Elektronika topik - a pokol kapuja
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
oksa.ugy lessz.
köszi
köszi
Re: Elektronika
- Ha megálltál vedd le az akku sarut! Még egyszer mondom a módszer csak kényszer helyzetben és csak saját felelősségre alkalmazható, mivel "szerencsétlen" körülmények között sok 10 ezres károkat okozhat!zolee33 írta:most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
sajna se zöld se piros nincs az órán....és igy is elég pörgősnek véltem a hangját.rövidtávon néha megkergettem,azt tudom hogy nem szabad ellustitani,de hosszutávon inkább csak szépen gurulok.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Inkább kevésnek gondolnám.zolee33 írta:miért? sok a 4000?
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?
Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
...és 4000-nél megyek 80-al
3-6000-ig van a zöld zóna, a 4000-ig azt jelenti mindig nyomatéktartomány alatt használod a gépet.
Bár szerintem elég időnként alaposan meghúzni a bajszát, akkor nem lustul el, de annyira nem értek hozzá...

- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
miért? sok a 4000?
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?
Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
...és 4000-nél megyek 80-al
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?
Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
...és 4000-nél megyek 80-al

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kis ETZ-t 4000-ig........zolee33 írta:oksa" és köszi szépen!!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele![]()
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?
ja és teljesen félreértettem az égős dolgot....![]()
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
oksa" és köszi szépen!!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?
ja és teljesen félreértettem az égős dolgot....
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra
,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele

karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?
ja és teljesen félreértettem az égős dolgot....
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra

ezer köszönet a segitségért!
Re: Elektronika
- működik csak nem biztos, hogy 21 W-os izzóval, ki kell mérni, hogy a szokásos fordulatszám környékén melyik a megfelelő. De ez csak rövid távon, kényszer helyzetben használható, csakis saját felelősségre.Perec írta:egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
kössz!!!
de konkrétan a fekete alatt azokra gondolsz amik a generátorról jönnek?és mennek az egyenirányitohoz ?
égővel nem ment...
,direktben megy de nem tetszik neki.fogja is a mocit rendesen.
ja és amig működöt az elektronikus fesszab addig olvadt a kalapácsom
lessz fesszab le is van beszélve ,de nincs melo....várunk.viszont ahogy lessz melo mennem kell és nem gyalog...25km-re járok,és nemártana a világitás ,de már két komplett égőszett odalett,és nem szeretnék mindent égőkre költeni.
am' a fesszabon ami a töltést szabályozná(relé),azon az egyik "kalapács" rész szinte teljesen el van égve.ha megcsiszolom akkor kicsit cirpog,szikrázik,de kifehéredik hamar és ennyi...
fogyasztásnak örülök hogy ennyi
.rémisztgettek hogy lessz az 4 is...ma néztem 13l-es a tank,és maradt még benne 7.5 l.és mentem 200km-t vele.
most néztem itt is bekötési rajzokat.még egy szál nincs a helyén.holnap nekiesek,kibelezem és bekötöm ujra,hátha tudok lelket verni belé...
ha nem akkor marad az hogy indit-aksi le....és mehet.trafo elég stramm,hátha birja,és persze nuku világitás.
de konkrétan a fekete alatt azokra gondolsz amik a generátorról jönnek?és mennek az egyenirányitohoz ?
égővel nem ment...

ja és amig működöt az elektronikus fesszab addig olvadt a kalapácsom

lessz fesszab le is van beszélve ,de nincs melo....várunk.viszont ahogy lessz melo mennem kell és nem gyalog...25km-re járok,és nemártana a világitás ,de már két komplett égőszett odalett,és nem szeretnék mindent égőkre költeni.
am' a fesszabon ami a töltést szabályozná(relé),azon az egyik "kalapács" rész szinte teljesen el van égve.ha megcsiszolom akkor kicsit cirpog,szikrázik,de kifehéredik hamar és ennyi...
fogyasztásnak örülök hogy ennyi

most néztem itt is bekötési rajzokat.még egy szál nincs a helyén.holnap nekiesek,kibelezem és bekötöm ujra,hátha tudok lelket verni belé...
ha nem akkor marad az hogy indit-aksi le....és mehet.trafo elég stramm,hátha birja,és persze nuku világitás.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A fesszab. a megoldás.
Ha kevés töltést akarsz legegyszerűbb, ha lehúzol egy fázist a 3ból (fekete).
Esetleg egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
A fogyasztás érdekes kérdés normálisnak kellene lennie, de sokan 4 fölöttiről beszélnek.
Ha kevés töltést akarsz legegyszerűbb, ha lehúzol egy fázist a 3ból (fekete).
Esetleg egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
A fogyasztás érdekes kérdés normálisnak kellene lennie, de sokan 4 fölöttiről beszélnek.
zolee33 írta:szevasztok.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????
Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
szevasztok.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????
Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????
Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
Re: Elektronika
Igen lehet, "ami elromolhat az el is romlik" (Murphy)Tomy2005 írta:lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
A durrogás is gyújtás problémára utal, gyakran a rossz gyertya, érintkezés, lógó megszakító, elhalni készülő trafó vagy a meghibásodott kondenzátor az okozója. Ha nem értesz hozzá nehéz lesz rövid idő alatt megtalálni a hibát.
Re: Elektronika
Megtakarítottam a gyertyát,másikkal is kipróbáltam,2-3 perc járás után
bekormolódik.
Mentem vele tegnap 300 km-t semmi baj nem volt az utolsó 200 m-en csinálta.
bekormolódik.
Mentem vele tegnap 300 km-t semmi baj nem volt az utolsó 200 m-en csinálta.
Re: Elektronika
Hogy tudnám ezt a problémát megoldani? Szerdán szükségem lenne a motorra.
Re: Elektronika
Azt nem tudom.
Sajnos keveset értek hozzá.
De lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
Sajnos keveset értek hozzá.
De lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
????Tomy2005 írta:Megnéztem.
Száraz és fekete-kormos.
Milyen gyújtásod van?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Megnéztem.
Száraz és fekete-kormos.
Száraz és fekete-kormos.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia a gyertya milyen színű?Az mindent elárul,ha olajos nedves-kormos akkor gyújtás hiba ha meg fehér száraz akkor meg üzemanyag.Tomy2005 írta:Sziasztok.
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj?(
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Sziasztok.
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj?
(
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj?

- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:- mindössze azt a hibát követted el mint éngesszti írta:debizony, válaszoltam., hogy nem az elvárt választ írtad.
Gyula-bá, személyesen nem ismerlek, de a munkásságaidról már olvasgattam és elismerem a szaktudásod és nem is akarok vitatkozni Veled, csak egyszerűen nem értettem, hogy ha nem láttad az adott izzót működés közben és mint kiderül nem is olyan, mint amire te gondoltál, akkor miért állítod hogy vakít...
Szerintem hanyagoljuk a témát! Egyelőre nem érte panasz a többi motorostól és egyelőre még nem okozott problémát, még az alapjáratom se változik, ha felkapcsolom....
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
- mindössze azt a hibát követted el mint éngesszti írta:debizony, válaszoltam.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
debizony, válaszoltam. Mindjárt azután, hogy a kérdést először feltette.zsakfos írta: Viszont a kérdező kérdésére nem válaszolt ő sem,illetve válaszolt csak éppen nem arra amire kiváncsi lett volna az illető.
Re: Elektronika
Ez tényleg "bibi", ha annyira sötét, nem kellet volna megvenni, elvileg annyi fényt kellene kibocsájtania mint a burának.Veszy2107 írta:csak az a bibi, hogy gyárilag piros és nem neoluxal fújtam....
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Igen valóban ismered az izzóm, csak az a bibi, hogy gyárilag piros és nem neoluxal fújtam....Gyula-bá írta:- ezt meg honnan veszed?Veszy2107 írta:ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!A csecsemőt kivéve mindenki ismeri a "festett izzót". Nem szokásom hülyének nézni az embereket, tehát feltételeztem, hogy olyan festéket használsz aminek a fényáteresztő képessége kb. egyenlő a vörös buráéval, de ha nem akkor bocs tévedtem, hogy miben azt döntsd el magad.
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
- ezt meg honnan veszed?Veszy2107 írta:ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!


- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2169
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ide mindíg érdemes benézni. Mindíg zajlik az élet.
Még jó, hogy nem személyesen mennek a kérdések mert lenne bunyó nem kevés.
Nekem a gyári hátsó lámpabúrával így cseszett ki az előző gazda. Szétégette a marha...


Még jó, hogy nem személyesen mennek a kérdések mert lenne bunyó nem kevés.


Nekem a gyári hátsó lámpabúrával így cseszett ki az előző gazda. Szétégette a marha...
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Jó szerintem zárjuk le a témát, már így is túlbeszéltük! Nagyjából össze lehet szedni a műszaki választ a kérdésemre..... Egyedül azt nem értem, hogy ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!atesz155 írta:Mi értettük félre a helyzetet, költői kérdés voltGyula-bá írta:Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?![]()
Amúgy meg köszönöm az összes véleményt!

Üdv!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Mi értettük félre a helyzetet, költői kérdés voltGyula-bá írta:Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?


Re: Elektronika
Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem mondtam hogy nem válaszolt gesszti normálisan.Perec írta: Szvsz Geszti normálisan válaszolt, én ki is próbáltam: az egyik indexben sárga izzó van és nem látok fényerőben különbséget a sárga búra mögött sem.
Arra viszont még senki nem hívta fel a figyelmet, hogy nem ártana megtartani a helyzetjelző:féklámpa teljesítményarányt. Ehhez 21*21/5= 88 wattos féklámpára lenne szükség.
Az akku sem örül a 15W többletterhelésnek, és még azt is meg tudom mondani, hogy országúton várhatóan 0,015 , városban 0,03 literrel fog növekedni a motor fogyasztása.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen piros izzóval hogy van megoldva a rendszámtábla világítás?
Az sem világos, hogy egy délutáni motorozással hogyan fog kiderülni, hogy zavaró-e a 21-es izzó?

Vagy ez jött le?Akkor bocsi gessszti.

Viszont a kérdező kérdésére nem válaszolt ő sem,illetve válaszolt csak éppen nem arra amire kiváncsi lett volna az illető.
Én erre próbálom felhivni a figyelmet hogy ha valaki kérdez valamit,akkor ne mellébeszéljünk már.
Amit ő kérdezett arra a válasz kb ilyen lett volna mint amit most pld te is irtál.
Erre volt kiváncsi.
Mennyire fogja vissza a motort/akksit egy plussz 16W.
Ha jól emlékszem erre volt kiváncsi.Meg arra hogy technikailag mi történik ha az 5w helyett 21w-ost tesz bele.Megoldható-e?
Ahogy ő irta az 5w-os piros izzó a fehér búra mögött egy lófing.
Ezért próbálná ki a nagyobb teljesitményűt,ha az jobban látszik de nem zavaró és vakitó,akkor szeretné használni.
Ha zavaró és vakitó,akkor nem használja.
Ennyi és nem több.
Rendszámtábla világitás meg megint más tészta.Ha ő bevállalja a rendőri cseszegetést és esetleges büntit,az az ő baja lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Szvsz Geszti normálisan válaszolt, én ki is próbáltam: az egyik indexben sárga izzó van és nem látok fényerőben különbséget a sárga búra mögött sem.zsakfos írta:Kipróbáltad?Ne elméleti sikon osszátok már le a másikat.gesszti írta:Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Kérdezett valamit.
Arra válaszoltatok?Nem.
Azt irta hogy kipróbálja,ha zavaró akkor nem használja.
Arra viszont még senki nem hívta fel a figyelmet, hogy nem ártana megtartani a helyzetjelző:féklámpa teljesítményarányt. Ehhez 21*21/5= 88 wattos féklámpára lenne szükség.
Az akku sem örül a 15W többletterhelésnek, és még azt is meg tudom mondani, hogy országúton várhatóan 0,015 , városban 0,03 literrel fog növekedni a motor fogyasztása.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen piros izzóval hogy van megoldva a rendszámtábla világítás?
Az sem világos, hogy egy délutáni motorozással hogyan fog kiderülni, hogy zavaró-e a 21-es izzó?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nincs mit.Veszy2107 írta:
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!!![]()
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Viszont mielőtt ebből is félreértés lesz,leszögezném hogy ezzel nem azt akarom mondani hogy a fényerő tekintetében,illetve hogy mennyire zavaró vagy sem,neked lenne igazad.
Én sem tudom zavaró-e vagy sem.
Ez akkor derül ki ha kipróbálod és esetleg odaállitod a mocit egy másik mellé amin hagyományos helyzetjelző van piros búrával.Ha sokkal vakitóbb a te megoldásod,akkor ne használd.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Kipróbáltad?Ne elméleti sikon osszátok már le a másikat.gesszti írta:Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Kérdezett valamit.
Arra válaszoltatok?Nem.
Azt irta hogy kipróbálja,ha zavaró akkor nem használja.
De nekem aztán tökmindegy és nem is akarok belemenni ilyen elméleti dolgokba.Én szeretem kipróbálni, leellenőrizni a dolgokat.
Lehet úgy van ahogy irod,de az is lehet hogy nem.
Amig erről nem látok egy videót vagy fotót egymás mellé állitva egy ilyen és egy olyan Etz-t,addig kár ezen vitázni.
Na és az eredeti kérdés nem is erre irányult és itt inkább ez a lényeg.
Ja és melyik autónál van hagyományos piros izzó fehér búra mögött ködlámpaként????
Ezt ne értsd félre nem kötekedésből kérdem,tényleg kiváncsi vagyok rá.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Mi a fenéről hadováltok itt összevissza?
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!!
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!!

Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mi a fenéről hadováltok itt összevissza?atesz155 írta:Ha nagyon el szeretnék merülni a részletekben, megkérdőjelezném -így látatlanban is-, hogy van-e azon a fehérített búrán E jelzés? Ha van is, -ahogy már többen írták előttem- nagyon zavaró tud lenni pl. az előtted haladó hátsó ködlámpája is, arról nem is beszélve, hogy MEGTÉVESZTŐ, mert azt a benyomást kelti a mögötted haladóban, mint ha mindig fékeznél!Gyula-bá írta:- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Semmi köze a ködlámpához a festett izzónak meg a fehér búrának.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Ha nagyon el szeretnék merülni a részletekben, megkérdőjelezném -így látatlanban is-, hogy van-e azon a fehérített búrán E jelzés? Ha van is, -ahogy már többen írták előttem- nagyon zavaró tud lenni pl. az előtted haladó hátsó ködlámpája is, arról nem is beszélve, hogy MEGTÉVESZTŐ, mert azt a benyomást kelti a mögötted haladóban, mint ha mindig fékeznél!Gyula-bá írta:- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.Veszy2107 írta:Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is!
Re: Elektronika
- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.Veszy2107 írta:Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Van ez a fajta vezetékezés Etz változatban is,de az nem egészen olyan mint ami neked kellene.Az a rajz a luxus kivitelhez van,mint az eddigi kollégák által javasoltak is.Isti67 írta: Hali!!
Ez a vezetékezési rajz etz 250 van esetleg valakinek??
Neked a standard kivitel vezetékelése kell.
Megcsináltam neked a tiedhez valót.Pirossal kiemeltem a visszajelző vezetékelését,természetesen a vezeték szine a motorban nem piros!!!!
Amit gessszti javasolt és megcsináltál,azt ismételd meg a visszajelző izzónál is.Gyújtás nélkül!!!!
Húzd le a vezetékeket az izzóról és próbalámpával nézd meg hogy a próbalámpa egyik végét testre téve a másikat meg először az egyik,majd a másik vezetékhez érintve melyiknél világit.
Na amelyiknél világit,az van elkötve.
Itt az igért rajz,ha valami nem tiszta kérdezz nyugodtan.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Szia! Köszi szépen! Valami ilyesmire voltam kíváncsi!Dénes írta:No para Veszy, én is használtam már 21w-osat. Nem zavarja a mögöttem lévőt, mert a 2T füstön sokat szóródik a fénye.![]()
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.
Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
No para Veszy, én is használtam már 21w-osat. Nem zavarja a mögöttem lévőt, mert a 2T füstön sokat szóródik a fénye.
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.
Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.

Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.
Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Jó, szerintem ezen felesleges vitatkozni! Valóban nem vagyok egyedül épp ezért szeretnék látszódnia!Gyula-bá írta:- megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon.Veszy2107 írta:Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ!
Én arra lettem volna kíváncsi, hogy elméleti síkon milyen problémákat okozhat! Ha vakít akkor a cimborák úgy is szólnának....
De mind1! Nem erőltetem a témát.... (Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is! ha használat közben azt mondod, mondják hogy valóban vakít, akkor meg persze meg vissza a gyári! Csak nem tudom miért kell látatlanul leszólni!!!)
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon.

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
- megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon.Veszy2107 írta:Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ!

Re: Elektronika
"
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.05.10. 07:56-kor.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ! Akkor majd hagyatkozok a gyakorlati tapasztalatra, meg kikérem a motoros cimborák véleményét délután, úgyis megyünk együtt egy kört....gesszti írta:Műszakilag... megfellő teljesítményű izzó kell bele, és kész.Veszy2107 írta: Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
...mentél már bekapcsolt ködzárfény után? Rohadtul tud sütni a 21W-os izzó is.
Amúgy még a lényeget mindig nem értitek, egy sima 5w-s izzónak jó fénye van a gyári búrába, de a színtelen búrába való piros 5w-os izzó piros színezése elég sok fényt visszafog! Persze sötétben elég az is, de félhomályba lófaszt nem látnia.... (és a gyári lámpabúrát azért nem teszem vissza, mert egyszerűen nem tetszik, mielőtt ezt hoznátok ki)
Na mind1! Azért ha valakinek van még az elektromosság szempontjából észrevétele, akkor azt még mindig szívesen meghallgatom!
Köszi!

Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Műszakilag... megfellő teljesítményű izzó kell bele, és kész.Veszy2107 írta: Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
...mentél már bekapcsolt ködzárfény után? Rohadtul tud sütni a 21W-os izzó is.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Azért szerintem akkor fénye nincs egy ilyen rendszeren egy 21w-s izzónak! (piros festéts vesz el a fényerejéből) Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!Gyula-bá írta:- Hosszú távon nem használható, van a mögötted jövő megvakul!Veszy2107 írta:21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény,
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég