-os izzó piros színezése elég sok fényt visszafog! Persze sötétben elég az is, de félhomályba lófaszt nem látnia.... (és a gyári lámpabúrát azért nem teszem vissza, mert egyszerűen nem tetszik, mielőtt ezt hoznátok ki)
Na mind1! Azért ha valakinek van még az elektromosság szempontjából észrevétele, akkor azt még mindig szívesen meghallgatom!
Köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Veszy2107 írta: Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
Műszakilag... megfellő teljesítményű izzó kell bele, és kész.

...mentél már bekapcsolt ködzárfény után? Rohadtul tud sütni a 21W-os izzó is.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Veszy2107 írta:21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény,
- Hosszú távon nem használható, van a mögötted jövő megvakul!
Azért szerintem akkor fénye nincs egy ilyen rendszeren egy 21w-s izzónak! (piros festéts vesz el a fényerejéből) Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég